Dat noemen we ook wel 'kitsch'.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:28 schreef Trashcanman het volgende:
Liever iets in een klassiekere stijl
daar moest ik aan denken toen ik de topictitel lasquote:Op maandag 18 januari 2010 12:40 schreef zatoichi het volgende:
De neude flat in Utrecht; een doorn in het oog van iedere Utrechter:
[ afbeelding ]
Midden tussen de oude gebouwen in het stadscentrum...
quote:
Wanneer hebben ze dit neergezet?quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:48 schreef Sm0keZ het volgende:
Dan nonimeer ik toch de stadsschouwburg in Haarlem.
Lelijkheid in de puurste vorm. Zuiverder dan dit ga je het niet krijgen.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 18 januari 2010 12:50 schreef Thomas B. het volgende:
Wil bij deze graag mijn eigen huis nomineren:
[ afbeelding ]
Dat lijkt mij ook niet echt wenselijk. Ik weet niet of je ooit de plannen van de klassieke droomstad van Adolf Hitler/Albert Speer hebt gezien, maar mochten zij het destijds gerealiseerd hebben dan zou het de saaiste en eentonigste plek ter wereld zijn geweest. Mooie en levendige steden zijn over honderden jaren gebouwd. Verschillende bouwstijlen staan gebroederlijk naast elkaar. Als dat niet het geval is dan oogt het al snel kunstmatig, Dubai is daar het levende voorbeeld van.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:28 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Liever iets in een klassiekere stijl
Anti-kraak op het lelijkste bedrijventerrein van Nederlandquote:Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
[..]woon je in een bejaardentehuis?
verdrongenquote:Op maandag 18 januari 2010 14:13 schreef Guanabana het volgende:
Ik heb twee jaar in Utrecht gewoond, maar ik kan die Neude-flat me helemaal niet voor de geest halen.
Ik heb toch het vage vermoeden dat het concept 'oorzaak en gevolg' bij jou niet helemaal tot in de finesses is doorgedrongen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:27 schreef donthate het volgende:
[..]
Gelredome is ht mooiste stadion van binnen![]()
En an buiten 1van de mooiste van nederland![]()
Maare? k verlaag je nu tot jou niveau het ging om lelijke gebouwen niet van wie welk gebouw is
En ik had 'm nog wel in TTK gezet.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit topic trekt wel een boel proleten zonder noemenswaardige smaakontwikkeling aan zie ik.
Ik ga even overleggen of we jou geen ban kunnen geven.., vanwege niveausabotage of zoietsquote:
He, ik roep al jaren, ook in LPT, dat Amsterdam eigenlijk gewoon een groot 17 eeuws themapark is. En dat de Efteling ook wel leuk is voor een dagje, maar niet om er jaar in jaar uit in te wonen.quote:Op maandag 18 januari 2010 13:22 schreef Z het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Ik heb het idee dat voor al 'neo' dingen bij de mensen in de smaak vallen en zo wordt bijvoorbeeld het centrum van Amsterdam langzaam een soort van Anton Pieck 'dorp'. Er gebeurd weinig spannends. Ik vind bijvoorbeeld het ING kantoor langs de A10 ook niet het mooiste gebouw maar in ieder geval wat anders.
Zo is oi polloi, reactionair en bekrompen. Alleen in staat terug te kijken. Wat niet overeenkomt met het vertrouwde is gek, maar geef ze een schoenendoos met een frontonnetje en wat zuiltjes en ze zijn verkocht.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit topic trekt wel een boel proleten zonder noemenswaardige smaakontwikkeling aan zie ik.
Pas geleden heb ik in Madrid een tentoonstelling over Palladio bezocht. Daar werd o.a. uit de doeken gedaan dat er in Venetië veel verzet was toen daar een - door Palladio ontworpen - kerk gebouwd zou gaan worden: te modern, niet passend in de oude stad, verwerpelijke nieuwerwetsheid. De kerk is toch gebouwd. Inmiddels ziet de gemiddelde toerist alleen nog een mooie, oude stad - alleen de kenner merkt het verschil in bouwstijlen, waarin honderden jaren verschil kan zitten - en niemand die zich nog stoort aan die veel te moderne kerk.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Ik heb het idee dat zodra het er ook maar ietsjes anders uitziet, men het gelijk lelijk acht. Dit past natuurlijk perfect in het ''doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'' principe. Maar toch blijft het jammer dat zoveel mensen vernieuwing in de weg staan.
Dat willen conservatieven ook maar niet begrijpen: dat hun eigen normen en waarden eens revolutionair waren.quote:Op maandag 18 januari 2010 15:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Pas geleden heb ik in Madrid een tentoonstelling over Palladio bezocht. Daar werd o.a. uit de doeken gedaan dat er in Venetië veel verzet was toen daar een - door Palladio ontworpen - kerk gebouwd zou gaan worden: te modern, niet passend in de oude stad, verwerpelijke nieuwerwetsheid. De kerk is toch gebouwd. Inmiddels ziet de gemiddelde toerist alleen nog een mooie, oude stad - alleen de kenner merkt het verschil in bouwstijlen, waarin honderden jaren verschil kan zitten - en niemand die zich nog stoort aan die veel te moderne kerk.
Whehe, volgens mij beschrijf je nu juist de door mij zo verafschuwde bouwwerken die in de buurt van A Vathorst staanquote:Op maandag 18 januari 2010 13:36 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat noemen we ook wel 'kitsch'.
Als je het aan de gemiddelde Nederlander over zou laten, zou heel Nederland volstaan met dezelfde kraak-noch-smaak dertien-in-een-dozijn gebouwen. Van die afschuwelijke troep, waarvan nu al zoveel gebouwd wordt, 'want het verkoopt zo lekker'. Van die kitsch waarvan je - als je je ogen een beetje dichtknijpt en het architectonisch besef hebt van een konijn - zou kunnen denken dat het jaren-30-stijl is.
Daar heb je een punt. Maar de nazi's stonden hoe dan ook wel garant voor een stevig potje kitsch, van hun propaganda wordt je nu ook niet bepaald vrolijk, zelfs al zou je aan hun kant staan.quote:Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Dat lijkt mij ook niet echt wenselijk. Ik weet niet of je ooit de plannen van de klassieke droomstad van Adolf Hitler/Albert Speer hebt gezien, maar mochten zij het destijds gerealiseerd hebben dan zou het de saaiste en eentonigste plek ter wereld zijn geweest. Mooie en levendige steden zijn over honderden jaren gebouwd. Verschillende bouwstijlen staan gebroederlijk naast elkaar. Als dat niet het geval is dan oogt het al snel kunstmatig, Dubai is daar het levende voorbeeld van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |