Hij kan nog altijd ontslagen wordenquote:Op maandag 10 december 2007 09:36 schreef sjimz het volgende:
De TT wordt werkelijkheid
Als wordt ie niet ontslagen maar gaat ie weg
Misschien een referendum?quote:Op maandag 10 december 2007 09:38 schreef dndiek het volgende:
[..]
Hij kan nog altijd ontslagen worden
Ik zie 'm graag vertrekken maar dat lijkt me niet zo verstandigquote:
quote:Van Basten: Club logische volgende stap
Marco van Basten was er voor zichzelf snel uit dat het goed is om na het EK te stoppen als bondscoach van Oranje. ,,Na vier jaar is het straks mooi geweest.
Het is tijd voor iets anders. Het trainen van een club is een logische vervolgstap, maar ik heb nog met niets of niemand gesproken. Ook een pauze na het EK kan een optie zijn. Ik kan het nu nog niet zeggen. De keuze om te stoppen bij de KNVB is in elk geval wel een onafhankelijke keuze,’’ stelde Van Basten zondag in de rust van de wedstrijd tussen AZ en FC Utrecht die hij bezocht.
Van Basten heeft zijn beslissing vooraf niet getoetst bij de belangrijkste spelers in de Oranjeselectie. ,,Nee, vond ik niet nodig. Richting het WK van 2010 blijft er zeker een interessante groep spelers bij Oranje om mee te werken als coach. Maar een ander moet maar proberen met die jongens succesvol te zijn. Ik wil wat anders.’’
Van Basten gelooft niet dat zijn beslissing invloed heeft op zijn eigen functioneren bij het komende EK. ,,Ik zie niet in waarom deze beslissing mijn werk beďnvloedt. De jongens willen een goed EK spelen en wij willen dat ook.’’ Guus Hiddink ziet er niets in om Marco van Basten op te volgen. ,,Ik heb een contract tot 2010 bij de Russische bond. En ik ben van plan dat uit te dienen.’’
Misschien dat hij Louis van Gaal wel opvolgt bij AZ?quote:
Waarom ga jij eigenlijk niet in op mijn voorgestelde weddenschap?quote:Op maandag 10 december 2007 10:12 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Misschien dat hij Louis van Gaal wel opvolgt bij AZ?
Kan Van Gaal mooi bondscoach worden, van Engeland of Oranje.
In het iets uitgebreidere artikel van FCUpdate.nl staat ook het volgende:quote:
quote:De 43-jarige oefenmeester zet de komende periode zijn toekomstplannen op een rijtje. "Ajax is een mogelijkheid", geeft de voormalige aanvaller toe.
Omdat ik heel bang ben dat je gelijk gaat krijgen, dan ben ik én (nog) twee kratten kwijt én een kut-trainer/coach rijker.quote:Op maandag 10 december 2007 10:23 schreef PyTh het volgende:
[..]
Waarom ga jij eigenlijk niet in op mijn voorgestelde weddenschap?
quote:Van Bommel is blij met vertrek Van Basten
10/12/2007 10:48
Mark van Bommel is opgelucht dat bondscoach Marco van Basten aan zijn laatste seizoen bezig is. De speler van Bayern München kwam sinds het WK van 2006 niet meer uit voor Oranje.
Van Bommel zei na het teleurstellende duel met MSV Duisburg letterlijk tegen RTL7: 'Ik ben blij dat Van Basten vertrekt bij het Nederlands elftal.' De voormalige PSV'er stelde zich na de wedstrijd tegen Portugal tijdens het WK van vorig jaar niet meer beschikbaar voor het Nederlands elftal, omdat hij zich niet kon verenigen met de werkwijze van de volgend jaar vertrekkende bondscoach. Na het WK in Duitsland deed Van Basten niet meteen wer een beroep op de Limburger.
Van Bommel toonde zich zicht geëmotioneerd toen hem over zijn rol in Oranje werd gevraagd. 'Ik heb het altijd als een hele eer beschouwd om voor het Nederlands elftal te spelen, dan is het zuur als je dat moet missen.'
De middenvelder van Bayern zei verder dat hij na het vertrek Van Basten graag weer voor Oranje wil uitkomen, 'als ik althans word geselecteerd'.
Was jij het topic ook al kwijt?quote:Op maandag 10 december 2007 11:36 schreef rubbereend het volgende:
heee deze titel komt weer bekend voor
Zoiets bleek gisteren ook uit een soortgelijke stelling bij Voetbal Insite, waar meer dan 70% voor onmiddelijk ontslag sms'de.quote:Op maandag 10 december 2007 21:45 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Las trouwens in de krant dat volgens de zoveelste peiling van de klusjesman 'het volk' het liefst heeft dat Van Basten nu wordt ontslagen en dat Foppe 'm opvolgt.
quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Van Basten wordt ook genoemd bij Bayern Munchen. Zal Mark van Bommel leuk vinden.
Wel nee. Het Oranje publiek bestaat voor een groot deel uit hossend en polonaise-gek campingvolk. Zodra de resultaten weer wat tegen beginnen te vallen is ook de volgende bondscoach de pisang, status of geen status.quote:Op maandag 10 december 2007 23:30 schreef Boyce het volgende:
Alleen Guus of Foppe hebben denk ik genoeg krediet bij het volk voor deze job.
Dan kan hij mooi terugkomen naar PSV.quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:02 schreef BliksemSchigt het volgende:
Van Basten wordt ook genoemd bij Bayern Munchen. Zal Mark van Bommel leuk vinden.
quote:Van Basten teleurgesteld in Seedorf
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Marco van Basten is teleurgesteld in de spijkerharde kritiek van Clarence Seedorf aan zijn adres vorige week. De prijzenverzamelaar van AC Milan riep over zijn verhouding met de bondscoach van Oranje dat hij ‘geeft, geeft en geeft, maar er niets voor terugkrijgt’.
"Opmerkelijk en teleurstellend zeker na wat is voorgevallen na de interland Nederland-Luxemburg. Wij wilden hem graag meenemen naar Wit-Rusland, maar Seedorf zag dat niet zitten omwille van z’n drukke programma en z’n fysiek. Na een uitgebreid onderhoud hebben wij begrip voor hem getoond en hem vrijgegeven terug te keren naar Milaan. Als hij vervolgens bovenstaande kritiek aan mijn adres aflevert, is dat teleurstellend.”
Vooralsnog heeft Seedorfs kritiek – hij zei ook dat beiden meer dan 50% van de ideale samenwerking verwijderd zijn – geen consequenties voor de middenvelder van AC Milan bij Oranje. Van Basten: "Begin volgend jaar zullen we een gesprek met hem voeren en dan zien we wel wat daaruit komt. Op dit moment verbind ik er geen consequenties aan.”
Snel ontslaan, heeft de nieuwe bondscoach nog ruim vijf maanden om iets moois op te bouwen!quote:
Inderdaad, en dan kan hij in de winterstop gelijk aan de slag bij ajax!quote:Op maandag 17 december 2007 14:42 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Snel ontslaan, heeft de nieuwe bondscoach nog ruim vijf maanden om iets moois op te bouwen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |