Clubcoach komt veel, veel, veel, veel meer in de buurt van bondscoach, dan speler zijn hoor.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:13 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ja maar ervaring als clubcoach is nét zo niét hetzelfde als ervaring als bondscoach als ervaring als speler niet hetzelfde is, bondscoach blijft een vak apart...
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:14 schreef Tennessee het volgende:
[..]
clubcoach/bondscoach is net zo appels/peren als speler/bondscoach dus jullie conclusies zijn net zo recht of krom als de mijne
dat moet jij weten... maar erg sterk vind ik het niet...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:14 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Deze dingen zijn nu al zo vaak weerlegd en/of uitgelegd, Tennessee, hier ga ik niet meer op reageren.
En dat weet jij omdat je professioneel hebt gevoetbalt, clubs hebt gecoacht en bondscoach bent geweest?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:15 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Clubcoach komt veel, veel, veel, veel meer in de buurt van bondscoach, dan speler zijn hoor.
Het enige verschil tussen een club- en een bondscoach is de tijd die je met de spelers kunt doorbrengen. De verschillen tussen speler zijn en bondscoach kun je zelf denk ik wel invullen, die zijn ontelbaar.
Jarenlange ervaring als clubcoach én bondscoach van Jong Oranje (De Haan) is nog altijd meer dan de ervaring (slechts een jeugdteam) die Van Basten had voordat hij aan deze klus begon. Jij vindt de prestaties van Oranje onder Van Basten uitstekend (met weinig ervaring), waarom zouden de prestaties van De Haan (meer ervaring vóórdat hij aan een mogelijke bondscoachschap zou beginnen) niet béter zijn dan Van Basten?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:13 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ja maar ervaring als clubcoach is nét zo niét hetzelfde als ervaring als bondscoach als ervaring als speler niet hetzelfde is, bondscoach blijft een vak apart...
Wat is er niet sterk aan? Hier zijn ruim 35 topics over geweest, waar de antwoorden en beweegredenen meerdere keren per topic instaan.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:16 schreef Tennessee het volgende:
[..]
dat moet jij weten... maar erg sterk vind ik het niet...
Jouw vergelijking ging tussen 2 bondscoaches: namelijk Foppe en Marco.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:14 schreef Tennessee het volgende:
clubcoach/bondscoach is net zo appels/peren als speler/bondscoach dus jullie conclusies zijn net zo recht of krom als de mijne
Hier sluit ik me bij aanquote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:17 schreef RayMania het volgende:
[..]
Jarenlange ervaring als clubcoach én bondscoach van Jong Oranje (De Haan) is nog altijd meer dan de ervaring (slechts een jeugdteam) die Van Basten had voordat hij aan deze klus begon. Jij vindt de prestaties van Oranje onder Van Basten uitstekend (met weinig ervaring), waarom zouden de prestaties van De Haan (meer ervaring vóórdat hij aan een mogelijke bondscoachschap zou beginnen) niet béter zijn dan Van Basten?
Nee, jij wel?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:17 schreef Tennessee het volgende:
En dat weet jij omdat je professioneel hebt gevoetbalt, clubs hebt gecoacht en bondscoach bent geweest?
Verdiep je eens in het voetbal. Iedereen zegt dat, ook voormalig spelers. Het enige voordeel dat je hebt, is een vergroot voetbalinzicht. En dat is vaak alleen zo bij spelers die het spel lezen (spelmakers als Cruijff) of achter de bal staan, verdedigers (zoals Beckenbauer). Uitzonderingen daargelaten, maar toch.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:17 schreef Tennessee het volgende:
[..]
En dat weet jij omdat je professioneel hebt gevoetbalt, clubs hebt gecoacht en bondscoach bent geweest?
Maar inmiddels zijn we bijna 4 jaar verder en heeft Van Basten ruim dertig wedstrijden Oranje gecoacht, inclusief een wereldkampioenschap...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:17 schreef RayMania het volgende:
[..]
Jarenlange ervaring als clubcoach én bondscoach van Jong Oranje (De Haan) is nog altijd meer dan de ervaring (slechts een jeugdteam) die Van Basten had voordat hij aan deze klus begon.
Inmiddels zijn de cijfers niet meer zó geweldig als dat ze een half jaar geleden waren, maar inderdaad vind ik ze nog steeds uitstekend ja...quote:Jij vindt de prestaties van Oranje onder Van Basten uitstekend (met weinig ervaring), waarom zouden de prestaties van De Haan (meer ervaring vóórdat hij aan een mogelijke bondscoachschap zou beginnen) niet béter zijn dan Van Basten?
ik vind dat niet erg én niet erg sterk...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Wat is er niet sterk aan? Hier zijn ruim 35 topics over geweest, waar de antwoorden en beweegredenen meerdere keren per topic instaan.
Vind je het heel erg dat ik het nu wel genoeg vind?
Er zijn mensen die denken dat je zelf ook een balletje moet kunnen trappen, anders kun je ze niks leren. Zo moet Marco bijvoorbeeld Robben leren hoe hij een rechtsback uitspeelt en Van Persie hoe hij een vrije trap moet nemenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:22 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Verdiep je eens in het voetbal. Iedereen zegt dat, ook voormalig spelers. Het enige voordeel dat je hebt, is een vergroot voetbalinzicht. En dat is vaak alleen zo bij spelers die het spel lezen (spelmakers als Cruijff) of achter de bal staan, verdedigers (zoals Beckenbauer). Uitzonderingen daargelaten, maar toch.
