abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 november 2009 @ 16:40:58 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_75024591
Uit de pers
quote:
Van alle Europese landen scoorde Nederland in 2008 het laagst op de misère-index. Sinds 1999 is de leefsituatie van de Nederlanders verbeterd en is er vooruitgang geboekt op belangrijke maatschappelijke terreinen. Dat blijkt uit het rapport De Sociale Staat van Nederland 2009 van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP), dat donderdag aan voorzitter Gerdi Verbeet van de Tweede Kamer is overhandigd.

Diverse indicatoren bepalen de misère-index. Nederland scoorde het laagst op werkloosheid, inflatie en begrotingstekort. Bovendien is de arbeidsparticipatie van vrouwen, niet-westerse allochtonen en ouderen gegroeid en zijn de vooruitzichten op economisch vlak voor ons land beter dan voor de meeste andere EU-landen.

Wat betreft gevoel over veiligheid laat het rapport van het SCP ook een positieve trend zien. Het percentage Nederlanders dat zich wel eens onveilig voelt, is tussen 2005 en 2008 gedaald van 27 naar 20 procent. Ook blijkt uit het rapport dat 84 procent van de Nederlanders gelukkig of zelfs zeer gelukkig is.

Minder positief

Over de toekomst van ons land zijn de Nederlanders minder positief. Slechts 29 procent denkt dat de welvaart in de toekomst aanhoudt. In 2006 was dat nog 68 procent. De levensverwachting is de afgelopen tien jaar verder toegenomen tot 78 jaar voor mannen en 82 jaar voor vrouwen. Het aantal levensjaren zonder chronische ziekte nam echter af. Ruim 80 procent van de 65-plussers gebruikt medicijnen.

Ondanks de heftige politieke discussie over integratie van minderheden is de Nederlandse bevolking over allochtonen minder negatief geworden. Bijna 40 procent vindt dat er te veel allochtonen in Nederland wonen, tegenover ruim 50 procent in 2000.

Wel vindt twee derde dat de kloof tussen allochtonen en autochtonen groot is. Opvallend is dat allochtone deelnemers aan het onderzoek daar hetzelfde over denken als autochtone Nederlanders. Ook zij vinden het leren van de Nederlandse taal belangrijk en menen dat allochtonen de eigen cultuur moeten loslaten.
bendk kom er maar in
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 16:46:41 #2
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_75024814
Ik vind veiligheidsgevoelcijfers altijd zo onzinnig. Ik voel mij nooit onveilig, ook niet in de naarste buurten van R'dam, maar dat maakt mijn spullen echt niet minder gejat.
Carpe Libertatem
pi_75025857
De meeste mensen hebben gewoon geen vergelijkingsmateriaal. Uiteraard zien we soms hier en daar een bedelaar tijdens de vakantie. Maar ik heb gemerkt dat ik dingen heel anders waarneem tijdens een vakantie. De alghele ontspanning zorgt ervoor dat negatieve invloeden geen kans krijgen zich te nestelen (vermoed ik).

Dus ja... gister was er weinig misère in Nederland. Vandaag weer. Verbetering noch verslechtering. Daar zou je dus neutraal over kunnen denken of zelfs negatief aangezien het niet verbeterd is. De misvatting zit in de uitgangspositie die al vele malen beter was dan elders.

(Bovenstaande stukje gaat dus over waarom mensen dan toch klagen.)
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_75027891
Duidelijk bericht, het gaat gewoon best goed met Nederland
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_75027937
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:46 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik vind veiligheidsgevoelcijfers altijd zo onzinnig. Ik voel mij nooit onveilig, ook niet in de naarste buurten van R'dam, maar dat maakt mijn spullen echt niet minder gejat.
Je kunt ze onzinnig vinden maar gevoelens spelen nu eenmaal een belangrijke rol bij het bepalen van het welbehagen van de mens.
pi_75028948
quote:
Op donderdag 26 november 2009 16:40 schreef Hexagon het volgende:
Uit de pers
[..]

bendk kom er maar in
Ondanks dat ik het razend druk heb reageer ik. Een vraag aan je: In een nederlandse straat staan 20 huizen, aan de linkerkant van deze straat wonen uitsluitend uitkeringsgerechtigden, 10 huizen dus en aan de rechterkan van deze straat wonen uitsluitend werkenden, ook 10 huizen dus.

De vraag: Als je exact dezelfde vragen stelt aan de linkerkant en aan de rechterkant, verwacht je dan een bijbehorend antwoord, een afspiegeling van hun maatschappij beleving ?
nothing will change without a rebel
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 19:22:17 #7
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_75029780
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je kunt ze onzinnig vinden maar gevoelens spelen nu eenmaal een belangrijke rol bij het bepalen van het welbehagen van de mens.
Eens, maar met welbehagen krijg je je spullen niet door terug.
Carpe Libertatem
pi_75032169
Hoe kut moet het dan in die andere landen wel niet zijn.
pi_75032328
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:19 schreef du_ke het volgende:
Maar niet dankzij onze overheid, die zich kenmerkt door onkunde.
pi_75032839
Jongens, wat een pessimisme toch weer! Het geluksniveau lijkt welhaast negatief gecorreleerd te zijn met het geklaag op internetfora. Klagen is de ultieme uiting dat het goed met je gaat, zou je immers werkelijk miserabel zijn dan zou je helemaal geen zin/tijd/kracht hebben om te klagen!
pi_75033168
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:54 schreef Terecht het volgende:
Jongens, wat een pessimisme toch weer! Het geluksniveau lijkt welhaast negatief gecorreleerd te zijn met het geklaag op internetfora. Klagen is de ultieme uiting dat het goed met je gaat, zou je immers werkelijk miserabel zijn dan zou je helemaal geen zin/tijd/kracht hebben om te klagen!
Of je emigreert naar Denemarken, bespaart je een nederlandse hulpverlener
pi_75036025
quote:
Op donderdag 26 november 2009 19:22 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Eens, maar met welbehagen krijg je je spullen niet door terug.
Klopt maar van 99% van de mensen wordt over het algemeen ook niks gejat. Voor het gevoel kan de onveiligheid of kans op diefstal veel groter lijken dan ze daadwerkelijk is.

Je ziet het bij verkeersveilgheid van wegen ook. Vaak vallen de ongevallenstatistieken reuze mee maar het kan wel heel onveilig overkomen op de weggebruikers.
pi_75036145
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:35 schreef Fastmatti het volgende:
Hoe kut moet het dan in die andere landen wel niet zijn.
Voor jou is alles kut
pi_75036193
quote:
Op donderdag 26 november 2009 20:40 schreef Picchia het volgende:

[..]

Maar niet dankzij onze overheid, die zich kenmerkt door onkunde.
Ach ook dat is allemaal maar relatief.
  † In Memoriam † donderdag 26 november 2009 @ 22:11:29 #16
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_75036662
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt maar van 99% van de mensen wordt over het algemeen ook niks gejat. Voor het gevoel kan de onveiligheid of kans op diefstal veel groter lijken dan ze daadwerkelijk is.

Je ziet het bij verkeersveilgheid van wegen ook. Vaak vallen de ongevallenstatistieken reuze mee maar het kan wel heel onveilig overkomen op de weggebruikers.
Helaas vallen diefstal, overvallen en geweldplegingen niet mee in tegenstelling tot verkeersongevallen. Ook is bv. de tijd dat de politie besteedt aan verkerkeersveiligheid (snelheidsboete's, alcohocontrole's, wielklemmen, etc.) niet in verhouding met die geweldplegingen.

Overigens tover je die 99% natuurlijk uit je toverhoedje, tenzij je 12% van alle vrouwen wil negeren.

Ik weet dat je een optimist bent en dat je dat zelf pragmatisme noemt. Ik noem het goedpraten van geweld. 100% van mij is het daar niet mee eens.
Carpe Libertatem
pi_75036743
Vandaar dat jullie een ander het licht in z'n ogen niet gunnen. Met z'n allen snel om iemand heen lopen die in elkaar geslagen wordt... helden. Als een automobilist will invoegen als de rijbanen samenvoegen, wordt snel het gat gedicht. Ruzien met je buurman om een vierkante meter grond in je piepkleine tuintje. Geen cent geven aan goede doelen, "want ik betaal al belasting en dat is de taak van de overheid!" Met z'n allen uit de binnenstad weg trekken, omdat je wel graag PvDA en SP blijft stemmen maar zelf niet tussen je Marxistische ellende wil wonen.

Het gaat zo goed in Nederland ja. Hah, wat een grap. Nimmer zag ik ergens zulke agressieve, kleinzerige, jaloerse, hypocriete en laffe mensen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_75036904
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:13 schreef StefanP het volgende:
Vandaar dat jullie een ander het licht in z'n ogen niet gunnen. Met z'n allen snel om iemand heen lopen die in elkaar geslagen wordt... helden. Als een automobilist will invoegen als de rijbanen samenvoegen, wordt snel het gat gedicht. Ruzien met je buurman om een vierkante meter grond in je piepkleine tuintje. Geen cent geven aan goede doelen, "want ik betaal al belasting en dat is de taak van de overheid!" Met z'n allen uit de binnenstad weg trekken, omdat je wel graag PvDA en SP blijft stemmen maar zelf niet tussen je Marxistische ellende wil wonen.

Het gaat zo goed in Nederland ja. Hah, wat een grap. Nimmer zag ik ergens zulke agressieve, kleinzerige, jaloerse, hypocriete en laffe mensen.

Ironie heb jij tot een levenskunst weten te verheffen is het niet?
  donderdag 26 november 2009 @ 22:17:59 #19
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75036978
quote:

Gelukkig kennen ze in de VS geen ellende, misere en armoede

En als ze ergens achterlijk als idioten invoegen en van baan wisselen, dan is het wel in Californie
batman!
pi_75037165
Volgens mij zijn de binnensteden in de states stukken dooier dan onze binnensteden .
pi_75040202
Dit onderzoek wil het geluk van mensen oa afleiden uit de arbeidsparticipatie van vrouwen, allochtonen en ouderen
Ik zou liever kijken naar het hoge aantal mensen met psychische problemen (klein en groot), het aantal zelfmoorden (volgens mij is Nederland 'gemiddeld', wel beter dan Oostbloklanden) enz.
Het zegt daarnaast ook veel dat men somber is over de toekomst.
Wat de veiligheid qua gevoel betreft gaat het dus iets beter, maar hoe zit dat in andere landen?
Bovendien zijn de uitslagen van zulke onderzoeken mede bepaald door de vraagstelling. Ik zou in een onderzoek ook niet beweren dat ik 'ongelukkig' ben, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat Nederland onprettige kanten heeft. StefanP noemt voorbeelden al betwijfel ik wel of het in andere landen wel zoveel beter is. Waar ik nu woon voel ik me vrij goed thuis, maar ik heb ook in plaatsen gewoond waar ik het echt geen prettig leven vond. In een Nederlandse (middel)grote stad zou ik zeker niet meer willen wonen.
  vrijdag 27 november 2009 @ 00:12:59 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_75041613
quote:
Op donderdag 26 november 2009 18:57 schreef bendk het volgende:

[..]

Ondanks dat ik het razend druk heb reageer ik. Een vraag aan je: In een nederlandse straat staan 20 huizen, aan de linkerkant van deze straat wonen uitsluitend uitkeringsgerechtigden, 10 huizen dus en aan de rechterkan van deze straat wonen uitsluitend werkenden, ook 10 huizen dus.

De vraag: Als je exact dezelfde vragen stelt aan de linkerkant en aan de rechterkant, verwacht je dan een bijbehorend antwoord, een afspiegeling van hun maatschappij beleving ?
Ik neem aan dat de werkende zich beter voelt dan de uitkeringsgerechtigde.
  vrijdag 27 november 2009 @ 00:49:31 #23
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_75042503
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 00:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb dat gelukkig worden van werk nog steeds niet begrepen. Ben ik nog niet voldoende geconditioneerd om dat te vinden of is er iets anders mis met me?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_75043085
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 00:49 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik heb dat gelukkig worden van werk nog steeds niet begrepen. Ben ik nog niet voldoende geconditioneerd om dat te vinden of is er iets anders mis met me?
Je studeert. Dat is hetzelfde als werken. Alleen bestaat je beloning niet uit geld.

Bovendien geloof ik niet dat jij niet gelukkig wordt van werk. Of je hebt een rare definitie van werk of je doet moedwillig iets dat je niet leuk vindt.
pi_75043526
quote:

[..]

Er is iets anders mis met je.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_75043567
quote:
Tuurlijk. Maar de rechtse aanhang in dit land wil de ellende graag op de linkse partijen schuiven, terwijl die dit land juist behoed hebben voor veel meer ellende zoals in de rest van de wereld
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 27 november 2009 @ 04:45:07 #27
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75043578
Nou kijk maar uit, er is onvrede genoeg!

Hang hier de PVV aan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_75044652
quote:

[..]

Kijk aan je maakt een verschil. Het SCP is een ambtenaren orgaan die direct verbonden is met de overheid en de regering.

Denk je nou echt dat deze ambtenaren zichzelf in de problemen gaan brengen door niet gewenste antwoorden te geven op de vragen door de verkeerde doelgroep te interviewen ?

Ze kijken wel link uit ! Het gaat om hun baantje namelijk .
  vrijdag 27 november 2009 @ 09:17:49 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_75045246
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 08:43 schreef bendk het volgende:

[..]

Kijk aan je maakt een verschil. Het SCP is een ambtenaren orgaan die direct verbonden is met de overheid en de regering.

Denk je nou echt dat deze ambtenaren zichzelf in de problemen gaan brengen door niet gewenste antwoorden te geven op de vragen door de verkeerde doelgroep te interviewen ?

Ze kijken wel link uit ! Het gaat om hun baantje namelijk .
Tuurlijk jongen, het is allemaal een groot complot natuurlijk
pi_75046235
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 09:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen, het is allemaal een groot complot natuurlijk
Nee dat niet, eigen baantje eerst !

Lees anders nog eens het item over die professionele topwetenschappers ik kwijl van mezelf neuzelaars die binnen hun eigen organisatie vaute collega's eruit trappen !
  vrijdag 27 november 2009 @ 10:21:08 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_75046799
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 09:59 schreef bendk het volgende:

[..]

Nee dat niet, eigen baantje eerst !

Lees anders nog eens het item over die professionele topwetenschappers ik kwijl van mezelf neuzelaars die binnen hun eigen organisatie vaute collega's eruit trappen !
Kom maar met bewijzen van deze totaal ongefundeerde beschuldigingen

Of is alleen wetenschap die jou welgevallige uitkomsten oplevert waar. Het is in jou posts vooral van:

1. Ik heb altijd gelijk
2. Als dat niet het geval is probeer ik met allerlei absurde kromme metaforen, bullshit-cijfers, ongefundeerde beschuldigingen en complottheoriën mijzelf wijs te maken dat punt 1 toch geldig is en hoop ik dat anderen erin trappen.
  vrijdag 27 november 2009 @ 10:27:00 #32
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_75047000
quote:

[..]

Volgens mij wordt je van nietsdoen zeker niet gelukkig. Het lijkt aantrekkelijk, natuurlijk, maar probeer het maar eens tijdje. Mijn echtgenote zit sinds tweeënhalve week ziek thuis en ze wordt compleet ramgestoord van het op de bank hangen.
pi_75048992
quote:
Op donderdag 26 november 2009 22:11 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Helaas vallen diefstal, overvallen en geweldplegingen niet mee in tegenstelling tot verkeersongevallen. Ook is bv. de tijd dat de politie besteedt aan verkerkeersveiligheid (snelheidsboete's, alcohocontrole's, wielklemmen, etc.) niet in verhouding met die geweldplegingen.
Er gaan in Nederland jaarlijks ongeveer 800 mensen dood aan verkeersongevallen. Als ik me niet vergis halen moord en doodslag ongeveer 200 punten op dat gebied. Hoeveel mensen overlijden jaarlijks aan diefstal?
pi_75050939
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 04:42 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar de rechtse aanhang in dit land wil de ellende graag op de linkse partijen schuiven, terwijl die dit land juist behoed hebben voor veel meer ellende zoals in de rest van de wereld
Nee het is andersom. De linkse aanhang in dit land wil de ellende graag op de rechtse partijen schuiven, terwijl die die land juist behoed hebben voor veel meer ellende zoals in de rest van de wereld

Maar ach, we houden elkaar een beetje in balans.
pi_75051206
Ik lees wel eens vaker zulke berichten als dit en dan vraag ik me af waarom Nederland toch zo'n verzuurd zeikland is. Er valt niks te klagen, misschien is het dat juist wel.
  vrijdag 27 november 2009 @ 12:47:01 #36
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75051994
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:21 schreef RensWisse het volgende:
Ik lees wel eens vaker zulke berichten als dit en dan vraag ik me af waarom Nederland toch zo'n verzuurd zeikland is. Er valt niks te klagen, misschien is het dat juist wel.
Omdat mensen elkaar gek maken en alles willen hebben wat een ander ook heeft. Pure jaloezie. Als iemand niet 3 keer per jaar op vakantie kan en z'n buurman wel, dan moet het kabinet ze maar meer geld geven en als ze dat niet doen, dan is het gewoon kut hier.

Zeiktokkies
batman!
pi_75056916
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kom maar met bewijzen van deze totaal ongefundeerde beschuldigingen

Of is alleen wetenschap die jou welgevallige uitkomsten oplevert waar. Het is in jou posts vooral van:

1. Ik heb altijd gelijk
2. Als dat niet het geval is probeer ik met allerlei absurde kromme metaforen, bullshit-cijfers, ongefundeerde beschuldigingen en complottheoriën mijzelf wijs te maken dat punt 1 toch geldig is en hoop ik dat anderen erin trappen.
Oh dit is een makkelijke, lees de gehackte mail berichten !
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:05:09 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_75057086
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:01 schreef bendk het volgende:

[..]

Oh dit is een makkelijke, lees de gehackte mail berichten !
Nee want die gaan niet over dit SCP onderzoek.

Probeer het nog eens.
pi_75057191
quote:

Dat is jouw verwrongen beeld van het land wat je hebt achtergelaten.
Het onderzoek wijst anders uit.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_75061861
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:13 schreef waht het volgende:

[..]

Nee het is andersom. De linkse aanhang in dit land wil de ellende graag op de rechtse partijen schuiven, terwijl die die land juist behoed hebben voor veel meer ellende zoals in de rest van de wereld
Het onderzoek zegt dus wat anders Er is al heel erg lang geen echt rechtse regering meer geweest namelijk. Dat het nu goed gaat vergeleken met de rest van de wereld ligt dus aan de voornamelijk links ingestelde regeringen van de laatste decennia.
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 27 november 2009 @ 17:23:59 #41
273337 kskopf
hand in hand...
pi_75061986
Jammer dat links altijd zo arrogant wordt van dit soort berichten.
Je ziet het duidelijk bij de linkse reageerders in dit topic met hun kortzichtige houding van "als je klaagt ligt het aan jezelf en niet aan de maatschappij".

Dus 2 miljoen Wilders-aanhangers staat voor links gelijk aan 2 miljoen mensen die problemen hebben met zichzelf ipv dat er iets goed mis is met de multiculturele maatschappij.

Het hypocriete is nog wel dat links een lange geschiedenis heeft van de maatschappij aanklagen als groepen mensen niet happy zijn. Maar nu mensen massaal niet gelukkig zijn met de multiculturele maatschappij ligt het ineens niet aan de maatschappij maar aan de klagers.
pi_75062048
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 10:27 schreef Frollo het volgende:

[..]

Volgens mij wordt je van nietsdoen zeker niet gelukkig. Het lijkt aantrekkelijk, natuurlijk, maar probeer het maar eens tijdje. Mijn echtgenote zit sinds tweeënhalve week ziek thuis en ze wordt compleet ramgestoord van het op de bank hangen.
Mee eens, nadat ik mijn bedrijf verkocht heb in nl heb ik 3 jaar niets gedaan, behalve in de weekends als barkeeper gewerkt in een bruin café, een bewuste keuze in beide gevallen.

Achteraf had ik het toch niet moeten doen, je wordt zo inspiratieloos.
pi_75062058
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 12:21 schreef RensWisse het volgende:
Denk dat het voor een groot deel juist de verzuurde figuren zijn die de aandacht zoeken. Dan lijken ze al snel oververtegenwoordigd.
  vrijdag 27 november 2009 @ 17:27:41 #44
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75062075
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:23 schreef kskopf het volgende:
Jammer dat links altijd zo arrogant wordt van dit soort berichten.
Je ziet het duidelijk bij de linkse reageerders in dit topic met hun kortzichtige houding van "als je klaagt ligt het aan jezelf en niet aan de maatschappij".

Dus 2 miljoen Wilders-aanhangers staat voor links gelijk aan 2 miljoen mensen die problemen hebben met zichzelf ipv dat er iets goed mis is met de multiculturele maatschappij.

Het hypocriete is nog wel dat links een lange geschiedenis heeft van de maatschappij aanklagen als groepen mensen niet happy zijn. Maar nu mensen massaal niet gelukkig zijn met de multiculturele maatschappij ligt het ineens niet aan de maatschappij maar aan de klagers.
Ik ben rechts. Ik ageer omdat ik al genoeg belastinggeld betaal voor de onderlaag van dit land en omdat diezelfde onderlaag maar blijft zeiken over het feit dat ze niks krijgen van deze overheid. De economische linkse klagers zitten op dit moment vooral bij diezelfde PVV...
batman!
pi_75062128
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:23 schreef kskopf het volgende:
Omdat Wilders het goed doet aan de borreltafel moeten we maar lekker met z'n allen zuur gaan klagen? Nou sorry maar daar bedank ik voor . Voor mij en verreweg de meeste mensen die ik ken is het leven helemaal niet verkeerd. Het gaat prima met de welvaart in Nederland en bijna iedereen heeft werk dat hij of zij zelf heeft uitgezocht en wat ze leuk vinden .
pi_75062177
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 15:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee want die gaan niet over dit SCP onderzoek.

Probeer het nog eens.
zoals je wil, alweer een makkelijke: http://www.inoverheid.nl/(...)lin-verkeerd-in.html

[ Bericht 2% gewijzigd door bendk op 27-11-2009 18:02:18 ]
  vrijdag 27 november 2009 @ 18:02:49 #47
273337 kskopf
hand in hand...
pi_75062987
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 17:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Omdat Wilders het goed doet aan de borreltafel moeten we maar lekker met z'n allen zuur gaan klagen? Nou sorry maar daar bedank ik voor . Voor mij en verreweg de meeste mensen die ik ken is het leven helemaal niet verkeerd. Het gaat prima met de welvaart in Nederland en bijna iedereen heeft werk dat hij of zij zelf heeft uitgezocht en wat ze leuk vinden .
Als het leven voor jou niet verkeerd is moet je natuurlijk niet klagen.
Ik vraag slechts om de mensen die wél wat te klagen hebben serieus te nemen.
Dus niet doen alsof het aan henzelf ligt.

Dat jij en de meerderheid van de Nederlanders weinig last hebben van bepaalde problemen wil niet zeggen dat die problemen meevallen. Voor een kleine minderheid van de Nederlanders kunnen die problemen zeer groot zijn.
pi_75063116
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 18:02 schreef kskopf het volgende:

[..]

Als het leven voor jou niet verkeerd is moet je natuurlijk niet klagen.
Ik vraag slechts om de mensen die wél wat te klagen hebben serieus te nemen.
Dus niet doen alsof het aan henzelf ligt.

Dat jij en de meerderheid van de Nederlanders weinig last hebben van bepaalde problemen wil niet zeggen dat die problemen meevallen. Voor een kleine minderheid van de Nederlanders kunnen die problemen zeer groot zijn.
Klopt voor een bepaalde groep zijn er altijd problemen en die moeten we proberen op te lossen. Ik betwijfel ten zeerste of de methode Wilders daar ook maar een beetje geschikt voor is maar goed.

Waar dit topic over gaat is dat het ondanks zoveel gezeur en gezeik het eigenlijk best wel heel goed gaat met Nederland . We moeten ons geen complex aan laten praten
pi_75324432
quote:

[..]

Waarom?
Helemaal niks doen kunnen maar heel weinig mensen zonder gek of depressief te worden.
Maar waarom zou je gelukkiger worden van werk dan van bijv. vrijwilligerswerk?

En als dat wel waar is, dat je van betaald werk gelukkiger wordt, waarom wordt er dan door zogenaamde hardwerkende mensen zo veel gekankerd op uitkeringstrekkers? Wie gelukkig is hoeft toch niet op anderen te kankeren?

Overigens snap ik de herkomst van de originele vraag niet. Als je een enquête houdt, probeer je de vragen zo in te kleden, dat je een zo correct mogelijk antwoord krijgt. Anders sta je voor de kat haar kut te werken. En als je een straat hebt met de helft werkenden en de helft niet-werkenden, verwacht je dus een correcte afspiegeling van die straat te krijgen. Ook al geven mannen en vrouwen, ouden en jongen, werkenden en niet-werkenden, rijken en armen allemaal verschillende antwoorden.

En dat staat los van een eventuele vooringenomenheid of sjoemelen van de onderzoekers.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 6 december 2009 @ 20:43:35 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75347998
quote:
"Best goed" is gezien de uitslag van dit onderzoek een understatement.

Het gaat kei-goed. Íédereen is er op vooruit gegaan sinds 99, de beste economische macro-data en de beste economische vooruitzichten. Bijna iedereen in dit land is gelukkig en we voelen ons steeds veiliger. De chocoladerantsoenen zijn jaarlijks weer verhoogd Onze enige wens is om nog wat nader bij onze allochtone buurman te komen te staan.

Opmerkelijk genoeg is er vaak een negatieve correlatie tussen welzijn en welbevinden! Want als je de voorpagina van de Telegraaf leest dan zou je niet zeggen dat de reaguurders daar in hetzelfde land wonen dat de onderzoekers ontleed hebben!
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')