The ProposalVerschrikkelijk voorspelbaar, allemaal erg cliché, maar ik heb me toch vermaakt. Vooral Ramone was echt briljant
6/10The Taking Of Pelham 1 2 3Vermakelijke actiefilm met wat standaard rolletjes voor Travolta en Washington, maar in dat soort rolletjes zijn ze gewoon heel goed. Moet het origineel nog een keer zien om te vergelijken.
7/10Mesrine: Part 1 - Death Instinct (L'instinct de mort)Waargebeurd verhaal over een of andere leipe crimineel met relatief lange tenen. Er hoeft echt maar iemand poep te zeggen en die heeft al een pistool in zijn strot. Daarnaast toch een redelijk standaard gangsterverhaal, maar toch wel vermakelijk.
7/10Inglourious Basterds![]()
Fenomenaal. Ook echt weer een typische Tarantino film, inclusief erg mooie camerashots, close-up van gore en een lekker wijf met sigaret. De dialogen en de karakters in de film zijn allemaal echt geweldig, vooral de niet echt ethisch verantwoorde Col. Hans Landa, die alles rationeel lijkt te bekijken. Christoph Waltz Speelde hem ook echt heerlijk, lekker sarcastisch en met veel zwarte humor. De Basterds zelf waren ook prachtig. Gewoon nazi´s afslachten om het nazi´s afslachten

. Brad Pitt en Eli Roth sprongen er bij de Basterds voor mij vooral uit. Als laatste speelt Mélanie Laurent het lekkere wijf in deze film, ze is dan ook prachtig en vertolkt de rol ook nog erg goed.
De film zelf is niets minder dan innovatief. Tarantino gooit alles overboord en beschiet vrouwen, pas-geworden vaders en besluit om daar bovenop nog eens de hele tweede wereldoorlog een alternatief einde aan te passen. Voor mij is dit toch de beste film die Tarantino tot nu toe heeft afgeleverd.
10/10[ Bericht 4% gewijzigd door Siniti op 21-08-2009 00:38:58 ]