Niet, de werkgever is niet verplicht om je die vakantiedagen op te laten nemen (vaak gebeurt het wel, omdat de werkgever er ook niets aan heeft dat z'n medewerkers ongemotiveerd zitten te zijn, maarja... dat is waarschijnlijk bij een callcenter toch de normale situatiequote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:34 schreef Adames het volgende:
Nu hoor ik via via van een redelijk onbetrouwbare bron (wat dit aangaat dan) dat dit bedrijf me verplicht de vakantiedagen zou moeten geven. Dus niet volledig uit laten werken en dan uitbetalen.
Dan zou ik laatste 2 weken toch vrij kunnen vragen, dit zou een stuk beter uitkomen.
In hoeverre heeft deze gelijk?
 )
 )

Duidelijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:36 schreef Dennis101 het volgende:
Niet, de werkgever kan jouw vakantie aanvraag weigeren.

Nee hoor, als de omstandigheden het niet toe laten om vakantie te geven kan dat gewoon op een later tijdstip, hij is niet verplicht om die vakantie uren uit te betalen (behalve bij opzegging uiteraard)quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:38 schreef craftyvirus het volgende:
je hebt recht op je vakantiedagen, punt. Of je nou fulltime of parttime werkt, zelf ontslag neemt of ontslagen wordt.
Echter is de werkgever vrij om de vakantieaanvraag te weigeren. Hij moet je wel een alternatief geven, in de vorm van uitbetalen b.v.
En dit klopt niet.quote:Ik zou eens met de afdeling PNO gaan praten om te kijken of jullie eruit kunnnen komen. Uitbetalen is voor jou iig ongunstiger ivm de belasting die je erover moet betalen.

zucht Nee, dat is niet zo. Je betaalt over die uitbetaalde vakantiedagen uiteindelijk dezelfde belasting als over je normale loon. Het kan alleen zo zijn dat er bij de loonbelasting gerekend wordt met een hoger tarief, zodat je bij je aangifte inkomstenbelasting terugkrijgt en niet hoeft bij te betalen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:38 schreef craftyvirus het volgende:
Ik zou eens met de afdeling PNO gaan praten om te kijken of jullie eruit kunnnen komen. Uitbetalen is voor jou iig ongunstiger ivm de belasting die je erover moet betalen.

Direct in dienst.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:44 schreef Hydrogeny het volgende:
Je werkt er direct in dienst of via uitzendbureau?

als je nou eens motiveert zoals de gene onder jou, komt een stuk nuttiger over dan te roepen "klopt niet"quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:40 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee hoor, als de omstandigheden het niet toe laten om vakantie te geven kan dat gewoon op een later tijdstip, hij is niet verplicht om die vakantie uren uit te betalen (behalve bij opzegging uiteraard)
[..]
En dit klopt niet.

Die was net zo sterk als jouw motivatiequote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:45 schreef craftyvirus het volgende:
[..]
als je nou eens motiveert zoals de gene onder jou, komt een stuk nuttiger over dan te roepen "klopt niet"
 Maar goed, staat zelfs in de FAQ van WGR.
 Maar goed, staat zelfs in de FAQ van WGR.

Personeel en Organisatiequote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:48 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Waar staat dat voor, die afkorting?

Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:40 schreef anboni het volgende:
[..]
zucht Nee, dat is niet zo. Je betaalt over die uitbetaalde vakantiedagen uiteindelijk dezelfde belasting als over je normale loon. Het kan alleen zo zijn dat er bij de loonbelasting gerekend wordt met een hoger tarief, zodat je bij je aangifte inkomstenbelasting terugkrijgt en niet hoeft bij te betalen.
 Ik ben ook aan het afronden bij mijn huidige werkgever en was voornemens om alle dagen op te nemen. Nu ik dit lees laar ik ze lekker uitbetalen
 Ik ben ook aan het afronden bij mijn huidige werkgever en was voornemens om alle dagen op te nemen. Nu ik dit lees laar ik ze lekker uitbetalen  

Wat betekent die "N" in die afkorting? Ik weet dat de "P" voor personeel staat en "O" voor organisatie.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:38 schreef craftyvirus het volgende:
je hebt recht op je vakantiedagen, punt. Of je nou fulltime of parttime werkt, zelf ontslag neemt of ontslagen wordt.
Echter is de werkgever vrij om de vakantieaanvraag te weigeren. Hij moet je wel een alternatief geven, in de vorm van uitbetalen b.v.
Ik zou eens met de afdeling PNO gaan praten om te kijken of jullie eruit kunnnen komen. Uitbetalen is voor jou iig ongunstiger ivm de belasting die je erover moet betalen.

^quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:05 schreef GSP het volgende:
[..]
Wat betekent die "N" in die afkorting? Ik weet dat de "P" voor personeel staat en "O" voor organisatie.

PNOquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:38 schreef craftyvirus het volgende:

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |