abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:24:57 #51
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_76848470
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:15 schreef Jed1Gam het volgende:
Wel grappig om aardig wat spraakmakende gebouwen langs zien te komen. Niet dat ik de meest zelf mooi vind hoor, maar het probeert in ieder geval iets te zijn. Kan je van die industrieterreinen meuk niet zeggen.
Mja, ik had zelf ook meer spul verwacht zoals in mijn OP, maar in plaats daarvan gaan mensen allemaal toffe of in elk geval originele dingen plaatsen.
pi_76848488
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vind ik toch wel heel lelijk. Ik hou zeker van moderne architectuur, alleen niet van dingen die iets anders moeten lijken dan wat ze zijn en dan nog wanstaltig uitgevoerd worden ook. Je gaat toch ook geen boot in de vorm van een kantoorpand bouwen en dan zeggen dat het daardoor extra mooi, of 'interessant' is?
jezus die is ook echt lelijk inderdaad!
Niet alleen lelijk trouwens, hij ziet er ook gewoon zielig uit
pi_76850808
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:24 schreef Frollo het volgende:

[..]

Mja, ik had zelf ook meer spul verwacht zoals in mijn OP, maar in plaats daarvan gaan mensen allemaal toffe of in elk geval originele dingen plaatsen.
Nu ja, er zijn zoveel gebouwen die lelijk zijn op een doorsnee manier, maar die springen weinig in het oog en zijn daarom ook niet heel storend. Terwijl gewaagde architectuur - of je het nu mooi vindt of niet - opvalt.
pi_76851059
quote:
[ afbeelding ]
Deze vind ik toch wel heel lelijk. Ik hou zeker van moderne architectuur, alleen niet van dingen die iets anders moeten lijken dan wat ze zijn en dan nog wanstaltig uitgevoerd worden ook. Je gaat toch ook geen boot in de vorm van een kantoorpand bouwen en dan zeggen dat het daardoor extra mooi, of 'interessant' is?
Die vind ik juist wel mooi, dan nomineer ik eerder dat andere gedrocht wat er naast staat

The Rock

Rij er al 3 jaar elke dag langs, en heb echt heel lang gedacht dat ze hem nog moesten afmaken.
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:28:46 #55
15967 Frollo
pi_76851257
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:25 schreef Rev- het volgende:

[..]

Die vind ik juist wel mooi, dan nomineer ik eerder dat andere gedrocht wat er naast staat

The Rock
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Rij er al 3 jaar elke dag langs, en heb echt heel lang gedacht dat ze hem nog moesten afmaken.
Waarom posten jullie allemaal leuke gebouwen?

Wat een backfire topic dit!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:30:08 #56
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_76851344
Het belastingkantoor in Rijswijk, zo lelijk dat er niet eens een fatsoenlijke foto van te vinden is. Saai, grijs, groot, monotoon, karakterloos.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_76851445
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:24 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik ben wel voor gewaagde architectuur en veel van wat hier wordt neergezet vind ik ook ofwel geslaagd, of een goede poging.

Maar ik erger me al tijden blauw aan dat ING-gebouw, juist ook omdat het zo hoog aangeschreven staat, waarschijnlijk omdat het langs dezelfde theoretische uitgangspunten is beoordeeld als waarmee het is verzonnen. Architecten neigen nogal eens tot een soort zeugmatisme: Je omschrijft wat je wil bouwen met een aantal begrippen, en vervolgens ga je die begrippen dan in hun andere betekenis met elkaar verbinden, om "die" verbinding dan ook weer in het gebouw aan te brengen. Ik leg het vast niet duidelijk uit, maar ik vermoedt hier ergens een centrale rol voor het woord 'dynamiek' in het verkooppraatje wat dan bij het gebouw zelf zijn toepassing moest vinden in het er niet als een gebouw uit te laten zien. Maar het is een gebouw, gebouwen zijn niet dynamisch, het is onroerend goed.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:36:32 #58
15967 Frollo
pi_76851640
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben wel voor gewaagde architectuur en veel van wat hier wordt neergezet vind ik ook ofwel geslaagd, of een goede poging.

Maar ik erger me al tijden blauw aan dat ING-gebouw, juist ook omdat het zo hoog aangeschreven staat, waarschijnlijk omdat het langs dezelfde theoretische uitgangspunten is beoordeeld als waarmee het is verzonnen. Architecten neigen nogal eens tot een soort zeugmatisme: Je omschrijft wat je wil bouwen met een aantal begrippen, en vervolgens ga je die begrippen dan in hun andere betekenis met elkaar verbinden, om "die" verbinding dan ook weer in het gebouw aan te brengen. Ik leg het vast niet duidelijk uit, maar ik vermoedt hier ergens een centrale rol voor het woord 'dynamiek' in het verkooppraatje wat dan bij het gebouw zelf zijn toepassing moest vinden in het er niet als een gebouw uit te laten zien. Maar het is een gebouw, gebouwen zijn niet dynamisch, het is onroerend goed.
Ja OK, sorry, ik doelde niet op die van jou. Die is inderdaad spuuglelijk.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:47:27 #59
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_76852177
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het belastingkantoor in Rijswijk, zo lelijk dat er niet eens een fatsoenlijke foto van te vinden is. Saai, grijs, groot, monotoon, karakterloos.
Het belastingkantoor in Utrecht kan er ongetwijfeld mee wedijveren:

Zó lelijk! Brutalisme als ik me niet vergis.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:48:05 #60
15967 Frollo
pi_76852206
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:47 schreef Terecht het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Afgeplatte hoekuh!!!
pi_76852223
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:36 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ja OK, sorry, ik doelde niet op die van jou. Die is inderdaad spuuglelijk.
Ook al vond je hem prachtig, dat maakt verder niet uit, ik wilde me alleen even distantieren van elke Anton Piecksentiment bij moderne architectuur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_76852309

pi_76857863
Het kantoorgebouw aan de Pleiadenlaan in Groningen:

pi_76860584
Dit topic lijkt onbedoeld te verworden tot een verzamelplaats voor mensen met slechte smaak...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:33:12 #65
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_76861315
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:47 schreef Terecht het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Je kan het misschien achterhaald noemen, maar echt lelijk is het niet.

Sorry Frollo, ik kan me zo 1, 2, 3 geen lelijk gebouw voor de geest halen.
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Eindredactie Games vrijdag 15 januari 2010 @ 18:37:09 #66
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_76861486
Misschien al voorbij gekomen, dus wellicht ten overvloede:

Groninger museum:

Hanzehogeschool toren, zernikeplein, Groningen:
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_76866497
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:14 schreef k_man het volgende:
Dit topic lijkt onbedoeld te verworden tot een verzamelplaats voor mensen met slechte smaak...
Inderdaad.
pi_76868174
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_76869285
Het IBM kantoor in Amsterdam

Vroeger wellicht heel modern, maar nu zo enorm gedateerd.
pi_76869523
In Amsterdam achter het Paleis op de Dam staat het PC Hoofthuis, een locatie van de UvA. Hoort imho ook in dit topic thuis

pi_76869795
Oh, en alles in de antroposofische bouwstijl
  zaterdag 16 januari 2010 @ 04:56:12 #72
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_76881899
De Amerikaanse ambassade in Den Haag, hier rechts op de foto. Vooral als je de rest van de omgeving in ogenschouw neemt.

Wérkelijk een puist in het straatbeeld.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 16 januari 2010 @ 04:59:46 #73
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_76881914
quote:
[ afbeelding ]
Dat, is nog steeds het lelijkste gebouw in Nederland volgens mij.
pi_76881977
Van de tot dusver getoonde gebouwen geef ik 'de Rock' en het 'Groninger Museum' een gedeelde eerste plaats. Gotverchemus wat een gedrocht!

Nooit gedacht hier wat moois te vinden: het Stadhuis van Alphen aan de Rijn! .....was er even stil van...
met zonnig weer zou een zwarte zonnebril m ook nog fantastisch staan!
dit maakt alvast een heleboel narigheid goed!
uiteindelijk lukt altijd alles
  zaterdag 16 januari 2010 @ 05:42:37 #75
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_76882050
Nee dit afstigtelijke ding dan naast alle pracht die we wel hebben in delft

☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')