Wijk eens af van je scorebordjournalistiek en kijk eens een wedstrijd van Oranje.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:57 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Oh, dus als het even niet in je wereldbeeld past is het ineens niet relevant of staat het er los van... makkelijk is dat... En waarom is het kunde/onkunde als het in het nadeel is van Van Basten en pech/geluk als het in zijn voordeel is?
dat bedoel ik, als het gaat over Van Gaal-Van Basten hebben jullie het alleen maar over pech en geluk maar als het gaat over De Haan-Van Basten gaat het ineens alleen maar over ervaring... En dan vergelijk ik appels met peren en moet ik meer naar wedstrijden kijken...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:01 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Resultaten, de lucky 1-0 winsten en de gelijke spelen zeggen genoeg.
Misschien is het wel het probleem dat Marco het nooit over zichzelf heeft, maar ook altijd over anderen......quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:32 schreef venomsnake het volgende:
Hele zooi offtopic troep weg..
Nu weer over V Basten graag!
Spelen is op alle vlakken heel anders dan coachen. Als speler hoef je je in principe alleen om jou functioneren in het team druk te maken. Als coach moet je je druk maken om het hele team, inzicht hebben in de verschillende types die er rondlopen, kennis hebben over hoe je spelers optimaal kunt voorbereiden. Inzicht hebben in hoe alle spelers moeten functioneren, in plaats van alleen na te denken hoe jij moet functioneren. Denk je bijvoorbeeld dat v. Basten tot in de details wist wat Michels in de persoonlijke gesprekken met om er maar een te noemen, Wouters, overlegde?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:41 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dat ben ik dus absoluut niet met je eens, die man heeft onder de allerbeste coaches gevoetbalt op het allerhoogste nivo en heeft als speler van Oranje zowel '88 als '90 en '92 meegemaakt, dat is een schat aan ervaring en kennis waar maar heeeeeel erg weinig Nederlanders aan kunnen tippen... Goed, het is niet hetzelfde als tien jaar Heerenveen coachen maar ik heb toch volgend jaar liever een coach staan die al meerdere EK's en WK's heeft meegemaakt, inmiddels als speler én als coach...
Wat weet je toch altijd mooi te overdrijvenquote:Op donderdag 3 januari 2008 08:13 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Als naar verloop van tijd bijna iedereen - op één persoon na - het eens is met de stelling, dan doe je het goed.
Ik denk dat de kans daarop net zo groot is als bijvoorbeeld in het geval van Frank Rijkaard, Ruud Gullit, Ronald Koeman, Guus Hiddink, Louis van Gaal of Foppe de Haan, maar misschien begrijp ik je punt niet helemaal...quote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:31 schreef Solstice het volgende:
... Denk je bijvoorbeeld dat v. Basten tot in de details wist wat Michels in de persoonlijke gesprekken met om er maar een te noemen, Wouters, overlegde?
Sorry, maar dit is pas écht appels met peren vergelijken vind ik...quote:Wie zou je bijvoorbeeld liever als stadionmanager hebben, je buurman, omdat hij al 30 jaar bij ADO komt. Of iemand die er voor geleerd heeft, die alle kennis van stadionbouw, stadionhuur, al het administratieve erom heen snapt enz.
Ik denk dat juist Marco van Basten daar een goed voorbeeld van is.quote:Zo is het in principe ook met voetbal coachen, daar heb ik ook liever iemand die de mentale processen in voorbereiding op zo'n toernooi snapt,
Hmm, ik denk dat het juist heel nuttig kan zijn om bepaalde spelers op het juiste moment publiekelijk te "prikkelen"... Met Ruud van N. is dat perfect gelukt, met Clarence S. leek dat in eerste instantie óók goed gelukt maar dat blijkt helaas toch weer een beetje tegen te vallen en met Van Bommel is het dus helaas niét gelukt... Als hij het niet had gedaan en "gewoon" die spelers had opgesteld, tsja, dat zullen we nooit weten...quote:die de kennis heeft om die processen een goede kant op te sturen(dus niet bijvoorbeeld z'n spelers publiekelijk afvalt, wat een van de grootste fouten is die een coach zonder kennis maakt),
Dan zou je toch zeggen dat Van Basten dat in ieder geval beter heeft gedaan dan Van Gaal...quote:die inzicht heeft hoe en op welke positie hij het meeste uit spelers kan halen,
Ik denk niet dat dat echt een taak voor een hoofd-bondscoach is maar eerder voor een clubcoach en daarna eventueel voor andere leden van de staf dan de hoofd-coach...quote:die ook de kennis bezit om iemand fysiek topfit te krijgen(wat ook weer invloed heeft op het mentale en tactische).
Dat is dan ook zeker niet Van Basten's énige kwalificatie.quote:Zo'n iemand heb ik liever dan iemand wiens enige kwalificatie is, ik heb het al eens meegemaakt.
Nee, je bent nu wel héél ver aan 't zoeken en aan het draaien, sorry...quote:In jou beredenatie kan iedereen die op een bus gezeten heeft chauffeuren, iedereen die op een boot gereist heeft kapitein worden, iedereen die al eens in een discotheek gelopen heeft uitsmijter worden, en iedereen die op een vliegtuig gezeten heeft piloot worden.
Dat is wel een leuk lijstje, maar hoeveel van die mannen hebben zich twee keer op rij met Oranje gekwalificeert voor een eindronde, met nog wedstrijden over ook?quote:Om nog maar eens duidelijk te maken dat ervaring als topspeler geen enkele invloed heeft op je prestaties als coach:
...
En doe gewoon mee met de glazenboljournalistiek waar "iedereen" zich mee bezig houdt?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 00:03 schreef sjimz het volgende:
Wijk eens af van je scorebordjournalistiek...
Jaloezie heet dat.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 03:18 schreef DRD het volgende:
[..]
Misschien is het wel het probleem dat Marco het nooit over zichzelf heeft, maar ook altijd over anderen......
Dat je zelf moet gaan verzinnen hoe iemand op een bepaalde plek gaat spelen, omdat je gewoon al die kennis niet hebt. Als je dat zelf moet gaan verzinnen helpt het je geen flikker dat je spits bent geweest van het Nederlands elftal, hoeveel spitsen weten nou precies tot in de details wat een linksback moet doen. Die details moet je als speler wel hebben.quote:Op zondag 6 januari 2008 03:08 schreef Tennessee het volgende:
Ik denk dat de kans daarop net zo groot is als bijvoorbeeld in het geval van Frank Rijkaard, Ruud Gullit, Ronald Koeman, Guus Hiddink, Louis van Gaal of Foppe de Haan, maar misschien begrijp ik je punt niet helemaal...
Nee hoor, staat precies tot hetzelfde als de profvoetballer en proftrainer. Een supporter is iemand die de specifieke kennis heeft die nodig is om wedstrijden te bezoeken(hoe koop ik een kaartje etc.). Een stadionmanager zorgt ervoor dat het hele stadion openblijft en loopt. Zo is het ook met voetballers en coaches. Een voetballer heeft de specifieke kennis van zijn rol in het systeem(ballen doorkoppen, passes naar links of rechts geven etc.) de coach moet de kennis hebben om het hele elftal te laten lopen. Om even een paar specifieke dingen te noemen waar de meeste voetballers nooit mee te maken krijgen. Een spits heeft nooit te maken met hoe je je positioneert als linksback, of je als back afwachtend moet spelen om je tegenstander te vertragen zodat er rugdekking kan komen, of dat je zo fel mogelijk het duel in moet gaan om je tegenstander geen tijd te geven de voorzet te geven. Hij heeft ook niks te maken met het moment van opkomen van de back, het eerste moment dat de spits wat te maken heeft met het functioneren van de back is als de bal voorgegooid moet worden, dan moet hij positie kiezen en de back moet hem weten te vinden. Dat is een voorbeeld, en slaat alleen nog op de tactiek.quote:Sorry, maar dit is pas écht appels met peren vergelijken vind ik...
Om mentale processen te kunnen volgen moet je opgeleid zijn. Hoe de penalties bijvoorbeeld door de meeste coaches(ook Marco) worden voorbereid is een goed voorbeeld van een schrijnend gebrek aan inzicht. Even een paar keer vijf penalties knallen, dan moet het straks voor een stadion met 50.000 man ook wel lukken. Terwijl het zeker de moeite waard is om je echt goed voor te bereiden op penalties.quote:Ik denk dat juist Marco van Basten daar een goed voorbeeld van is.
