abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76897229
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 04:56 schreef JAM het volgende:
De Amerikaanse ambassade in Den Haag, hier rechts op de foto. Vooral als je de rest van de omgeving in ogenschouw neemt.

[ afbeelding ]

Wérkelijk een puist in het straatbeeld.
Hee, die wilde ik net posten. Die is toch net tot monument verklaard ? Kom je er nog niet vanaf.

Dan maar deze:

met extra strafpunten, omdat ze dit gebouw aan het Gemeentemuseum van Berlage VAST hebben gebouwd. 'Nemen we toch ook een beetje gele bakstenen, valt toch niemand op' dacht de architect waarschijnlijk.

En alle hervormde kerken van Nederland natuurlijk.
pi_76897427
Het gemeentehuis van Terneuzen:

zaterdag 16 januari 2010 @ 19:04:30 #78
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_76898162
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:25 schreef Rev- het volgende:

[..]

Die vind ik juist wel mooi, dan nomineer ik eerder dat andere gedrocht wat er naast staat

The Rock
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Rij er al 3 jaar elke dag langs, en heb echt heel lang gedacht dat ze hem nog moesten afmaken.
Ik ook!!
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_76898675
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 21:46 schreef tjoptjop het volgende:
In Amsterdam achter het Paleis op de Dam staat het PC Hoofthuis, een locatie van de UvA. Hoort imho ook in dit topic thuis

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit lijkt me een voorbeeld van bijna raak is helemaal mis. Ik snap wel wat de bedoeling was, een modern gebouw maar dan met zulke vlakken en lijnen in zulke maten dat het niet detoneert ten opzichte van de oude gebouwen er omheen. Alleen dan is het materiaal helemaal fout, van die gladde pastelgrijze panelen. Qua vorm deugt het wel.

Dat zie je ook veel bij van die strakke hoekige kantoorgebouwen uit de jaren 50 en 60, het valt allemaal nog wel mee, tot het beton begint te verweren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_76900148
Het Unilever-gebouw in Rotterdam vind ik ook altijd weer een staaltje van wansmaak.

NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_76900185
Ik wil voorstellen dat we de titel van het topic veranderen. Het dekt de lading niet.
pi_76903915
OMG Ik ben wel benieuwd wat jullie dan wel mooie gebouwen vinden? Het enige gebouw dat écht terecht in dit topic thuishoort is dat Camping gebouw uit de OP. Wat een wansmaak, dit moet de directeur wel zelf bedacht hebben.
pi_76904981

AFSCHUWELIJK!!! Wat een gedrochten. Het is toch een wonder dat deze troep ALLEMAAL door de welstandscommissie is gekomen.

Edit: Nog een close-up van ''The Rock''. Moeten jullie eens zien hoe scheef alles erin zit, dit moet wel gedaan zijn door dronken Polen. Typisch Nederlands ook weer, gaan we eens een keer iets bouwen ziet het er nog nie uit. Kan je beter over laten aan de Chinezen, die bouwen alles in een jaartje en het ziet er nog tip top uit ook.

[ Bericht 20% gewijzigd door EnGodZagDatHetGoedWas op 16-01-2010 22:30:54 ]
pi_76905184
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:56 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
OMG Ik ben wel benieuwd wat jullie dan wel mooie gebouwen vinden? Het enige gebouw dat écht terecht in dit topic thuishoort is dat Camping gebouw uit de OP. Wat een wansmaak, dit moet de directeur wel zelf bedacht hebben.
-Op 2 a 3 uitzonderingen na- helemaal mee eens. Maar ik vind volgens mij alle gebouwen die jij post ook mooi

Trouwens: dat Unilever-ding in Rotterdam en het Groninger Museum zijn gewoon ronduit prachtig
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:31:11 #85
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_76905218
Wat een afschuwelijke gebouwen allemaal.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:32:48 #86
3185 Adelante
To let it go now
pi_76905280

Oude Postbank gedrocht aan de Velperweg in Arnhem
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_76905544
Alles abgeeckt .

Zoek een plaatje van een lelijk (of vooral slecht passend) pand hier in Meppel maar het lukt niet. Ik zoek nog even door
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76905637
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:30 schreef Sabinee het volgende:

[..]

-Op 2 a 3 uitzonderingen na- helemaal mee eens. Maar ik vind volgens mij alle gebouwen die jij post ook mooi

Trouwens: dat Unilever-ding in Rotterdam en het Groninger Museum zijn gewoon ronduit prachtig
Mijn tweede post was dan ook ironisch Het zijn in mijn ogen de mooiste gebouwen van Nederland. Ik dacht dat ik het er wel dik had opgelegd
pi_76905713
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:43 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:

[..]

Mijn tweede post was dan ook ironisch Het zijn in mijn ogen de mooiste gebouwen van Nederland. Ik dacht dat ik het er wel dik had opgelegd
My bad Na je edit had ik hem wel, ja
pi_76913028

Mijn ouwe school in den bosch
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 17 januari 2010 @ 02:14:12 #91
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_76913126
*Hosselcopter*
  zondag 17 januari 2010 @ 11:12:42 #92
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_76916515
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 21:41 schreef tjoptjop het volgende:
Het IBM kantoor in Amsterdam

[ afbeelding ]

Vroeger wellicht heel modern, maar nu zo enorm gedateerd.
Het IBM-kantoor vind ik juist door die gedateerdheid wel erg mooi. Het PC-hoofthuis is inderdaad een gedrocht, en van binnen ook helemaal niet handig.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_76923550
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:25 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

AFSCHUWELIJK!!! Wat een gedrochten. Het is toch een wonder dat deze troep ALLEMAAL door de welstandscommissie is gekomen.

Edit: Nog een close-up van ''The Rock''. Moeten jullie eens zien hoe scheef alles erin zit, dit moet wel gedaan zijn door dronken Polen. Typisch Nederlands ook weer, gaan we eens een keer iets bouwen ziet het er nog nie uit. Kan je beter over laten aan de Chinezen, die bouwen alles in een jaartje en het ziet er nog tip top uit ook.

[ afbeelding ]

Tuschinski, prachtig gebouw man! En dat interieur Hoe kan je dat nou niet mooi vinden.
pi_76923725
pi_76923812
Ik kan er even geen foto van vinden, maar in Utrecht staat er een soort flat/middelhoog kantoorgebouw midden in het centrum. Het gebouw op zich is al lelijk, maar wordt echt tien keer zo lelijk doordat het tussen allemaal mooie oude gebouwen rond de grachten staat. Echt een lelijke puist op een mooi oud centrum dat gebouw
  zondag 17 januari 2010 @ 14:51:02 #96
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_76923826
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:43 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Tuschinski, prachtig gebouw man! En dat interieur [ afbeelding ] [ afbeelding ] Hoe kan je dat nou niet mooi vinden.
  zondag 17 januari 2010 @ 14:58:45 #97
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_76924133
Tuschinski een lelijk gebouw vinden
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_76925244
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:58 schreef Qebbel het volgende:
Tuschinski een lelijk gebouw vinden
Ironie niet begrijpen.
pi_76947180
Het gemeentehuis in Delft is inderdaad wanstaltig vergeleken met de rest van de stad. Die tegeltjes. Past meer bij een zwembad.

Heb deze trouwens nog niet voorbij zien komen:

Wat vinden jullie hiervan? Ik ben er zelf nog niet helemaal over uit. In de tijd dat hij gebouwd werd (1927-1929) was het in ieder geval helemaal de shit.
Koel en donker bewaren
pi_76947496
Zeg dat dit niet serieus is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')