Dat dus. Weet je wel hoeveel geluid naar beneden gaat in een flat?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:56 schreef lighted het volgende:
Koop gewoon een goede headset pauper. Je gaat toch niet met teamspeak over je speakers spelen man..
wat een onzin jij zit toch ook geen tv te kijken met een koptelefoon....quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:56 schreef lighted het volgende:
Koop gewoon een goede headset pauper. Je gaat toch niet met teamspeak over je speakers spelen man..
daar heb ik geen klachten van gehad.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:05 schreef zuchtje het volgende:
Wat zeggen je onderburen van 4 en 5 hoog?
Grote kans dat zij het niet durven/willen zeggen maar zich er zeker wel aan ergeren. Ik was een keer mijn auto aan het wassen voor de deur een paar weken geleden en zag toevallig mijn onderburen waarmee ik een babbeltje heb gemaakt.quote:
Dat hoeft niet ik had team speak gewoon aan staan terwijl we aan de voordeur waren en toen heb ik zelf hele maal niets gehoordquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:18 schreef Ocelot360 het volgende:
Zet die Teamspeak en je PCaudio gewoon behoorlijk hard volume en ga dan bij die 3e verdieping stumpert het zelf bekijken of het echt zo is!
Als ie dus uit zen nek lult, geeft je hem een Fedor-hoek
Ik heb mijn buurman vandaag van boven nog gezien en ik weet dat zijn dochter boven mijn pc kamer slaapt maar zelfs die zei gewoon een hele goede morgen met een grote lach ..quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:53 schreef Guppyfriend het volgende:
Precies, ga eens naar je onderburen en vraag daar eens of ze je wel eens horen. Zo niet, loop dan eens bij de jongen langs. Je klinkt niet onredelijk, dus misschien ontdek je daar dat ie echt wel wat hoort.
Maar nogmaals: waarom zou iemand 2 keer bij jou gaan klagen als ie er niks van kan horen? Neem nou maar aan dat dat wel zo is. En om half 2 's nachts moet je gewoon stil zijn. Juist in een flat.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:10 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dat hoeft niet ik had team speak gewoon aan staan terwijl we aan de voordeur waren en toen heb ik zelf hele maal niets gehoord
terwijl ik dan nog in mijn huis staat .. wel was de tussen deur dicht dus dat kan iets geluid wegnemen ..
maar toen hoorde ik hem dus helemaal niet over dat ik geluid aan had ..
nee ik wil wel aannemen als er klachten zijn maar die moeten wel goed zijn en niet zeggen dat hij mij de tweede keer kwam vertellen dat er herrie was.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:16 schreef Palomar het volgende:
[..]
Maar nogmaals: waarom zou iemand 2 keer bij jou gaan klagen als ie er niks van kan horen? Neem nou maar aan dat dat wel zo is. En om half 2 's nachts moet je gewoon stil zijn. Juist in een flat.
Heb nu het idee dat je jezelf als 'slachtoffer' ziet en die ander jou bewust overlast wil bezorgen
Lijkt me niet meer dan logisch dat je even een door het raam naar binnen kijkt om te zien of daar de veroorzaker zit van het geluid. Je wilt op dat tijdstip ook niet bij de verkeerde aanbellenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:28 schreef RAVW het volgende:
[..]
mijn voordeur is eerder dan mijn keukenraam .. op dat stuk hoeft hij daar niet te komen zo laat..
nee ze staan op het bureau zelf en ook niet tegen de muur aan ..quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:43 schreef dino889 het volgende:
zou het kunnen zijn dat je geluidsboxen tegen de muur aan staan? Of op de grond?
Je hoeft het geluid dan helemaal niet hard te hebben aan staan, maar die bas-tonen, dreunen wel erg ver door, vooral langs de muren heen. Bovendien is het 's nachts veel stiller en dan hoor je inderdaad meer dan overdag.
Ik heb deze ervaring namelijk met mijn buurman. (Die woont wel naast mij.)
Maar gelukkig kan ik wel goed met hem hier over praten.
hij (en ook ik) bedoelde, dat jij en je team maten zowiezo last hebben van een echo tijdens het spelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:56 schreef lighted het volgende:
quote:Op woensdag 13 januari 2010 00:36 schreef 78RPM het volgende:
Geloof me maar dat het echt kan! Heb je een subwoofer? Dan zeker, maar met gewone speakers
kun je ook al ver onder JOUW waarneembare grens komen, en dat is niet die theoretische ondergrens
van het gehoor op 20 Hertz. Het ligt binnenshuis namelijk veel hoger, tenzij je een kamer hebt van 12 meter lang!
Bij lage geluidsgolven (eigenlijk bij alle, alleen hoog is het niet meer zo van toepassing) werkt het zo:
Je begint ze pas te horen zodra je een halve golflengte van de bron (speaker) vandaan bent.
Sta je er een hele golflengte vandaan is 'ie het hardst waar te nemen.
In jouw geval nemen we een toon van 40 Hertz, vrijwel elke fatsoenlijke speakerbox geeft ze weer
en ze zijn niet ongewoon in bijna alle muziek, films en games.
De golflengte bij 40 Hertz is 8,6 meter, dus je kamer moet minstens 4,3 meter breed of lang zijn
wil je deze zelf kunnen waarnemen.
Oké, die lage toon is dus op z'n hardst 8,6 meter van jou speaker vandaan.
Een woonlaag is bijna 3 meter, en 3x3= 9 meter. Midden in de woonkamer van je buurman!
Als je flat 9 hoog is, speakers op de vloer, dan hebben ze 6 meter boven je het zelfde probleem.
En het verziekte ervan is: Ook al staat je spul nog zo zacht, juist die tonen kunnen er aardig
bovenuit steken, alleen je hoort ze zelf niet!
Nog lagere tonen komen nog verder weg pas te voorschijn, alleen die geven de meeste speakers
echt niet zo hard meer weer.
+/- 40Hz = 3 verdiepingen verderop op z'n hoogtepunt
+/- 60Hz = 2 verdiepingen verderop op z'n hoogtepunt
+/- 80Hz = 1 verdieping verderop op z'n hoogtepunt
Vanaf 100 Hertz pest je alleen nog je directe buren het ergst en de rest al stukken minder.
En ook dat valt mee, want die kun je doseren omdat je ze zelf in je kamer kunt horen.
Dus probeer eens een equalizer plugin voor je soundcard te vinden en draai alles onder de
100 Hertz ver naar beneden, jij zult het nauwelijks horen, maar je buren zijn je dankbaar.
Goede test methode: Muziek aan, luisteren in een andere kamer of desnoods op de WC.
Hoor je daar gebonkel en gebrom worden ze een paar etages verder zeker gek van je!
Heb ik ook gedaan hier, sinds dien geen klachten meer gehad en das voor iedereen leuker
ja, maar heb je hem er ook naar gevraagd? Doe dat eens, want sommige mensen houden veel voor zich om de vrede in hun woonomgeving te bewaren.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:10 schreef RAVW het volgende:
Ik heb mijn buurman vandaag van boven nog gezien en ik weet dat zijn dochter boven mijn pc kamer slaapt maar zelfs die zei gewoon een hele goede morgen met een grote lach ..
Nope, inderdaad. Maar heb ik het hier over tv kijken? Ik lul namelijk ook niet door een microfoon tegen m'n tvquote:Op dinsdag 12 januari 2010 17:09 schreef tntkiller het volgende:
[..]
wat een onzin jij zit toch ook geen tv te kijken met een koptelefoon....
ACHTER JE !!! WAT ZEG JE MAN!! ACHTER JEEEEE!!! PANG PANG BOOOOOOOEEEEEMMMMM!!! OH ACHTER ME??? SHIT!!! IK RESPAWN FF JOH!!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:56 schreef lighted het volgende:
Dat helptquote:
Je spreekt jezelf heel erg tegen, of je zoekt geen problemen, of je zoekt ze wel op.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:48 schreef RAVW het volgende:
Want ik heb geen zin in problemen?
En wat moet ik nu doen? want ik wil het er eigenlijk niet bij laten zitten ...
Zeker niet de bedreigingen die hij geuit heeft naar mijn kant toe.
elke bonk, je geluid een tikje harder zetten.quote:Op woensdag 13 januari 2010 08:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat helptdan gaat ie net zolang op de deur bonken totdat je je schuldig voelt tegenover de andere buren. Tenminste dat zou ik doen in mijn appartementencomplex. Fucking irri als iemand anders geen rekening houdt met normen en waarden zoals na 10 uur dimmen met je geluid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
quote:Op woensdag 13 januari 2010 09:06 schreef garriej het volgende:
[..]
elke bonk, je geluid een tikje harder zetten.Dan gaan buren op den duur over TS klagen en kan ie worden uitgezetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb voor 10en ook muziek aan, maar niet zo hard dat de glazen trillen.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 09:06 schreef garriej het volgende:
[..]
elke bonk, je geluid een tikje harder zetten.Ook voor 10 uur hoeven je buren niet mee te genieten met je games hoor. Begrijp me niet verkeerd, ik speel ook erg graag schietspelletjes, en ik ben toch al slechthorend dus ik zou zeker de speakers harder willen zetten dan jullie maar ik heb ook een koptelefoon en daar gaat ie dan echt zo hard als ik wil.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat dus. En er worden ook eisen gesteld door een verhuurder/VvE aan bijvoorbeeld de isolatie-klasse van een ondervloer als je parket hebt, heb je daar (indien van toepassing) ook al eens naar gekeken?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:01 schreef Palomar het volgende:
Die gast komt echt niet voor zn plezier 2 keer bij je langs midden in de nacht. Ga er maar vanuit dat ie het echt wel hoort. En het hoeft niet eens heel hard te zijn, maar constant een gebrom/gedreun kan ook erg irritant zijn als je probeert te slapen.
Zet gewoon een headset op na 23 uur dan ben je klaar. Vind jouw houding een beetje asociaal ('bizar voorval'...)
Als dat zo is geef ik dat wel door maar het gaat hier gewoon over praten ...quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Praten, praten en nog eens praten. Meestal werkt het bij geluidsoverlast zo dat iemand zich al een paar uur zit te ergeren, en zich dan tekortgedaan gaat zitten voelen. Tegen de tijd dat hij gaat klagen is hij al heel erg boos.
Als je mensen het gevoel geeft dat je wel rekening met ze houdt, ervaren ze hetzelfde geluid al meteen als veel minder hinderlijk. Zie de heilzame werking van even aankondigen dat je een feestje hebt. Mensen willen vaak niet moeilijk doen, maar ze willen ook niet over zich heen laten lopen.
Verder idd kijken wat nou de hinder veroorzaakt. Welke trillingen geef je door? De bas instellen of je woofer op spikes of stenen zetten kan al enorm uitmaken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |