mja.. gewoon met water + afwasmiddel weer op het vuur en laten koken, dan meteen proberen schoon te maken. Als het niet lukt.. gewoon nog een keer!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:47 schreef Feeeeble het volgende:
Kokendheet water erin met afwasmiddel en een tijd laten weken.
Ja koken met verdunt azijn. Desnoods meer azijn toevoegen als het niet meteen werkt. Tijdens of na het koken schrobben met een afwasborstel.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:45 schreef Elmostyle het volgende:
Hmm, azijn kan ik nog wel aankomen, staalwol moet ik even gaan rondzoeken waar ik dat hier ergens kan halen. Moet ik 't dan met azijn koken ofzo?
Het is helemaal een honingraadstructuur in de pan aangekoekt.
Uhmquote:
gewoon een flinke hap soda in de pan gooien met een laag water op het vuur zetten en laten koken tijdje.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:53 schreef Elmostyle het volgende:
Bedankt voor de reacties, ik ga even beginnen met water/afwasmiddel, daarna ga ik over naar het water/zout, en morgen als de supermarkt weer open is ff azijn / staalwol gaan zoeken
Daarna in de tuin zetten en loos met de hoge druk spuitquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:47 schreef Feeeeble het volgende:
Kokendheet water erin met afwasmiddel en een tijd laten weken.
Hmm, dan ga ik dat morgen even in de supermarkt halenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:00 schreef Mirjam het volgende:
[..]
gewoon een flinke hap soda in de pan gooien met een laag water op het vuur zetten en laten koken tijdje.
het weekt vanzelf los
je kan hem ook op marktplaats tyfen..quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:11 schreef Elmostyle het volgende:
Okde honingraadstructuur is er iig weg uit nu, bruine gedeelte ook. Alleen nog aan de onderkant nog zwart, ik ga even met de pollepel wat roeren.
Mwah, het is een pan die bij het appartement hier erbij zat, en ik zit op het moment niet echt in Nederland dus marktplaats gaat ook nog niet echt lukkenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:12 schreef Onnoman het volgende:
[..]
je kan hem ook op marktplaats tyfen..
vast wel een illegaal die hem graag wenst
Inderdaad, soda. En dan niet alleen maar laten weken, maar gewoon lekker laten pruttelen. Af en toe eens met de afwasborstel erdoor en je pan wordt weer als nieuw.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:52 schreef Cyan het volgende:
Heb je soda in huis? Gooi kokend heet water in de pan met een paar lepels soda en laat het even in werken.
koop nu een appartement, en ontvang een gratis panquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:15 schreef Elmostyle het volgende:
[..]
Mwah, het is een pan die bij het appartement hier erbij zat, en ik zit op het moment niet echt in Nederland dus marktplaats gaat ook nog niet echt lukken
Dit dus. Werkt echt!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:49 schreef Bastoenie het volgende:
Water + zout erin flikkeren en dan laten koken, daarna gaan schrobben dat werkt vaak wel
Ofja, Zo was het niet helemaalquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:19 schreef Onnoman het volgende:
[..]
koop nu een appartement, en ontvang een gratis pan
![]()
![]()
![]()
![]()
Als het maar geen aluminium pan is want dat lost op in soda.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:00 schreef Mirjam het volgende:
[..]
gewoon een flinke hap soda in de pan gooien met een laag water op het vuur zetten en laten koken tijdje.
het weekt vanzelf los
Je moet wel redelijk wat zou erin doen hequote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:30 schreef Elmostyle het volgende:
Hmm, water+afwasmiddel was poging 1, daarna water+zout poging 2. Alleen nu na het schrobben blijft het er nog in zittenMorgen maar eens soda e.d. gaan halen
Ik heb alleen zo'n klein potje zoutquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:34 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Je moet wel redelijk wat zou erin doen heNiet te krenterig, dan even goed door laten koken en af en toe even schrobben. Werkt hier altijd in ieder geval, welke rotzooi er ook in zat
Zo deed ik het in het restaurant ook altijd!
Niet laten weken: water in de pan, flinke eetlepel zout erbij en aan de kook brengen. Kwartiertje zachtjes laten pruttelen en je pan dan vervolgens gewoon afwassen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:36 schreef Elmostyle het volgende:
[..]
Ik heb alleen zo'n klein potje zoutik heb 3kwart erin gegooid, morgen maar zo'n grote pak zout dan ff halen
Dan laat ik 't vanacht wel in wat water weken
Oke dat heb ik nogmaals gedaan, de pan met water + zout bijna helemaal laten droogkoken en in de tussentijd af en toe lopen schrapen met een pollepel over de bodem maar het komt er niet af. Het zit echt enorm hardnekkig vast.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:25 schreef Tezz het volgende:
[..]
Niet laten weken: water in de pan, flinke eetlepel zout erbij en aan de kook brengen. Kwartiertje zachtjes laten pruttelen en je pan dan vervolgens gewoon afwassen.
Soda en vaatwastabletje kun je nog proberen, anders kan ik de Blokker van harte aanbevelen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:51 schreef Elmostyle het volgende:
[..]
Oke dat heb ik nogmaals gedaan, de pan met water + zout bijna helemaal laten droogkoken en in de tussentijd af en toe lopen schrapen met een pollepel over de bodem maar het komt er niet af. Het zit echt enorm hardnekkig vast.
Morgen maar azijn/soda halen.
Ik zit op dit moment in Maltaquote:Op zondag 10 januari 2010 00:00 schreef Tezz het volgende:
[..]
Soda en vaatwastabletje kun je nog proberen, anders kan ik de Blokker van harte aanbevelen.![]()
Jep, geniaal zijn ze! Probeer er eens je friteuse mee schoon te maken, je weet niet wat je meemaakt! (vet/olie eruit, keukenrolletje erdoor, water in de pan tot aan het streepje, blokje erbij en zet maar aan op lage temperatuur (140 graden of zo) en laat maar 10 minuutjes pruttelen. Brandschoon! )quote:Op zondag 10 januari 2010 00:18 schreef Elmostyle het volgende:
[..]
Ik zit op dit moment in Maltadus Blokker gaat helaas niet lukken, Soda of vaatwastabletje kan ik waarschijnlijk nog wel in de supermarkt vinden
Bedankt beide reacties hierboven
Ik wist geeneens dat zo'n vaatwasblokje ook gewoon kokend nut had
Oke superbedanktquote:Op zondag 10 januari 2010 00:29 schreef Tezz het volgende:
[..]
Jep, geniaal zijn ze! Probeer er eens je friteuse mee schoon te maken, je weet niet wat je meemaakt! (vet/olie eruit, keukenrolletje erdoor, water in de pan tot aan het streepje, blokje erbij en zet maar aan op lage temperatuur (140 graden of zo) en laat maar 10 minuutjes pruttelen. Brandschoon! )
Kun je dan niet beter aan iemand vragen die een vaatwasser heeft of je er een mag hebben?quote:Op zondag 10 januari 2010 00:35 schreef Elmostyle het volgende:
[..]
Oke superbedanktik ga morgen eens kijken voor vaatwasblokje, dan zit ik wss wel meteen met een hele zooi van die dingen maar die gooi ik dan wel weg of doneer ik aan iemand
Hmm, morgen komt er idd iemand langs, kan ik wel ff vragen jaquote:Op zondag 10 januari 2010 13:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter aan iemand vragen die een vaatwasser heeft of je er een mag hebben?
Trouwens een vaatwastablet werkt ook erg goed om je frietpan schoon te krijgen
Jep, cola is dan ook zo zuur als azijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 09:17 schreef SeaOfLove het volgende:
de cola-tip is nog niet voorbij gekomen. ik had een tijd geleden stoofperen in port droog laten koken. azijn, zout en soda hielpen niet. toen cola in de pan aan de kook gebracht en laten pruttelen en alles kwam los en na het afwassen was mijn pan weer als nieuw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |