Duvel | zaterdag 15 december 2007 @ 18:59 |
En wij sloten 94 af met de volgende quote:quote:En dan nu: ![]() Hier alweer deel 95 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 93, Treinenfoto's, -nieuws en -praattopic, deel 94. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion ge�xploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen. De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover). Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar Belgi� loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en Belgi� rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC�s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Zodra de HSL echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
knars | zaterdag 15 december 2007 @ 19:12 |
Had ik al gezegd dat ik, als fervent kerst-hater, elke ochtend zodra ik mijn stad wil verlaten wordt geconfronteerd met zo'n godvergeten kerstkoor in de stationshal? Telkens hetzelfde kutlied. Savonds bij thuiskomst precies hetzelfde liedje. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 december 2007 @ 19:13 |
Heerlen, 15-12-07. Euregiobahn uit Aachen loopt net binnen.![]() Heerlen de Kissel, 15-12-07. Plan V 848 als Veolia-stoptrein 32041 onderweg naar Kerkrade Centrum. ![]() Heerlen de Kissel, 15-12-07. Duitse kaartautomaat met een leuk puzzeltje. ![]() Heerlen de Kissel, 15-12-07. Zelfportret met station. ![]() Eygelshoven Markt, 15-12-07. Tankdoppen dichtdraaien is voor mietjes ![]() ![]() Eygelshoven Markt, 15-12-07. EuregioBahn Talent 643 718-0 loopt binnen als stoptrein naar Heerlen. ![]() Heerlen, 15-12-07. Plakplestik schoonmaakfiguurt. ![]() Heerlen, 15-12-07. Plakplestik actievoerende schoonmaakfiguurt. ![]() quote:En omdat ik het daarmee eens ben, besteed ik daar hier aandacht aan ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 15-12-2007 19:19:39 ] | |
Duvel | zaterdag 15 december 2007 @ 19:17 |
quote:Nobel en terecht. Ik ben de proteststicker nog niet tegengekomen, maar vind 'm goed gevonden. | |
sander89 | zaterdag 15 december 2007 @ 19:23 |
![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 15 december 2007 @ 19:54 |
http://forum.gvbmetro.nl/showthread.php?tid=510 Klik op deze link en dan weet je de oorzaak van het stilgevallen treinverkeer tussen Schiphol en Amsterdam Zuid. | |
Duvel | zaterdag 15 december 2007 @ 19:57 |
quote:Maar als het gaat over die wankelende Sprinter: stond ook in het vorige topic! ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 december 2007 @ 19:57 |
quote:als je tenminste aangemeld bent op dat forum ![]() anyway, ik begreep dat er een sprintertje door een juk gegaan was? Best. Waarom moeten we daar in fucking Heerlen NOG de HELE DAG last van hebben? | |
Ofyles2 | zaterdag 15 december 2007 @ 20:08 |
quote:Reply 1: Dat was wel een hele domme fout van mij. Mijn excuses daarvoor. Reply 2: Ik had moeten zeggen dat het treinverkeer tussen Schiphol en Amsterdam Bijlmer ArenA ook uit de roulatie genomen is. Heerlen had er last van omdat de IC's naar Overijssel/Friesland/Groningen dan omgeleid worden via de Westtak en Watergraafsmeer, evenals de Sprinter Leiden-Schiphol-Hilversum-Utrecht en de Internationale trein naar Berlijn. Hoe het zat met de IC Schiphol-Eindhoven, kan ik alleen over gissen. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 december 2007 @ 20:14 |
Nou de gevolgen van die sprinterstunt voor de 3500 kan ik wel raden op zich ![]() Maar dat de 800 daar dan ook, en wel de hele dag, door van de leg is, dat is toch geen goed teken hoor. Blijkbaar is het Nederlandse spoor tegenwoordig dermate maximaal belast, dat EEN ongelukje, WAAR DAN OOK, de hele dienstregeling van het hele land 24 uur lang in de war schopt. Ik zal wel even het genie uithangen, want zelf bedenken ze dit niet: In zo'n situatie moet je je toch maar eens gaan afvragen of dat wel de meest handige manier is om ja beschikbaarheden in te zetten. | |
Ofyles2 | zaterdag 15 december 2007 @ 20:21 |
Plus het feit dat veel vaak bereden trajecten slechts dubbelsporig zijn. ProRail, NS en V&W hebben nog flink werk te verrichten. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 december 2007 @ 20:25 |
quote:kernnet viersporig zou een hoop schelen ja ![]() | |
Wadloper | zaterdag 15 december 2007 @ 20:52 |
Met regelmatig wat wissels om in te kunnen halen/snel kunnen wisselen van sporen... Overigens stonden er vandaag 3 schapen voor de kerstmarkt op het perron in Groningen ![]() Erg leuk! ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Wadloper op 16-12-2007 10:25:41 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 15 december 2007 @ 20:54 |
quote:In Amersfoort hebben ze zelfs een echte kameel ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 15 december 2007 @ 21:30 |
Dr_Flash: Ik denk dat de IC-serie 800 de hele dag ontregeld was, maar dan door de vroege stroomstoring op het traject Amsterdam-Utrecht en niet de ontspoorde Sprintertrein. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 december 2007 @ 21:34 |
Ook fijn. feit blijft dan nog steeds, dat 1 klein probleem leidt tot een enorme hoop overlast in een groot deel van het land, en blijkbaar de hele dag door. Dat moet niet kunnen, gewoon ![]() | |
Duvel | zaterdag 15 december 2007 @ 21:36 |
Neenee, twee problemen dus: het stootblokhoppen bij Asdz en de stroomstoring op Asd - Ut! | |
Dr_Flash | zaterdag 15 december 2007 @ 21:38 |
quote:Hoe laat? | |
Duvel | zaterdag 15 december 2007 @ 21:46 |
quote:Geen idee, na elven in elk geval, want eerder was ik mijn bed niet uit. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 december 2007 @ 21:51 |
quote:Wel raar dat de IC Ut - Limburg van 8:08 dan al +25 had, en met half mat kwam opdagen, vind je niet? ![]() | |
ArthurvanderVelden | zaterdag 15 december 2007 @ 21:58 |
quote:Inderdaad vind ik niet, ik mag ook weleens een treintje wachten omdat ze met halve paupershit komen opdagen, heel normaal ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 december 2007 @ 22:01 |
anyway, mijn 50.000 zitten er in dit jaar, verder niet meer over praten ![]() | |
ArthurvanderVelden | zaterdag 15 december 2007 @ 22:04 |
quote:Echt vandaag op deze manier binnengehaald ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 december 2007 @ 22:06 |
ja, ik struikelde er tussen Roermond en Weert ergens over ![]() | |
Duvel | zaterdag 15 december 2007 @ 22:19 |
quote:Jammer dat dat niet in de pimpel was, dan had je er nog een biertje op kunnen drinken. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 december 2007 @ 22:20 |
quote:ja nou ja, ik dacht eigenlijk dat het ergens tussen Weert en Heeze was, maar het bleek al eerder te zijn ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 december 2007 @ 22:29 |
Ik heb het idee dat de bijdrage over station Deventer voor het eind van dit jaar niet meer zal komen, dus iemand anders mag wat mij betreft een stukje schrijven over een station naar keuze om de draad van de leuke verhalen weer op te pakken | |
Dr_Flash | zaterdag 15 december 2007 @ 22:36 |
quote: ![]() Maar dan moeten we ook maar eens gaan nadenken over een apart stukje in de OP en een klein linkje ![]() | |
ArthurvanderVelden | zaterdag 15 december 2007 @ 22:38 |
quote:http;//Tinyurl.com | |
Peterselieman | zaterdag 15 december 2007 @ 22:43 |
Zal binnenkort die stukjes wel even opzoeken. Heb de linkjes wel in een tekstbestandje staan, alleen wel op een PC waar ik momenteel niet in de buurt ben. Als ik het niet vergeet, dan post ik de links naar de bijdragen die tot nu toe zijn geweest. | |
Peterselieman | zaterdag 15 december 2007 @ 22:56 |
Even nog wat uit mijn recente archief:![]() Een varkensneus te Brussel, rijdend naast mijn Thalys. Dit overigens lege stel zal weer in actie komen na de wilde staking van machinisten 8 december 's ochtends. ![]() Een stadstrein rijdend in Parijs, foto genomen vanaf de top van de Eiffeltoren ![]() Stel 4444 op dinsdag 11 december gereed staande om de 19.02 trein van Rotterdam naar Utrecht en Deventer te rijden. | |
