Je kan het misschien achterhaald noemen, maar echt lelijk is het niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:47 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het belastingkantoor in Utrecht kan er ongetwijfeld mee wedijveren:
[ afbeelding ]
Zó lelijk!Brutalisme als ik me niet vergis.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:14 schreef k_man het volgende:
Dit topic lijkt onbedoeld te verworden tot een verzamelplaats voor mensen met slechte smaak...
Dat, is nog steeds het lelijkste gebouw in Nederland volgens mij.quote:Op donderdag 14 januari 2010 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vind ik toch wel heel lelijk. Ik hou zeker van moderne architectuur, alleen niet van dingen die iets anders moeten lijken dan wat ze zijn en dan nog wanstaltig uitgevoerd worden ook. Je gaat toch ook geen boot in de vorm van een kantoorpand bouwen en dan zeggen dat het daardoor extra mooi, of 'interessant' is?
Hee, die wilde ik net posten. Die is toch net tot monument verklaardquote:Op zaterdag 16 januari 2010 04:56 schreef JAM het volgende:
De Amerikaanse ambassade in Den Haag, hier rechts op de foto. Vooral als je de rest van de omgeving in ogenschouw neemt.
[ afbeelding ]
Wérkelijk een puist in het straatbeeld.
Ik ook!!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:25 schreef Rev- het volgende:
[..]
Die vind ik juist wel mooi, dan nomineer ik eerder dat andere gedrocht wat er naast staat
The Rock
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rij er al 3 jaar elke dag langs, en heb echt heel lang gedacht dat ze hem nog moesten afmaken.
Dit lijkt me een voorbeeld van bijna raak is helemaal mis. Ik snap wel wat de bedoeling was, een modern gebouw maar dan met zulke vlakken en lijnen in zulke maten dat het niet detoneert ten opzichte van de oude gebouwen er omheen. Alleen dan is het materiaal helemaal fout, van die gladde pastelgrijze panelen. Qua vorm deugt het wel.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:46 schreef tjoptjop het volgende:
In Amsterdam achter het Paleis op de Dam staat het PC Hoofthuis, een locatie van de UvA. Hoort imho ook in dit topic thuis
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
-Op 2 a 3 uitzonderingen na- helemaal mee eens. Maar ik vind volgens mij alle gebouwen die jij post ook mooiquote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:56 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
OMGIk ben wel benieuwd wat jullie dan wel mooie gebouwen vinden? Het enige gebouw dat écht terecht in dit topic thuishoort is dat Camping gebouw uit de OP. Wat een wansmaak, dit moet de directeur wel zelf bedacht hebben.
Mijn tweede post was dan ook ironischquote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:30 schreef Sabinee het volgende:
[..]
-Op 2 a 3 uitzonderingen na- helemaal mee eens. Maar ik vind volgens mij alle gebouwen die jij post ook mooi![]()
Trouwens: dat Unilever-ding in Rotterdam en het Groninger Museum zijn gewoon ronduit prachtig
My badquote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:43 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
[..]
Mijn tweede post was dan ook ironischHet zijn in mijn ogen de mooiste gebouwen van Nederland. Ik dacht dat ik het er wel dik had opgelegd
Het IBM-kantoor vind ik juist door die gedateerdheid wel erg mooi. Het PC-hoofthuis is inderdaad een gedrocht, en van binnen ook helemaal niet handig.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 21:41 schreef tjoptjop het volgende:
Het IBM kantoor in Amsterdam
[ afbeelding ]
Vroeger wellicht heel modern, maar nu zo enorm gedateerd.
Tuschinski, prachtig gebouw man! En dat interieurquote:Op zaterdag 16 januari 2010 22:25 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
AFSCHUWELIJK!!! Wat een gedrochten. Het is toch een wonder dat deze troep ALLEMAAL door de welstandscommissie is gekomen.
Edit: Nog een close-up van ''The Rock''. Moeten jullie eens zien hoe scheef alles erin zit, dit moet wel gedaan zijn door dronken Polen. Typisch Nederlands ook weer, gaan we eens een keer iets bouwen ziet het er nog nie uit. Kan je beter over laten aan de Chinezen, die bouwen alles in een jaartje en het ziet er nog tip top uit ook.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 17 januari 2010 14:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Tuschinski, prachtig gebouw man! En dat interieur [ afbeelding ] [ afbeelding ] Hoe kan je dat nou niet mooi vinden.
Dat mag ik idd hopen....quote:
En volkomen terecht dat we die niet hebben gehad. Heb je de topictitel wel gelezen?quote:Op maandag 18 januari 2010 00:22 schreef Guanabana het volgende:
Hoezo, wat doe ik nu weer verkeerd?
Ik kaart een gebouw aan dat we nog niet hebben gehad.
blijkbaar wel want hij post een werkelijk foeilelijk gebouw.quote:Op maandag 18 januari 2010 00:29 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En volkomen terecht dat we die niet hebben gehad. Heb je de topictitel wel gelezen?
Ik ben een zij.quote:Op maandag 18 januari 2010 00:32 schreef Symphonic het volgende:
[..]
blijkbaar wel want hij post een werkelijk foeilelijk gebouw.
Vuile gristenquote:Op maandag 18 januari 2010 00:32 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Hehe, wat een topic is dit toch ook. Een serieuze kanshebber in Tilburg:
[ afbeelding ]
Gast, dit is toch ook gewoon lelijk. Ik heb het niet uitgekozen puur omdat het een moskee is. Er zijn zat mooie moskeeën, maar geen enkele daarvan is in Nederland te vinden:quote:
Van mijn part mag héél Rotterdam, tot de laatste baksteen toe aangewezen worden als lelijkste ... van Nederland. Die stad blinkt werkelijk uit in wanstaltig- en misselijkmakendheid, in elk opzicht.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:05 schreef Scootmobiel het volgende:
Het Unilever-gebouw in Rotterdam vind ik ook altijd weer een staaltje van wansmaak.![]()
[ afbeelding ]
Nooit in Eindhoven geweest JAM?quote:Op maandag 18 januari 2010 01:08 schreef JAM het volgende:
[..]
Van mijn part mag héél Rotterdam, tot de laatste baksteen toe aangewezen worden als lelijkste ... van Nederland. Die stad blinkt werkelijk uit in wanstaltig- en misselijkmakendheid, in elk opzicht.
Van alle lelijkheid in IJmuiden kies je die uit. Ik vind dit een van de mooiere gebouwen in Velsen/IJmuiden.quote:Op maandag 18 januari 2010 00:24 schreef Symphonic het volgende:
[ afbeelding ]
Gemeentehuis velsen, echt een foeilelijk Dudok gebouw.
oeps soryy, maar ik ben het met je eens dat het lelijk is.quote:Op maandag 18 januari 2010 00:36 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik ben een zij.
Ik zeg toch, ik ben er nog niet over uit of ik het foeilelijk vind. Wel vrij lelijk ja.
het is eigenlijk triest dat je gelijk hebtquote:Op maandag 18 januari 2010 09:03 schreef Z het volgende:
[..]
Van alle lelijkheid in IJmuiden kies je die uit. Ik vind dit een van de mooiere gebouwen in Velsen/IJmuiden.
Inderdaad zeg! Of was het misschien sarcasme à la EnGodZagDatHetGoedWas?quote:Op maandag 18 januari 2010 09:03 schreef Z het volgende:
[..]
Van alle lelijkheid in IJmuiden kies je die uit. Ik vind dit een van de mooiere gebouwen in Velsen/IJmuiden.
Ik vind 'm juist erg mooi.quote:Op zondag 17 januari 2010 23:35 schreef Guanabana het volgende:
Heb deze trouwens nog niet voorbij zien komen:
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie hiervan? Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit. In de tijd dat hij gebouwd werd (1927-1929) was het in ieder geval helemaal de shit.
O ja, die is idd gruwelijk!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:37 schreef 2dope het volgende:
Misschien al voorbij gekomen, dus wellicht ten overvloede:
Groninger museum:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |