quote:Jammer alleen dat die bus er voor staat... Kan de trein nauwelijks zien.
Op dinsdag 11 februari 2003 16:29 schreef K3 het volgende:
Zoiets?Uit de search
Lint:
Regiorunner:
Koploper:
Buffel:
Thalys:
ICE:
quote:En nu graag een keer met werkende links?
Op dinsdag 11 februari 2003 16:33 schreef sweek het volgende:
Dit vind ik de mooiste Nederlandse treinen:
<knip>
[edit] ze doen het al... mooi! [/edit]
Duidelijk, de V-IRM VI
quote:Ja, vooral tussen Maastricht/Heerlen/Venlo en Den Haag/Haarlem
Op dinsdag 11 februari 2003 16:45 schreef WoekieWoekie het volgende:
Ik vind die locs ook wel cool, maar ze mogen ze wel eens schoonmaken zeg. Die krengen zijn altijd goor!!.
Maar je hebt ook toch een loskoppelbare loc, ik bedoel die ene die gewoon voor de treinstellen geplaatst wordt
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/electric/1600-1800/pix.html
quote:Ja, die heb je bij de meeste IC's... Maar die vind ik wat minder mooi gewoonlijk, daar gooien ze alle soorten treinstellen tussen elkaar om maar genoeg plaats te hebben.
Op dinsdag 11 februari 2003 16:45 schreef WoekieWoekie het volgende:
Ik vind die locs ook wel cool, maar ze mogen ze wel eens schoonmaken zeg. Die krengen zijn altijd goor!!.
Maar je hebt ook toch een loskoppelbare loc, ik bedoel die ene die gewoon voor de treinstellen geplaatst wordt
quote:idd schandalig... die gerenoveerde Duitse handel en Belgische meuk moet op Venlo-Den Haag en de gerenoveerde NL-rijtuigen moeten in Maastrich/Heerlen-Haarlem.
Op dinsdag 11 februari 2003 16:49 schreef sweek het volgende:[..]
Ja, die heb je bij de meeste IC's... Maar die vind ik wat minder mooi gewoonlijk, daar gooien ze alle soorten treinstellen tussen elkaar om maar genoeg plaats te hebben.
En ze moeten meer 1e klas reviseren, die rode leren stoelen zitten zo heerlijk!!
quote:Ja, ik zit ook veel op het traject Den Haag CS - Geleen Oost, en dat is echt een samenraapsel van vanalles, alhoewel ik ICM's wel fijn vind. (die Duitse hokjes voor 6) als je alleen zit, als je er met meerderen in zit is het echt niet fijn om zo helemaal opgesloten te zitten.
Op dinsdag 11 februari 2003 16:52 schreef MREn het volgende:[..]
idd schandalig... die gerenoveerde Duitse handel en Belgische meuk moet op Venlo-Den Haag en de gerenoveerde NL-rijtuigen moeten in Maastrich/Heerlen-Haarlem.
En ze moeten meer 1e klas reviseren, die rode leren stoelen zitten zo heerlijk!!
Ergens in amerika is een brug die gebruikt wordt door treinen en auto's. Op zich niet bijzonder, maar de brug is maar 1 trein (of auto) breed. Dat is natuurlijk met name verontrustend als je de trein tegenkomt......
quote:Waarom verontrustend, het zal niet anders dan eenrichtingsverkeer zijn.
Op dinsdag 11 februari 2003 17:30 schreef Rewimo het volgende:
Zoiets?Ergens in amerika is een brug die gebruikt wordt door treinen en auto's. Op zich niet bijzonder, maar de brug is maar 1 trein (of auto) breed. Dat is natuurlijk met name verontrustend als je de trein tegenkomt......
De Thalys is wel mooi
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 12-02-2003 00:56]
Ik weet dat het de binnenkant van de trein is maar ik dacht dat jullie dit ook wel konden waarderen.
quote:Oew! Mooie koploper... waar is dit? Schiphol?
Op dinsdag 11 februari 2003 17:11 schreef TheMarco het volgende:
[afbeelding]
quote:Maar verder een oncomfortabel kloteding. Veel te druk altijd en veel te weinig bagageruimte in de zomer als mensen er mee op vakantie gaan.
Op dinsdag 11 februari 2003 17:37 schreef mitt het volgende:[..]
![]()
De Thalys is wel mooi
ICE is veel mooier en luxer. Zonwering naar beneden, en ieder zn eigen tv met 2 film kanalen, of drie cd-kanalen. In het boekje staat welke cd's en films er zijn. Heerlijk!
Belangrijkste aansluitingen staan ook in het foldertje, en bij de stations staat op de info-borden aan welke kant je uit moet stappen. Details, maar als veel-trein-reiziger kan je dat soort dingen wel waarderen.
[Dit bericht is gewijzigd door MREn op 11-02-2003 17:43]
quote:Das schiphol ja
Op dinsdag 11 februari 2003 17:41 schreef sweek het volgende:[..]
