AdventurelandNiet echt (zoals eigenlijk verwacht) een komedie, maar wel een tof coming-of-age drama(atje). Jesse Eisenberg speelt een prima sul, Kristin Stewart mag weer in de schoenen van een 'troubled teenager' stappen (maar ze doet het prima en is bovendien prachtige schermvulling), Bill Hader zorgt voor de komische toon en Martin Starr zet wat mij betreft het coolste personage neer (dat best dichtbij zijn rol in 'Freaks and Geeks' ligt).
Leuke film.
7.5I Love You, ManVerrassend genoeg geen Apatow-productie, maar wel aangevoerd door twee van z'n paradepaardjes: Paul Rudd en Jason Segel. De twee hebben heerlijke chemie en Jason Segel kan in mijn ogen eigenlijk weinig fout doen. Heerlijke humor (soms intelligent, maar vaker plat), tof verhaaltje en leuk acteerwerk.
7.5Public EnemiesNiet het spektakel dat ik verwachtte, maar wel een mooie film. Lekker traag en sfeervol, mooi (en haarscherp) camerawerk, goede muziek en prima werk van Depp en Bale (alhoewel laatstgenoemde misschien beter had gekund).
7.5The DreamersEen aardige film met een mooie tijdsimpressie van de jaren zestig in Parijs. De Amerikaanse Theo (Michael Pitt) is voor een jaar naar Parijs verkast en komt via een filmclubje in contact met de tweeling Theo en Isabelle (een mooie Eva Green die de helft van de film naakt rondhuppelt). In het grote herenhuis van hun afwezige ouders vormt zich een innige en intieme vriendschap tussen deze drie jongeren. Veel referenties naar oude films, voorzichtig gefilosofeer over revoluties en een hoop vrije liefde.
7.0GiganticAardige independent film waar ik stiekem meer van had verwacht. Brian (Paul Dano) is een twentysomething die zijn veelbelovende studie achter zich liet, in een matrassenwinkel is gaan werken en al enkele jaren zijn droom (een chinees kindje te adopteren) navolgt. Via haar plompe, maar succesvolle, vader (John Goodman) leert hij Harriet 'Happy' kennen (Zooey Deschanel), een ontzettend wispelturig en vaag meisje. De film is traag, uneventful, niet heel vrolijk, kent een paar vage elementjes maar wist me toch te bekoren. Kan het niet precies benoemen, misschien gewoon het sfeertje en de acteurs.
7.0RasputinEen HBO-tv-film uit 1996 met Alan Rickman als Gregori Rasputin en Sir Ian McKellen als Tsaar Nikolai.
Uiteindelijk toch meer een 'tv-film' dan een bioscoop-film (mede dankzij de cheesy voice-overs van zoonlief Alexei), maar de acteerprestaties van Alan Rickman en Ian McKellen tillen het toch naar een hoger niveau. Onderhoudend, interessant en ongetwijfeld historisch inaccuraat.
7.5Driving LessonsIn mijn missie om uit te vinden of de kindacteurs van Harry Potter nu echt ruk zijn, of gewoon slecht geregisseerd worden probeer ik de kiddo's nu in andere films op te sporen. Eerst aan de beurt was Rupert Grint aka Ron Weasly en hij wist me eigenlijk meteen positief te verrassen.
Ben is 17 1/2 jaar oud en is de zoon van een introverte pastoor en een overheersende moeder. In zijn zoektocht naar een bijbaantje komt hij terecht bij de uiterst liberale Evie, een afgeschreven actrice zonder blad voor haar mond. Zij weet hem los te peuteren van zijn moeder voor een roadtrip naar Edinburgh. Een trip hem van alles leert over echt leven en echte liefde.
Het klinkt cliché, het is ook best cliché, maar het is ook eigenlijk best tof.
Rupert Grint wordt goed ondersteund door Julie Walters (de actrice) en Laura Linney (de moeder) en zet een overtuigende rol naar.
De soundtrack met muziek van Sufjan Stevens en Nick Drake wist me vervolgens helemaal over de streep te trekken.
8.0[ Bericht 5% gewijzigd door TJLinden op 14-08-2009 18:12:17 (Linkjes ingevoegd) ]