Wie had het hier over VIRM?quote:Op woensdag 6 februari 2008 17:29 schreef Duvel het volgende:
Leuk plan van de Alkmaar - Luxemburg express, maar zodra die VIRM door de bovenleidingsluis van Gronsveld is en zijn panto weer opzet, doet ie boem en moet je de bus bellen.
Dat hoeft ook niet per sé, er kan voor gekozen worden om elk uur/elke twee uur etc. door te rijden naar Luxembourg. Het gaat mij er meer om dat er volgens mij een verbinding zou moeten zijn tussen alle hoofdsteden van de Benelux. Amsterdam-Brussel is er al, Brussel - Luxembourg ook. Alleen de A'dam-Lux ontbreekt dan nog. Daarnaast zal het ook mee kunnen helpen in de functie van Zuid-Limburg als Euregio.quote:Op woensdag 6 februari 2008 17:40 schreef knars het volgende:
Op zich wel een leuk idee, maar zie nog niet veel mensen gebruik maken van een halfuursdienst vanuit Nederland naar Luxemburg.
Ja precies, een 5500 dieselloc en ICK of M6 rijtuigenquote:
Nee, het was altijd al dit bordje. Het is overigens inderdaad tegen TVP's jaquote:Op woensdag 6 februari 2008 17:29 schreef Dichterbijer het volgende:
De ATB is terug
Alleen ik dacht dat er een TVP bordje voor was
Hebben we nog ergens een reeks 55 rondslingeren met ATB? Vast wel, gaan!quote:Op woensdag 6 februari 2008 17:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, een 5500 dieselloc en ICK of M6 rijtuigen
Makkelijkquote:Op woensdag 6 februari 2008 18:00 schreef Duvel het volgende:
Hebben we nog ergens een reeks 55 rondslingeren met ATB? Vast wel, gaan!
Dat is nog van de vorige keer, toen je op je PDA zatquote:Op woensdag 6 februari 2008 18:25 schreef Dichterbijer het volgende:
weer lekker diezelfde stank in die icb rijtuigen blegh
quote:Op woensdag 6 februari 2008 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is nog van de vorige keer, toen je op je PDA zat
bron?quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:40 schreef Socios het volgende:
Die Wadlopers gaan misschien naar Polen of Albanië.
Okequote:Op woensdag 6 februari 2008 17:29 schreef Dichterbijer het volgende:
De ATB is terug
Alleen ik dacht dat er een TVP bordje voor was
Ik heb geen scanner, tevens copyright enzo.quote:
Ow is dat gewoon tijdschriftenwinkel?quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:54 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik heb geen scanner, tevens copyright enzo.Maaruh, kijk anders morgen even in een tijdschriftenkiosk. Het nieuwsberichtje staat op blz. 11.
Zou geen gek plan wezen, volgens mij staan ze gewoon verf te happen tussen de braamstruiken daarquote:Op woensdag 6 februari 2008 20:16 schreef Socios het volgende:
Nee, het bevindt zich allemaal nog in het ´interessestadium´. Wel lachen om al die oude treinen dan op te zoeken, ja! Neem asjeblieft zo´n Plan U mee terug, ok?
Wist niet dat het traject Zwolle - Nijmegen in deze landen lagquote:Op woensdag 6 februari 2008 19:40 schreef Socios het volgende:
Die Wadlopers gaan misschien naar Polen of Albanië.
* Duvel mompelt iets over pasen en pinksteren...quote:Op woensdag 6 februari 2008 20:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
Je zou voor de dienst van Alkmaar - Maastricht - Luxembourg, de benelux stellen kunnen gebruiken als de HSL ooit rijdt en het materieel nog doet...
Volgens mij heeft die treindienstleider 20 minuten de tijd gehad om die machinist te informeren, prutserquote:Op woensdag 6 februari 2008 20:31 schreef Brembo het volgende:
Volgens mij wist die machinist niet dat er een stoptrein voorreed, prutser.
Volgens mij heeft een machinist gewoon de seinbeelden op te volgen.quote:Op woensdag 6 februari 2008 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgens mij heeft die treindienstleider 20 minuten de tijd gehad om die machinist te informeren, prutser
Als ik maar half ergens die vingerverf-neukfouten de schuld van kan geven, zal ik het niet laten, dat weet jequote:Op woensdag 6 februari 2008 20:39 schreef Duvel het volgende:
Volgens mij heeft een machinist gewoon de seinbeelden op te volgen.
De wondere wereld van de spoorwegen, alles maar dan ook alles is mogelijk. Een HSL 2 jaar lang niet bereiden en daarna tunnels vol stof...quote:Op woensdag 6 februari 2008 20:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
* Duvel mompelt iets over pasen en pinksteren...
De Plan T's hebben in ergens vanaf 1998 een levensduurverlenging gekregen omdat ze toen niet gemist konden worden. De Plan V's zijn geleverd vanaf ca. 1966/1967, dus zijn minstens twee jaar jonger. Op het moment dat de oude Plan V's toe waren aan een revisie, was de materieelpositie zodanig verbeterd (door de instroom van VIRM) dat ze overbodig waren. Een levensduurverlenging was niet meer nodig. Met de levensduurverlenging van Plan T kon het meegaan tot het gros van Plan V uit dienst gaat (als het goed is).quote:Op woensdag 6 februari 2008 21:34 schreef von_Preussen het volgende:
Nog een vraag, waarom zijn de eerste deelseries Plan V gesloopt i.p.v. de iets oudere (?) Plan T’s?
Inmiddels is er via Somda een bevestiging. Het is dus zeer waarschijnlijk dat er een aantal verkocht worden.quote:Op woensdag 6 februari 2008 19:40 schreef Socios het volgende:
Die Wadlopers gaan misschien naar Polen of Albanië.
Ah joh, flinke magneet erachteraan slepen, en aan het eind van iedere rit de onderdelen er weer in mikkenquote:Op woensdag 6 februari 2008 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Inmiddels is er via Somda een bevestiging. Het is dus zeer waarschijnlijk dat er een aantal verkocht worden.
Mogen ze trouwens eerst wel gereviseerd worden
Schiphol!quote:Op woensdag 6 februari 2008 22:36 schreef Tecnix het volgende:
Damens en Heren de trein naar Hoorn Kersenboogerd rijd vandaag via Delft
[ afbeelding ]
Welk station is dit?
Joh...quote:
quote:Op woensdag 6 februari 2008 23:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Joh...
"Hmhm, best donker, hmhm tunnel, hm, gaten in het plafond..."
Da's nieuw en geheel volgens plannning sinds deze week (wijzigingsblad per 4 feb.). D'r is dus wat met materieel geschoven en Utrecht-Zwolle heeft een setje V'tjes gekregen van Utrecht-Tiel waar nu dus in de spits de 2xDDAR rijdt die eerst op Utrecht-Zwolle reed.quote:Op woensdag 6 februari 2008 21:34 schreef von_Preussen het volgende:
De dienstregeling leek trouwens wel verder overhoop te liggen, want terwijl ik met de DD-AR Amersfoort uitreed, kwam de stoptrein van Zwolle naar Utrecht met 4 x Plan V binnen rijden.
Zijn die wijzigingsbladen openbaar? Ik wil wel ff weten waarom ze steeds klooien met de opstelling van m'n trein in Rotterdam...quote:Op donderdag 7 februari 2008 00:08 schreef ReisT het volgende:
[..]
Da's nieuw en geheel volgens plannning sinds deze week (wijzigingsblad per 4 feb.). D'r is dus wat met materieel geschoven en Utrecht-Zwolle heeft een setje V'tjes gekregen van Utrecht-Tiel waar nu dus in de spits de 2xDDAR rijdt die eerst op Utrecht-Zwolle reed.
Hm, toch vooral voor offtopic gedoe.quote:Op donderdag 7 februari 2008 08:13 schreef Peterselieman het volgende:
hier en hier kun je iets over de wijzigingen vinden.
En over die invalidenkar hoor je niksquote:Een invalidenwagen is donderdagochtend op een spoorwegovergang in Wezep tegen de intercity Groningen-Den Haag opgereden. Bij het ongeval raakte wonderwel niemand gewond, meldde ProRail. De trein raakte door het ongeval defect.
Wadloper?quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En over die invalidenkar hoor je niksra ra wat voor trein moet dat geweest zijn?
trein 534, stellen 4087, 4083, 4031 en 4242 (Koplopers dus)quote:Op donderdag 7 februari 2008 12:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En over die invalidenkar hoor je niksra ra wat voor trein moet dat geweest zijn?
Eens, ICM heeft de beste 2e klas-bebanking dat er is. (Ook beter dan ICE in mijn ogen).quote:Op woensdag 6 februari 2008 21:42 schreef von_Preussen het volgende:
Waarom niet gewoon het trijp pakken zoals in de Koplopers, dat is al 20 jaar in dienst en ziet er veel beter uit. En het is ook nog veel beter schoon te houden.
Die zijn sowieso uitgesloten, rijden vrijwel niet meer in reizigersdienst, en dan sowieso niet op dat trajectquote:
Hm grappig, dat is minder dan een SGM-II, die doet 1,1 m/s²!quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
Over sprinters gesproken. Op Somda wordt net gemeld dat de SLT in 44 seconden 140 km/h bereikt, wat neerkomt op een gemiddelde versnelling van 0,9 m/s²
Dat klopt inderdaad. Maar de SGM-II haalt dan ook geen 140 maar maximaal 125. Ik heb geen gegevens over de gemiddelde aanzetversnelling trouwens. Overigens: de maximale aanzetversnelling van ICM bedraagt maar 0,52m/s².quote:Op donderdag 7 februari 2008 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, vast niet tot ie Vmax heeft bereikt, want ik geef een gemiddelde aanzetversnelling tot 140 km/h en 1,1 m/s² is volgens mij de maximale aanzetversnelling van de SGM-II
Komt niet voor in mijn informatiebron helaas.quote:
Post eens een lijstje met wat er allemaal WEL in staat?quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:30 schreef Duvel het volgende:
Komt niet voor in mijn informatiebron helaas.
quote:Op donderdag 7 februari 2008 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Post eens een lijstje met wat er allemaal WEL in staat?
Momentje, ik loop even naar de SGM. Hij staat vanavond gelukkig binnenquote:
Ja, want dat is WEL sneller te bereiken per boot dan per spoor, niewaar?quote:
Ken je pappenheimers!quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Momentje, ik loop even naar de SGM. Hij staat vanavond gelukkig binnen
Hoe moet ik dat nou weten pikkestein?
Doet ie mee met remmen dan? Daar moet ie wel klaar voor zijn...quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaan er niet eens wat cargo's naar het verre zuiden/oosten? Je kan zo'n dichtgetapede wad toch gewoon in een gemengde goederentrein hangen als je wil?Of mis ik iets?
boejje, tussen 20 dozenbakken maakt 1 ongeremd wadje echt niet uit hoorquote:Op donderdag 7 februari 2008 22:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Doet ie mee met remmen dan? Daar moet ie wel klaar voor zijn...
En er dan, als je er bijna bent, achter komen dat Albanië breedspoor heeft of zo.quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
boejje, tussen 20 dozenbakken maakt 1 ongeremd wadje echt niet uit hoor
Nou en? Probleem van de koperquote:Op donderdag 7 februari 2008 22:50 schreef Duvel het volgende:
En er dan, als je er bijna bent, achter komen dat Albanië breedspoor heeft of zo.
USA - Cuba - Irak - Iran - NKoquote:Op donderdag 7 februari 2008 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
Klik
Volgens mij is er geen probleem met de spoorbreedte
Ok bedankt, we zetten het eropquote:Op donderdag 7 februari 2008 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
Even naar Amersfoort om de SLT te spotten? Deze komt volgens Somda morgen weer naar Amersfoort
Imagine: DH op de lijn Perth-Melbourne...quote:Op donderdag 7 februari 2008 22:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klik
Volgens mij is er geen probleem met de spoorbreedte
Die gaat dan via Utrecht naar Amsterdam?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:27 schreef JDude het volgende:
Hé, een Thalys door Breda! Dordt en Rotterdam blijken er uit te liggen...
Roosendaal - 's Hertogenbosch - Utrecht - Amsterdam.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 11:59 schreef sander89 het volgende:
Die gaat dan via Utrecht naar Amsterdam?
Oke ik zag net tussen staan op Actuele vertrektijden op Utrecht centraalquote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:05 schreef JDude het volgende:
[..]
Roosendaal - 's Hertogenbosch - Utrecht - Amsterdam.
Gebeurt wel vaker. Goede zaak, beter dan een groep (internationale) reizigers op Roosendaal dumpen, zoals met de Benelux maar al te vaak gebeurt.
Da's dus die omgeleide Thalys (9300-serie)quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:22 schreef sander89 het volgende:
[..]
Oke ik zag net tussen staan op Actuele vertrektijden op Utrecht centraal
12:16 Amsterdam C 9A 9315 Extra Trein
Weet ikquote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:55 schreef Charango het volgende:
[..]
Da's dus die omgeleide Thalys (9300-serie)
quote:Normaal is het advies ‘
op tijd rijden’. Als er tekort dreigt van een materieeltype luidt het advies ‘heel houden’ en
wordt punctualiteit voor dat materieeltype ondergeschikt.
De Benelux werd nu ook omgeleid via Utrecht. Wat was er mis bij Rotterdam en Dordt?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 12:05 schreef JDude het volgende:
[..]
Roosendaal - 's Hertogenbosch - Utrecht - Amsterdam.
Gebeurt wel vaker. Goede zaak, beter dan een groep (internationale) reizigers op Roosendaal dumpen, zoals met de Benelux maar al te vaak gebeurt.
"Computerstoring" waardoor geen bediening van seinen en wissels mogelijk was. Las ik.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
De Benelux werd nu ook omgeleid via Utrecht. Wat was er mis bij Rotterdam en Dordt?
Was sein- en wisselstoring.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
De Benelux werd nu ook omgeleid via Utrecht. Wat was er mis bij Rotterdam en Dordt?
De SLT schijnt met een slordige +30 gereden te hebbenquote:Op vrijdag 8 februari 2008 18:31 schreef dennistd het volgende:
ok, ik was weer van plan om de SLT te spotten, en weer komt ie niet....
nouja, iig wel de protos gehad nu
dan heb ik hem dus net 10 minuten gemist....quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De SLT schijnt met een slordige +30 gereden te hebben
Ha leuk!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Vetjes DuufIk ben in maart 1985 voor het eerst in het NSM geweest, misschien heb je me daar nog net geklopt
Treinen door de Tijd was ik ook bij, toen was ik 16. Geen foto's though. Weet alleen nog dat ik 3/4 van de middag in een TGV-Atlantique gezeten heb
Wauw dat was een hele onderneming, op je eentje met de trein naar Utrecht helemaal
2 jaar later kreeg ik pas een SOV, en is het alsnog goedgekomen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb van TddT alleen nog die blikken herdenkingsmunt van 150 jaar spoorwegen. En als ik nou 91 mag worden, dan zal ik van ieder 75-jarig bestaan van de spoorwegen een herinneringsmedaille/munt hebben
Scan 's dat ding!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BTW: Ik heb mijn Agfa Snapscan 1236u onder het stof vandaan gehaald en ben ff wat vette oude foto's aan het scannen, toch maar.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
Ik heb toen niet in die TGVA gezeten eigenlijk...quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:23 schreef knars het volgende:
TddT was toch in Utrecht? Was daar ook en iedereen móest en zou in de Atlantique. Dat was best leuk al dat gedoe rond 150 jaar spoor, volgens mij reed er toen ook nog iets speciaals bij ons langs het dorp (een tgv als showritje op slakkentempo oid)
Keequote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:29 schreef Duvel het volgende:
Nee, die oude!
Erg tof om te hebben, ik ben ZEER trots op dat dingquote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:45 schreef Duvel het volgende:
Edoch: tof om te hebben, zeker omdat ie van je opa is!
Wel leuk trouwens, mijn bet-overgrootvader (da's toch de opa van je opa?) was commies, wat dat ook zijn moge, bij de HSM. En oprichter van de Nederlandse Vereniging van Spoor- en Tramwegpersoneel op 4 juni 1886.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Erg tof om te hebben, ik ben ZEER trots op dat ding
dat ik m eigenlijk bij toeval in handen kreeg ookin Sep91 kreeg in voor het eerst een Studenten OV, en dat had een slechte invloed op me
en in december '91 overleed mijn overgrootmoeder, ZIJN dochter. Mja, erfenis verdelen. God jah hier nog iets van opa, die was wat bij het spoor. Oh, dat is wel wat voor Fles, hier...
maar mijn opa2 is NOG tofferquote:Op vrijdag 8 februari 2008 23:22 schreef Duvel het volgende:
Wel leuk trouwens, mijn bet-overgrootvader (da's toch de opa van je opa?) was commies, wat dat ook zijn moge, bij de HSM. En oprichter van de Nederlandse Vereniging van Spoor- en Tramwegpersoneel op 4 juni 1886.
Ongetwijfeld.quote:
Jij gaat echt hard straf krijgenquote:Op vrijdag 8 februari 2008 23:49 schreef Duvel het volgende:
Op de een of andere manier vond ik de volgende foto interessant om te maken, terwijl ik toen nog niet kon bedenken dat er mensen zouden zijn die daar hun gerief in zouden vinden.
[ afbeelding ]
Dank je!quote:
Ik denk dat het de gele pit is die je daar ziet branden. De rode heeft eigenlijk altijd al onderop gezeten omdat je anders geëmmer krijgt bij sneeuw. De gele pit bovenin is een relikwie uit de tijd dat het seinbeeld "dubbel geel" nog bestond, waarvan de betekenis mij even ontschoten is (iets met "middensnelheid", een term die we in het huidige seinstelsel niet meer kennen). Hoe dan ook: dat seinbeeld vereiste twee gele lampen boven elkaar, en dan is het wel zo makkelijk als de gele lamp boven zit. Later heeft de UIC een standaard bepaald waarbij groen bovenaan zit en rood onderin, en dus geel in het midden. Alle nieuwere seinen zijn zo uitgevoerd. Op sommige plekken kun je nog seinen aantreffen met vier lenzen trouwens. Maar daar wordt dan de bovenste lamp niet meer gebruikt.quote:Opvallend op die laatste foto zijn de seinen. De linker heeft de situatie zoals die nu bijna overal is en de rechter heeft de rode lamp nog boven zitten.
Heel fijn.quote:
Het stuk naar Harlingen haven gaat toch op de schop, en zal een jaar lang geen trein verkeer heen gegaan...quote:Op zaterdag 9 februari 2008 14:49 schreef Socios het volgende:
Daar zijn opzich wel reizigers voor. Station Harlingen Haven ligt dichtbij de haven maar ook bij de binnenstad. Vooral ´s zomers is het grootste gedeelte van de reizigers op dat stukje toerist.
ja wanneer gaat dat nou eigenlijk daadwerkelijk beginnen? En waarom moet dat een jaar duren?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:04 schreef Brembo het volgende:
Het stuk naar Harlingen haven gaat toch op de schop, en zal een jaar lang geen trein verkeer heen gegaan...
Ach, beter ruim dan te kort gepland, aldus Prorail. Zal waarschijnlijk het eerste project dat binnen de tijd af zal zijn. Waarschijnlijk werkt er een persoon in een graafmachine aan dit allesquote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja wanneer gaat dat nou eigenlijk daadwerkelijk beginnen? En waarom moet dat een jaar duren?
Er zijn best wel veel van die dingen nu, ze raken ook wat meer verspreid door het land.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 19:59 schreef Brembo het volgende:
De NS zou 100 van die duitse IC (L/B/K) bakken krijgen, van de DB, nog extra eind 2007. Maar hoever staat het hiermee, want ik heb het gevoel dat er maar een stuk of 10 uiteindelijk zijn gekomen?
Het slaat ook allemaal nergens op, het is prima zo. Eventuele versterkingen kunnen inderdaad ook zonder aan de sporen te komen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Als ze die dijk gewoon helemaal om het huidige spoor heen bouwen hoeft dat spoor toch helemaal niet buiten dienst genomen te worden?
Prorail gaat nu ook al treinnummers geven bij defecte treinenquote:Defecte trein Utrecht - Ede Wageningen
Tussen Utrecht Centraal en Ede-Wageningen moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Oorzaak: een defecte trein.
Toelichting voorval:
Defecte trein Utrecht - Ede Wageningen
Vanaf 21.20 uur staat een internationale trein (319) naar Duitsland defect. Hierdoor ondervindt het treinverkeer tussen Utrecht en Arnhem hinder.
Is dit de eerste die je ziet dat ze dat doen?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Prorail gaat nu ook al treinnummers geven bij defecte treinen
Ik heb er vrijdag in gezeten, vooral tussen Ede-Wageningen en Ede Centrum is het heel erg met schommelen. Ook de bakovergang piept en knarst nogal veel, best irritant. En dat stuk tussen Barneveld-Noord en Amersfoort reed ie al 130 ofzo, hij haalde iig inhalende auto's nog in.quote:Op zondag 10 februari 2008 10:08 schreef Dr_Flash het volgende:
schommel? Ik vind het een lekker treintje hoorKan zijn dat het spoor niet zo lekker ligt tussen Barneveld en Ede misschien. Ben benieuwd hoe het straks gaat worden als hij op Bnn - Amf inderdaad 140 mag
Nouja, het lijkt me sterk dat inhalende auto's maar 110 rijden op een stuk waar ze 120 mogen, met weinig ander verkeer.quote:Op zondag 10 februari 2008 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
En ik dacht dat hij nog maar tot 110 was goedgekeurd?
Volgens mij zijn ze de afgelopen dagen aardig aan het vingerverven daar, of niet?quote:Op zondag 10 februari 2008 10:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Holladiee
http://www.nu.nl/news/142(...)_Rotterdam_plat.html
Ja nee, wacht, dit is een NIEUWE storing hequote:
WTF! Om 10.35u stond op teletekst 751 dat de storing alweer opgelost was, en nu ligt het wéér plat. Damn, zelfs triangels zijn nog te moeilijk.quote:Op zondag 10 februari 2008 11:29 schreef knars het volgende:
En tot zover mijn plannen om met knars jr. nog even naar Rotterdam te karren om daar treintjes te kijken
En vanmorgen was het dus ook eventjes opgelost.quote:Op zondag 10 februari 2008 11:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja nee, wacht, dit is een NIEUWE storing heVrijdag lag het OOK plat.
Tip: neem de auto of ander vervoer naar remise Hilligersberg en ga naar de open dag van stichting Romeo.quote:Op zondag 10 februari 2008 11:29 schreef knars het volgende:
En tot zover mijn plannen om met knars jr. nog even naar Rotterdam te karren om daar treintjes te kijken
Dat zal wel toeval geweest zijn danquote:Op zondag 10 februari 2008 11:32 schreef Duvel het volgende:
En vanmorgen was het dus ook eventjes opgelost.
Volgens mij zitten er helemaal geen toiletten meer inquote:Op zondag 10 februari 2008 11:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoeveel toiletten zitten er in die SLT's trouwens? 2 in de vierbaks, 3 in de zesbaks neem ik aan? In de Protos zitten helemaal geen toiletten trouwens
quote:Op zondag 10 februari 2008 11:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tip: neem de auto of ander vervoer naar remise Hilligersberg en ga naar de open dag van stichting Romeo.
Ja, pech. Maar het was niet superspectaculair gelukkig! Wel leuk opgezet: stalletje met (dure!) poffertjes, stalletje met fris en cake en een stalletje met modeltrams. Alleen metrostel 5024 was toegankelijk. Hier een voorproefje van hoe het eruit zag.quote:Op zondag 10 februari 2008 12:26 schreef knars het volgende:
[..]
De oudste knars in de familie is 82 en houdt net als zn achterkleinzoon ook van treintjes. En woont dichtbij Hillgersberg. Jammer dat ik het niet eerder wist...
Is er al bekent wanner de prots tusssen houten en Houten casteelum gaat reiden ?quote:Op zondag 10 februari 2008 10:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, het zal ook wel ook idd. Andere treinen mogen daar dacht ik al 140, de protos KAN op zich 160, niemand die hem tegenhoudt om 130 te gaan rijden daar
Waarom zou er een protos tussen Houten en Houten Castellum gaan rijden?quote:Op zondag 10 februari 2008 18:26 schreef seinhuis het volgende:
[..]
Is er al bekent wanner de prots tusssen houten en Houten casteelum gaat reiden ?
Tevens heb ik gehoort dat treinen in nederland maar 149killometer per huur reiden.
Hè Fles, iedereen verdient een kans hier, hoe hard de wereld ook is! Dus een beetje meer respect voor je mede-users!quote:Op zondag 10 februari 2008 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
oh lazer alsjeblieft even op jij wil je
kusje voor je, grappenmakerquote:Op zondag 10 februari 2008 18:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hè Fles, iedereen verdient een kans hier, hoe hard de wereld ook is! Dus een beetje meer respect voor je mede-users!
Dat is toervallig , ik ga morgenavond ook die kant op. Mij reisplanning:quote:Op zondag 10 februari 2008 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
ik MOET echt weer even treinen. Ik ga morgenavond even een voortgangsinspectie ontvlechting Baarn houden
waarom krijg ik nou zo het idee dat fles dat niet wilquote:Op zondag 10 februari 2008 19:10 schreef seinhuis het volgende:
[..]
Messgien kunnen we samen naar Baarn gaan ?
Ik zou hem opgeven voor de vlokkentest, tegen beter weten in.quote:Op zondag 10 februari 2008 19:26 schreef Battlefan het volgende:
Ik zet in op middelbare school
In geen miljoen jaar.quote:Op zondag 10 februari 2008 19:36 schreef seinhuis het volgende:
Maar wil je nu met me mee gaan mrogen?
Alleen weet je niets van de Nederlandse taal en spelling mongeaulquote:Op zondag 10 februari 2008 19:30 schreef seinhuis het volgende:
Ik leer werkend
Tevens, ik weet al veel veel volgens mij vader
quote:Op zondag 10 februari 2008 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In geen miljoen jaar.
En laat ik het niet merken dat je me achterna reist, dan zwaait er wat.
Ja ik zag Flash voorbij rijden in een gele treinquote:Op zondag 10 februari 2008 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En laat ik het niet merken dat je me achterna reist, dan zwaait er wat.
Een eMmetje!!!quote:Op zondag 10 februari 2008 18:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, pech. Maar het was niet superspectaculair gelukkig! Wel leuk opgezet: stalletje met (dure!) poffertjes, stalletje met fris en cake en een stalletje met modeltrams. Alleen metrostel 5024 was toegankelijk. Hier een voorproefje van hoe het eruit zag.
[ afbeelding ]
Ja, die. MG2 trouwens, las ik net, niet MG1.quote:
Daar ben ik nog niet. En ook niet bijna.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:41 schreef Lemjur het volgende:
Als ik morgenochtend stil sta op Amsterdam Sloterdijk heb ik alweer 3000 kilometer getreind dit jaar
Maar waarom dan niet, Dr. Fles ? (Ik begreip je nietquote:Op zondag 10 februari 2008 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In geen miljoen jaar.
En laat ik het niet merken dat je me achterna reist, dan zwaait er wat.
omdat je een verschikkelijk miserabel, naar persoon bent.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:44 schreef seinhuis het volgende:
Maar waarom dan niet, Dr. Fles ? (Ik begreip je niet) Zal ik op soest wachten totdat jou trein is langgeweest?
Tevens, ik ben 16 jaar.
quote:Op zondag 10 februari 2008 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar ben ik nog niet. En ook niet bijna.
Misschien moet je maar gewoon stoppen met posten.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:44 schreef seinhuis het volgende:
[..]
Maar waarom dan niet, Dr. Fles ? (Ik begreip je niet) Zal ik op soest wachten totdat jou trein is langgeweest?
Tevens, ik ben 16 jaar.
Volgens retmetro.nl niet:quote:Op zondag 10 februari 2008 20:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, die. MG2 trouwens, las ik net, niet MG1.
Volgens de vrolijke Frans van RoMeO in het tweede filmpje van de site van Rijnmond was dit zelfs de wagen die de openingsrit met Bea & Claus heeft geredenquote:Serienummers Bouwjaar Fabrikant Type
5001-5027 1966-1967 Werkspoor M - M1
5051-5066 1969-1970 Werkspoor M - M2
eenschquote:Op zondag 10 februari 2008 20:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien moet je maar gewoon stoppen met posten.
quote:Op zondag 10 februari 2008 20:52 schreef Duvel het volgende:
[..]
Misschien moet je maar gewoon stoppen met posten.
quote:
Beroep: buger king op Utquote:Op zondag 10 februari 2008 19:25 schreef Willy84 het volgende:
Serieus, welke opleiding doe je en welke leeftijd heb je Seinhuis?
edit verkeerde postquote:Op zondag 10 februari 2008 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
ik MOET echt weer even treinen. Ik ga morgenavond even een voortgangsinspectie ontvlechting Baarn houden
Hou je ons wel op de hoogte? Het jaar is nog langquote:
quote:Op zondag 10 februari 2008 21:02 schreef Tecnix het volgende:
[..]
Beroep: buger king op Ut
Staat in zijn profiel
Tuurlijk, heb ik tenminste wat materiaal om mee te TVP-ënquote:Op zondag 10 februari 2008 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou je ons wel op de hoogte? Het jaar is nog lang
Misschien via de site van de SNCF, ook al is deze onder constructie at the moment...quote:Op zondag 10 februari 2008 22:16 schreef Gutz het volgende:
Even een vraagje.
A.s Zomer ben ik van plan om met de trein naar mijn vakantiebestemming te gaan (Argeles sur Mer - Zuid Frankrijk) om precies te zijn: Station Argelès village
Nu zit ik maar te prullen of de website van de NS (Hispeed onzin) en probeer ik iets fatsoenlijks eruit te persen voor deze rit. Dit lukt dus totaal niet.
Ik weet dat er een verbinding is vanuit Roosendaal naar Lille (via Brussel) Maar hoe en waar kan ik ergens de franse rijtijden en kosten terugvinden en deze in een mooi schematje zetten vanuit Roosendaal naar Argelès village.
Alvast bedankt.
Je moet niet via NS Hispeed boeken, maar gewoon via TGV.comquote:Op zondag 10 februari 2008 22:16 schreef Gutz het volgende:
Even een vraagje.
A.s Zomer ben ik van plan om met de trein naar mijn vakantiebestemming te gaan (Argeles sur Mer - Zuid Frankrijk) om precies te zijn: Station Argelès village
Nu zit ik maar te prullen of de website van de NS (Hispeed onzin) en probeer ik iets fatsoenlijks eruit te persen voor deze rit. Dit lukt dus totaal niet.
Ik weet dat er een verbinding is vanuit Roosendaal naar Lille (via Brussel) Maar hoe en waar kan ik ergens de franse rijtijden en kosten terugvinden en deze in een mooi schematje zetten vanuit Roosendaal naar Argelès village.
Alvast bedankt.
Ik ook nog niet. Zit nu rond de 2000km.quote:Op zondag 10 februari 2008 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar ben ik nog niet. En ook niet bijna.
Ik op 1.248, maar daar komen morgen welgeteld 52 bij, dus dan al 1.300!quote:Op zondag 10 februari 2008 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ook nog niet. Zit nu rond de 2000km.
Voor de RZD zal het lastig worden, maar binnen europa lukt het meerstal wel via www.jizdenka.cz. En anders lekker Google Earth he, is alleen wat meer werkquote:Op maandag 11 februari 2008 00:01 schreef ultra_ivo het volgende:
Kun je die kilometers ergens online terugvinden? hoogste kilometers in 48 uur is natuurlijk ook leukKomen bij mij Simferopol - Aken en Nizhnij Novgorod - Novosibirsk in aanmerking.
Nee, Belgie is een drama wat dat betreft. Gewoon enkeltjes en retourtjes, lijkt me het handigste (tenzij je vaker naar Belgie gaat met de trein).quote:Op maandag 11 februari 2008 10:27 schreef bork het volgende:
ff iets anders, komend weekend gaan we met wat vrienden naar Leuven, ik heb wat vrije tijd met Bram om ff te treinen.Kun je in Belgie op een automaat een rondreis-kaartje versieren?
![]()
Een mens, volgens teletekst.quote:Op maandag 11 februari 2008 09:22 schreef Erasmo het volgende:
Zucht.... Mijn trein naar Den Helder heeft weer is wat geraakt...
Mwoah, wil eigenlijk liever niet met de TGV maar gewoon met de reguliere treinen, wat rustiger aan lekker op het gemak.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:30 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Je moet niet via NS Hispeed boeken, maar gewoon via TGV.comWilde die reis vorig jaar zelf ook maken, hoop onderzoek gedaan, maar is niet meer doorgegaan uiteindelijk..
Hoe oud ben je? Hoeveel dagen wil je er over doen? Met hoeveel personen zijn jullie in totaal?quote:Op maandag 11 februari 2008 11:12 schreef Gutz het volgende:
[..]
Mwoah, wil eigenlijk liever niet met de TGV maar gewoon met de reguliere treinen, wat rustiger aan lekker op het gemak.
En dus bestaan 'we' als spoorhoekje van Fok! nu precies 5 jaarquote:Op dinsdag 11 februari 2003 16:22 schreef C3La het volgende:
Wie heeft er mooie treinpics?
Van bijzonder Nederlands materieel? Geen stoom, maar diesel of electrisch...
zooitjequote:Een treinmachinist heeft gistermiddag bij station Vroomshoop een noodstop gemaakt om te voorkomen dat de trein ontspoorde.
Hij had vlak daarvoor een groepje jongeren langs het spoor zien lopen en die bleken spullen op het spoor te hebben gelegd. Toen de politie de jongeren daarover wilde ondervragen gingen ze er vandoor, maar de agenten kon een aantal van hen alsnog te pakken krijgen. Tijdens de ondervraging werd bij een 15-jarige jongen een flesje gevonden waar waarschijnlijk de partydrug GHB in zat. De jongen is aangehouden en voor onderzoek meegenomen naar het bureau.
Grote gok Veenendaal de Klompquote:Op maandag 11 februari 2008 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Lustrumraadsel
Welk station is dit?
[ afbeelding ]
Probleem is alleen dat onderstation De Klomp er heel anders uitziet.quote:Op maandag 11 februari 2008 21:12 schreef sander89 het volgende:
[..]
Grote gok Veenendaal de Klomp
Volgens mij wel staat ieder geval ook een stroom huisje aan de overkant.
Kriebelt het zo ja?quote:Op maandag 11 februari 2008 21:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mên, hoeveel posts nog tot dit uit mijn AT is![]()
Het is wel redelijk eczeemopwekkend jaquote:
I know! Helaas kan je niet losse onderdelen van subfora eruit slopen. Zoals de P en T uit PTAquote:Je kan ook hele subfora tegelijk uit je AT mikken trouwens
Neequote:maar niet uit je MyAT waarschijnlijk
Vlekken in je nek van de spanning lieverd?quote:Op maandag 11 februari 2008 21:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het is wel redelijk eczeemopwekkend ja
Try ergernisquote:Op maandag 11 februari 2008 21:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vlekken in je nek van de spanning lieverd?
Was een grote gok eerst maar door maps.live.com wist ik het aardig zeker.quote:Op maandag 11 februari 2008 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Volgende keer komen jullie er niet zo makkelijk vanafHet is inderdaad het station waar ik na een zomerse regenbui in het late avondlicht van 20 juli 2002 mijn eerste Nederlandse stationsnaambordje schoot
[ afbeelding ]
homoquote:Op maandag 11 februari 2008 22:00 schreef Duvel het volgende:
Hulshorst btw.
Bedankt voor het aanbod, maar nee.quote:
Bedankt voor het aanbod, maar nee.quote:stuur me die foto maar @ MSN dan host ik hem wel
quote:Op maandag 11 februari 2008 22:05 schreef Duvel het volgende:
Bedankt voor het aanbod, maar nee.
Bedankt voor het aanbod, maar nee.
andere loc voorop was mooier geweest?quote:Op maandag 11 februari 2008 22:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Je kan je bij de onderstaande foto afvragen wat er hier niet klopt:
[ afbeelding ]
Daarom de vraag: Wat klopt hier niet
Toevallig kan ik me herinneren dat ik dat ondergekalkte ding ook nog heb zien rijden toen! Alleen niet op de foto gezet.quote:Op maandag 11 februari 2008 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
21-11-2006 hmm? Die dag schoot ik niet veel verderop, namelijk in 's-Hertogenbosch, ook een plan V, nummer onbekend:
[ afbeelding ]
Dat is te gemakkelijkquote:Op maandag 11 februari 2008 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Als de vraag is "Hoe laat werd deze foto genomen" dan weet ik het antwoord
Ik wil toch twijfels zetten bij het woord 'fatsoenlijk'. Dat T3 onderzeebootspul zie ik echt niet als fatsoenlijke nachtrijtuigen. Is een stuk onder het niveau van russische 3e klas.quote:Op maandag 11 februari 2008 22:02 schreef Zug-Chef het volgende:
Mijn bijdrage aan 5 jaar FOK! Het feit dat er eindelijk weer fatsoenlijke nachttreinen in Nederland komen. Net als 'toen-wij-allemaal-nog-klein-waren'
[ afbeelding ]
Uit Wit-Rusland, om precies te zijn, Minsk, komt dit rijtuig van het type WLABmee.
[ afbeelding ]
Het enige rijtuig (type WLABmee) wat uit Moskau komt, is zo'n 48 uur onderweg voor het in Nederland arriveert.
Helaas. Het is ergens anders, maar heel erg ver zit je ook niet misquote:Op maandag 11 februari 2008 23:09 schreef TrainGV het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit wel eens station Mantgum kan zijn
19, max aantal dagen 3, met 4 man totaal.quote:Op maandag 11 februari 2008 11:47 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? Hoeveel dagen wil je er over doen? Met hoeveel personen zijn jullie in totaal?
Welletrusten dr.Fles !quote:Op maandag 11 februari 2008 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
1. ik weet het niet
2. je camera loopt 5 seconden voor
3. ik ga slapen, welterusten
quote:Op maandag 11 februari 2008 21:46 schreef sander89 het volgende:
[..]
Was een grote gok eerst maar door maps.live.com wist ik het aardig zeker.
Ander bordje bij een station, waar staat die?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |