abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71881734
Adventureland

Niet echt (zoals eigenlijk verwacht) een komedie, maar wel een tof coming-of-age drama(atje). Jesse Eisenberg speelt een prima sul, Kristin Stewart mag weer in de schoenen van een 'troubled teenager' stappen (maar ze doet het prima en is bovendien prachtige schermvulling), Bill Hader zorgt voor de komische toon en Martin Starr zet wat mij betreft het coolste personage neer (dat best dichtbij zijn rol in 'Freaks and Geeks' ligt).
Leuke film.
7.5

I Love You, Man

Verrassend genoeg geen Apatow-productie, maar wel aangevoerd door twee van z'n paradepaardjes: Paul Rudd en Jason Segel. De twee hebben heerlijke chemie en Jason Segel kan in mijn ogen eigenlijk weinig fout doen. Heerlijke humor (soms intelligent, maar vaker plat), tof verhaaltje en leuk acteerwerk.
7.5

Public Enemies

Niet het spektakel dat ik verwachtte, maar wel een mooie film. Lekker traag en sfeervol, mooi (en haarscherp) camerawerk, goede muziek en prima werk van Depp en Bale (alhoewel laatstgenoemde misschien beter had gekund).
7.5

The Dreamers

Een aardige film met een mooie tijdsimpressie van de jaren zestig in Parijs. De Amerikaanse Theo (Michael Pitt) is voor een jaar naar Parijs verkast en komt via een filmclubje in contact met de tweeling Theo en Isabelle (een mooie Eva Green die de helft van de film naakt rondhuppelt). In het grote herenhuis van hun afwezige ouders vormt zich een innige en intieme vriendschap tussen deze drie jongeren. Veel referenties naar oude films, voorzichtig gefilosofeer over revoluties en een hoop vrije liefde.
7.0

Gigantic

Aardige independent film waar ik stiekem meer van had verwacht. Brian (Paul Dano) is een twentysomething die zijn veelbelovende studie achter zich liet, in een matrassenwinkel is gaan werken en al enkele jaren zijn droom (een chinees kindje te adopteren) navolgt. Via haar plompe, maar succesvolle, vader (John Goodman) leert hij Harriet 'Happy' kennen (Zooey Deschanel), een ontzettend wispelturig en vaag meisje. De film is traag, uneventful, niet heel vrolijk, kent een paar vage elementjes maar wist me toch te bekoren. Kan het niet precies benoemen, misschien gewoon het sfeertje en de acteurs.
7.0

Rasputin

Een HBO-tv-film uit 1996 met Alan Rickman als Gregori Rasputin en Sir Ian McKellen als Tsaar Nikolai.
Uiteindelijk toch meer een 'tv-film' dan een bioscoop-film (mede dankzij de cheesy voice-overs van zoonlief Alexei), maar de acteerprestaties van Alan Rickman en Ian McKellen tillen het toch naar een hoger niveau. Onderhoudend, interessant en ongetwijfeld historisch inaccuraat.
7.5

Driving Lessons

In mijn missie om uit te vinden of de kindacteurs van Harry Potter nu echt ruk zijn, of gewoon slecht geregisseerd worden probeer ik de kiddo's nu in andere films op te sporen. Eerst aan de beurt was Rupert Grint aka Ron Weasly en hij wist me eigenlijk meteen positief te verrassen.

Ben is 17 1/2 jaar oud en is de zoon van een introverte pastoor en een overheersende moeder. In zijn zoektocht naar een bijbaantje komt hij terecht bij de uiterst liberale Evie, een afgeschreven actrice zonder blad voor haar mond. Zij weet hem los te peuteren van zijn moeder voor een roadtrip naar Edinburgh. Een trip hem van alles leert over echt leven en echte liefde.
Het klinkt cliché, het is ook best cliché, maar het is ook eigenlijk best tof.
Rupert Grint wordt goed ondersteund door Julie Walters (de actrice) en Laura Linney (de moeder) en zet een overtuigende rol naar.
De soundtrack met muziek van Sufjan Stevens en Nick Drake wist me vervolgens helemaal over de streep te trekken.
8.0

[ Bericht 5% gewijzigd door TJLinden op 14-08-2009 18:12:17 (Linkjes ingevoegd) ]
pi_71885547
Man on Wire (James Marsh, 2008)
Had heel wat meer verwacht van deze Oscarwinnende documentaire. Op zich is de opbouw goed en komt alles aan bod, maar dat had in mijn ogen ook in de helft van de tijd gekund. Verder is de man op het draadje zelf nogal irritant en vond ik het einde nogal een anticlimax aangezien er geen bewegende beelden zijn van het moment suprême. Neemt natuurlijk niet weg dat het een hele prestatie was. 5.5
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:12:16 #243
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71889623
Gisteren:

The Matrix Revolutions
Hoe kan het toch zijn dat het laatste deel van een trilogie die zo geweldig begint toch zo teleur kan stellen? Het lijkt wel of de Wachowski broertjes zich geen raad meer wisten met het toch gecompliceerde verhaal waar ze zich in hebben gewerkt. Het script is een rommeltje en de film weet nauwelijks écht te vermaken of te boeien. Ook dit deel duurt, net als Reloaded, te lang.
Toch zijn er ook goede dingen op te noemen: opnieuw is de film een lust voor het oog, net als Monica Belluci. Jammer dat haar rolletje zo ontzettend klein is.
Maar daarmee zijn de goede dingen ook wel zo`n beetje genoemd.
Erg teleurstellend, een anti-climax.

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
  Redactie Games vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:16:09 #244
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71889756
G.I. Joe: Rise of Cobra (2009)

Regie: Stephen Sommers
Acteurs: Channing Tatum, Sienna Miller en Joseph Gordon-Levitt
Tijd: 118 min.
IMDb-score: 6,1/10 (10.174 stemmen)

Tien jaar in de toekomst moet het elite korps die bekend staat als G.I. Joe het opnemen tegen de kwaadaardige organisatie Cobra. Deze organisatie handelt in verboden wapens en wordt gerund door een Schotse man. Wanneer deze leider van Cobra door heeft dat G.I. Joe zijn wapenhandel in gevaar brengt, wil hij keihard terugslaan.

Meer uit jeugdsentiment deze film gaan kijken, hoopte op een soort kwaliteit van de remake van Transformers, maar het was gewoon nog slechter dan dat, kan er weinig goeds van zeggen, behalve:

Snake Eyes en Storm Shadow
Baroness

De rest... Oppervlakkig, Over the top CGI, geen inhoud, erg slechte grappen Channing Tatum die waardeloos acteert (Snake Eyes was ruimschoots de beste acteur, zonder ook maar een woord gesproken te hebben), corny Star Wars rip-off scenes en slechte " " dialogen, alle soldaten die Joe's worden genoemd ongeacht of ze minder of beter zijn, de kreet "Yo, Joe" zorgt voor , net zo slecht als alle The Mummy films. Zegt ook al wel wat over de Cameo's van Brenda Fraser en Arnold Vosloo (beide van The Mummy). Mocht je wel The Mummy films wel tof vinden, past het mooi in het rijtje, anders zou ik em links laten liggen..

Slecht voor het jeugdsentiment...

Mijn score: 4,5/10

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Noodle op 14-08-2009 23:38:37 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_71890075
The Strangers (Bryan Bertino, 2008)
Prima filmpje, met name de opbouw en de spanning in het begin van de film, daarna wordt het wel iets minder maar lang niet slecht. Er blijft een creepy en dreigende sfeer over de film hangen. Dat men niet met echte antwoorden komt zie ik niet als zwak punt, eerder het tegenovergestelde. Heb persoonlijk een zwak voor Liv Tyler, en dat is niet echt vanwege haar acteerprestaties, maar in deze film vond ik haar lang niet slecht. 7.0
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:33:13 #246
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_71890355
Beetje zitten zappen, maar Hitch was toch niet zo kut als dat ik dacht dat het zou zijn. Nog steeds mega-standaard, maar best te doen. Die Eva Mendes heb ik dan weer helemaal niks mee.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_71898563
taking pelham 123 vette film
soms schop je de bal,en soms schopt de bal jou
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:49:04 #248
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_71899851
Fighter
Waardeloze film.

Awaydays
Soort van hooligan drama film. Beetje ongeloofwaardig dat die broekies telkens met groot gemak die gevechten wonnen maar wel een aardige film.

The Cake Eaters
Een beetje een saaie film maar vond hem wel goed te doen. Kristen Stewart deed het leuk.

Haute Tension
Verwachte hier veel van omdat deze film vaak in het rijtje van Martyrs, Frontier(s) en À l'intérieur staat. Viel toch een beetje tegen in vergelijking met Martyrs en À l'intérieur maar was wel beter dan Frontier(s). Goede film dus, als je er van houd dan.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:10:39 #249
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71901674
Behind Enemy Lines - Colombia
Een te slechte 'rambo-kloon' en ontzettend Amerikaans. Een paar navy seals of wat het ook zijn moeten een missie uitvoeren in colombia maar worden in de val gelokt. Veel bla bla, Rambo-actie en dom patriottisch gelul.
Keith Davis is echt een kansloze B-acteur.

IMDB: 5.0
Zelf: 5.0
pi_71902222
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:45 schreef Butcherlars het volgende:
taking pelham 123 vette film
De remake? Of het origineel?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71902405
State of Play

Leuke, intelligente (politieke) thriller. Heeft geen auto achtervolgingen en schietpartijen nodig om spannend te zijn. In de laatste tien minuten gaan de makers helaas wat te ver, wat van het geheel wat af doet, maar nog steeds gewoon een uitstekende film.

8
pi_71902436
In de trent van, ik wou weer eens komedies zien, begon ik aan

Waiting... (2005)

Een film, over een aantal werknemers in een restaurant, waar een jonge knul er achter komt, dat hij eigenlijk geen fuck voorstelt in het leven, en dat de baan als kelner, hem nergens zal brengen. Uitgekauwd moraal, uiteraard is de film doorspekt met 'grappen' terwjil de cast met Ryan Reynolds, Luiz Guzman, Anna Faris en Justin Long niet verkeerd is. De grappen zijn alleen van bedenkenlijk laag niveau. Alleen Guzman wist nog wel eens smile op mn gezicht te toveren. Hoe deze film op imdb dan ook een 6.9 heeft is me een raadsel.

Zelf: 5
IMDB 6.9

Direct maar Waiting 2 (2009) er in gegooid.

Het enige leuke is dat je een groot gedeelte van de cast terugziet, behalve Ryan & Anna. Nu is he niveau alleen nog bedroevender, waar het gaat om de concurrentie van hun voormalige restaurant met een h00ters bar. Niet leuk dus.

Zelf: 4
IMDB: 5.2
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71909058
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:47 schreef sitting_elfling het volgende:
In de trent van, ik wou weer eens komedies zien, begon ik aan

Waiting... (2005)
[ afbeelding ]
Een film, over een aantal werknemers in een restaurant, waar een jonge knul er achter komt, dat hij eigenlijk geen fuck voorstelt in het leven, en dat de baan als kelner, hem nergens zal brengen. Uitgekauwd moraal, uiteraard is de film doorspekt met 'grappen' terwjil de cast met Ryan Reynolds, Luiz Guzman, Anna Faris en Justin Long niet verkeerd is. De grappen zijn alleen van bedenkenlijk laag niveau. Alleen Guzman wist nog wel eens smile op mn gezicht te toveren. Hoe deze film op imdb dan ook een 6.9 heeft is me een raadsel.

Zelf: 5
IMDB 6.9

Direct maar Waiting 2 (2009) er in gegooid.
[ afbeelding ]
Het enige leuke is dat je een groot gedeelte van de cast terugziet, behalve Ryan & Anna. Nu is he niveau alleen nog bedroevender, waar het gaat om de concurrentie van hun voormalige restaurant met een h00ters bar. Niet leuk dus.

Zelf: 4
IMDB: 5.2
Haha, knap dat je deel 2 gaat kijken als je het eerste deel al niet leuk vond!
pi_71909246
Evan Almighty

Mwaah, wel vermakelijk maar ook niet meer dan dat.
haalt het duidelijk niet bij voorganger Bruce Almighty...
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_71912727
Lord Of War was net op tv, goeie film!
Feel the fuzz!
pi_71915656
Batman: The Dark Knight

Toffe film! Heath Ledger als de creepy Joker vond ik een goede rol.

IMDb: 8,9
Mijn cijfer: 8,5
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:45:10 #257
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_71916574
G I Joe: The Rise of Cobra

Matige film met slechte CGI maar om een 1 of andere reden heb ik me best vermaakt

IMDB: 6.1
Mijn cijfer: 5
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  Redactie Frontpage zondag 16 augustus 2009 @ 11:49:01 #258
145738 superworm
is erbij
pi_71916674
Lesbian Vampire Killers

Wel aardig. Het plot en script hebben erg weinig om handen, maar de veelvuldig aanwezige lesbische vampiers maken een hoop goed. Bij vlagen grappig.

IMDB: 5,4
Ik: 6,0

Yes Man

Ik vind Jim Carrey in de rol van een nee-zeggende bankmedewerker eigenlijk leuker dan in zijn standaard "HEY I'M JIM CARREY WHAAAAA "-riedeltje. Wat begon als een breath of fresh air vergelijkbaar met Hugh Grant's rol in About A Boy, eindigde in een conformistische film zoals we ze gewend zijn van Carrey.

Grote pluspunten: Danny Masterson (Hyde van That 70's Show) heeft een leuke rol, en mede-hoofdrolspeelster Zooey Deschanel bewijst een lief hees zangstemmetje te hebben. Daarnaast speelt ook zij een rol die ze vaker lijkt te vertolken, die van het gewaagde, speelse, rebelse meisje. Dat past haar goed. Ik vind haar schattig. Als Carrey haar zoent, voel ik me wel een beetje vies.

Het verhaal is heel simpel, daarmee gruwelijk voorspelbaar, maar heeft wel zo'n vrolijke hollywood-moraal; zeg niet altijd ja, zeg niet altijd nee, maar leer ja te zeggen tegen dingen die je eigenlijk diep van binnen graag wil.

IMDB: 7,0
Ik: 6,0 wegens te voorspelbare Carrey, 7,0 wegens Masterson en Deschanel, komt op een 6,5.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_71923384
Adventureland

Prima film zo op de zondag.

IMDb: 7,6
Mijn cijfer 7,5
pi_71926714
Gosford Park 2001 (Robert Altman)

De film speelt zich af in Engeland in het jaar 1932.
Sir William en zijn vrouw nodigen een stel gasten uit op hun landgoed voor de jaarlijkse fazantenjacht en een diner. Onder dit gezelschap bevinden zich o.a een gravin, een beroemd acteur en een Amerikaanse producer.
Terwijl de gasten binnen stromen zijn de dienstmeisjes en butlers druk bezig met de voorbereidingen.
Altman weet hier prachtig beide klasses in beeld te brengen en doordat de camera constant langs gesprekken gaat kom je erachter dat beide klasses meer overeenkomsten hebben dan verschillen.
8/10

zondag 16 augustus 2009 @ 21:53:17 #261
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71933353
Lesbian Vampire Killers
Wat een ONTZETTEND slechte K*T-film! Slecht script, slecht geacteerd, voorspelbaar plot, slecht plot ook nog eens. Lelijke vrouwen. Veel kleren. Slechte muziek. Totaal voorspelbaar.

Sorry, maar IEDEREEN hier die de film hoger dan een 5.0 heeft gegeven is echt een total wanker, want dat kan dan ECHT niet anders komen dan door de vrouwen, waarvan je echt gewoon nul komma nul ziet overigens, anders dan wat gekrioel met veel kleding aan!

IMDB: 5.4
Zelf: 3.0
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:33:49 #262
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71934977
Woodstock - 3 Days of Peace & Music (Director`s Cut)
Dit weekend (het kan bijna niemand ontgaan zijn) is het exact 40 jaar geleden dat in Bethel, New York het festival der festivals plaats vond: Woodstock. Voor deze gelegenheid is de ruim 3uur en 45 minuten durende Director`s Cut van de Oscar winnende docu opnieuw uitgebracht in een prachtige Anniversary Edition.
Het zijn dit weekend dus dé uitgelezen dagen om jezelf onder te dompelen in de wondere wereld van Woodstock.

Regisseur Michael Wadleigh heeft een alles omvattende documentaire gemaakt waarin hij geen gebruik maakt van de voice-over die normaal gesproken documentaires kenmerkt. Hij gebruikt slechts z`n camera om het hele gebeuren vast te leggen, stelt festivalgangers en medewerkers af en toe wat vragen en laat voor de rest de beelden voor zich zelf spreken. Dat blijkt een keuze te zijn die goed uitpakt. Er wordt niet echt één kant gekozen (die van de festivalgangers en -organisatoren) of die van de mensen in het dorp die er tegen zijn, je krijgt het festival van alle kanten te zien. Dit zorgt voor afwisseling waardoor de film, ondanks z`n epische lengte, nooit gaat vervelen. Integendeel, na afloop heb je het gevoel dat ie nog wel even door mocht gaan.
Het geheel is een geweldige mix van beelden van het festival terrein, van legendarische optredens van de grootste artiesten die deze aardkloot ooit gekend heeft en van de dingen die er mis gingen. En dat waren er nogal wat: onder andere een gigantische stortbui, geen eten en veel te veel bezoekers komen aan bod.

Het geheel is aan elkaar gemonteerd door de geweldige Thelma Schoonmaker, die dus al vroeg liet zien haar vak te verstaan. De manier van monteren is, net als de docu in z`n geheel, vaak na gedaan maar nooit werd het zo goed als hier. Split-screens en beelden die over elkaar heen zijn gemonteerd zorgen er, vooral bij de optredens, voor dat je die optredens van alle kanten te zien krijgt. Vooral bij de beelden van Jimi Hendrix en Janis Joplin (die beide het jaar na Woodstock veel te vroeg het leven lieten, beide op 27 jarige leeftijd) zorgt dit voor een bijna avant-gardistische ervaring.

Michael Wadleigh heeft met Woodstock de docu aller docu`s gemaakt over het festival der festivals.
Een prachtig tijdsdocument dat nergens gedateerd aan doet en dat je doet verlangen naar die lang vervlogen tijden van de gemoedelijke sfeer van peace and music.
Een absolute must voor zowel film- als muziekliefhebbers.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 10/10
  zondag 16 augustus 2009 @ 23:27:16 #263
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_71936895
The Hangover. Wat de fuck is hier grappig aan?

imdb: 8,2
zelf: 1,1 - De 0,1 voor het filmidee.
pi_71937446
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:28 schreef trebremmit het volgende:
Gosford Park 2001 (Robert Altman)

De film speelt zich af in Engeland in het jaar 1932.
Sir William en zijn vrouw nodigen een stel gasten uit op hun landgoed voor de jaarlijkse fazantenjacht en een diner. Onder dit gezelschap bevinden zich o.a een gravin, een beroemd acteur en een Amerikaanse producer.
Terwijl de gasten binnen stromen zijn de dienstmeisjes en butlers druk bezig met de voorbereidingen.
Altman weet hier prachtig beide klasses in beeld te brengen en doordat de camera constant langs gesprekken gaat kom je erachter dat beide klasses meer overeenkomsten hebben dan verschillen.
8/10

[ afbeelding ]
Op basis van jouw impressie deze film ook bekeken en positief verrast.
Mooi in beeld gebracht, heerlijke sfeer, tof hoe ze inderdaad die klassen zo tegenover elkaar zetten en een boeiend (maar lekker traag) verhaal vol schandalen en intriges.
Bovendien opgevoerd door een prachtige rits acteurs met o.a. Michael Gambon, Maggie Smith, Helen Mirren, Emily Watson, Stephen Fry, Clive Owen, Tom Hollander en Ryan Philippe.
Deze is zeker een 8 waard.
pi_71939776
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 23:27 schreef Folmer het volgende:
The Hangover. Wat de fuck is hier grappig aan?

imdb: 8,2
zelf: 1,1 - De 0,1 voor het filmidee.
... is dat niet beetje overdreven laag?
  maandag 17 augustus 2009 @ 01:43:29 #266
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_71940066
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 01:19 schreef resque het volgende:

[..]

Aangezien het een Comedy is niet nee.
pi_71940084
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 01:19 schreef resque het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben geen gevoel voor humor maar ik heb me zeer goed vermaakt bij deze film!
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  maandag 17 augustus 2009 @ 01:56:13 #268
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_71940142
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 01:46 schreef GieJay het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben geen gevoel voor humor maar ik heb me zeer goed vermaakt bij deze film!
Niet geen maar ander.
pi_71944094
The Shawshank Redemption

Goede film over het ontstaan van een vriendschap binnen de gevangenismuren van Shawshank tussen Andy Dufresne (Tim Robbins) en Red (Morgan Freeman).

IMDb: 9,2
Mijn cijfer 8,5
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:16:09 #270
154880 Bolter
Awesomeness
pi_71944211
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 01:56 schreef Folmer het volgende:

[..]

Niet geen maar ander.
Dan zou ik graag willen weten wat voor komedies jij leuk vindt? Ik ben zelf namelijk ook niet echt een fan van komedies omdat ik vaak het gevoel heb dat zo een film ophangt aan 4,5 grappige momenten. Films waarbij ik continu met een glimlach op m'n gezicht zit zijn ook vrij zeldzaam, maar daar was the Hangover er toch wel eentje van.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')