Feelgood? Nou, 10x meer bedoeld als komedie dan feel-good. En de komedie was niet grappig.quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:42 schreef Morgause het volgende:
[..]
Die acteur speelt ook mee in Friends als Mike. Ik vond de film wel leuk. Echt een feel good movie.
Is daar een film van? Ik heb de boeken gelezen, ben wel benieuwd naar de film.quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:31 schreef Butcherlars het volgende:
Clive Barker's book of blood geweldige film
Zet ik op mijn lijstjequote:Op zondag 9 augustus 2009 21:54 schreef Lief-visje het volgende:
Män som hatar kvinnor (mannen die vrouwen haten)
http://www.imdb.com/title/tt1132620/
Het boek is uitgebreider maar even spannend als de film!!
Mijn cijfer: 8,5/10
IMDB: 7,6/10
En de rest van Scandinavië.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:08 schreef znarch het volgende:
Zet ik op mijn lijstjeKomen toch wel veel goede films uit zweden
Wat voor cijfer zou je daarvoor geven? Toen het eerste bericht uitkwam dat ze weer samen een film zouden maken waren de verwachtingen echt torenhoog, op het moment dat bekend werd gemaakt dat 50 cent mee zou doen het al minder werd. Toen het uitkwam was het direct al drama en persoonlijk was deze film toch wel een van de grote decepties van 2008. 2 van mijn favo acteurs die in zo'n draak van een film speelden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
RIghteous Kill. Het script is uiteraard belachelijk en extreem voorspelbaar, waardoor de onthullingen op het einde nauwelijks onthullingen zijn, maar dat is geen excuus voor het lamentabele acteerwerk van De Niro en Pacino. Toegegeven, dat mag eigenlijk geen verrassing zijn gezien hun repertoire van de laatste jaren, maar toch. De Niro is al jaren op automatische piloot aan het uitbollen en is hier nog de betere van de 2. Maar Pacino
. Normaal gezien mijn favoriet van dit duo, maar hier lijkt hij een soort imitatie van een persiflage van een parodie van zichzelf te spelen. Gelukkig loopt Carla Guguno af en toe door het beeld als schrale troost.
Na dit deel eerst "gehuurd" te hebben, kwam ik er achter dat ik wat miste in het begin. Blijkbaar was er nog een deel Iquote:Op zondag 9 augustus 2009 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:
13 Banlieue Ultimatum (2009)
[ afbeelding ]
Na het erg toffe 1e deel was ik zeer verrast dat er ook een deel 2 was. Deel 1 was al erg tof met de leuke hoeveelheid van actie en uiteraard in combinatie met de vlotte muziek en goede scenes. Deel 2 was weer tof, lekker en smaakte naar meer. Ik kan continu naar dit soort films blijven kijken.
Enige franse film worth watching(deel 1 dan uiteraard ook
)
8
trailertje
Een 5. 88 minutes vond ik trouwens nog iets zwakker.quote:Op maandag 10 augustus 2009 00:33 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat voor cijfer zou je daarvoor geven? Toen het eerste bericht uitkwam dat ze weer samen een film zouden maken waren de verwachtingen echt torenhoog, op het moment dat bekend werd gemaakt dat 50 cent mee zou doen het al minder werd. Toen het uitkwam was het direct al drama en persoonlijk was deze film toch wel een van de grote decepties van 2008. 2 van mijn favo acteurs die in zo'n draak van een film speelden.![]()
Hoe komt het eigenlijk dat die Avnet 2 keer een film mag doen met Pacino, (88 minutes en deze) en van beide niet echt een goede indruk weet achter te laten. (88 minutes vond ik beter dan deze)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De beginscene is op zich fantastisch: gave muziek en de moves van de acteurs die aan het 'urban nogwattes' zijn (ben de naam kwijt: overal in klauteren en doen) is echt supergaaf. De actie is snel en wel wat simpel soms (er is nooit iemand met een gun als het nodig is, dan izjn ze die toevallig allemaal 'kwijt'), maar te doen. Moment dat de baas dood gaat is zeer leuk gevonden en niet te standaard (lange show-off etc).
Geinige blik op tegenwoordig in de zinsnede "Wat moeten we anders doen dan auto's in de fik steken om de aandacht te krijgen?". Ja, geef daar maar eens een antwoord op. Ook aardig van de 'domme actiefilm' om te zinspelen op het feit wat je aan een dergelijke wijk kunt doen danwel hoe de problemen ontstaan zijn: zijn de problemen ontstaan doordat er een muur om de wijk wordt gebouwd of moet die muur er komen omdat er problemen zijn? Kan je aardig over discussieren. Dus zo 'dom' is de ' domme actie' niets eens.
Voor een actiefilm voor mij meer dan een voldoende. Nu snel het vervolg kijken.
IMDB: 7.1
Zelf: 7.6
Ik heb advonture land zojuist gezien en het is eigenlijk helemaal geen komedie. Je moet er ook niet in gaan met het gevoel, wow komedie omdat hij geschreven is door iemand van Superbad. Dit is een typische romantische - drama tiener flick om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:13 schreef Numbie het volgende:
Adventureland
Geschreven en geregiseerd door Gregg Mottola (o.a. Superbad), met o.a. Kristen Stewart en Ryan Reynolds. Dramedy die zich afspeelt in het begin van de jaren tachtig. Hoofdrolspeler Jesse Eisenberg speelt James Brennan, een highschoolgrad die een zomerbaantje in het plaatselijke pretpark aan moet nemen door financiele problemen thuis, daar Stewart ontmoet en de perikelen van de liefde ontdekt.
Stewart was haar gebruikelijke zelf, als onbegrepen, lichtelijk depressief meisje dat zich laat gebruiken door de getrouwde Reynolds. SNL alumni Bill Hader speelt de meest interessante, en uitgesproken rol van de bunch als Bobby, de zichzelf veel te serieus nemende toezichthouder/baas van het pretpark.
Prima film voor op een zondagmiddag of als uitje, maar qua hilariteit haalt'ie het niet bij Superbad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ander punt dat toch wel een vermelding waard is, is dat het script waarschijnlijk op 1 a4-tje uitgeprint zou kunnen worden, maar het werkt zo ongelooflijk goed. Alles wat word gezegd, word met een reden gezegd. Er is echter bijna nooit reden genoeg om iets te zeggen, het is gewoon niet nodig.
9/10
The Princess Bride
Ik had een lame romantisch verhaaltje verwacht, maar dat is het totaal niet. Het is een film die zich nergens serieus neemt, maar de dialogen zijn zo fucking grappig.
8/10
Public Enemies
Eigenlijk gewoon een standaard gangster-verhaaltje, daar staat tegenover dat het wel erg goed geacteerd is en de sfeer echt super is. Aantal dingen kwamen wel een beetje apart op mij over, zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Al met al toch een erg toffe film..
8/10
En dan heb ik als laatste nog een trilogie gezien over de beroemdste samoerai ooit, Musashi Miyamoto en daarna stop ik met jullie vervelen. Ik doe ze maar allemaal in één review, omdat het toch één verhaal blijft.
Samurai I: Musashi Miyamoto, Samurai II: Duel at Ichijoji Temple (Zoku Miyamoto Musashi: Ichijôji no kettô), Samurai III: Duel on Ganryu Island (Miyamoto Musashi kanketsuhen: kettô Ganryûjima)
Deel I vertelt het verhaal van een burger met de ambitie om een samoerai te worden, wat ertoe leid dat hij samen met een vriend in een oorlog gaat vechten om zo faam te behalen en beroemd te worden. Het gaat echter niet zoals gepland, daar hun kant de oorlog verliest en zij moeten vluchten en onder duiken. Takezo blijft een hele tijd voor alles en iedereen vluchten, totdat hij in een toren word opgesloten en gedwongen te trainen om een echt samoerai te worden, aangezien een monnik ziet dat hij erg sterk is. De film eindigt dat Takezo de titel Musashi Miyamoto krijgt toegewezen en een echte samoerai wordt.
In deel II start Musashi Miyamoto zijn reis om een betere samoerai te worden. Hij begint al enige faam te garen, maar daagt dan een school uit waarvan de studenten niet willen dat hij met hun meester vecht, aangezien Musashi een stuk beter is. Zo volgt er een heel stuk waar Musashi allemaal studentjes in mootjes hakt tot hij uiteindelijk toch zijn gevecht krijgt.
Deel III bouwt de hele film op naar het laatste duel van Musashi Miyamoto. Dit vond ik toch de zwakste uit de reeks, aangezien hij hier al enigszins begint te settelen en het romantisch verhaal teveel op de voorgrond komt. Daar hij in deel II steeds sterker werd en een beter zwaardvechter, werd hem door verscheidene ouderen gezegd dat hij nog geen echte samoerai was, dat hij daarvoor een "peace of mind" moest krijgen. Dat staat centraal in deze film, waar hij niemand meer onnodig doodt.
Was een erg goede trilogie, waar de romantische scenes soms toch op mijn zenuwen begonnen te werken. Maar dit komt waarschijnlijk door het cultuurverschil. Die wijven doen soms zo fucking hysterisch. De ontwikkeling van Takezo tot Musashi Miyamoto is echt geweldig neergezet. Van een woesteling in de eerste film word hij een woeste samoerai in de tweede film tot een beheerste samoerai in deeltje drie.
Deel I: 8/10 Deel II: 8/10 Deel III: 7/10
Restecp als je alles hebt gelezen.
Het oor in de vlaquote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:30 schreef Falco het volgende:
Bad Taste
[ afbeelding ]
Voordat Peter Jackson films maakte over hobbits, elven, trollen en oversized apen, begaf hij zich op het horrorpad. In Bad Taste laat ie zien dat ie dat bijzonder aardig in de smiezen had. De film is een geslaagde combi van horror en komedie, dat zich afspeelt in het fraaie Nieuw-Zeeland. Het is niet aan te raden overigens om je avondeten hierbij te nuttigen, want diverse hoofden worden opengespleten en menig bloederige vleesmassa vliegt door de lucht. Soms wel veel van hetzelfde, maar het is allemaal prima te doorstaan door de bijzonder knappe productie voor die tijd. Cijfer: 7
Dat is een andere film.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:42 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Het oor in de vla![]()
![]()
De motormaaier![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |