Mmm, die is best wel tof eigenlijk. Mits oud.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:48 schreef Sm0keZ het volgende:
Dan nonimeer ik toch de stadsschouwburg in Haarlem.
Lelijkheid in de puurste vorm. Zuiverder dan dit ga je het niet krijgen.
[ afbeelding ]
Ik vrees dat dit niet ouder dan 10 jaar is...quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:49 schreef Frollo het volgende:
[..]
Mmm, die is best wel tof eigenlijk. Mits oud.
Hey, ja die is mij ook al vaker opgevallen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:47 schreef Frollo het volgende:
Vooral vanaf de snelweg is het feest natuurlijk:
het WE-hoofdkantoor te Utrecht
[ afbeelding ]
Ik kijk uit op dit gebouw vanaf mijn werk, we noemen het 'de hulk', het staat leeg en er zit antikraak in.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:52 schreef woozi het volgende:
een kantoor gebouw bij m'n school in de buurt.
geen flauw idee wat er zit, en wat er gebeurd.
(even google maps street view gebruikt dus)
wat ik wel weet is dat elke keer als ik erlangs loop ik braakneigingen krijg!
aanschouw:
[ afbeelding ]
die kleur! dat kan toch niet!
Lijkt op een gevangenis.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:00 schreef ProFlamer het volgende:
Een gruwelijk lelijk kantoorgebouw bij ons in Boxtel:
(via google-maps:) http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=bosscheweg+%2Bboxtel&sll=51.18955,5.118143&sspn=1.356484,3.556824&ie=UTF8&hq=&hnear=Bosscheweg,+Boxtel,+Noord-Brabant,+Nederland&ll=51.601552,5.322428&spn=0.001278,0.003473&t=h&z=19&layer=c&cbll=51.601552,5.322428&panoid=QAkuOjL3m6AaWB3Z5-P4Dw&cbp=12,226.612162,,0,0.718764&photoid=po-13453234
Vind ik opzich geen lelijk gebouw...quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:47 schreef Frollo het volgende:
het hoofdkantoor van ACSI te Andelst
[ afbeelding ]
haha grappig!quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:59 schreef rashudo het volgende:
[..]
Ik kijk uit op dit gebouw vanaf mijn werk, we noemen het 'de hulk', het staat leeg en er zit antikraak in.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=bredewater,+zoetermeer&sll=52.054352,4.476361&sspn=0.010516,0.021179&g=bredewater+4,+zoetermeer&ie=UTF8&hq=&hnear=Bredewater,+Zoetermeer,+Zuid-Holland&ll=52.055123,4.476027&spn=0,359.992661&t=h&z=18&layer=c&cbll=52.053633,4.476218&panoid=jz9YdHhZJtgk_o-9sJJVcg&cbp=12,92.75,,0,-5.29
ja ik ook als je het vergelijkt met de andere die hier gepost worden.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:01 schreef mrcool het volgende:
[..]
Vind ik opzich geen lelijk gebouw...
He lijkt veel op ons lelijk politieburo!quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:58 schreef mrcool het volgende:
Het politieburo hier in Cuijk, hels lelijk gebouw!![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:03 schreef woozi het volgende:
[..]
ja ik ook als je het vergelijkt met de andere die hier gepost worden.
haha.
zou je berijk hebben daarin ?quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:03 schreef computergirl het volgende:
mogen woonhuizen ook mee doen?
Dan nomineer ik deze betonnen doos, ligt midden in natuurgebied de Middelpolder
[ afbeelding ]
Zo die architect heeft flink gezopen!quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:04 schreef Tahiti het volgende:
Zaandam: blijkbaar een nieuw hotel bij het station.
[ afbeelding ]
wtf
Of hij kon niet kiezenquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:05 schreef ProFlamer het volgende:
[..]
Zo die architect heeft flink gezopen!
Maar wel smakeloos. Met die 'Griekse' zuilen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:01 schreef mrcool het volgende:
[..]
Vind ik opzich geen lelijk gebouw...
quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:03 schreef computergirl het volgende:
mogen woonhuizen ook mee doen?
Dan nomineer ik deze betonnen doos, ligt midden in natuurgebied de Middelpolder
[ afbeelding ]
Hier word ie ook wel 'het aquarium' genoemd...quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:03 schreef ProFlamer het volgende:
[..]
He lijkt veel op ons lelijk politieburo!
Nee, dat stadion van Vitesse is een mooi ding....quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:54 schreef donthate het volgende:
[ afbeelding ]
Gadverdamme erger is nog die mensen die erin zitten
De echte lelijkheid van het gebouw kun je aan de buitenkant niet zienquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:58 schreef mrcool het volgende:
Het politieburo hier in Cuijk, hels lelijk gebouw!![]()
[ afbeelding ]
*proestquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:09 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Oh wacht, dat is niet van vitesse...Sorry!!!!
Klopt helemaal!quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:09 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
De echte lelijkheid van het gebouw kun je aan de buitenkant niet zien
Heel erg vaag...quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:04 schreef Tahiti het volgende:
Zaandam: blijkbaar een nieuw hotel bij het station.
[ afbeelding ]
wtf
Sodekanis, die is wel erg ja.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:52 schreef woozi het volgende:
een kantoor gebouw bij m'n school in de buurt.
geen flauw idee wat er zit, en wat er gebeurd.
(even google maps street view gebruikt dus)
wat ik wel weet is dat elke keer als ik erlangs loop ik braakneigingen krijg!
aanschouw:
[ afbeelding ]
die kleur! dat kan toch niet!
Gelredome is ht mooiste stadion van binnenquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:09 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Nee, dat stadion van Vitesse is een mooi ding....
Oh wacht, dat is niet van vitesse...Sorry!!!!
Gebouw vind ik niet lelijk, ligging daarentegen wel (te dicht op een weg).quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:29 schreef Meursault het volgende:
Ik vind deze persoonlijk ook wel erg lelijk. Vooral de ramen. Het stadhuis van Alphen aan den Rijn.
[ afbeelding ]
Dat soort gebouwen veroudert ook zo snel. Je ziet dat ook met b.v. flats. Vroeger waren gelige bakstenen helemaal hip, en nu is dat gewoon een toonbeeld van achterhaald. En daarna kwamen de huizen van witte baksteen, en die zijn nu ook grijs, grauw en vies. Erger nog is als ze met van die pre-fab platen zijn gemaakt waar de naden beginnen te wijken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Sodekanis, die is wel erg ja.
Sowieso alles met die afgeplatte hoeken uit begin jaren 90.
Zoals ook het Canisius-Wilhelmina Ziekenhuis te Nijmegen
Het heeft ook wel wat van een schaats, alleen de veters missen nog.quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vind ik toch wel heel lelijk. Ik hou zeker van moderne architectuur, alleen niet van dingen die iets anders moeten lijken dan wat ze zijn en dan nog wanstaltig uitgevoerd worden ook. Je gaat toch ook geen boot in de vorm van een kantoorpand bouwen en dan zeggen dat het daardoor extra mooi, of 'interessant' is?
Wat een enorm lomp gebouw. Maar ik vind 'm niet lelijk...quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vind ik toch wel heel lelijk. Ik hou zeker van moderne architectuur, alleen niet van dingen die iets anders moeten lijken dan wat ze zijn en dan nog wanstaltig uitgevoerd worden ook. Je gaat toch ook geen boot in de vorm van een kantoorpand bouwen en dan zeggen dat het daardoor extra mooi, of 'interessant' is?
Ik vind die best te doen hoor.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:42 schreef RealZeus het volgende:
[ afbeelding ]
Ackerzathe in Zuidlaren.
Welke randmongool zet nou zo'n gebouw aan de rand van een dorp neer?
Lijkt me echt zo’n gebouw dat er over 10 jaar niet meer uitziet.quote:
Ik niet, zeker niet voor een dorp met allemaal laagbouw.quote:
Mja, ik had zelf ook meer spul verwacht zoals in mijn OP, maar in plaats daarvan gaan mensen allemaal toffe of in elk geval originele dingen plaatsen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:15 schreef Jed1Gam het volgende:
Wel grappig om aardig wat spraakmakende gebouwen langs zien te komen. Niet dat ik de meest zelf mooi vind hoor, maar het probeert in ieder geval iets te zijn. Kan je van die industrieterreinen meuk niet zeggen.
jezus die is ook echt lelijk inderdaad!quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
Nu ja, er zijn zoveel gebouwen die lelijk zijn op een doorsnee manier, maar die springen weinig in het oog en zijn daarom ook niet heel storend. Terwijl gewaagde architectuur - of je het nu mooi vindt of niet - opvalt.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Mja, ik had zelf ook meer spul verwacht zoals in mijn OP, maar in plaats daarvan gaan mensen allemaal toffe of in elk geval originele dingen plaatsen.
Die vind ik juist wel mooi, dan nomineer ik eerder dat andere gedrocht wat er naast staatquote:Op donderdag 14 januari 2010 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom posten jullie allemaal leuke gebouwen?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:25 schreef Rev- het volgende:
[..]
Die vind ik juist wel mooi, dan nomineer ik eerder dat andere gedrocht wat er naast staat
The Rock
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rij er al 3 jaar elke dag langs, en heb echt heel lang gedacht dat ze hem nog moesten afmaken.
Ik ben wel voor gewaagde architectuur en veel van wat hier wordt neergezet vind ik ook ofwel geslaagd, of een goede poging.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:24 schreef Frollo het volgende:
[..]
Mja, ik had zelf ook meer spul verwacht zoals in mijn OP, maar in plaats daarvan gaan mensen allemaal toffe of in elk geval originele dingen plaatsen.
Ja OK, sorry, ik doelde niet op die van jou. Die is inderdaad spuuglelijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben wel voor gewaagde architectuur en veel van wat hier wordt neergezet vind ik ook ofwel geslaagd, of een goede poging.
Maar ik erger me al tijden blauw aan dat ING-gebouw, juist ook omdat het zo hoog aangeschreven staat, waarschijnlijk omdat het langs dezelfde theoretische uitgangspunten is beoordeeld als waarmee het is verzonnen. Architecten neigen nogal eens tot een soort zeugmatisme: Je omschrijft wat je wil bouwen met een aantal begrippen, en vervolgens ga je die begrippen dan in hun andere betekenis met elkaar verbinden, om "die" verbinding dan ook weer in het gebouw aan te brengen. Ik leg het vast niet duidelijk uit, maar ik vermoedt hier ergens een centrale rol voor het woord 'dynamiek' in het verkooppraatje wat dan bij het gebouw zelf zijn toepassing moest vinden in het er niet als een gebouw uit te laten zien. Maar het is een gebouw, gebouwen zijn niet dynamisch, het is onroerend goed.
Het belastingkantoor in Utrecht kan er ongetwijfeld mee wedijveren:quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het belastingkantoor in Rijswijk, zo lelijk dat er niet eens een fatsoenlijke foto van te vinden is. Saai, grijs, groot, monotoon, karakterloos.
Afgeplatte hoekuh!!!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:47 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het belastingkantoor in Utrecht kan er ongetwijfeld mee wedijveren:
[ afbeelding ]
Zó lelijk!Brutalisme als ik me niet vergis.
Ook al vond je hem prachtig, dat maakt verder niet uit, ik wilde me alleen even distantieren van elke Anton Piecksentiment bij moderne architectuur.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:36 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja OK, sorry, ik doelde niet op die van jou. Die is inderdaad spuuglelijk.
Je kan het misschien achterhaald noemen, maar echt lelijk is het niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:47 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het belastingkantoor in Utrecht kan er ongetwijfeld mee wedijveren:
[ afbeelding ]
Zó lelijk!Brutalisme als ik me niet vergis.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:14 schreef k_man het volgende:
Dit topic lijkt onbedoeld te verworden tot een verzamelplaats voor mensen met slechte smaak...
Dat, is nog steeds het lelijkste gebouw in Nederland volgens mij.quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |