Haha, knap dat je deel 2 gaat kijken als je het eerste deel al niet leuk vond!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:47 schreef sitting_elfling het volgende:
In de trent van, ik wou weer eens komedies zien, begon ik aan
Waiting... (2005)
[ afbeelding ]
Een film, over een aantal werknemers in een restaurant, waar een jonge knul er achter komt, dat hij eigenlijk geen fuck voorstelt in het leven, en dat de baan als kelner, hem nergens zal brengen. Uitgekauwd moraal, uiteraard is de film doorspekt met 'grappen' terwjil de cast met Ryan Reynolds, Luiz Guzman, Anna Faris en Justin Long niet verkeerd is. De grappen zijn alleen van bedenkenlijk laag niveau. Alleen Guzman wist nog wel eens smile op mn gezicht te toveren. Hoe deze film op imdb dan ook een 6.9 heeft is me een raadsel.
Zelf: 5
IMDB 6.9
Direct maar Waiting 2 (2009) er in gegooid.
[ afbeelding ]
Het enige leuke is dat je een groot gedeelte van de cast terugziet, behalve Ryan & Anna. Nu is he niveau alleen nog bedroevender, waar het gaat om de concurrentie van hun voormalige restaurant met een h00ters bar. Niet leuk dus.
Zelf: 4
IMDB: 5.2
Op basis van jouw impressie deze film ook bekeken en positief verrast.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:28 schreef trebremmit het volgende:
Gosford Park 2001 (Robert Altman)
De film speelt zich af in Engeland in het jaar 1932.
Sir William en zijn vrouw nodigen een stel gasten uit op hun landgoed voor de jaarlijkse fazantenjacht en een diner. Onder dit gezelschap bevinden zich o.a een gravin, een beroemd acteur en een Amerikaanse producer.
Terwijl de gasten binnen stromen zijn de dienstmeisjes en butlers druk bezig met de voorbereidingen.
Altman weet hier prachtig beide klasses in beeld te brengen en doordat de camera constant langs gesprekken gaat kom je erachter dat beide klasses meer overeenkomsten hebben dan verschillen.
8/10
[ afbeelding ]
... is dat niet beetje overdreven laag?quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:27 schreef Folmer het volgende:
The Hangover. Wat de fuck is hier grappig aan?![]()
imdb: 8,2
zelf: 1,1 - De 0,1 voor het filmidee.
Aangezien het een Comedy is niet nee.quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:19 schreef resque het volgende:
[..]
... is dat niet beetje overdreven laag?
Sommige mensen hebben geen gevoel voor humor maar ik heb me zeer goed vermaakt bij deze film!quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:19 schreef resque het volgende:
[..]
... is dat niet beetje overdreven laag?
Niet geen maar ander.quote:Op maandag 17 augustus 2009 01:46 schreef GieJay het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben geen gevoel voor humor maar ik heb me zeer goed vermaakt bij deze film!
Dan zou ik graag willen weten wat voor komedies jij leuk vindt? Ik ben zelf namelijk ook niet echt een fan van komedies omdat ik vaak het gevoel heb dat zo een film ophangt aan 4,5 grappige momenten. Films waarbij ik continu met een glimlach op m'n gezicht zit zijn ook vrij zeldzaam, maar daar was the Hangover er toch wel eentje van.quote:
Bedankt! Ik was vergeten dat die al uit was, maar hij lijkt me erg leuk. Vanavond misschien maar even gelijk iemand naar de bios slepen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:43 schreef Hulkio het volgende:
Away We Go (Sam Mendes, 2009)
Leuk tussendoortje van Sam Mendes. Het verhaaltje mag geen naam hebben, maar toch zitten er voldoende leuke scenes in de film en is het acteerwerk prima. Overtuigende hoofdrollen en erg leuke bijrollen van onder andere Jeff Daniels, Allison Janney en Maggie Gyllenhaal. Voeg daar nog een lekkere soundtrack aan toe en je hebt een prima filmpje! 7.8
Leuk dat je hem ook kan waarderen! Hoewel ik moeite had de verschillende personages uit elkaar te houden heb ik toch genoten en ga ik hem vast nog wel eens een keer kijken.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:46 schreef TJLinden het volgende:
[..]
Op basis van jouw impressie deze film ook bekeken en positief verrast.
Mooi in beeld gebracht, heerlijke sfeer, tof hoe ze inderdaad die klassen zo tegenover elkaar zetten en een boeiend (maar lekker traag) verhaal vol schandalen en intriges.
Bovendien opgevoerd door een prachtige rits acteurs met o.a. Michael Gambon, Maggie Smith, Helen Mirren, Emily Watson, Stephen Fry, Clive Owen, Tom Hollander en Ryan Philippe.
Deze is zeker een 8 waard.
Zelden genoten van zo'n slechte filmquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:27 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Oh ja, dat is Braindead. Ach ja, nog zo'n klassieker!
Waarom is Ferris Bueller's Day Off een guilty pleasure? Er is niet zoveel fouts aan deze subgenrebepalende komedie. Bij guilty pleasure denk ik eerder aan camp-zut met lage production values en idem dito waardering, waardoor je de film eigenlijk niet goed 'mag' vinden. Door het lollige vermaak om de foutheid wordt zo'n film alsnog een guilty pleasure. FBDO zou ik daar zeker niet onder scharen, want dat heeft een hoge waardering en zit gewoonweg goed in elkaar.quote:Op maandag 17 augustus 2009 22:29 schreef Timo20 het volgende:
Ferris Bueller's Day Off
Eén van de grootste guilty pleasures uit m`n jeugd, pure nostalgie. Het verhaal kennen we natuurlijk wel: Ferris (de beste en leukste rol die Matthew Broderick ooit heeft gespeeld) spijbelt samen met z`n vriend en vriendin een dag van school door te doen of ie ziek is en beleeft dan meer dingen op één dag dan velen van z`n leeftijdsgenoten in hun hele jeugd zullen beleven.
Er zitten ontzettend veel cliché`s in maar het knappe van de film zit `m erin dat `t geheel ondanks die cliché`s en de voorspelbaarheid niet eentonig of saai wordt. Iets dat voor een groot deel te danken is aan de cast, met Broderick dus voorop. Hij is geweldig, net als Jeffrey Jones als het hoofd van de school.
Een schoolvoorbeeld van een guilty pleasure die je oneindig vaak kunt kijken zonder dat de verveling toe slaat.
IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Rourke trekt hem naar een
8
Die stripper was trouwens echt lekker![]()
De Narcis van Gabon
is er ook een NL ondertitelde versie? Of engelse subs?quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:08 schreef znarch het volgende:
[..]
Zet ik op mijn lijstjeKomen toch wel veel goede films uit zweden
De versie in de bioscoop heeft Nederlandse ondertitels.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:07 schreef trekker25 het volgende:
[..]
is er ook een NL ondertitelde versie? Of engelse subs?
Mijn beste SnuggLe's toch! Zo die film door de strontmolen halen! Het mag dan misschien geen topper, of laat staan goede film zijn. Een 3 gaat toch wel wat ver. Uiteraard zijn de cijfers hier in de UK wat hoger, omdat het duo daar wat beter wordt geaccepteerdquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:53 schreef SnuggLe het volgende:
Lesbian Vampire Killers
Wat een ONTZETTEND slechte K*T-film! Slecht script, slecht geacteerd, voorspelbaar plot, slecht plot ook nog eens. Lelijke vrouwen. Veel kleren. Slechte muziek. Totaal voorspelbaar.
Sorry, maar IEDEREEN hier die de film hoger dan een 5.0 heeft gegeven is echt een total wanker, want dat kan dan ECHT niet anders komen dan door de vrouwen, waarvan je echt gewoon nul komma nul ziet overigens, anders dan wat gekrioel met veel kleding aan!
IMDB: 5.4
Zelf: 3.0
Zon beetje alle zweedse dvd releases hebben gewoon Engelse subs, Nederlandse nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 10:07 schreef trekker25 het volgende:
[..]
is er ook een NL ondertitelde versie? Of engelse subs?
Kan je nagaan, dat ik die film nog niet eens gezien hebquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 13:46 schreef Falco het volgende:
Bruce Almighty
Wall Street
Supertoffe film die inzicht geeft in de beurswereld rond 1985. Sindsdien is er daar veel veranderd. Alleen al die gekke beursnoteringen van 18 3/8 oid zijn vervangen door 18.38. En dan natuurlijk ook die suffige groene beeldschermen en koelkastmobieltjes, mên. Wat echter niet veranderd is, is de drijfveer van sommige lui in de financiële wereld. Ze gaan over lijken om steeds maar weer hun onbegrensde gulzigheid te bevredigen. De laatste jaren is het tuig dat zich hedgefunds noemt en zich in weet te mnegen in het leiden van een bedrijf in the picture gekomen.
Ik kan hier uren over doorwijden, maar laten we het over de film zelf hebben. Die is namelijk goed. Martin Douglas zet zijn karakter als lullo Gordon Gekko erg overtuigend neer, een genot om naar te kijken. De rest van de cast verbleekt bij hem, maar doet het gelukkig niet meteen verkeerd. Het beurswereldsfeertje was ook erg prettig: de ene keer complete chaos, dan weer zwaar decadent. Een aanrader wat mij betreft. Ook mensen die minder bekend zijn met de financiële wereld, is de film goed te volgen, lijkt me. Cijfer: 8
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:12 schreef PogueMahone het volgende:
Yes Man (2008)
[ afbeelding ]
Mwoah, net onderhoudend genoeg maar bepaald geen dijenkletser. Slechts af en toe echt moeten lachen (ja, met die oude vrouw) Het liefdesverhaaltje was ook weer zo voorspelbaar.
5,5
The Wrestler (2008)
[ afbeelding ]
Niet helemaal vrij van cliches, maar Mickey Rourke zet een fantastische rol neer. Ik begon helemaal met hem mee te voelenMarisa Tomei is met haar 45-jarige leeftijd nog steeds een lekker Milf!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Rourke trekt hem naar een
8
Die stripper was trouwens echt lekker![]()
[ afbeelding ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 14:00 schreef Tim86 het volgende:
Gisteren This Is England gekeken. Wat een fantastische film zeg, 8/10. Heerlijke stijl, dialogen en karakters
Kvond hem echt prachtig, gewoon een film die je zonder veel verstand moet kijken. Lesbians + Vampires = succesquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:53 schreef SnuggLe het volgende:
Lesbian Vampire Killers
Wat een ONTZETTEND slechte K*T-film! Slecht script, slecht geacteerd, voorspelbaar plot, slecht plot ook nog eens. Lelijke vrouwen. Veel kleren. Slechte muziek. Totaal voorspelbaar.
Sorry, maar IEDEREEN hier die de film hoger dan een 5.0 heeft gegeven is echt een total wanker, want dat kan dan ECHT niet anders komen dan door de vrouwen, waarvan je echt gewoon nul komma nul ziet overigens, anders dan wat gekrioel met veel kleding aan!
Zo, iemand die het met me eens is.quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:53 schreef SnuggLe het volgende:
Lesbian Vampire Killers
quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:08 schreef Def1987 het volgende:
[..]
Zo, iemand die het met me eens is.
Een film die alleen goed is als je je verstand op 0 zet is nog steeds een slechte film en de film wordt er niet beter van.
Een film die goed is .. als je je verstand op nul zet, maar als je je verstand op nul zet, is de film niet goed maar slecht.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 19:08 schreef Def1987 het volgende:
[..]
Zo, iemand die het met me eens is.
Een film die alleen goed is als je je verstand op 0 zet is nog steeds een slechte film en de film wordt er niet beter van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |