Je kan inderdaad resultaten naast elkaar leggen. Maar de ene 1-1 is de andere niet. Je hebt te maken met generaties, blessures, pouleindelingen. Kunnen allemaal effect hebben op de einduitslag.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:12 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dat ben ik in principe ook wel een beetje met je eens maar niet helemaal... Het is net zo iets met de top 1000 aller tijden, is de plaat die op 1 staat echt de beste ooit? Met sport is het iets makkelijker, daar kan je toch tot een bepaalde hoogte behaalde resultaten vergelijken...
Ben je het er wél mee eens dat Van Basten tenminste één van de beste bondscoaches ooit is?
Ik ben er vandaag helaas niet aan toegekomen dat interview te lezen, staat voor morgen op het programma... Ik wil hier graag dus morgen even verder op reageren, ok?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:25 schreef DRD het volgende:
Grote probleem met Van Basten, blijkt ook in het interview met VI, dat hij zijn mening als een feit beschouwt (are you watching Tennessee?) en dat hij helemaal geen intelligent persoon is. Hij kon goed voetballen, maar zijn hersens maken soms rare kronkels (misschien kon hij juist daarom zo goed voetballen......).
En in juni, als het er écht om gaat, zullen we zien of het hem lukt... Ik ben óók héél erg benieuwd want als we drie keer verliezen dan word ik óók flink aangepakt hier denk ik... Voorzover dat nog méér kan dan het al gebeurt natuurlijk...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:23 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ow we hebben ons wel gekwalificeerd, ben ik ook heel blij om.
Maar we verloren wel van Roemenie, en hebben er niet van kunnen winnen.
Met het materiaal dat Marco heeft moet je kunnen winnen van een land als Roemenie
Waar het wat mij betreft om gaat is dat je die man gewoon een eerlijke kans moet geven en dat gebeurt niet... Hij is aangenomen t/m de EK'08, laat die man lekker zijn klus afmaken zonder al dat gezeik en gebral... Als we ons niet hadden gekwalificeert had hij van mij ook ontslagen mogen worden, nu vind ik dat we gewoon achter hem zouden moeten gaan staan, we zijn toch supporters, of niet?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:24 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Je kan inderdaad resultaten naast elkaar leggen. Maar de ene 1-1 is de andere niet. Je hebt te maken met generaties, blessures, pouleindelingen. Kunnen allemaal effect hebben op de einduitslag.
Als je kijkt naar wat Van Basten uit zijn selecties gehaald heeft, is dat puur qua eindresultaat behoorlijk te noemen. WK-kwalificatiereeks uitstekend, WK kan je stuiten op Portugal, EK-kwalificatie meer moeite, maar succes. Ik denk wel dat Van Basten mogelijkheden heeft laten liggen. Garantie op succes heb je nooit, maar er zijn bepaalde goede voetballers lange tijd niet voor Oranje uitgekomen. Nou wil ik niet die discussie weer aangaan, maar persoonlijk denk ik dat daar niet alle mogelijkheden benut zijn.
Prima. Vond het alleen lachwekkend hoe hij zijn mening als feit ziet, en daar ook weleens een hele discussie over geweest is hier.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:33 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik ben er vandaag helaas niet aan toegekomen dat interview te lezen, staat voor morgen op het programma... Ik wil hier graag dus morgen even verder op reageren, ok?
ik zie het verband niet helemaal tussen intelligent zijn en een echte vent zijn en/of zelfkritiek hebben, kan je me dat uitleggen?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:52 schreef DRD het volgende:
[..]
Prima. Vond het alleen lachwekkend hoe hij zijn mening als feit ziet, en daar ook weleens een hele discussie over geweest is hier.
En verder vind ik hem niet intelligent (voordat je me gaat vragen waarom) omdat hij heel veel naar anderen wijst. En de schuld voor alles continu bij anderen neerlegd. Een echte vent heeft zelfkritiek. Marco niet.
Hij scoort dan toch een dikke onvoldoende op 2 van de 3 door jou genoemde punten.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:56 schreef Tennessee het volgende:
Daarnaast denk ik dat het bij een bondscoach ook vooral gaat om voetbalintelligentie/kennis/ervaring en "het coachen" en niet om goede interviews kunnen geven of mooie volzinnen kunnen produceren...
Dat ben ik dus absoluut niet met je eens, die man heeft onder de allerbeste coaches gevoetbalt op het allerhoogste nivo en heeft als speler van Oranje zowel '88 als '90 en '92 meegemaakt, dat is een schat aan ervaring en kennis waar maar heeeeeel erg weinig Nederlanders aan kunnen tippen... Goed, het is niet hetzelfde als tien jaar Heerenveen coachen maar ik heb toch volgend jaar liever een coach staan die al meerdere EK's en WK's heeft meegemaakt, inmiddels als speler én als coach...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij scoort dan toch een dikke onvoldoende op 2 van de 3 door jou genoemde punten.
Voetbalintelligentie kan hem inderdaad niet ontzegd worden, als speler althans.
Op beide andere punten scoort ie negatief.
Je mag als supporter toch ook best een mening - en dus ook kritiek - hebben? Moeten we allemaal als makke schaapjes achter 'm aanlopen, niks zeggen en alles als de waarheid slikken wat ie zegt?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:38 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Waar het wat mij betreft om gaat is dat je die man gewoon een eerlijke kans moet geven en dat gebeurt niet... Hij is aangenomen t/m de EK'08, laat die man lekker zijn klus afmaken zonder al dat gezeik en gebral... Als we ons niet hadden gekwalificeert had hij van mij ook ontslagen mogen worden, nu vind ik dat we gewoon achter hem zouden moeten gaan staan, we zijn toch supporters, of niet?
Dat is het andere uiterste, ik denk dat er een goede middenweg te vinden zou moeten zijn... Zoals ik het zie maken we het nu als "supporters" alleen maar extra moeilijk voor "onze jongens" ipv dat we ze motiveren en steunen (supporten)...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:58 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Je mag als supporter toch ook best een mening - en dus ook kritiek - hebben? Moeten we allemaal als makke schaapjes achter 'm aanlopen, niks zeggen en alles als de waarheid slikken wat ie zegt?
Sorry, Abe Lenstra is nogal vóór mijn tijd, ik begrijp niet wat je wil zeggen...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:00 schreef EnGCatjuh het volgende:
Kennis en ervaring als speler is iets heeeeel anders als kennis en ervaring als coach. Zijn genoeg voorbeelden van uit het verleden, neem Abe Lenstra bijvoorbeeld.
Ik steun en motiveer 'onze' jongens van harte, alleen deze bondscoach niet omdat ik hem 'onze' jongens onvoldoende vindt steunen en motiveren om eruit te halen wat er wel in potentie bij ze in zit.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:01 schreef Tennessee het volgende:
Zoals ik het zie maken we het nu als "supporters" alleen maar extra moeilijk voor "onze jongens" ipv dat we ze motiveren en steunen (supporten)...
We zitten niet op een uiterste hoor. We zitten nu in een middenweg, gezonde kritiek, mensen die hem wel ok vinden, discussies.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:01 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dat is het andere uiterste, ik denk dat er een goede middenweg te vinden zou moeten zijn... Zoals ik het zie maken we het nu als "supporters" alleen maar extra moeilijk voor "onze jongens" ipv dat we ze motiveren en steunen (supporten)...
Je bent echt een ster in het vergelijken van appels en peren en daaruit kromme conclusies trekken, he?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:03 schreef Tennessee het volgende:
Maar als we het over Foppe de Haan en Marco van Basten hebben; Van Basten heeft nu ervaring als bondscoach op een écht WK, De Haan alleen als coach van Jong Oranje, dat is óók niet hetzelfde en wat dat betreft heeft Van Basten nu dus méér ervaring dan De Haan.
Eens.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik steun en motiveer 'onze' jongens van harte, alleen deze bondscoach niet omdat ik hem 'onze' jongens onvoldoende vindt steunen en motiveren om eruit te halen wat er wel in potentie bij ze in zit.
Nou, ik vind na één teleurstellende wedstrijd tegen Portugal gaan roepen dat Van Basten ontslagen moet worden en dat, ongeacht wat er verder gebeurt, vol blijven houden aardig extreem en ik zie niet echt hoe dat gezonde kritiek is... En dat we op het nivo van België zitten dankzij Van Basten is toch minstens wel één keer geroepen hier, als ik het me goed herinner door een moderator zelfs...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:06 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
We zitten niet op een uiterste hoor. We zitten nu in een middenweg, gezonde kritiek, mensen die hem wel ok vinden, discussies.
Het andere uiterste is dat er niemand meer naar de wedstrijden komt, we denken dat we er niks meer van kunnen (zoals de Belgen). Daar zijn we nog lang niet.
Ja maar ervaring als clubcoach is nét zo niét hetzelfde als ervaring als bondscoach als ervaring als speler niet hetzelfde is, bondscoach blijft een vak apart...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:07 schreef RayMania het volgende:
De Haan heeft ook ervaring als jarenlange clubcoach, onder andere Champions League gespeeld.
Deze dingen zijn nu al zo vaak weerlegd en/of uitgelegd, Tennessee, hier ga ik niet meer op reageren.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:11 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Nou, ik vind na één teleurstellende wedstrijd tegen Portugal gaan roepen dat Van Basten ontslagen moet worden en dat, ongeacht wat er verder gebeurt, vol blijven houden aardig extreem en ik zie niet echt hoe dat gezonde kritiek is... En dat we op het nivo van België zitten dankzij Van Basten is toch minstens wel één keer geroepen hier, als ik het me goed herinner door een moderator zelfs...
clubcoach/bondscoach is net zo appels/peren als speler/bondscoach dus jullie conclusies zijn net zo recht of krom als de mijnequote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Je bent echt een ster in het vergelijken van appels en peren en daaruit kromme conclusies trekken, he?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |