abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71902405
State of Play

Leuke, intelligente (politieke) thriller. Heeft geen auto achtervolgingen en schietpartijen nodig om spannend te zijn. In de laatste tien minuten gaan de makers helaas wat te ver, wat van het geheel wat af doet, maar nog steeds gewoon een uitstekende film.

8
pi_71902436
In de trent van, ik wou weer eens komedies zien, begon ik aan

Waiting... (2005)

Een film, over een aantal werknemers in een restaurant, waar een jonge knul er achter komt, dat hij eigenlijk geen fuck voorstelt in het leven, en dat de baan als kelner, hem nergens zal brengen. Uitgekauwd moraal, uiteraard is de film doorspekt met 'grappen' terwjil de cast met Ryan Reynolds, Luiz Guzman, Anna Faris en Justin Long niet verkeerd is. De grappen zijn alleen van bedenkenlijk laag niveau. Alleen Guzman wist nog wel eens smile op mn gezicht te toveren. Hoe deze film op imdb dan ook een 6.9 heeft is me een raadsel.

Zelf: 5
IMDB 6.9

Direct maar Waiting 2 (2009) er in gegooid.

Het enige leuke is dat je een groot gedeelte van de cast terugziet, behalve Ryan & Anna. Nu is he niveau alleen nog bedroevender, waar het gaat om de concurrentie van hun voormalige restaurant met een h00ters bar. Niet leuk dus.

Zelf: 4
IMDB: 5.2
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71909058
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:47 schreef sitting_elfling het volgende:
In de trent van, ik wou weer eens komedies zien, begon ik aan

Waiting... (2005)
[ afbeelding ]
Een film, over een aantal werknemers in een restaurant, waar een jonge knul er achter komt, dat hij eigenlijk geen fuck voorstelt in het leven, en dat de baan als kelner, hem nergens zal brengen. Uitgekauwd moraal, uiteraard is de film doorspekt met 'grappen' terwjil de cast met Ryan Reynolds, Luiz Guzman, Anna Faris en Justin Long niet verkeerd is. De grappen zijn alleen van bedenkenlijk laag niveau. Alleen Guzman wist nog wel eens smile op mn gezicht te toveren. Hoe deze film op imdb dan ook een 6.9 heeft is me een raadsel.

Zelf: 5
IMDB 6.9

Direct maar Waiting 2 (2009) er in gegooid.
[ afbeelding ]
Het enige leuke is dat je een groot gedeelte van de cast terugziet, behalve Ryan & Anna. Nu is he niveau alleen nog bedroevender, waar het gaat om de concurrentie van hun voormalige restaurant met een h00ters bar. Niet leuk dus.

Zelf: 4
IMDB: 5.2
Haha, knap dat je deel 2 gaat kijken als je het eerste deel al niet leuk vond!
pi_71909246
Evan Almighty

Mwaah, wel vermakelijk maar ook niet meer dan dat.
haalt het duidelijk niet bij voorganger Bruce Almighty...
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_71912727
Lord Of War was net op tv, goeie film!
Feel the fuzz!
pi_71915656
Batman: The Dark Knight

Toffe film! Heath Ledger als de creepy Joker vond ik een goede rol.

IMDb: 8,9
Mijn cijfer: 8,5
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:45:10 #257
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_71916574
G I Joe: The Rise of Cobra

Matige film met slechte CGI maar om een 1 of andere reden heb ik me best vermaakt

IMDB: 6.1
Mijn cijfer: 5
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  Redactie Frontpage zondag 16 augustus 2009 @ 11:49:01 #258
145738 superworm
is erbij
pi_71916674
Lesbian Vampire Killers

Wel aardig. Het plot en script hebben erg weinig om handen, maar de veelvuldig aanwezige lesbische vampiers maken een hoop goed. Bij vlagen grappig.

IMDB: 5,4
Ik: 6,0

Yes Man

Ik vind Jim Carrey in de rol van een nee-zeggende bankmedewerker eigenlijk leuker dan in zijn standaard "HEY I'M JIM CARREY WHAAAAA "-riedeltje. Wat begon als een breath of fresh air vergelijkbaar met Hugh Grant's rol in About A Boy, eindigde in een conformistische film zoals we ze gewend zijn van Carrey.

Grote pluspunten: Danny Masterson (Hyde van That 70's Show) heeft een leuke rol, en mede-hoofdrolspeelster Zooey Deschanel bewijst een lief hees zangstemmetje te hebben. Daarnaast speelt ook zij een rol die ze vaker lijkt te vertolken, die van het gewaagde, speelse, rebelse meisje. Dat past haar goed. Ik vind haar schattig. Als Carrey haar zoent, voel ik me wel een beetje vies.

Het verhaal is heel simpel, daarmee gruwelijk voorspelbaar, maar heeft wel zo'n vrolijke hollywood-moraal; zeg niet altijd ja, zeg niet altijd nee, maar leer ja te zeggen tegen dingen die je eigenlijk diep van binnen graag wil.

IMDB: 7,0
Ik: 6,0 wegens te voorspelbare Carrey, 7,0 wegens Masterson en Deschanel, komt op een 6,5.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_71923384
Adventureland

Prima film zo op de zondag.

IMDb: 7,6
Mijn cijfer 7,5
pi_71926714
Gosford Park 2001 (Robert Altman)

De film speelt zich af in Engeland in het jaar 1932.
Sir William en zijn vrouw nodigen een stel gasten uit op hun landgoed voor de jaarlijkse fazantenjacht en een diner. Onder dit gezelschap bevinden zich o.a een gravin, een beroemd acteur en een Amerikaanse producer.
Terwijl de gasten binnen stromen zijn de dienstmeisjes en butlers druk bezig met de voorbereidingen.
Altman weet hier prachtig beide klasses in beeld te brengen en doordat de camera constant langs gesprekken gaat kom je erachter dat beide klasses meer overeenkomsten hebben dan verschillen.
8/10

zondag 16 augustus 2009 @ 21:53:17 #261
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71933353
Lesbian Vampire Killers
Wat een ONTZETTEND slechte K*T-film! Slecht script, slecht geacteerd, voorspelbaar plot, slecht plot ook nog eens. Lelijke vrouwen. Veel kleren. Slechte muziek. Totaal voorspelbaar.

Sorry, maar IEDEREEN hier die de film hoger dan een 5.0 heeft gegeven is echt een total wanker, want dat kan dan ECHT niet anders komen dan door de vrouwen, waarvan je echt gewoon nul komma nul ziet overigens, anders dan wat gekrioel met veel kleding aan!

IMDB: 5.4
Zelf: 3.0
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:33:49 #262
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71934977
Woodstock - 3 Days of Peace & Music (Director`s Cut)
Dit weekend (het kan bijna niemand ontgaan zijn) is het exact 40 jaar geleden dat in Bethel, New York het festival der festivals plaats vond: Woodstock. Voor deze gelegenheid is de ruim 3uur en 45 minuten durende Director`s Cut van de Oscar winnende docu opnieuw uitgebracht in een prachtige Anniversary Edition.
Het zijn dit weekend dus dé uitgelezen dagen om jezelf onder te dompelen in de wondere wereld van Woodstock.

Regisseur Michael Wadleigh heeft een alles omvattende documentaire gemaakt waarin hij geen gebruik maakt van de voice-over die normaal gesproken documentaires kenmerkt. Hij gebruikt slechts z`n camera om het hele gebeuren vast te leggen, stelt festivalgangers en medewerkers af en toe wat vragen en laat voor de rest de beelden voor zich zelf spreken. Dat blijkt een keuze te zijn die goed uitpakt. Er wordt niet echt één kant gekozen (die van de festivalgangers en -organisatoren) of die van de mensen in het dorp die er tegen zijn, je krijgt het festival van alle kanten te zien. Dit zorgt voor afwisseling waardoor de film, ondanks z`n epische lengte, nooit gaat vervelen. Integendeel, na afloop heb je het gevoel dat ie nog wel even door mocht gaan.
Het geheel is een geweldige mix van beelden van het festival terrein, van legendarische optredens van de grootste artiesten die deze aardkloot ooit gekend heeft en van de dingen die er mis gingen. En dat waren er nogal wat: onder andere een gigantische stortbui, geen eten en veel te veel bezoekers komen aan bod.

Het geheel is aan elkaar gemonteerd door de geweldige Thelma Schoonmaker, die dus al vroeg liet zien haar vak te verstaan. De manier van monteren is, net als de docu in z`n geheel, vaak na gedaan maar nooit werd het zo goed als hier. Split-screens en beelden die over elkaar heen zijn gemonteerd zorgen er, vooral bij de optredens, voor dat je die optredens van alle kanten te zien krijgt. Vooral bij de beelden van Jimi Hendrix en Janis Joplin (die beide het jaar na Woodstock veel te vroeg het leven lieten, beide op 27 jarige leeftijd) zorgt dit voor een bijna avant-gardistische ervaring.

Michael Wadleigh heeft met Woodstock de docu aller docu`s gemaakt over het festival der festivals.
Een prachtig tijdsdocument dat nergens gedateerd aan doet en dat je doet verlangen naar die lang vervlogen tijden van de gemoedelijke sfeer van peace and music.
Een absolute must voor zowel film- als muziekliefhebbers.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 10/10
  zondag 16 augustus 2009 @ 23:27:16 #263
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_71936895
The Hangover. Wat de fuck is hier grappig aan?

imdb: 8,2
zelf: 1,1 - De 0,1 voor het filmidee.
pi_71937446
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:28 schreef trebremmit het volgende:
Gosford Park 2001 (Robert Altman)

De film speelt zich af in Engeland in het jaar 1932.
Sir William en zijn vrouw nodigen een stel gasten uit op hun landgoed voor de jaarlijkse fazantenjacht en een diner. Onder dit gezelschap bevinden zich o.a een gravin, een beroemd acteur en een Amerikaanse producer.
Terwijl de gasten binnen stromen zijn de dienstmeisjes en butlers druk bezig met de voorbereidingen.
Altman weet hier prachtig beide klasses in beeld te brengen en doordat de camera constant langs gesprekken gaat kom je erachter dat beide klasses meer overeenkomsten hebben dan verschillen.
8/10

[ afbeelding ]
Op basis van jouw impressie deze film ook bekeken en positief verrast.
Mooi in beeld gebracht, heerlijke sfeer, tof hoe ze inderdaad die klassen zo tegenover elkaar zetten en een boeiend (maar lekker traag) verhaal vol schandalen en intriges.
Bovendien opgevoerd door een prachtige rits acteurs met o.a. Michael Gambon, Maggie Smith, Helen Mirren, Emily Watson, Stephen Fry, Clive Owen, Tom Hollander en Ryan Philippe.
Deze is zeker een 8 waard.
pi_71939776
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 23:27 schreef Folmer het volgende:
The Hangover. Wat de fuck is hier grappig aan?

imdb: 8,2
zelf: 1,1 - De 0,1 voor het filmidee.
... is dat niet beetje overdreven laag?
  maandag 17 augustus 2009 @ 01:43:29 #266
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_71940066
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 01:19 schreef resque het volgende:

[..]

Aangezien het een Comedy is niet nee.
pi_71940084
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 01:19 schreef resque het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben geen gevoel voor humor maar ik heb me zeer goed vermaakt bij deze film!
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  maandag 17 augustus 2009 @ 01:56:13 #268
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_71940142
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 01:46 schreef GieJay het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben geen gevoel voor humor maar ik heb me zeer goed vermaakt bij deze film!
Niet geen maar ander.
pi_71944094
The Shawshank Redemption

Goede film over het ontstaan van een vriendschap binnen de gevangenismuren van Shawshank tussen Andy Dufresne (Tim Robbins) en Red (Morgan Freeman).

IMDb: 9,2
Mijn cijfer 8,5
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:16:09 #270
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71944211
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 01:56 schreef Folmer het volgende:

[..]

Niet geen maar ander.
Dan zou ik graag willen weten wat voor komedies jij leuk vindt? Ik ben zelf namelijk ook niet echt een fan van komedies omdat ik vaak het gevoel heb dat zo een film ophangt aan 4,5 grappige momenten. Films waarbij ik continu met een glimlach op m'n gezicht zit zijn ook vrij zeldzaam, maar daar was the Hangover er toch wel eentje van.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_71946824
Away We Go (Sam Mendes, 2009)
Leuk tussendoortje van Sam Mendes. Het verhaaltje mag geen naam hebben, maar toch zitten er voldoende leuke scenes in de film en is het acteerwerk prima. Overtuigende hoofdrollen en erg leuke bijrollen van onder andere Jeff Daniels, Allison Janney en Maggie Gyllenhaal. Voeg daar nog een lekkere soundtrack aan toe en je hebt een prima filmpje! 7.8

Män som hatar kvinnor (Niels Arden Oplev, 2009)
Redelijk geslaagde boekverfilming (Millennium: Mannen die vrouwen haten) en voor degene die het boek niet heeft gelezen denk ik helemaal een prima thriller. Heb je het boek wel gelezen dan mis je toch wel enkele cruciale ontwikkelingen uit het boek, die ervoor zorgen dat de personages in de film een stuk minder zijn uitgediept. Toch is het lang geen slechte film, acteerwerk is prima en de Zweedse landschappen zijn prachtig. 7.4

[ Bericht 0% gewijzigd door Hulkio op 17-08-2009 12:48:08 ]
pi_71954490
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:43 schreef Hulkio het volgende:
Away We Go (Sam Mendes, 2009)
Leuk tussendoortje van Sam Mendes. Het verhaaltje mag geen naam hebben, maar toch zitten er voldoende leuke scenes in de film en is het acteerwerk prima. Overtuigende hoofdrollen en erg leuke bijrollen van onder andere Jeff Daniels, Allison Janney en Maggie Gyllenhaal. Voeg daar nog een lekkere soundtrack aan toe en je hebt een prima filmpje! 7.8
Bedankt! Ik was vergeten dat die al uit was, maar hij lijkt me erg leuk. Vanavond misschien maar even gelijk iemand naar de bios slepen.
pi_71956718

best toffe film, alleen het eind ging ineens heel snel wat een beetje jammer was.
vooral in hd een mooie film voor tussendoor
pi_71957798
Gran Torino http://www.imdb.com/title/tt1205489/

Mega racistische Clint Eastwood. Soms best grappig en gewoon goed verhaal.
People say nothing is impossible,
but I do nothing every day.
--Winnie The Pooh
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:06:28 #275
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71964325
Appaloosa
De Western gaat over een plaatsje, genaamd Appaloosa, waar de 2 'lonely rider' Virgil Cole & Everet Hitch, gespeeld door de bekende Ed Harris & Viggo Mortensen, als een soort bounty hunters in het dorpje komen en marshall worden omdat de sheriff van de stad gedood is door een bende en zijn leider en zij het op moeten lossen. Al snel komt er een vrouw in het spel, gespeeld door Rene Zellweger.

De plot is op zich redelijk standaard; gunfights, een badguy, veel paarden en wat indianene en voorspelbare plotwendingen. De vrouwen doen het altijd fout, liefde gaat altijd verkeerd, en ook hier is het weer totaal voorspelbaar hoe en wat er gaat gebeuren. De A-acteurs Harris en Mortensen kunnen niet overtuigen, Zellweger al helemaal niet.

Op de hoes wordt de film een "future classic" genoemd. Nou...dat is wel behoorlijk overdreven. Onderhoudend; ja. Overtuigend: nee. Haalt het zeker niet met oude westerns en is dus ZEKER geen future classic. FIlm stond ook in mijn 'als ik ooit nog tijd over heb ga ik deze kijken'-directorie. Dus die inschatting klopte wel.

IMDB 6.9
Zelf 6.9
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:29:41 #276
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71965200
Ferris Bueller's Day Off
Eén van de grootste guilty pleasures uit m`n jeugd, pure nostalgie. Het verhaal kennen we natuurlijk wel: Ferris (de beste en leukste rol die Matthew Broderick ooit heeft gespeeld) spijbelt samen met z`n vriend en vriendin een dag van school door te doen of ie ziek is en beleeft dan meer dingen op één dag dan velen van z`n leeftijdsgenoten in hun hele jeugd zullen beleven.
Er zitten ontzettend veel cliché`s in maar het knappe van de film zit `m erin dat `t geheel ondanks die cliché`s en de voorspelbaarheid niet eentonig of saai wordt. Iets dat voor een groot deel te danken is aan de cast, met Broderick dus voorop. Hij is geweldig, net als Jeffrey Jones als het hoofd van de school.
Een schoolvoorbeeld van een guilty pleasure die je oneindig vaak kunt kijken zonder dat de verveling toe slaat.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
pi_71965485
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 23:46 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Op basis van jouw impressie deze film ook bekeken en positief verrast.
Mooi in beeld gebracht, heerlijke sfeer, tof hoe ze inderdaad die klassen zo tegenover elkaar zetten en een boeiend (maar lekker traag) verhaal vol schandalen en intriges.
Bovendien opgevoerd door een prachtige rits acteurs met o.a. Michael Gambon, Maggie Smith, Helen Mirren, Emily Watson, Stephen Fry, Clive Owen, Tom Hollander en Ryan Philippe.
Deze is zeker een 8 waard.
Leuk dat je hem ook kan waarderen! Hoewel ik moeite had de verschillende personages uit elkaar te houden heb ik toch genoten en ga ik hem vast nog wel eens een keer kijken.
pi_71966544
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:27 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Oh ja, dat is Braindead. Ach ja, nog zo'n klassieker!
Zelden genoten van zo'n slechte film

En don't mess with 'the Hangover' :in tijden niet zo gelachen om een film (in mijn eentje notabene)
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:28:26 #279
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71967414
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 22:29 schreef Timo20 het volgende:
Ferris Bueller's Day Off
Eén van de grootste guilty pleasures uit m`n jeugd, pure nostalgie. Het verhaal kennen we natuurlijk wel: Ferris (de beste en leukste rol die Matthew Broderick ooit heeft gespeeld) spijbelt samen met z`n vriend en vriendin een dag van school door te doen of ie ziek is en beleeft dan meer dingen op één dag dan velen van z`n leeftijdsgenoten in hun hele jeugd zullen beleven.
Er zitten ontzettend veel cliché`s in maar het knappe van de film zit `m erin dat `t geheel ondanks die cliché`s en de voorspelbaarheid niet eentonig of saai wordt. Iets dat voor een groot deel te danken is aan de cast, met Broderick dus voorop. Hij is geweldig, net als Jeffrey Jones als het hoofd van de school.
Een schoolvoorbeeld van een guilty pleasure die je oneindig vaak kunt kijken zonder dat de verveling toe slaat.

Mijn Cijfer: 7,8/10
Waarom is Ferris Bueller's Day Off een guilty pleasure? Er is niet zoveel fouts aan deze subgenrebepalende komedie. Bij guilty pleasure denk ik eerder aan camp-zut met lage production values en idem dito waardering, waardoor je de film eigenlijk niet goed 'mag' vinden. Door het lollige vermaak om de foutheid wordt zo'n film alsnog een guilty pleasure. FBDO zou ik daar zeker niet onder scharen, want dat heeft een hoge waardering en zit gewoonweg goed in elkaar.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_71969069
high spirits ik geef hem 8 uit de 10 geesten
soms schop je de bal,en soms schopt de bal jou
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:12:20 #281
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_71972237
Yes Man (2008)

Mwoah, net onderhoudend genoeg maar bepaald geen dijenkletser. Slechts af en toe echt moeten lachen (ja, met die oude vrouw ) Het liefdesverhaaltje was ook weer zo voorspelbaar.

5,5

The Wrestler (2008)

Niet helemaal vrij van cliches, maar Mickey Rourke zet een fantastische rol neer. Ik begon helemaal met hem mee te voelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rourke trekt hem naar een

8

Die stripper was trouwens echt lekker

De Narcis van Gabon
pi_71973237
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:08 schreef znarch het volgende:

[..]

Zet ik op mijn lijstje Komen toch wel veel goede films uit zweden
is er ook een NL ondertitelde versie? Of engelse subs?
pi_71974275
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:07 schreef trekker25 het volgende:

[..]

De versie in de bioscoop heeft Nederlandse ondertitels.
pi_71978179
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:53 schreef SnuggLe het volgende:
Lesbian Vampire Killers
Wat een ONTZETTEND slechte K*T-film! Slecht script, slecht geacteerd, voorspelbaar plot, slecht plot ook nog eens. Lelijke vrouwen. Veel kleren. Slechte muziek. Totaal voorspelbaar.

Sorry, maar IEDEREEN hier die de film hoger dan een 5.0 heeft gegeven is echt een total wanker, want dat kan dan ECHT niet anders komen dan door de vrouwen, waarvan je echt gewoon nul komma nul ziet overigens, anders dan wat gekrioel met veel kleding aan!

Mijn beste SnuggLe's toch! Zo die film door de strontmolen halen! Het mag dan misschien geen topper, of laat staan goede film zijn. Een 3 gaat toch wel wat ver. Uiteraard zijn de cijfers hier in de UK wat hoger, omdat het duo daar wat beter wordt geaccepteerd Een typisch britse komedie wordt vaak immers anders bekeken door de rest van de wereld
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:46:08 #285
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71978425
Bruce Almighty
Neeneenee, voordat Carrey God werd, vond ik hem al een onsympathiek en vervelend karakter en dat wordt er natuurlijk niet beter op wanneer hij nog meer macht toebedeeld krijgt. Tuurlijk wordt er te onpas gegrepen naar de sfx-doos om Carrey's macht als God duidelijk te maken, terwijl het natuurlijk veel subtieler kan. Het uitgerekte moralistische eind ziet iedereen natuurlijk van ver aankomen, waardoor uiteindelijk de film me totaal niets doet. Ook naar een heel rijtje films refereren maakt Bruce Almighty er niet beter op. Bah, vervelende film. Cijfer: 4,5

Diamonds Are Forever
Connery keert nog eenmaal terug en vertolkt met verve zijn rol. Hij wordt weliswaar geholpen door een paar hip geschreven oneliners, want van het absurde verhaal moet deze film het niet hebben. Toch heb ik nog wel een paar goede dingen gevonden in deze Bond. Ik noem de kleurrijke scenes in Las Vegas (leuk gekozen decor) en het gevecht rond het booreiland met maar liefst zes helicopters in beginsel . Kidd en Wint waren wel een jolig duo, beetje dubieus maar wel leuk voor de verandering. Cijfer: 6,5

Wall Street
Supertoffe film die inzicht geeft in de beurswereld rond 1985. Sindsdien is er daar veel veranderd. Alleen al die gekke beursnoteringen van 18 3/8 oid zijn vervangen door 18.38. En dan natuurlijk ook die suffige groene beeldschermen en koelkastmobieltjes, mên . Wat echter niet veranderd is, is de drijfveer van sommige lui in de financiële wereld. Ze gaan over lijken om steeds maar weer hun onbegrensde gulzigheid te bevredigen. De laatste jaren is het tuig dat zich hedgefunds noemt en zich in weet te mnegen in het leiden van een bedrijf in the picture gekomen.
Ik kan hier uren over doorwijden, maar laten we het over de film zelf hebben. Die is namelijk goed . Martin Douglas zet zijn karakter als lullo Gordon Gekko erg overtuigend neer, een genot om naar te kijken. De rest van de cast verbleekt bij hem, maar doet het gelukkig niet meteen verkeerd. Het beurswereldsfeertje was ook erg prettig: de ene keer complete chaos, dan weer zwaar decadent. Een aanrader wat mij betreft. Ook mensen die minder bekend zijn met de financiële wereld, is de film goed te volgen, lijkt me. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_71978758
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 10:07 schreef trekker25 het volgende:

[..]

Zon beetje alle zweedse dvd releases hebben gewoon Engelse subs, Nederlandse niet
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_71978826
Gisteren This Is England gekeken. Wat een fantastische film zeg, 8/10. Heerlijke stijl, dialogen en karakters
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_71978972
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 13:46 schreef Falco het volgende:
Bruce Almighty
Wall Street
Supertoffe film die inzicht geeft in de beurswereld rond 1985. Sindsdien is er daar veel veranderd. Alleen al die gekke beursnoteringen van 18 3/8 oid zijn vervangen door 18.38. En dan natuurlijk ook die suffige groene beeldschermen en koelkastmobieltjes, mên . Wat echter niet veranderd is, is de drijfveer van sommige lui in de financiële wereld. Ze gaan over lijken om steeds maar weer hun onbegrensde gulzigheid te bevredigen. De laatste jaren is het tuig dat zich hedgefunds noemt en zich in weet te mnegen in het leiden van een bedrijf in the picture gekomen.
Ik kan hier uren over doorwijden, maar laten we het over de film zelf hebben. Die is namelijk goed . Martin Douglas zet zijn karakter als lullo Gordon Gekko erg overtuigend neer, een genot om naar te kijken. De rest van de cast verbleekt bij hem, maar doet het gelukkig niet meteen verkeerd. Het beurswereldsfeertje was ook erg prettig: de ene keer complete chaos, dan weer zwaar decadent. Een aanrader wat mij betreft. Ook mensen die minder bekend zijn met de financiële wereld, is de film goed te volgen, lijkt me. Cijfer: 8
Kan je nagaan, dat ik die film nog niet eens gezien heb , staat al wel erg lang op het lijstje.
  Redactie Games dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:13:20 #289
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71979176
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:12 schreef PogueMahone het volgende:
Yes Man (2008)

[ afbeelding ]

Mwoah, net onderhoudend genoeg maar bepaald geen dijenkletser. Slechts af en toe echt moeten lachen (ja, met die oude vrouw ) Het liefdesverhaaltje was ook weer zo voorspelbaar.

5,5

The Wrestler (2008)

[ afbeelding ]

Niet helemaal vrij van cliches, maar Mickey Rourke zet een fantastische rol neer. Ik begon helemaal met hem mee te voelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rourke trekt hem naar een

8

Die stripper was trouwens echt lekker

[ afbeelding ]
Marisa Tomei is met haar 45-jarige leeftijd nog steeds een lekker Milf!
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_71980927
Martyrs gezien...

1e 45 minuten denk ik waar gaat het over... daarna pakte het omdat ik de kans groot inschat dat het echt gebeurd op dit moment... mensen zijn ergers als beesten
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:45:35 #291
256220 85
Together we're invincible
pi_71981857
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 14:00 schreef Tim86 het volgende:
Gisteren This Is England gekeken. Wat een fantastische film zeg, 8/10. Heerlijke stijl, dialogen en karakters

Shaun
Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
pi_71983878
quote:
Lesbian Vampire Killers

Kvond hem echt prachtig, gewoon een film die je zonder veel verstand moet kijken. Lesbians + Vampires = succes

Ik geef um een 7.6
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_71988841
World's Greatest Dad (2009)

WOW, wat een film. haha, wat een gitzwarte donkere komedie zeg. Pfoeij, wat begint als een soort van tiener achtige sex komedie eindigt in een vrij lugubere zware melo drama met een schitterende rol van Robin Williams.
Williams is hier een mislukte schrijver, die niet een goede relatie heeft met zijn zoon. Die zoon is wat depressief aangelegd en is niet geliefd op school. Op een gegeven moment sterft hij ongelukkig door zijn freaky manier van masturberen, en dan verandert het leven van Williams opeens. Best leuk script en weer eens wat anders

Zelf: 8.5
IMDB: 8.7

Hier een trailer
pi_71988900
klinkt best leuk, alleen ik haat robin williams
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:22:36 #295
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71996111
My Childhood
Het eerste deel uit de Bill Douglas trilogie duurt slechts 48 minuten. In die 48 minuten zet Douglas een verhaal uitéén waarin een deprimerend beeld wordt geschetst van een mijnwerkersdorpje in 1945 waarin de twee jonge broertjes Tommy en Jamie door hun grootmoeder worden opgevoed en moeten zien te overleven.
Douglas gebruikt alleen dialoog waar dat nodig is en laat voor de rest de beelden spreken.
Er zit dus heel weinig dialoog in, wat automatisch tot gevolg heeft dat de combinatie van de getoonde beelden en het acteerwerk heel sterk moet zijn. Gelukkig is het dat. De beelden die ons worden getoond zijn op bijna Bressoniaanse wijze van alle overbodige dingen gestript en bevat een sterke beeldtaal.
De kleine acteurtjes zijn erg sterk en overtuigen zonder probleem.
Ben benieuwd naar de rest van de trilogie.

Mijn Cijfer: 8,0/10
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:26:13 #296
260599 StefanoSanders
Glad en Stijlvol
pi_71996251

¨88 minutes
Met Al Pachino

Opzich een redelijke film met Sir AL Pachino in de hoofdrol.
Hij krijgt te horen dat hij nog maar 88 minuten te leven heeft.
Terwijl de moordenaar die mede dankzij hem in de dodencel zit hem uitdaagt.
Al met al een matige triller . Met goed acteer werk van de hoofd acteurs.
De film bleef me verder niet echt bij zeker omdat ik kan melden dat ik de helft van het verhaal al weer vergeten bent.

mijn cijfer een 6
Stefano Sanders
Glad en stijlvol
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:57:03 #297
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_72015600

Harry Potter and the Half-Blood Prince
De meningen zijn erover verdeeld als ik het internet mag geloven. Maar ik heb me eerlijk gezegd gewoon prima vermaakt met het meest recente deel uit de Potter serie.
Wel moet daarbij worden vermeld dat ik het boek nooit heb gelezen.

Opvallend zijn de uitstekende SFX en de algehele look van de film die er erg gelikt uitziet.
Ik sluit me gewoon aan bij de IMDB beoordeling.
IMDB: 7,6/10
Zelf: 7,6/10

X-Men Origins: Wolverine
Ik had moeite om deze film te rijmen met de eerste twee X-Men verfilmingen van Bryan Singer. Het was dat er cameo's van Scott Summers en Charles Xavier in de verwerkt zaten, anders had dit voor mijn gevoel net zo goed een compleet losstaande verfilming van het karakter Wolverine kunnen zijn.

X-Men Origins: Wolverine is schreeuwerig, druk en voorspelbaar. Het plot rammelt - adamantium bullets, huh? - en dialogen zijn op momenten tenenkrommend.

Hugh Jackman in de huid van Wolverine blijft een pluspunt, die rol is hem op het lijf geschreven.
Al bij al was het niet rampzalig voor een standaard zomer blockbuster, maar ik had een groter spektakel verwacht.

En volgende keer graag dezelfde kwaliteit CGI door de hele film heen. Goede actiemomenten werden afgewisseld door slechte blue screen scènes en neppe CGI klauwen (badkamer scène).
IMDB: 6.8/10
Zelf: 5/10
pi_72017445
quote:
Lesbian Vampire Killers

Zo, iemand die het met me eens is.

Een film die alleen goed is als je je verstand op 0 zet is nog steeds een slechte film en de film wordt er niet beter van.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 19:23:16 #299
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_72017863
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:08 schreef Def1987 het volgende:

[..]

Een film die alleen goed is als je je verstand op 0 zet is nog steeds een slechte film en de film wordt er niet beter van.
pi_72018536
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 19:08 schreef Def1987 het volgende:

[..]

Een film die goed is .. als je je verstand op nul zet, maar als je je verstand op nul zet, is de film niet goed maar slecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')