dirkie001 | zaterdag 15 december 2007 @ 23:14 |
Treinverkeer hersteld na ontsporing AMSTERDAM - De beperkingen van het treinverkeer tussen Schiphol en Amsterdam Bijlmer Arena na een ontsporing zijn voorbij. Treinen tussen Utrecht en de luchthaven werden omgeleid, maar vanaf 17.45 uur rijden de treinen weer volgens het boekje. Rond 08.00 uur botste een lege trein tegen een stootjuk, een blok dat treinen aan het einde van een spoor moet tegenhouden. Daardoor ontspoorde de trein gedeeltelijk. De machinist moest met rugklachten naar een ziekenhuis. Stroomstoring Er waren zaterdagochtend meer problemen op het spoor. Zo werden de treinen tussen Amsterdam en Utrecht getroffen door een stroomstoring. Reizigers tussen Utrecht en Driebergen-Zeist kregen een vertraging van een halfuur tot een uur voor de kiezen. Daar zorgde een defecte trein voor het oponthoud. Staking Treinen tussen Brussel en Amsterdam vallen zaterdag uit door stakende machinisten in België. Veel treinen die wel rijden kampen met vertraging. Vanwege het onvoorspelbare karakter van de staking adviseert de NS de internationale trein naar Brussel zaterdag helemaal te mijden. De Thalys van Amsterdam naar Parijs rijdt wel. nu.nl | |
ArthurvanderVelden | zaterdag 15 december 2007 @ 23:54 |
PSM , is dat enkel spoor daar dat RER lijntje op de brug? ![]() Mag ik gelijk mijn eindejaarssprintje showen? ![]() Edit: Linkje gefixt, 100 keer op een dag Noisy <-> Chessy was ook niet alles ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door ArthurvanderVelden op 16-12-2007 00:00:36 ] | |
Peterselieman | zondag 16 december 2007 @ 00:01 |
Heb het origineel er even bijgepakt en zie dat het idd enkelspoor is. Zie ook de trein ten opzichte van de bovenleidingsportalen. Het gaat hier om RER lijn C richting Pontoise. | |
De_Hertog | zondag 16 december 2007 @ 00:17 |
quote: Die? | |
Duvel | zondag 16 december 2007 @ 00:18 |
quote:Oh ja, ik zou ook nog een keer iets schrijven, maar ik weet niet meer waar over. ![]() | |
von_Preussen | zondag 16 december 2007 @ 00:26 |
quote:Ik dus weer niet. Zo werkt het in de hedendaagse economie, kutbaantjes worden even kut betaald. Want als men hogere kosten maakt, deze vervolgens weer door gaat berekenen aan de klant, komen in dit topic weer allerlei mensen huilen dat de kaartjes weer duurder worden. Dus daarom, uitbuiten die handel, en als de NS als extra geld zou uitgeven dan dient dit te verdwijnen in de zakken van ondernemers zonder geweten. Voor het geld wat je zou betalen aan die werknemers kan je een stel van die 26.000 illegale “pardon” personen aannemen. Die zijn blij dat ze überhaupt in Nederland zijn, en krijgen voor hun begrippen vorstelijk betaald. Voor sociale en nobele ondernemers is geen plaats in de branche van laaggeschoold werk, het is vreten of opgevreten worden. | |
Duvel | zondag 16 december 2007 @ 00:35 |
quote:Als dit je opvatting is, wens ik je van harte een dergelijke laaggewaardeerde baan toe onder de door jou geschetste condities. | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 09:38 |
quote:WTF ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 10:33 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 16 december 2007 @ 10:36 |
quote:Jij zou uitslapen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 10:41 |
quote:Heb ik toch gedaan? ![]() | |
Duvel | zondag 16 december 2007 @ 10:49 |
quote:En dan klagen er mensen over kerstliedjes op station Gouda! ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 16 december 2007 @ 11:18 |
@ bork Er zijn nieuwe prijsupdates binnen voor de HAFAS CD rom ( nu al ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 11:23 |
De HAFAS-CD is overigens beperkt, en opzettelijk ook lijkt wel, tot reisadviezen met een maximum van 12 overstaps ![]() ![]() Hmm soms klapt ie er zelfs bij 10 of 11 overstaps al uit voordat je je bestemming bereikt hebt, met dezelfde melding. En bij het wijzigen van de aanvraag blijft je opgegeven via-station niet bewaard. ![]() [ Bericht 17% gewijzigd door Dr_Flash op 16-12-2007 12:02:33 ] | |
von_Preussen | zondag 16 december 2007 @ 12:18 |
quote:Hartelijk dank daarvoor, ik vind het altijd hartverwarmend om de beste wensen te krijgen. ![]() Het is helemaal offtopic, maar laat ik het anders stellen. In Duitsland had men éénzelfde probleem met de postmarkt (die is in Duitsland geliberaliseerd). Daar waren geen minimumlonen, totdat de regering aan kwam zetten met minimumlonen. Patsboem, weg was de kostenstructuur van de meeste bedrijven, en overnacht waren duizenden mensen werkloos geworden. Achteraf zijn de werknemers toch weer terug gekomen om voor het oude loon te kunnen werken (dat speelt echter nog). Dus is het de vraag of het maar sociaal is mensen bewust de werkloosheid in te sturen. | |
ArthurvanderVelden | zondag 16 december 2007 @ 12:23 |
quote:Ik heb er inmiddels een eenreis van 13 overstaps weten uit te persen hoor ![]() | |
Duvel | zondag 16 december 2007 @ 12:26 |
quote:Ik zou niet weten waarom je het uitbuiten van mensen zou moeten propageren, zoals jij in je vorige post voorstelde. Dàt is waar het mij om ging. | |
Darkwing_Duck | zondag 16 december 2007 @ 14:00 |
TVP | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 14:14 |
Darkwing ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 december 2007 @ 14:27 |
Gelijk maar een binnenkomert dan ![]() quote: | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 14:27 |
quote:bron Mooi kl00t'n ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 14:28 |
ja, lekker ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 14:30 |
Dat is in de zomerse smoorhitte vorig jaar toch ook eens met een TGV gebeurd ergens in midden-frankrijk? ![]() | |
bork | zondag 16 december 2007 @ 14:32 |
quote:heel fijn, een pools reisbureau rekent mij 898 zloty pp voor, zo'n 220 euro, vind ik toch wel vrij prijzig. | |
Darkwing_Duck | zondag 16 december 2007 @ 14:32 |
quote:Maar dan is het toch niet zo erg meer dat de verwarming het niet meer doet? ![]() | |
Duvel | zondag 16 december 2007 @ 14:32 |
Die treinen kunnen ook nergens meer tegen tegenwoordig. | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 14:34 |
quote:Wat probeer je dan? ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 december 2007 @ 14:35 |
quote:Vooralsnog alleen standaardtariefprijzen, maar ik kon nog geneens een datum in augustus pakken van de week. ![]() Het ging tot halverewege Juni. Maar aangezien er zowel een programma update alsmede een prijsupdate alsmede een dienstregelingupdate is ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 14:38 |
quote:Pak dat CD-doosje er anders even bij, Dr. Snuggles ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 december 2007 @ 14:41 |
Hmm Bjork, dan vrees ik dat je nog even editie mag wachten ![]() WTF waarom nieuw gewoon een jaar updaten op 1 CD-rom ![]() ![]() Ik snap nog steeds niet waarom het zo moelijk is om ver vooruit iets te plannen te reserveren en de prijs te weten | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 14:42 |
Ja, dat is wel een punt idd. De geheimzinnigheid waarmee internationale prijzen gehiemgehouden worden is minimaal opmerkelijk te noemen ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 december 2007 @ 14:48 |
Thalys ook, langer dan 2 maanden van te voren kan je niet boeken, maar 2 maanden is een dus wel een dusdanig tijdsbestek dat je bank bent dat het volloopt en dus iedere prijs wel accepteert | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 14:51 |
Beetje vervelend is dat altijd wel ja. Reserveringsplichtige treinen die je sowieso maar op een beperkt aantal plekken kunt reserveren, en danbovendien altijd al heel snel vol zitten. Dan ben je gewoon met je capaciteit iets niet goed aan het doen, denk ik dan. Laat zoeen Thalys dan ieder half uur rijden of zo, bied gewoon aan waar vraag naar is. | |
Darkwing_Duck | zondag 16 december 2007 @ 14:53 |
Nee, dan levert het niks op natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 14:54 |
quote:Nou, hoezo niet? Dat schrale gedoe met die aanbiedingen voor een tientje waardoor die kutsite iedere keer plat gaat schiet ook niet op ![]() | |
Ofyles2 | zondag 16 december 2007 @ 14:54 |
Om zulke redenen liep ik ook de aanbieding naar Keulen (voor ¤10) in 2004 mis. | |
Willy84 | zondag 16 december 2007 @ 15:07 |
NS Hispeed, Internationaal, Thalys. Allemaal kut. Het boeken van een reisje is geen lol aan. Ze hebben zogenaamde 'aanbiedingen' die zwaar kut zijn. Je moet verdomme 2 maanden een treinreis naar Parijs boeken. Gekut, is wil gewoon kunnen instappen. En als het zo druk is moeten ze maar meer treinen laten. Volgens mij hebben ze iets van "het loopt toch wel vol" quote:Ja dat was hem idd. @ flash over dat Heerlense bord. Als je naar Aken wilt moet je gewoon "preisstufe 2" kiezen ofzo ![]() wat ik helemaal schraal vind is dat ik in Aken op het station sta en de kaartautomaat kan geen NL maar wel Turks. Het is 4 km over de grens ofzo ![]() Zodat ie niet vergeten wordt ![]() ![]() Wat een heerlijkheid trouwens dat de 1500 zo'n ruime keertijd heeft. Kan gewoon 20 min van te voren al met een bakkie pleur in de warme trein gaat zitten ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 15:13 |
quote:Nou nou, dat is ook niet lief ![]() Kusje maar dan? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 15:53 |
quote:Hmm eigenlijk moet dat wel even zo snel mogelijk een keer gedaan worden, vind ik ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 december 2007 @ 16:13 |
quote:Waar wacht je nog op. Kersttijd = Kuttijd Vort -> | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 16:20 |
Jij hebt erg goeie ideeën, op zich ![]() weekend, maandag brugdag, dinsdagavond pas naar familie..... Wie weet is er nog een gaatje ![]() | |
Duvel | zondag 16 december 2007 @ 16:36 |
quote:Wat wil dit plaatje nou precies zeggen? Het materieeltekort van NSR? | |
Darkwing_Duck | zondag 16 december 2007 @ 17:19 |
quote:regel je dan wel ff een Visum ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 17:23 |
quote:naah te veel gezeik ![]() ![]() als je nou gewoon aan de grens zo'n ding kan kopen voor een paar tientjes, prima. Nog steeds ordinaire geldklopperij, maar goed, als dat moet, dan maar. Maar maak het dan minstens MAKKELIJK of zo. Het openen van een spoorverbinding en dan iedereen weg gaan lopen jagen met kosten en visa en procedures en geneuzel, flikker toch op zeg, asjeblieft ![]() Dis is toe sausend eejt mên ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 17:48 |
Iemand zin in een rondje Polen komend weekend? ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 december 2007 @ 17:51 |
Ik! Edit: Maar ik moet laminaat leggen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 18:01 |
edit: Iemand ZIN en TIJD en GELD tegelijk voor een weekendje Polen? | |
Duvel | zondag 16 december 2007 @ 18:24 |
Zin: check. Tijd: ehm... Geld: ook niet. Maar: momentje nog, als mijn USB-bus wat tijd gunt aan m'n negatievenscanner i.p.v. de back-up heb ik misschien een schrale troost. | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 18:30 |
Kom op zeg, vrijdagmiddag weg, dinsdagochtend terug. 200 euro is alles wat je nodig hebt ![]() | |
Duvel | zondag 16 december 2007 @ 19:32 |
OK, hier dan even de schrale troost.![]() Een willekeurige trein op het station van Sint Petersburg. ![]() Diverse lokaaltreinen staan gereed op het station. Detail: de verwarming van de rijtuigen geschied d.m.v. kolen! ![]() De nachttrein uit Moskou waarmee de jonge Duvel in St. Petersburg is gearriveerd. ![]() Pantserkruiser Aurora. We weten natuurlijk allemaal welke rol dit schip vervuld heeft ca. 90 jaar geleden! Dat was 't. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 19:32 |
Anders ga ik wel alleen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 19:34 |
quote:Sow ![]() ![]() Laat ik nou net in 1992-03 in StP geweest zijn, en daar inmiddels de VHS van geDVDd hebben ![]() Maar ik moet wel steeds tot het gaatje om jou te overtroeven ![]() | |
Duvel | zondag 16 december 2007 @ 19:45 |
Jij bent ook steeds nèt iets eerder hè! Ik heb helaas verder geen foto's van Russische of andere exotische buitenlandse treinen geloof ik. Alhoewel ik meestal, als daartoe de kans bestaat, tijdens mijn vakantie wel even wat fototjes neem. | |
De_Hertog | zondag 16 december 2007 @ 19:49 |
Ik heb nog wel ergens foto's liggen van Tsjechische, Slowaakse en Hongaarse treinen. Ik weet alleen niet hoeveel daarvan digitaal is, dus alleen als er veel interesse is post ik ze :p | |
Duvel | zondag 16 december 2007 @ 19:50 |
Laat maar komen! ![]() | |
allsystemshalt | zondag 16 december 2007 @ 20:05 |
quote:Helemaal uit mijn hoofd opgeschreven ![]() De Aurora (Russisch: Аврора) is een Russische pantserkruiser, die vooral bekend is geworden doordat met een schot vanaf dit schip het signaal werd gegeven voor de start van de Oktoberrevolutie. Het schip is nu afgemeerd tegenover de Hermitage, en is ingericht als gratis toegankelijk museum. **Met een beetje hulp van google ![]() ![]() | |
Socios | zondag 16 december 2007 @ 20:05 |
![]() V-IRM 8663 als trein IC 3045 te Breezand Zuid. ![]() V-IRM 9406 als trein IC 3032 te Breezand Noord. | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 20:06 |
quote: ![]() Maar goed, ik begrijp dat dit smeekt om een antwoord. | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 20:06 |
St Petersburg Moskovskiij, 4 maart 1992![]() Aan boord van de Krasnaya Strela, 4-5 maart 1992. ![]() Moskou Leningradskiij, 5 maart 1992. bagagekarren in de sneeuw ![]() Moskou Leningradskiij, 5 maart 1992. Een andere sneltrein uit het noorden loopt binnen. ![]() | |
De_Hertog | zondag 16 december 2007 @ 20:18 |
quote:Vooruit, ik zal morgen eens wat gaan uitzoeken ![]() | |
Willy84 | zondag 16 december 2007 @ 20:27 |
quote:nahh kusje...als je met kerst naar Londen wilt kan dat alleen of op hele schrale tijden of tegen hele hoge tarieven. Beetje jammer dat we nu per vliegtuig gaan ![]() Kan me trouwens iets herinneren over Rusland dat je uitgenodigd moet worden om dat land in te mogen etc. Waarschijnlijk moet je ook naar Den Haag voor een visum ofzo gok ik. Kan natuurlijk ook zijn dat het veranderd is. quote:Juist ja, inzicht in de materieel positie van NS. Altijd leuk om te weten. | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 20:30 |
quote:Pf win ik het dan NET met 189 - 187 qua maanden geleden ![]() Maar even goed bizar, hoe VET was dat destijds joh ![]() | |
Willy84 | zondag 16 december 2007 @ 20:37 |
Iemand nog van plan het Brabantse nachtnet uit te proberen binnenkort? | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 20:40 |
quote:Niet bewust. Jij? | |
Darkwing_Duck | zondag 16 december 2007 @ 20:41 |
quote:Ik eigenlijk wel ![]() Moet ik eigenlijk ook ff een keer doen eh hm ? ![]() ![]() * Darkwing_Duck zingt "Brabantse nachten zijn lang" | |
Duvel | zondag 16 december 2007 @ 20:43 |
quote:Correctemundo! Toen wij er aankwamen, werd door een blaaskapel spontaan het Wilhelmus ingezet! ![]() | |
Duvel | zondag 16 december 2007 @ 20:45 |
quote:Tof antwoord! ![]() Ik ben in mei 1992 in 't kader van een uitwisseling tussen twee muziekscholen in Moskou en omgeving geweest. Ik geloof dat we een dag of tien of twee weken weg zijn geweest, en we zijn van hot naar her gesleept. Met dus onder andere een dagje St. Petersburg ("even heen en weer"). | |
bork | zondag 16 december 2007 @ 20:51 |
Beetje subforum (mens erger je niet) toch maar hier dacht ik zo Welk station? (juli 2004) ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 20:52 |
geen idee. * Dr_Flash gooit HTML 4 dummies naar BORK | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 20:53 |
Berlin Ost of Fft/Oder? | |
Darkwing_Duck | zondag 16 december 2007 @ 20:54 |
quote:Doe nou eens niet zo ongeduldig ![]() | |
De_Hertog | zondag 16 december 2007 @ 20:54 |
Warschau? | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 20:55 |
quote:Weet ik veel die dummie loopt een beetje te klooien hmm ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 20:56 |
quote:nee het is duidelijk een duitse CTA | |
bork | zondag 16 december 2007 @ 21:00 |
quote:Fft/Oder? helemaal goed ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 21:02 |
quote:Wel een extreem vette trein om in te stappen trouwens ![]() | |
von_Preussen | zondag 16 december 2007 @ 21:22 |
Trouwens, zijn er hier mensen die zgn. Zuglaufschilder verzamelen? Tegenwoordig zie je ze helaas steeds minder, omdat ze allemaal worden vervangen door nieuwe digitale displays. Dit waren nog eens route’s (bord oude stijl): ![]() ![]() Borden nieuwe stijl: ![]() Zelf heb ik eentje (IR 2341 Westertal van Schiphol naar Berlin Zoo), maar zit erover te denken om deze verzameling op te gaan pakken (denk aan bijv. de CNL waar je wat los zou kunnen slijmen). Dus ook een soort “bordjesjacht”, alleen dan anders. ![]() Heeft iemand mischien tips over hoe je wat makkelijker aan bordjes kunt komen, en welke treinen er nog meer mee rondrijden (aangezien ze die natuurlijk niet weg mogen geven)? | |
Dr_Flash | zondag 16 december 2007 @ 21:27 |
Nee, ik heb in april 1991 nog wel Zagreb, Beograd, Thessaloniki, Idomeni en Athinai gehad, maar foto's waren toen nog hemmmm | |
De_Hertog | zondag 16 december 2007 @ 21:51 |
quote:Ik dacht dat het een strikvraag was. | |
bork | zondag 16 december 2007 @ 22:07 |
ok, als jullie het zo spelen dan gelijk een moeilijke -> ![]() in het midden deGaudi-achtige golfjes dat is een onderdeel van een heel mooi station in een mooie stad die imho niemand kent. Welke stad? Als beloning mooie stationsfotoos ![]() | |
Zug-Chef | zondag 16 december 2007 @ 22:29 |
De nieuwe nachttrein naar Praag, Kopenhagen, Warschau, Moskau, Rzepin en Minsk te Arnhem:![]() Bij Horst-Sevenum een mooie breedbekkikker: ![]() De SSN is onderweg naar de kerstmarkten in Keulen en passeert hier het dorpje Hegelsom: ![]() Doorkijkje ![]() ![]() Stickerloze 6400 van Railion: ![]() Containertjes in de bocht: ![]() NSM Muizekop 273 en Hondekop 386: ![]() | |
Duvel | zondag 16 december 2007 @ 22:42 |
Die laatste! ![]() | |
Peterselieman | zondag 16 december 2007 @ 22:42 |
Nice, Zug-chef | |
Willy84 | zondag 16 december 2007 @ 22:50 |
![]() quote:Ja lijkt me wel leuk, mits er ICM rijdt. Donderdag avond lijkt me het beste. Heb alleen niks te zoeken in die hoek, laat staan s'nachts. SPOILER quote:We hebben een match ![]() | |
bork | zondag 16 december 2007 @ 23:10 |
voorzetje Stationshal:![]() Uitzichtje: ![]() 19.16 is Kiev en Lviv btw. | |
ghizzer | maandag 17 december 2007 @ 08:46 |
ouderwetse tvp | |
Dr_Flash | maandag 17 december 2007 @ 09:24 |
quote:Lublin? | |
ghizzer | maandag 17 december 2007 @ 09:27 |
had even 2 vragen.. rijden er vanuit station Groningen ook internationale treinen en zo ja waar naar toe? rijden er vanuit station Groningen naast de koploper nog meer personentreinen die van de bovenleiding gebruik maken en zo ja welke? Alvast heel hartelijk dank voor antwoorden! | |
Darkwing_Duck | maandag 17 december 2007 @ 09:31 |
quote:ja naar Leer. overigens zit ik nu in een koploper naar alphen dat zijn normaal gesproken toch virms? | |
Dichterbijer | maandag 17 december 2007 @ 09:38 |
Ik ben een weekendje weg naar Lodnon en meteen alweeer een nieuw topic... Kort verslagje over de reis naar London volgt nog ![]() | |
Duvel | maandag 17 december 2007 @ 09:40 |
quote:Rijdt die nog steeds, of rijdt ie weer? quote:Ja, dat zou niet moeten. Maar vanmorgen was mijn trein naar Utrecht één Koploper te kort, dus wie weet? | |
knars | maandag 17 december 2007 @ 14:09 |
Ik dacht dat de VIRMs daar sowieso al wat moeilijk lagen omdat die te zwaar zouden zijn voor het spoor tussen alphen en woerden - iets met beroerde bodemkwaliteit. | |
Duvel | maandag 17 december 2007 @ 14:59 |
Ze rijden er dagelijks standaard, maar het hobbelt wel. | |
thatsme | maandag 17 december 2007 @ 15:56 |
VIRM slingert altijd of het nou aan de bodem ligt of aan het type trein.. | |
JaFFe | maandag 17 december 2007 @ 16:59 |
Ik ga in april waarschijnlijk met de trein naar Wenen. Nou zag ik dat dat citynightline is kost ff niks maar is het wat. Ga natuurlijk heerlijk pauper voor een zitplaats en een paar blikken en zo de nacht door. Heeft iemand ervaring met deze treinreis? | |
Dichterbijer | maandag 17 december 2007 @ 17:42 |
Ik zag wat DB Nachtzug treinen al staan op Watergraafsmeer... ff wennen dat rood zo op dat terrein... | |
Darkwing_Duck | maandag 17 december 2007 @ 17:46 |
De trein naar Leer rijd alweer ![]() 86XX Bakken schijnen erger te slingeren dan andere, althans Daar hoor ik Fles altijd over janken ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 17 december 2007 @ 17:49 |
quote:Ik heb eigenlijk ervaring met de nachtrein naar Paris ![]() En dat Was ...KUT ![]() ![]() ![]() ![]() Maar ik geloof dat de conducteur bepaald waneer het licht uitmoet ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 december 2007 @ 18:19 |
Neem in de CNL gewoon minimaal een couchette, anders ben je echt helemaal kats dood de volgende dag ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 december 2007 @ 18:23 |
quote:Ja. De VIRM. Iedere ochtend vertrek 7.45 naar Den Haag CS en aankomst om 19.14 uit Den Haag CS. Zo nu en dan komt er nog DDAR en nog zeldzamer zijn de andere materieelsoorten daar. | |
JDude | maandag 17 december 2007 @ 19:14 |
quote:Ik heb eens met een zitplaats de nachttrein naar Praag gehad. Tip: neem een slaapplek. | |
dirkie001 | maandag 17 december 2007 @ 19:21 |
en nog wat nieuws Jongen klem tussen treindeur Een scholier is vanmiddag in het Vlaamse Erpe-Mere om het leven gekomen toen hij vermoedelijk klem kwam te zitten tussen een treindeur. De jongen van waarschijnlijk vijftien of zestien jaar is daarna meegesleept door de rijdende trein. De identiteit van het slachtoffer is nog niet bekend. De politie doet onderzoek naar de precieze omstandigheden waardoor het drama heeft kunnen gebeuren. je zou zeggen dat it niet meer voor mag komen ![]() http://www.knack.be/belga(...)n5-article29988.html [ Bericht 7% gewijzigd door dirkie001 op 17-12-2007 19:27:27 ] | |
Darkwing_Duck | maandag 17 december 2007 @ 19:33 |
Wat voor mat? | |
Volvoman | maandag 17 december 2007 @ 19:39 |
Er was iemand voor de trein gekomen voor station Groningen. Daardoor zaten een aantal treinen bomvol. En altijd mensen die proberen zich ertussen te drukken. Terwijl de deuren al nauwelijks dicht kunnen. | |
dirkie001 | maandag 17 december 2007 @ 19:46 |
Lijkt mij dat de deuren je niet klem mogen drukken zodat je niet klem komt te zitten ![]() | |
Socios | maandag 17 december 2007 @ 19:55 |
Klopt, ik zag vanochtend op station Deventer iemand 'klem' komen te zitten bij het te laat instappen. De deur 'zette niet door' waardoor de passagier niet bekneld raakte. | |
Peterselieman | maandag 17 december 2007 @ 20:04 |
quote:Ik heb een keer een Arriva machinist meegemaakt die weigerde om de trein te rijden, omdat deze te vol zat. Was een losse GTW 2/6 op vrijdagmiddag om 17.01 van Groningen naar Leeuwarden. De dubbele hoeveelheid bakken op dat tijdstip zou ook flink gevuld zijn. | |
Zug-Chef | maandag 17 december 2007 @ 20:37 |
quote:MAV/ÖBB: 300 Fahrgäste aus EC geworfen: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?2,3588051 Afgelopen weekend 300 reizigers uit de EC Budapest - Wenen gegooid, omdat deze trein te vol was. Iedereen die geen zitplaats had moest eruit, anders werd er niet verder gereden... ZIe bovenstaande link | |
thatsme | maandag 17 december 2007 @ 21:25 |
quote:Ik zou gaan voor een slaapplaats! Na een nacht zitten ben je gaar.. en voor een paar euros heb je een slaapplaats. | |
bork | maandag 17 december 2007 @ 23:40 |
quote:Close (relatief dan), Nee is Przemysl. Hier wel de trein naar Lublin ![]() en een hele rare, wat is het? Lijkt wel een sneeuwschuiver ![]() Station voor ![]() Station achter ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 december 2007 @ 10:43 |
Leuke platen ![]() ![]() ![]() | |
bork | dinsdag 18 december 2007 @ 14:58 |
quote:Dat ken ik dan weer niet. Deze fotoos komen uit 4 weken trip van 2004. Eerst Utrecht-Berlijn toen nachttrein Berlijn-Gdansk. Later met de nachttrein van Gdansk naar Krakow. Na een paar dagen Krakow verder naar Wroclaw (Intercity). Na 3 dagen met de Intercity naar Poznan daar 's avonds met de nachttrein naar Przemysl. Van Przemysl weer naar Lublin en tenslotte naar Warschau, uiteindelijk teruggevlogen ![]() Tussendoor ook nog met de trein naar Malbork, Sopot en Torun geweest. Fijn treinland, je kan bijna overal komen, (nog) goedkoop en niet druk in de treinen en heerlijk 's nachts reizen. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 december 2007 @ 15:16 |
![]() ![]() ![]() Torun ben ik ook eens geweest, dagje vanuit Warschau op en neer. Best tof daar, alleen jammer dat het station aan de ene kant van de Wisla ligt en de stad aan de andere kant. En dat die Wisla daar zeker een kilometer breed is ![]() ![]() | |
sander89 | dinsdag 18 december 2007 @ 15:25 |
Ik heb al lopen zoeken op internet maar kan het nergens vinden, wat voor soort bovenleiding komt er op de Hanzelijn? Zijn ze slim en word het 25 kV? Of zetten ze er gewoon nog 1.5 kV op en proberen ze dan 200 km/h te halen. ![]() | |
bork | dinsdag 18 december 2007 @ 16:25 |
quote:Ja, was er op gericht om 's nachts te kunnen treinen en dat gaat het beste van uiterst noord naar zuid en west naar Oost ![]() Wij zijn van station naar Torun gelopen, was wel een aardige tippel ja. @Dr_Flash -> Deze lui hebben mooie treinfotoos uit delen van polen, het onderstaande linkje geeft het gebied aan waar jij was http://www.schienenstrang-nach-osten.de/ebpol5.htm vb: trein door Krosno ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door bork op 18-12-2007 17:05:30 ] | |
Charango | dinsdag 18 december 2007 @ 19:30 |
Vandaag kwamen er rond 14:10 ook een aantal blauwe rijtuigen van de Schweizische BundesBahn vanuit het Noordoosten Amersfoort inrijden? (waarschijnlijk vanuit de richting Zwolle, maar het was al na de fly-over, dus het kan ook Apeldoorn zijn geweest) Verdwaalde Euronight ofzo? | |
Zug-Chef | dinsdag 18 december 2007 @ 19:56 |
quote: ![]() Nee geen verdwaalde Euronight, maar rijtuigen voor de speciale wintersporttreinen EETC die vanaf komend weekend weer gaan rijden. Deze kwam om 13:20 door Holten richting Deventer :-) | |
bork | dinsdag 18 december 2007 @ 20:23 |
Ik zag zondag bij Lunetten ook iets vreemds staan (ongeveer 13 uur) ik denk wat internationale rijtuigen met een bar-disco wagon (hele grote letters). Wat is/van wie is die? | |
Duvel | dinsdag 18 december 2007 @ 20:26 |
quote:Gewoon 1500V natuurlijk, beetje debiel om een 25kV eiland te bouwen tussen Lelystad en Zwolle. En 1500V voldoet prima voor die lijn. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 december 2007 @ 20:31 |
![]() ![]() Ik had daar ook alleen maar nachttreinen eigenlijk, weinig fatsoenlijke foto's kunnen maken daar ![]() Anyway: De sprinter uit Rhenen gleed behoorlijk door in Veenendaal Centrum, zegge en schrijve TWEE van de 6 bakken stonden aan het perron ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 december 2007 @ 20:44 |
quote:Hou kan dat nou ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 18 december 2007 @ 20:46 |
Mensen die nog niet met de 4444 gereisd hebben moeten dit zsm doen, want in Januari zal het stel verbouwd worden tot de 4231. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 december 2007 @ 20:49 |
quote:Ijs op de rails denk ik. Optrekken en afremmen ging heel behoedzaam sindsdien. Wel gewoon op tijd in Utrecht trouwens ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 december 2007 @ 20:50 |
quote:Mooi zo, optiefen met die ongein ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 18 december 2007 @ 20:51 |
quote:Ik ben gloof ik de enige hier :| | |
thats-me | dinsdag 18 december 2007 @ 21:22 |
quote:Nice ![]() Nog meer foto'tjes??? Had je dan ook wel geluk mee dat je die langs kwam. Of wist je het?? | |
Zug-Chef | dinsdag 18 december 2007 @ 21:36 |
quote:Nee ik wist het dus totaal niet, ik ging gewoon even kijken bij Holten vanwege het weer. En hoopte op de Volvotrein en de pimpelexpress ![]() Nog meer: ![]() ![]() ![]() ![]() Je had me moeten horen/zien toen ik die rijtuigentrein langs had zien komen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 december 2007 @ 21:46 |
quote:Ja, de Holtense Bodemsanering is altijd blij met die eiwitplakkaten in het grondwater ![]() | |
thats-me | dinsdag 18 december 2007 @ 21:48 |
Hoorde rond iets voor half 2 inderdaad wat vreemds jah ![]() ![]() | |
Socios | dinsdag 18 december 2007 @ 21:53 |
Nice pic´s again, just wondering, hoelang sta je op zo´n plek te ´wachten´ voor je fotosessie? | |
Zug-Chef | dinsdag 18 december 2007 @ 22:05 |
quote: ![]() ![]() quote:Thx! ![]() | |
sander89 | dinsdag 18 december 2007 @ 23:55 |
quote:Dus 1500V lijntje trekt het wel? Ze houden hopelijk wel rekening met later (mogelijk) ombouwen naar 25kV net zoals tussen Utrecht en Amsterdam? | |
Socios | woensdag 19 december 2007 @ 00:44 |
Afgelopen maandag het volgende reisje gemaakt: Harlingen - Leeuwarden - Deventer - Hannover Hbf - Frankfurt (Main) Hbf - Arnhem - Zwolle - Leeuwarden - Harlingen. Iets anders dan gepland, totaal 1.382 kilometer, waarvan meer dan 1.000 km. met Internationele IC of (Internationele) ICE. ![]() ![]() IC 141 komt Deventer binnenrijden. ![]() Grensstation Bad Bentheim ![]() Minden ![]() Hannover Hbf ![]() Dubbeldekker ![]() Minimaterieelshow ![]() Treintje naar Halle. ![]() Dieseltje ![]() ME naar Hamburg. ![]() ICE. ![]() De vertrektijden in de stationshal. ![]() ICE 577 (Hamburg-Altona - Stuttgart Hbf) komt het station van Hannover binnenrijden. Vanuit deze ICE die me van Hannover naar Frankfurt heeft gebracht (met 40 minuten vertraging uiteindelijk) een tweetal filmpjes gemaakt. Er zijn daar veel tunnels, deze korte stukjes film zijn gemaakt tussen Kassel en Frankfurt in het landschap tussen twee tunnels in. Kassel - Frankfurt (Main) Hbf 1/2 Kassel - Frankfurt (Main) Hbf 2/2 Vervolgens te Frankfurt (Main) Hbf. ![]() Frankfurt (Main) Hbf ![]() Frankfurt (Main) Hbf ![]() ICE te Frankfurt (Main) Hbf ![]() Frankfurt (Main) Hbf ![]() ICE 122 (Frankfurt (Main) Hbf - Amsterdam Centraal) staat gereed voor vertrek. ![]() Dezelfde trein vanaf de andere kant. | |
Wadloper | woensdag 19 december 2007 @ 06:41 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 december 2007 @ 08:24 |
Mwoa, weer geen vlekkeloos ritje vanochtend ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 19 december 2007 @ 08:45 |
quote:Wat was jij eng vroeg? | |
Dr_Flash | woensdag 19 december 2007 @ 08:46 |
Ja, ik vier mijn laatste paar dagen in Amf ![]() | |
Duvel | woensdag 19 december 2007 @ 08:47 |
quote:Ja hoor, het gaat prima op 1500V, met op regelmatige afstand een onderstation. De bovenleiding wordt natuurlijk voorbereid op 25kV (zoals alle nieuwbouw bovenleiding). | |
Duvel | woensdag 19 december 2007 @ 08:48 |
quote:Ah! En daarna? | |
Dr_Flash | woensdag 19 december 2007 @ 08:53 |
quote:ander werk, leuker werk, dichterbij huis ![]() | |
Duvel | woensdag 19 december 2007 @ 09:18 |
quote:Nog dichterbij! ![]() | |
ghizzer | woensdag 19 december 2007 @ 09:23 |
wederom vette pics! zag dat de 1600 nu ook met ICK-rijtuigen in Deventer rijdt en dus niet allemaal met verschillende gekleurde duitse wagons. | |
Dr_Flash | woensdag 19 december 2007 @ 09:24 |
quote:Ja geen spoorkilometers hmm ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 december 2007 @ 09:24 |
de 4444 zit in de 2800 vandaag trouwens, ik miste hem net in Utrecht om 7:01 ![]() | |
Duvel | woensdag 19 december 2007 @ 09:33 |
quote:Tja, voor mij is de dagelijkse Koploper een mooi rustpunt: met de reis terug naar huis kan ik mooi alle werkproblemen van me af zetten. | |
Dr_Flash | woensdag 19 december 2007 @ 09:36 |
Kwartiertje in de bus en dan ben ik thuis ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 19 december 2007 @ 09:57 |
Ja, in die tijd sta ik krap op Rotterdam Centraal 's ochtends, en dan moet de treinreis nog beginnen. ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 19 december 2007 @ 11:10 |
PARIJS - Een Franse hogesnelheidstrein (TGV) is woensdag op een vrachtauto gereden niet ver van de Zwitserse grens. ANP De chauffeur van de vrachtauto is om het leven gekomen en negen mensen in de trein raakten gewond. Trein ontspoord De trein, die niet op topsnelheid reed, is als gevolg van de botsing op een overweg ontspoord, berichtten hulpverleners en de plaatselijke autoriteiten. De TGV was op weg van Parijs naar Genève. | |
Dr_Flash | woensdag 19 december 2007 @ 11:41 |
En ik maar denken dat er op hogesnelheidslijnen geen overwegen meer zaten? ![]() | |
De_Hertog | woensdag 19 december 2007 @ 11:45 |
quote:Hij reed ook niet op topsnelheid, dus misschien is het een stuk waar de tgv over bestaand spoor rijd, of vlak bij een station of zo. | |
Darkwing_Duck | woensdag 19 december 2007 @ 11:59 |
GLOEINDEGODVERTIEVESTERINGTIEPOE ![]() ![]() ![]() Iemand op OHIH die bij prorail werkt heeft vernomen dat de 31e ook gestaakt gaat bij de belgen worden, maar dan moet ik naar Parijs ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 december 2007 @ 12:46 |
Fijn volk he, die belgen? ![]() En dan te bedenken dat ze juist voor 24 en 31 december zaterdagtoeslag toegezegd gekregen hebben WTF ![]() | |
thatsme | woensdag 19 december 2007 @ 14:21 |
TGV rijdt in op vrachtwagen Uitgegeven: 19 december 2007 10:53 Laatst gewijzigd: 19 december 2007 11:57 PARIJS - Een Franse hogesnelheidstrein (TGV) is woensdag op een vrachtauto gereden niet ver van de Zwitserse grens. ANP De chauffeur van de vrachtauto is om het leven gekomen en negen mensen in de trein raakten gewond. Trein ontspoord De trein, die niet op topsnelheid reed, is als gevolg van de botsing op een overweg ontspoord, berichtten hulpverleners en de plaatselijke autoriteiten. De TGV was op weg van Parijs naar Genève. filmpje: http://tf1.lci.fr/infos/f(...)nstances-drame-.html | |
Wadloper | woensdag 19 december 2007 @ 14:56 |
Een paar post boven je was dit bericht ook al geplaatst... Beetje dubbelzinnig dus... | |
Dr_Flash | woensdag 19 december 2007 @ 15:12 |
quote:Maarrr: Nu MET filmpje ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 december 2007 @ 16:05 |
En nu ook nog met foto:![]() van: De Standaard. | |
Duvel | woensdag 19 december 2007 @ 18:10 |
Ehm oeps. | |
von_Preussen | woensdag 19 december 2007 @ 18:54 |
@Zug-Chef, had het eerder aangegeven, dan had je daar niet in je eentje moeten staan verkleumen. Je hebt me trouwens weer “net” gemist, want ik was om 15.45 op station Holten (met de trein uit Deventer). Maar goed, sinds vanmiddag komt er idd allemaal raar spul uit de kraan (welke gevoed wordt door het grondwater), schaam je Zug-Chef. Maar dankzij de foto’s heb je het weer goed weten te maken hoor! @Socios, leuk rondje en leuke foto’s, wat heb je nu betaald voor alle vervoersbewijzen (en hoe heb je ze verkregen)? Affijn, vandaag ook een klein rondje gemaakt. Eerst met Plan R naar Deventer toe, vervolgens met de Pimpel naar Amsterdam Centraal. Daar heb ik een toeslagkaartje gekocht en ben met de ICE 3 naar Arnhem gegaan, en voor mij was het de eerste keer met deze trein. Ik vind het een erg mooie trein, zeker goed te doen! En toen weer een hele terugval gemaakt naar een Plan R op de Ijssellijn terug naar Deventer, en dan met een andere Plan R weer naar Holten toe alweer Zug-Chef aan de andere perronzijde stond te wachten (?) maar ik hem schijbaar heb gemist. | |
Dr_Flash | woensdag 19 december 2007 @ 19:12 |
Net rondje gedaan Socios ![]() Alleen jammer van bad bentheim ![]() ![]() | |
JDude | woensdag 19 december 2007 @ 19:14 |
Plan R? | |
Dr_Flash | woensdag 19 december 2007 @ 19:31 |
quote: | |
Duvel | woensdag 19 december 2007 @ 19:37 |
quote: | |
sander89 | woensdag 19 december 2007 @ 19:39 |
quote:Oke kan de 1500V bovenleiding toch nog meer hebben dan ik dacht, zal natuurlijk beveiliging systeem ETCS 2 komen? Ligt ook al tussen Utrecht en Amsterdam, alleen doen ze daar niks mee en rijden ze nog steeds 140 km/h ![]() quote: ![]() ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 19 december 2007 @ 19:42 |
Hij zal wel Plan T bedoelen, de R en de T zitten naast elkaar op het toetsenbord + ik heb daarstrax ook in Plan T gezet, in de trein van 17:50 Deventer - Zwolle. | |
Dr_Flash | woensdag 19 december 2007 @ 19:46 |
Wel tof dat dat dan 3 keer op rij op precies dezelfde manier mis gaat, EN nergens wel goed ![]() | |
Duvel | woensdag 19 december 2007 @ 19:50 |
quote:Er zijn bijna geen treinen die ECTS/ERTMS spreken. Ik weet niet wat voor beveiligingssysteem er komt, ik vermoed een zelfde combi als op Asd-Ut. | |
thatsme | woensdag 19 december 2007 @ 19:54 |
quote:nog meer foto's http://www.20min.ch/news/kreuz_und_quer/story/21849821 (ook van de voorkant ![]() | |
Duvel | woensdag 19 december 2007 @ 20:01 |
Goeie kooiconstructie! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 december 2007 @ 20:29 |
Heftigte klap is dat geweest zeg ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 december 2007 @ 20:35 |
Ah, leuk ![]() ![]() Klik (Duits). Je kan straks verdomme helemaal niet meer het land uit ![]() | |
Duvel | woensdag 19 december 2007 @ 20:40 |
Hoe de spoorwegen zichzelf de markt uitprijzen. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 december 2007 @ 20:42 |
Heb de afgelopen dagen geen trein gezien, hoewel ik ok sommige stukken naast het spoor reed. Morgen maar eens 112 of 116 km maken. | |
Dr_Flash | woensdag 19 december 2007 @ 20:48 |
Mja, ik was dus nog altijd van plan om 3 bordjes te gaan ophalen in Luxemburg, maar de zaterdagen staken de Belgen, en omrijden via Duitsland kan straks ook niet. En dat juist in de periode dat Prorail helemaal NUL aan werkzaamheden gepland heeft ![]() ![]() Verwende lijers ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 19 december 2007 @ 20:49 |
Ach joh, je bent er bijna van af. | |
thatsme | woensdag 19 december 2007 @ 21:02 |
quote:Een goede kooiconstructie heeft een kreukelzone, de machinist leeft nog, dus de cabine is wel stevig. Zonder kreukels is de remweg 0m en dat overleeft niemand. En als je door het opvouwen van 1 rijtuig (de motorwagen) het kreuken van de rest van de trein kan verkomen heb je toch nog winst uit de situatie. | |
thats-me | woensdag 19 december 2007 @ 21:12 |
quote:Denk eerder plan V, plan T komt hier slechts bij uitzondering voor. En plan R nog niet gezien hier ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 december 2007 @ 21:17 |
Ehm is thatsme = thats-me of zijn het 2 verschillende personen? | |
thats-me | woensdag 19 december 2007 @ 21:38 |
2 ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 19 december 2007 @ 21:41 |
quote:Zoals ik al zei, zat ik dus in een Plan T vanmiddag, die reed waarschijnlijk al de hele dag in de 3700. | |
thats-me | woensdag 19 december 2007 @ 21:48 |
En ik bedoelde hier mee de 7000 serie Apeldoorn -> Almelo dat daar met enkele uitzonderingen Plan T rijdt. Dus ik doelde op onderstaande.quote: | |
Socios | woensdag 19 december 2007 @ 22:08 |
quote:Ik zag ´m vandaag ook in Leeuwarden, het stel stond gereed de IC van 12.45u. Kon er helaas geen ´afscheidsritje´ mee maken. quote:Binnen Nederland: Gratis Hengelo - Hannover Hbf: ¤ 26,- (vroegboek NS Internationaal) Hannover Hbf - Frankfurt Hbf: ¤ 29,- (vroegboek ICE-Sparpreise Die Bahn) Frankfurt Hbf - Arnhem: ¤ 39,- (vroegboek special NS Internationaal) Al met al nog binnen de ¤ 100,-. Ter vergelijking: indien men dit op het laatste moment zou boeken, loopt het op tot ¤ 250,-. Verder is het goedkoper met de trein dan het rondje met de auto te maken. Het is het allemaal wel waard, het is alleen handig om vroeg tickets aan te schaffen. ![]() quote:Haha, nee, dat was inderdaad een schrale foto. ![]() | |
von_Preussen | woensdag 19 december 2007 @ 22:32 |
quote:Nee, omdat het zulk klotematerieel is spreek ik demonstratief alleen nog maar van Plan R(ammelbak). ![]() Ik hoop dat het mysterie waarover al enige posts zijn geplaatst hiermee is opgelost. ![]() | |
bork | donderdag 20 december 2007 @ 00:03 |
![]() In een MAT 64 van Utrecht Maliebaan naar CS nb: de reden dat ik dit forum bezoek en meer van treinen te weten probeer te komen, mannetje (Bram) is treinverslaafd. | |
Duvel | donderdag 20 december 2007 @ 07:04 |
quote:Dat moet je direct de kop indrukken! Voor je het weet is z'n hele jeugd verziekt en wordt ie zoals de vaste bezoekers van dit topic. Een goed verstaander weet genoeg... | |
JDude | donderdag 20 december 2007 @ 07:33 |
quote:Zolang het maar niet net als Dr_Flash en Dj-flash is ![]() | |
Duvel | donderdag 20 december 2007 @ 07:38 |
Nog meer mensen die vanmorgen feestelijke blauwe knipperverlichting boven de trein hadden? | |
JDude | donderdag 20 december 2007 @ 07:41 |
quote:Vonkende bovenleiding? Ik zie dat op m'n werk wel regelmatig gebeuren buiten (heb uitzicht op het spoor net ten oosten van station Breda). | |
knars | donderdag 20 december 2007 @ 09:20 |
@ bork: zo een heb ik er hier ook rondhobbelen ![]() ![]() ![]() die vonkende bovenleiding zie ik ook praktisch dagelijks, is niks mis mee lijkt me? | |
Duvel | donderdag 20 december 2007 @ 09:37 |
Op sommige stukken bovenleiding gebeurt het vaker, maar zoals vanmorgen gebeurde kwam door ijs aan de bovenleiding. En vonken hoort niet echt: bij iedere vonk wordt wat koper van de bovenleiding gesmolten, en dat helpt de levensduur niet. Ook de sleepstukken op de pantograaf worden er niet beter van. | |
knars | donderdag 20 december 2007 @ 09:55 |
Ik had het iets anders moeten neerzetten: met "is niks mis mee" bedoelde ik "is toch heel gebruikelijk". Maar goed, ik zie dat dus vrij standaard gebeuren zodra een trein station Gouda in oostelijke richting uitrijdt van spoor 2, 3 of 5. Zal wel iets met de wissels te maken hebben? | |
Duvel | donderdag 20 december 2007 @ 10:11 |
quote:D'r zullen wel wat wisseldraden lopen of leidingonderbrekers zitten, dat kan wel vonken. Gebeurt in Utrecht ook. | |
von_Preussen | donderdag 20 december 2007 @ 11:47 |
Als je in Gouda met de Intercity over de brug gaat (richting westen) is er ook één stuk waar een vonk komt. Het is trouwens pas echt een indrukwekkend gezicht als je buiten staat en in het donker komt er een trein langs. | |
Duvel | donderdag 20 december 2007 @ 12:36 |
quote:Klopt, dat is de overgang op van en naar de stroomrail op het val van de brug. Die vonkt inderdaad behoorlijk, zal wel een onderhoudsgevoelig punt zijn. | |
Peterselieman | donderdag 20 december 2007 @ 12:43 |
quote:Die laatstgenoemde sjaak heeft nog geen nuttige bijdrage aan dit forum geleverd. | |
Dr_Flash | donderdag 20 december 2007 @ 14:23 |
quote:Nou, die eerstgenoemde is ook niet veel soeps anders ![]() | |
Wadloper | donderdag 20 december 2007 @ 15:23 |
quote: ![]() Ik heb het idee dat er momenteel veel aan de hand is met de deuren van de GTW's. Sommigen sluiten niet meer tot het centraal sluitcommando is ingezet ![]() Ben benieuwd hoe het wordt als het nog strenger gaat vriezen ![]() Overigens kwam trein 30411 met +30 aan, een knaller van de dag bij Arriva! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 december 2007 @ 16:29 |
quote: quote:Onbetrouwbaar schorum ![]() Wie durft nu nog iets te plannen door Duitsland de komende tijd? ![]() Goed bezig jongens, ga zo door. Om te KOTSEN ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 december 2007 @ 20:58 |
quote:Zie het idd wel vaker dat nog wat deuren defect zijn. Soms wordt er tijdens de keertijd nog even snel aan gesleuteld | |
ghizzer | donderdag 20 december 2007 @ 21:02 |
slechte organisatie dat syntus. de omroepberichten in de trein zijn niet gewijzigd. "het volgende station is varsseveld. voor de bus richting lichtenvoorde, groenlo en eibergen dient u hier over te stappen." sinds 9 december rijdt er vanaf het station in varsseveld uberhaupt geen bus meer, laat staan naar lichtenvoorde, groenlo en eibergen. | |
Darkwing_Duck | donderdag 20 december 2007 @ 21:30 |
De omroep voor Station Lichtenvoorde Groenlo is er anders wel 1 om in te lijsten ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 20 december 2007 @ 21:46 |
quote:Ja!! Heb je hem getaped? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 december 2007 @ 21:46 |
Vanmiddag in de trein een sjaak gezien die het gehele folder assortiment van NS Highspeed zat te lezen ![]() | |
Duvel | donderdag 20 december 2007 @ 21:47 |
Je moet er maar zin in hebben! | |
Dr_Flash | donderdag 20 december 2007 @ 21:48 |
quote:Dat moet bijna wel tussen Rotterdam en Brussel geweest zijn ![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 december 2007 @ 21:57 |
Hij zat die dingen in de trein te lezen tussen Groningen en Leeuwarden. Bepaald geen NS-vervoer meer te noemen ![]() | |
ghizzer | donderdag 20 december 2007 @ 22:04 |
quote:oh je bedoeld dat ze dan de nuchtere opmerking maken dat er een bus naar lichtenvoorde en naar groenlo rijdt? | |
Dr_Flash | donderdag 20 december 2007 @ 22:07 |
quote:Ja. Da's tof. | |
Willy84 | donderdag 20 december 2007 @ 22:12 |
quote: ![]() Hij blijft goed. En vanuit Amsterdam geen bijzonderheden. Was wel van de week op het CS toen de trein naar Praag/Moskou etc vertrok. Er zaten een man of 10-15 in. Vooral die kerel bij dat Moskou rijtuig vond ik geweldig met zon oude Sovjet pet! ![]() | |
Willy84 | donderdag 20 december 2007 @ 22:27 |
via yahoo Oh ja, de plaatsing in CS van poortjes voor de OV-Chipkaart is uitgesteld. Het gekkenhuis is toch al compleet. | |
Dr_Flash | donderdag 20 december 2007 @ 22:29 |
OV chipkaart lijkt me best dikke kut met peren. Ik zal de laatste Nederlander zijn die die politieke miskraam gaat gebruiken. | |
Socios | donderdag 20 december 2007 @ 22:34 |
Ik blijf ook gewoon aan het loket voorgeperste kartonnetjes kopen, echt opzouten met die onzin. | |
Dr_Flash | donderdag 20 december 2007 @ 22:41 |
ik ga gewoon zwartrijden en conducteurs en zo bedreigen. Vuile kut stakers heel de tijd. Zo ![]() | |
Willy84 | donderdag 20 december 2007 @ 23:12 |
NS heeft een flink aantal maanden geleden geruisloos een nieuwe CAO afgesloten. De staking in Belgie gaat geloof ik niet helemaal door. De ene bond wil het wel, de ander niet. Zoiets las ik op de Belgische teletekst. | |
Dr_Flash | donderdag 20 december 2007 @ 23:17 |
quote:De Duitsers hadden ook beloofd dat er voor eind januari niet meer gestaakt zou worden. En nu staan ze vanaf 7 januari alweer te kutten ![]() Durf jij nog ERGENS vanuit te gaan? En stel dat het je lukt om het land uit te komen, wie garandeert je dat je er op tijd weer in komt? Is gewoon een god damn huisarrest dit. De EU zou tegen dit soort kut onzin moeten ingrijpen. | |
Ofyles2 | vrijdag 21 december 2007 @ 00:17 |
quote:Nee, dat zal wel weer overwaaien. | |
Ofyles2 | vrijdag 21 december 2007 @ 00:19 |
quote:Volgens mij ken ik zat internetpagina's die verschillende treinen uitlichten, inclusief technische specificaties. Probeer www.railfaneurope.net, daar kun je meer te weten komen over de treinen die door heel Europa rijden. Plus specials over de TGV en de ICE. | |
Ofyles2 | vrijdag 21 december 2007 @ 00:21 |
quote:NS Hispeed, zonder de 'gh'. | |
Ofyles2 | vrijdag 21 december 2007 @ 00:23 |
quote:Ik verdenk de laatstgenoemde ervan dat hij op het busfreaks-forum (ja, daar zit ook) zit te zeuren wanneer die Citaro G's op lijn 41 verschijnen. Maar goed, hij lijkt onder invloed van paddo, hasj en wiet, misschien gebruikt hij ze allemaal. | |
Dj-Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 00:31 |
ik gebruik die soort shits helemaal niet en waarom loop je op alle sites te vertellen wat ik doet het is stalkerij en kan je antwoord op mijn bericht geven op het busfreaks-forum dan stop ik over dat gedoe | |
Ofyles2 | vrijdag 21 december 2007 @ 00:36 |
quote:Volgens mij had ik al antwoorden gestuurd, mocht het goed zijn. En nee, ik stalk niet, ik vertel waar het op staat. Jammer dat ik zo goed gedachten kan lezen. (en nu weer ontopic, aan alle andere gebruikers excuses voor dit kinderachtig gedrag) | |
Ofyles2 | vrijdag 21 december 2007 @ 00:38 |
quote:Ik dacht dat de machinisten zoet waren met een tweecijferige loonsverhoging? ![]() | |
Wadloper | vrijdag 21 december 2007 @ 06:51 |
quote: ![]() | |
Duvel | vrijdag 21 december 2007 @ 08:30 |
quote:Dat dachten mijn ouders ook. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 09:09 |
quote:Bij mij woei het na 3 jaar ook over ![]() Dacht ik ![]() | |
ghizzer | vrijdag 21 december 2007 @ 09:24 |
oh ja.. zo maar een opmerking. het mooiste geluid van een trein is dat van een ICE3 als ie vertrekt. een soort van luchtalarm die dan op een gegeven moment constant blijft. geweldig! | |
Darkwing_Duck | vrijdag 21 december 2007 @ 09:46 |
quote:Er staat ook wel een aantal lekkere wijven in ![]() | |
ghizzer | vrijdag 21 december 2007 @ 09:58 |
quote:afgelopen zaterdag was ik nog in Groningen. Alleen maar lekkere wijven. | |
Duvel | vrijdag 21 december 2007 @ 10:05 |
Ik hoef niet naar Groningen, ik heb thuis een fijne dame. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 10:34 |
Ik was pas nog in Zweden, ook massa's lekkere wijven ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 10:42 |
Zaterdag nog even een klein rondje voor wat verscholen bordjes, terug met de Pimpel, en dan stop ik er weer mee voor dit jaar ![]() | |
ghizzer | vrijdag 21 december 2007 @ 10:43 |
Maar Nijmegen spandt wel echt de kroon. Is ook te zien aan de bevolkingsopbouw. Grootste dichtheid van enorm lekkere wijven. Echt een walhalla daar. Nergens in Nederland is het wat dat betreft zo geweldig als in Nijmegen. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 10:57 |
Nou, dat is dan mooi ![]() ![]() ![]() Zo, hebben we dat ook maar gehad hmm ![]() | |
ghizzer | vrijdag 21 december 2007 @ 11:04 |
overmorgen maar weer even mijn ouders naar het nostalgische station van empel-rees brengen. het voormalige goederenstation waar nu alleen nog maar stoptreinen stoppen. ik heb er wel een zwak voor. | |
JDude | vrijdag 21 december 2007 @ 11:06 |
quote:Wat een bullshit ![]() Maar ik heb er zeven jaar op school gezeten, en in Nijmegen lopen net zoveel horken en tokkies rond als in Zwolle, Breda, Yerseke en Schubbekuttenveen. | |
JDude | vrijdag 21 december 2007 @ 11:08 |
Ohja. Treinen he ![]() Er staat al een half uur een goederentrein voor m'n raam geparkeerd. Is Tilburg dichtgesneeuwd soms? ![]() | |
ghizzer | vrijdag 21 december 2007 @ 11:12 |
quote: je woont nu in Tilburg? AAAAARGH... dan doe mij Nijmegen toch maar!! (en niet dan alleen om de vrouwen) | |
Dr_Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 11:14 |
quote:Jij moet helemaal je gemak houden ![]() ![]() | |
JDude | vrijdag 21 december 2007 @ 11:15 |
quote:Nee ![]() ![]() De goederentrein is zojuist weer vertrokken richting Tilburg, dat bedoelde ik. | |
ghizzer | vrijdag 21 december 2007 @ 11:20 |
quote:Bredanaars schijnen nogal trots te zijn. een vriend van mij is helemaal gek van NAC en heb al 3x carnaval in Breda meegemaakt. beviel me goed. mooie stad ook! in tegenstelling tot Tilburg. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 11:34 |
quote: ![]() Te midden van de paarse heide waar samen stromen Mark en Aa Daar ligt, geroemd door alle tijden ons eigen stad, ons fier Breda! Breda vooruit, de klokken luiden! Breda gij BLIJFT de Parel van het Zuiden! Oh ja, treinen dus ![]() ![]() | |
JDude | vrijdag 21 december 2007 @ 11:46 |
quote: ![]() quote:http://www.breda.nl/index.php?simaction=content&mediumid=35&pagid=2006&fontsize=12 Het zal me benieuwen... ![]() In januari schijnt de eerste schop de grond in te gaan. | |
Willy84 | vrijdag 21 december 2007 @ 12:06 |
quote:zie www.klm.nl btje jammer maar werkt wel ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 12:18 |
quote:Rijdt daar nou een ouwe TGV Sud-Est op dat voorlaatste plaatje? ![]() | |
knars | vrijdag 21 december 2007 @ 12:25 |
Fantastisch! Dan neem ik voortaan gewoon de directe verbinding Breda - Lyon ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 21 december 2007 @ 12:50 |
Enniewee , Peking staat ook vermeld in de HAFS ![]() Mar van Peking Naar Vladivostok plannen kan dan weer niet ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 21 december 2007 @ 16:45 |
quote: | |
Peterselieman | vrijdag 21 december 2007 @ 20:07 |
quote:'T zal wel ![]() quote:Mja, die Eurostar klinkt anders ook mooi ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 21 december 2007 @ 20:08 |
quote: quote:Beide waar ![]() Zweedse dames in Groningen ![]() | |
Duvel | vrijdag 21 december 2007 @ 20:43 |
Ik vond het allemaal wel meevallen met de mooie Zweedse vrouwen eigenlijk. ![]() | |
Wadloper | vrijdag 21 december 2007 @ 21:26 |
DH-I 3119 blijkt weer een goed werkende dieselmotor te hebben, en is weer geheel gecompleteerd... Waarom is mij onduidelijk, ik heb dit vernomen van twee somda gebruikers... Wel erg opvallend in ieder geval! | |
Dr_Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 21:26 |
quote:Ik zou mijn dochter naar een Zweeds station vernoemen denk ik ![]() ![]() | |
Wadloper | vrijdag 21 december 2007 @ 21:27 |
quote:Sommigen zijn echt zwaar lekker inderdaad ![]() | |
Duvel | vrijdag 21 december 2007 @ 21:27 |
Museumstel? ![]() | |
Wadloper | vrijdag 21 december 2007 @ 21:43 |
quote:Geen idee, dan kunnen zij beter de 3101 ofzo nemen. De 3119 zijn frame is verbogen, maar je weet niet wat ze allemaal kunnen daar in Tilburg ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 21:44 |
Misschien kunnen ze van 5 of 6 wadjes nog één GOEIE bij elkaar legoën ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 21 december 2007 @ 21:48 |
Mja, dan nog blijven de motoren een probleem ![]() | |
Willy84 | vrijdag 21 december 2007 @ 21:50 |
Vanmiddag/avond een rondje Amsterdam-Amersfoort-Apeldoorn-Zutphen-Arnhem-Amsterdam gemaakt. Aantal foto's: 0 Aantal x controle: 0 ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 21:51 |
quote:van 6 wadjes is niet EEN fatsoenlijk motorblok bij elkaar te kleien? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 21:58 |
quote:45 + 43 + 18 + 29 + 97 = 232 km checkless, not out. Zou goed zijn voor een 15e plaats in mijn lijstje ![]() Niet echt veel bijzonders dus ![]() | |
Wadloper | vrijdag 21 december 2007 @ 21:58 |
Misschien kunnen ze van de wadjes een paar Sandite treinen maken ![]() Laat je ze 's nachts crossen ![]() | |
Wadloper | vrijdag 21 december 2007 @ 21:59 |
quote:Hoeveel km staat er bij jou op 1 zonder controle? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 22:01 |
quote:423 ![]() Weert - Eindhoven - Utrecht - Groningen - Nieuweschans - Groningen - Assen ![]() en ik heb er nog 4 van >300 km ![]() | |
Wadloper | vrijdag 21 december 2007 @ 22:05 |
Dat heb je netjes gedaan ![]() Toch niet telkens de HC ontweken he? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 22:07 |
Nee ![]() Oh, en nachttreinen en zo tellen uiteraard niet mee ![]() | |
Willy84 | zaterdag 22 december 2007 @ 01:07 |
Arriva lijntjes tellen ook niet mee! ![]() Ik heb daar nog nooit een controleur gezien. | |
Ofyles2 | zaterdag 22 december 2007 @ 02:30 |
quote:Dacht je aan Akalla of Hjulsta ofzo? | |
Darkwing_Duck | zaterdag 22 december 2007 @ 08:38 |
Waarom is er heel de dag geen fluit te beleven hier en gaat het feest pas beginnen als ik al op 1 oor lig ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 22 december 2007 @ 09:39 |
quote:Alvesta, Haparanda, Rimforsa, Bromölla, zulks ![]() Maar geen Höör ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 22 december 2007 @ 10:13 |
quote:Ik vind Zulks nou niet echt een naam voor een dochter... ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 22 december 2007 @ 11:17 |
en vol, ik open een nieuwe! |