Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 15:08 |
![]() Hier alweer deel 98 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 93, 94, 95, 96, 97. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion ge�xploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen. De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover). Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar Belgi� loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en Belgi� rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC�s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Zodra de HSL echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations: Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 1% gewijzigd door Dr_Flash op 12-01-2008 22:13:29 ] | |
Duvel | zaterdag 12 januari 2008 @ 15:09 |
Ja, volgens mij zie je twee ICE's gekoppeld niet zo vaak in NL. | |
Dichterbijer | zaterdag 12 januari 2008 @ 15:11 |
quote:Zeker een drukke dag ![]() | |
Duvel | zaterdag 12 januari 2008 @ 15:11 |
Of een opzending. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 15:13 |
Of een vleugeltrein ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 januari 2008 @ 15:25 |
quote:Vleugeltrein? | |
Zug-Chef | zaterdag 12 januari 2008 @ 15:29 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vleugeltrein![]() | |
Socios | zaterdag 12 januari 2008 @ 15:36 |
De ICE Frankfurt (Main) Hbf - Amsterdam Centraal/ Bruxelles-Midi ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 januari 2008 @ 15:45 |
![]() Ik zeg: Gedateerd! | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 15:46 |
quote:Ja, goed punt. Wie houdt die banners bij? ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 12 januari 2008 @ 15:49 |
Lekker belangrijk, NS HiSpeed suxx more. ik weiger gewoon verder die term te gebruiken. Ik zeg: BOYCOT die onzin! Gewoon NS Int | |
Duvel | zaterdag 12 januari 2008 @ 15:52 |
Zo lang ze in Nederland hooguit 160 rijden... | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 15:52 |
quote:Slechte sex gehad vannacht? Ouwe mopperpot ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 12 januari 2008 @ 15:54 |
Whaha nee hoor, ik klaag gewoon lekker veel op dingen die mij niet bevallen ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 januari 2008 @ 16:13 |
quote:Naarmate je ouder wordt , wordt dat alleen maar erger ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 12 januari 2008 @ 16:14 |
Matig incrowd topic zo. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 16:21 |
quote:Wat wil je, met zo'n TS ![]() | |
Willy84 | zaterdag 12 januari 2008 @ 16:51 |
![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 januari 2008 @ 16:57 |
quote:TVP? Enniewee, in de buurt van Roermond... http://youtube.com/watch?v=6Y097gsblFc | |
Willy84 | zaterdag 12 januari 2008 @ 17:09 |
Yes TVP! Plus nog de beste wensen natuurlijk! Anyway. Er komt nog een bezoekje georganiseerd door de NVBS aan van de nieuwe werkplaats in de Watergraafsmeer. Ik heb me ook aangemeld. Zoals jullie weten ben ik er al geweest aan de foto's van topic's terug te zien. Toch altijd leuk. Iedereen kan zich aanmelden. Ook niet leden. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 17:10 |
quote:en dat je er dan nog een linkje bij plaatst en zo ![]() | |
Willy84 | zaterdag 12 januari 2008 @ 17:20 |
quote:Had het via de mail ![]() quote: SPOILER | |
Zug-Chef | zaterdag 12 januari 2008 @ 17:22 |
Whehe, de NVBS ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 17:30 |
Ik ben idd lid van de NVBS ja, Willy ![]() ![]() quote:Daar heb je zeker gelijk in ![]() | |
Wadloper | zaterdag 12 januari 2008 @ 19:33 |
Ach, de NVBS... ![]() Lid word ik er toch niet van... Zeker niet met die mongeaultjes nee ![]() | |
Willy84 | zaterdag 12 januari 2008 @ 19:39 |
quote:Dat heeft mij nog niet mogen opvallen. Wellicht ligt dat aan het volk dat ik dagelijks om me heen heb, weinig verschil ![]() SPOILERmaar serieus, je hoeft toch niet met al die mensen allerlei activiteiten te doen, althans dat heb ik niet. Ik wil gewoon een beetje rondkijken op zo'n opendag. Je maakt af en toe een praatje, en je gaat weer pleiten. Ik heb nog geen profiel opgesteld van de gemiddelde NVBS'er. Wel heb ik die verhalen gehoord over van die mannetjes die tegen mensen gaan schreeuwen (zelf 1x gezien) en zelfs met steetjes gaan goeien omdat je uit hun beeld voor de foto moet. Ja als dat iemand van 50 is dan is dat toch redelijk kansloos. Als hij nou 15 was zou je nog kunne denken: "dat ontgroeit hij wel" maar op die leeftijd, nee. Ach ja, ik kijk wat rond, stel wat vragen, en maak een babbeltje en ben weer weg. Eventueel wordt daar nog wat bier aan toegevoegd, mits dat gratis is ![]() [ Bericht 43% gewijzigd door Willy84 op 12-01-2008 19:44:15 ] | |
Duvel | zaterdag 12 januari 2008 @ 19:44 |
quote:Tja, dat heb je met al die mafketels: treinspotters, vliegtuigspotters, allemaal een beetje raar volk. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 19:45 |
quote:Dat blad is altijd wel tof, staat veel in. En ze organiseren bijzondere excursies. Daarmee kom je op plekken wat je zelf nooit zou lukken. Dat is best tof ![]() En die sociaal gehandicapten, ach. Als je met een paar vrienden bent hoef je er geen last van te hebben ![]() | |
Willy84 | zaterdag 12 januari 2008 @ 19:47 |
quote:Je kan toch ook gewoon alleen het maandblad lezen? Dan hoef je hier die nutteloze vragen niet meer te stellen ![]() | |
Willy84 | zaterdag 12 januari 2008 @ 19:49 |
quote:De vrienden van Flash ![]() SPOILERdie reizen die ze maken zijn wel heel mooi, wat ik er van zie, maar vet duur. En ja student he ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 19:52 |
niet met vuur spelen Willy ![]() Ja klopt, erg duur inderdaad. Maar bijvoorbeeld de Koninginnedagrit vorig jaar, dat was tof. Heul het Moerdijkterrein af gereden, en bij de IJzeren Rijn zomaar de productiehal van de zinkfabriek in. Dat lukt je zelf niet hoor, zulke dingen ![]() ![]() | |
Willy84 | zaterdag 12 januari 2008 @ 20:07 |
Ook leuk:![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 20:09 |
Ja, wil je weleens even op je woorden letten, jij rekel ![]() ![]() | |
Willy84 | zaterdag 12 januari 2008 @ 20:12 |
Jij infantiele treinfappert..!!! Ik kom een keer naar Utrecht toe jahh! ![]() SPOILER | |
Duvel | zaterdag 12 januari 2008 @ 20:14 |
Wat een gezellige conversatie, hoogstaand ook. | |
Duvel | zaterdag 12 januari 2008 @ 20:14 |
quote:Precies, ik ook, morgen, ja! | |
Willy84 | zaterdag 12 januari 2008 @ 20:16 |
Mijn oprechte excusses ![]() | |
Willy84 | zaterdag 12 januari 2008 @ 20:26 |
Alle gekheid op een stokje, ik heb vandaag het vernieuwde blad van de NVBS ontvangen (op de rails) Vind het er mooi uitzien, alleen de voorkant doet me wat oudbollig overkomen. Voor de rest mooie layout maar ik vond dat er niks mis was met het 'oude' blad. Ga hem zo maar is even lezen. | |
Peterselieman | zaterdag 12 januari 2008 @ 20:30 |
quote:LOL ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 20:30 |
quote:Viel mij eigenlijk vooral op hoe dik hij is ![]() | |
Willy84 | zaterdag 12 januari 2008 @ 20:34 |
quote:Ja, door de 'zwaardere' soort papier die is gebruikt, zodat de letters beter leesbaar zijn. Waarschijnlijk een aantal klachten gehad van wat oudere leden. Van de week een man op radio NH dat de letters van de ondertiteling steeds kleiner worden en slechter leesbaar zijn. De opmerking dat zijn ogen misschien slechter zijn geworden kon die niet hebben ![]() maar blad ziet er puik uit hoor ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 20:36 |
Ik ontdekte van de week dat er codes onder aan stationsnaambordjes staan. Weet iemand wat die betekenen toevallig? Gorinchem, spoor 2: ![]() Geldermalsen, spoor 3-4: ![]() Die A215 lijkt me de breedte in cm ![]() ![]() | |
Willy84 | zaterdag 12 januari 2008 @ 20:38 |
Ook echt weer iets voor jou he ![]() ![]() het lijkt me meer een vraag voor de staffunctionaris Stationsnaamborden der Stations; van ProRail SPOILER | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 20:40 |
edit: Ah okee, het eerste getal is de afgiftepuntcode van het station ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 20:42 |
quote:Tuuk, ik ben de Bordjesbaas. Dit soort dingen moet ik wel weten dan natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 12 januari 2008 @ 20:44 |
quote:Waar je allemaal wel niet op let tijdens het wachten op een volgende trein ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 20:45 |
quote:Oh, ik heb er nog eentje hoor, van dezelfde avond ![]() | |
Duvel | zaterdag 12 januari 2008 @ 21:03 |
Lokettisten kennen dus al die afgiftecodes uit hun hoofd (tenminste, als er regelmatig een kaartje naar die bestemming wordt gekocht). Het loketbaliesysteem gebruikt die codes ook. Is verder sowieso redelijk gebruikersonvriendelijk, dat systeem. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 21:13 |
En dan nog iets wat me opviel. Misschien weet jij dat wel Duuf ![]() ![]() Filmpje | |
Duvel | zaterdag 12 januari 2008 @ 21:17 |
Je bedoelt dat gerammel? Ik heb geen flauw idee? Bij mijn weten hebben die dingen een elektromotor en wat contacten aan boord, en that's it. Als het wissel niet omloopt, maakt ie normaal geen geluid dacht ik? Maar ik ben geen wisselspecialist... | |
Wadloper | zaterdag 12 januari 2008 @ 21:20 |
quote:Whehehe ![]() ![]() En ik mij maar afvragen wat er nou stond ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 21:22 |
quote:Mja, ik heb het bij minstens 2 wisselstellers gehoord, en het ging constant door. Zowel op de heen- al op de terugweg had ik een overstap van ca. 20 minuten, dus ik neem aan dat dat min of meer altijd gebeurt. | |
Wadloper | zaterdag 12 januari 2008 @ 21:25 |
Ik merkte anders niets bijzonders eigenlijk? | |
Peterselieman | zaterdag 12 januari 2008 @ 21:25 |
Behalve de 'enge' stem van Fles zeker? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 21:26 |
het gaat om dat geluid alsof er een nest jonge kuikens onder die kap zit, stelletje naabs. | |
Zug-Chef | zaterdag 12 januari 2008 @ 21:28 |
quote:oja ![]() | |
Duvel | zaterdag 12 januari 2008 @ 21:33 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 12 januari 2008 @ 21:44 |
Jammer dat je door de nieuwe dienstregeling van de bussen in Oost-Groningen nu het rondje Groningen-Delfzijl-Roodeschool-Groningen niet meer in 2 uur kunt doen ![]() Mocht iemand er behoefte aan hebben om het ooit weer eens te gaan doen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 21:49 |
Roodeschool wil ik wel weer eens een keertje heen eigenlijk ja. Met RNL voor t laatst geweest. | |
Duvel | zaterdag 12 januari 2008 @ 21:51 |
Het is vast niet veel veranderd. ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 januari 2008 @ 21:53 |
quote:Weet iemand wat voor soundtrack er gespeeld wordt? Of mij even de username van de maker van dit filmpje door PMen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 21:58 |
quote:Nee, denk het ook niet ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 22:01 |
Oh Peterselie-dude jij had toch ergens een lijstje gemaakt van die artikeltjes die een paar lui gemaakt hadden over stations toch? Mss kunnen we dat nog snel even in de OP (en de wiki) erbij schoffelen? | |
Peterselieman | zaterdag 12 januari 2008 @ 22:03 |
Zal wel even op zoek, Fles ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 22:04 |
Coolness | |
Peterselieman | zaterdag 12 januari 2008 @ 22:06 |
Gevonden in het vorige deeltje: Hoek van Holland Kesteren Uithuizen Buitenpost | |
Duvel | zaterdag 12 januari 2008 @ 22:10 |
quote:Het leuke aan dat lijntje is dat het zo maf slingert. En dat de trein er maar 80 mag, echt een boemel. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 22:15 |
quote:OP aangepast ![]() Ik begrijp dat we nog wachten op het verhaal over Deventer van thats-me? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 12 januari 2008 @ 22:16 |
of iemand anders die zich geroepen voelt om het te schrijven ![]() | |
Duvel | zaterdag 12 januari 2008 @ 22:17 |
quote:Die heeft geloof ik wel al aangegeven er niet echt tijd voor te hebben. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 22:18 |
Nou, okee, iemand anders dan die zich geroepen voelt? Het zou zonde zijn als het na die 4 stukjes weer ophoudt, vind ik ![]() Het hoeft wmb ook niet per se over Deventer te gaan dan ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 12 januari 2008 @ 22:21 |
Ik heb altijd nog het plan te schrijven over Kruispunt Beugen. Maar daar moet ik ff een keer tijd voor hebben, en de komende week ben ik iedere avond de deur uit. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 12 januari 2008 @ 22:54 |
Ik wil wel iets schrijven over OF Vlaardingen Oost Of De Ontstaansgeschiedenis van de Disneyland Railroad en daarmee het fenomeen treintjes in Attratieparken. Disney heeft er namelijk een trend mee weten te zetten | |
Peterselieman | zaterdag 12 januari 2008 @ 22:59 |
Dan liever Vlaardingen Oost | |
Willy84 | zaterdag 12 januari 2008 @ 23:21 |
quote:Vlaardingen, Dordrecht en Schiedam staan bij mij in het rijtje van plaatsen waar ik niet dood gevonden wil worden! ![]() | |
Duvel | zaterdag 12 januari 2008 @ 23:21 |
Wat is er interessant aan Vlaardingen Oost? Architectuur? Geschiedenis? | |
Dr_Flash | zaterdag 12 januari 2008 @ 23:36 |
quote:Weet ik het ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 13 januari 2008 @ 00:09 |
quote:En jij wou rondje Brabants nachtnet doen met een Vlaardinger in hart en nieren? ![]() | |
bork | zondag 13 januari 2008 @ 00:27 |
quote:Ja, over dat laatste hoe is de planning? Vanavond de agenda met mevr. Bork door genomen en ik moet ongeveer 2 maanden (helaas) vooruitplannen. Volgens de NSplanner kan ik een retourtje met korting nemen naar Rotterdam en zo een rondje doen, klopt dit? n.b. ik begin in Utrecht om 1.04 m.a.w. geldt een kortingskaart 's nachts ook? Het wordt dan 9,70 dat is wel heel goedkoop voor zo'n afstand (het wordt dan naar Rotterdam via Den Bosch en terug via A'dam). [ Bericht 11% gewijzigd door bork op 13-01-2008 00:41:13 ] | |
Darkwing_Duck | zondag 13 januari 2008 @ 00:39 |
Ik geloof dat het donderdagavond als enige avnod in een nacht te doen is! ![]() | |
bork | zondag 13 januari 2008 @ 00:40 |
quote:neuh dan moet je ook met de bus (Den Bosch - Utrecht) | |
Djiwie | zondag 13 januari 2008 @ 02:30 |
- [ Bericht 16% gewijzigd door Djiwie op 13-01-2008 02:43:41 ] | |
seinhuis | zondag 13 januari 2008 @ 02:55 |
quote:Volgens mij, rijden ze in belqie ook, niet alteid allemaal op teid en, dat weet je zelf ook wel ![]() | |
seinhuis | zondag 13 januari 2008 @ 03:07 |
quote:ik vindt treinen erg moooi ![]() | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 08:28 |
quote:Nee hoor ![]() | |
Willy84 | zondag 13 januari 2008 @ 10:03 |
quote:Dat had je er even niet bij verteld ![]() | |
Willy84 | zondag 13 januari 2008 @ 10:07 |
Had ik al verteld dat toen ik gister terugkwam met de bus dat er 5 ruiten in elkaar getrapt waren. Gewoon overdag. Afgelopen week zijn er ook 2 treinen bekogeld met stenen. Een bij Lelylaan en een bij Baarn. Het schijnt allemaal maar normaal te zijn ![]() En over dat rondje: Ik doe mee! Kan alleen pas in feb. Heb eerst tentamens en daarna skivakantie ![]() puike planning ![]() | |
knars | zondag 13 januari 2008 @ 14:12 |
Als ik binnenkort eens tijd heb wil ik wel kijken of ik wat kan schrijven over stations in de Zuidplaspolder. Maar dat wordt een lange termijn project ben ik bang. Maar goed, ik claim vast de stations Moordrecht, Zuidplas / Zuidplaspolder, Nieuwerkerk / Nieuwerkerk aan den IJssel, Ouderkerk, Zevenhuizen-Moerkapelle en (afhankelijk van hoe lang ik hier nog mee bezig ben ![]() | |
bork | zondag 13 januari 2008 @ 15:34 |
quote:?? Linkje werkt niet?? Fles, dit feit stond 2 weken geleden op de borden van station in Den Bosch, is het dan veranderd? | |
Darkwing_Duck | zondag 13 januari 2008 @ 15:45 |
Dat lnikje daarvoor moet je ingelogd zijn op OHIH, er staatquote: | |
Zug-Chef | zondag 13 januari 2008 @ 17:54 |
Lekker met Plan V door de nacht in Brabant ![]() | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 18:47 |
Linkje werkt wel ![]() het was inderdaad even puzzelen, maar het kan echt: Het hele nachtnet met alleen nachtnettreinen, in 1 nacht. Schema heeft Darkwing net gekopieerd. | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 18:48 |
quote:Boejje, in ANY mat is het Champions League Doodgaan ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 18:54 |
Iedereen die het oude station Rotterdam Centraal nog op de foto wil zetten: RENNEN loop van komende week wordt het platgegooid. Ik ga morgenavond | |
seinhuis | zondag 13 januari 2008 @ 19:19 |
quote:Ik ook ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 13 januari 2008 @ 19:21 |
quote:Maar daarvoor moet je wel een account hebben op OHIH ![]() | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 19:28 |
Seinhuis, probeer eens uit te leggen waarom je topics uit 2003 en 2006 loopt te kicken? | |
Peterselieman | zondag 13 januari 2008 @ 19:29 |
quote:Mja dat heeft bijna iedereen in dit topic wel. Alleen zal die wel niet zo vaak gebruikt worden ![]() | |
Wadloper | zondag 13 januari 2008 @ 19:29 |
quote:Wat heeft het voor zin om een bericht te quoten van 28 november 2006? ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 13 januari 2008 @ 19:32 |
quote:En om die Alex te aanbidden ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 19:33 |
ik denk dat de meesten er niet zo trots op zijn. Wat ergens wel jammer is | |
Darkwing_Duck | zondag 13 januari 2008 @ 19:38 |
quote:Ach Hou toch op ![]() | |
Zug-Chef | zondag 13 januari 2008 @ 19:54 |
Quizje: [offtopic] Ik heb zin om iemand dood te wensen [/offtopic] ![]() ![]() | |
Wadloper | zondag 13 januari 2008 @ 20:02 |
quote:Dat is helemaal vreemd inderdaad ![]() ![]() | |
JeePee83 | zondag 13 januari 2008 @ 20:12 |
![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 20:22 |
quote:Doe eens normaal joh ![]() | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 20:24 |
quote:Goedkoop ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 20:26 |
Kan iedereen hier even de bezoekende mede-Fok!kers van OHIH, Somda en andere sites in zijn waarde laten ja? Fijn, bedankt. N00bs afzeiken kan in KLB, ONZ, GC, whatever. En Fok is nou eenmaal een site waar wat meer kan dan elders. Sommige mensen moeten daar even aan wennen, okee? bedankt ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 13 januari 2008 @ 20:27 |
quote:Ik zou het inderdaad nog beter maken ![]() | |
Zug-Chef | zondag 13 januari 2008 @ 20:32 |
quote:Herzlich Willkommen ![]() | |
seinhuis | zondag 13 januari 2008 @ 20:36 |
quote:Wie bedeol je? Dr Fles? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 20:43 |
quote:Dude. Dit is Fok. hier moet je JEZELF staande houden. Dat moet je kunnen. ga niet zitten uitlokken, want dan word je vermoord hier. Doe leuk mee, doe relaxt, en je kan het hier prima naar je zin hebben. Maar ga niet de baas uit lopen hangen van "iemand anders beschermt me wel". Dit is OHIH niet ![]() Nou ja, mijn punt is wel duidelijk, doe ermee wat je wilt, en face the consequences ![]() | |
seinhuis | zondag 13 januari 2008 @ 20:45 |
quote:Hoe bedoeel je? ![]() | |
Peterselieman | zondag 13 januari 2008 @ 20:47 |
Net wat Fles zegt ![]() | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 20:47 |
quote:Post gewoon leuk mee, inhoudelijk, over spoorwegen en treinen, of accepteer dat je afgezeken wordt als een enorme mongool ![]() | |
allsystemshalt | zondag 13 januari 2008 @ 21:14 |
Ik heb een foto voor dit topic ![]() Maar even geduld m'n usbkabel ligt niet hier.... | |
Duvel | zondag 13 januari 2008 @ 21:38 |
quote:Ik heb geen OHIH account en ik ben er trots op. Edit: Na pagina 3 van dit topic te hebben gelezen geloof ik dat dit een misplaatste opmerking is. ![]() Edit 2: Of juist niet? Nou ja, wtf. | |
Duvel | zondag 13 januari 2008 @ 21:43 |
quote:Ik ken 'm niet en ga nu al voor optie 2. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 21:48 |
quote:doe nou ff rustig jij ![]() | |
DaMart | zondag 13 januari 2008 @ 21:50 |
Ik kwam deze foto nog tegen op mijn telefoon. Helaas is de kwaliteit niet al te best, maar er is nog net te zien dat de trein van Amsterdam naar Alkmaar een kleine omleiding had... op zich jammer dat ik er in Haarlem al uit moest, een rondje Basel had me ook wel leuk geleken!![]() Gisterenavond zat ik volgens het vertrekbord op Amsterdam Amstel overigens in een TEE richting Amsterdam CS... nooit geweten dat de TEE-treinen met IRM gereden worden ![]() | |
Peterselieman | zondag 13 januari 2008 @ 21:52 |
quote:Het is geen lijn 41 fapper ![]() | |
Peterselieman | zondag 13 januari 2008 @ 21:53 |
quote:Altijd leuk zo'n CTA ![]() | |
bork | zondag 13 januari 2008 @ 22:02 |
Ben ook onbekend met OHIH, enfin dat van die bus stond dus op de borden bij Den Bosch CS. Donderdag vind ik niet zo fijn, liever op vrijdag of zaterdag, hoef ook niet per se alles te doen, tilburg of eindhoven daavan mag er best 1 worden overgeslagen. 1 vraag blijft onbeantwoord. Mag ik met een retourtje Utrecht CS Rotterdam CS een (groot stuk) van de ronde van het nachtnet doen? m.a.w. terug de andere kant op dan via Heen (Is cryptisch maar het klopt wel). En is de kortingskaart geldig? Daar staat op vanaf 9.00 dus dat kan maar elders las ik dat het normale tarief van toepassing is. | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 22:09 |
kortingkaart is niet geldig van 04:00 tot 09:00 ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 13 januari 2008 @ 22:13 |
quote:Ik doe mee! | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 22:19 |
Laatste keer dudes. Doe normaal. Je kunt ergens anders lezen hoe dat is. | |
bork | zondag 13 januari 2008 @ 22:21 |
quote:Zo'n fraaie had ik niet. Deze op Utrecht CS. Wel een vleugeltrein (gisteren geleerd ![]() Jammer genoeg moest ik er in Den Bosch uit, had het graag mee gemaakt. ![]() ps: ook met telefoon. (wel een goeie dan ![]() | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 22:27 |
Lekker Bork ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 13 januari 2008 @ 22:31 |
quote:* Darkwing_Duck denkt terug aan Almere Buien ![]() | |
bork | zondag 13 januari 2008 @ 22:38 |
quote:Tsja, had het graag willen meemaken. Ik woon overigens vlakbij Blaukapel, niet Almere ![]() Deze vraag bleef openstaan: Mag ik met een retourtje Utrecht CS Rotterdam CS een (groot stuk) van de ronde van het nachtnet doen? m.a.w. terug de andere kant op dan via Heen (Is cryptisch maar het klopt wel) Thx voor het antwoord op het 2e deel. Heerlen is in Bork's bescheiden opinie ook geen feest om te wonen en/of naar af te reizen. | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 22:41 |
quote:als het nachtnet de enige trein is die nog rijdt, dan lijkt me dat dat mag, ja Hoe anders? | |
Willy84 | zondag 13 januari 2008 @ 22:44 |
quote:Via Amsterdam mag je wel rijden, via Eindhoven lijkt me heel stug ![]() 2e eens ![]() quote: ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 13 januari 2008 @ 22:44 |
Hafas planner zegt van wel en lijkt me ook niet meer dan logisch hoor ![]() | |
Willy84 | zondag 13 januari 2008 @ 22:48 |
Trouwens, soms is er een hele dag geen enkel bericht in dit topic. Dan druk ik ineens op F5 en blijken we ineens 2 pagina's verder te zijn.. | |
bork | zondag 13 januari 2008 @ 22:49 |
quote:mooi ![]() | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 22:51 |
quote:En de volgende dag post jij dan ook nog iets inhoudelijks ![]() Wat is het leven toch mooi ![]() | |
Willy84 | zondag 13 januari 2008 @ 22:55 |
Nu we het toch over die nachttreinen hebben..je kan s'nachts van Utrecht naar Amsterdam CS echter rijdt de trein de Bijlmer en Amstel voorbij (beide IC stations). Als je Amsterdam een beetje kent dan weet je dus dat je van het CS met de nachtbus weer helemaal terug naar de Bijlmer kan rijden. ![]() Beetje kansloze verbinding dus, ik zeg die nachtrein ook op iig Amstel (woon ik om de hoek ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 13 januari 2008 @ 23:00 |
quote:Via Hilversum kan dus niet altijd vanwege de hinderwetvergunningdinges. | |
bork | zondag 13 januari 2008 @ 23:02 |
Nog een verzoekje (blijf bezig, heb nu ff tijd) NS geeft bij railrunnerkaartjes schuifpuzzels weg, nu onze spotter nog geen 3 jaar is, kreeg hij er spontaan eentje in de trein van een conducteur om deze man doodleuk te vertellen dat het een oude Sprinter betrof , wisten tot dan nog van niks en hij kreeg er toen steeds meer behalve een, eentje met een DD-IRM, heeft iemand deze over? Het plaatje hieronder verschaft meer duidelijkheid. ![]() Ook moeten lachen toen hij het puzzeltje midden onder kreeg. Hondekop! | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 23:03 |
Mja, ik verzamel dus spoorwegkwartetspellen ![]() zit ook een ultra-stompzinnig GIJS spel bij ja. | |
bork | zondag 13 januari 2008 @ 23:15 |
Hij zoekt (of ik ![]() ![]() maar dan als schuifpuzzel ![]() | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 23:16 |
quote:Nou ja dat is op zich niet zo moeilij toch? | |
knars | zondag 13 januari 2008 @ 23:22 |
Waarom zou je H'sum op het nachtnet willen aansluiten ![]() | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 23:23 |
toch lijkt het me ook wel een idee om min of meer analoog aan Ganzenbord, een spel te ontwerpen ![]() Waarin je dan zo veel mogelijk DDAR en VIRM naar de klote moet rijden en zo ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 13 januari 2008 @ 23:30 |
quote:ja, ieder nadeel hep se foordeel. gouda is IC station geworden, overdag. En het nachtnet rijdt, letterlijk, rondjes om Gouda heen. IK vind dat Gouda zich lelijk heeft laten foppen. maar ja, wie ben ik? | |
Socios | zondag 13 januari 2008 @ 23:35 |
Het nachtnet rijdt niet voor niets niet meer zoals vroeger via Naarden - Bussum en Hilversum.... Maar goed, de intercitystop is ook terug, dus wie weet... ![]() | |
ThaFreak | maandag 14 januari 2008 @ 00:54 |
even een korte mededeling:tevens meelees tvp @ Seinhuis, lees de eerste quote hieronder eens aandachtig door!!! @ de rest van de topic mag de 2de quote even in gedachte houden!!! quote: quote: | |
Duvel | maandag 14 januari 2008 @ 08:24 |
Het hele gedoe was me nog niet opgevallen, tot ik dit las en even terug ging zoeken:quote:Maar goed, laten we maar afwachten en de goede raad (inclusief maarliefst drie (!!!) uitroeptekens van het bevoegd gezag) ter harte nemen. | |
Novus | maandag 14 januari 2008 @ 08:56 |
Had ik vandaag net naar het oh zo grote mooie geweldige Geerdijk gewild... ![]() V 09:02 Marienberg Rijdt vandaag niet V 09:18 Almelo Rijdt vandaag niet V 09:40 Marienberg Rijdt vandaag niet V 09:54 Almelo Rijdt vandaag niet V 10:02 Marienberg Rijdt vandaag niet V 10:18 Almelo Rijdt vandaag niet V 10:40 Marienberg Rijdt vandaag niet V 10:54 Almelo Rijdt vandaag niet V 11:02 Marienberg Rijdt vandaag niet V 11:18 Almelo Rijdt vandaag niet ![]() Logisch, maar jammer. | |
Duvel | maandag 14 januari 2008 @ 09:18 |
Zo stond ik gisteren ook in Almelo ja. ![]() | |
Willy84 | maandag 14 januari 2008 @ 09:44 |
quote:Mee eens, staat ook een stuk logischer op de kaart. Om te beginnen enkel in het weekend. Wat ik dan een beetje jammer vind is dat er niemand ingaat op me verhaal over het reizen van Utrecht naar bv Bijlmer waarbij je dus enden moet terug reizen. En waarom Hilversum aansluiten? Ik zeg of gewoon via Utrecht-Amsterdam rijden (weet niet eens wat de bijnaam is voor dat traject ![]() Als ze daar dan niet willen en/of kunnen stoppen dan zeg ik; rij via Hilversum (kost wat minuten extra tijd)en stop daar dan dus ook. Hilversum is ook een vrij grote plaats. Overigens een reden om het niet te doen: Ze moeten dan s'nachts op genoemde stations ingangscontrole enzo houden, terwijl er waarschijnlijk toch niet zoveel mensen instappen. Ander puntje: laatst op ohih/somda melde dumpydummp (bij vele wel bekend) dat er in die nachttrein tussen Utrecht en Den Bosch niemand zat, zo had hij van een college gehoord die op die trein had gewerkt. | |
Socios | maandag 14 januari 2008 @ 11:36 |
We gaan niet voor een paar kippen op Amstelstation en Bijlmer stoppen, hoor. Gewoon doorkarren met die handel. ![]() | |
knars | maandag 14 januari 2008 @ 12:47 |
Nachtnet is toch vooral voor het verbinden van de grote steden in de nacht? Dan lijkt het me echt niet noodzakelijk om alle voorstadstations er in te betrekken. Dus vandaar dat Bijlmer en Amstel er niets mee doen. En dan nog, hoe veel mensen verwacht je dat er savonds en snachts gebruik maken van die stations? Overdag sterft het van de forenzen op Bijlmer en op Amstel komt daar nog een dosis studenten bij. Maar die zitten snachts echt niet meer daar, om elf uur savonds is Amstel ook al dood. Dus voor die twee, drie verdwaalde junks die snachts nog even naar een andere stad willen zou ik echt geen trein laten stoppen. Voor de rest is er voor zover ik weet wel een redelijk nachtnet van het GVB, maar dat mogen de Amsterdammers onder ons bevestigen. Via Hilversum kost inderdaad minuten en je gaat dan een omweg maken terwijl je een vrij vlotte recht-toe-recht-aan rit kan hebben van Utrecht naar Amsterdam. Denk niet dat je er veel mensen een plezier mee doet; de NS lijken mij nogal trots op die spoorverdubbeling en zullen hem dan ook graag blijven gebruiken. | |
Willy84 | maandag 14 januari 2008 @ 13:55 |
quote:Dat kan ik bevestigen ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 14 januari 2008 @ 14:03 |
Dan wil ik een nachttrein tot Rotterdam Lombardijen. ![]() | |
Charango | maandag 14 januari 2008 @ 16:04 |
quote:Simpelweg een kwestie van vraag en aanbod, en een beetje overheidsingrijpen (Brabants nachtnet). Ik denk niet dat de gemeente Amsterdam, naast het stedelijk OV, extra geld zouden willen besteden voor extra stops van de nachttrein, iets dat weinig oplevert. Daarnaast zal door extra stops in Amsterdam de kwaliteit van de nachtnetverbinding bijv. Utrecht-Den Haag afnemen(slechter aanbod), waardoor men eerder geneigd is om de auto te nemen (minder vraag). Wel ben ik ervoor om Ledig-Materieelritten beter te benutten voor vervoer in de late avond of de vroege ochtend (bijv. treinen die naar Groningen/Maastricht/Enschede oid worden gestuurd om er de volgende dag klaar te staan voor de eerste rit van de dienstregeling. | |
Peterselieman | maandag 14 januari 2008 @ 16:37 |
In die nieuwe HOV-rn staat dat Lintje 23 hersteld is. Ding kwam begin vorig jaar in onzachte aanraking met een vrachtwagen. | |
Wadloper | maandag 14 januari 2008 @ 17:24 |
In de nieuwe HOV-RN staat ook dat de 3417 met een defecte vloer naar Haarlem is gegaan. Waar moet ik daar aan denken met zo'n bericht? | |
Wadloper | maandag 14 januari 2008 @ 17:32 |
Overigens staat er ook in dat de kuilwielenbank van Zwolle gesloten is, waarom dat? ![]() Niet meer van deze tijd ofzo? ![]() | |
Duvel | maandag 14 januari 2008 @ 18:19 |
quote:Werkplaats Zwolle is gesloten en alleen nog een NedTrain Servicepunt of zo, en blijkbaar hoort daar geen kwb bij? | |
Willy84 | maandag 14 januari 2008 @ 18:23 |
quote:Amsterdam Watergraafsmeer heeft een nieuwe kuilwielenbank gekregen. Hypermodern uiteraard ![]() ![]() Even serieus: Ik denk dat die gewoon verouderd was en/of dat er anders teveel van komen. Ik dacht eigenlijk dat de locatie Zwolle gesloten zou worden. Iig is het daar een stuk minder geworden. Ik heb op de opendag in Maastricht ook met iemand aldaar gesproken. Hij vertelde dat ze jaren geleden Maastricht ook wilde sluiten. Dit was tijdens de aanbouw van een hal ![]() | |
Willy84 | maandag 14 januari 2008 @ 18:26 |
quote:kwam ik ook tegen in HOV-RN. Ik heb er eerlijk gezegd niets van gemerkt ![]() | |
Wadloper | maandag 14 januari 2008 @ 18:27 |
Maar ja, nu moeten ze voor wielonderhoud naar Eindhoven of eventueel Onnen (Onnen lijkt mij voor DM'90 logischer eigenlijk)... Ik vind Zwolle een veel betere positie hebben, vooral voor de LINT en DM'90 en eventueel ICM en Plan V. | |
Willy84 | maandag 14 januari 2008 @ 18:29 |
quote:Hoezo, die trein rijdt langs Amstel ![]() | |
Wadloper | maandag 14 januari 2008 @ 18:31 |
quote:Deze is toch in een tramloods hersteld in Rotterdam? ![]() | |
Wadloper | maandag 14 januari 2008 @ 18:33 |
Zijn er overigens mensen die iets voelen voor een stichting Wadloper hier? (http://www.wadloper.nl.tt heeft er een advertentie over) Doel is natuurlijk nu om iets te proberen om een stichting van de grond te krijgen. Voor eventuele interesse kan je mailen met de webmaster van die site. ![]() En nu niet meteen dit bericht afsnauwen ofzo, ik wil gewoon de reacties hier peilen ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 14 januari 2008 @ 18:49 |
quote:Klopt. Daarom staat het bericht waarschijnlijk onder het rotterdams tramnieuws ipv het treinnieuws, al kan ik me wel indenken waarom ze de railbus gewoon bij de bussen of trams wilden zetten ![]() | |
Wadloper | maandag 14 januari 2008 @ 19:36 |
quote:Hebben ze alsnog wel rap gedaan ![]() Binnenkort komt hij dus weer uit die loods? ![]() | |
Peterselieman | maandag 14 januari 2008 @ 19:42 |
Lijkt me wel, anders neemt ie daar alleen maar ruimte in beslag ![]() | |
Socios | maandag 14 januari 2008 @ 19:46 |
quote:Ik fietste vanmiddag door het prachtige Friese landschap en toen kwam er een Spurt voorbij rijden over het spoor midden door de weilanden... Af en toe mis ik de Wadloper dan wel, hoor. ![]() | |
Wadloper | maandag 14 januari 2008 @ 20:21 |
quote:Je kan er wat aan doen he, als je mee doet met de stichting als ie van de grond kan komen. Het gaat er nu om, van wat ik begrepen heb, dat er nog 3 mensen bij moeten komen, om een bestuur te maken. Dan kan het echt van start zeg maar. En wees nou eerlijk, zou het niet leuk zijn om later aan je (klein)kinderen te laten zien waar jij nou in gereist hebt, en dat je ze een echt gevoel kan geven hoe die trein reed? ![]() | |
Peterselieman | maandag 14 januari 2008 @ 20:45 |
En jij doet ook mee? Eerlijk gezegd mis ik de wadloper ook wel een beetje. Daarom even 2 plaatjes uit mijn archief: ![]() De laatste zondag van de 3213 in Leeuwarden ![]() Oud en nieuw | |
Darkwing_Duck | maandag 14 januari 2008 @ 20:48 |
Zojuist een onwijs gezellig rondje gedaan met fles ![]() | |
Peterselieman | maandag 14 januari 2008 @ 20:51 |
Vertel | |
bork | maandag 14 januari 2008 @ 20:54 |
quote:Het icoontje ![]() | |
Dr_Flash | maandag 14 januari 2008 @ 20:58 |
quote:Ja, sorry ![]() | |
Wadloper | maandag 14 januari 2008 @ 21:11 |
quote:Ja ![]() Als DH liefhebber moet ik wel ![]() | |
Peterselieman | maandag 14 januari 2008 @ 21:13 |
quote:Tsja, nu weten we nog niet welk rondje jullie gemaakt hebben? | |
Darkwing_Duck | maandag 14 januari 2008 @ 21:18 |
Ik: Den Haag Moerwijk, Den Haag Centraal-> Utrecht-> Rotterdam-> Moerwijk ![]() Fles Ut-Rdam-Ut ![]() | |
Dr_Flash | maandag 14 januari 2008 @ 21:21 |
Om die Traan Laten letters op het dak ging het voordat ze de hele boel naar de gifgloeiende bliksemtyfus knetteren morgen of zo. ![]() | |
Wadloper | maandag 14 januari 2008 @ 21:30 |
Overigens ben ik niet degene die met het idee is gekomen. Dat is de maker van wadloper.nl.tt Ik ben er bij gekomen omdat ik het zonde vind een treinstel, wat eigenlijk 25 jaar van de Noordelijke geschiedenis heeft beheerst zomaar te laten verdwijnen, op dat enkele niet rijvaardige stelletje van het NSM na. Het doel is om een DH te bewaren en rijvaardig te houden, en daar zijn nog 3 mensen voor nodig, die een risico durven te nemen, en genoeg motivatie en ambitie hebben om samen met mij en degene die dit idee bedacht heeft in het bestuur te komen. Zodra de 5 man compleet zijn, kunnen wij beginnen met het proberen van het oprichten van de stichting. Want zeg nou zelf, het is toch ook zonde om alles door de sloophamer te laten vernietigen, zonder ook maar iets gedaan te hebben om 1 stel te redden? ![]() En het is zonde voor het nageslacht, omdat zij alleen die trein van foto's kennen, en zij deze helaas dan niet in het echt kunnen meemaken. Dus voel je iets voor een bestuursfunctie, en wil je proberen een DH stel te bewaren (doel is om hem ook in het Noorden te houden!), geef je dan op bij de maker van wadloper.nl.tt! ![]() ![]() | |
Wadloper | maandag 14 januari 2008 @ 21:32 |
quote:Mooie plaatjes! Krijg er meteen heimwee van ![]() | |
De_Hertog | dinsdag 15 januari 2008 @ 09:10 |
Je kon er op wachten: Informaticastudent reist gratis met gekloonde ov-chipkaart. En TLS is 'niet verbaasd'. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2008 @ 11:21 |
Rotterdam Centraal, 13 mei 2006 en 14 januari 2008![]() ![]() Adieu, lelijk oud, maar toch ![]() | |
knars | dinsdag 15 januari 2008 @ 11:39 |
Vaarwel... Heb goede herinneringen aan dat stationsgebouw - kom graag in Rotterdam en CS was toch vaak het officiële begin van een gezellige avond / middag. | |
Robin2130 | dinsdag 15 januari 2008 @ 11:58 |
quote:Ik vind het ook zonde ![]() ![]() | |
Charango | dinsdag 15 januari 2008 @ 12:11 |
Het vreemde is dat nu zo nodig de karakteristieke voorkant eraan moet geloven, terwijl het gedeelte rondom de perrons er het lelijkste uitziet.... | |
Hr-Flip | dinsdag 15 januari 2008 @ 12:34 |
quote:Blijft een al DH bewaard, wat ik hoorde zou er 1 richting het spoorwegmuseum gaan. | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2008 @ 12:41 |
quote:Nou, ik mag toch hopen van niet ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2008 @ 12:43 |
quote:Wel jammer dat die karakteristieke perronhuisjes gesloopt zijn. Vlgs mij heb ik daar heul geen foto meer van ook ![]() Die nieuwe brug aan de westkant is wel tof trouwens. Dat moet een goeie spotplek zijn ![]() | |
JeePee83 | dinsdag 15 januari 2008 @ 12:49 |
Die nieuwe brug is inderdaad wel een leuk plekje om te spotten. Al zit je wel met die wirwar aan waslijnen en portalen. Maar goed je kan niet alles hebben he ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 15 januari 2008 @ 13:49 |
quote:Wist je dat ik deze reactie post op nog geen 800m vanaf jouw huis ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2008 @ 14:01 |
quote:Zijn daar ergens goeie plaatjes van hoe het gaat worden? Niet op www.rotterdamcentraal.nl namelijk ![]() | |
Duvel | dinsdag 15 januari 2008 @ 14:22 |
Hier kun je in elk geval een filmpje bekijken: http://www.rotterdamcentraal.nl/smartsite229.dws?MainMenu=765076&goto=765059&style=6704 Ik vind het geen lelijk ontwerp. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2008 @ 14:25 |
Gaat lekker met die OV-zaadkaart ja. NU.nl: quote:Had iemand er serieus op gehoopt dat dit soort dingen NIET zou gebeuren? ![]() Maar nee, we blijven TOCH doorgaan met die miskraam. [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 15-01-2008 14:32:18 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2008 @ 14:31 |
quote:Mwoa, niet echt lelijk. Mooi is anders, maar okee. Aan de verstaanbaarheid van omroepberichten gaat pas later iets gedaan worden begrijp ik? ![]() | |
Duvel | dinsdag 15 januari 2008 @ 15:09 |
Wat is er met de verstaanbaarheid van omroepberichten? | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2008 @ 15:43 |
quote:Hè? Wat zei je? ![]() | |
JaFFe | dinsdag 15 januari 2008 @ 15:43 |
Ze moeten amersfoort eens in het nachtnet leggen ipv er sneaky voor langs te gaan. Niet dat er in amersfoort wat te beleven is maar juist daarom zodat je er snachts nog weg kan. | |
bork | dinsdag 15 januari 2008 @ 15:46 |
quote:Dat is echt knap, kan mijn draadloze koptelefoon nergens vinden, en die is niet erg klein, kan dus niks horen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2008 @ 15:48 |
quote:Je mist anders weinig: quasi realistisch auto-geruis, treingeruis en omroepgeruis. 5 minuten lang. | |
bork | dinsdag 15 januari 2008 @ 16:02 |
quote:Da's jammer ik fantaseer er wel een mooie, zachte, zoetgevooisde vrouwelijke en zwoele commentaar stem bij zonder dat het ranzig wordt ![]() | |
Wadloper | dinsdag 15 januari 2008 @ 16:35 |
quote:Niet rijvaardig... Als je mijn tekst goed gelezen had, stond er dus bij dat deze stichting wil gaan voor een rijvaardig stel die dus met evenementen bijvoorbeeld ingezet kan worden om te bezichtigen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2008 @ 17:52 |
Ik vond in de oude doos ook nog wat treinenfoto's van lang geleden. Heb goed gezocht, dit is echt alles ![]() 1. Amsterdam Centraal, 23 september 1991. NS-dieselloc 2247. ![]() 2. Amsterdam centraal, 23 september 1991. Twee onbekende Sprinterstellen. ![]() 3. Friedrichshafen Hafen (D), juli 1992. Een dieselloc BR 218 rijdt met één rijtuig iedere 2 uur de pendel naar Friedrichshafen Stadt, een ritje van nog geen kilometer in een kleine 2 minuten. Deze pendel reed in mei 2007 nog steeds. Tegenwoordig wordt de dienst uitgevoerd met een motorwagen BR650. ![]() 4. Friedrichshafen Stadt (D), juli 1992. Een rangeerlocje Köf in de zon. ![]() 5 en 6. Weener (D), 15 februari 1994. Treinstel 624 574-0 is zojuist binnengelopen vanuit Nieuweschans. ![]() ![]() 7. Uderns (Oos), september 1999. Smalspoor-diesellocje met normaalspoor-goederenwagens op rolwagens. Uderns ligt aan de Zillertalbahn Jenbach-Mayrhofen. Tip: Hou www.trainmagazine.nl in de gaten, de eerstvolgende paar cabineritten gaan hoogstwaarschijnlijk over dit traject. ![]() | |
Duvel | dinsdag 15 januari 2008 @ 20:59 |
Leuk Fles! | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:09 |
Dank je ![]() ![]() ![]() ![]() Maar bijna nergens foto's van dus ![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:23 |
oja vanmorgen vette actie: had stopper den haag c - den haag hs gemist, dus moest ik terugsteken via Laan van NOI. Goed ik sta dus op Laan van NOI te wachten op de Breda-express, komt eerst natuurlijk de Benelux langs, die stopte opeens bij t perron, deuren open, mensen in consternatie ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:24 |
Handige actie dan ja, en mazzel dat hij op Hollands Spoor weer stopte ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 15 januari 2008 @ 22:28 |
ja ach, anders waren de rapen inderdaad gaar, de spreekwoordelijke rapen dan wel he! Anyway ik ga weer op bed, morgen weer 5:40 trein om weer een dagje gezellig in het Haagse te werken op een suf kantoor op de 8e verdieping nabij Holland Spoor ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 15 januari 2008 @ 23:28 |
quote:Ah dat verklaart dat je in de buurt zit Hee kom een bakkie doen man! | |
vw_caddy | woensdag 16 januari 2008 @ 00:03 |
OMG, Seinhuis, JP, Willy84. Somda overflow. ![]() En tevens tvp.. | |
Ofyles2 | woensdag 16 januari 2008 @ 02:45 |
Ik weet dat dit een beetje off-topic is, maar hoe heet de nieuwe omroepster die de mededelingen van NS HiSpeed aankondigt? Eigenlijk had ik deze vraag niet hoeven te stellen, omdat ik innig verdrietig ben dat Arie Leenman geen Internationale treinen meer mag aankondigen. | |
Duvel | woensdag 16 januari 2008 @ 08:24 |
quote:Waarom mag ie dat niet meer? | |
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2008 @ 08:57 |
quote:Was het fijn onder die steen ja? ![]() ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 16 januari 2008 @ 11:32 |
De sloop van Rotterdam CS is nu echt begonnen... http://nl.youtube.com/watch?v=oUiyYE9yMDc dit was voor de echte sloop | |
Duvel | woensdag 16 januari 2008 @ 11:49 |
quote:Wat een teringzooi daar binnen! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2008 @ 12:09 |
http://www.nu.nl/news/139(...)erdam_Centraal.html# Ze maken er een feestje van of zo lijkt wel. Al die ballonnen ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 januari 2008 @ 12:39 |
Godverdomme, weer een knakker onder de trein bij rijswijk, 2 keer in de week te laat op school. En dan sturen ze alles met lijn 1 weg naar Delft, Ze mogen wat mij betreft dat met RSR doen, zoals ik gedaan heb ( en slechts 6 man inzaten ) | |
Duvel | woensdag 16 januari 2008 @ 12:41 |
quote:Zullen ze knakentechnisch wel niet geregeld hebben. | |
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2008 @ 12:42 |
Rijswijk, daar wil je ook niet dood gevonden worden, om maar eens wat te noemen ![]() | |
Duvel | woensdag 16 januari 2008 @ 12:45 |
quote:Mên, hoeveel er daar al niet voor gegaan zijn. Ik heb m'n studie nabij het station gevolgd, en regelmatig stond er weer een trein stil met politie erbij. Ook een keer zelf in een trein gezeten die over iemand heen reed. Minder fijne ervaring kan ik je vertellen. | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 januari 2008 @ 12:51 |
quote:Mja, maar hoelang heeft NS wel voor RSR gereden ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2008 @ 12:53 |
quote:Geloof ik ja. Is mij (gek genoeg?) nog nooit gebeurd eigenlijk. Ik heb weleens met een bus een kwartier lang stil gestaan voor een overweg omdat heel station Driebergen-Zeist onder de filet americain zat ![]() ![]() En in Duitsland een keer een gast die net de trein miste, en al schoppend tegen de trein zijn evenwicht verloor ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2008 @ 12:54 |
quote:Ja, da's een goeie. Maar dat moet RSR aan NS vragen, en misschien heeft NS wel nagelaten dit even aan RSR te vragen ![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 16 januari 2008 @ 13:22 |
quote:Ik bedoel: hij doet alleen de ProRail-oproepen. Ik wilde eigenlijk een KLB-topic openen, maar dat is altijd riskant geweest. | |
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2008 @ 13:24 |
quote:Hoezo dat dan? ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 16 januari 2008 @ 13:29 |
@ Arthur, vandaag gaat helaas niet lukken, maar de volgende keer is wat mij betreft prima (Y) | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 januari 2008 @ 13:32 |
quote:Ik zou daar ook een treintje vroeger pakken met al die aanrijdingen daar ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Darkwing_Duck op 16-01-2008 14:13:51 ] | |
Zug-Chef | woensdag 16 januari 2008 @ 13:40 |
whehe iets met treintje vroeger ofzo? Ik moet iig door tot half 6 hier. Heb daarna afgesproken met JeePee83 op Zwolle, omdat ie mee wil rijden, zodoende spaart ie dan een enkele reis uit ![]() Vergis niet hoor ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2008 @ 13:42 |
quote:The wh00t? ![]() 0 = m 1 = j 2 = k 3 = l 4 = u 5 = i 6 = o M J K L U I O _ _ _ Ik wil graag een E kopen ![]() Oh, een laptop keyboard met numlock aan, zonder numeriek keypad ![]() | |
Robin2130 | woensdag 16 januari 2008 @ 13:56 |
quote:Post eens op een normale manier ofzo ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 januari 2008 @ 14:14 |
quote:Excuus , verbeterd ![]() | |
Wadloper | woensdag 16 januari 2008 @ 14:34 |
quote:Whehehe ![]() Fles: Kunt u even lachen? ![]() | |
Bensel | woensdag 16 januari 2008 @ 18:50 |
quote:idd, bij mij zit de numlock knop net boven de backspace, wat nogal eens problemen geef als ik gefrustreerd als een gek op de backspace knop heb zitten te rammen ![]() anyway, weet iemand wanneer de GTW'tjes richt winschoten weer eens schoongemaakt worden? Ik bedoel, het is wel een leuke schonen manier van graffiti schrijven op de ramen, maar echt netjes ziet het er ook weer niet uit | |
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2008 @ 20:21 |
quote:Komt ie aan hoorrrrr ![]() | |
Socios | woensdag 16 januari 2008 @ 20:49 |
Coole foto, station Weener is tegenwoordig helemaal begroeid met bomen en struiken. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2008 @ 21:27 |
Moet daar binnenkort toch maar weer eens langs ja, Weener ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 16 januari 2008 @ 21:28 |
Ik had hem ook al even op OHIH gepost, maar toch voldoende interessant voor een crosspostje hierheen wmb: quote:Bron ![]() Gaaf plan ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 16 januari 2008 @ 22:21 |
quote:* Darkwing_Duck meldt! | |
sander89 | donderdag 17 januari 2008 @ 02:08 |
quote:Was tijd terug ook al in treintopic langs gekomen, zal mooi zijn als hier echt toekomst in zit. Alleen wel lastig dat spoorbreedte anders is tussen China en Europa, in Rusland en aantal oude Sovjet landen er om heen. Anders was de goederentrein nog paar uur sneller geweest. [ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 17-01-2008 02:16:04 ] | |
Ofyles2 | donderdag 17 januari 2008 @ 02:20 |
De RENFE (Spaanse spoorwegen) heeft voor dit soort problemen een handige oplossing bedacht: Vlak voor de grensovergang met Frankrijk zorgt een mechaniek ervoor dat de draaistellen van breed- naar normaalspoor wordt omgeschakeld, een proces dat een paar minuten in beslag neemt. En uiteraard andersom. Deze feature wordt niet geïnstalleerd op hogesnelheidstreinen, aangezien Spanje de trajecten waarvoor deze treinen benodigd zijn wel op een spoorwijdte van 1435 mm bouwt/heeft gebouwd. | |
Ofyles2 | donderdag 17 januari 2008 @ 02:25 |
Dat betekent dat er drie (of twee) keer gesleuteld worden aan de draaistellen, als de goederentrein van China via Rusland, Wit-Rusland en Polen naar Duitsland zal rijden. China en Duitsland zijn normaalsporig, in Rusland liggen twee spoorstaven 1520 mm uit elkaar en in Wit-Rusland is alles 4 mm breder. De wisseling van locs laat ik buiten beschouwing. | |
Ofyles2 | donderdag 17 januari 2008 @ 02:27 |
quote:De KLB-users zijn meestal onvriendelijk. Anyways, iemand een idee wie de stem achter NS Hispeed is? | |
sander89 | donderdag 17 januari 2008 @ 02:30 |
quote:Ja ik ken het systeem erg handig en de Russen hebben ook interesse in dit systeem, maar voor dat helemaal daar klaar is zijn we minimaal 10 jaar verder. | |
Dr_Flash | donderdag 17 januari 2008 @ 07:34 |
quote:Ja, dat is zo, daar is het KLB voor ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 17 januari 2008 @ 07:40 |
quote:Voor de volledigheid: Het heet Variable Gauge Axles en op de site van Talgo staat een toelichting inclusief een aantal animaties om te laten zien hoe het werkt ![]() Overigens heeft de RENFE tientallen treinstellen met VGA in bestelling, allemaal voor snelheden tot 250 km/h. Toch redelijk HiSpeed, dacht ik. | |
Dichterbijer | donderdag 17 januari 2008 @ 14:15 |
quote:Dat worden dan wel lukke uitstapjes met de kerst naar Bremem ![]() | |
Peterselieman | donderdag 17 januari 2008 @ 16:06 |
Ze willen het al een paar jaar. Het probleem is dat het stuk naar Bremen eerst aanbesteed moet worden. Mocht Arriva dat winnen, dan zouden ze misschien er voor kunnen kiezen om GTW'tjes in te zetten die 2 powerpacks hebben. Van Groningen tot Leer rijden ze dan op diesel en vanaf Leer tot Bremen maken ze gebruik van de waslijn. Als ze dan kunnen zorgen dat de gehele lijn een uursdienst wordt, dan zou dat erg leuk zijn voor iedereen ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 17 januari 2008 @ 16:10 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 17 januari 2008 @ 17:37 |
Een nieuwe OV Chipflitsquote:Beetje rare laatste persoonlijke toevoeging... ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 17 januari 2008 @ 17:43 |
Als het mij onmogelijk gemaakt wordt om een geldig vervoerbewijs aan te schaffen, dan heeft de vervoerder gewoon pech hoor ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 17 januari 2008 @ 18:26 |
Man plast over vrouwen in trein. Mag dat ook al niet meer? ![]() | |
Tecnix | donderdag 17 januari 2008 @ 19:11 |
Vanmiddag in de trein kwam ik van me school en werk en zag ik een VIRM wagon getrokken worden door een 1700 loc nabij watergraafsmeer... En bij A'dam Zuid kwam ik dit type tegen: | |
Willy84 | donderdag 17 januari 2008 @ 21:45 |
quote:Dank u Fles ![]() In beginsel was ik alleen tram hobbiest omdat ik bij de remise om de hoek woon. Pas daarna kwamen de treinen erbij en daarbij kwam ik 'per abuis' in dit topic terecht. ![]() Hieruit ben ik van het bestaan van ohih, hov-rn en de NVBS op de hoogte gekomen. Vanuit ohih ben ik weer bij Somda belandt. Ik ben dus geen 'vluchteling' van een ander forum. | |
Willy84 | donderdag 17 januari 2008 @ 21:46 |
quote:Ik zeg: Proefproces! Zelfde als die stations zonder kaartautomaat. | |
Ofyles2 | vrijdag 18 januari 2008 @ 02:11 |
quote:Ik denk dat Pedro zijn hele betoog onder druk geschreven heeft. | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2008 @ 07:57 |
quote:'t Is wel een van de zeldzame keren dat ie iets heeft gezegd dat niet bol staat van marketinggelul! | |
Willy84 | vrijdag 18 januari 2008 @ 08:21 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2008 @ 08:49 |
quote:Je bedoelt: Dit is zo'n uitzonderlijke gelegenheid dat het ALLEEN MAAR bestaat uit marketinggelul? Ik vind het een uitermate slap verhaal namelijk. En WEER moet ik denken aan onze Iraakse informatieminister-dude ![]() Een paar puntjes waar ik ![]() ![]() quote:Nee, maar dat hoeft ook niet. Ze hebben namelijk aangetoond dat ze die binnen redelijke termijn met een brute force attack boven water hebben. quote:Ja, wat ik net zei, dus. quote:Knap. TNO heeft ineens tijd voor een diepgaand en volledig onderzoek, en het rapport ligt binnen 2 weken op tafel? ![]() quote:Dus wel voor allerlei andere doeleinden? En vanaf 2010 zijn we alsnog vogelvrij, met ieders goedvinden? ![]() Voorts wordt nog totaal niet ingegaan op de bevindingen uit Nijmegen, waar inmiddels gebleken is dat de lacunes wel groter zijn dan Berlijn aantoonde, waarmee een groot deel van dit verhaal eigenlijk al achterhaald is voordat het gepubliceerd is. Komt nog bij dat het veelvuldige gebruik van "De hackers zelf bevestigen dit!" mij sterk doet denken aan een huilend jongetje van een jaar of 5 "Jamaar Keessie zei dat het mocht boe-hoe! ![]() Champions League Prutswerk. We kunnen slechts bidden dat we hiermee het ergste gehad hebben. ![]() | |
Socios | vrijdag 18 januari 2008 @ 09:48 |
Ze hadden er nooit aan moeten beginnen. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2008 @ 09:55 |
Of gewoon een goed systeem uit het buitenland overnemen. Keus genoeg. Maar inderdaad, ZO groot was "het ongemak van een los treinkaartje en een losse strippenkaart" nou ook weer niet ![]() | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2008 @ 10:21 |
quote:Ik bedoelde het stuk waarin ie zegt dat het niet uitmaakt of de poortjes open zijn te trappen of niet, maar dat je gewoon moet lappen voor je vervoer. Dat ben ik wel met 'm eens. Dat andere is marketinggeleuter. Uiteindelijk wordt natuurlijk iedere beveiliging een keer gekraakt. Nu maar hopen dat het systeem flexibel genoeg is om in de toekomst ook met andere chips te werken. Overigens blijf ik erbij dat een chipkaart voor stadsvervoer best kan werken. Zoals het was ging het in Rotterdam niet meer: veel te veel tuig in de metro, en allemaal zwart reizend (dubbel). Niet dat die chipkaart dat 100% kan uitbannen, maar goed. Voor het landelijke OV is het onzin: koop een kaartje en stap in, ik zou niet weten waarom ik dat met zo'n baggerchipkaart zou willen. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2008 @ 10:26 |
quote:Ja, dat is wel zo, maar dat is meer de planmatige dooddoener op het eind. Zo van "ja, we weten het allemaal, het is hier te lang en daar te breed, sorry sorry, MAAR JULLIE MOETEN ZELF EEN KAARTJE HEBBEN ![]() Lekkere open deur ja ![]() | |
Automatic_Rock | vrijdag 18 januari 2008 @ 10:37 |
quote:Zo knap is dat niet hoor. TNO heeft meegewerkt met de ontwikkeling van de kaart. En nu is ze gevraagd om hun eigen werk na te kijken. En tuurlijk zeggen ze dan dat het allemaal wel meevalt. Ze gaan natuurlijk niet zeggen dat ze prutswerk geleverd hebben ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2008 @ 10:40 |
quote:Oh, okee. Dat deel van het verhaal was dus nog zwakker dan ik al dacht. Fijn. ![]() | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2008 @ 10:40 |
quote:Maar je mag ook wel een keer een opmerking maken over de vergaande verhufterisering van de gemiddelde mens in dit land. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2008 @ 10:46 |
quote:Nee vuile klootzak, krijg de tering met je gegeneraliseer ![]() Dus ![]() | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2008 @ 11:01 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2008 @ 12:45 |
De treinen op Almelo - Marienberg rijden weer, alleen ze mogen niet stoppen te Vroomshoop ![]() Rij dan helemaal niet zeg ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2008 @ 12:48 |
Dat is wel het drukste tussenstation van die lijn, las ik onlangs in een prutswerkje van onze vingervervende vrienden ![]() | |
von_Preussen | vrijdag 18 januari 2008 @ 13:18 |
quote:Het is me trouwens opgevallen dat sinds Januari er veel vaker politie en / of RET-controleurs met de metro meerijden. Dat was voorheen veel minder. Maar goed, ik vind het best, heb toch een geldige OV. | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2008 @ 13:55 |
Oh? Ik ben dit jaar en vorig jaar volgens mij geen enkele keer gecontroleerd. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2008 @ 14:01 |
quote:Nee, ik ook niet ![]() Maar ik ben dan ook sinds 1993 niet meer in een RET-tram of Metro geweest (wel in een (1) bus though, op 10 september 2006) ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 18 januari 2008 @ 14:33 |
Treinstel 4444 is weer in dienst, krijg het vermoeden dat de extra 1e klas bak niet is deklasseerd... Bron: Somda | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2008 @ 14:38 |
quote:Nou, dan mag je me uitleggen waarom die tussen alle 40xx stellen ineens met zoveel haast ertussendoor moest ![]() | |
bork | vrijdag 18 januari 2008 @ 16:13 |
http://maps.live.com/default.aspx?v=2&cp=sqpc29j6c08q&style=o&lvl=2&tilt=-90&dir=0&alt=-1000&scene=22040469&encType=1 Tip uit het vorige topic, je kunt op bepaalde plekken echt wel leuke dingen goed zien. Boven Frankfurt ad Oder, Hieronder Oldenburg Bahnhof en Rotterdam CS voor de sloop ![]() http://maps.live.com/default.aspx?v=2&cp=svqhxrhpjpw1&style=o&lvl=2&tilt=-90&dir=0&alt=-1000&scene=11708890&encType=1 http://maps.live.com/default.aspx?v=2&cp=snmmgfhc57f5&style=o&lvl=2&tilt=-90&dir=0&alt=-1000&scene=11595699&encType=1 | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2008 @ 16:19 |
Hip ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2008 @ 16:31 |
Van het spoorwegmuseum zie je alleen maar het dak van de hal zowat ![]() ![]() | |
bork | vrijdag 18 januari 2008 @ 16:45 |
Sneltram Utrecht bij de Molen http://maps.live.com/default.aspx?v=2&cp=spf9w2hdrmcs&style=o&lvl=2&tilt=-90&dir=0&alt=-1000&scene=11657891&encType=1 Beneluxtrein bij Barendrecht http://maps.live.com/default.aspx?v=2&cp=sn4tcrhch03f&style=o&lvl=2&tilt=-90&dir=0&alt=-1000&scene=12193113&encType=1 Utrecht CS Zuidkant http://maps.live.com/default.aspx?v=2&cp=spf013hdsdwv&style=o&lvl=2&tilt=-90&dir=0&alt=-1000&scene=16018592&encType=1 Je zou eigenlijk de foto rechtstreeks moeten kunnen plaatsen ![]() | |
Remco | vrijdag 18 januari 2008 @ 17:56 |
quote:Hoeveel passagiers zou dat lijntje per dag hebben? 500/1000? | |
Charango | vrijdag 18 januari 2008 @ 19:45 |
Vandaag rond een uur of tien DD-AR gespot te Hengelo als IC Enschede -> Schiphol ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2008 @ 19:57 |
quote:Ik gok er op dat er te weinig ICM beschikbaar is momenteel? | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2008 @ 20:00 |
Verder vandaag een rangeerder van Arriva gezien die snel met zijn werk klaar wilde zijn. Op het moment dat in Leeuwarden de trein naar Groningen vertrok, rangeerde hij al een ander stel hetzelfde spoor op. Iets in mij zegt dat dat niet helemaal mag, zeker niet omdat hij waarschijnlijk een rood seintje genegeerd heeft en zeker 5 minuten midden op een wissel heeft gestaan ![]() | |
Socios | vrijdag 18 januari 2008 @ 20:00 |
Wat is er nu met het stel gebeurd dan? | |
Zug-Chef | vrijdag 18 januari 2008 @ 20:04 |
quote:Was wel te merken vanochtend. Trein 12526 (Lw 7:45v) reed met slechts 1 ICM-III.... Afgeladen vol natuurlijk, dus ik ben maar afgetaaid en heb de 12728 (Lw 8:04v) genomen... | |
Zug-Chef | vrijdag 18 januari 2008 @ 20:11 |
![]() nabij Berlin Lichtenberg met op het opstelterrein onder andere de trein naar Rusland. Weet iemand hoe ik die linkjes direct kan krijgen? | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2008 @ 20:12 |
Binnenkort gaat de eerste Plank T al aan de kant. Door het inzetten van een extra ICL stam kan er geschoven worden met materieel en dat zorgt er voor dat er dus een T'tje minder op de baan te zien zal zijn. | |
Zug-Chef | vrijdag 18 januari 2008 @ 20:16 |
Hmm jammer, ik heb liever Plan T dan Plan V, al die kut 4-zitters is niet leuk in de drukke spits | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2008 @ 21:07 |
quote:2e reactie van mij na somda te hebben doorgespit: Het stel is volgens broek53 nu weer een 'normale' ICM IV. Vanwege een administratieve reden kan het stel echter voorlopig nog niet vernummerd worden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2008 @ 21:18 |
quote:Gelul. 4231 heetie. Plaklettertjes halen bij de hakkenbar, en rap wat ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2008 @ 21:21 |
Ga jij het die beide vingervervende bendes eens vertellen ![]() | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2008 @ 21:28 |
quote:Hoho, niet zo pragmatisch! Ze zijn vast de handleiding van de treingps kwijt of zo. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2008 @ 21:45 |
quote:Daar zitten gratis plakcijfertjes achterin? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2008 @ 21:47 |
maar ff sereneus: Waarom moest die ene 4bakker er nou ineens tussendoor, net nou ze zo lekker aan die driebakkers bezig zijn? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2008 @ 21:55 |
Ik denk dat er te veel klachten waren over de 4444, omdat deze maar 2 bakken 2e klasse had, dus minder dan een normaal 3'tje. En of de A-bak gedeklasseerd was dat hing af van de conducteur. Volslagen willekeur dus. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2008 @ 21:57 |
Dat was ook mijn bezwaar tegen dat ding idd. Of doel je daar soms op hmm? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2008 @ 22:08 |
Ik wil er mee zeggen dat ze waarschijnlijk vanwege die bezwaren besloten hebben om de 4444 voor te laten om even een nieuw interieurtje in de mB bak in te bouwen | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2008 @ 22:10 |
Ja, maar dan snap ik die verhalen niet dat die bak niet gedeklasseerd zou zijn? Dus het is nog steeds gewoon 2A en 2B zeg maar? Of begrijp ik dat dan verkeerd? ![]() | |
Duvel | vrijdag 18 januari 2008 @ 22:12 |
quote:Als ze hadden gewacht tot na de revisie van de drietjes, hadden we nog jaren met dat onding gezeten. En wat ze nu met de 4444 hebben gedaan is een stuk minder werk dan een revisie. Volgens mij is de steek van de stoelen niet veranderd: losbouten en oude nieuwe 2e klas banken er in en klaar? | |
Dr_Flash | vrijdag 18 januari 2008 @ 22:14 |
Gewoon oude tweedeklas banken ja? Zo van, dan moet hij tegen die tijd NOG een keer voor nieuwe banken? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2008 @ 22:17 |
quote:Idd zitten dan nu in de mB weer de 2e klas banken. (afkomstig uit de 4025 als ik me niet vergis). Nu het stel dus weer een normaal viertje is geworden, kan het dus volledig in de normale programmas meedraaien en gaat dus pas in revisie als het programma van de revisie van de ICM IV bezig is |