Dan nog moet je dat inzicht vertalen van een positie ermiddenin, naar een positie aan de zijlijn, dat kan niet iedereen. Ook een bekend gegeven. Daarom zijn er ook coaches die amper op hoog niveau gevoetbald hebben (Adriaanse bijvoorbeeld), maar wel een goed inzicht hebben langs de zijlijn.
Komt nog bij dat het managen van een spelersgroep, het 'vaderfiguur' zijn, etc. niet aan komt waaien. Dat krijg je niet door ervaring als speler.
Geeft niet, vind jouw argumenten ook niet sterk.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:25 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ik vind dat niet erg én niet erg sterk...
Ah...het is weer de schuld van 'de media'quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:24 schreef Tennessee het volgende:
erger ik me helemaal kapot aan een stel eikels die zichzelf journalisten durven te noemen en "het volk" dat hun vrolijk nababbelt...
nu verdraai je mijn woorden, ik zeg dat De Haan géén ervaring heeft als bondscoach van "het grote" oranje en Van Basten inmiddels bijna 4 jaar, inclusief WK... Wat Foppe de Haan als bondscoach van Jong Oranje heeft gepresteerd vind ik ook een standbeeld waard en ik heb ook bijzonder veel respect voor Foppe de Haan...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Jouw vergelijking ging tussen 2 bondscoaches: namelijk Foppe en Marco.
Die zijn allebei bondscoach.
De 1 van een elftal dat echt behoefte heeft aan coaching, namelijk jonge spelers, en waarmee die Europees kampioen is geworden op grond van z'n coachende ervaring en leiderschap.
De ander is bondscoach van een meer volwassen elftal die op een hoofdtoernooi nog niets bereikt heeft.
Om dan te beweren dat Marco als coach meer bereikt heeft dan Foppe is echt te belachelijk voor woorden.
Maar ondanks die vier jaar aan ervaring, inclusief WK, krijgt Marco Oranje nog steeds niet aan het voetballen...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:28 schreef Tennessee het volgende:
[..]
nu verdraai je mijn woorden, ik zeg dat De Haan géén ervaring heeft als bondscoach van "het grote" oranje en Van Basten inmiddels bijna 4 jaar, inclusief WK... Wat Foppe de Haan als bondscoach van Jong Oranje heeft gepresteerd vind ik ook een standbeeld waard en ik heb ook bijzonder veel respect voor Foppe de Haan...
niet wéér maar nog steeds, zie De Nederlandse Voetbal Pers; Verslaggevers of Meningmakers?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Ah...het is weer de schuld van 'de media'
En 'het volk' dat ben jij zelf ook hoor.
Zonder te voetballen je twee keer op rij kwalificeren is óók knap hoor, vraag maar aan meneer Van Gaal...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:29 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Maar ondanks die vier jaar aan ervaring, inclusief WK, krijgt Marco Oranje nog steeds niet aan het voetballen...
Je weet best wat ik bedoel. Twee keer kwalificeren met geluk terwijl we de kwali voor het WK02 verloren door een fluitje uit het publiek en een slechte dag in Ierland.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:32 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Zonder te voetballen je twee keer op rij kwalificeren is óók knap hoor, vraag maar aan meneer Van Gaal...
Nee, ik weet niet wat je bedoelt... Jij zegt dat Van Basten Oranje niet aan het voetballen krijgt en dat dat voor een groot deel komt door zijn gebrek aan ervaring, toch? Maar zijn voorganger, meneer Van Gaal, met al zijn ervaring (én meer ervaring in de groep!), kon zich niet kwalificeren, en dan kom jij als verklaring met een fluitje uit het publiek en een slechte dag in Ierland... Nou, Van Basten had een slechte dag tegen Portugal, maar hij kwalificeert zich wél twee keer uit twee pogingen, Van Gaal nul keer uit één poging... Waar is dan die ervaring?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:35 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Je weet best wat ik bedoel. Twee keer kwalificeren met geluk terwijl we de kwali voor het WK02 verloren door een fluitje uit het publiek en een slechte dag in Ierland.
Dat gebrek aan ervaring staat hier helemaal los van. Ik zeg gewoon dat Louis 1 keer pech had en Marco twee keer dom geluk.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:51 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Nee, ik weet niet wat je bedoelt... Jij zegt dat Van Basten Oranje niet aan het voetballen krijgt en dat dat voor een groot deel komt door zijn gebrek aan ervaring, toch? Maar zijn voorganger, meneer Van Gaal, met al zijn ervaring, kon zich niet kwalificeren, en dan kom jij als verklaring met een fluitje uit het publiek en een slechte dag in Ierland... Nou, Van Basten had een slechte dag tegen Portugal, maar hij kwalificeert zich wél twee keer uit twee pogingen, Van Gaal nul keer uit één poging... Waar is dan die ervaring?
Oh, dus als het even niet in je wereldbeeld past is het ineens niet relevant of staat het er los van... makkelijk is dat... En waarom is het kunde/onkunde als het in het nadeel is van Van Basten en pech/geluk als het in zijn voordeel is?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:54 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dat gebrek aan ervaring staat hier helemaal los van. Ik zeg gewoon dat Louis 1 keer pech had en Marco twee keer dom geluk.
Resultaten, de lucky 1-0 winsten en de gelijke spelen zeggen genoeg.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:57 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Oh, dus als het even niet in je wereldbeeld past is het ineens niet relevant of staat het er los van... makkelijk is dat... En waarom is het kunde/onkunde als het in het nadeel is van Van Basten en pech/geluk als het in zijn voordeel is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |