abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76773954
quote:
Relatie Israël en Turkije verslechterd

Tel Aviv, 13 jan. De toch al moeizame relatie tussen de regeringen van Turkije en Israël is verder verslechterd na een publieke vernedering van de Turkse ambassadeur in Israël door onderminister Daniel Ayalon. Ayalon ontbood de ambassadeur maandag om zijn woede te uiten over een televisieprogramma op de Turkse televisie, waarin sprake is van Israëlische geheim agenten die baby’s stelen.

Ayalon zette een decor op om die woede er bij de ambassadeur, Ahmet Oguz Celikkol, goed in te wrijven. Ayalon en twee medewerkers gingen op hoge stoelen zitten, en Celikkol werd, zonder handdruk vooraf, aan de overkant van de tafel op een laag bankje gezet. Op de tafel was een Israëlische vlag neergezet. Ayalon had cameraploegen geregeld en gaf regieaanwijzingen voorafgaand aan de ontmoeting.

De Israëlische krant Ha’aretz citeert vandaag een medewerker van de ambassadeur, die zegt dat hij „in dertig jaar nog nooit zo beledigd is”. Ayalon (Yisrael Beiteinu) is een partijgenoot van de extreemrechtse minister van Buitenlandse Zaken Avigdor Lieberman. Ayalon zei gisteravond, volgens Israëlische media na overleg met premier Benjamin Netanyahu, dat het „niet zijn gewoonte” is om buitenlandse diplomaten te beledigen, en dat hij voortaan zijn mening „op een diplomatieke manier zal uiten”.

Israël en Turkije hebben sinds decennia nauwe banden en werken economisch en militair samen. Maar de relatie staat sterk onder druk, sinds de Turkse premier Erdogan vorig jaar scherpe kritiek uitte op het Israëlische militair optreden in de Gazastrook, waarbij circa 1.400 Palestijnen en dertien Israëliërs omkwamen. Erdogan liep onder meer boos weg van een sessie met de Israëlische president Shimon Peres in Davos, tijdens het Wereld Economisch Forum. Israël vindt dat Turkije te veel optrekt met aartsvijand Iran.

Erdogan reageerde na dit weekeinde, toen Israël Gaza bombardeerde met drie Palestijnse doden tot gevolg, opnieuw scherp.

Turkije heeft Israël vandaag laten weten de verklaring van Ayalon „onvoldoende” te vinden. Ankara ontkent verder dat het gewraakte Turkse televisieprogramma antisemitisch is en weigert het te veroordelen
http://www.nrc.nl/buitenl(...)Turkije_verslechterd

Schandalig hoe israel hier omgaat met de Turkse ambassadeur.
Niemand wilt met Israel samenwerken in de aangewezen gebied. Moet israel dan niet een keertje nadenken en de conclusies trekken ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_76774058

De Israëlische gratis krant Israel Hayom geeft op de voorpagina met pijltjes ?de mate van vernedering? aan waaraan onderminister Ayalon (links) de Turkse ambassadeur Celikkol gisteren onderwierp. De Turkse gezant werd op een laag bankje neergezet om hem de Israëlische woede over een Turkse tv-serie duidelijk te maken. Foto AFP
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:19:05 #3
284826 Rabin888
Tap that ass, Get that cash
pi_76774168
Meki, sinds wanneer ben jij een fan van Turkije.
Wist je niet dat Turkije de beste bondgenoot van Israël is. Jij bent ook gauw tevreden Meki.

Hoor je niet blij te zijn nu beide landen misschien uit elkaar zullen gaan?
pi_76774196
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:19 schreef Rabin888 het volgende:
Meki, sinds wanneer ben jij een fan van Turkije.
Wist je niet dat Turkije de beste bondgenoot van Israël is. Jij bent ook gauw tevreden Meki.

Hoor je niet blij te zijn nu beide landen misschien uit elkaar zullen gaan?
Ik ben altijd een fan geweest van Turkije en ben een grote fan van held Erdugan !
pi_76774257
De Israëlische minister Danny Ayalon nodigde vorige week Israëlische tv-ploegen uit om te filmen hoe hij de ambassadeur van Turkije, Ahmet Oguz Celikkol, dwong om plaats te nemen op een sofa, die lager stond dan zijn eigen zetel. Ayalon weigerde om de ambassadeur de hand te schudden. Hij had Celikkol op het matje geroepen vanwege een Turkse tv-show waarin medewerkers van de Israëlische inlichtingendienst als wreed werden afgeschilderd. De onderminister vond dat de tv-show 'antisemitisch' was.

Ayalon zei gisteravond dat het niet zijn gewoonte is om ambassadeurs te beledigen, maar dat hij bij zijn punt blijft. "In de toekomst zal ik mijn punt maken op een diplomatiek geaccepteerde manier", aldus de onderminister. Hij ging echter niet zo ver dat hij zijn excuses aanbood voor zijn tv-optreden. Ook de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en de minister van buitenlandse zaken, Avigdor Lieberman, hebben zich in het conflict gemengd
pi_76774260
Wat een suffe reden om een ambassadeur te willen vernederen
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_76774382

Hij heeft ook nog met opzet media uitgenodigd en aan journalisten verteld dat hij alleen de Israelische vlag op de tafel zou zetten ( en dus niet beide vlaggen zoals dat gewoonlijk is) . Daarnaast zei die ook nog dat hij niet lachend het gesprek zou aangaan, de Turkse ambassadeur lager liet zitten en hem expres géén hand zou geven.
pi_76774453
He leuk een meki topic.
Thonge thonge zeg ,,nou dit zal wel een derde wereld oorlog ontketenen.
wand als dit nog niet genoeg reden is ,, dan weet ik het niet meer.

Erdogan reageerde na dit weekeinde, toen Israël Gaza bombardeerde met drie Palestijnse doden tot gevolg, opnieuw scherp.

En waarom heb Israël dit gedaan .??

[ Bericht 13% gewijzigd door C_N op 13-01-2010 20:17:41 ]
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:27:57 #9
207372 bastibro
I`ll get there
pi_76774540
Die Israeli`s hebben tenminste ballen ;-)
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:28:16 #10
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76774559
Jodenstreek. Nee serieus, hier zou je als politicus toch boven moeten staan.
pi_76774606
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:27 schreef bastibro het volgende:
Die Israeli`s hebben tenminste ballen ;-)
;-)
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_76774671
.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:27 schreef Meki het volgende:

[..]

Om hun eer als massamoordenaar hoog te houden en vermoordt dagelijks Palestijnen
eh nee meki ,,De hamas weer eens raketten en mortieren op israel afschoot. zo Israël reageer zoals je moet reageren .

[ Bericht 4% gewijzigd door C_N op 13-01-2010 19:36:47 ]
pi_76774740
Rare lui, die Israeliers
Zacht gekookt, hard gekookt, uit gekookt, HARD
pi_76774841
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:31 schreef C_N het volgende:
.
[..]

eh nee meki ,,De hamas weer eens raketten en mortieren op israel afschoot. zo Israël reageer zoals je moet reageren .
Onzin, dat zeggen alleen de CIDI en de meelopers van Israel
de werkelijkheid is dat de Palestijnen onderdrukt worden. Palestijnen onderdrukken de joden niet. De joden onderdrukken wel de Palestijnen en Palestijnen hebben het volste recht om zich te verdedigen !
pi_76774892
Israël heeft zich lang genoeg netjes gehouden tegenover de Turken door te zwijgen over het feit dat de Turken zelf ook niet al te netjes omgaan met de eigen minderheden zoals de Koerden.

Met dat in je achterhoofd is het toch wel een beetje hypocriet als Turkije de rol van Iran wil overnemen als de kampioen van de Palestijnse rechten.
pi_76774967
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:35 schreef Meki het volgende:

[..]

de werkelijkheid is dat de Palestijnen onderdrukt worden. Palestijnen onderdrukken de joden niet. De joden onderdrukken wel de Palestijnen en Palestijnen hebben het volste recht om zich te verdedigen !
ja ja he ik heb een leuke vragen lijst voor jou kijk eens of jij het weet >.
het staat op deze pag.
Israël en/of Palestina #62 - Nu met VOC Mentaliteit!
pi_76774975
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:37 schreef Damien2 het volgende:
Israël heeft zich lang genoeg netjes gehouden tegenover de Turken door te zwijgen over het feit dat de Turken zelf ook niet al te netjes omgaan met de eigen minderheden zoals de Koerden.

Met dat in je achterhoofd is het toch wel een beetje hypocriet als Turkije de rol van Iran wil overnemen als de kampioen van de Palestijnse rechten.
Ben je gek of doe je gek
Turkije heeft zich lang genoeg netjes gedragen tegen Israel maar Israel heeft de hoge lat bereikt en verliest elke vriend die ze nog hadden. Israel staat er alleen voor.

Turkije moet israel hard aanpakken en de relaties stop zetten dan staan ze er alleen voor.
Israel verliest zelf steun van USA.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:40:38 #18
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_76775041
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:39 schreef Meki het volgende:
Turkije moet israel hard aanpakken
Ja, dat zal idd een heel erg slimme actie van ze zijn
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_76775102
quote:

[..]

Ben je gek of doe je gek
Turkije heeft zich lang genoeg netjes gedragen tegen Israel maar Israel heeft de hoge lat bereikt en verliest elke vriend die ze nog hadden. Israel staat er alleen voor.

Turkije moet israel hard aanpakken en de relaties stop zetten dan staan ze er alleen voor.
ja idd meki .en toen ?
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:42:04 #20
207372 bastibro
I`ll get there
pi_76775116
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:35 schreef Meki het volgende:

[..]

Die Filistijnen moeten gewoon lekker een ander landje zoeken vind je ook niet?!
Bevrinde naties alom daar en land te over dusss . .
pi_76775134
Go Meki.
Vieze streek dit.
Ik ben een pure Turk.
pi_76775508
quote:

[..]

Ben je gek of doe je gek

het klinkt als de topic,,

meki vernedert C_N
ik eis van jou je excuses.
ach laat maar,

[ Bericht 5% gewijzigd door C_N op 13-01-2010 19:57:33 ]
pi_76775847
quote:
Ayalon ontbood de ambassadeur maandag om zijn woede te uiten over een televisieprogramma op de Turkse televisie, waarin sprake is van Israëlische geheim agenten die baby’s stelen.

Dat is ook wel erg sociaal van de Turkse tv. Het lijkt godverdomme wel een schoolplein ruzie.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_76776381
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:24 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]

Hij heeft ook nog met opzet media uitgenodigd en aan journalisten verteld dat hij alleen de Israelische vlag op de tafel zou zetten ( en dus niet beide vlaggen zoals dat gewoonlijk is) . Daarnaast zei die ook nog dat hij niet lachend het gesprek zou aangaan, de Turkse ambassadeur lager liet zitten en hem expres géén hand zou geven.
Wat een held Nu worden onze vrouwen een keer niet vernederd door turken maar wordt een turk vernederd en dan is meki huiliehuilie
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_76776881
Israel durft tenminste "nee" tegen de Turken te zeggen. Dat kun je van de EU niet zeggen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:27:51 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76777264
quote:

[..]

Ben je gek of doe je gek

ja, en dan gaan er alleen nog maar miljoenen van de eu naar de palestijnen en kunnen die lekker meer raketten kopen en israel bestoken. joepie.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_76777338
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:20 schreef DrWolffenstein het volgende:
Israel durft tenminste "nee" tegen de Turken te zeggen. Dat kun je van de EU niet zeggen.
Jij vindt het goed dat Israël probeert de vrijheid van meningsuiting in Turkije probeert in te perken?
pi_76778748
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat een held Nu worden onze vrouwen een keer niet vernederd door turken maar wordt een turk vernederd en dan is meki huiliehuilie
Die partijgenoot, Liebermann, heeft wel eens zijn bewondering uitgesproken voor bepaalde facetten van Hitlers optreden. Ze beginnen dat gedrag zelfs steeds vaker te kopiëren. En, omdat het tegen Turkije gericht is beginnen allerlei twijfelachtige figuren dat horkengedrag toe te juichen. Wat een niveau.
pi_76779390
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:00 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Die partijgenoot, Liebermann, heeft wel eens zijn bewondering uitgesproken voor bepaalde facetten van Hitlers optreden. Ze beginnen dat gedrag zelfs steeds vaker te kopiëren. En, omdat het tegen Turkije gericht is beginnen allerlei twijfelachtige figuren dat horkengedrag toe te juichen. Wat een niveau.
welk niveau.?
Ayalon apologizes following Turkish deadline
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3834078,00.html

Excuses Israël aan Turkije in ambassadeursrel

ANKARA/JERUZALEM - Israël heeft woensdag officiële excuses aangeboden aan Turkije voor de behandeling van de Turkse ambassadeur in de Joodse staat. Dit gebeurde nadat de Turkse president Abdullah Gül eerder op de dag had gedreigd de ambassadeur terug te roepen als de rel woensdagavond niet zou zijn opgelost.

De rel draait om de behandeling van de Turkse ambassadeur Oguz Celikkola door de Israëlische onderminister van Buitenlandse Zaken Daniel Ayalon. De gezant moest tijdens een gesprek op het ministerie plaatsnemen op een lagere stoel dan de onderminister. Bovendien was de Turkse vlag in strijd met het protocol met opzet weggelaten. Ayalon wees een Israëlische cameraman hier vooraf op. Celikkola was woedend over de behandeling.
De onderminister had al zijn excuses aangeboden, maar daar namen de Turken geen genoegen mee nemen. Later schreef de Israëlische premier Benjamin Netanyahu een officiële excuusbrief aan Turkije.
Ayalon had de ambassadeur op het matje geroepen in verband met een Turkse televisieserie waarin „Israël en Joden worden neergezet als babyrovers en oorlogsmisdadigers”, aldus het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken.
De banden tussen beide landen zijn verslechterd na de Israëlische strafexpeditie in Gaza aan het eind van 2008, begin 2009. Het optreden van het Israëlische leger stuitte op veel kritiek in Turkije. Later kwam daar nog een Turks televisieprogramma bij waar Israël zich aan stoorde. Turkije schrapte eind vorig jaar nog een militaire oefening waaraan Israël zou meedoen. Recentelijk leken de banden weer wat warmer te worden. Zo nodigde Ankara de Israëlische minister van Defensie, Ehud Barak, uit voor een bezoek dat zondag begint.
De landen onderhouden al decennia nauwe betrekkingen. Op politiek, economisch en militair terrein wordt nauw samengewerkt. Veel Israëliërs gaan op vakantie in het moslimland.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)l_aan_Turkije__.html

shit meki nu kom er weer geen oorlog.

[ Bericht 26% gewijzigd door C_N op 13-01-2010 21:21:43 ]
pi_76782023
Nou Nou wat een drama weer.
pi_76783862
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:00 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Als het tegen Iran of een van die andere achterlijke landen was gericht zou ik 't ook toejuichen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 13 januari 2010 @ 23:07:25 #32
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_76786326
Jezus wat kinderachtig; 'ik ben boos op jou dus ga jij maar op een laag bankje zitten...' !
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_76791089
En terecht, buigen zullen ze die joden !
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_76791540
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Om even op die massamoord in te gaan, wat vind jij eigenlijk van de Holocaust?
He doesn't live a day without celebrating it.
pi_76791634
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:52 schreef bijdehand het volgende:

[..]

He doesn't live a day without celebrating it.
De joden uit Dachau, Treblinka en Sobibor stonden de vorming van een Groot-Duitse Staat in de weg. Ik begrijp opeens de consequente redenering inderdaad.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_76791927
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:20 schreef DrWolffenstein het volgende:
quote:
Excuses Israël aan Turkije in ambassadeursrel

Excellent

pi_76792017
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:01 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Excellent

Vertaling please? Mijn Turks is nogal roestig.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_76792283
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vertaling please? Mijn Turks is nogal roestig.
Israël heeft z'n excuses aangeboden
Het probleem is opgelost

Maar het ging me meer om die smile van Ahmet Davutoğlu
pi_76792361
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:13 schreef C_N het volgende:
de Turkse ambassadeur Oguz Celikkola
Kola? Hoe lukt het ze om van Çelikkol Çelikkola te maken? Stalen arm wordt stalen cola. .
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:01 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Excellent

Whehehe, die kop, die glimlach.
pi_76792365
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:12 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Israël heeft z'n excuses aangeboden
Het probleem is opgelost

Maar het ging me meer om die smile van Ahmet Davutoğlu
Hij ziet eruit of hij net 3 kilo overjarige kebab anaal ingebracht heeft gekregen.

pi_76792492
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij ziet eruit of hij net 3 kilo overjarige kebab anaal ingebracht heeft gekregen.
Vraag ik me dan toch af hoe je weet hoe dat eruit ziet.

Explain pl0x
  † In Memoriam † donderdag 14 januari 2010 @ 01:20:01 #42
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76792569
Die Tursken toch!
pi_76792576
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:17 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Vraag ik me dan toch af hoe je weet hoe dat eruit ziet.

Explain pl0x
In KPD maak ik een topic erover aan.

Zou toch ranzig off-topic raken hier.

Jammer dat dit soort politieke relletjes de daadwerkelijke problemen in beide landen ridiculiseren.

pi_76792617
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In KPD maak ik een topic erover aan.

Zou toch ranzig off-topic raken hier.

Jammer dat dit soort politieke relletjes de daadwerkelijke problemen in beide landen ridiculiseren.
Is gewoon een machtsspelletje dat tussen Israël en Turkije gespeeld word sinds het davos incident.
  donderdag 14 januari 2010 @ 01:23:42 #45
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_76792674
Waar is m'n popcorn?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_76792685
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:21 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Is gewoon een machtsspelletje dat tussen Israël en Turkije gespeeld word sinds het davos incident.
De wereld van de diplomatie is een ranzig clubje kontenlikkers en natrappers inderdaad.

Lekker nuttig dit. Wilderiaanse toestanden terwijl zowel Turkije en Israel op z'n zachtst gezegd niet heel lief zijn tegen hun minderheden.

pi_76792805
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De wereld van de diplomatie is een ranzig clubje kontenlikkers en natrappers inderdaad.

Lekker nuttig dit. Wilderiaanse toestanden terwijl zowel Turkije en Israel op z'n zachtst gezegd niet heel lief zijn tegen hun minderheden.
Op dat gebied is er een wereld van verschil bij Turkije en Israël
pi_76792912
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:28 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Op dat gebied is er een wereld van verschil bij Turkije en Israël
Helaas niet.
- Israel onderdrukt de Palestijnen, Turkije de Koerden
- De Palestijnen streven naar een eigen staat, de Koerden ditto
- Palestijnen plegen aanslagen tegen onschuldigen in Israel, Koerden doen dat ook
- Palestijnen worden door de buurlanden uitgekotst, Koerden vinden ook in Iran, Syrie en Irak geen gehoor voor een eigen staat

donderdag 14 januari 2010 @ 01:32:44 #49
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_76792930
Wilders mag niet aanzetten tot haat, maar Turkije mag dat wel.
Boem, hout op 't vuur! Come in Meki!
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  donderdag 14 januari 2010 @ 01:36:47 #50
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_76793035
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ervaring?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')