Een van de eerste dingen die je leert bij een cursus mentaliteit in de topsport, of mentaliteit in het voetballen is juist dat je geen zondebokken maakt van je eigen spelers, al helemaal niet zonder het eerst besproken te hebben met ze. Dat jij vind dat dat perfect gelukt is met Ruud vind ik onbegrijpelijk, want ten eerste speelt hij niks beter of gemotiveerder(is altijd top gemotiveerd) dan voor het WK. Ten tweede had hij voor hetzelfde geld nooit meer opgeroepen willen worden. Ook met Clarence Seedorf en Mark van Bommel maakt hij zoveel basisfouten die je met een beetje kennis van mentale processen nooit had gemaakt. Ik wil je wel een keer wat titels geven van goede boeken over dit onderwerp trouwens, kun je het zelf ook nazoeken.quote:Hmm, ik denk dat het juist heel nuttig kan zijn om bepaalde spelers op het juiste moment publiekelijk te "prikkelen"... Met Ruud van N. is dat perfect gelukt, met Clarence S. leek dat in eerste instantie óók goed gelukt maar dat blijkt helaas toch weer een beetje tegen te vallen en met Van Bommel is het dus helaas niét gelukt... Als hij het niet had gedaan en "gewoon" die spelers had opgesteld, tsja, dat zullen we nooit weten...
Bij van Gaal ging het niet zozeer fout daarop. Het ging bij v. Gaal fout op dat hij een hele complexe speelmethode probeerde aan te leren in veel te weinig tijd. Kun je d'rop wachten dat je de fout in gaat. Maar dat dat een fiasco was zal ik niet ontkennen. Dat maakt niet dat v. Basten het nu ineens wel goed doet, want oh, die toptrainer heeft (ook) gefaald.quote:Dan zou je toch zeggen dat Van Basten dat in ieder geval beter heeft gedaan dan Van Gaal...
Het is de taak van de bondscoach om geschikte mensen te zoeken die hem daarop aan kunnen vullen, en zelf zal hij ook het nodige af moeten weten van inspanning/rust verhoudingen. Het is zeker belangrijk dat je op dit gebied goede mensen hebt lopen, in 6 weken tijd kun je namelijk een heleboel afbreken, maar ook opbouwen. Ik was zelf liever een coach zoals Klinsmann of De Haan die iets opbouwde. Het is een enorm nadeel als jouw team minder fit is dan dat van je tegenstander. Fitte spelers meenemen is trouwens al een eerste voorwaarde van een team dat fysiek in balans is, en dus geen v.d. Vaart die ik weet niet hoe lang uit de roulatie is geweest.quote:Ik denk niet dat dat echt een taak voor een hoofd-bondscoach is maar eerder voor een clubcoach en daarna eventueel voor andere leden van de staf dan de hoofd-coach...
Vertel jij mij dan eens wat van Basten's kwaliteiten zijn in alle vlakken van het coachen, dus het fysieke, het technische, het mentale en het tactische.quote:Dat is dan ook zeker niet Van Basten's énige kwalificatie.
Komt in principe op hetzelfde neer. Vergelijking klopte ook niet helemaal sorry. Kapitein staat tot hetzelfde als matroos, als coach staat tot voetballer. De kapitein bestuurt z'n schip, de coach bestuurt z'n team, de matroos doet zijn taak op dat schip, de voetballer doet zijn taak in het team. De kapitein en de coach moeten allebei veeeeel meer kennis hebben van bij de een het schip en bij de ander alles rondom een team, dan de matroos en de voetballer. Net zoals de gevolgen niet te overzien zijn als je de matroos kapitein van de Titanic maakt, zijn de gevolgen ook niet te overzien als je de voetballer coach van een Nationaal elftal maakt.quote:Nee, je bent nu wel héél ver aan 't zoeken en aan het draaien, sorry...
Dus je geeft toe dat een verleden als prof totaal geen garantie is voor hoe je het doet als trainer?quote:Dat is wel een leuk lijstje, maar hoeveel van die mannen hebben zich twee keer op rij met Oranje gekwalificeert voor een eindronde, met nog wedstrijden over ook?
Inderdaad... Een verleden als prof geeft totaal geen garantie voor hoe je het doet als trainer, maar Van Basten was ook niet zomaar de eerste de beste prof, hij was en is een van de grootste voetbalgenieën ooit, zeker in Nederland...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:47 schreef Solstice het volgende:
...
Dus je geeft toe dat een verleden als prof totaal geen garantie is voor hoe je het doet als trainer?
Voorzover ik weet zijn Wouters, Koeman, Gullit en Vanenburg nog nooit bondscoach geweest dus dat is niet te vergelijken...quote:Op woensdag 9 januari 2008 08:52 schreef M0NTANA het volgende:
Waarom zou Marco van Basten alles wel opgepikt hebben, in tegenstelling tot jongens als Jan Wouters, Erwin Koeman, Ruud Gullit en Gerald Vanenburg? Zo'n verschrikkelijk intelligent persoon is Van Basten nu ook weer niet, integendeel haast.
Marco van Basten had met zijn ervaring nooit als bondscoach aangesteld mogen worden, maar zover waren we al toch? Voor het gemak vergelijk ik hem dan toch maar met generatiegenoten, die het trainersvak zijn ingerold. Ook zij overtuig(d)en allerminst, enige verschil is een flinke dosis geluk. Geluk bij de aanstelling (één jaar Jong Ajax was voor de KNVB voldoende om Van Basten aan te stellen als bondscoach), geluk bij de loting (afgelopen EK-kwalificatie zat Nederland in één van de gemakkelijkste groepen) en geluk in de wedstrijden (lijkt me duidelijk), waar houdt het op?quote:Op woensdag 9 januari 2008 09:58 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Voorzover ik weet zijn Wouters, Koeman, Gullit en Vanenburg nog nooit bondscoach geweest dus dat is niet te vergelijken...
De voetbalintelligentie van Van Basten... Is dat echt een discussiepunt? Of hij goed is in kruiswoordpuzzels en zo lijkt me niet relevant...
Waar kan je dan naar kijken? Behaalde resultaten... 2 kwalificaties, 2 keer gekwalificeert en met de beste cijfers ooit (met nog één andere kwalificatie dan 2 van de 3 beste ooit), hoogste winst/verlies percentage ooit... minste tegendoelpunten ooit... Dat vind ik overtuigend en jij niet, maar zover waren we al, toch?
Hoe ver we al waren is dat ik wijs op de zeer goede resultaten tot nu toe en dat jij dan komt met "allemaal geluk"... Als Van Basten zich niet had gekwalificeert voor de WK'06 had je misschien een punt gehad, maar toch niet echt, kijk maar naar Van Gaal in 2002, alle ervaring van de wereld, meer ervaring in de spelersgroep dan Van Basten, maar niét gekwalificeert, Van Basten wél en niet één keer maar twéé keer, einde discussie...quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Marco van Basten had met zijn ervaring nooit als bondscoach aangesteld mogen worden, maar zover waren we al toch? Voor het gemak vergelijk ik hem dan toch maar met generatiegenoten, die het trainersvak zijn ingerold. Ook zij overtuig(d)en allerminst, enige verschil is een flinke dosis geluk. Geluk bij de aanstelling (één jaar Jong Ajax was voor de KNVB voldoende om Van Basten aan te stellen als bondscoach), geluk bij de loting (afgelopen EK-kwalificatie zat Nederland in één van de gemakkelijkste groepen) en geluk in de wedstrijden (lijkt me duidelijk), waar houdt het op?
Maar dan kan het toch nog altijd puur op basis van geluk zijn?quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:19 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Hoe ver we al waren is dat ik wijs op de zeer goede resultaten tot nu toe en dat jij dan komt met "allemaal geluk"... Als Van Basten zich niet had gekwalificeert voor de WK'06 had je misschien een punt gehad, maar toch niet echt, kijk maar naar Van Gaal in 2002, alle ervaring van de wereld, meer ervaring in de spelersgroep dan Van Basten, maar niét gekwalificeert, Van Basten wél en niet één keer maar twéé keer, einde discussie...
tsja, sommige mensen blijven plaatjes van travestieten en dergelijke spammen, anderen blijven "allemaal geluk" roepen en weer anderen blijven op de resultaten wijzen... De discussie komt er niet veel verder mee inderdaad, maar het wordt wél steeds duidelijker wat er nu precies wél ergens op slaat en wat niét...quote:
Beste MONTANA, zie je nou écht niet het verschil tussen een lot in de staatsloterij kopen en Oranje coachen? Het ene kan iedereen die ¤13,- heeft en het andere heeft met kwaliteit en hard werk te maken en kan niét iedereen (kijk maar naar Van Gaal)... Wat is dat toch met jou en geluk?!?!?quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:29 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar dan kan het toch nog altijd puur op basis van geluk zijn?
Als iemand tweemaal op rij de jackpot van de staatsloterij wint, is dat toch ook geluk en geen klasse?
Mooi dat je deze vergelijking maakt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:32 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Beste MONTANA, zie je nou zelf écht niet het verschil tussen een lot in de staatloterij kopen en Oranje coachen? Het ene kan iedereen die ¤13,- heeft en het andere heeft met kwaliteit en hard werk te maken en kan niét iedereen (kijk maar naar Van Gaal)... Wat is dat toch met jou en geluk?!?!?
Als Van Basten écht alleen maar geluk had gehad dan hadden we niet met 1-0 van Portugal verloren, of van Roemenië...quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:37 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Mooi dat je deze vergelijking maakt.
Iedereen die dertien euro kan missen, kan de staatsloterij winnen, maar met het bondscoachschap zit het inderdaad heel anders. Op één of andere manier moet je aangesteld worden als bondscoach en we hebben in 2004 gezien dat een geweldige loopbaan als speler voldoende is, enige ervaring als trainer/coach is geen vereiste. Maar goed, als je dan eenmaal bondscoach bent, wat is dan je toegevoegde waarde? Nog altijd denk ik dat de prestaties zo goed (qua punten dan) zijn ondanks Marco van Basten en absoluut niet dankzij, het valt niet te ontkennen dat hij tot op heden enkel gelukkig is geweest. Wat zijn nu echt de goede dingen van Van Basten geweest, waardoor hij wedstrijden heeft gewonnen die anderen zouden hebben verloren?
je reageert nog steeds hetzelfdequote:Op woensdag 9 januari 2008 10:29 schreef Tennessee het volgende:
[..]
tsja, sommige mensen blijven plaatjes van travestieten en dergelijke spammen, anderen blijven "allemaal geluk" roepen en weer anderen blijven op de resultaten wijzen... De discussie komt er niet veel verder mee inderdaad, maar het wordt wél steeds duidelijker wat er nu precies wél ergens op slaat en wat niét...
Tsja, laat er eens iemand met nieuwe argumenten komen dan, kan ik ze weer eens op een andere manier weerleggen... (of niét, als er eindelijk eens iemand een écht argument tégen Van Basten zou weten te verzinnen)quote:
Alleen maar geluk kan natuurlijk niet, zelfs Marco van Basten niet.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:46 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Als Van Basten écht alleen maar geluk had gehad dan hadden we niet met 1-0 van Portugal verloren, of van Roemenië...
Hij is onterecht aangesteld en ondanks hem zijn de prestaties van Oranje niet eens slecht te noemen, de goede resultaten verbloemen de staat waarin Oranje dankzij Marco van Basten verkeert. Voor personen zoals jij kan hij niets fout doen, de resultaten zijn goed en waarom zou er dan kritiek zijn? Maar anderen, waaronder ik, kijken wat realistischer naar het spel en naar de toekomst. Na drieënhalf jaar is Oranje er niet beter op geworden, wat heeft Marco van Basten ons gebracht? Wat kunnen we onder zijn leiding bereiken op het EK? Gaat hij zijn voorganger (Dick Advocaat die de halve finale haalde) evenaren?quote:Als ik het goed begrijp ben jij dus gewoon pissed omdat hij is aangesteld terwijl hij volgens jou nog niet genoeg ervaring had en ben je vervolgens blind voor het feit dat hij het, ondanks weinig ervaring, gewoon tóch heel goed doet...
Natuurlijk is kwalificatie belangrijk, maar eigenlijk begint het dan pas. Marco van Basten kwalificeert zich tweemaal nagenoeg zonder moeite, maar op het eindtoernooi spelen we niets klaar. Dan heb ik liever wat meer moeite tijdens de kwalificatie én prestaties op een eindtoernooi, maar jij vindt alles nu al geslaagd?quote:Heb jij nou écht liever iemand mét ervaring die zich niét kwalificeert dan iemand zonder ervaring die zich wél kwalificeert? (Van Gaal/Van Basten)
Dus "allemaal geluk" is een non-argument... Ik ben blij dat jij dat nu eindelijk ook inziet...quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:13 schreef M0NTANA het volgende:
Alleen maar geluk kan natuurlijk niet, zelfs Marco van Basten niet.
Montana, een non-argument 100 keer herhalen maakt het echt geen beter argument...quote:Hij is onterecht aangesteld en ondanks hem zijn de prestaties van Oranje niet eens slecht te noemen,
Dankzij Van Basten waren we op het WK'06 en zijn we op het EK'08... Jouw non-argumenten verbloemen heus niet het feit dat we niét op het WK '02 waren...quote:de goede resultaten verbloemen de staat waarin Oranje dankzij Marco van Basten verkeert.
Wat een onzin weer... Als hij zich niet had gekwalificeert voor het WK'06 of het EK'08 had hij van mij ook op mogen hoepelen... Kritiek vind ik prima, maar het moet wel terechte kritiek zijn en niet alleen maar kritiek om de kritiek, en dan nog eens buiten elke proportie...quote:Voor personen zoals jij kan hij niets fout doen, de resultaten zijn goed en waarom zou er dan kritiek zijn?
Welke toekomst kijk jij precies naar dan? Welk wonderkind met 40 jaar ervaring staat er klaar om het over te nemen en wél kampioen te worden?quote:Maar anderen, waaronder ik, kijken wat realistischer naar het spel en naar de toekomst.
Dát is inderdaad een redelijk argument waar ik alleen tegen in kan brengen dat we dat af zullen moeten wachten... nog een maand of 5 he...quote:Na drieënhalf jaar is Oranje er niet beter op geworden,
Deelname aan een WK en deelname aan een EK... Wat heeft Van Gaal ons gebracht?quote:wat heeft Marco van Basten ons gebracht?
Dat weet ik net zo min als jij dus, zoals ik al zei, kunnen we dat alleen maar afwachten...quote:Wat kunnen we onder zijn leiding bereiken op het EK? Gaat hij zijn voorganger (Dick Advocaat die de halve finale haalde) evenaren?
Als je je kwalificeert wél... Als je je niet kwalificeert houdt het daar op... Belangrijk punt inderdaad, zeker als je Van Gaal heet...quote:Natuurlijk is kwalificatie belangrijk, maar eigenlijk begint het dan pas.
Uhm, fout... Op één na beste groepsfase ooit, in de "groep des doods"... en voor de derde keer, wat er in juni gaat gebeuren kunnen we alleen maar ...quote:Marco van Basten kwalificeert zich tweemaal nagenoeg zonder moeite, maar op het eindtoernooi spelen we niets klaar.
de vergelijking was niet met veel moeite of met weinig moeite kwalificeren maar wél of niét kwalificeren... Belangrijk verschil, vind je ook niet?quote:Dan heb ik liever wat meer moeite tijdens de kwalificatie én prestaties op een eindtoernooi, maar jij vindt alles nu al geslaagd?
Dat zal wel meevallen denk ik, op deze manier gaat het prima. De discussie is hier trouwens wel steeds hetzelfde; dezelfde argumenten, dezelfde antwoorden, dezelfde vragen. Weinig verandering.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:07 schreef Tennessee het volgende:
en nu de argumenten op zijn zullen de persoonlijke aanvallen wel niet lang meer op zich laten wachten... komt u maar!
Zoals ik al zei, kom eens met nieuwe argumenten tegen Van Basten, dan kan ik ze weer eens op een andere manier weerleggen...quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:26 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen denk ik, op deze manier gaat het prima. De discussie is hier trouwens wel steeds hetzelfde; dezelfde argumenten, dezelfde antwoorden, dezelfde vragen. Weinig verandering.
Waarvoor moeten we met nog meer argumenten komen?quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:28 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, kom eens met nieuwe argumenten tegen Van Basten, dan kan ik ze weer eens op een andere manier weerleggen...
Argumenten om zodra dit topic vol is te beginnen aan Marco van Basten moet ontslagen worden #36quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:35 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarvoor moeten we met nog meer argumenten komen?
De meerderheid van de Nederlandse bevolking is niet tevreden over Marco van Basten, de datum van zijn aftreden (18 juni 2008) is al bekend, voor die datum stopt hij vast niet en de KNVB zal hem ook heus niet ontslaan.
quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:38 schreef RayMania het volgende:
Ik ben het trouwens overal wel mee eens wat Tennesee zegt. Daar is geen speld tussen te krijgen; de beste kwalificatiereeks, twee keer gekwalificeerd, weinig tegengoals, beste WK-poule. Allemaal goede resultaten. Het zou bizar zijn als Van Basten weg moest, eerlijk is eerlijk.
Toch denk ik dat Nederland gaat falen. Waarom? Ik heb geen hoop op een positief resultaat, omdat het spelbeeld, de overtuiging en het aantal doelpunten in de wedstrijden (ook die gewonnen zijn) niet goed was. Tegen kleine landen kun je je dat permiteren, maar niet tegen grote landen die we gaan treffen (Frankrijk, Roemenië en Italië). Nederland heeft al bewezen moeite te hebben met redelijk goede landen (Roemenië 2x, Portugal, vriendschappelijke wedstrijd Italië), en ook veel wedstrijden tegen kleine landen waren niet goed, waarvan je toch mag verwachten dat Nederland (dik) wint (Macedonië (2x gelijk), Albanië, Luxemburg, Slovenië). Mij geeft dat geen hoop, want straks in de zomer is er niet één sterk land (Roemenië in de poule), maar 15 sterke landen. Hopen op succes doe ik natuurlijk wel.
Even inhoudelijk... Als je het zo bekijkt gaat dan Roemenië de groep winnen aangezien Frankrijk en Italië nóg minder overtuigend hebben gevoetbalt de laatste twee jaar, toch?quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:38 schreef RayMania het volgende:
Toch denk ik dat Nederland gaat falen. Waarom? Ik heb geen hoop op een positief resultaat, omdat het spelbeeld, de overtuiging en het aantal doelpunten in de wedstrijden (ook die gewonnen zijn) niet goed was. Tegen kleine landen kun je je dat permiteren, maar niet tegen grote landen die we gaan treffen (Frankrijk, Roemenië en Italië). Nederland heeft al bewezen moeite te hebben met redelijk goede landen (Roemenië 2x, Portugal, vriendschappelijke wedstrijd Italië), en ook veel wedstrijden tegen kleine landen waren niet goed, waarvan je toch mag verwachten dat Nederland (dik) wint (Macedonië (2x gelijk), Albanië, Luxemburg, Slovenië). Mij geeft dat geen hoop, want straks in de zomer is er niet één sterk land (Roemenië in de poule), maar 15 sterke landen. Hopen op succes doe ik natuurlijk wel.
De enieg speld die ik ertussen probeer te krijgen is aan te geven dat het allemaal wel ehel gelukkig was.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:38 schreef RayMania het volgende:
Ik ben het trouwens overal wel mee eens wat Tennesee zegt. Daar is geen speld tussen te krijgen; de beste kwalificatiereeks, twee keer gekwalificeerd, weinig tegengoals, beste WK-poule. Allemaal goede resultaten. Het zou bizar zijn als Van Basten weg moest, eerlijk is eerlijk.
Dat dus, waar wij kijken naar wat mogelijk is op een eindtoernooi, blijft Tennessee maar geilen op die cijfers van de afgelopen twee kwalificaties. Maar is dat niet bewust je ogen sluiten voor het negatieve?quote:Toch denk ik dat Nederland gaat falen. Waarom? Ik heb geen hoop op een positief resultaat, omdat het spelbeeld, de overtuiging en het aantal doelpunten in de wedstrijden (ook die gewonnen zijn) niet goed was. Tegen kleine landen kun je je dat permiteren, maar niet tegen grote landen die we gaan treffen (Frankrijk, Roemenië en Italië). Nederland heeft al bewezen moeite te hebben met redelijk goede landen (Roemenië 2x, Portugal, vriendschappelijke wedstrijd Italië), en ook veel wedstrijden tegen kleine landen waren niet goed, waarvan je toch mag verwachten dat Nederland (dik) wint (Macedonië (2x gelijk), Albanië, Luxemburg, Slovenië). Mij geeft dat geen hoop, want straks in de zomer is er niet één sterk land (Roemenië in de poule), maar 15 sterke landen. Hopen op succes doe ik natuurlijk wel.
Ik vond Frankrijk en Italië zeker overtuigend de WK-finale halen. Goed aanvallend voetbal, kenmerkende stijl, scorend vermogen, bij beide landen stond echt een team. Verder gekwalificeerd voor 2008 in een ijzersterke poule met daarbij Oekraïne en Schotland, niet de minsten die je kan treffen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:50 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Even inhoudelijk... Als je het zo bekijkt gaat dan Roemenië de groep winnen aangezien Frankrijk en Italië nóg minder overtuigend hebben gevoetbalt de laatste twee jaar, toch?
De afgelopen twee jaar? Ze stonden beide in de WK-finale!quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:50 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Even inhoudelijk... Als je het zo bekijkt gaat dan Roemenië de groep winnen aangezien Frankrijk en Italië nóg minder overtuigend hebben gevoetbalt de laatste twee jaar, toch?
onzin... dat Oranje weinig productief is vind ik een goed argument en dat de kwalificatie voor de EK minder productief was dan die voor de WK óók, daar sluit ik mijn ogen helemaal niet voor en je hoort mij ook niet roepen dat we kampioen gaan worden... Maar de stelling is al 35 topics dat Van Basten ontslagen moet worden, en dát vind ik dus onzin en contraproductief en kwetsend en storend en provocerend enz enz... Als er hier iemand ergens blind voor is dan ben jij dat Montana, niet ik...quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:51 schreef M0NTANA het volgende:
Dat dus, waar wij kijken naar wat mogelijk is op een eindtoernooi, blijft Tennessee maar geilen op die cijfers van de afgelopen twee kwalificaties. Maar is dat niet bewust je ogen sluiten voor het negatieve?
Een slechte kwalificatie ook niet. En geen kwalificatie al helemaal niet.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:57 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
De afgelopen twee jaar? Ze stonden beide in de WK-finale!
Sowieso, zoals vaak aangegeven, is een goede kwalificatie geen garantie voor een goed eindtoernooi.
Je hebt gelijk, ik had moeten zeggen sinds de WK, dank je voor de correctie...quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:57 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
De afgelopen twee jaar? Ze stonden beide in de WK-finale!
Sowieso, zoals vaak aangegeven, is een goede kwalificatie geen garantie voor een goed eindtoernooi.
klopt, ik had inderdaad moeten zeggen sinds de WK ipv de laatste twee jaar...quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:55 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik vond Frankrijk en Italië zeker overtuigend de WK-finale halen. Goed aanvallend voetbal, kenmerkende stijl, scorend vermogen, bij beide landen stond echt een team. Verder gekwalificeerd voor 2008 in een ijzersterke poule met daarbij Oekraïne en Schotland, niet de minsten die je kan treffen.
Roemenië gaat wel voor een stunt zorgen denk ik. Misschien een wedstrijd winnen en nog ergens een gelijkspel eruit slepen en hopen op een tweede plek.
Ik heb geen idee Suijk, echt niet... Maar we doen in ieder geval mee en dat is wat mij betreft heeeeel belangrijk... En ik denk dat we het op deze manier alleen maar extra moeilijk maken voor Oranje ipv door support het makkelijker te maken...quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:08 schreef Suijk het volgende:
Het volk is wel negatief in die Maurice de Hond onderzoekjes, maar toch zal zo vanaf mei heel Nederland weer oranje kleuren. Ik vind dat niet echt een maatstaf.
Vertel eens iets over je verwachting dan, Tennessee. Dat zijn geen argumenten en geen cijfertjes, maar je hebt in je hele leven aardig wat voetbalwedstrijden gezien denk ik. Hoe denk jij dat het Nederlands elftal gaat presteren komende zomer?
waarom reageer je hier niet op Montana?quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:38 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Argumenten om zodra dit topic vol is te beginnen aan Marco van Basten moet ontslagen worden #36
Tja, weten doen we het niet inderdaad, maar beetje speculeren is wel leuk. Ik vind het ook leuk dat we er weer bij zijn en het gaat ook zeker wel weer kriebelen rond die periode. Maar meedoen is wat mij betreft niet belangrijker dan winnen. En zoals ik al zei, de grote hoop kleurt toch wel weer oranje rond die tijd. De kaartjes zullen al wel uitverkocht zijn voor de oranje wedstrijden.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:11 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik heb geen idee Suijk, echt niet... Maar we doen in ieder geval mee en dat is wat mij betreft heeeeel belangrijk... En ik denk dat we het op deze manier alleen maar extra moeilijk maken voor Oranje ipv door support het makkelijker te maken...
De oranje-gekte heeft niets met het voetbal te maken, het is een excuus om te zuipen en te feesten.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:08 schreef Suijk het volgende:
Het volk is wel negatief in die Maurice de Hond onderzoekjes, maar toch zal zo vanaf mei heel Nederland weer oranje kleuren. Ik vind dat niet echt een maatstaf.
Als iedereen nou even uitspreekt wat zijn verwachting is, liefst met onderbouwing.quote:Vertel eens iets over je verwachting dan, Tennessee. Dat zijn geen argumenten en geen cijfertjes, maar je hebt in je hele leven aardig wat voetbalwedstrijden gezien denk ik. Hoe denk jij dat het Nederlands elftal gaat presteren komende zomer?
Maar meedoen is wél belangrijker dan niét meedoen, toch?quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:17 schreef Suijk het volgende:
[..]
Tja, weten doen we het niet inderdaad, maar beetje speculeren is wel leuk. Ik vind het ook leuk dat we er weer bij zijn en het gaat ook zeker wel weer kriebelen rond die periode. Maar meedoen is wat mij betreft niet belangrijker dan winnen.
Ja, maar we doen wél mee met een bij voorbaat half afgeschoten afzwaaiende bondscoach ipv met een bondcoach die óók de WK 2010 nog gaat doen...quote:En zoals ik al zei, de grote hoop kleurt toch wel weer oranje rond die tijd. De kaartjes zullen al wel uitverkocht zijn voor de oranje wedstrijden.
Ik denk zelf dat we wel sterkere elftallen op grote toernooien hebben gehad dan we dit jaar gaan hebben, zelfs mét Van Bommel en Seedorf... En zoals ik al zei, een half (of méér) afgeschoten bondscoach maakt ons er ook niet sterker op...quote:Zelf denk ik dat Nederland wel de spelers heeft om te kunnen winnen van alle landen in de poule. Alleen zullen ze wel allemaal boven zichzelf moeten uitstijgen (iets wat op andere toernooien ook nog wel eens gebeurde). Het kan zomaar ineens gaan lopen en zonder geluk vaart niemand wel.
Mag ik daarvoor even Het Zwitsenrijk 2008 Voorspel Spel; Win nu eeuwige roem! tippen?quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:19 schreef M0NTANA het volgende:
Als iedereen nou even uitspreekt wat zijn verwachting is, liefst met onderbouwing.
Ik wacht nog steeds op een reactie, of in ieder geval een uitleg waarom je er niét op reageert...quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:38 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Argumenten om zodra dit topic vol is te beginnen aan Marco van Basten moet ontslagen worden #36
Omdat het nergens op slaat?quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:40 schreef M0NTANA het volgende:
Het spijt me, maar ik weet niet hoe en op welke manier ik moet reageren?
Natuurlijk ontken ik niet dat ik liever heb dat de volgende topic "Marco van Basten moet ontslagen worden! #36" heet in plaats van "Marco van Basten #78: Op naar het WK!" of iets dergelijks. Deze topicserie was al succesvol voor jij hier kwam en de titel stond nooit ter discussie, waarom dan ook niet doorgaan zoals het goed ging?
Ja, ik riskeer nu weer een ban, dat weet ik... Maar waarom moet ik er steeds over ophouden en mag MONTANA er gewoon mee doorgaan?quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:49 schreef Suijk het volgende:
Niet weeeeeer over de titel beginnen, Tennessee... Had juist het gevoel dat het ergens heen ging hier. Eens zullen jullie het toch niet worden, maar normaal met elkaar ouwehoeren over de bondscoach moet toch lukken?
Montana klaagt niet over de titel. Hij opent een topic met een topictitel die gewoon kan. Dat is al een half jaar geleden besloten en gaat echt niet opeens veranderen. Leg je er bij neer of zorg dat je het nieuwe topic opent.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:51 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ja, ik riskeer nu weer een ban, dat weet ik... Maar waarom moet ik er steeds over ophouden en mag MONTANA er gewoon mee doorgaan?
Als ik nou een topic begin met als titel "de aarde is plat" en vervolgens wordt die stelling onderuit gehaald... Maar vervolgens blijf ik hem 35 keer herhalen, dan is het toch niet vreemd dat daar uiteindelijk over geklaagd wordt?quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:55 schreef Suijk het volgende:
[..]
Montana klaagt niet over de titel. Hij opent een topic met een topictitel die gewoon kan. Dat is al een half jaar geleden besloten en gaat echt niet opeens veranderen. Leg je er bij neer of zorg dat je het nieuwe topic opent.Montana stoort zich waarschijnlijk aan de titel: Marco van Basten wordt wereldkampioen! #36. Maar staat je wel vrij om te openen.
Dat de aarde niet plat is, is een feit. Dus niet echt een vergelijkbare situatie!quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:58 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Als ik nou een topic begin met als titel "de aarde is plat" en vervolgens wordt die stelling onderuit gehaald... Maar vervolgens blijf ik hem 35 keer herhalen, dan is het toch niet vreemd dat daar uiteindelijk over geklaagd wordt?
Dat Van Basten niet ontslagen gaat worden is óók een feit, en nu ben ik écht weg...quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:01 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat de aarde niet plat is, is een feit. Dus niet echt een vergelijkbare situatie!
ok, nog één ding dan... De topics die ik heb geopend over Van Basten, hoe heetten die? Niet MvB wordt wereldkampioen, maar keurig de centrale MvB topic en daar kan je je moeilijk aan storen, toch? Dus wie loopt er hier nou precies onnodig moeilijk te doen?quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:55 schreef Suijk het volgende:
...Montana stoort zich waarschijnlijk aan de titel: Marco van Basten wordt wereldkampioen! #36. Maar staat je wel vrij om te openen.
Eeeeuh, jij?quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:44 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ok, nog één ding dan... De topics die ik heb geopend over Van Basten, hoe heetten die? Niet MvB wordt wereldkampioen, maar keurig de centrale MvB topic en daar kan je je moeilijk aan storen, toch? Dus wie loopt er hier nou precies onnodig moeilijk te doen?
Ik doe mijn best maar het lukt gewoon niet... Doe mij maar weer een ban of zoquote:Op woensdag 9 januari 2008 13:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Kan je niet gewoon wegblijven? Fuckin hell.
Je goede voornemen was toch om hier weg te blijven tot na het EK?quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:54 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik doe mijn best maar het lukt gewoon niet... Doe mij maar weer een ban of zo
[knip]
klopt, maar aangezien dat direct door de mods werd verwijderd had ik het idee dat zij het met me eens waren dat het zo stil was hier, zonder mij...quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:58 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je goede voornemen was toch om hier weg te blijven tot na het EK?
Zet de kansen van onder andere Luxemburg, Albanië, Bulgarije en Wit-Rusland eens achter elkaar en je ziet dat het een godswonder, of eigenlijk helemaal geen wonder maar gewoon een gebrek aan kwaliteit bij de tegenstanders waarvan een groot deel letterlijk amateuristisch is, dat je zo weinig goals tegenhebt. Van Basten was trouwens een genie als spits, en dat betekent ook niet dat hij onze toch bovengemiddelde aanval meer kan laten scoren dan de pakweg 30? landen die op dat gebied boven ons zijn geëindigd. Het heeft gewoon geen enkele invloed een verleden als voetballer. Ruud Gullit was trouwens voorafgaand aan het EK '88 de grote man, zowel bij Milan als bij het Nederlands Elftal, een stapje groter nog dan Marco. Zijn coachingsresultaten ken je. Abe Lenstra was misschien wel de briljantste voetballer van Nederland aller tijden, nooit verder gekomen dan een amateurteam de ondergang in helpen. Een en ander over verdedigen weten is niet genoeg trouwens, je moet alles weten. Hoe laat ik de rugdekking verzorgen, hoe moeten ze zich opstellen in de duels, welke tegenstander moet extra in de gaten gehouden worden en wie moet juist wat meer ruimte krijgen. Nou verwacht ik trouwens niet dat je op dit soort voetbaltechnische dingen in wilt of kunt gaan, zie je dat nog nergens doen in dit topic eigenlijk.quote:Op woensdag 9 januari 2008 08:38 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Inderdaad... Een verleden als prof geeft totaal geen garantie voor hoe je het doet als trainer, maar Van Basten was ook niet zomaar de eerste de beste prof, hij was en is een van de grootste voetbalgenieën ooit, zeker in Nederland...
Natuurlijk weet een spits het een en ander over verdedigers, zijn directe tegenstanders... En zeker Van Basten begrijpt precies wat een verdediger wél en niét moet doen om spitsen van de tegenpartij zo min mogelijk kans te geven te scoren.. Bewijs daarvoor ligt in het feit dat Oranje onder Van Basten zonder grote verdedigende namen bizar weinig tegendoelpunten krijgt...
Dacht dat ik het je op die manier wel duidelijk zou kunnen maken, was verspilde moeite dus, zal het niet weer doen.quote:Analogieën over kapiteins, matrozen en de Titanic kan ik niet volgen hoor, sorry, we hebben het over voetbal, niet over scheepvaart en ijsbergen...
Het is hem mislukt omdat z'n systeem te moeilijk is om in die paar weken in te slijpen. Als coaches dingen van spelers verlangen die ze niet beheersen moeten ze de tijd nemen ze daar in te trainen. Dat v. Bommel en Cocu blijkbaar het verdedigende werk van de VERDEDIGENDE middenvelder Wesley Sneijder over moeten nemen, die na een slecht WK wel helemaal buiten schot blijft, vind ik gewoonweg bizar. Ten eerste loop je elkaar dan voortdurend voor de voeten, ten tweede is de tijd er gewoon niet om als aanvallender ingestelde middenvelders eerst op te duiken rond de spits, en dan ook nog is met 80k/m per uur terug te sprinten naar je eigen verdediging, zodat Sneijder z'n poten niet vuil hoeft te maken. Maar wederom verwacht ik geen reactie op speltechnische tactische vragen, dus maak je niet druk.quote:Van Gaal loopt nu te huilen dat het hem in 2002 niet is gelukt omdat de spelers niet naar hem luisterden. Ik vind dat als spelers niet naar een coach luisteren die coach ze gewoon niet op moet stellen, zoals Van Basten dus bijvoorbeeld met Van Bommel...
Wijs mij de conditie-expert van die vier even aan dan alsjeblieft.quote:En voor de conditietraining en dergelijke heeft Van Basten zijn assistenten; Zoals je waarschijnlijk weet bestaat de staf uit Marco van Basten, Ruud Hesp, John van 't Schip en Rob Witschge.
Ban aanvraag = BANquote:Op woensdag 9 januari 2008 13:54 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik doe mijn best maar het lukt gewoon niet... Doe mij maar weer een ban of zo
Sorry, maar ik wil hier toch nog even op reageren...quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:09 schreef RayMania het volgende:
Oh alsjeblieft Tennessee, doe niet zo kinderachtig. Stop met het gezeik over de TT, OP of enige discussiewaarde ja of nee als jij niet geband bent of niet. Jij bent dit topic niet.
En zeur niet over bans, want je bent nog nooit geband voor posts omtrent dit topic. De keer dat je wél geband werd had daar niks mee te maken, je vond die ban zelf terecht, dus klaar.
Ik wil niet weer opnieuw waarschuwen, dus doe met deze post wat je wilt .
waarom mag ik daar dan niet op reageren? Ik weet nu wel wat jullie regel is qua naamgeving van deze topic, maar waarom mag er verder niet over de TT en de OP gepraat worden? Waarom zijn de TT en de OP in jouw ogen géén "kinderachtig gezeik" en mijn reacties erop wél?quote:Op maandag 10 december 2007 09:33 schreef M0NTANA het volgende:
...
Ter nagedachtenis aan Tennessee.
We missen je.
Je vergeet dat we onder andere ook tegen Argentinië hebben gespeeld, om er maar één te noemen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 09:01 schreef Solstice het volgende:
[..]
Zet de kansen van onder andere Luxemburg, Albanië, Bulgarije en Wit-Rusland eens achter elkaar en je ziet dat het een godswonder, of eigenlijk helemaal geen wonder maar gewoon een gebrek aan kwaliteit bij de tegenstanders waarvan een groot deel letterlijk amateuristisch is, dat je zo weinig goals tegenhebt.
quote:Van Basten was trouwens een genie als spits, en dat betekent ook niet dat hij onze toch bovengemiddelde aanval meer kan laten scoren dan de pakweg 30? landen die op dat gebied boven ons zijn geëindigd. Het heeft gewoon geen enkele invloed een verleden als voetballer. Ruud Gullit was trouwens voorafgaand aan het EK '88 de grote man, zowel bij Milan als bij het Nederlands Elftal, een stapje groter nog dan Marco. Zijn coachingsresultaten ken je. Abe Lenstra was misschien wel de briljantste voetballer van Nederland aller tijden, nooit verder gekomen dan een amateurteam de ondergang in helpen. Een en ander over verdedigen weten is niet genoeg trouwens, je moet alles weten. Hoe laat ik de rugdekking verzorgen, hoe moeten ze zich opstellen in de duels, welke tegenstander moet extra in de gaten gehouden worden en wie moet juist wat meer ruimte krijgen. Nou verwacht ik trouwens niet dat je op dit soort voetbaltechnische dingen in wilt of kunt gaan, zie je dat nog nergens doen in dit topic eigenlijk.
Ik geloof dat ik al zei dat conditie niet iets is waar de bondscoaches erg veel invloed op hebben, in verhouding tot de clubcoaches, denk ik. Maar er zal binnen het Nederlands elftal vast wel over nagedacht worden. Of heb jij andere informatie?quote:Wijs mij de conditie-expert van die vier even aan dan alsjeblieft.
Waar wil je precies dat ik een logische verklaring voor geef?quote:Nou zit ik helemaal niet te wachten op weer een, maar de resultaten zijn goed. Of een van Basten was een genie als speler. Want dat is allemaal min of meer waar(resultaten tweede kwalificatieperiode valt over te twisten, zowel als op het WK, maar dat doen we maar even niet). Ga nou eens in op het voetbaltechnische/tactische/mentale/fysieke gedeelte, waar het uiteindelijk straks om zal gaan. Want je doet overkomen dat overal een logische redelijke verklaring voor is, die wil ik dan wel eens weten.
Ok, ik denk dus dat het tactisch/strategisch/mentaal niet goed is dat we naar het EK gaan met een bij voorbaat uitgekotste en daardoor afzwaaiende bondscoach en ik denk dat het in de aanloop naar het volgende WK beter was geweest als Van Basten was aangebleven. Maar dan hadden een aantal bladen minder nummers verkocht en waren bepaalde reclameblokken goedkoper geweest vanwege kijkcijfers en dus was het voor bepaalde economisch belanghebbenden beter Van Basten af te schieten en aldus geschiedde...quote:Op donderdag 10 januari 2008 09:01 schreef Solstice het volgende:
...Ga nou eens in op het voetbaltechnische/tactische/mentale/fysieke gedeelte, waar het uiteindelijk straks om zal gaan. ...
Ja, en?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:32 schreef RayMania het volgende:
Er is een feedbacktopic hoor, Tennessee.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:48 schreef sjimz het volgende:
Zal Van Basten naar AZ gaan als opvolger van Van Gaal die op zijn beurt weer bondscoach gaat worden?
Ja, dus? Ik geef een waarschuwing, omdat het met jouw onnodige posts in dit topic te maken heeft.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:42 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik reageer toch op iets dat jij in déze topic plaatst?
Geen discussie waard, ik plaats die post om jou erop te wijzen dat het gezeik over de TT of OP etc afgelopen is in deze topicreeks. Klaar. Kritiek op wat dan ook doe je maar in Feedback, hier wil ik het ontopic houden. Je weet de weg, offtopic verwijder ik vanaf nu.quote:Of is dat van jou weer wél on-topic en dat van mij weer niét?
Dus je vraagt het toch maarquote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:50 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik had nu eigenlijk willen vragen wat jou het idee geeft dat Van Gaal zich deze keer met Oranje wél zal kwalificeren, maar dat zou pas écht off-topic zijn...
Dat was een soort knipoog naar Raymania die niet waarschuwend waarschuwt...quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:53 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dus je vraagt het toch maar
Ik beweer helemaal niet dat Van Gaal zich gaat kwalificeren.
Je zal vast wel met een quote van een x aantal maanden terug komen waarin ik zeg dat ik wel denk dat Van Gaal zich zal gaan kwalificeren.quote:
Ik denk dat je wel zal geloven dat ik heel erg hoop dat Van Basten van de zomer met prachtig voetbal Europees kampioen wordt en ik ben heel erg benieuwd hoe veel mensen waaronder jij daar dan op zullen reageren. Maar dat kunnen we alleen afwachten. Van Basten zelf zegt geloof ik dat hij het wel goed vindt dat we in ieder geval niet met te hóge verwachtingen naar Zwitsenrijk gaan en daar zit ook wel wat in vind ik.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:01 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je zal vast wel met een quote van een x aantal maanden terug komen waarin ik zeg dat ik wel denk dat Van Gaal zich zal gaan kwalificeren.
Feit is: Mijn mening over Van Basten als coach is nog steeds niet positief.
Dit kan hij niet veranderen met louter resultaat voetbal.
Maar van mijn mening zal Marco vast niet wakker liggen.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:08 schreef sjimz het volgende:
Als Van Basten met prachtig voetbal Europees kampioen wordt dan ben ik natuurlijk bereid om mijn mening over hem bij te stellen.
Dan ben ik ook blij.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:10 schreef Tennessee het volgende:
[..]
en als hij met lelijk voetbal Europees kampioen wordt?
Nu moet ik helaas wéér even écht off-topic gaan... Maar Denemarken in '92 en Griekenland in '04 dan? Die hadden toch ook niet echt een team om kampioen te worden, vantevoren bekeken dan?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:16 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Of we nou lelijk of mooi voetbal gaan spelen, we worden geen Europees Kampioen.
Dat ligt trouwens niet alleen aan Marco, maar we hebben er het team gewoon niet voor.
Klopt - maar ik acht de kans dat NL kampioen wordt kleiner dan 1/(#teams_op_het_EK)quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:25 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Nu moet ik helaas wéér even écht off-topic gaan... Maar Denemarken in '92 en Griekenland in '04 dan? Die hadden toch ook niet echt een team om kampioen te worden, vantevoren bekeken dan?
Niet zo wetenschappelijk doen, ja?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:23 schreef Doc het volgende:
Klopt - maar ik acht de kans dat NL kampioen wordt kleiner dan 1/(#teams_op_het_EK)
# = aantalquote:Op zaterdag 19 januari 2008 02:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Niet zo wetenschappelijk doen, ja?
En anders moet je maar in FB verder met je offtopic.
Ajacieden zouden Urby niet oproepen voor Oranje...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:15 schreef DANILXL het volgende:
onbegrijpelijk. Hij had bij mij nog een beetje krediet, maar dat heeft ie inmiddels helemaal verspeeld door Emanuelson op te roepen voor het Nederlands Elftal. Hoe bedoel je hij kijkt door een afca-bril
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ajacieden zouden Urby niet oproepen voor Oranje...
Dat is noodgedwongen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Koster en consorten gebruiken hem toch ook elke week
Ajacieden zouden Urby niet eens opstellen in Ajax ...quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ajacieden zouden Urby niet oproepen voor Oranje...
Bouma denk ik dan.quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:20 schreef Doc het volgende:
Wie o wie dan wel op die plek dan voor komende wedstrijd?
De Cler, lijkt mij.quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:20 schreef Doc het volgende:
Wie o wie dan wel op die plek dan voor komende wedstrijd?
quote:
Ik vroeg: wie deze wedstrijd en dat is dus niet De Cler aangezien die geblesseerd is.quote:Op woensdag 23 januari 2008 21:45 schreef Nashje het volgende:
De Cler duidelijk. Beste linksback van Nederland. Bouma. Hou op hou op.
Tim de Cler is niet geblesseerd, speelt (en scoorde) vanavond ook voor Feyenoord.quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:54 schreef Doc het volgende:
[..]
[..]
Ik vroeg: wie deze wedstrijd en dat is dus niet De Cler aangezien die geblesseerd is.
Maar Urby nu ook
Stom - dan is-ie sneller hersteld dan ik verwacht had en begrepen had dat zou gebeuren. Nou moet hij idd maar mee (zoveel extreem beter dan Urby is-ie trouwens ook weer niet) ...quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Tim de Cler is niet geblesseerd, speelt (en scoorde) vanavond ook voor Feyenoord.
Verdedigend wel een stuk zekerder. Aanvallend alleen wat minder.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:08 schreef Doc het volgende:
[..]
Stom - dan is-ie sneller hersteld dan ik verwacht had en begrepen had dat zou gebeuren. Nou moet hij idd maar mee (zoveel extreem beter dan Urby is-ie trouwens ook weer niet) ...
Ik hoop hetquote:Op vrijdag 25 januari 2008 08:56 schreef M0NTANA het volgende:
Marco van Basten is gisteren in Milaan geweest, zal hij Carlo Ancelotti opvolgen?
Jij was toch pro-Van Basten?quote:
Welnee joh . . . .quote:
nee joh, hij wil gewoon lekker in Nederland blijven, dus hij wordt lekker trainer van Ajaxquote:Op vrijdag 25 januari 2008 08:56 schreef M0NTANA het volgende:
Marco van Basten is gisteren in Milaan geweest, zal hij Carlo Ancelotti opvolgen?
quote:vr 25 jan 2008, 05:30
Van Basten haalt kou uit de lucht
MILAAN - Marco van Basten heeft gisteren in Milaan een bezoek gebracht aan Clarence Seedorf. Aanleiding voor zijn komst naar trainingscomplex Milanello waren enkele stekelige opmerkingen over en weer in de maand december.
Seedorf had in een interview gezegd dat hij heel veel geeft, maar niets van de bondscoach terugkrijgt. Op dat moment had Van Basten hem net toestemming gegeven het laatste duel met Wit-Rusland te laten schieten.
Van Basten vond de uitlatingen van Seedorf dan ook teleurstellend en reageerde daar zelf weer op. "Er zouden misschien misverstanden over kunnen ontstaan. Daarom vond ik het raadzaam om de kou uit de lucht te halen. Het was een goed en open gesprek, ook met betrekking tot het EK" , aldus Van Basten die was afgereisd naar de club waar hij zijn grootste successen vierde.
Bron: Telesport
Dat gegeven moment, welk moment was dat dan voor jou?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 09:17 schreef Robar het volgende:
...
Maar op een gegeven moment moet ieder weldenkend persoon gewoon concluderen, dat van Basten als (bonds)coach verschrikkelijk tekort schiet....
pfoei, dat is een tijd geleden.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:53 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dat gegeven moment, welk moment was dat dan voor jou?
Hoe is dat dan bewezen? Oranje heeft zich toch juist als beste gekwalificeert?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:59 schreef Robar het volgende:
... terwijl bewezen is dat het niet werkt...
Is de #2 tegenwoordig ook al de beste?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:06 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Oranje heeft zich toch juist als beste gekwalificeert?
Marco moet altijd maar overal achterna reizen om alles recht te praten, zegt genoeg dat hij die jongens tijdens de interlands niet het vertrouwen kan gevenquote:
Of hij onderhandelde met AC Milan.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Marco moet altijd maar overal achterna reizen om alles recht te praten, zegt genoeg dat hij die jongens tijdens de interlands niet het vertrouwen kan geven
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:06 schreef EnGCatjuh het volgende:
Is de #2 tegenwoordig ook al de beste?
quote:...Ondanks een 2-1 nederlaag in en tegen Wit-Rusland is Nederland tijdens het EK in Oostenrijk en Zwitserland groepshoofd. Samen met de organisatorende landen Oostenrijk en Zwitserland en titelhouder Griekenland zal Nederland een poule aanvoeren.
Nederland heeft deze status verdiend door in de laatste twee kwalificatiereeksen het beste te presteren. Duitsland had nog roet in het eten kunnen gooien door van Wales te winnen, maar verder dan een 0-0 gelijkspel kwamen onze Oosterburen niet...
Bron: Sport1
terwijl andere bondscoaches nooit problemen met spelers hadden...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:15 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Marco moet altijd maar overal achterna reizen om alles recht te praten, zegt genoeg dat hij die jongens tijdens de interlands niet het vertrouwen kan geven
Ok, kan, leuk voor hem.quote:
Geen enkele overtuigende wedstrijd en dan tóch als beste gekwalificeert, dat vind ik vreemd... Straks zijn we Europees kampioen en dan loopt men nóg te zeuren dat het niet overtuigend genoeg was... Laten we vooral óók niet doen alsof Roemenië slécht is... Ik blijf er bij dat er méér niet in orde is met de perceptie van het Nederlands publiek dan met de prestaties van Oranje onder Van Basten.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:44 schreef Robar het volgende:
[..]
Ok, kan, leuk voor hem.
Maar kijk nu eens kritisch naar de neerwaartse spiraal waarin het Nederlands elftal zich bevindt.
Want hoe meer je gaat kijken naar het heden, hoe slechter zijn prestaties worden.
Als je alleen al kijkt naar de EK kwalificatie, hij wordt tweede achter Roemenie (met Ogararu).
En laten we nu niet net doen alsof Roemenie zo een fantastisch nationaal elftal heeft.
Roemenie had in iedere andere poule van de kwalificatie echt geen eerste geworden.
En nooit was een wedstrijd van het Nederlands elftal echt overtuigend.
Noem eens één overtuigende zege dan?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:03 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Geen enkele overtuigende wedstrijd en dan tóch als beste gekwalificeert, dat vind ik vreemd...
of iets wel of niet overtuigend is, is helemaal subjectief, of anders gezegd, dat verschilt van persoon tot persoon... Wat ik overtuigend vind heb ik nu wel vaak genoeg herhaald denk ik...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Noem eens één overtuigende zege dan?
Welke wedstrijd vond jij Oranje overtuigen?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:08 schreef Tennessee het volgende:
[..]
of iets wel of niet overtuigend is, is helemaal subjectief, of anders gezegd, dat verschilt van persoon tot persoon... Wat ik overtuigend vind heb ik nu wel vaak genoeg herhaald denk ik...
We zijn als beste gekwalificeerd op basis van een oude kwalificatie.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:03 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Geen enkele overtuigende wedstrijd en dan tóch als beste gekwalificeert, dat vind ik vreemd... Straks zijn we Europees kampioen en dan loopt men nóg te zeuren dat het niet overtuigend genoeg was... Laten we vooral óók niet doen alsof Roemenië slécht is... Ik blijf er bij dat er méér niet in orde is met de perceptie van het Nederlands publiek dan met de prestaties van Oranje onder Van Basten.
Ik dacht dat we het over Van Basten als bondscoach hadden en niet alléén over de laatste kwalificatieronde... Ik denk dat deze laatste kwalificatie wel iets beter had gekund, maar het had zéker ook nog véél en véél slechter gekund... En als we tegen Luxemburg of Albanië geen 6 punten hadden gehaald dan hadden we Wit-Rusland nog wel even gepakt op het einde...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:11 schreef Robar het volgende:
[..]
We zijn als beste gekwalificeerd op basis van een oude kwalificatie.
We waren niet de beste tijdens de EK kwalificatie.
Wat boeit mij het nou, dat we vier jaar gelden een goede reeks hebben neergezet naar het WK toe?
Het gaat erom, dat de reeks naar het EK zwaar onder de maat was wat betreft het voetbal.
Dat we tweede zijn geworden heeft ook met het geluk van de bondscoach te maken.
Voor hetzelfde geld vliegen die ballen er tegen Luxemburg en Albanie niet in en heb je 4 punten minder.
Dan zou Bulgarije dus tweede geworden zijn.
Nederland is door, omdat de poule onthutsend zwak was niet meer en niet minder.
Dan heb jij duidelijk die wedstrijd niet gezien tegen Wit-Rusland.quote:En als we tegen Luxemburg of Albanië geen 6 punten hadden gehaald dan hadden we Wit-Rusland nog wel even gepakt op het einde...
Als we Europees Kampioen worden.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:18 schreef M0NTANA het volgende:
Wanneer doet Marco van Basten het goed, volgens jullie? Als hij komend EK de groepsfase overleeft? Als hij derde wordt in de groep? De kwartfinale haalt? Of alleen als we Europees kampioen worden?
we probeerden Duitsland groepshoofd te laten worden, weet je nog, helaas wilde Duitsland dat liever ook niet en speelde gelijk tegen Wales...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:19 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan heb jij duidelijk die wedstrijd niet gezien tegen Wit-Rusland.
Van Basten doet het nú al goed, twee keer op rij gekwalificeert voor een eindronde en al één keer de groep des doods doorgekomen... Als hij nóg een keer de groep des doods doorkomt doet hij het fantastisch en als hij nóg verder komt is het überfantastisch.... vind ikquote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:18 schreef M0NTANA het volgende:
Wanneer doet Marco van Basten het goed, volgens jullie? Als hij komend EK de groepsfase overleeft? Als hij derde wordt in de groep? De kwartfinale haalt? Of alleen als we Europees kampioen worden?
Geloof je dat echt?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:21 schreef Tennessee het volgende:
[..]
we probeerden Duitsland groepshoofd te laten worden, weet je nog, helaas wilde Duitsland dat liever ook niet en speelde gelijk tegen Wales...
Daar hebben we het toch over?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:16 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik dacht dat we het over Van Basten als bondscoach hadden en niet alléén over de laatste kwalificatieronde... Ik denk dat deze laatste kwalificatie wel iets beter had gekund, maar het had zéker ook nog véél en véél slechter gekund... En als we tegen Luxemburg of Albanië geen 6 punten hadden gehaald dan hadden we Wit-Rusland nog wel even gepakt op het einde...
Maar voor jou kan Marco van Basten ook niet echt iets verkeerd doen, zelfs als we laatste worden, vind jij het een goede prestatie van Marco van Basten over vier jaar bekeken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:23 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Van Basten doet het nú al goed, twee keer op rij gekwalificeert voor een eindronde en al één keer de groep des doods doorgekomen... Als hij nóg een keer de groep des doods doorkomt doet hij het fantastisch en als hij nóg verder komt is het überfantastisch.... vind ik
Maar verwacht je ook dat Nederland de poule door komt?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:23 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Van Basten doet het nú al goed, twee keer op rij gekwalificeert voor een eindronde en al één keer de groep des doods doorgekomen... Als hij nóg een keer de groep des doods doorkomt doet hij het fantastisch en als hij nóg verder komt is het überfantastisch.... vind ik
je draait het om... voor jou/jullie kan hij niets goéd doen... Als hij zich niét twee keer op rij had gekwalificeert en de groep des doods was doorgekomen was ik er écht ook niet zo tevreden over... EN het woord perfect hoor je mij ook niet gebruiken... Júllie slaan juist wel door naar het extreme, met dat "MvB moet ontslagen worden"... Jullie gedragen je als een stelletje verwende brugklassers.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:27 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar voor jou kan Marco van Basten ook niet echt iets verkeerd doen, zelfs als we laatste worden, vind jij het een goede prestatie van Marco van Basten over vier jaar bekeken.
Ja, ik verwacht dat Nederland en Italië doorgaan en dat Frankrijk en Roemenië naar huis mogen...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:30 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar verwacht je ook dat Nederland de poule door komt?
Maar voor jou kan hij niets verkeerds doen, dus mogen we het ook omdraaien.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:30 schreef Tennessee het volgende:
[..]
je draait het om... voor jou/jullie kan hij niets goéd doen
Het is maar een TTquote:... Als hij zich niét twee keer op rij had gekwalificeert en de groep des doods was doorgekomen was ik er écht ook niet zo tevreden over... EN het woord perfect hoor je mij ook niet gebruiken... Júllie slaan juist wel door naar het extreme, met dat "MvB moet ontslagen worden"... Jullie gedragen je als een stelletje verwende brugklassers.
Op basis van wat gaat Nederland boven Roemenie en Frankrijk eindigen?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:32 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ja, ik verwacht dat Nederland en Italië doorgaan en dat Frankrijk en Roemenië naar huis mogen...
Inmiddels kan hij het niet meer goedmaken, daarbij geloof ik ook niet dat hij het in zich heeft. Ruim drie jaar huilen met de pet op en dan ineens tijdens het EK een prestatie verwachten, beetje naïef zou dat zijn.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:30 schreef Tennessee het volgende:
[..]
je draait het om... voor jou/jullie kan hij niets goéd doen... Als hij zich niét twee keer op rij had gekwalificeert en de groep des doods was doorgekomen was ik er écht ook niet zo tevreden over... EN het woord perfect hoor je mij ook niet gebruiken... Júllie slaan juist wel door naar het extreme, met dat "MvB moet ontslagen worden"... Jullie gedragen je als een stelletje verwende brugklassers.
boven Roemenië op basis van kwaliteit en boven Frankrijk omdat Frankrijk over zijn hoogtepunt heen is...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:32 schreef sjimz het volgende:
[..]
Op basis van wat gaat Nederland boven Roemenie en Frankrijk eindigen?
Dat zagen we in de kwalificatie van Roemenie.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:34 schreef Tennessee het volgende:
[..]
boven Roemenië op basis van kwaliteit en boven Frankrijk omdat Frankrijk over zijn hoogtepunt heen is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |