abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76901186
Gevonden op het web:
quote:
Verwijderd wegens outdated, zie bron verdrop in dit topic
Wel interessante punten, wat jullie?

Foutjes:
16 jaar moet natuurlijk 8 zijn, vanaf 2002 zit ie balkenende er pas.

[ Bericht 21% gewijzigd door slindenau op 18-01-2010 11:49:53 ]
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:43:17 #2
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_76901263
quote:
Balkende 4 alweer, dus 16 jaar. Wacht eens even, ZESTIEN JAAR met Balkenende
Vanaf hier ben ik gestopt met lezen. "Interessant" zou je het kunnen noemen, maar "dom" dekt de lading beter.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:44:25 #3
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_76901290
tl;dr.
Je moeder is een hamster
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:45:13 #4
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_76901313
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:43 schreef Montov het volgende:

[..]

Vanaf hier ben ik gestopt met lezen. "Interessant" zou je het kunnen noemen, maar "dom" dekt de lading beter.
Dat is best een domme fout inderdaad.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:45:59 #5
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_76901334
Ok, de rest van eht verhaal ook nog doorgenomen, en ik vervang "dom" door "pijnlijk beschamend dom". Wat een prutswerk, en dat terwijl de aankondiging van een willekeurige tekst ergens op het web toch meer serieusigheid voorspelde dan het werkelijk is. .
Géén kloon van tvlxd!
pi_76901414
quote:
Even het land wakker schudden hoor. Hoe lang zitten we ook al weer met die Harry Potter kloon opgescheept? Balkende 4 alweer, dus 16 jaar.
Vanaf hier ging het fout.
I wish I was your derivative so I could lie tangent to your curves.
pi_76901467
Liep ik daar vandaag in Den Bosch, loopt hij opeens met heel de paparazi voor me
-
pi_76901535
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:50 schreef Esmerallda17 het volgende:
Liep ik daar vandaag in Den Bosch, loopt hij opeens met heel de paparazi voor me
Geluksvogel, ik ben zijn grootste fan.
pi_76901579
quote:

[..]

ik ook wtf

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2010 20:53:11 ]
pi_76901587
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:51 schreef Mafkoos het volgende:

[..]

Geluksvogel, ik ben zijn grootste fan.
Jij had er mogen lopen, wie weet kwam je op tv
-
pi_76901675
quote:

[..]

pi_76902085
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:40 schreef slindenau het volgende:
Gevonden op het web:
[..]

Wel interessante punten, wat jullie?
Ik vind het dom en kut, hoezo?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_76902131
Haha die eerste zin ja zestien jaar __!!!
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_76902182
quote:

[..]

Agree.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_76902194
Goed backfiretopic trouwens
Brutal. Fucking. Metal.
pi_76902228
16 jaar?
pi_76902367
waar heb je dit gevonden? bron?

16 jaar, wat een opmerking
De rest heb ik niet eens gelezen, tokkie opmerking.
pi_76902386
Waar is TS eigenlijk in z'n eigen topic?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_76902471
Slindenau, ik heb het stukje nu helemaal gelezen. Zodra mensen argumenten gaan geven die niet bestaan uit inhoud maar uit meer stellingen haak ik af. Waar heb je deze onzin vandaan en waarom vervuil je ons mooie forum ermee? We kennen je niet als baggeruser.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2010 21:17:40 ]
pi_76902481
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Waar is TS eigenlijk in z'n eigen topic?
goeie vraag.
pi_76902565
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:17 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

goeie vraag.
Die stel ik soms.
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:20:35 #22
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_76902613
Welke trianglejostie heeft dit geschreven dan? En kunnen ze hem/haar niet naar Haïti sturen voor straf ofzo?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:20:50 #23
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_76902628
Met zulke tegenstanders heb je als Balkenende geen vrienden meer nodig! Die maakt zijn zestien jaar gewoon zonder problemen af.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_76902658
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:20 schreef TheThirdMark het volgende:
Welke trianglejostie heeft dit geschreven dan? En kunnen ze hem/haar niet naar Haïti sturen voor straf ofzo?
Brutal. Fucking. Metal.
pi_76903037
quote:

[..]

quote:
dat geloof en politiek leiderschap ABSOLUUT NIET samengaan
Dit is ook een pareltje. Dan zijn er dus min of meer geen goede politieke leiders volgens deze heren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:35:34 #26
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_76903161
quote:
Bij voorkeur iemand die er ook nog een beetje geil uitziet, wellicht dat de jeugd dan ook weer interesse gaat tonen in de (figuren in) de politiek.
Terecht punt trouwens. Er mag best meer geneukt worden binnen de tweede kamer, suffe hap is het nu.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_76904216
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

Terecht punt trouwens. Er mag best meer geneukt worden binnen de tweede kamer, suffe hap is het nu.
pi_76904281
quote:

[..]

Wilders achterop Hamer ofzo.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_76904314
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:05 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

pi_76904390
quote:

[..]

pi_76904691
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:08 schreef slindenau het volgende:

[..]

Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76904731
pi_76904751
Wat een slechte kicks. Slindenau, ga 's in op mn vorige post..
pi_76904786
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:19 schreef Thomas B. het volgende:
In een topic als dit klagen over slechte kicks
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:20:24 #35
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_76904808
quote:

[..]

We worden al genoeg genaaid door ze, vind je niet?
pi_76905537
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:19 schreef Thomas B. het volgende:
Neen .
Als jij mij niet als baggeruser kent, dan ken je me uberhaupt niet...
Leer me eerst maar eens kennen, dan praten we inhoudelijk verder.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:44:14 #37
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_76905682
TS houdt wel van slechte copypaste stukjes hè?
Laffe huichelaar
pi_76906314
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:39 schreef slindenau het volgende:

[..]

Neen .
Als jij mij niet als baggeruser kent, dan ken je me uberhaupt niet...
Leer me eerst maar eens kennen, dan praten we inhoudelijk verder.
!!!

edit:
pi_76917258
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:05 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Doe dat alsjeblieft NOOOOIT meer. sommige mensen zien dingen iets te snel voor zich
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zondag 17 januari 2010 @ 13:44:48 #40
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76921134
http://www.barendenvandorp.nl/uitzendingen/uitzending-17-04-2002

Toen was Balkenende nog leuk. Hij had toen wel wat.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 17 januari 2010 @ 15:22:04 #41
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_76925221
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:44 schreef Klopkoek het volgende:

Nee.

pi_76926887
quote:

pi_76932796
quote:

Hij praatte toen ook al belachelijk snel soms en begint veel zinnen nu nog op dezelfde manier als toen.

Het enige wat hij had en heeft is iets gluiperigs.

edit: Melkert was echt zuur zeg

[ Bericht 6% gewijzigd door One_of_the_few op 17-01-2010 18:53:58 ]
And that is the news.''
pi_76937409
quote:

[..]

Ja, het had eventueel grappig kunnen worden als de schrijver daar sarcastisch op door was blijven gaan aangezien 4 volle termijnen wel 16 jaar hadden moeten zijn maar de rest is inderdaad ook te dom voor woorden.
pi_76939438
Mensen die 16 ( ) jaar na dato nog die Harry Potter-'grap' maken over Balkenende.
pi_76958659
Graag inhoudelijk commentaar IPV mierrenneuken over die 16 jaar ?
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja, het had eventueel grappig kunnen worden als de schrijver daar sarcastisch op door was blijven gaan aangezien 4 volle termijnen wel 16 jaar hadden moeten zijn maar de rest is inderdaad ook te dom voor woorden.
Goed idee, misschien verwerk ik dat er wel ff in.

Als je het nog niet doorhad, ik ben die trianglejostie aka auteur
pi_76961647
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:40 schreef slindenau het volgende:
No offence, maar je stuk is nou niet bepaald een scherp politiek commentaar. Je analyses zijn verre van volledig en je argumenten ontoereikend.

Om te beginnen zijn er legio voorbeelden te noemen waarom Balkenende niet (meer) geschikt is als premier. Zo hebben veel commentatoren in zijn weigering om zich uit te spreken tegen het EU-presidentschap en trouw te blijven aan zijn kabinet een aanwijzing gezien dat hij er geen zin meer in heeft. Ook zijn - zelfs voor zijn doen - zwakke verweer op de kritiek van de oppositie op de Rijksbegroting is aangegrepen als bewijs dat Balkenende zijn beste tijd heeft gehad.

Er zijn dus zóveel argumenten te verzinnen waarom Balkenende niet meer voldoet, en dan kom jij met het slappe "hij zit er al 4 kabinetten".

Daarna kom je met het argument dat gelovigen geen goede leiders kunnen zijn, wat je baseert op een proefschrift over hoe protestantse managers een bedrijf leiden. Ten onrechte schrijf je dat dit proefschrift conclusies zou trekken over geloof en politiek leiderschap. En zelfs al kun je prestaties als manager extrapoleren naar geschiktheid als minister-president, dan weet ik niet of protestanten wel zo ongunstig uit het artikel komen. Het schrijft immers: "Managers met een protestantse geloofsovertuiging denken eerst aan de belangen van het bedrijf en daarna aan die van de medewerkers." Het landsbelang voorop hebben is zeerwel verdedigbaar als góéde eigenschap voor een premier.

Daarbij ga je niet in op de sterke electorale positie die confessionele partijen als het CDA in Nederland hebben, die suggereert dat veel Nederlanders willen dat het land geregeerd worden naar christelijke grondslagen, en op de voor de hand liggende gedachte dat een premier die zelf christelijk is daar het beste geschikt voor is.

Tevens toon je je een van de velen die het begrip 'scheiding van kerk en staat' niet snappen, een begrip dat duidt op wederzijdse afwezigheid van bemoeienis tussen de kerk als instituut en de overheid. Simpel gezegd: er zitten geen priesters in de ministerraad en de regering bepaalt niet wat de inhoud van kerkdiensten is. In dat opzicht zijn in Nederland kerk en staat gescheiden, en in tegenstelling tot wat je schrijft waren ze dat ook al vóór de ontzuiling. Voor een voorbeeld van een Westers land waar dat níet volledig het geval is kun je kijken naar het Verenigd Koninkrijk, waar de geestelijke Lords Spiritual deel uitmaken van het hogerhuis (wat in Nederland de Eerste Kamer heet).

Essentieel voor een betoog is dat je weet waarover je praat en dat je deugdelijk onderbouwt waarom jouw standpunt het juiste is. Jouw stuk voldoet aan geen van beide.
  maandag 18 januari 2010 @ 13:06:03 #49
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_76961676
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:40 schreef slindenau het volgende:
Ok, komt ie:
quote:
iemand die reeds 4 kabinetten aan de macht is geweest niet meer objectief kan oordelen, en niet meer het beste met het land kan voorhebben. Dat kan hijzelf nog wel willen en denken, maar na zo lang aan de macht te zijn geweest is dan simpelweg onmogelijk
Waarom niet? Als het simpelweg onmogelijk is, waarom kan je het dan niet smpel uitleggen waarom dat zo is?

Je kan net zo goed zeggen dat wanneer iemand al zo lang aan de macht is, diegene het kennelijk erg goed doet. We hebben immers een democratie waar mensen blijkbaar vertrouwen in Balkenende hebben gehouden omdat zijn partij telkens de meeste stemmen vergaarde.

Dat is ook de meest gewenste situatie: de kiezerrs laten beslissen of iemand nog geschikt is om het land te leiden.
quote:
volgens recent onderzoek door de organisatiekundigen Tom van den Belt en Joop Moret (lees hier meer) is gebleken dat geloof en politiek leiderschap ABSOLUUT NIET samengaan
Nogmaals: kiezers beslissen anders. Uit het onderzoek blijkt dat protestanten eerder denken aan de belangen van het bedrijf en daarna aan die van de medewerkers. Dat is een bepaalde eigenschap die helemaal niet verkeerd hoeft te zijn. Ten tweede kan je niet generaliseren: dat protestante leiders gemiddeld meer die instelling hebben kan je niet direct toepassen op Balkenende, je zal dus eerst moeten aantonen dat Balkenende zo'n instelling heeft, en daarna aangeven waarom het verkeerd is. Zijn geloof diskalificeert hem dus niet per definitie zoals jij wil aangeven.
quote:
Niet zo lang geleden zijn wij van het zuilen systeem afgestapt, in de hoop kerk en staat te kunnen scheiden
De scheiding tussen kerk en staat betekent dat de kerk niet aan het hoofd staat van de regering en dat de staat zich onafhankelijk opstelt ten opzichte van religie. Gelovigen willen uitsluiten van politieke functie is dus juist een schending van de scheiding tussen kerk en staat: je gaat als staat dan actief bepalen welke levensovertuigingen wel acceptabel zijn. De staat gaat dan bepalen welke opvattingen onderdeelzijn van een religie wen welke niet.

Verder, ontzuiling betekent juist minder hokjesvorming tov religie. Balkenende beoordelen op zijn opvoeding en religie is dus juist een verzuilde instelling. Misschien moet jij dus eerst van het "zuilensysteem" afstappen.

Samengevat, je logica is beroerd vanwege generalisatie en hokjesdenken, en je argumenten zijn slap vanwege het gebrek aan onderbouwing.
Géén kloon van tvlxd!
pi_76968885
.

Gebrek aan onderbouwing zal me een worst wezen, het is een monoloog...mijn mening geventileerd.
Ik hoef het tegen niemand te verantwoorden.

Ten tweede hebben jullie de scheiding tussen kerk en staat niet helemaal begrepen, want de kerk zit nog steeds vuistdiep in de mensheid, en daarmee in de staat.
Dat ze geen "politieke figuren" zijn heeft daar niks mee te maken. Helemaal niks.
  maandag 18 januari 2010 @ 15:58:40 #51
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_76969101
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:54 schreef slindenau het volgende:
.

Gebrek aan onderbouwing zal me een worst wezen, het is een monoloog...mijn mening geventileerd.

Ten tweede hebben jullie de scheiding tussen kerk en staat niet helemaal begrepen, want de kerk zit nog steeds vuistdiep in de mensheid, en daarmee in de staat.
Dat ze geen "politieke figuren" zijn heeft daar niks mee te maken. Helemaal niks.
Jij ziet het verschil tussen kerk en geloof niet. De scheiding tussen kerk en staat is er zodat de kerk geen invloed heeft op de bestuursvorm. JP mag dan wel regeren en gelovig zijn, de kerk heeft geen invloed op hem. Het enige wat je er aan merkt is dat hij christelijke normen en waarden heeft. en christelijke normen en waarden zijn niet anders dan die van ongelovigen.
Laffe huichelaar
pi_76970271
quote:
.

Je weet zelf wel dat dat niet waar is. Je presenteert het verhaal alsof je 'het land' wel even uit gaat leggen wat er mis is met Balkenende, en sleept er een - uit de context getrokken - onderzoek bij om je standpunt te onderbouwen. Voorts vraag je op dit forum om commentaar op de inhoud.

Als vervolgens blijkt dat de inhoud van belabberde kwaliteit is, doe je ineens alsof het maar een 'mening' is.
quote:
Met het verzinnen van je eigen definitie van scheiding van kerk en staat schiet je niet zoveel op. Dat begrip heeft nu eenmaal al een betekenis, en het is niet die welke jij eraan probeert te geven.
  maandag 18 januari 2010 @ 16:32:01 #53
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_76970903
quote:
.

Dat mag, maar je zal er weinig mensen mee overtuigen. En natuurlijk wil je mensen overtuige want anders had je wel in een holle boomstam geschreeuwd ipv een openbaar discussieforum.
quote:
timmmmm heeft jouw misvatting al aangekaart.
Maar wie zou nu moeten bepalen wanneer iemand te religieus is om de politiek in te gaan? Is alleen het geloof in een of meerdere goden het criterium? Wat als iemand zegt ongelovig te zijn en vervolgens tegen het homohuwelijk, voor winkelsluiting op zondag is en andere soortgelijke standpunten? Hoe bepaal je of iemand de waarheid spreekt over zijn ongelovigheid?
Géén kloon van tvlxd!
pi_76971638
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:58 schreef timmmmm het volgende:

[..] en christelijke normen en waarden zijn niet anders dan die van ongelovigen.
Vrij gevaarlijke uitspraak, en daarom ben ik het ook absoluut niet eens met je stelling.

Christenen denken nog steeds als 2000 jaar oude runderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')