Heb even een vraagje
Heb gisteren een bizar voorval mee gemaakt.
Korte woon schets.
Ik woon in een flat op 6 hoog .. hier al bijna 3 jaar
Alleen staand en geen huisdieren of kinderen.
Nu het voorval:
Zit ik gisteren avond lekker even een pc game te spelen, dit rond 12 uur.
geluid staat niet echt hard meer maar omdat ik in team speak zit is er wat meer geluid te horen dan normaal.
wat begrijpelijk is .
Meer stemmen dus meer geluid.
Maar nu was ik om 1 uur klaar met de game maar vlak voor dat ik wil afsluiten gaat de bel ..
Een jonge knul voorde deur met de mededeling of het wat zachter kon.
Ik dacht nou dat is de onderbuurman , dus geen probleem stond al niet hard dus als hij een klacht heeft wil ik daar graag aan mee werken om dit te voorkomen..
zo gezegd zo gedaan ik geluid tot bijna niet hoorbaar nog even verder gegaan zonder spel maar alleen met team speak .
Ondertussen half 2 even wat drinken wezen halen en in eens weer de bel ..
Weer die zelfde knul of ik nou echt zachter kon doen want hij wilde nu gaan slapen.
Ik heb gezegd dat het geluid zacht staat en haast niet te horen was..
Waarop hij antwoorden:
ja ik kom zeker voor niets van 3 hoog even naar 6 hoog midden in de nacht...
Wat zei je vroeg ik ... je woont op 3 hoog , hij ja , ach ga toch weg dan kan je daar helemaal geen last van hebben.
Waarop hij antwoorden als jij dei PC nu niet uit zet dan zal ik hem even voor je uit zetten ...
Ik zeg hoe weet je dat ik achter de pc zit dan ,
hij ja heb je achter de pc zien zitten!
Verder zijn er wat woorden gevallen over een weer , heb hem ook aangeboden om vandaag om half 5 even langs te komen dan kan hij horen dat het niet hard stond.
Maar nu even waar ik heen wil ..
Hoe kan ik het beste handelen als het voorval weer gebeurd.
Want ik heb geen zin in problemen?
En wat moet ik nu doen? want ik wil het er eigenlijk niet bij laten zitten ...
Zeker niet de bedreigingen die hij geuit heeft naar mijn kant toe.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."