abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 januari 2010 @ 20:59:07 #101
287548 Shockiee
Salute To Marx!
pi_76938725
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:54 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Ja wat wil je nou? Gewoon trollen of iets anders?
Je kan Erdogan niet verantwoordelijk houden voor dingen die extremisten in Turkije doen. Je zou hem hoogstens verantwoordelijk kunnen houden voor het niet veroordelen van diezelfde extremisten iets wat wél is gebeurd.
Nee dat is niet gebeurt,

Laat mij maar een bron zien die duidt dat ze zijn vervolgt.
Volgens mij zijn er maar een paar 3 of 4 beschuldigt de rest is naar mijn weten vrijgelaten omdat het zo lang geleden gebeurt is.
[img]http://i36.tinypic.com/efrjpx.png[/img]
pi_76938763
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:57 schreef Shockiee het volgende:

[..]

Ja maar hij kan toch instemmen met het maken van een museum van de hotel of willen ze niet toegeven dat ze fout zaten.

Een museum maken van de hotel betekent sorry zeggen en de fout erkennen tegen de alevieten en de eeuwen lange discriminatie!
Niemand ontkent ook de fouten (behalve de extremisten zelf misschien dan) maar met het maken van een museum los je niet de problemen op die zich daar (misschien zelfs nu nog?) afspelen.
  zondag 17 januari 2010 @ 21:01:02 #103
287548 Shockiee
Salute To Marx!
pi_76938831
Achja,

Gebeurt is gebeurt, maar zo iets mag never nooit meer gebeuren en daarom herdenken wij het ook iedere jaar en iedere jaar komen er steeds meer mensen.

Net zo lang tot het een museum wordt, maar met de huidige rechtse regering zal het niet lukken denk ik.

maarja, ik ga denk ik wat anders doen.

Veel plezier verder met het discusseren (Y)

ooi
  zondag 17 januari 2010 @ 21:02:04 #104
287548 Shockiee
Salute To Marx!
pi_76938877
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:59 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Niemand ontkent ook de fouten (behalve de extremisten zelf misschien dan) maar met het maken van een museum los je niet de problemen op die zich daar (misschien zelfs nu nog?) afspelen.
Jawel, zo wordt het herdacht en wordt het niet vergeten,

want als je iets vergeet denken die mensen " Ooh, nou dan doen we het weer, ze vergeten het toch wel."

Maar als je het blijft herdenken gebeurt het nooit meer.
Waarom is er dan een museum van de gebeurtenis in Duitsland gemaakt?
pi_76938943
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:59 schreef Shockiee het volgende:

[..]

Nee dat is niet gebeurt,

Laat mij maar een bron zien die duidt dat ze zijn vervolgt.
Volgens mij zijn er maar een paar 3 of 4 beschuldigt de rest is naar mijn weten vrijgelaten omdat het zo lang geleden gebeurt is.
quote:
Olaydan bir gün sonra 35 kişi gözaltına alındı. Daha sonra gözaltına alınanların sayısı 190'a çıktı. Gözaltına alınan 190 kişiden 124'ü hakkında "laik anayasal düzeni değiştirip din devleti kurmaya kalkışma" suçlamasıyla dava açıldı,[2] geri kalanlar serbest bırakıldı. Kamuoyunda Sivas Davası olarak bilinen davanın ilk duruşması, Ankara 1 No'lu Devlet Güvenlik Mahkemesi'nde 21 Ekim 1993 günü yapıldı. 26 Aralık 1994'te karara bağlanan dava sonucunda, 22 sanık hakkında 15'er yıl, 3 sanık hakkında 10'ar yıl, 54 sanık hakkında 3'er yıl, 6 sanık hakkında 2'şer yıl hapis cezası, 37 sanık hakkında da beraat kararı verildi.

Müdahil avukatlar, Devlet Güvenlik Mahkemesi'nin kararını "taraflı, hukuka ve adalete aykırı" olarak niteleyerek, ayrıntılı bir savunmayla temyize gittiler. Yargıtay 9. Ceza Dairesi katliamın "Cumhuriyete, laikliğe ve demokrasiye yönelik olduğunu" belirterek Devlet Güvenlik Mahkemesi'nin kararını esastan bozdu. Ankara 1 No'lu Devlet Güvenlik Mahkemesi, Yargıtay'ın bozma kararına uyarak yargılamayı yeniden başlattı.

28 Kasım 1997'de açıklanan kararda, 33 sanık Türk Ceza Yasası'nın 146/1 maddesine göre idama[3] ve 14 sanık 15 yıla kadar değişen hapis cezasına[2] mahkûm edildi. Yargıtay 9. Ceza Dairesi 24 Aralık 1998'de hapis cezalarını onadı, 33 idam cezasını ise usül noksanlıkları nedeniyle bozdu. Şubat 1999 tarihinde usül eksikliklerinin giderilmesi için başlayan yargılama sonucunda 16 Haziran 2000'de 33 sanık Devlet Güvenlik Mahkemesi'nce yeniden idam cezasına çarptırıldı. 2002 yılında idam cezasının yürürlükten kaldırılmasıyla idam cezası hükümlülerinin cezaları müebbet ağır hapis cezasına çevrildi.[2]

Sanıkların avukatlığını Refahyol iktidarının Adalet Bakanı Şevket Kazan üstlendi ve bakanlığı sırasında onları hapishanede ziyaret etti.[4]

Geçen bu zaman zarfı içerisinde sanık sayısı tahliyelerle 33'e düştü.[4] Olayın kilit ismi olarak nitelendirilen, dönemin Sivas Belediye Meclisi üyesi Cafer Erçakmak[2] ve Yargıtay'ın 1997'deki bozma kararından sonra firar eden 8 sanık ise halen yakalanamamıştır.[4]

Sivas Davası İstiklal Mahkemeleri sonrasında, tek bir davada, bu kadar çok idam cezasının verildiği ilk davadır.[5]
http://tr.wikipedia.org/wiki/Sivas_Katliam%C4%B1
33 personen de doodstraf wat in 2002 is omgezet in levenslang ivm wetsveranderingen en 14 anderen 15 jaar celstraf.
pi_76939029
Ik moet dus tegenwoordig ook Turks gaan leren ofzo?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76939054
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:02 schreef Shockiee het volgende:

[..]

Jawel, zo wordt het herdacht en wordt het niet vergeten,

want als je iets vergeet denken die mensen " Ooh, nou dan doen we het weer, ze vergeten het toch wel."

Maar als je het blijft herdenken gebeurt het nooit meer.
Waarom is er dan een museum van de gebeurtenis in Duitsland gemaakt?
Als we bleven herdenken hadden we geen Tweede Wereldoorlog gehad bedoel je?
Ik weet niet waarom dat museum in Duitsland is gemaakt, maar veel zal het de slachtoffers niet helpen...Ze komen immers daardoor niet terug.
pi_76939099
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:04 schreef paddy het volgende:
Ik moet dus tegenwoordig ook Turks gaan leren ofzo?
Integreren jij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')