Oew! Mooie koploper... waar is dit? Schiphol?
quote:Daar ben ik dus nog nooit geweest... maar er zijn maar weinig stations die ondergronds zijn (Schiphol, Best, Dieren wordt ondergronds?) dus ik kon het daar al een beetje uit opmaken.
Op dinsdag 11 februari 2003 17:42 schreef MREn het volgende:[..]
Das schiphol ja
quote:Dat is heel fijn, ja.
Op dinsdag 11 februari 2003 17:41 schreef MREn het volgende:[..]
Maar verder een oncomfortabel kloteding. Veel te druk altijd en veel te weinig bagageruimte in de zomer als mensen er mee op vakantie gaan.
ICE is veel mooier en luxer. Zonwering naar beneden, en ieder zn eigen tv met 2 film kanalen, of drie cd-kanalen. In het boekje staat welke cd's en films er zijn. Heerlijk!
Belangrijkste aansluitingen staan ook in het foldertje, en bij de stations staat op de info-borden aan welke kant je uit moet stappen. Details, maar als veel-trein-reiziger kan je dat soort dingen wel waarderen.
Ik vond van de nationale treinen de Buffel veruit het fijnste.
quote:Schiphol, Best en Rotterdam-Blaak liggen ondergronds.
Op dinsdag 11 februari 2003 17:56 schreef sweek het volgende:[..]
Daar ben ik dus nog nooit geweest... maar er zijn maar weinig stations die ondergronds zijn (Schiphol, Best, Dieren wordt ondergronds?) dus ik kon het daar al een beetje uit opmaken.
Dieren weet ik niets van, maar ik zou niet weten waarom dat onder de grond zou moeten. Almelo zou nog kunnen, daar komt een spoortunnel van een paar kilometer.
En er zijn plannen (geweest?) om Breda met de HSL-verbouwing ondergronds te maken met het busstation er boven op, maar dat is een jaar of 5 geleden, geen idee wat de plannen daar zijn op de moment.
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 17:57 schreef sweek het volgende:[..]
Dat is heel fijn, ja.
Zijn er foto's van hoe die er vanbinnen uitzien?
Ik vond van de nationale treinen de Buffel veruit het fijnste.
Buffel is wel aardig, maar je hebt maar 12 1e klas, dus dat voelt al heel snel druk aan
Ik vind zelf de verbouwde Nederlandse IC-rijtuigen heerlijk zitten. 220V voor de laptop, airco..heerlijk!
quote:Ik weet het ook niet precies, waarom het nu was.. maar ik heb ooit zoiets opgevangen. Ik kan ook niks opgoogelen dus misschien is het wel helemaal niet waar.
Op dinsdag 11 februari 2003 17:58 schreef MREn het volgende:[..]
Schiphol, Best en Rotterdam-Blaak liggen ondergronds.
Dieren weet ik niets van, maar ik zou niet weten waarom dat onder de grond zou moeten.
quote:1e klas is misschien wat minder daarin ja. Daar zit ik nooit in.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:03 schreef MREn het volgende:[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Buffel is wel aardig, maar je hebt maar 12 1e klas, dus dat voelt al heel snel druk aan
Ik vind zelf de verbouwde Nederlandse IC-rijtuigen heerlijk zitten. 220V voor de laptop, airco..heerlijk!
Verbouwde IC treinen? Bedoel je de ICM's die oorspronkelijk Duits waren?
quote:Nee, de oude Nederlandse IC-rijtuigen worden ook verbouwd. De hebben nu oranje banken in 2e klas en oranje stof in 1e klas (zoals de koplopers). Vernieuwd hebben ze grijze zijkanten van binnen met nep-houten plafond, luxe afgewerkt, eco-toilet, bruine banken in de tweede klas, rode leren stoelen in de 1e klas. Airco zit er standaard in, 220V aansluiting in 1e klas. Ramen kunnen niet meer open ivm airco.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:07 schreef sweek het volgende:[..]
1e klas is misschien wat minder daarin ja. Daar zit ik nooit in.
Verbouwde IC treinen? Bedoel je de ICM's die oorspronkelijk Duits waren?
Helaas nog niet zo luxe als de IC+..de waren in de 1e klas zwartleer met groene accenten, geblindeerde ramen en halogeenverlichting
quote:Kun je die hier uitpikken? Ik weet even niet hoe die er van de buitenkant uit ziet.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:11 schreef MREn het volgende:[..]
Nee, de oude Nederlandse IC-rijtuigen worden ook verbouwd. De hebben nu oranje banken in 2e klas en oranje stof in 1e klas (zoals de koplopers). Vernieuwd hebben ze grijze zijkanten van binnen met nep-houten plafond, luxe afgewerkt, eco-toilet, bruine banken in de tweede klas, rode leren stoelen in de 1e klas. Airco zit er standaard in, 220V aansluiting in 1e klas. Ramen kunnen niet meer open ivm airco.
Helaas nog niet zo luxe als de IC+..de waren in de 1e klas zwartleer met groene accenten, geblindeerde ramen en halogeenverlichting
quote:Daar staat ie nog niet tussen.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:14 schreef sweek het volgende:[..]
Kun je die hier uitpikken? Ik weet even niet hoe die er van de buitenkant uit ziet.
Ik kan wel eens een foto zoeken/maken. Tweede klas zie ik altijd wel één of meer in zo'n IC hangen, maar 1e klas is zeldzaam, dat is ff geluk hebben.
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 18:17 schreef MREn het volgende:[..]
Daar staat ie nog niet tussen.
Ik kan wel eens een foto zoeken/maken. Tweede klas zie ik altijd wel één of meer in zo'n IC hangen, maar 1e klas is zeldzaam, dat is ff geluk hebben.
quote:Helaas, dit is de IC+, dat waren de prototypes voor de ICRm zoals de vernieuwde IC-wagons heten. De uiteindelijke versie is iets minder luxe.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:21 schreef sweek het volgende:[..]
[afbeelding]
Gevonden.
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/car/IC%2B/pix.html
2de klas alleen dus wel.
quote:Waar rijden die? Ik heb er denk ik nog nooit ingezeten...
Op dinsdag 11 februari 2003 18:23 schreef MREn het volgende:[..]
Helaas, dit is de IC+, dat waren de prototypes voor de ICRm zoals de vernieuwde IC-wagons heten. De uiteindelijke versie is iets minder luxe.
quote:IC+ rijd nergens meer, daar is vorig jaar de laatste van verbouwd tot ICRm.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:27 schreef sweek het volgende:[..]
Waar rijden die? Ik heb er denk ik nog nooit ingezeten...
Ze horen te rijden op Maastricht/Heerlen-Den Haag, maar komen ook vaak voor op Venlo-Den Haag.
Bruine banken, en de ene helft van de wagon zit de andere helft aan te kijken.
quote:Dat traject reis ik toch echt 2 keer per week op..
Op dinsdag 11 februari 2003 18:29 schreef MREn het volgende:[..]
IC+ rijd nergens meer, daar is vorig jaar de laatste van verbouwd tot ICRm.
Ze horen te rijden op Maastricht/Heerlen-Den Haag, maar komen ook vaak voor op Venlo-Den Haag.
Bruine banken, en de ene helft van de wagon zit de andere helft aan te kijken.
R'dam Blaak (oude station)
Coevorden (sneeuw)
Int. 1139 Ardennen Expres in de Ardennen (Amsterdam - Luxembourg)
matje 54 op Amsterdam CS
ICM te Den Haag HS
ICE NS Koln-Amsterdam CS
Thalys Paris Nord- Amsterdam CS (Berchem -Antwerpen)
D203 Amsterdam CS - Basel (Trein die ontspoorde te Bruhl op 6 febr. 2000)
quote:Ja kan ze van buiten herkennen aan de nog mooie verf en aan het feit dat de ramen niet meer open kunnen (dus grotere ramen, zonder zo'n draai raampje erboven).
Op dinsdag 11 februari 2003 18:31 schreef sweek het volgende:[..]
Dat traject reis ik toch echt 2 keer per week op..
Maar ok. Misschien rijden ze minder in de weekends?
Moet je maar eens kijken als je weer 'ns met de trein gaat. Kan bijna niet missen.
Voor de liefhebbers van de benelux treinen: die gaan over een tijdje verdwijnen.
De HSA is aan het kijken voor nieuwe treinstellen, eisen:
quote:Ik ga de hele trein wel aflopen vrijdag / zaterdag, bedankt.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:34 schreef MREn het volgende:[..]
Ja kan ze van buiten herkennen aan de nog mooie verf en aan het feit dat de ramen niet meer open kunnen (dus grotere ramen, zonder zo'n draai raampje erboven).
Moet je maar eens kijken als je weer 'ns met de trein gaat. Kan bijna niet missen.
quote:Om in de 'Benelux' sfeer te blijven, hier nog een paar eerdere Benelux treinstellen.
Op dinsdag 11 februari 2003 18:37 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor de liefhebbers van de benelux treinen: die gaan over een tijdje verdwijnen.De HSA is aan het kijken voor nieuwe treinstellen, eisen:
dubbeldeks minimaal 220km/uur
Amsterdam CS
Dordrecht
Brussel Noord
quote:Wow!
Op dinsdag 11 februari 2003 18:47 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Om in de 'Benelux' sfeer te blijven, hier nog een paar eerdere Benelux treinstellen.
[afbeelding]
Brussel Noord
Zelfs met een rood/gele-benelux rijtuig met zowel 1e als 2e klas in elke trein. Blauw/geel 1e klas IC-rijtuig gaat dan in de de Benelux.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |