Mmm, die is best wel tof eigenlijk. Mits oud.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:48 schreef Sm0keZ het volgende:
Dan nonimeer ik toch de stadsschouwburg in Haarlem.
Lelijkheid in de puurste vorm. Zuiverder dan dit ga je het niet krijgen.
[ afbeelding ]
Ik vrees dat dit niet ouder dan 10 jaar is...quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:49 schreef Frollo het volgende:
[..]
Mmm, die is best wel tof eigenlijk. Mits oud.
Hey, ja die is mij ook al vaker opgevallen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:47 schreef Frollo het volgende:
Vooral vanaf de snelweg is het feest natuurlijk:
het WE-hoofdkantoor te Utrecht
[ afbeelding ]
Ik kijk uit op dit gebouw vanaf mijn werk, we noemen het 'de hulk', het staat leeg en er zit antikraak in.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:52 schreef woozi het volgende:
een kantoor gebouw bij m'n school in de buurt.
geen flauw idee wat er zit, en wat er gebeurd.
(even google maps street view gebruikt dus)
wat ik wel weet is dat elke keer als ik erlangs loop ik braakneigingen krijg!
aanschouw:
[ afbeelding ]
die kleur! dat kan toch niet!
Lijkt op een gevangenis.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:00 schreef ProFlamer het volgende:
Een gruwelijk lelijk kantoorgebouw bij ons in Boxtel:
(via google-maps:) http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=bosscheweg+%2Bboxtel&sll=51.18955,5.118143&sspn=1.356484,3.556824&ie=UTF8&hq=&hnear=Bosscheweg,+Boxtel,+Noord-Brabant,+Nederland&ll=51.601552,5.322428&spn=0.001278,0.003473&t=h&z=19&layer=c&cbll=51.601552,5.322428&panoid=QAkuOjL3m6AaWB3Z5-P4Dw&cbp=12,226.612162,,0,0.718764&photoid=po-13453234
Vind ik opzich geen lelijk gebouw...quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:47 schreef Frollo het volgende:
het hoofdkantoor van ACSI te Andelst
[ afbeelding ]
haha grappig!quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:59 schreef rashudo het volgende:
[..]
Ik kijk uit op dit gebouw vanaf mijn werk, we noemen het 'de hulk', het staat leeg en er zit antikraak in.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=bredewater,+zoetermeer&sll=52.054352,4.476361&sspn=0.010516,0.021179&g=bredewater+4,+zoetermeer&ie=UTF8&hq=&hnear=Bredewater,+Zoetermeer,+Zuid-Holland&ll=52.055123,4.476027&spn=0,359.992661&t=h&z=18&layer=c&cbll=52.053633,4.476218&panoid=jz9YdHhZJtgk_o-9sJJVcg&cbp=12,92.75,,0,-5.29
ja ik ook als je het vergelijkt met de andere die hier gepost worden.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:01 schreef mrcool het volgende:
[..]
Vind ik opzich geen lelijk gebouw...
He lijkt veel op ons lelijk politieburo!quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:58 schreef mrcool het volgende:
Het politieburo hier in Cuijk, hels lelijk gebouw!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:03 schreef woozi het volgende:
[..]
ja ik ook als je het vergelijkt met de andere die hier gepost worden.
haha.
zou je berijk hebben daarin ?quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:03 schreef computergirl het volgende:
mogen woonhuizen ook mee doen?
Dan nomineer ik deze betonnen doos, ligt midden in natuurgebied de Middelpolder
[ afbeelding ]
Zo die architect heeft flink gezopen!quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:04 schreef Tahiti het volgende:
Zaandam: blijkbaar een nieuw hotel bij het station.
[ afbeelding ]
wtf
Of hij kon niet kiezenquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:05 schreef ProFlamer het volgende:
[..]
Zo die architect heeft flink gezopen!
Maar wel smakeloos. Met die 'Griekse' zuilen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:01 schreef mrcool het volgende:
[..]
Vind ik opzich geen lelijk gebouw...
quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:03 schreef computergirl het volgende:
mogen woonhuizen ook mee doen?
Dan nomineer ik deze betonnen doos, ligt midden in natuurgebied de Middelpolder
[ afbeelding ]
Hier word ie ook wel 'het aquarium' genoemd...quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:03 schreef ProFlamer het volgende:
[..]
He lijkt veel op ons lelijk politieburo!
Nee, dat stadion van Vitesse is een mooi ding....quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:54 schreef donthate het volgende:
[ afbeelding ]
Gadverdamme erger is nog die mensen die erin zitten
De echte lelijkheid van het gebouw kun je aan de buitenkant niet zienquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:58 schreef mrcool het volgende:
Het politieburo hier in Cuijk, hels lelijk gebouw!![]()
[ afbeelding ]
*proestquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:09 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Oh wacht, dat is niet van vitesse...Sorry!!!!
Klopt helemaal!quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:09 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
De echte lelijkheid van het gebouw kun je aan de buitenkant niet zien
Heel erg vaag...quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:04 schreef Tahiti het volgende:
Zaandam: blijkbaar een nieuw hotel bij het station.
[ afbeelding ]
wtf
Sodekanis, die is wel erg ja.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:52 schreef woozi het volgende:
een kantoor gebouw bij m'n school in de buurt.
geen flauw idee wat er zit, en wat er gebeurd.
(even google maps street view gebruikt dus)
wat ik wel weet is dat elke keer als ik erlangs loop ik braakneigingen krijg!
aanschouw:
[ afbeelding ]
die kleur! dat kan toch niet!
Gelredome is ht mooiste stadion van binnenquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:09 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Nee, dat stadion van Vitesse is een mooi ding....
Oh wacht, dat is niet van vitesse...Sorry!!!!
Gebouw vind ik niet lelijk, ligging daarentegen wel (te dicht op een weg).quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:29 schreef Meursault het volgende:
Ik vind deze persoonlijk ook wel erg lelijk. Vooral de ramen. Het stadhuis van Alphen aan den Rijn.
[ afbeelding ]
Dat soort gebouwen veroudert ook zo snel. Je ziet dat ook met b.v. flats. Vroeger waren gelige bakstenen helemaal hip, en nu is dat gewoon een toonbeeld van achterhaald. En daarna kwamen de huizen van witte baksteen, en die zijn nu ook grijs, grauw en vies. Erger nog is als ze met van die pre-fab platen zijn gemaakt waar de naden beginnen te wijken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Sodekanis, die is wel erg ja.
Sowieso alles met die afgeplatte hoeken uit begin jaren 90.
Zoals ook het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis te Nijmegen
Het heeft ook wel wat van een schaats, alleen de veters missen nog.quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vind ik toch wel heel lelijk. Ik hou zeker van moderne architectuur, alleen niet van dingen die iets anders moeten lijken dan wat ze zijn en dan nog wanstaltig uitgevoerd worden ook. Je gaat toch ook geen boot in de vorm van een kantoorpand bouwen en dan zeggen dat het daardoor extra mooi, of 'interessant' is?
Wat een enorm lomp gebouw. Maar ik vind 'm niet lelijk...quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vind ik toch wel heel lelijk. Ik hou zeker van moderne architectuur, alleen niet van dingen die iets anders moeten lijken dan wat ze zijn en dan nog wanstaltig uitgevoerd worden ook. Je gaat toch ook geen boot in de vorm van een kantoorpand bouwen en dan zeggen dat het daardoor extra mooi, of 'interessant' is?
Ik vind die best te doen hoor.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:42 schreef RealZeus het volgende:
[ afbeelding ]
Ackerzathe in Zuidlaren.
Welke randmongool zet nou zo'n gebouw aan de rand van een dorp neer?
Lijkt me echt zo’n gebouw dat er over 10 jaar niet meer uitziet.quote:
Ik niet, zeker niet voor een dorp met allemaal laagbouw.quote:
Mja, ik had zelf ook meer spul verwacht zoals in mijn OP, maar in plaats daarvan gaan mensen allemaal toffe of in elk geval originele dingen plaatsen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:15 schreef Jed1Gam het volgende:
Wel grappig om aardig wat spraakmakende gebouwen langs zien te komen. Niet dat ik de meest zelf mooi vind hoor, maar het probeert in ieder geval iets te zijn. Kan je van die industrieterreinen meuk niet zeggen.
jezus die is ook echt lelijk inderdaad!quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
Nu ja, er zijn zoveel gebouwen die lelijk zijn op een doorsnee manier, maar die springen weinig in het oog en zijn daarom ook niet heel storend. Terwijl gewaagde architectuur - of je het nu mooi vindt of niet - opvalt.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Mja, ik had zelf ook meer spul verwacht zoals in mijn OP, maar in plaats daarvan gaan mensen allemaal toffe of in elk geval originele dingen plaatsen.
Die vind ik juist wel mooi, dan nomineer ik eerder dat andere gedrocht wat er naast staatquote:Op donderdag 14 januari 2010 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom posten jullie allemaal leuke gebouwen?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:25 schreef Rev- het volgende:
[..]
Die vind ik juist wel mooi, dan nomineer ik eerder dat andere gedrocht wat er naast staat
The Rock
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rij er al 3 jaar elke dag langs, en heb echt heel lang gedacht dat ze hem nog moesten afmaken.
Ik ben wel voor gewaagde architectuur en veel van wat hier wordt neergezet vind ik ook ofwel geslaagd, of een goede poging.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Mja, ik had zelf ook meer spul verwacht zoals in mijn OP, maar in plaats daarvan gaan mensen allemaal toffe of in elk geval originele dingen plaatsen.
Ja OK, sorry, ik doelde niet op die van jou. Die is inderdaad spuuglelijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben wel voor gewaagde architectuur en veel van wat hier wordt neergezet vind ik ook ofwel geslaagd, of een goede poging.
Maar ik erger me al tijden blauw aan dat ING-gebouw, juist ook omdat het zo hoog aangeschreven staat, waarschijnlijk omdat het langs dezelfde theoretische uitgangspunten is beoordeeld als waarmee het is verzonnen. Architecten neigen nogal eens tot een soort zeugmatisme: Je omschrijft wat je wil bouwen met een aantal begrippen, en vervolgens ga je die begrippen dan in hun andere betekenis met elkaar verbinden, om "die" verbinding dan ook weer in het gebouw aan te brengen. Ik leg het vast niet duidelijk uit, maar ik vermoedt hier ergens een centrale rol voor het woord 'dynamiek' in het verkooppraatje wat dan bij het gebouw zelf zijn toepassing moest vinden in het er niet als een gebouw uit te laten zien. Maar het is een gebouw, gebouwen zijn niet dynamisch, het is onroerend goed.
Het belastingkantoor in Utrecht kan er ongetwijfeld mee wedijveren:quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het belastingkantoor in Rijswijk, zo lelijk dat er niet eens een fatsoenlijke foto van te vinden is. Saai, grijs, groot, monotoon, karakterloos.
Afgeplatte hoekuh!!!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:47 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het belastingkantoor in Utrecht kan er ongetwijfeld mee wedijveren:
[ afbeelding ]
Zó lelijk!Brutalisme als ik me niet vergis.
Ook al vond je hem prachtig, dat maakt verder niet uit, ik wilde me alleen even distantieren van elke Anton Piecksentiment bij moderne architectuur.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:36 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja OK, sorry, ik doelde niet op die van jou. Die is inderdaad spuuglelijk.
Je kan het misschien achterhaald noemen, maar echt lelijk is het niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:47 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het belastingkantoor in Utrecht kan er ongetwijfeld mee wedijveren:
[ afbeelding ]
Zó lelijk!Brutalisme als ik me niet vergis.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:14 schreef k_man het volgende:
Dit topic lijkt onbedoeld te verworden tot een verzamelplaats voor mensen met slechte smaak...
Dat, is nog steeds het lelijkste gebouw in Nederland volgens mij.quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
Hee, die wilde ik net posten. Die is toch net tot monument verklaardquote:Op zaterdag 16 januari 2010 04:56 schreef JAM het volgende:
De Amerikaanse ambassade in Den Haag, hier rechts op de foto. Vooral als je de rest van de omgeving in ogenschouw neemt.
[ afbeelding ]
Wérkelijk een puist in het straatbeeld.
Ik ook!!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:25 schreef Rev- het volgende:
[..]
Die vind ik juist wel mooi, dan nomineer ik eerder dat andere gedrocht wat er naast staat
The Rock
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rij er al 3 jaar elke dag langs, en heb echt heel lang gedacht dat ze hem nog moesten afmaken.
Dit lijkt me een voorbeeld van bijna raak is helemaal mis. Ik snap wel wat de bedoeling was, een modern gebouw maar dan met zulke vlakken en lijnen in zulke maten dat het niet detoneert ten opzichte van de oude gebouwen er omheen. Alleen dan is het materiaal helemaal fout, van die gladde pastelgrijze panelen. Qua vorm deugt het wel.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:46 schreef tjoptjop het volgende:
In Amsterdam achter het Paleis op de Dam staat het PC Hoofthuis, een locatie van de UvA. Hoort imho ook in dit topic thuis
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
-Op 2 a 3 uitzonderingen na- helemaal mee eens. Maar ik vind volgens mij alle gebouwen die jij post ook mooiquote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:56 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
OMGIk ben wel benieuwd wat jullie dan wel mooie gebouwen vinden? Het enige gebouw dat écht terecht in dit topic thuishoort is dat Camping gebouw uit de OP. Wat een wansmaak, dit moet de directeur wel zelf bedacht hebben.
Mijn tweede post was dan ook ironischquote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:30 schreef Sabinee het volgende:
[..]
-Op 2 a 3 uitzonderingen na- helemaal mee eens. Maar ik vind volgens mij alle gebouwen die jij post ook mooi![]()
Trouwens: dat Unilever-ding in Rotterdam en het Groninger Museum zijn gewoon ronduit prachtig
My badquote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:43 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
[..]
Mijn tweede post was dan ook ironischHet zijn in mijn ogen de mooiste gebouwen van Nederland. Ik dacht dat ik het er wel dik had opgelegd
Het IBM-kantoor vind ik juist door die gedateerdheid wel erg mooi. Het PC-hoofthuis is inderdaad een gedrocht, en van binnen ook helemaal niet handig.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:41 schreef tjoptjop het volgende:
Het IBM kantoor in Amsterdam
[ afbeelding ]
Vroeger wellicht heel modern, maar nu zo enorm gedateerd.
Tuschinski, prachtig gebouw man! En dat interieurquote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:25 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
AFSCHUWELIJK!!! Wat een gedrochten. Het is toch een wonder dat deze troep ALLEMAAL door de welstandscommissie is gekomen.
Edit: Nog een close-up van ''The Rock''. Moeten jullie eens zien hoe scheef alles erin zit, dit moet wel gedaan zijn door dronken Polen. Typisch Nederlands ook weer, gaan we eens een keer iets bouwen ziet het er nog nie uit. Kan je beter over laten aan de Chinezen, die bouwen alles in een jaartje en het ziet er nog tip top uit ook.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 17 januari 2010 14:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Tuschinski, prachtig gebouw man! En dat interieur [ afbeelding ] [ afbeelding ] Hoe kan je dat nou niet mooi vinden.
Dat mag ik idd hopen....quote:
En volkomen terecht dat we die niet hebben gehad. Heb je de topictitel wel gelezen?quote:Op maandag 18 januari 2010 00:22 schreef Guanabana het volgende:
Hoezo, wat doe ik nu weer verkeerd?
Ik kaart een gebouw aan dat we nog niet hebben gehad.
blijkbaar wel want hij post een werkelijk foeilelijk gebouw.quote:Op maandag 18 januari 2010 00:29 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En volkomen terecht dat we die niet hebben gehad. Heb je de topictitel wel gelezen?
Ik ben een zij.quote:Op maandag 18 januari 2010 00:32 schreef Symphonic het volgende:
[..]
blijkbaar wel want hij post een werkelijk foeilelijk gebouw.
Vuile gristenquote:Op maandag 18 januari 2010 00:32 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Hehe, wat een topic is dit toch ook. Een serieuze kanshebber in Tilburg:
[ afbeelding ]
Gast, dit is toch ook gewoon lelijk. Ik heb het niet uitgekozen puur omdat het een moskee is. Er zijn zat mooie moskeeën, maar geen enkele daarvan is in Nederland te vinden:quote:
Van mijn part mag héél Rotterdam, tot de laatste baksteen toe aangewezen worden als lelijkste ... van Nederland. Die stad blinkt werkelijk uit in wanstaltig- en misselijkmakendheid, in elk opzicht.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:05 schreef Scootmobiel het volgende:
Het Unilever-gebouw in Rotterdam vind ik ook altijd weer een staaltje van wansmaak.![]()
[ afbeelding ]
Nooit in Eindhoven geweest JAM?quote:Op maandag 18 januari 2010 01:08 schreef JAM het volgende:
[..]
Van mijn part mag héél Rotterdam, tot de laatste baksteen toe aangewezen worden als lelijkste ... van Nederland. Die stad blinkt werkelijk uit in wanstaltig- en misselijkmakendheid, in elk opzicht.
Van alle lelijkheid in IJmuiden kies je die uit. Ik vind dit een van de mooiere gebouwen in Velsen/IJmuiden.quote:Op maandag 18 januari 2010 00:24 schreef Symphonic het volgende:
[ afbeelding ]
Gemeentehuis velsen, echt een foeilelijk Dudok gebouw.
oeps soryy, maar ik ben het met je eens dat het lelijk is.quote:Op maandag 18 januari 2010 00:36 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik ben een zij.
Ik zeg toch, ik ben er nog niet over uit of ik het foeilelijk vind. Wel vrij lelijk ja.
het is eigenlijk triest dat je gelijk hebtquote:Op maandag 18 januari 2010 09:03 schreef Z het volgende:
[..]
Van alle lelijkheid in IJmuiden kies je die uit. Ik vind dit een van de mooiere gebouwen in Velsen/IJmuiden.
Inderdaad zeg! Of was het misschien sarcasme à la EnGodZagDatHetGoedWas?quote:Op maandag 18 januari 2010 09:03 schreef Z het volgende:
[..]
Van alle lelijkheid in IJmuiden kies je die uit. Ik vind dit een van de mooiere gebouwen in Velsen/IJmuiden.
Ik vind 'm juist erg mooi.quote:Op zondag 17 januari 2010 23:35 schreef Guanabana het volgende:
Heb deze trouwens nog niet voorbij zien komen:
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie hiervan? Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit. In de tijd dat hij gebouwd werd (1927-1929) was het in ieder geval helemaal de shit.
O ja, die is idd gruwelijk!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:37 schreef 2dope het volgende:
Misschien al voorbij gekomen, dus wellicht ten overvloede:
Groninger museum:
[ afbeelding ]
Ik ook hoor. Ik heb het idee dat voor al 'neo' dingen bij de mensen in de smaak vallen en zo wordt bijvoorbeeld het centrum van Amsterdam langzaam een soort van Anton Pieck 'dorp'. Er gebeurd weinig spannends. Ik vind bijvoorbeeld het ING kantoor langs de A10 ook niet het mooiste gebouw maar in ieder geval wat anders.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik vind hier best mooie dingen tussen staan. Wat heb je liever, zo'n 'the Rock' of een 13 in dozijn betonplaten bouwesel, zoals er al zoveel staan?
Liever iets in een klassiekere stijlquote:Op maandag 18 januari 2010 13:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik vind hier best mooie dingen tussen staan. Wat heb je liever, zo'n 'the Rock' of een 13 in dozijn betonplaten bouwesel, zoals er al zoveel staan?
Dat noemen we ook wel 'kitsch'.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:28 schreef Trashcanman het volgende:
Liever iets in een klassiekere stijl
daar moest ik aan denken toen ik de topictitel lasquote:Op maandag 18 januari 2010 12:40 schreef zatoichi het volgende:
De neude flat in Utrecht; een doorn in het oog van iedere Utrechter:
[ afbeelding ]
Midden tussen de oude gebouwen in het stadscentrum...
quote:
Wanneer hebben ze dit neergezet?quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:48 schreef Sm0keZ het volgende:
Dan nonimeer ik toch de stadsschouwburg in Haarlem.
Lelijkheid in de puurste vorm. Zuiverder dan dit ga je het niet krijgen.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 18 januari 2010 12:50 schreef Thomas B. het volgende:
Wil bij deze graag mijn eigen huis nomineren:
[ afbeelding ]
Dat lijkt mij ook niet echt wenselijk. Ik weet niet of je ooit de plannen van de klassieke droomstad van Adolf Hitler/Albert Speer hebt gezien, maar mochten zij het destijds gerealiseerd hebben dan zou het de saaiste en eentonigste plek ter wereld zijn geweest. Mooie en levendige steden zijn over honderden jaren gebouwd. Verschillende bouwstijlen staan gebroederlijk naast elkaar. Als dat niet het geval is dan oogt het al snel kunstmatig, Dubai is daar het levende voorbeeld van.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:28 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Liever iets in een klassiekere stijl
Anti-kraak op het lelijkste bedrijventerrein van Nederlandquote:Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
[..]woon je in een bejaardentehuis?
verdrongenquote:Op maandag 18 januari 2010 14:13 schreef Guanabana het volgende:
Ik heb twee jaar in Utrecht gewoond, maar ik kan die Neude-flat me helemaal niet voor de geest halen.
Ik heb toch het vage vermoeden dat het concept 'oorzaak en gevolg' bij jou niet helemaal tot in de finesses is doorgedrongen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:27 schreef donthate het volgende:
[..]
Gelredome is ht mooiste stadion van binnen![]()
En an buiten 1van de mooiste van nederland![]()
Maare? k verlaag je nu tot jou niveau het ging om lelijke gebouwen niet van wie welk gebouw is
En ik had 'm nog wel in TTK gezet.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit topic trekt wel een boel proleten zonder noemenswaardige smaakontwikkeling aan zie ik.
Ik ga even overleggen of we jou geen ban kunnen geven.., vanwege niveausabotage of zoietsquote:
He, ik roep al jaren, ook in LPT, dat Amsterdam eigenlijk gewoon een groot 17 eeuws themapark is. En dat de Efteling ook wel leuk is voor een dagje, maar niet om er jaar in jaar uit in te wonen.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:22 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Ik heb het idee dat voor al 'neo' dingen bij de mensen in de smaak vallen en zo wordt bijvoorbeeld het centrum van Amsterdam langzaam een soort van Anton Pieck 'dorp'. Er gebeurd weinig spannends. Ik vind bijvoorbeeld het ING kantoor langs de A10 ook niet het mooiste gebouw maar in ieder geval wat anders.
Zo is oi polloi, reactionair en bekrompen. Alleen in staat terug te kijken. Wat niet overeenkomt met het vertrouwde is gek, maar geef ze een schoenendoos met een frontonnetje en wat zuiltjes en ze zijn verkocht.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit topic trekt wel een boel proleten zonder noemenswaardige smaakontwikkeling aan zie ik.
Pas geleden heb ik in Madrid een tentoonstelling over Palladio bezocht. Daar werd o.a. uit de doeken gedaan dat er in Venetië veel verzet was toen daar een - door Palladio ontworpen - kerk gebouwd zou gaan worden: te modern, niet passend in de oude stad, verwerpelijke nieuwerwetsheid. De kerk is toch gebouwd. Inmiddels ziet de gemiddelde toerist alleen nog een mooie, oude stad - alleen de kenner merkt het verschil in bouwstijlen, waarin honderden jaren verschil kan zitten - en niemand die zich nog stoort aan die veel te moderne kerk.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Ik heb het idee dat zodra het er ook maar ietsjes anders uitziet, men het gelijk lelijk acht. Dit past natuurlijk perfect in het ''doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'' principe. Maar toch blijft het jammer dat zoveel mensen vernieuwing in de weg staan.
Dat willen conservatieven ook maar niet begrijpen: dat hun eigen normen en waarden eens revolutionair waren.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Pas geleden heb ik in Madrid een tentoonstelling over Palladio bezocht. Daar werd o.a. uit de doeken gedaan dat er in Venetië veel verzet was toen daar een - door Palladio ontworpen - kerk gebouwd zou gaan worden: te modern, niet passend in de oude stad, verwerpelijke nieuwerwetsheid. De kerk is toch gebouwd. Inmiddels ziet de gemiddelde toerist alleen nog een mooie, oude stad - alleen de kenner merkt het verschil in bouwstijlen, waarin honderden jaren verschil kan zitten - en niemand die zich nog stoort aan die veel te moderne kerk.
Whehe, volgens mij beschrijf je nu juist de door mij zo verafschuwde bouwwerken die in de buurt van A Vathorst staanquote:Op maandag 18 januari 2010 13:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat noemen we ook wel 'kitsch'.
Als je het aan de gemiddelde Nederlander over zou laten, zou heel Nederland volstaan met dezelfde kraak-noch-smaak dertien-in-een-dozijn gebouwen. Van die afschuwelijke troep, waarvan nu al zoveel gebouwd wordt, 'want het verkoopt zo lekker'. Van die kitsch waarvan je - als je je ogen een beetje dichtknijpt en het architectonisch besef hebt van een konijn - zou kunnen denken dat het jaren-30-stijl is.
Daar heb je een punt. Maar de nazi's stonden hoe dan ook wel garant voor een stevig potje kitsch, van hun propaganda wordt je nu ook niet bepaald vrolijk, zelfs al zou je aan hun kant staan.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Dat lijkt mij ook niet echt wenselijk. Ik weet niet of je ooit de plannen van de klassieke droomstad van Adolf Hitler/Albert Speer hebt gezien, maar mochten zij het destijds gerealiseerd hebben dan zou het de saaiste en eentonigste plek ter wereld zijn geweest. Mooie en levendige steden zijn over honderden jaren gebouwd. Verschillende bouwstijlen staan gebroederlijk naast elkaar. Als dat niet het geval is dan oogt het al snel kunstmatig, Dubai is daar het levende voorbeeld van.
Allles liever dan 'The Rock' ,quote:Op maandag 18 januari 2010 13:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |