abonnement Unibet Coolblue
pi_41983141
He Hallo!

Ik wil graag een siliconen mal gaan maken die ik meerdere keren kan gebruiken. Wat moet ik hiervoor hebben? Ik zag toevallig een tijdje geleden vloeibare siliconen op tv, maar heb dit nagezocht, en dit kost ongeveer 25 euro per 500 gram. Weet iemand een goedkopere oplossing?

Alvast bedankt!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_41983209
tvp want dit wil ik ook wel en een goedkope manier om ballistische gel te maken?
pi_41983327
volgens mij moet dit met gewone siliconen-kit wel lukken
pi_41983635
Nee dat lukt niet met gewone siliconenkit omdat dit geen details overbrengt. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je met je mal wil gaan doen (wat voor materiaal wil je je afgietsels mee maken)

Een goede site om eens te kijken is die van Bruce Hirst. www.hirstarts.com
Hij heeft ook een forum met een afdeling voor buitenlanders (Bruce is amerikaan) daar kun je meer informatie vragen onder de nederlandse bezoekers van zijn site. Kijk ook eens op internet bij botenbouwers etc, daar kun je vaak ook siliconen krijgen.

Maar je moet er wel op rekenen dat een mal maken nogal een dure hobby is. Zelf gebruik ik 2-componenten siliconen in verschillende zachtheden (P60, P100, P140) voor verschillende doeleinden. Een gemiddelde mal kost ergens tussen de 15 en 40 euro afhankelijk van de grootte!

Wat ga je maken?
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_41983670
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:43 schreef kroegtijger het volgende:
volgens mij moet dit met gewone siliconen-kit wel lukken
Dat heb ik ooit eens gebruikt om een mal te maken, de meest goedkope kit die te vinden was. Probleem met siliconen kit is dat je mal niet erg dik mag worden, anders hardt het van binnen niet uit. Dit is dus alleen geschikt voor kleinere producten.

Om de kit/mal te kunnen lossen van het orginele product had ik vaseline gebruikt.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_41983757
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:52 schreef SadKingBilly het volgende:
Nee dat lukt niet met gewone siliconenkit omdat dit geen details overbrengt. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je met je mal wil gaan doen (wat voor materiaal wil je je afgietsels mee maken)
Het lukt dus wel, maar idd, als je echt priegelwerk gaat maken verdwijnen de details al door het gebruik van de vaseline. de producten die ik maakte heb ik na dat ze uit de mal kwamen mooi glad geschuurt. (waren kachel bedieningsheveltjes van een auto)
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_41984063
Het is toch veel makkelijker om direct zo´n clone-your-willy kit te kopen?
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
pi_41984177
quote:
Op woensdag 20 september 2006 14:56 schreef Frezer het volgende:

[..]

Het lukt dus wel, maar idd, als je echt priegelwerk gaat maken verdwijnen de details al door het gebruik van de vaseline. de producten die ik maakte heb ik na dat ze uit de mal kwamen mooi glad geschuurt. (waren kachel bedieningsheveltjes van een auto)
ja ok dat lukt idd wel, bij het maken van mallen denk ik eerder aan figuren voor wargames of bouwstenen voor huisjes etc (zie hirstarts site)

Als je inderdaad iets grofs als een groot onderdeel ofzo wil klonen maak je mal dan van siliconen.
Smeer een dunne laag siliconen uit over het origineel na dit met olijfolie van een HEEL DUN filmpje te hebben voorzien. Laat drogen en herhaal zo vaak als nodig. versterk eventueel met een oud rolletje verband of een oud t-shirt. voorzichtig lossen en met een nieuwe heel dunne laag vet oid insmeren voor je de kopie gaat gieten. Let op! Gebruik hiervoor GEEN siliconenspray, siliconen hecht namelijk heel goed op siliconen!

Ik wacht nog wel even met meer advies tot TS verteld heeft wat 'ie in gedachten heeft..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_41984204
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:06 schreef crackhead het volgende:
Het is toch veel makkelijker om direct zo´n clone-your-willy kit te kopen?
heel subtiel
pi_41984390
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:10 schreef SadKingBilly het volgende:
Laat drogen en herhaal zo vaak als nodig.
Das opzich een voor de hand liggende maar goede tip, maar ik had er nog niet aan gedacht. Neem ik mee voor de volgende keer! Van die olijfolie ook trouwens.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_41984532
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:06 schreef crackhead het volgende:
Het is toch veel makkelijker om direct zo´n clone-your-willy kit te kopen?
Eerste waar ik aan dacht hahahaha
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
pi_41985675
Is TS er nog?
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_41985718
quote:
Op woensdag 20 september 2006 15:57 schreef SadKingBilly het volgende:
Is TS er nog?
Hij's zn willy aan het voorbereiden voor de mal
pi_41986658
vraag Robert Schumacher
-___-
pi_41989091
Je kan toch ook een mal maken door en verwarmd plastic overheen te leggen en dan vacuüm te trekken.
Maar dat kan natuurlijk niet met elk materiaal.
pi_41989100
he bedankt voor de tips

de bedoeling is dat het ijsblokjes worden in een speciale vorm, dus het is niet zozeer een mail, maar meer een vorm voor ijsblokjes.

SadKingBilly: waar koop je die 2 componenten siliconen? en welke hardheid denk je dat het beste is voor ijsklontjes mallen

[ Bericht 1% gewijzigd door henkSX op 20-09-2006 18:24:16 ]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_42008934
oef, dat is een goede.. Ik denk dat je daarvoor het best contact op kunt nemen met een bedrijf dat siliconen verkoopt, ik weet namelijk niet zogoed hoe het reageert op invriezen.

Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.aff-materialen.nl/, ik denk dat ze je daar wel kunnen helpen!
Succes ermee in ieder geval
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_76840938
Voor de mooiste resultaten kun je het beste gebruik maken van gietsiliconen. Deze nemen perfect details over en kunnen tot wel 100 keer worden afgevuld. Ikzelf koop de siliconen het liefst online. Een goede site hiervoor is http://forum.fok.nl hier staat de prijs naast het produkt en weet je meteen wat je kwijt bent. Voor een liter siliconen betaal je rond de 20 euro. Bij bouwmarkt siliconen maak je naar mijn idee oneigenlijk gebruik van het produkt. Deze Monocomponenten zijn meestal bedoeld als lijm of afdichting, of vergis ik me?? Daarbij zijn deze siliconen zo dik dat het bijna onmogelijk is om de mal luchtbelvrij te maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Chell op 15-01-2010 16:53:35 (spam) ]
pi_76847546
quote:
Op woensdag 20 september 2006 18:05 schreef henkSX het volgende:
he bedankt voor de tips

de bedoeling is dat het ijsblokjes worden in een speciale vorm, dus het is niet zozeer een mail, maar meer een vorm voor ijsblokjes.

SadKingBilly: waar koop je die 2 componenten siliconen? en welke hardheid denk je dat het beste is voor ijsklontjes mallen
je willy in ijs.. wauw nooit aan gedacht

maar ontopic:
kun je geen gipsmal maken?
kleine gaatjes onderin de vormpjes
en eronder een aansluiting maken voor een stofzuiger
van dat vormplastic (ben de preciese naam kwijt) aanschaffen
plastic verhitten
stofzuiger aanzetten

en dan heb je een mooie plastic mal.. herhaal de laatste 2 stappen voor meer bakjes
ben even te suf voor een betere uitleg maar zo heb ik dat ooit eens gedaan voor techniek op school
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:59:06 #20
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_76847562
ik las sliliconen
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:21:58 #21
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_76848357
Euhmmmm. Jongens...

Onze grote vriend gerrtt25 heeft zojuist een topic van 4 jaar oud gekickt.....

Denk dat die klontjes ondertussen wel gesmolten zijn
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_76849262
zie je nou dat ik er niet bij ben excusez moi
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')