abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:17:51 #201
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71733167
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 11:42 schreef Morgause het volgende:

[..]

Die acteur speelt ook mee in Friends als Mike. Ik vond de film wel leuk. Echt een feel good movie.

Feelgood? Nou, 10x meer bedoeld als komedie dan feel-good. En de komedie was niet grappig.
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 16:54:00 #202
9859 crew  Karina
Woman
pi_71736061
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 00:31 schreef Butcherlars het volgende:
Clive Barker's book of blood geweldige film
Is daar een film van? Ik heb de boeken gelezen, ben wel benieuwd naar de film.

Ik heb vandaag Stargate SG-1: Children of the Gods - Final Cut gekeken.
Blijft gewoon geweldig (vind ik dan). Goede muziek, beetje opgepimpt deze versie, goed verhaal, leuk geacteerd, vooral Richard Dean Anderson, die kan zo grappig uit de hoek komen.

Ik zou bijna weer alle afleveringen gaan downloaden en kijken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Karina op 10-08-2009 07:41:25 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_71738003
Adventureland

Geschreven en geregiseerd door Gregg Mottola (o.a. Superbad), met o.a. Kristen Stewart en Ryan Reynolds. Dramedy die zich afspeelt in het begin van de jaren tachtig. Hoofdrolspeler Jesse Eisenberg speelt James Brennan, een highschoolgrad die een zomerbaantje in het plaatselijke pretpark aan moet nemen door financiele problemen thuis, daar Stewart ontmoet en de perikelen van de liefde ontdekt.

Stewart was haar gebruikelijke zelf, als onbegrepen, lichtelijk depressief meisje dat zich laat gebruiken door de getrouwde Reynolds. SNL alumni Bill Hader speelt de meest interessante, en uitgesproken rol van de bunch als Bobby, de zichzelf veel te serieus nemende toezichthouder/baas van het pretpark.
Prima film voor op een zondagmiddag of als uitje, maar qua hilariteit haalt'ie het niet bij Superbad.
  zondag 9 augustus 2009 @ 18:52:32 #204
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71738882
Shooter

De titel zegt het al, een film vol schiettuig in actie: pieuw pieuw pieuw! De film is wel aardig en duidelijk geïnspireerd op JFK en het complotdenken. Wel goed door te staan door de strakke actiescenes. Cijfer: 6

Heaven Can Wait

Jaja, die Lubitsch. Die maakt toch wel heel adequate films. Heaven Can Wait is er eveneens zo'n één: Henry is gestorven, klopt aan bij de hel en denkt daar meteen gezellig aan te kunnen schuiven. Satan denkt daar anders over en wil toch wel graag het levensverhaal van Henry aanhoren. Dat verhaal is wel oke om te volgen, soms nog best wel grappig. Helaas bleef het zo nu en dan maar erg oppervlakkig. Zo heel diepgaand werd bijvoorbeeld de relatie tussen Henry en Martha (Gene Tierney!) niet uitgewerkt. Ander minpuntje waren twee vervelende kinderachtige vrouwenrollen in het begin.

Visueel zag Heaven Can Wait er mooi uit met mooie kleurrijke decors. Kleurenfilms (Technicolor ) van voor 1950 hebben vaak toch iets magisch en komen niet al te vaak voor. Cijfer: 7

Suspicion

Tegenvallertje van Hitchcock. Zijn films moeten het natuurlijk vooral hebben van het verhaal en van de suspense. Beide elementen zijn niet aanwezig in deze film. Het plot over een vrouw (Fontaine) die vermoedens heeft dat haar man (Cary Grant!) de hele financiële boel bij elkaar liegt, wordt vanuit haar verteld en dat maakt het er niet interessanter op. Na even een twijfeling blijft ze maar weer in de goedheid van de te gladde Cary Grant geloven. Het wekte bij mij irritatie op, omdat ik van haar verwachtte dat ze veel meer tegengas zou geven en niet zo lijdzaam zonder reden de zoveelste leugens van Grant ondergaan. Spannend wil het daarbij ook niet worden. Jammerdebammer dus.

Aan de andere kant is Suspicion lang zo slecht niet. De typische Hitchcock-stijlkenmerken, zoals een treinscene, een grote villa op zijn filmnoirs en een climax vlak voor het einde van de film blijven een feest om te zien. Helaas bleven andere kenmerken, zoals een paranoïde sfeer en dubbelzinnigheid van wat er nou aan de hand is, teveel achterwege. Cijfer: 6

The Goonies

The Goonies heb ik niet meegekregen in mijn jeugd, waardoor ik het gevoel kreeg naar een duister gefilmd avontuur zat te kijken vol schreeuwende kinderen in plaats van jeugdsentiment. Het kijkt wel lekker weg, dat dan weer wel. Cijfer: 6,5

Uccello dalle Piume di Cristallo, L' (The Bird with the Crystal Plumage

Toffe giallo van Dario Argento. De beelden en muziek van Morricone zorgen voor een rauwe sfeer. De ontknoping van de whodunnit verbaasde me en helemaal bevredigend vond ik het niet, eerder onzinnig maar soit. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:10:07 #205
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_71742844
Net La tourneuse de pages gezien. Erg fijne film! 7,2/10
Niet meer actief op Fok!
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:54:40 #206
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_71744232
Ice Age 3
http://www.imdb.com/title/tt1080016/

Vond het een waardige opvolger van deel 2.

Mijn cijfer: 7/10
IMDB: 7,3/10

Män som hatar kvinnor (mannen die vrouwen haten)
http://www.imdb.com/title/tt1132620/

Het boek is uitgebreider maar even spannend als de film!!

Mijn cijfer: 8,5/10
IMDB: 7,6/10
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:08:18 #207
148823 znarch
ondertitel
pi_71744680
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 21:54 schreef Lief-visje het volgende:

Män som hatar kvinnor (mannen die vrouwen haten)
http://www.imdb.com/title/tt1132620/

Het boek is uitgebreider maar even spannend als de film!!

Mijn cijfer: 8,5/10
IMDB: 7,6/10
Zet ik op mijn lijstje Komen toch wel veel goede films uit zweden
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_71747273
13 Banlieue Ultimatum (2009)

Na het erg toffe 1e deel was ik zeer verrast dat er ook een deel 2 was. Deel 1 was al erg tof met de leuke hoeveelheid van actie en uiteraard in combinatie met de vlotte muziek en goede scenes. Deel 2 was weer tof, lekker en smaakte naar meer. Ik kan continu naar dit soort films blijven kijken.

Enige franse film worth watching (deel 1 dan uiteraard ook )

8

trailertje
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71748156
Vorige week Kill Bill 1 nog maar eens een keer weer gekeken, blijf het een mooie film vinden. Aankomende week nog maar eens deel 2 kijken.
pi_71748573
the burrowers een cowboy horror film
soms schop je de bal,en soms schopt de bal jou
  maandag 10 augustus 2009 @ 00:07:27 #211
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_71748679
Home
Docu waarin zowat de hele wereld vanuit de lucht in beeld wordt gebracht. De beelden zijn prachtig, soms zo overweldigend dat je denkt dat het CGI is. Alleen jammer van de belerende "foei, foei, foei" voice-over waarin wordt gesteld dat de aarde naar de klote aan het gaan is en dat het allemaal mijn fout is.

Sex Drive
Je hebt tienerfilms waarin ze op roadtrip gaan, je hebt tienerfilms waarin ze op zoek gaan naar sex, hier doen ze beide. Whatever, flauwe film. Seth Green was leuk als sarcastische Amish in een bijrolletje, maar het trio in de hoofdrol kon niet boeien en de humor was meestal ook van een bedenkelijk niveau. Misschien valt het harder op omdat er de laatste maanden vrij veel geslaagde komedies zijn (I Love You, Man - Rolemodels - The Hangover), maar deze schiet te kort.

RIghteous Kill
. Het script is uiteraard belachelijk en extreem voorspelbaar, waardoor de onthullingen op het einde nauwelijks onthullingen zijn, maar dat is geen excuus voor het lamentabele acteerwerk van De Niro en Pacino. Toegegeven, dat mag eigenlijk geen verrassing zijn gezien hun repertoire van de laatste jaren, maar toch. De Niro is al jaren op automatische piloot aan het uitbollen en is hier nog de betere van de 2. Maar Pacino . Normaal gezien mijn favoriet van dit duo, maar hier lijkt hij een soort imitatie van een persiflage van een parodie van zichzelf te spelen. Gelukkig loopt Carla Guguno af en toe door het beeld als schrale troost.

The Message
Een film over het leven van de profeet Mohammed, je weet wel, die ene met zijn koran.Het opvallende is dat de islam niet wil dat Mohammed wordt afgebeeld, dus hij doet niet mee in zijn eigen film. Ofwel wordt er gefilmd vanuit zijn standpunt, ofwel staat hij net buiten beeld, ofwel komt er iemand herhalen wat Mohammed net tegen hem heeft gezegd. Vreemd, het stoort niet echt, maar het blijft wel vreemd. Voor de rest wel interessant om een kijk te krijgen op het lokale gedachtengoed, wat uiteraard vrijwel hetzelfde is als dat van de doorsnee christen. Tot slot had Mohammed een coole kameel.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 augustus 2009 @ 00:30:44 #212
862 Arcee
Look closer
pi_71749244
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:08 schreef znarch het volgende:
Zet ik op mijn lijstje Komen toch wel veel goede films uit zweden
En de rest van Scandinavië.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_71749309
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
RIghteous Kill
. Het script is uiteraard belachelijk en extreem voorspelbaar, waardoor de onthullingen op het einde nauwelijks onthullingen zijn, maar dat is geen excuus voor het lamentabele acteerwerk van De Niro en Pacino. Toegegeven, dat mag eigenlijk geen verrassing zijn gezien hun repertoire van de laatste jaren, maar toch. De Niro is al jaren op automatische piloot aan het uitbollen en is hier nog de betere van de 2. Maar Pacino . Normaal gezien mijn favoriet van dit duo, maar hier lijkt hij een soort imitatie van een persiflage van een parodie van zichzelf te spelen. Gelukkig loopt Carla Guguno af en toe door het beeld als schrale troost.
Wat voor cijfer zou je daarvoor geven? Toen het eerste bericht uitkwam dat ze weer samen een film zouden maken waren de verwachtingen echt torenhoog, op het moment dat bekend werd gemaakt dat 50 cent mee zou doen het al minder werd. Toen het uitkwam was het direct al drama en persoonlijk was deze film toch wel een van de grote decepties van 2008. 2 van mijn favo acteurs die in zo'n draak van een film speelden.

Hoe komt het eigenlijk dat die Avnet 2 keer een film mag doen met Pacino, (88 minutes en deze) en van beide niet echt een goede indruk weet achter te laten. (88 minutes vond ik beter dan deze)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  Redactie Games maandag 10 augustus 2009 @ 10:05:07 #214
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71753254
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[ afbeelding ]
Na het erg toffe 1e deel was ik zeer verrast dat er ook een deel 2 was. Deel 1 was al erg tof met de leuke hoeveelheid van actie en uiteraard in combinatie met de vlotte muziek en goede scenes. Deel 2 was weer tof, lekker en smaakte naar meer. Ik kan continu naar dit soort films blijven kijken.

Enige franse film worth watching (deel 1 dan uiteraard ook )

8

trailertje
Na dit deel eerst "gehuurd" te hebben, kwam ik er achter dat ik wat miste in het begin. Blijkbaar was er nog een deel I

Dus uiteindelijk eerst deel I gekeken en daarna deel II, wel vermakelijke Franse Luc Besson actie. Maar een beetje loze inhoud vond ik. Al was het 2e deel wel beter qua verhaal. Gelukkig duurde de film niet al te lang. Niet het gerek van het slechte plot. Hetzelfde wat ik eigenlijk had van alle Taxi films..

Al met al vermakelijk actie maar niet super..

7/10
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:14:42 #215
67640 SaintOfKillers
pi_71753421
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:33 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat voor cijfer zou je daarvoor geven? Toen het eerste bericht uitkwam dat ze weer samen een film zouden maken waren de verwachtingen echt torenhoog, op het moment dat bekend werd gemaakt dat 50 cent mee zou doen het al minder werd. Toen het uitkwam was het direct al drama en persoonlijk was deze film toch wel een van de grote decepties van 2008. 2 van mijn favo acteurs die in zo'n draak van een film speelden.

Hoe komt het eigenlijk dat die Avnet 2 keer een film mag doen met Pacino, (88 minutes en deze) en van beide niet echt een goede indruk weet achter te laten. (88 minutes vond ik beter dan deze)
Een 5. 88 minutes vond ik trouwens nog iets zwakker.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_71756274
Yes Man
Tja, wat kun je er van zeggen. Precies wat ik had verwacht, een vermakelijke film, leuke feelgood mood, een beetje drama aan het eind. Een lekkere Zooey Deschanel.
IMDB cijfer: 7.10
Mijn cijfer: 7/10
  maandag 10 augustus 2009 @ 22:29:31 #217
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71774570
Banlieue 13
Omdat zoveel mensen hem hier noemden ook maar eens gaan kijken. Zeker ook omdat ik de laatste tijd wel genoeg 'feelgood', komedie danwel drama heb gezien. Gewoon weer eens domme actie had ik zin in en ik werd op mijn wenken bediend.

Plot:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De beginscene is op zich fantastisch: gave muziek en de moves van de acteurs die aan het 'urban nogwattes' zijn (ben de naam kwijt: overal in klauteren en doen) is echt supergaaf. De actie is snel en wel wat simpel soms (er is nooit iemand met een gun als het nodig is, dan izjn ze die toevallig allemaal 'kwijt'), maar te doen. Moment dat de baas dood gaat is zeer leuk gevonden en niet te standaard (lange show-off etc).

Geinige blik op tegenwoordig in de zinsnede "Wat moeten we anders doen dan auto's in de fik steken om de aandacht te krijgen?". Ja, geef daar maar eens een antwoord op. Ook aardig van de 'domme actiefilm' om te zinspelen op het feit wat je aan een dergelijke wijk kunt doen danwel hoe de problemen ontstaan zijn: zijn de problemen ontstaan doordat er een muur om de wijk wordt gebouwd of moet die muur er komen omdat er problemen zijn? Kan je aardig over discussieren. Dus zo 'dom' is de ' domme actie' niets eens.

Voor een actiefilm voor mij meer dan een voldoende. Nu snel het vervolg kijken.

IMDB: 7.1
Zelf: 7.6
  maandag 10 augustus 2009 @ 23:56:58 #218
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71777428
Boksuneun naui geot (Sympathy for Mr. Vengeance)
Wat een flauwekul deze film. Het plot klinkt veelbelovend, maar de uitwerking te onduidelijk en onzinnig. Cijfer: 4,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_71778889
Clive Barker's the plague (kut film)
pi_71778954
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:13 schreef Numbie het volgende:
Adventureland

Geschreven en geregiseerd door Gregg Mottola (o.a. Superbad), met o.a. Kristen Stewart en Ryan Reynolds. Dramedy die zich afspeelt in het begin van de jaren tachtig. Hoofdrolspeler Jesse Eisenberg speelt James Brennan, een highschoolgrad die een zomerbaantje in het plaatselijke pretpark aan moet nemen door financiele problemen thuis, daar Stewart ontmoet en de perikelen van de liefde ontdekt.

Stewart was haar gebruikelijke zelf, als onbegrepen, lichtelijk depressief meisje dat zich laat gebruiken door de getrouwde Reynolds. SNL alumni Bill Hader speelt de meest interessante, en uitgesproken rol van de bunch als Bobby, de zichzelf veel te serieus nemende toezichthouder/baas van het pretpark.
Prima film voor op een zondagmiddag of als uitje, maar qua hilariteit haalt'ie het niet bij Superbad.
Ik heb advonture land zojuist gezien en het is eigenlijk helemaal geen komedie. Je moet er ook niet in gaan met het gevoel, wow komedie omdat hij geschreven is door iemand van Superbad. Dit is een typische romantische - drama tiener flick om eerlijk te zijn.

Adventureland 2009

En om eerlijk te zijn verbaas ik me niet om het hoge cijfer op IMDB. Het is by far 1 van de meest voorspelbare films die ik dit jaar gezien heb. Je ziet de dingen van ver af al lang aankomen, maar toch is het geinig om te zien. Met mijn inziens hoofdrollen voor Kirsten & Ryan. De film loopt lekker, is eigenlijk veel te zoetsappig. Maar op 1 of andere manier valt alles goed op z'n plaats. En uiteraard is de ondersteunende muziek met heel veel bekende oude nummers ook chill.

Al ben ik wat bevooroordeeld vanwege het feit dat het over studeren gaat in New York, zomervakantie moeten werken voor geld etc. Ietwat herkkening en dergelijke.

Toch een 8

En ben benieuwd wat snuggle van het vervolg vind van banlieue
pi_71786080
-Ik heb 2 dagen geleden ook Adventureland gezien. Vond het wel vermakelijk. Geef het ook een dikke voldoende Vond de tijd waar het zich in afspeelde vooral leuk, en de plaats (Adventureland ). Hou zo nu en dan wel van zulk soort films

-Gister naar Public Enemies geweest. Laaannnnge film! En moest er op het begin wel even inkomen. Toffe film. En Johnny Depp was goed natuurlijk.
pi_71791597

Ik dacht, moet er toch 'n mening over kunnen hebben.

Nichtje van Dr. Dolittle wordt opgehaald thuis door 'n ster, om haar hond toe te spreken in Hollywood. Daar komt ze n leuke jongen tegen, ze komt bekende mensen met probleem dieren tegen, helpt ze. Deze sterren helpen het meisje weer in haar nieuwe TV-show over dieren, dat anders loopt dan de bedoeling was.
Niet echt 'n aanrader maar voor de kleine kinderen heel erg leuk!!

Heb deel 3 en 4 van Dolittle niet gezien, ook niet van plan om te gaan bekijken :p Hehe
pi_71791786
Primary Colors (Mike Nichols, 1998)
Prima politieke satire van Mike Nichols met in de hoofdrol John Travolta. Daarnaast erg leuke bijrollen van onder andere Emma Thompson, Billy Bob Thornton en Kathy Bates. Travolta weet met zijn Bill Clinton-imitatie te overtuigen als overspelige presidentskandidaat en plot bevat naast de nodige humor ook drama elementen. De film kakt in het midden wel een beetje in, maar het einde is wel weer erg sterk. 7.8

Eyes Wide Shut (Stanley Kubrick, 1999)
Zoals bij alle films van Kubrick valt met name de uitmuntende regie op. Enkele scènes zijn ronduit briljant, de combinatie van beelden en (ingetogen) soundtrack zijn prachtig. Het verhaal wist mij persoonlijk zeker te boeien, het acteerwerk een stuk minder. Ik vond Kidman niet zo sterk (dan druk ik me nog redelijk zwak uit), Tom Cruise degelijk en voornamelijk de bijrollen wel goed (o.a. Sydney Pollack, Rade Serbedzija en Todd Field). Ga zeker de documentaires nog kijken die ook op de blu-ray staan. 8.5
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:49:57 #224
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71802208
Na gisteren eerste deel gezien te hebben nu het tweede deel. Teveel van hetzelfde, iets meer over the top, maar nog wel aardig.

6.9
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:34:50 #225
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_71803657
Rachel getting married

Ik ging de film in vol twijfels. Vooral over de hoofdrol van Anne Hathaway. Eigenlijk kende ik haar alleen van die "perfecte" meisjesrollen zoals in the Princess Diaries en the Devil wears Prada. Dit is een andere kant van haar die ik nog nooit echt gezien heb. En die me positief verraste. Ik weet niet zo goed of het nou juist mijn humeur op dit moment is, of dat ik deze film altijd zou kunnen waarderen, maar vanavond vond ik 'm heel erg mooi. De muziek is perfect, Hathaway is beter dan normaal, de hele setting sprak me aan. Wat ik er fijn aan vond was dat het allemaal niet zo scriptig overkwam. Het had een zekere chaos die net wat meer natuurlijke charme met zich meebrengt. De handcamera draagt er ook wel aan bij en niet iedereen zal dat kunnen waarderen, maar ik vond het een prettige manier van kijken.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_71808053
TIjdje niet gepost, dus hier komen ze allemaal

Castle In The Sky (Tenkû no shiro Rapyuta)
Een animefilm van Hayao Miyazaki, die bij mij tot noch toe weinig fout kan doen. Dit keer gaat het over een ventje wiens droom het is een vliegend kasteel te vinden, wat zijn vader had gefotografeerd maar niemand geloofde het. Ook in deze film staan weer de natuur tegenover de mensen, waar de mensen meer het slechte symboliseren en de natuur het goede. Dit kom je in bijna elke film van Hayao Miyazaki tegen volgens mij. Ook zijn het weer erg mooie animaties en een aantal amusante karakters.
8/10

Nausicaä Of The Valley Of The Wind (Kaze no tani no Naushika)
Weer een film van Hayao Miyazaki, deze keer over een klein meisje wiens dorp bedreigt word door een giftig bos. Alweer staat de natuur tegenover de mens, nu in iets andere setting. Hier staat in tegenstelling tot Castle In The Sky de natuur centraal. Wat het giftige bos heeft veroorzaakt en waarom het bestaat weet niemand, Nausicaä wil dit te weten komen. Zo denkt iedereen eerst dat het giftige bos gecreëerd is om de mensen te vernietigen, de echte reden is echter totaal anders. Groot minpunt was de op bepaalde punten belabberde soundtrack. Denk aan Europe maar dan met een klassiek tintje. Vooral bij de actiescenes paste de 80's muziek totaal niet.
7/10

L.A. Confidential
Geweldige film, briljant plot en sterke rollen van iedereen in de film. Een van de betere thrillers die ik heb gezien. Daarnaast: Kim Basinger .
9/10

North By Northwest
Waar een succesvol zakenman wordt verwart met een geheim agent en gaandeweg steeds verder in een penibeler situatie word geforceerd. Een van de betere Hitchcocks die ik heb gezien, en gelijk ook een van de meest entertainende. De twists zijn zoals ik inmiddels wel gewend ben van Hitchcock briljant.
9/10

The Twilight Samurai (Tasogare Seibei)
Een film die eens een keer focust op het privéleven van een samoerai in plaats van de gevechten. Een arme samoerai probeert te overleven in zijn dorp, terwijl zijn vrouw is overleden en hij een dementerende moeder en twee dochters te verzorgen heeft. Echter blijkt er nu een nieuwe liefde in zijn leven te komen, maar die wil hij om verscheidene redenen niet trouwen. Hij heeft geweld afgezworen, maar word op verscheidene punten toch gedwongen om geweld te gebruiken.
9/10

Fargo
Volgens mij speelt William H. Macy in elke film die ik van hem heb gezien een loser, maar hij doet het dan ook geweldig . Film heeft een tamelijk simpel plot: man huurt mensen in om vrouw te kidnappen en zo geld los te krijgen bij zijn schoonvader, maar het loopt allemaal een beetje slecht af. Steve Buscemi en Peter Stormare waren een genot om te zien als de niet echt slimme criminelen. De toch enigszins zwarte humor was weer geweldig, al kan deze film zich niet meten met het latere werk van de Coen Brothers.
8/10

Tsubaki Sanjûrô
Tweede deel, vervolg op Yojimbo. Door iemand in dit topic werd ik erop geattendeerd dat er een tweede deel was en mijn dank heb je . Deze keer gaat de meesterloze samoerai helpen corruptie uit een dorp te filteren. Film kan zich mijns inziens op alle fronten meten met Yojimbo.
9/10

Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring (Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom)
Zoals de titel al enigszins weggeeft, speelt de film zich af in de vier jaargetijden, waar een monnik elk jaargetijde weer in een oudere fase van zijn leven zit. De gehele film speelt zich af rond een meer, of in een soort woonboot op het meer. De film draait om dus om een jonge monk, die gedurende de film opgroeit en verscheidene zonden pleegt. Hij wordt geplaagd door deze zonden, maar kan aan het einde zijn rust toch weer terugvinden. Dan komen we weer terug bij Spring, waar de meester van deze samoerai is overleden en hij zelf een jonge jongen gaat opvoeden tot monk.
Al met al een prachtige film, waar ik bij sommige scenes echt even moest slikken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ander punt dat toch wel een vermelding waard is, is dat het script waarschijnlijk op 1 a4-tje uitgeprint zou kunnen worden, maar het werkt zo ongelooflijk goed. Alles wat word gezegd, word met een reden gezegd. Er is echter bijna nooit reden genoeg om iets te zeggen, het is gewoon niet nodig.
9/10

The Princess Bride
Ik had een lame romantisch verhaaltje verwacht, maar dat is het totaal niet. Het is een film die zich nergens serieus neemt, maar de dialogen zijn zo fucking grappig .
8/10

Public Enemies
Eigenlijk gewoon een standaard gangster-verhaaltje, daar staat tegenover dat het wel erg goed geacteerd is en de sfeer echt super is. Aantal dingen kwamen wel een beetje apart op mij over, zo
SPOILER
Al met al toch een erg toffe film..
8/10

En dan heb ik als laatste nog een trilogie gezien over de beroemdste samoerai ooit, Musashi Miyamoto en daarna stop ik met jullie vervelen . Ik doe ze maar allemaal in één review, omdat het toch één verhaal blijft.

Samurai I: Musashi Miyamoto, Samurai II: Duel at Ichijoji Temple (Zoku Miyamoto Musashi: Ichijôji no kettô), Samurai III: Duel on Ganryu Island (Miyamoto Musashi kanketsuhen: kettô Ganryûjima)
Deel I vertelt het verhaal van een burger met de ambitie om een samoerai te worden, wat ertoe leid dat hij samen met een vriend in een oorlog gaat vechten om zo faam te behalen en beroemd te worden. Het gaat echter niet zoals gepland, daar hun kant de oorlog verliest en zij moeten vluchten en onder duiken. Takezo blijft een hele tijd voor alles en iedereen vluchten, totdat hij in een toren word opgesloten en gedwongen te trainen om een echt samoerai te worden, aangezien een monnik ziet dat hij erg sterk is. De film eindigt dat Takezo de titel Musashi Miyamoto krijgt toegewezen en een echte samoerai wordt.
In deel II start Musashi Miyamoto zijn reis om een betere samoerai te worden. Hij begint al enige faam te garen, maar daagt dan een school uit waarvan de studenten niet willen dat hij met hun meester vecht, aangezien Musashi een stuk beter is. Zo volgt er een heel stuk waar Musashi allemaal studentjes in mootjes hakt tot hij uiteindelijk toch zijn gevecht krijgt.
Deel III bouwt de hele film op naar het laatste duel van Musashi Miyamoto. Dit vond ik toch de zwakste uit de reeks, aangezien hij hier al enigszins begint te settelen en het romantisch verhaal teveel op de voorgrond komt. Daar hij in deel II steeds sterker werd en een beter zwaardvechter, werd hem door verscheidene ouderen gezegd dat hij nog geen echte samoerai was, dat hij daarvoor een "peace of mind" moest krijgen. Dat staat centraal in deze film, waar hij niemand meer onnodig doodt.
Was een erg goede trilogie, waar de romantische scenes soms toch op mijn zenuwen begonnen te werken. Maar dit komt waarschijnlijk door het cultuurverschil. Die wijven doen soms zo fucking hysterisch. De ontwikkeling van Takezo tot Musashi Miyamoto is echt geweldig neergezet. Van een woesteling in de eerste film word hij een woeste samoerai in de tweede film tot een beheerste samoerai in deeltje drie.
Deel I: 8/10 Deel II: 8/10 Deel III: 7/10

Restecp als je alles hebt gelezen.
pi_71808130
Heb net ICE AGE 3 gezien
Vond het de leukste tot nu toe een 7,5 vind ik.

En road trip 2 beer pong
Hard gelachen maar toch een 6

En American poop

Zeer slechte film maar omdat hij zo slecht is een 7.5

Harry potter die nieuwe
Beter dan de voorgaande delen een 6,5
...
pi_71813142
Ice Age: Dawn of the Dinosaurs (2009)

Niet in 3D, maar nog steeds erg leuk. Ik was positief verrast door de film. Deel één vond ik echt hartstikke leuk, toen was het nog nieuw, alleen de mensen vond ik vervelend. Deel twee vond ik geinig, maar niet meer bijzonder. Maar deel drie is echt weer leuk, een hele nieuwe omgeving, een geinig nieuw personage (Simon Pegg!) en naar mijn idee meer (flauwe maar leuke) grappen dan in de andere delen. Ik had niet het gevoel dat ik naar een kinderfilm keek. De opperdino was best wel eng. Een bevalling in beeld. Maar geen bloed of scheldwoorden, dat moet ik toegeven.

Ik was ook weer onder de indruk van de haren van de beesten, het leek nog mooier, en de 'camerastandpunten' waren anders dan bij de eerste twee. Waarschijnlijk voor het 3D effect, maar dat heb ik dus niet meegekregen.

En meer scrat !!

Een 7,5. (IMDB: 7,3)

X-Men Origins: Wolverine (2009)

Ik vind X-men leuk, en ik vind Wolverine het leukst, dus dan kijk je uiteraard deze film. Het verhaal was duidelijk, maar werd niet echt prettig verteld. Het ging snel, er zaten eigenlijk continu gaten in tot de vechtscenes. Alsof je Final Fantasy speelt en door een veld loopt waar niets te zien is, tot je in een gevecht raakt en alles tot in detail hartstikke gaaf en enerverend is. Het begin vond ik heel interessant, ik heb de comics nooit gelezen dus de voor mij nieuwe karakters waren allemaal bijzonder, helaas liep het begin snel af en moest ik hem op pauze zetten om op een rijtje te zetten wat er in die decennia (die in vijf minuten doorgesjeesd werden) gebeurd was. Daarna ging de film verder met een wraakactie die erg breed werd uitgemeten. Daarin zit dan ook de actie. In theorie begrijp ik het wel, maar feeling met het verhaal had ik niet. Maar de actie, beelden, en wolverine geven het toch een:

6,9. (IMDB: 6,8).
pi_71816824
An American Crime.

Wow.
Vind het ook moeilijk om er een cijfer aan te geven.
Hij is zo indrukwekkend en mooi en het is tegelijkertijd zo erg dat ik niet goed weet wat ik er nou van vind.
pi_71828394
Munich

Een film die mij van begin tot het einde heeft weet te boeien.

IMDb: 7,8 en daar ben ik het wel mee eens

5 Centimeters Per Second

Ik was helemaal niet bekend met dit genre, maar op aanraden van een vriendin toch even bekeken. Ik moet zeggen dat het me zeker niet tegengevallen is. Ik heb me prima vermaakt met deze film

IMDb: 8,1
Mijn cijfer: 7,5
pi_71832762
X-Men origins: Wolverine
Lachwekkende kutfilm. niet grappig, niet spannend, niet origineel en alles ziet er ook nog eens belachelijk nep uit.
3/10
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:14:01 #232
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_71834874
Irréversible
Camerawerk: Ik hou er niet zo van maar heb me er niet aan gestoord.
Brandblusserscene: Wtf !!
Verkrachtingsscene:
Vincent Cassel:
Monica Bellucci:
Goede film.

Ils
Vond er niet zoveel aan, nogal voorspelbaar. Dat het op ware gebeurtenissen is gebasseerd verraste me dan weer wel.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  Moderator donderdag 13 augustus 2009 @ 14:01:57 #233
9859 crew  Karina
Woman
pi_71847736
Mega Shark vs. Giant Octopus
Deze film werd een paar keer genoemd in dit topic, dus ik heb hem maar eens bekeken.

Wat een ongelofelijke B-film, maar daardoor ontzettend grappig.
Het verhaal: een hele grote haai en een hele grote inktvis zijn "wakker geworden" uit het poolijs. Ze vallen nu schepen en vliegtuigen aan en ze moeten natuurlijk gevangen of gedood worden. Een Japanse en een Amerikaanse wetenschapper/ster gaan hiermee aan de slag. Hoe het afloopt moet je zelf maar bekijken.

Echt hilarisch wat er in deze film gebeurt: een hele grote haai springt het water uit en hapt een Boeing uit de lucht. Dezelfde haai hapt ook de Golden Gate brug doormidden!

Als je van domme B films houdt, zeker kijken.

Blood: the Last Vampire
Vampierenfilm (naar een anime, die ik overigens niet kende).
Een vampierenslachtster werkt voor een of ander onderdeel van de CIA en moet vampieren opsporen en vernietigen. Ze komt undercover op een school en raakt bevriend met een van de meisjes daar, wiens vader wordt vermoord door de CIA gasten (waarom weet ik eigenlijk niet).

Tja, ik had me er veel meer van voorgesteld, ik vond er niet echt veel aan. Wel wat leuke vechtscenes, maar voor de rest niet veel bijzonders. Het verhaal was nogal vaag, jammer.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:56:03 #234
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_71860503
Dragonball Evolution

Jezus, ik heb net als echte DBZ fan Dragonball Evolution gezien. Zwaar kut, normaal kan ik zulke films wel waarderen! (Lees Mortal Kombat, DOA, Resident Evil), maar heel Dragonball is gewoon verkracht door een of andere amerikaan, ow nee, het waren er meerdere! gvd....

Echt, omdat het wel leek en net vermaakte een 5,5
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 22:15:45 #235
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71861095
Gisteren:
The Matrix Reloaded
Destijds heb ik `m in de bioscoop gezien en kon die me niet echt bekoren. Sindsdien niet meer gezien en nu dus een herkansing gegeven. Ik moet zeggen dat ik `m nu beter vond dan dat ik `m me kon herinneren maar nog steeds haalt ie `t bij lange na niet bij het origineel. Hij duurt met 2uur en 20 minuten minimaal 20 minuten te lang en sommige actie scenes worden tot in het belachelijke door gevoerd. Daarentegen zien die actie scenes er wel geweldig uit. Typisch voorbeeld van style over substance.
Het is zeer vermakelijk zo lang het duurt maar je moet er verder niet te ver over nadenken.
Zometeen deel 3, voor het eerst.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  donderdag 13 augustus 2009 @ 23:30:09 #236
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71863368
Bad Taste

Voordat Peter Jackson films maakte over hobbits, elven, trollen en oversized apen, begaf hij zich op het horrorpad. In Bad Taste laat ie zien dat ie dat bijzonder aardig in de smiezen had. De film is een geslaagde combi van horror en komedie, dat zich afspeelt in het fraaie Nieuw-Zeeland. Het is niet aan te raden overigens om je avondeten hierbij te nuttigen, want diverse hoofden worden opengespleten en menig bloederige vleesmassa vliegt door de lucht. Soms wel veel van hetzelfde, maar het is allemaal prima te doorstaan door de bijzonder knappe productie voor die tijd. Cijfer: 7

The Seventh Victim

Tsja, dit is toch minder goed dan je vooraf zou verwachten of nouja hopen. Het plot en het acteerwerk verlopen allesbehalve soepel. Kim Hunter is charmant en trekt je in het eerste halve uur mee in een mysterieuze zoektocht naar haar zus. Die zit in een sekte en het creepy sfeertje dromheen wil The Seventh Victim nog wel naar een voldoende trekken, maar voor de rest is het een niet noemenswaardig niemendalfilmpje. Cijfer: 6

Turksib

Docupropaganda uit 1929 van Sovjetse makelij . Turkestan (grofweg het huidige Kazachstan en Oezbekistan) heeft maar nèt genoeg water voor de katoenteelt. Aan andere resources hebben de bewoners helaas een groot gebrek. Het verre Siberië biedt echter uitkomst met veel hout en graan. Deze twee gebieden liggen echter niet heel dichtbij elkaar, maar... een spoorlijn hiertussen biedt uitkomst! Deze docu laat de ontwikkeling (van plantafel tot ingebruikname) zien van de spoorlijn met wat heldhaftige pattriotistische tussentitels. Het valt hoe dan ook wel mee met hoe opzichtig zwaar communistisch de toon van deze docu is.

Regisseur Viktor Turin, typisch een adept van de vooroorlogse Sovjet-filmstijl, heeft met prima gevoel voor strakke ritmische montage en prachtige plaatjes deze docu geschoten en verrast door zijn liefde voor cultuur en dieren. Zo zijn er mooie beelden van een achtergebleven nomadenstam die in contact komt met de ontwikkelaars van de spoorlijn en is er ook nog een erg gave scene waarbij racende kamelen het opnemen tegen een voorbijrazende trein. Cijfer: 7,5

The Running Man

Ik adoreer dit soort SF-films, vooral als ze in de nabije toekomst spelen, want dan kun je precies zien op welke toekomstvisie-punten de filmmakers wel maar... ook niet bij nagedacht hebben. Zo is in 2017 de muzieksmaak nog steeds op en top jaren '80. Het klopt niet helemaal denk ik , maar het is een verstandige keuze want al die wanstaltige synthesizermelodietjes zijn tof om te horen.

De film zelf is ook heel behoorlijk te pruimen. In het begin laat die Schwarzenegger maar met zich sollen, maar nadat het Running Man-spel dan eindelijk begint gooit ie al zijn zwakheid van zich af en ramt de ene na de andere bad guy neer. Ondertussen wordt ie geholpen door een dame met net als Arnie een zwaar accent, een stoere neger en een bleke hackert. Heerlijk om weer eens zo'n film te zien die netjes alle cliche's afloopt . Cijfer: 7

The Passion of the Christ

Jezus wordt gevangen genomen en wat volgt is de complete lijdensweg van hem. Passion of the Christ laat langdurig alle martelingen zien die hij moet ondergaan: van het spugen in het gezicht tot het vastnagelen aan het kruis. Mel Gibson bindt er geen doekjes om en concentreert zich voornamelijk op het bloedvergieten met enkele verplichte flashbacks van Jezus in betere tijden. Soms ongemakkelijk zwaar gewelddadig en daardoor ook saai.

Niet al te denderend vond ik het, maar gelukkig had deze film ook een paar pluspunten. Het herkennen van christelijke elementen en een uitdrukking zoals je handen wassen in onschuld is altijd wel leuk. Nog leuker is dat ik toch ook wat nieuwe dingen heb opgepikt. Zo heel erg goed ken ik het passieverhaal van Jezus ook weer niet. Qua productie slaagt de film gelukkig nog het meest, zodat het gelukkig niet al te slaapverwekkend wordt. Cijfer: 6

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 13-08-2009 23:47:59 ]
  donderdag 13 augustus 2009 @ 23:42:16 #237
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71863755
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:30 schreef Falco het volgende:
Bad Taste

[ afbeelding ]

Voordat Peter Jackson films maakte over hobbits, elven, trollen en oversized apen, begaf hij zich op het horrorpad. In Bad Taste laat ie zien dat ie dat bijzonder aardig in de smiezen had. De film is een geslaagde combi van horror en komedie, dat zich afspeelt in het fraaie Nieuw-Zeeland. Het is niet aan te raden overigens om je avondeten hierbij te nuttigen, want diverse hoofden worden opengespleten en menig bloederige vleesmassa vliegt door de lucht. Soms wel veel van hetzelfde, maar het is allemaal prima te doorstaan door de bijzonder knappe productie voor die tijd. Cijfer: 7

Het oor in de vla
De motormaaier
  donderdag 13 augustus 2009 @ 23:50:49 #238
67640 SaintOfKillers
pi_71863988
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:42 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Het oor in de vla
De motormaaier
Dat is een andere film.
pi_71865145
G.I. Joe

net in de bios gezien! veel actie, veel ongeloofwaardige actie eigenlijk, maar dat geeft niks als je dat niet zoekt..

gewoon brainless actiefilm.. je moet er net zin in hebben

toch nog een 7tje

imdb 6.1 geloof ik
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:27:08 #240
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71867372
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:50 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat is een andere film.
Oh ja, dat is Braindead. Ach ja, nog zo'n klassieker!
pi_71881734
Adventureland

Niet echt (zoals eigenlijk verwacht) een komedie, maar wel een tof coming-of-age drama(atje). Jesse Eisenberg speelt een prima sul, Kristin Stewart mag weer in de schoenen van een 'troubled teenager' stappen (maar ze doet het prima en is bovendien prachtige schermvulling), Bill Hader zorgt voor de komische toon en Martin Starr zet wat mij betreft het coolste personage neer (dat best dichtbij zijn rol in 'Freaks and Geeks' ligt).
Leuke film.
7.5

I Love You, Man

Verrassend genoeg geen Apatow-productie, maar wel aangevoerd door twee van z'n paradepaardjes: Paul Rudd en Jason Segel. De twee hebben heerlijke chemie en Jason Segel kan in mijn ogen eigenlijk weinig fout doen. Heerlijke humor (soms intelligent, maar vaker plat), tof verhaaltje en leuk acteerwerk.
7.5

Public Enemies

Niet het spektakel dat ik verwachtte, maar wel een mooie film. Lekker traag en sfeervol, mooi (en haarscherp) camerawerk, goede muziek en prima werk van Depp en Bale (alhoewel laatstgenoemde misschien beter had gekund).
7.5

The Dreamers

Een aardige film met een mooie tijdsimpressie van de jaren zestig in Parijs. De Amerikaanse Theo (Michael Pitt) is voor een jaar naar Parijs verkast en komt via een filmclubje in contact met de tweeling Theo en Isabelle (een mooie Eva Green die de helft van de film naakt rondhuppelt). In het grote herenhuis van hun afwezige ouders vormt zich een innige en intieme vriendschap tussen deze drie jongeren. Veel referenties naar oude films, voorzichtig gefilosofeer over revoluties en een hoop vrije liefde.
7.0

Gigantic

Aardige independent film waar ik stiekem meer van had verwacht. Brian (Paul Dano) is een twentysomething die zijn veelbelovende studie achter zich liet, in een matrassenwinkel is gaan werken en al enkele jaren zijn droom (een chinees kindje te adopteren) navolgt. Via haar plompe, maar succesvolle, vader (John Goodman) leert hij Harriet 'Happy' kennen (Zooey Deschanel), een ontzettend wispelturig en vaag meisje. De film is traag, uneventful, niet heel vrolijk, kent een paar vage elementjes maar wist me toch te bekoren. Kan het niet precies benoemen, misschien gewoon het sfeertje en de acteurs.
7.0

Rasputin

Een HBO-tv-film uit 1996 met Alan Rickman als Gregori Rasputin en Sir Ian McKellen als Tsaar Nikolai.
Uiteindelijk toch meer een 'tv-film' dan een bioscoop-film (mede dankzij de cheesy voice-overs van zoonlief Alexei), maar de acteerprestaties van Alan Rickman en Ian McKellen tillen het toch naar een hoger niveau. Onderhoudend, interessant en ongetwijfeld historisch inaccuraat.
7.5

Driving Lessons

In mijn missie om uit te vinden of de kindacteurs van Harry Potter nu echt ruk zijn, of gewoon slecht geregisseerd worden probeer ik de kiddo's nu in andere films op te sporen. Eerst aan de beurt was Rupert Grint aka Ron Weasly en hij wist me eigenlijk meteen positief te verrassen.

Ben is 17 1/2 jaar oud en is de zoon van een introverte pastoor en een overheersende moeder. In zijn zoektocht naar een bijbaantje komt hij terecht bij de uiterst liberale Evie, een afgeschreven actrice zonder blad voor haar mond. Zij weet hem los te peuteren van zijn moeder voor een roadtrip naar Edinburgh. Een trip hem van alles leert over echt leven en echte liefde.
Het klinkt cliché, het is ook best cliché, maar het is ook eigenlijk best tof.
Rupert Grint wordt goed ondersteund door Julie Walters (de actrice) en Laura Linney (de moeder) en zet een overtuigende rol naar.
De soundtrack met muziek van Sufjan Stevens en Nick Drake wist me vervolgens helemaal over de streep te trekken.
8.0

[ Bericht 5% gewijzigd door TJLinden op 14-08-2009 18:12:17 (Linkjes ingevoegd) ]
pi_71885547
Man on Wire (James Marsh, 2008)
Had heel wat meer verwacht van deze Oscarwinnende documentaire. Op zich is de opbouw goed en komt alles aan bod, maar dat had in mijn ogen ook in de helft van de tijd gekund. Verder is de man op het draadje zelf nogal irritant en vond ik het einde nogal een anticlimax aangezien er geen bewegende beelden zijn van het moment suprême. Neemt natuurlijk niet weg dat het een hele prestatie was. 5.5
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:12:16 #243
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71889623
Gisteren:

The Matrix Revolutions
Hoe kan het toch zijn dat het laatste deel van een trilogie die zo geweldig begint toch zo teleur kan stellen? Het lijkt wel of de Wachowski broertjes zich geen raad meer wisten met het toch gecompliceerde verhaal waar ze zich in hebben gewerkt. Het script is een rommeltje en de film weet nauwelijks écht te vermaken of te boeien. Ook dit deel duurt, net als Reloaded, te lang.
Toch zijn er ook goede dingen op te noemen: opnieuw is de film een lust voor het oog, net als Monica Belluci. Jammer dat haar rolletje zo ontzettend klein is.
Maar daarmee zijn de goede dingen ook wel zo`n beetje genoemd.
Erg teleurstellend, een anti-climax.

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
  Redactie Games vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:16:09 #244
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_71889756
G.I. Joe: Rise of Cobra (2009)

Regie: Stephen Sommers
Acteurs: Channing Tatum, Sienna Miller en Joseph Gordon-Levitt
Tijd: 118 min.
IMDb-score: 6,1/10 (10.174 stemmen)

Tien jaar in de toekomst moet het elite korps die bekend staat als G.I. Joe het opnemen tegen de kwaadaardige organisatie Cobra. Deze organisatie handelt in verboden wapens en wordt gerund door een Schotse man. Wanneer deze leider van Cobra door heeft dat G.I. Joe zijn wapenhandel in gevaar brengt, wil hij keihard terugslaan.

Meer uit jeugdsentiment deze film gaan kijken, hoopte op een soort kwaliteit van de remake van Transformers, maar het was gewoon nog slechter dan dat, kan er weinig goeds van zeggen, behalve:

Snake Eyes en Storm Shadow
Baroness

De rest... Oppervlakkig, Over the top CGI, geen inhoud, erg slechte grappen Channing Tatum die waardeloos acteert (Snake Eyes was ruimschoots de beste acteur, zonder ook maar een woord gesproken te hebben), corny Star Wars rip-off scenes en slechte " " dialogen, alle soldaten die Joe's worden genoemd ongeacht of ze minder of beter zijn, de kreet "Yo, Joe" zorgt voor , net zo slecht als alle The Mummy films. Zegt ook al wel wat over de Cameo's van Brenda Fraser en Arnold Vosloo (beide van The Mummy). Mocht je wel The Mummy films wel tof vinden, past het mooi in het rijtje, anders zou ik em links laten liggen..

Slecht voor het jeugdsentiment...

Mijn score: 4,5/10

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Noodle op 14-08-2009 23:38:37 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_71890075
The Strangers (Bryan Bertino, 2008)
Prima filmpje, met name de opbouw en de spanning in het begin van de film, daarna wordt het wel iets minder maar lang niet slecht. Er blijft een creepy en dreigende sfeer over de film hangen. Dat men niet met echte antwoorden komt zie ik niet als zwak punt, eerder het tegenovergestelde. Heb persoonlijk een zwak voor Liv Tyler, en dat is niet echt vanwege haar acteerprestaties, maar in deze film vond ik haar lang niet slecht. 7.0
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:33:13 #246
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_71890355
Beetje zitten zappen, maar Hitch was toch niet zo kut als dat ik dacht dat het zou zijn. Nog steeds mega-standaard, maar best te doen. Die Eva Mendes heb ik dan weer helemaal niks mee.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_71898563
taking pelham 123 vette film
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:49:04 #248
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_71899851
Fighter
Waardeloze film.

Awaydays
Soort van hooligan drama film. Beetje ongeloofwaardig dat die broekies telkens met groot gemak die gevechten wonnen maar wel een aardige film.

The Cake Eaters
Een beetje een saaie film maar vond hem wel goed te doen. Kristen Stewart deed het leuk.

Haute Tension
Verwachte hier veel van omdat deze film vaak in het rijtje van Martyrs, Frontier(s) en À l'intérieur staat. Viel toch een beetje tegen in vergelijking met Martyrs en À l'intérieur maar was wel beter dan Frontier(s). Goede film dus, als je er van houd dan.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:10:39 #249
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_71901674
Behind Enemy Lines - Colombia
Een te slechte 'rambo-kloon' en ontzettend Amerikaans. Een paar navy seals of wat het ook zijn moeten een missie uitvoeren in colombia maar worden in de val gelokt. Veel bla bla, Rambo-actie en dom patriottisch gelul.
Keith Davis is echt een kansloze B-acteur.

IMDB: 5.0
Zelf: 5.0
pi_71902222
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 12:45 schreef Butcherlars het volgende:
taking pelham 123 vette film
De remake? Of het origineel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')