Dat heb ik ooit eens gebruikt om een mal te maken, de meest goedkope kit die te vinden was. Probleem met siliconen kit is dat je mal niet erg dik mag worden, anders hardt het van binnen niet uit. Dit is dus alleen geschikt voor kleinere producten.quote:Op woensdag 20 september 2006 14:43 schreef kroegtijger het volgende:
volgens mij moet dit met gewone siliconen-kit wel lukken
Het lukt dus wel, maar idd, als je echt priegelwerk gaat maken verdwijnen de details al door het gebruik van de vaseline. de producten die ik maakte heb ik na dat ze uit de mal kwamen mooi glad geschuurt. (waren kachel bedieningsheveltjes van een auto)quote:Op woensdag 20 september 2006 14:52 schreef SadKingBilly het volgende:
Nee dat lukt niet met gewone siliconenkit omdat dit geen details overbrengt. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je met je mal wil gaan doen (wat voor materiaal wil je je afgietsels mee maken)
ja ok dat lukt idd wel, bij het maken van mallen denk ik eerder aan figuren voor wargames of bouwstenen voor huisjes etc (zie hirstarts site)quote:Op woensdag 20 september 2006 14:56 schreef Frezer het volgende:
[..]
Het lukt dus wel, maar idd, als je echt priegelwerk gaat maken verdwijnen de details al door het gebruik van de vaseline. de producten die ik maakte heb ik na dat ze uit de mal kwamen mooi glad geschuurt. (waren kachel bedieningsheveltjes van een auto)
quote:Op woensdag 20 september 2006 15:06 schreef crackhead het volgende:
Het is toch veel makkelijker om direct zo´n clone-your-willy kit te kopen?
Das opzich een voor de hand liggende maar goede tip, maar ik had er nog niet aan gedacht. Neem ik mee voor de volgende keer! Van die olijfolie ook trouwens.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:10 schreef SadKingBilly het volgende:
Laat drogen en herhaal zo vaak als nodig.
Eerste waar ik aan dacht hahahahaquote:Op woensdag 20 september 2006 15:06 schreef crackhead het volgende:
Het is toch veel makkelijker om direct zo´n clone-your-willy kit te kopen?
Hij's zn willy aan het voorbereiden voor de malquote:Op woensdag 20 september 2006 15:57 schreef SadKingBilly het volgende:
Is TS er nog?
je willy in ijs.. wauw nooit aan gedachtquote:Op woensdag 20 september 2006 18:05 schreef henkSX het volgende:
he bedankt voor de tips
de bedoeling is dat het ijsblokjes worden in een speciale vorm, dus het is niet zozeer een mail, maar meer een vorm voor ijsblokjes.
SadKingBilly: waar koop je die 2 componenten siliconen? en welke hardheid denk je dat het beste is voor ijsklontjes mallen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |