Net terug van de Zalinaazzzzzz. Na vorig jaar geweest te zijn, besloten we dit jaar toch een een poging te wagen..
Uurtje of 11 waren we binnen, en onze grote vriend uit nabij gelegen dorpske draaide (Patke B). Bij binnenkomst steeg de gemiddelde leeftijd en feestervaring bijna door het dak. Wat een hoop VIEZZZE jonge sletjes & mooiboys.
Onze grote mattie in het alom bekende blousje draaide inmiddels elke klassieker die ze toch een 'jump-hit' hebben verheven. Het publiek vind het allemaal prima en crusty is op weg naar de bar voor de gebruikelijke barvrouwen-controle en het eerste biertje.
Na wat geklets even naar voren gelopen, maar niet voordat de oordoppen het niet al te geweldig afgestelde geluid wat zuiverder maakte.
Eenmaal voorin, ongeveer in boks gekropen, kwam onze eerste held van de avond Super Marco May.
Als je je zet begint met Double Dutch Darkies op dat volume kan het eigenlijk al niet meer stuk gaan. Maar goed, beetje lekker inkomen. Heerlijk setje, gevarieerde platenkeuze en vooral ook een hoop niet-standaard plaatjes!
Hij had wel even twee 'kijk-ons-handjes-in-de-lucht-kunnen-houden-ik-vind-de-muziek-zonder-bas-leuker' plaatjes (breaks).
Dat vond ik wel een gepast tijdstip om eens even te kijken wie van onze matties daar in die Zalinazzzzz dacht; "HEE godver, het is wel stoer, als ik mijn handjes in de lucht doe".
- Eerste telling: +/- halverwege in de set -> 6 handjes
- Tweede telling: einde set -> 10 handjes *bijna een verdubbeling*
Na een lekkere opwarmer van SMM, mochten de noisecontrollers hun dingetje doen. Sfeertje werd natuurlijk al wat drukker. Tevens was inmiddels de inschrijving voor de wandelavond gestart en de start inmiddels ingeluid. De gemiddelde mooiboy moet toch zeker overal even gekeken hebben waar die chickies zijn. En de chickies moesten altijd even een rondje doen voor de bekende en kijken of ze hoog blonde haartjes, (over) zonnebank bruine huid, lagen make-up en de fuck-me-bag nog steeds er uitzagen zoals ze wilde.
Over de set van Noisecontrollers niets te klagen, de nieuwe noisecontrollers, wildstylez gehoord live. Prima plaatje zeg ik jullie zo!
Na de Noisecontrollers was het druktepunt inmiddels bereikt. En door de wandelvierdaagse waren we inmiddels opgeschoven van linksvoor naar bijna rechts achter. Nog even de nodige foto's gemaakt zien worden, want niets is natuurlijk mooier dan picca's op je hyves.
*Ik en mijn schatje zoendend @ Bassssrulerzzzz*
* Ik en die chicka's*
Vervolgens de act waar we eigenlijk het meest naar uitgekeken hadden. De overminds! Prima producties, samen (en apart). Stuk voor stuk vlogen de knallers om de oren, en crusty, bartman, sief en gerrie konden niets anders dan kei en keihard de vloer kapot stampen en de MC en onze overminds laten zien dat ze toch echt zeker prima werk hebben verricht ! Man man man, wat een energie in de set en het optreden.
Jammer dat de gemiddelde persoon binnen geen ID hadden wie er eigenlijk nu achter de draaitafels stonden en uberhaupt een nummer herkende. (Op de remake van een oud jaren 90 dance./house nummer na)
*Crusty is vandaag weer waardeloos in titels sorry*
Aan het einde van de set, nog even met luid gefluit en geklap ons respect aan ze getoond.
De MC had het zeker in de gaten, aangezien wij de enige waren die verder bewogen dan de, shake-de-heupen-soepeltje-links-rechts-moves...
Inmiddels het publiek redelijk beu te zijn, weinig energie en veels te druk en teveel geloop, besloten we de Profeet over de slaan en nog eventjes wat HC mee te pakken en wat muntjes op te maken

Eenmaal boven was het geluid nog slechter dan de gemiddelde telefoon! Tommy draaide overigens nog wel wat lekkere HC klappertjes, die zelfs het 14 jarige jochie voor me op prijs kon stellen!
Na nog wat muntjes snel opgemaakt te hebben, richting huis vertrokken, *bijna de greppel ingeremd*, maar verder heelhuids thuis.
Conclusie. Respect voor Noisecontrollers, SMM & the overminds. Heerlijke avond verzorgd.
Nadelen; Energieloos en sfeerloos publiek, drukte en soms matig afgesteld geluid, overigens is de zaalindeling met al die staantafels RETE irritant in de zalinazzz.
Twee maal en NOOOIT meer (riepen we vorig jaar trouwens ook al....)
Crusty meld zich af, en gaat lekker slapen!
Dit was tevens mijn TVP