abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76773954
quote:
Relatie Israël en Turkije verslechterd

Tel Aviv, 13 jan. De toch al moeizame relatie tussen de regeringen van Turkije en Israël is verder verslechterd na een publieke vernedering van de Turkse ambassadeur in Israël door onderminister Daniel Ayalon. Ayalon ontbood de ambassadeur maandag om zijn woede te uiten over een televisieprogramma op de Turkse televisie, waarin sprake is van Israëlische geheim agenten die baby’s stelen.

Ayalon zette een decor op om die woede er bij de ambassadeur, Ahmet Oguz Celikkol, goed in te wrijven. Ayalon en twee medewerkers gingen op hoge stoelen zitten, en Celikkol werd, zonder handdruk vooraf, aan de overkant van de tafel op een laag bankje gezet. Op de tafel was een Israëlische vlag neergezet. Ayalon had cameraploegen geregeld en gaf regieaanwijzingen voorafgaand aan de ontmoeting.

De Israëlische krant Ha’aretz citeert vandaag een medewerker van de ambassadeur, die zegt dat hij „in dertig jaar nog nooit zo beledigd is”. Ayalon (Yisrael Beiteinu) is een partijgenoot van de extreemrechtse minister van Buitenlandse Zaken Avigdor Lieberman. Ayalon zei gisteravond, volgens Israëlische media na overleg met premier Benjamin Netanyahu, dat het „niet zijn gewoonte” is om buitenlandse diplomaten te beledigen, en dat hij voortaan zijn mening „op een diplomatieke manier zal uiten”.

Israël en Turkije hebben sinds decennia nauwe banden en werken economisch en militair samen. Maar de relatie staat sterk onder druk, sinds de Turkse premier Erdogan vorig jaar scherpe kritiek uitte op het Israëlische militair optreden in de Gazastrook, waarbij circa 1.400 Palestijnen en dertien Israëliërs omkwamen. Erdogan liep onder meer boos weg van een sessie met de Israëlische president Shimon Peres in Davos, tijdens het Wereld Economisch Forum. Israël vindt dat Turkije te veel optrekt met aartsvijand Iran.

Erdogan reageerde na dit weekeinde, toen Israël Gaza bombardeerde met drie Palestijnse doden tot gevolg, opnieuw scherp.

Turkije heeft Israël vandaag laten weten de verklaring van Ayalon „onvoldoende” te vinden. Ankara ontkent verder dat het gewraakte Turkse televisieprogramma antisemitisch is en weigert het te veroordelen
http://www.nrc.nl/buitenl(...)Turkije_verslechterd

Schandalig hoe israel hier omgaat met de Turkse ambassadeur.
Niemand wilt met Israel samenwerken in de aangewezen gebied. Moet israel dan niet een keertje nadenken en de conclusies trekken ?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_76774058

De Israëlische gratis krant Israel Hayom geeft op de voorpagina met pijltjes ?de mate van vernedering? aan waaraan onderminister Ayalon (links) de Turkse ambassadeur Celikkol gisteren onderwierp. De Turkse gezant werd op een laag bankje neergezet om hem de Israëlische woede over een Turkse tv-serie duidelijk te maken. Foto AFP
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:19:05 #3
284826 Rabin888
Tap that ass, Get that cash
pi_76774168
Meki, sinds wanneer ben jij een fan van Turkije.
Wist je niet dat Turkije de beste bondgenoot van Israël is. Jij bent ook gauw tevreden Meki.

Hoor je niet blij te zijn nu beide landen misschien uit elkaar zullen gaan?
pi_76774196
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:19 schreef Rabin888 het volgende:
Meki, sinds wanneer ben jij een fan van Turkije.
Wist je niet dat Turkije de beste bondgenoot van Israël is. Jij bent ook gauw tevreden Meki.

Hoor je niet blij te zijn nu beide landen misschien uit elkaar zullen gaan?
Ik ben altijd een fan geweest van Turkije en ben een grote fan van held Erdugan !
pi_76774257
De Israëlische minister Danny Ayalon nodigde vorige week Israëlische tv-ploegen uit om te filmen hoe hij de ambassadeur van Turkije, Ahmet Oguz Celikkol, dwong om plaats te nemen op een sofa, die lager stond dan zijn eigen zetel. Ayalon weigerde om de ambassadeur de hand te schudden. Hij had Celikkol op het matje geroepen vanwege een Turkse tv-show waarin medewerkers van de Israëlische inlichtingendienst als wreed werden afgeschilderd. De onderminister vond dat de tv-show 'antisemitisch' was.

Ayalon zei gisteravond dat het niet zijn gewoonte is om ambassadeurs te beledigen, maar dat hij bij zijn punt blijft. "In de toekomst zal ik mijn punt maken op een diplomatiek geaccepteerde manier", aldus de onderminister. Hij ging echter niet zo ver dat hij zijn excuses aanbood voor zijn tv-optreden. Ook de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en de minister van buitenlandse zaken, Avigdor Lieberman, hebben zich in het conflict gemengd
pi_76774260
Wat een suffe reden om een ambassadeur te willen vernederen
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_76774382

Hij heeft ook nog met opzet media uitgenodigd en aan journalisten verteld dat hij alleen de Israelische vlag op de tafel zou zetten ( en dus niet beide vlaggen zoals dat gewoonlijk is) . Daarnaast zei die ook nog dat hij niet lachend het gesprek zou aangaan, de Turkse ambassadeur lager liet zitten en hem expres géén hand zou geven.
pi_76774453
He leuk een meki topic.
Thonge thonge zeg ,,nou dit zal wel een derde wereld oorlog ontketenen.
wand als dit nog niet genoeg reden is ,, dan weet ik het niet meer.

Erdogan reageerde na dit weekeinde, toen Israël Gaza bombardeerde met drie Palestijnse doden tot gevolg, opnieuw scherp.

En waarom heb Israël dit gedaan .??

[ Bericht 13% gewijzigd door C_N op 13-01-2010 20:17:41 ]
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:27:57 #9
207372 bastibro
I`ll get there
pi_76774540
Die Israeli`s hebben tenminste ballen ;-)
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:28:16 #10
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76774559
Jodenstreek. Nee serieus, hier zou je als politicus toch boven moeten staan.
pi_76774606
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:27 schreef bastibro het volgende:
Die Israeli`s hebben tenminste ballen ;-)
;-)
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_76774671
.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:27 schreef Meki het volgende:

[..]

Om hun eer als massamoordenaar hoog te houden en vermoordt dagelijks Palestijnen
eh nee meki ,,De hamas weer eens raketten en mortieren op israel afschoot. zo Israël reageer zoals je moet reageren .

[ Bericht 4% gewijzigd door C_N op 13-01-2010 19:36:47 ]
pi_76774740
Rare lui, die Israeliers
Zacht gekookt, hard gekookt, uit gekookt, HARD
pi_76774841
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:31 schreef C_N het volgende:
.
[..]

eh nee meki ,,De hamas weer eens raketten en mortieren op israel afschoot. zo Israël reageer zoals je moet reageren .
Onzin, dat zeggen alleen de CIDI en de meelopers van Israel
de werkelijkheid is dat de Palestijnen onderdrukt worden. Palestijnen onderdrukken de joden niet. De joden onderdrukken wel de Palestijnen en Palestijnen hebben het volste recht om zich te verdedigen !
pi_76774892
Israël heeft zich lang genoeg netjes gehouden tegenover de Turken door te zwijgen over het feit dat de Turken zelf ook niet al te netjes omgaan met de eigen minderheden zoals de Koerden.

Met dat in je achterhoofd is het toch wel een beetje hypocriet als Turkije de rol van Iran wil overnemen als de kampioen van de Palestijnse rechten.
pi_76774967
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:35 schreef Meki het volgende:

[..]

de werkelijkheid is dat de Palestijnen onderdrukt worden. Palestijnen onderdrukken de joden niet. De joden onderdrukken wel de Palestijnen en Palestijnen hebben het volste recht om zich te verdedigen !
ja ja he ik heb een leuke vragen lijst voor jou kijk eens of jij het weet >.
het staat op deze pag.
Israël en/of Palestina #62 - Nu met VOC Mentaliteit!
pi_76774975
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:37 schreef Damien2 het volgende:
Israël heeft zich lang genoeg netjes gehouden tegenover de Turken door te zwijgen over het feit dat de Turken zelf ook niet al te netjes omgaan met de eigen minderheden zoals de Koerden.

Met dat in je achterhoofd is het toch wel een beetje hypocriet als Turkije de rol van Iran wil overnemen als de kampioen van de Palestijnse rechten.
Ben je gek of doe je gek
Turkije heeft zich lang genoeg netjes gedragen tegen Israel maar Israel heeft de hoge lat bereikt en verliest elke vriend die ze nog hadden. Israel staat er alleen voor.

Turkije moet israel hard aanpakken en de relaties stop zetten dan staan ze er alleen voor.
Israel verliest zelf steun van USA.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:40:38 #18
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_76775041
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:39 schreef Meki het volgende:
Turkije moet israel hard aanpakken
Ja, dat zal idd een heel erg slimme actie van ze zijn
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_76775102
quote:

[..]

Ben je gek of doe je gek
Turkije heeft zich lang genoeg netjes gedragen tegen Israel maar Israel heeft de hoge lat bereikt en verliest elke vriend die ze nog hadden. Israel staat er alleen voor.

Turkije moet israel hard aanpakken en de relaties stop zetten dan staan ze er alleen voor.
ja idd meki .en toen ?
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:42:04 #20
207372 bastibro
I`ll get there
pi_76775116
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:35 schreef Meki het volgende:

[..]

Die Filistijnen moeten gewoon lekker een ander landje zoeken vind je ook niet?!
Bevrinde naties alom daar en land te over dusss . .
pi_76775134
Go Meki.
Vieze streek dit.
Ik ben een pure Turk.
pi_76775508
quote:

[..]

Ben je gek of doe je gek

het klinkt als de topic,,

meki vernedert C_N
ik eis van jou je excuses.
ach laat maar,

[ Bericht 5% gewijzigd door C_N op 13-01-2010 19:57:33 ]
pi_76775847
quote:
Ayalon ontbood de ambassadeur maandag om zijn woede te uiten over een televisieprogramma op de Turkse televisie, waarin sprake is van Israëlische geheim agenten die baby’s stelen.

Dat is ook wel erg sociaal van de Turkse tv. Het lijkt godverdomme wel een schoolplein ruzie.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_76776381
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:24 schreef Meki het volgende:
[ afbeelding ]

Hij heeft ook nog met opzet media uitgenodigd en aan journalisten verteld dat hij alleen de Israelische vlag op de tafel zou zetten ( en dus niet beide vlaggen zoals dat gewoonlijk is) . Daarnaast zei die ook nog dat hij niet lachend het gesprek zou aangaan, de Turkse ambassadeur lager liet zitten en hem expres géén hand zou geven.
Wat een held Nu worden onze vrouwen een keer niet vernederd door turken maar wordt een turk vernederd en dan is meki huiliehuilie
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_76776881
Israel durft tenminste "nee" tegen de Turken te zeggen. Dat kun je van de EU niet zeggen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:27:51 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76777264
quote:

[..]

Ben je gek of doe je gek

ja, en dan gaan er alleen nog maar miljoenen van de eu naar de palestijnen en kunnen die lekker meer raketten kopen en israel bestoken. joepie.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_76777338
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:20 schreef DrWolffenstein het volgende:
Israel durft tenminste "nee" tegen de Turken te zeggen. Dat kun je van de EU niet zeggen.
Jij vindt het goed dat Israël probeert de vrijheid van meningsuiting in Turkije probeert in te perken?
pi_76778748
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wat een held Nu worden onze vrouwen een keer niet vernederd door turken maar wordt een turk vernederd en dan is meki huiliehuilie
Die partijgenoot, Liebermann, heeft wel eens zijn bewondering uitgesproken voor bepaalde facetten van Hitlers optreden. Ze beginnen dat gedrag zelfs steeds vaker te kopiëren. En, omdat het tegen Turkije gericht is beginnen allerlei twijfelachtige figuren dat horkengedrag toe te juichen. Wat een niveau.
pi_76779390
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:00 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Die partijgenoot, Liebermann, heeft wel eens zijn bewondering uitgesproken voor bepaalde facetten van Hitlers optreden. Ze beginnen dat gedrag zelfs steeds vaker te kopiëren. En, omdat het tegen Turkije gericht is beginnen allerlei twijfelachtige figuren dat horkengedrag toe te juichen. Wat een niveau.
welk niveau.?
Ayalon apologizes following Turkish deadline
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3834078,00.html

Excuses Israël aan Turkije in ambassadeursrel

ANKARA/JERUZALEM - Israël heeft woensdag officiële excuses aangeboden aan Turkije voor de behandeling van de Turkse ambassadeur in de Joodse staat. Dit gebeurde nadat de Turkse president Abdullah Gül eerder op de dag had gedreigd de ambassadeur terug te roepen als de rel woensdagavond niet zou zijn opgelost.

De rel draait om de behandeling van de Turkse ambassadeur Oguz Celikkola door de Israëlische onderminister van Buitenlandse Zaken Daniel Ayalon. De gezant moest tijdens een gesprek op het ministerie plaatsnemen op een lagere stoel dan de onderminister. Bovendien was de Turkse vlag in strijd met het protocol met opzet weggelaten. Ayalon wees een Israëlische cameraman hier vooraf op. Celikkola was woedend over de behandeling.
De onderminister had al zijn excuses aangeboden, maar daar namen de Turken geen genoegen mee nemen. Later schreef de Israëlische premier Benjamin Netanyahu een officiële excuusbrief aan Turkije.
Ayalon had de ambassadeur op het matje geroepen in verband met een Turkse televisieserie waarin „Israël en Joden worden neergezet als babyrovers en oorlogsmisdadigers”, aldus het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken.
De banden tussen beide landen zijn verslechterd na de Israëlische strafexpeditie in Gaza aan het eind van 2008, begin 2009. Het optreden van het Israëlische leger stuitte op veel kritiek in Turkije. Later kwam daar nog een Turks televisieprogramma bij waar Israël zich aan stoorde. Turkije schrapte eind vorig jaar nog een militaire oefening waaraan Israël zou meedoen. Recentelijk leken de banden weer wat warmer te worden. Zo nodigde Ankara de Israëlische minister van Defensie, Ehud Barak, uit voor een bezoek dat zondag begint.
De landen onderhouden al decennia nauwe betrekkingen. Op politiek, economisch en militair terrein wordt nauw samengewerkt. Veel Israëliërs gaan op vakantie in het moslimland.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)l_aan_Turkije__.html

shit meki nu kom er weer geen oorlog.

[ Bericht 26% gewijzigd door C_N op 13-01-2010 21:21:43 ]
pi_76782023
Nou Nou wat een drama weer.
pi_76783862
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:00 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Als het tegen Iran of een van die andere achterlijke landen was gericht zou ik 't ook toejuichen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 13 januari 2010 @ 23:07:25 #32
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_76786326
Jezus wat kinderachtig; 'ik ben boos op jou dus ga jij maar op een laag bankje zitten...' !
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_76791089
En terecht, buigen zullen ze die joden !
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_76791540
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Om even op die massamoord in te gaan, wat vind jij eigenlijk van de Holocaust?
He doesn't live a day without celebrating it.
pi_76791634
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:52 schreef bijdehand het volgende:

[..]

He doesn't live a day without celebrating it.
De joden uit Dachau, Treblinka en Sobibor stonden de vorming van een Groot-Duitse Staat in de weg. Ik begrijp opeens de consequente redenering inderdaad.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_76791927
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:20 schreef DrWolffenstein het volgende:
quote:
Excuses Israël aan Turkije in ambassadeursrel

Excellent

pi_76792017
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:01 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Excellent

Vertaling please? Mijn Turks is nogal roestig.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_76792283
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vertaling please? Mijn Turks is nogal roestig.
Israël heeft z'n excuses aangeboden
Het probleem is opgelost

Maar het ging me meer om die smile van Ahmet Davutoğlu
pi_76792361
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:13 schreef C_N het volgende:
de Turkse ambassadeur Oguz Celikkola
Kola? Hoe lukt het ze om van Çelikkol Çelikkola te maken? Stalen arm wordt stalen cola. .
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:01 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Excellent

Whehehe, die kop, die glimlach.
pi_76792365
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:12 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Israël heeft z'n excuses aangeboden
Het probleem is opgelost

Maar het ging me meer om die smile van Ahmet Davutoğlu
Hij ziet eruit of hij net 3 kilo overjarige kebab anaal ingebracht heeft gekregen.

pi_76792492
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij ziet eruit of hij net 3 kilo overjarige kebab anaal ingebracht heeft gekregen.
Vraag ik me dan toch af hoe je weet hoe dat eruit ziet.

Explain pl0x
  † In Memoriam † donderdag 14 januari 2010 @ 01:20:01 #42
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76792569
Die Tursken toch!
pi_76792576
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:17 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Vraag ik me dan toch af hoe je weet hoe dat eruit ziet.

Explain pl0x
In KPD maak ik een topic erover aan.

Zou toch ranzig off-topic raken hier.

Jammer dat dit soort politieke relletjes de daadwerkelijke problemen in beide landen ridiculiseren.

pi_76792617
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In KPD maak ik een topic erover aan.

Zou toch ranzig off-topic raken hier.

Jammer dat dit soort politieke relletjes de daadwerkelijke problemen in beide landen ridiculiseren.
Is gewoon een machtsspelletje dat tussen Israël en Turkije gespeeld word sinds het davos incident.
  donderdag 14 januari 2010 @ 01:23:42 #45
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_76792674
Waar is m'n popcorn?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_76792685
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:21 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Is gewoon een machtsspelletje dat tussen Israël en Turkije gespeeld word sinds het davos incident.
De wereld van de diplomatie is een ranzig clubje kontenlikkers en natrappers inderdaad.

Lekker nuttig dit. Wilderiaanse toestanden terwijl zowel Turkije en Israel op z'n zachtst gezegd niet heel lief zijn tegen hun minderheden.

pi_76792805
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De wereld van de diplomatie is een ranzig clubje kontenlikkers en natrappers inderdaad.

Lekker nuttig dit. Wilderiaanse toestanden terwijl zowel Turkije en Israel op z'n zachtst gezegd niet heel lief zijn tegen hun minderheden.
Op dat gebied is er een wereld van verschil bij Turkije en Israël
pi_76792912
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:28 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Op dat gebied is er een wereld van verschil bij Turkije en Israël
Helaas niet.
- Israel onderdrukt de Palestijnen, Turkije de Koerden
- De Palestijnen streven naar een eigen staat, de Koerden ditto
- Palestijnen plegen aanslagen tegen onschuldigen in Israel, Koerden doen dat ook
- Palestijnen worden door de buurlanden uitgekotst, Koerden vinden ook in Iran, Syrie en Irak geen gehoor voor een eigen staat

donderdag 14 januari 2010 @ 01:32:44 #49
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_76792930
Wilders mag niet aanzetten tot haat, maar Turkije mag dat wel.
Boem, hout op 't vuur! Come in Meki!
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  donderdag 14 januari 2010 @ 01:36:47 #50
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_76793035
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ervaring?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_76793043
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Helaas niet.
- Palestijnen plegen aanslagen tegen onschuldigen in Israel, Koerden doen dat ook
- Palestijnen worden door de buurlanden uitgekotst, Koerden vinden ook in Iran, Syrie en Irak geen gehoor voor een eigen staat
Koerden mogen alles in Turkije behalve een eigen staat. Het is niet zo raar dat een land zijn eigen grenzen beschermt. Israël geeft vrijwel geen rechten aan niet-joden en knalt er flink op los. Turkije knalt alleen op de PKK-ers in de bergen. In de steden word gewoon de Turkse variant van de ME ingezet met een waterkanon e.d.
pi_76793050
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:36 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

ervaring?
Ik ben dus niet de enige die zo denkt
pi_76793544
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:14 schreef Meki het volgende:

[..]

Niemand wilt met Israel samenwerken in de aangewezen gebied. Moet israel dan niet een keertje nadenken en de conclusies trekken ?
Meki, Meki, Meki, je reactie zegt alweer genoeg. Waarom deed deze Israelische politicus dit, precies, omdat de Turkse media die sterk beinvloed is door de Turkse Islamitische Regering weer Israel voor aap probeer te zetten met een uiterst beledigend filmmateriaal. De reactie van deze politicus is natuurlijk raar, maar dat jij niet zegt over het filmpje, dat zegt genoeg over jou en de gemiddelde mens die hierop weer vindt Israel klein te moeten maken. Tsja.
pi_76793617
Maar we weten allemaal dat het Turkse leger nooit Israel zal aanvallen. Ze zullen eerder Erdogan afzetten want dat zou een pure aanval zijn op het secularisme dat hun privileges beschermt. Tevens de rechters en de zakenlieden die veel macht hebben zullen tegen dit soort dingen zwaar ingaan. Erdogan moet in eigen land flink op z'n tellen passen.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:28 schreef AryaMehr het volgende:
Hier zou je als serieuze poster toch boven moeten staan.

[ Bericht 36% gewijzigd door DeParo op 14-01-2010 02:08:36 ]
  donderdag 14 januari 2010 @ 02:31:57 #55
284826 Rabin888
pi_76794231
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 02:01 schreef DeParo het volgende:
http://www.encyclo.nl/begrip/jodenstreek
  donderdag 14 januari 2010 @ 02:39:13 #56
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76794388
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 02:01 schreef DeParo het volgende:
Niet zo serieus nemen.
pi_76794409
quote:
Dat is volgens mij het lichaamsdeel tussen de lange neus en de lange tenen.

donderdag 14 januari 2010 @ 02:42:09 #58
284826 Rabin888
pi_76794445
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 02:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is volgens mij het lichaamsdeel tussen de lange neus en de lange tenen.
lol
  donderdag 14 januari 2010 @ 03:29:37 #59
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_76794894
quote:

[..]

Ik moet er eigenlijk wel om lachen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidġ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_76795588
quote:

[..]

haha nrc nee neem die linkse krant lekker serieus. heb je nou echt niets beters te doen?
pi_76796294
Iemand uitnodigen, dan op een laag bankje zetten, en in de krant met pijltjes trots het hoogteverschil aantonen is wel echt zeldzaam zielig.
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
pi_76797634
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 07:47 schreef Obomo het volgende:

[..]

haha nrc nee neem die linkse krant lekker serieus. heb je nou echt niets beters te doen?
Hier, speciaal voor jou de reformatorische versie

Ruzie Jeruzalem en Ankara loopt op

JERUZALEM – De Israëlische staatssecretaris van Buitenlandse Zaken, Danny Ayalon, heeft dinsdagavond een verklaring uitgegeven waarmee hij de jongste crisis tussen Jeruzalem en Ankara tracht te bezweren.

Deze ontstond na recente anti-Israëluitlatingen van de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan, een programma op de Turkse televisie waarin Israëliërs worden voorgesteld als kindermoordenaars en de vernedering waaraan Ayalon de Turkse ambassadeur onderwierp.

Gisteren nog liet Ayalon via Twitter weten dat hij niet vond dat hij te ver was gegaan in de manier waarop hij de Turkse ambassadeur, Ahmet Oguz Celikkol, had behandeld. Maar toen in de loop van de dag bleek hoe hoog Ankara en de Israëlische media de belediging van de afgezant opnamen, veranderde Ayalons toon. Hij verklaarde dat zijn protest tegen de Turkse aanvallen op Israël legitiem is, dat hij de ambassadeur niet wilde beledigen en dat hij voortaan zijn positie zal toelichten op een „diplomatiek acceptabele manier.”

Ayalon ontbood Celikkol maandag op zijn kantoor om te protesteren tegen een uitzending op de Turkse televisie. Daarbij worden Israël en de Joden voorgesteld als kidnappers van baby’s en als oorlogsmisdadigers. De manier waarop Ayalon zijn gast ontving, was echter ongebruikelijk. Hij ontbood hem niet op het ministerie van Buitenlandse Zaken, maar op zijn kantoor, in het bijzijn van televisieploegen, journalisten en fotografen.

Hij liet de afgezant een tijdje op de gang wachten. Die gaf hij geen hand voor het oog van de camera, de ambassadeur kreeg niets te drinken, moest lager zitten dan Ayalon en er stond geen Turkse naast de Israëlische vlag op de tafel. Ayalon gaf in het Hebreeuws de opdracht te filmen dat de ambassadeur op een lagere stoel zat en dat de Israëlische vlag tussen hen in stond.

De Israëlische ambassadeur in Turkije, Gaby Levy, werd gisteren op het matje geroepen bij de Turkse staatssecretaris van Buitenlandse Zaken, Feridun Sinirlioglu. Hij kreeg te horen dat Turkije een verontschuldiging van Israël wil. Ayalon gaf daarop zijn verklaring uit.

Een Turkse bron zei tegenover dagblad The Jerusalem Post dat Ayalon „een val” voor Celikkol had opgezet. De diplomaat was zich pas van de belediging bewust nadat Ayalons woorden waren uitgezonden. Hij dacht dat hij gemakkelijk kon gaan zitten. Hij kreeg wel een hand, maar niet voor het oog van de camera. Toen Celikkol informeerde waarom de pers aanwezig was, zei Ayalon dat Turkije een populair land is, dat altijd de aandacht van de media trekt. Als de ambassadeur had geweten wat Ayalon in het Hebreeuws zei, had hij daarop kunnen reageren. De krant Ha’aretz meldde vanmorgen dat bronnen rondom Celikkol zeiden dat hij nog niet eerder in zijn carrière zo beledigd is geweest.

Volgens diplomatieke bronnen geciteerd in de Israëlische media probeert de rechtse minister van Buitenlandse Zaken, Lieberman, die evenals Ayalon tot de partij Yisrael Beiteinu behoort, het bezoek dat defensieminister Barak volgende week aan Turkije zou brengen te torpederen.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:05:22 #63
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76797708
ik kan me zo'n streek wel indenken als de premier van turkije het heeft over kinderroof... kinderachtig, maar israel is niet begonnen.

gaat enge erdogan nu ook excuses namens heel turkije aanbieden?
pi_76801519
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:05 schreef zoalshetis het volgende:
ik kan me zo'n streek wel indenken als de premier van turkije het heeft over kinderroof... kinderachtig, maar israel is niet begonnen.

gaat enge erdogan nu ook excuses namens heel turkije aanbieden?
Beter lezen:

Deze ontstond na recente anti-Israëluitlatingen van de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan, een programma op de Turkse televisie waarin Israëliërs worden voorgesteld als kindermoordenaars en de vernedering waaraan Ayalon de Turkse ambassadeur onderwierp.

- anti-Israëluitlatingen van de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan
- een programma op de Turkse televisie waarin Israëliërs worden voorgesteld als kindermoordenaars
- vernedering waaraan Ayalon de Turkse ambassadeur onderwierp

Drie verschillende zaken. Zoals je kunt lezen had Erdogan niets te maken met het "kinderroof-verhaal" en hoeft dus ook geen excuses aan te bieden aan Israël.
pi_76801680
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:08 schreef Jibbe het volgende:

[..]

Beter lezen:

- anti-Israëluitlatingen van de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan
- een programma op de Turkse televisie waarin Israëliërs worden voorgesteld als kindermoordenaars
- vernedering waaraan Ayalon de Turkse ambassadeur onderwierp

Drie verschillende zaken. Zoals je kunt lezen had Erdogan niets te maken met het "kinderroof-verhaal" en hoeft dus ook geen excuses aan te bieden aan Israël.
Denk jij echt dat het toevallig is dat Ayalon's uitbarsting een dag na nieuwe anti-Israëlische uitlatingen van Erdogan komt? De ruzie over die serie loopt al maanden.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_76801872
Best trieste actie.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_76802381
Israël heeft inmiddels excuses aangeboden.

Kwestie is weer opgelost.

Turkije-Israël relatie gaat steeds meer lijken op CDA-PvdA kabinet. Het zijn alleen nog 'bondgenoten' omdat het een beetje moet, de liefde is er wel uit inmiddels na de verkiezing van Lieberman.
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:33:45 #68
215628 woid
let's get Friendly
pi_76802499
quote:
ze zitten er boven, da's toch hoog genoeg?
pi_76805623
quote:
Het wordt er niet minder racistischer op, maar goed, ik denk dat hij dat zelf ook wel snapt en niet zo bedoelt.
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:10:07 #70
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76805943
quote:
Jodenstreek wil ik het niet noemen, kinderachtig echter wel. Totaal overbodig. Israel en Turkije zijn bondgenoten, en zo ga je niet met elkaar om. Dat zeg zelfs ik als pro-Israel gast.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_76807950
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:10 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jodenstreek wil ik het niet noemen, kinderachtig echter wel. Totaal overbodig. Israel en Turkije zijn bondgenoten, en zo ga je niet met elkaar om. Dat zeg zelfs ik als pro-Israel gast.
Klopt, dat doe je uiteraard niet, maar goed neemt niet weg dat de Turkse Islamitische regering telkens onder de huid probeert te kruipen van Israel. Erdogan kan met z'n seculiere leger gelukkig niet al te veel maken.
pi_76814142
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:10 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Bondgenoten. het enige bondgenoten van israel zijn monsters.
Turkije is geen bondgenoot van israel
dat zou je graag willen !
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:25:08 #73
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76814215
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:23 schreef Meki het volgende:

[..]

Ohhhh??? Is dat zo?
Turkije is toch echt een bondgenoot van Israel.
Maar goed, jij wilt enkel de dingen zien zoals jij die wilt zien, dat is reeds bekend.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_76817232
Israël kent zijn plaats nu. Goed zo bitches. Good boy.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  donderdag 14 januari 2010 @ 19:06:30 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76818024
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:47 schreef Burakius het volgende:
Israël kent zijn plaats nu. Goed zo bitches. Good boy.
pi_76819887
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:23 schreef Meki het volgende:

[..]

en dat zou jij nu weer graag willen
pi_76835883
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Helaas niet.
Afgezien van dat wij niet geen ervaring hebben met minderheden(Friezen ja) kan je wel zeggen dat de situatie van Koerden en Palestijnen verschilt van elkaar.

Wat ik wel begrijp is dat je minderheden niet allemaal autonomie kan geven laat staan een eigen staat. Je geeft ze een vinger en ze pakken je hand.

Ik durf te wedden dat wanneer Friesland in opstand komt de boel ook keihard wordt neergeslagen. Spanje zal nooit toegeven aan de ETA en terecht.

Minderheden (zoals Koerden en niet Palestijnen) zijn in mijn ogen mensen die naar het verleden kijken en niet vooruit. I.p.v. te integeren en te assimileren wat gewoon mogelijk is vaak willen ze juist een aparte groep blijven. Ja zo wordt het nooit wat.
pi_76930026

Ze maken het vandaag goed zie ik.

Er staan in het nieuwsbericht Turkse uitspraken als :

'alles wat gebeurd is nu verleden tijd'

'we blijven strategische bondgenoten'

'wij waren een van de eerste landen die Israël erkende'

etc.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/13502427.asp?gid=229 (Turks)
pi_76932063
Erdogan blijft wel druk houden op Israël.
Ondanks de excuses zit het hele verhaal duidelijk niet echt lekker bij Erdogan

http://haberturk.com/haber.asp?id=201393&cat=110&dt=2010/01/17
  zondag 17 januari 2010 @ 18:42:54 #80
287548 Shockiee
Salute To Marx!
pi_76932741
Erdogan is een bitch met het "we willen een excuus""
"We willen excuses horen"

Breng jij maar eens je excuses uit voor de gebeurtenissen in "93 In Sivas toen er 36 alevieten werden verbrand.
Daar hoor je de meneer niks over zeggen he?

Natuurlijk moet Israël zijn excuses aanbieden dat hebben ze ook gedaan, maar erdogan moet een voorbeeld nemen aan Israël.
[img]http://i36.tinypic.com/efrjpx.png[/img]
pi_76932827
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 02:25 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Minderheden (zoals Koerden en niet Palestijnen) zijn in mijn ogen mensen die naar het verleden kijken en niet vooruit. I.p.v. te integeren en te assimileren wat gewoon mogelijk is vaak willen ze juist een aparte groep blijven. Ja zo wordt het nooit wat.
Wat een onzin. Een uitzondering maken voor Palestijnen maar niet voor Koerden. !
Waarom zouden Koerden moeten assimileren en zich als Turk voor moeten doen terwijl ze dat NIET zijn?

Niet iedereen verloochent zijn eigen afkomst zo makkelijk als jou hoor.
quote:
After the collapse of the Ottoman Empire, the Allies agreed and planned to create several countries within its former boundaries. Originally Kurdistan, along with Armenia, was to be one of them, according to the never-ratified Treaty of Sèvres. However, the reconquest of these areas by Kemal Atatürk and other pressing issues caused the Allies to accept the renegotiated Treaty of Lausanne, accepting the border of the modern Republic of Turkey and leaving the Kurds without a self-ruled region.
http://en.wikipedia.org/wiki/Kurdistan

Lijkt me duidelijk. Koerden hebben het recht om te strijden voor een onafhankelijk Koerdistan en hebben in het verleden eigen staten gekend in tegenstelling tot de Palestijnen.

Als de Koerden ook nog eens door een Saddam en een Atatürk en andere misdadigers worden onderdrukt dan hebben ze helemaal het recht om een eigen staat te stichten en zich los te kweken van hun onderdrukkers.

Oh, en in het geval je het niet wist, er zijn meer onschuldige Koerden doodgegaan door misdadige regimes dan dat er Palestijnen zijn gestorven in de laatste 60 jaar, dus bespaar me je evt. zielige verhaal over waarom de Palestijnen wel recht hebben op een eigen staat en de Koerden niet.
pi_76933149
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:42 schreef Shockiee het volgende:

Breng jij maar eens je excuses uit voor de gebeurtenissen in "93 In Sivas toen er 36 alevieten werden verbrand.

Natuurlijk moet Israël zijn excuses aanbieden dat hebben ze ook gedaan, maar erdogan moet een voorbeeld nemen aan Israël.
Erdogan eiste excuses.

Verder hebben de gebeurtenissen in Sivas in '93 niks met dit te maken. De verantwoordelijken ervoor zijn opgepakt en berecht. Dat hoofdstuk is al afgesloten.
Ayalon vertegenwoordigt een regering en die hoort dit soort zooi niet te doen.
pi_76936976
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:42 schreef Shockiee het volgende:

Ten eerste staat wat er in Sivas gebeurt los van een regering en al helemaal van de huidige regering. Ten tweede heeft onderzoek al aangetoond dat er machten waren bij het spel die gebaat waren/zijn bij het ophitsen van de twee groepen (soennieten en alevieten).

Ten tweede is het zeer schandalig wat deze Israëlische heeft gedaan. Als hij een man was, zou hij zijn woorden tenminste in het Engels uitspreken. Ik persoonlijk had hem op die plek op die tijd keihard in zijn gezicht geslagen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_76937222
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:27 schreef IHVK het volgende:
[ afbeelding ]

Ze maken het vandaag goed zie ik.

Er staan in het nieuwsbericht Turkse uitspraken als :

'alles wat gebeurd is nu verleden tijd'

'we blijven strategische bondgenoten'

'wij waren een van de eerste landen die Israël erkende'

etc.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/13502427.asp?gid=229 (Turks)
Prima toch? En ik ben het er trouwens wel mee eens dat (wanneer de uitspraken onterecht zijn) dat een excuus op zijn plaats is.

Heb alleen het gevoel dat een excuus niet gehoord wil worden door sommige users?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 17 januari 2010 @ 20:28:50 #85
287548 Shockiee
Salute To Marx!
pi_76937301
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:53 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Erdogan eiste excuses.

Verder hebben de gebeurtenissen in Sivas in '93 niks met dit te maken. De verantwoordelijken ervoor zijn opgepakt en berecht. Dat hoofdstuk is al afgesloten.
Ayalon vertegenwoordigt een regering en die hoort dit soort zooi niet te doen.
Verantwoordelijken zijn berecht?
Je zou je eens maar moeten verdiepen, dan zo een kut standpunt in te nemen.
  zondag 17 januari 2010 @ 20:29:52 #86
287548 Shockiee
Salute To Marx!
pi_76937346
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:22 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ten eerste staat wat er in Sivas gebeurt los van een regering en al helemaal van de huidige regering. Ten tweede heeft onderzoek al aangetoond dat er machten waren bij het spel die gebaat waren/zijn bij het ophitsen van de twee groepen (soennieten en alevieten).

Ten tweede is het zeer schandalig wat deze Israëlische heeft gedaan. Als hij een man was, zou hij zijn woorden tenminste in het Engels uitspreken. Ik persoonlijk had hem op die plek op die tijd keihard in zijn gezicht geslagen.
De staat is degelijk wel verantwoordelijk,
De mensen in sivas moesten ongeveer 5 a 6 uur wachten tot er ambulances kwamen.

De reden was: Er was teveel menigte....
pi_76937662
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:29 schreef Shockiee het volgende:

[..]

De staat is degelijk wel verantwoordelijk,
De mensen in sivas moesten ongeveer 5 a 6 uur wachten tot er ambulances kwamen.

De reden was: Er was teveel menigte....
Er was teveel menigte, de ambulances konden er niet door, en dan is de staat schuldig? Wat wou je dan doen, over de mensen heen rijden?

Ze zijn duidelijk opgehitst (dit blijkt ook uit onderzoek), door een externe macht. Iets wat al jarenlang geprobeerd wordt. Heel simpel bijvoorbeeld: een kerk bombaderen en een zogenaamde Islamitische groep dit laten claimen etc. Gelukkig weten we na alle Ergenekon zaken wel beter in Turkije en niemand hapt meer op de acties.

Verder zijn erin Turkije honderden invallen gedaan en zijn er duizenden wapens gevonden. Allen wouden de regering hinderen en aanslagen plegen. Zelfs lijsten met doelen en plannen (waaronder dus het plan om Christenen te bombaderen etc. en dan de Moslims de schuld geven.). Er zijn zelfs gedetailleerde mappen gevonden met per gebied aangegeven welke soort groep er woont, welke leeftijd, religie, opleiding etc. etc.
  zondag 17 januari 2010 @ 20:42:54 #88
287548 Shockiee
Salute To Marx!
pi_76937961
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:36 schreef Burakius het volgende:

[..]

Er was teveel menigte, de ambulances konden er niet door, en dan is de staat schuldig? Wat wou je dan doen, over de mensen heen rijden?

Ze zijn duidelijk opgehitst (dit blijkt ook uit onderzoek), door een externe macht. Iets wat al jarenlang geprobeerd wordt. Heel simpel bijvoorbeeld: een kerk bombaderen en een zogenaamde Islamitische groep dit laten claimen etc. Gelukkig weten we na alle Ergenekon zaken wel beter in Turkije en niemand hapt meer op de acties.

Verder zijn erin Turkije honderden invallen gedaan en zijn er duizenden wapens gevonden. Allen wouden de regering hinderen en aanslagen plegen. Zelfs lijsten met doelen en plannen (waaronder dus het plan om Christenen te bombaderen etc. en dan de Moslims de schuld geven.). Er zijn zelfs gedetailleerde mappen gevonden met per gebied aangegeven welke soort groep er woont, welke leeftijd, religie, opleiding etc. etc.
Oh dus als er volgens jouw een brand is en er staat een menigte moet de brandweer gewoon wachten ..
pi_76938015
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:42 schreef Shockiee het volgende:

[..]

Oh dus als er volgens jouw een brand is en er staat een menigte moet de brandweer gewoon wachten ..
Nee kom laten we over ze heen rijden .
pi_76938043
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:27 schreef paddy het volgende:

[..]

Prima toch? En ik ben het er trouwens wel mee eens dat (wanneer de uitspraken onterecht zijn) dat een excuus op zijn plaats is.

Heb alleen het gevoel dat een excuus niet gehoord wil worden door sommige users?
Ik vind het prima.

Maar Israël moet wat mij betreft wel ophouden met uitbreiding van de nederzettingen en de gijzeling van de bevolking in Gaza.

Als dat goed is ben ik niet tegen goede betrekkingen met Israël, echter daar moet nog aan gewerkt worden.
  zondag 17 januari 2010 @ 20:45:51 #91
287548 Shockiee
Salute To Marx!
pi_76938114
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nee kom laten we over ze heen rijden .
ooh ooh , omdat het alevieten zijn wachten we wel ff.
En de regering wist er duidelijk wel van af.
Er stonden maar 40 tot 50 polities, tegenover 1000 fundamentalisten.

Als het alevieten waren in opstand, wohoow dan had je meteen heel het leger van turkije in sivas .
pi_76938263
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:45 schreef Shockiee het volgende:

[..]

Als het alevieten waren in opstand, wohoow dan had je meteen heel het leger van turkije in sivas .
Ten eerste was een groot gedeelte van de menigte slechts toeschouwer. Een ander deel was express die dag opgetrommeld om het publiek op te hitsen. Gewoon externe machten, om Soennieten en Alevieten tegen elkaar op te zetten.

Ten tweede kan ik me niet voorstellen dat men in een stad heel ff snel 1000 politieman wil optrommelen. 40 tot 50 polities is al heel wat.

En natuurlijk zou het leger ingrijpen bij een osptand van Alevieten, puur omdat het leger destijds ook in handen was van externe machten. Hoe meer ophitsen hoe beter was de situatie toen.
pi_76938299
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:45 schreef Shockiee het volgende:

[..]

Als een groep in opstand komt kan je die niet zomaar bestrijden. 5-6 uur wachten lijkt me redelijk met de grootheid waarmee alles gebeurde.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 17-01-2010 20:59:37 ]
  zondag 17 januari 2010 @ 20:51:26 #94
287548 Shockiee
Salute To Marx!
pi_76938336
Terwijl de festivalactiviteiten doorgingen vormden zich in de achtergrond groepen rondom de moskeeën en andere plekken. Er was sprake van een geplande actie van de extremisten. Er waren militante extremisten uit naburige steden die onderdak kregen bij verblijfshuizen van de gemeente, bij ultranationalistische verblijfshaarden en aan moskeeën gelieerde verblijfshuizen. Om de gevoelens op te zwepen werden er manifesten, geschriften en oproepen verdeeld onder de bevolking van Sivas. De dagen voor de hotelbrand werden er verschillende pamfletten verspreid onder de moslimbevolking. De pamfletten zijn onderbouwd met verzen uit de Koran[1]. In één van de pamfletten wordt er gerept over de "imperialistische ongelovigen" en de "hond Salman Rushdie"...(..)..."afgevallige en hond Aziz Nesin"..."Aan de Moslim menigte; Bismillâhirrahmânirrahim; In naam van Allah; De profeet is belangrijker dan de eigen ziel/lichaam van de moslimvolgelingen". Een ander pamflet, verspreid op de avond voor de fatale gebeurtenissen, speelt in op de nationalistische sentimenten van Turkse moslims en ageert tegen ongelovigen. Later zullen de moslims op straat de roep om de sharia en een op islam geschoeide Turkse staat scanderen: "Hier is de (Turkse) republiek geboren en hier zal hij ten grave worden gedragen". De fatale gebeurtenissen vinden hun hoogtepunt in aanslagen op het hotel waar de culturele activiteiten zich naar toe hadden verplaatst. Ramen van het hotel worden met stenen ingegooid. Delen van het hotel worden in brand gezet. Voor het hotel zijn er leuzen als "brand de ongelovigen" te horen. Velen maken een grijze-wolf teken met hun vingers. Ook wordt er elders een buste van Pir Sultan Abdal en Mustafa Kemal Atatürk vernietigd. Slachtoffers die het hotel weten te ontkomen worden door de menigte opgevangen en met stokken ernstig toegetakeld. Sommige leden van de politie weten verdere lynchprakijken te voorkomen. Daarbij roepen de moslimfundamentalisten: "We verbranden vrouwen, meisjes, jonge meisjes. Ze hebben de sema gedanst. We verbranden! Branden zullen jullie, hoeren!". Naast de racistische uitingen op de alevieten zijn er ook persoonlijke doodswensingen op Aziz Nesin, die de aanslag zelf wist te ontkomen doordat hij in eerste instantie niet door de menigte herkend werd. Als de fatale gebeurtenissen zich hebben voltrokken, beginnen de autoriteiten de ernst van de situatie pas in te zien. Later in de avond wordt er een straatverbod afgekondigd.
  zondag 17 januari 2010 @ 20:53:04 #95
287548 Shockiee
Salute To Marx!
pi_76938412
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:50 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Als een groep in opstand komt kan je die niet zomaar bestrijden. 5-6 uur wachten lijkt me redelijk met de grootheid waarmee alles gebeurde. Ga nou niet de huillie uithangen
=

36 mensen die leven verbranden, ja daar word ik verdrietig om.
En nee, als de regering het zou willen zouden ze zo kunnen ingrijpen omdat het dagenlang gepland was.

=

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 17-01-2010 21:01:39 ]
pi_76938463
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:51 schreef Shockiee het volgende:
Terwijl de festivalactiviteiten doorgingen vormden zich in de achtergrond groepen rondom de moskeeën en andere plekken. Er was sprake van een geplande actie van de extremisten. Er waren militante extremisten uit naburige steden die onderdak kregen bij verblijfshuizen van de gemeente, bij ultranationalistische verblijfshaarden en aan moskeeën gelieerde verblijfshuizen. Om de gevoelens op te zwepen werden er manifesten, geschriften en oproepen verdeeld onder de bevolking van Sivas. De dagen voor de hotelbrand werden er verschillende pamfletten verspreid onder de moslimbevolking. De pamfletten zijn onderbouwd met verzen uit de Koran[1]. In één van de pamfletten wordt er gerept over de "imperialistische ongelovigen" en de "hond Salman Rushdie"...(..)..."afgevallige en hond Aziz Nesin"..."Aan de Moslim menigte; Bismillâhirrahmânirrahim; In naam van Allah; De profeet is belangrijker dan de eigen ziel/lichaam van de moslimvolgelingen". Een ander pamflet, verspreid op de avond voor de fatale gebeurtenissen, speelt in op de nationalistische sentimenten van Turkse moslims en ageert tegen ongelovigen. Later zullen de moslims op straat de roep om de sharia en een op islam geschoeide Turkse staat scanderen: "Hier is de (Turkse) republiek geboren en hier zal hij ten grave worden gedragen". De fatale gebeurtenissen vinden hun hoogtepunt in aanslagen op het hotel waar de culturele activiteiten zich naar toe hadden verplaatst. Ramen van het hotel worden met stenen ingegooid. Delen van het hotel worden in brand gezet. Voor het hotel zijn er leuzen als "brand de ongelovigen" te horen. Velen maken een grijze-wolf teken met hun vingers. Ook wordt er elders een buste van Pir Sultan Abdal en Mustafa Kemal Atatürk vernietigd. Slachtoffers die het hotel weten te ontkomen worden door de menigte opgevangen en met stokken ernstig toegetakeld. Sommige leden van de politie weten verdere lynchprakijken te voorkomen. Daarbij roepen de moslimfundamentalisten: "We verbranden vrouwen, meisjes, jonge meisjes. Ze hebben de sema gedanst. We verbranden! Branden zullen jullie, hoeren!". Naast de racistische uitingen op de alevieten zijn er ook persoonlijke doodswensingen op Aziz Nesin, die de aanslag zelf wist te ontkomen doordat hij in eerste instantie niet door de menigte herkend werd. Als de fatale gebeurtenissen zich hebben voltrokken, beginnen de autoriteiten de ernst van de situatie pas in te zien. Later in de avond wordt er een straatverbod afgekondigd.
Ja wat wil je nou? Gewoon trollen of iets anders?
Je kan Erdogan niet verantwoordelijk houden voor dingen die extremisten in Turkije doen. Je zou hem hoogstens verantwoordelijk kunnen houden voor het niet veroordelen van diezelfde extremisten iets wat wél is gebeurd.
pi_76938509
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:53 schreef Shockiee het volgende:

[..]

36 mensen die leven verbranden, ja daar word ik verdrietig om.
En nee, als de regering het zou willen zouden ze zo kunnen ingrijpen omdat het dagenlang gepland was.
Ja ik betreur het ook dat 36 Turkse broeders en zusters om het leven zijn gekomen maar het heeft geen zin om iemand zoals Erdogan verantwoordelijk te houden voor de daden van een stel laffe extremisten.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 17-01-2010 21:02:17 ]
pi_76938545
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:44 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ik vind het prima.

Maar Israël moet wat mij betreft wel ophouden met uitbreiding van de nederzettingen en de gijzeling van de bevolking in Gaza.
Over de uitbreiding van nederzettingen ben ik het eens. De muur gewoon op eigen grondgebied.

En ik kan weinig zeggen over de strook Gaza. Ik vind beide kanten nog steeds allebei schuld hebben. Ik wil dat soort dingen alleen liever niet bediscussiëren in dit topic zo'n dubbel gevoel bij

Snap ook niet waarom het geval sivas erbij wordt gehaald. Al had ik er nog nooit van gehoord

Het zal aan mij liggen, maar ik snap niet waarom een belediging van prominenten zo erg moet escaleren dat dit in de pers moet komen te staan, maar ja, hun feestje
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  zondag 17 januari 2010 @ 20:56:02 #99
287548 Shockiee
Salute To Marx!
pi_76938560
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:49 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ten eerste was een groot gedeelte van de menigte slechts toeschouwer. Een ander deel was express die dag opgetrommeld om het publiek op te hitsen. Gewoon externe machten, om Soennieten en Alevieten tegen elkaar op te zetten.

Ten tweede kan ik me niet voorstellen dat men in een stad heel ff snel 1000 politieman wil optrommelen. 40 tot 50 polities is al heel wat.

En natuurlijk zou het leger ingrijpen bij een osptand van Alevieten, puur omdat het leger destijds ook in handen was van externe machten. Hoe meer ophitsen hoe beter was de situatie toen.
Oke?
Ik beschuldig mijn soennitisch vrienden ook niet?
Maar waarom, ooh waarom maakt de huidige regering geen museum van de madimak Hotel?

Paar weken later ( of eerder ) werden er in Duitsland 4 turken verbrand en meteen ging de turkse minister-president er heen, en werd er meteen een museum van gemaakt.
  zondag 17 januari 2010 @ 20:57:42 #100
287548 Shockiee
Salute To Marx!
pi_76938651
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:55 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Ja ik betreur het ook dat 36 Turkse broeders en zusters om het leven zijn gekomen maar het heeft geen zin om iemand zoals Erdogan verantwoordelijk te houden voor de daden van een stel laffe extremisten.
Ja maar hij kan toch instemmen met het maken van een museum van de hotel of willen ze niet toegeven dat ze fout zaten.

Een museum maken van de hotel betekent sorry zeggen en de fout erkennen tegen de alevieten en de eeuwen lange discriminatie!
  zondag 17 januari 2010 @ 20:59:07 #101
287548 Shockiee
Salute To Marx!
pi_76938725
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:54 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Ja wat wil je nou? Gewoon trollen of iets anders?
Je kan Erdogan niet verantwoordelijk houden voor dingen die extremisten in Turkije doen. Je zou hem hoogstens verantwoordelijk kunnen houden voor het niet veroordelen van diezelfde extremisten iets wat wél is gebeurd.
Nee dat is niet gebeurt,

Laat mij maar een bron zien die duidt dat ze zijn vervolgt.
Volgens mij zijn er maar een paar 3 of 4 beschuldigt de rest is naar mijn weten vrijgelaten omdat het zo lang geleden gebeurt is.
pi_76938763
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:57 schreef Shockiee het volgende:

[..]

Ja maar hij kan toch instemmen met het maken van een museum van de hotel of willen ze niet toegeven dat ze fout zaten.

Een museum maken van de hotel betekent sorry zeggen en de fout erkennen tegen de alevieten en de eeuwen lange discriminatie!
Niemand ontkent ook de fouten (behalve de extremisten zelf misschien dan) maar met het maken van een museum los je niet de problemen op die zich daar (misschien zelfs nu nog?) afspelen.
  zondag 17 januari 2010 @ 21:01:02 #103
287548 Shockiee
Salute To Marx!
pi_76938831
Achja,

Gebeurt is gebeurt, maar zo iets mag never nooit meer gebeuren en daarom herdenken wij het ook iedere jaar en iedere jaar komen er steeds meer mensen.

Net zo lang tot het een museum wordt, maar met de huidige rechtse regering zal het niet lukken denk ik.

maarja, ik ga denk ik wat anders doen.

Veel plezier verder met het discusseren (Y)

ooi
  zondag 17 januari 2010 @ 21:02:04 #104
287548 Shockiee
Salute To Marx!
pi_76938877
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:59 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Niemand ontkent ook de fouten (behalve de extremisten zelf misschien dan) maar met het maken van een museum los je niet de problemen op die zich daar (misschien zelfs nu nog?) afspelen.
Jawel, zo wordt het herdacht en wordt het niet vergeten,

want als je iets vergeet denken die mensen " Ooh, nou dan doen we het weer, ze vergeten het toch wel."

Maar als je het blijft herdenken gebeurt het nooit meer.
Waarom is er dan een museum van de gebeurtenis in Duitsland gemaakt?
pi_76938943
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:59 schreef Shockiee het volgende:

[..]

Nee dat is niet gebeurt,

Laat mij maar een bron zien die duidt dat ze zijn vervolgt.
Volgens mij zijn er maar een paar 3 of 4 beschuldigt de rest is naar mijn weten vrijgelaten omdat het zo lang geleden gebeurt is.
quote:
Olaydan bir gün sonra 35 kişi gözaltına alındı. Daha sonra gözaltına alınanların sayısı 190'a çıktı. Gözaltına alınan 190 kişiden 124'ü hakkında "laik anayasal düzeni değiştirip din devleti kurmaya kalkışma" suçlamasıyla dava açıldı,[2] geri kalanlar serbest bırakıldı. Kamuoyunda Sivas Davası olarak bilinen davanın ilk duruşması, Ankara 1 No'lu Devlet Güvenlik Mahkemesi'nde 21 Ekim 1993 günü yapıldı. 26 Aralık 1994'te karara bağlanan dava sonucunda, 22 sanık hakkında 15'er yıl, 3 sanık hakkında 10'ar yıl, 54 sanık hakkında 3'er yıl, 6 sanık hakkında 2'şer yıl hapis cezası, 37 sanık hakkında da beraat kararı verildi.

Müdahil avukatlar, Devlet Güvenlik Mahkemesi'nin kararını "taraflı, hukuka ve adalete aykırı" olarak niteleyerek, ayrıntılı bir savunmayla temyize gittiler. Yargıtay 9. Ceza Dairesi katliamın "Cumhuriyete, laikliğe ve demokrasiye yönelik olduğunu" belirterek Devlet Güvenlik Mahkemesi'nin kararını esastan bozdu. Ankara 1 No'lu Devlet Güvenlik Mahkemesi, Yargıtay'ın bozma kararına uyarak yargılamayı yeniden başlattı.

28 Kasım 1997'de açıklanan kararda, 33 sanık Türk Ceza Yasası'nın 146/1 maddesine göre idama[3] ve 14 sanık 15 yıla kadar değişen hapis cezasına[2] mahkûm edildi. Yargıtay 9. Ceza Dairesi 24 Aralık 1998'de hapis cezalarını onadı, 33 idam cezasını ise usül noksanlıkları nedeniyle bozdu. Şubat 1999 tarihinde usül eksikliklerinin giderilmesi için başlayan yargılama sonucunda 16 Haziran 2000'de 33 sanık Devlet Güvenlik Mahkemesi'nce yeniden idam cezasına çarptırıldı. 2002 yılında idam cezasının yürürlükten kaldırılmasıyla idam cezası hükümlülerinin cezaları müebbet ağır hapis cezasına çevrildi.[2]

Sanıkların avukatlığını Refahyol iktidarının Adalet Bakanı Şevket Kazan üstlendi ve bakanlığı sırasında onları hapishanede ziyaret etti.[4]

Geçen bu zaman zarfı içerisinde sanık sayısı tahliyelerle 33'e düştü.[4] Olayın kilit ismi olarak nitelendirilen, dönemin Sivas Belediye Meclisi üyesi Cafer Erçakmak[2] ve Yargıtay'ın 1997'deki bozma kararından sonra firar eden 8 sanık ise halen yakalanamamıştır.[4]

Sivas Davası İstiklal Mahkemeleri sonrasında, tek bir davada, bu kadar çok idam cezasının verildiği ilk davadır.[5]
http://tr.wikipedia.org/wiki/Sivas_Katliam%C4%B1
33 personen de doodstraf wat in 2002 is omgezet in levenslang ivm wetsveranderingen en 14 anderen 15 jaar celstraf.
pi_76939029
Ik moet dus tegenwoordig ook Turks gaan leren ofzo?
pi_76939054
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:02 schreef Shockiee het volgende:

[..]

Jawel, zo wordt het herdacht en wordt het niet vergeten,

want als je iets vergeet denken die mensen " Ooh, nou dan doen we het weer, ze vergeten het toch wel."

Maar als je het blijft herdenken gebeurt het nooit meer.
Waarom is er dan een museum van de gebeurtenis in Duitsland gemaakt?
Als we bleven herdenken hadden we geen Tweede Wereldoorlog gehad bedoel je?
Ik weet niet waarom dat museum in Duitsland is gemaakt, maar veel zal het de slachtoffers niet helpen...Ze komen immers daardoor niet terug.
pi_76939099
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:04 schreef paddy het volgende:
Ik moet dus tegenwoordig ook Turks gaan leren ofzo?
Integreren jij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')