abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76560881
Hallo,

ik heb verleden week een boek getracht te halen in de boekhandel.
Betreffende boek was niet op voorraad, hierop heb ik de boekhandel de opdracht gegeven om het boek te bestellen op mijn naam. Het gaat om het boek "masterflirt".

Nu heb ik deze opgehaald, maar tot mijn stomste verbijzing was het boek niet groter dan 7x7 cm. en daarmee was het boek ook 4,95. Ik zeg tegen verkoper dat dit niet de boek is die ik bedoelde. Hierop zij de verkoper "Hij is inderdaad erg klein ik ga even kijken in de computer".
Verkoper zegt vervolgens "er zijn 2 boeken onder de naam masterflirt , daarvan kost één 19,95 en de ander die heb jij nu".

Ik : Ik ben niet op de hoogte gesteld door jullie dat er 2 boeken met dezelfde naam in de handel zijn.
Verkoper : Maar jah, het boek komt uit 2006 dus ik kan hem niet terugsturen, en als ik hem terugneem kan ik hem ook moeilijk verkopen.

Vervolgens heb tegen de verkoper gezegd dat ik de boek van 19,95 ( masterflirt ) toch wil hebben, die is daarom dus ook besteld. Dat boek kan ik vanmiddag ophalen.

Tevens kwam ik later achter dat er geen aankoop bonnetje in mijn verpakte tasje is gedaan. DAt betreft dus dat boek van 4,95 die ik eergisteren heb gekocht.

Wat moet ik nu doen ?

En wat zijn mijn rechten ?
Ik wil dan ook dat boek van 4,95 teruggeven en dat boek van 19,95 kopen. Maar als verkoper dat boek van 4,95 niet wil terugnemen dan denk ik zo van dan stik je ook maar in dat boek van 19,95 dan bestel ik die wel ergens anders.
pi_76561016
Het gaat hier om een bedrag van 5 euro, ik begrijp je probleem en het is inderdaad stom. Maar het wordt een ingewikkelde procedure als jij dat boek echt wilt teruggeven. Je kan het proberen vanmiddag, maar meer ook niet. Als je het boek van 20 euro ergens anders kan bestellen zou ik dat wel doen. Als dat bonnetje er expres niet bij gestopt is, is dat erg kinderachtig.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:34:41 #3
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_76561052
Ga naar de winkel en leg het daar uit.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:35:16 #4
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_76561077
Gast, denk je nu echt dat je een 'womanizer' wordt door het lezen van een boekje?
Narcist
pi_76561814
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:35 schreef Magistic het volgende:
Gast, denk je nu echt dat je een 'womanizer' wordt door het lezen van een boekje?
Daar gaat het niet om, ik heb namelijk niet te klagen qua relaties.
In mijn vriendengroep heeft iemand dat boek gekocht, en zijn reactie was dat er veel nuttige dingen in staan. Dat is de reden dat ik dat boek ook wil, simpelweg om de succesfactor te verhogen.
pi_76562000
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:34 schreef Tamashii het volgende:
Het gaat hier om een bedrag van 5 euro, ik begrijp je probleem en het is inderdaad stom. Maar het wordt een ingewikkelde procedure als jij dat boek echt wilt teruggeven. Je kan het proberen vanmiddag, maar meer ook niet. Als je het boek van 20 euro ergens anders kan bestellen zou ik dat wel doen. Als dat bonnetje er expres niet bij gestopt is, is dat erg kinderachtig.
Ja inderdaad, ik ben ook niet te beroerd om die 4,95 voor mijn rekening te nemen. Maar het gaat mij om het principe, hun hebben mij niet ingelicht dat er 2 boeken onder dezelfde titel in circulatie zijn.

Het is niet te bewijzen dat ze express het bonnetje niet heeft gegeven maar dat is niet te bewijzen.

Tevens heb ik het correcte boek besteld, ben ikdan verplicht deze af te nemen ?
  vrijdag 8 januari 2010 @ 13:57:42 #7
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_76562012
Ms. staan in dat kleine boekske ook wel handige tips.
pi_76562027
Staat er niet gewoon hetzelfde in?

Kijk eens op Bol.com, lijken exact dezelfde boeken
pi_76562436
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:58 schreef Conflict het volgende:
Staat er niet gewoon hetzelfde in?

Kijk eens op Bol.com, lijken exact dezelfde boeken
Het kleine boekje staan alleen maar dingen in van zo is het, niets wordt onderbouwd in dat boek.
In het "boek" / "normale" boek wordt alles onderbouwd en staan meerdere punten in beschreven.

Daarbij leest een groot boek makkelijker, dat kleine boekje is niet groter als mijn handpalm
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:11:23 #10
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_76562645
Geef het boekje van 4,95 kado aan iemand
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:18:23 #11
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_76562948
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:11 schreef Mark het volgende:
Geef het boekje van 4,95 kado aan iemand
Als 'relatiegeschenk'
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_76570210
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:18 schreef Dromer het volgende:

[..]

Als 'relatiegeschenk'
Lijkt me niet tof.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 8 januari 2010 @ 17:16:05 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76570333
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:57 schreef nickname89 het volgende:

[..]

Ja inderdaad, ik ben ook niet te beroerd om die 4,95 voor mijn rekening te nemen. Maar het gaat mij om het principe, hun hebben mij niet ingelicht dat er 2 boeken onder dezelfde titel in circulatie zijn.

Miksschien wist die beste man dat wel helemaal niet, totdat jij hem erop wees en hij het ging nazoeken in de computer. Of denk je soms dat boekhandelaars de complete wereldbibliotheek aan parate kennis hebben?

Je kan je geld overigens beter besteden aan een boek over spelling.

Oh ja, en je bent een zeikerd.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 17:38:17 #14
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_76571185
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:30 schreef nickname89 het volgende:
Nu heb ik deze opgehaald, maar tot mijn stomste verbijzing was het boek niet groter dan 7x7 cm. en daarmee was het boek ook 4,95. Ik zeg tegen verkoper dat dit niet de boek is die ik bedoelde.
Deze vind ik wel erg leuk. Een soort mix van verbazing en verbijstering?

En doe trouwens niet zo eng historisch en alsof je een ouwe lul bent en bestel je boeken gewoon online.
http://www.bol.com/nl/p/n(...)002533527/index.html moet je zo te zien hebben.

Succes ermee enne... online flirten raad ik je ivm je spelling wel weer af.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_76581220
Bij bol.com de volgende recensie gelezen:

8 jaar single en spuugzat van alle blauwtjes besluit ik dit boek te bestellen. dinsdag ontvangen en direct begonnen met lezen. een boek vol onzin, open deuren en eyeopeners. zondag kwam ik haar tegen. we zijn nu 2,5 jaar samen en wonen nu 3 maanden samen. ik ben gelukkig
pi_76581361
Koop gewoon dat exemplaar wat je wilt hebben en geef dat kleine ding aan iemand in je vriendengroep of zet het op marktplaats.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_76582616
Je hebt het helemaal verkeerd aangepakt. Toen de verkoper met het verkeerde boek kwam aanzetten, had je het niet moeten afnemen. Nu heb je het gekocht en hoeven ze het niet meer terug te nemen. Boeken bestel je bij voorkeur door het ISBN op te geven zodat er geen vergissingen kunnen ontstaan.

Al die boekhandels zijn trouwens precies hetzelfde:
http://www.misdefinitie.nl/index.php?nieuws=420&pagina=1
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')