quote:Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?
U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:
* reizen die u op internet boekt
* tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften
* producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak
* producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen
* Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.
Daar staat inderdaad reizen, maar een hotelbon is geen reis.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:26 schreef Piles het volgende:
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Kopen_op_afstand
[..]
Ah, wist niet dat het een hotelbon wasquote:Op maandag 18 januari 2010 16:28 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Daar staat inderdaad reizen, maar een hotelbon is geen reis.
Maakt niet uit. Veiling zijn sowieso uitgesloten van de wet koop op afstand...quote:Daar staat inderdaad reizen, maar een hotelbon is geen reis.
particuliere veilingen wel, bedrijven niet altijd..quote:Op maandag 18 januari 2010 16:30 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Veiling zijn sowieso uitgesloten van de wet koop op afstand...
Bij faillisements verkopen heb je de mogelijkheid om het product te komen bekijken. Dan is het geen koop op afstand meer.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:41 schreef ursel het volgende:
Dus die online failliesements verkopen hebben ook geen recht op "koop op afstand" wet ??
Verklaar je nader. Hier staat toch vrij duidelijk dat veilingen zijn uitgesloten van de bescherming die de wet Koop Op Afstand biedt...quote:particuliere veilingen wel, bedrijven niet altijd..
Daar kom je zo onderuit.quote:Op maandag 18 januari 2010 16:53 schreef Sakura het volgende:
Bij Ebay is in ieder geval een plicht tot afname, ook als de verkopende partij een bedrijf betreft.
vertel, want de heer boven jou heeft wel een punt.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:02 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Daar kom je zo onderuit.
Is mij al 2 keer gelukt zonder moeite.
Gewoon niet betalen, krijg je alleen wel negatieve feedback.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:04 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
vertel, want de heer boven jou heeft wel een punt.
en de kans dat je een incassoburo achter je aan krijgt mocht de verkoper het er niet bij laten zittenquote:Gewoon niet betalen, krijg je alleen wel negatieve feedback.
Tijdens een rechtzaak verlies je dat inderdaad, maar zoals je al zegt: kleine kans dat de verkoper zoveel moeite doet.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:15 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
en de kans dat je een incassoburo achter je aan krijgt mocht de verkoper het er niet bij laten zitten
Ik geef toe dat de kans vrij klein is dat een verkoper zoveel moeite gaat doen, maar als het tezijnertijd ooit nog eens voor de rechter gaat komen dan ben je wel de sjaak...
Triest ventje ben jequote:Op maandag 18 januari 2010 17:11 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Gewoon niet betalen, krijg je alleen wel negatieve feedback.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |