Duvel | donderdag 6 december 2007 @ 15:16 |
Met de complimenten van Duvel. Ik plak de OP er vanavond even in als jullie het niet erg vinden. Voor wie het wel erg vinden, hier een troostfoto: ![]() Niet getreurd, nu beginnen we echt! DE ENIGE ECHTE TREIN-OP! ![]() Hier alweer deel ## in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 93. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion ge�xploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen. De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover). Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar Belgi� loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en Belgi� rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC�s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Zodra de HSL echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 96% gewijzigd door Duvel op 06-12-2007 18:19:20 ] | |
ghizzer | donderdag 6 december 2007 @ 15:18 |
tvp´tje. om plaatjes te kijken als ze gepost worden. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 december 2007 @ 15:21 |
quote:In Utrecht ![]() Zelfde kloteweer, iets langer daglicht, iets warmer, en verder ![]() Vanavond en morgen druk met werk, verhalen en zo morgenavond of zaterdag | |
Duvel | donderdag 6 december 2007 @ 15:22 |
quote:We zien het wel voorbij komen een keer. ![]() | |
Wadloper | donderdag 6 december 2007 @ 16:22 |
quote:GTW slipt inderdaad veel meer dan DH heb ik het idee. Ook zou Arriva eens het zand kunnen bijvullen, zodat de draaistellen minder kunnen slijten... De GTW"s naar Duitsland hebben dat verplicht, omdat de Duitsers dat eisen ![]() | |
sander89 | donderdag 6 december 2007 @ 17:30 |
Volgens mij is die zooi bij Coevorden al aardig opgeruimd, maar vanmiddag stonden geen vertragingen meer over. Dat lijkt me een foutje van de NS of zijn ze zo snel? | |
Dichterbijer | donderdag 6 december 2007 @ 17:33 |
Er staat nu niet dat je niet mag TVP'en ![]() | |
knars | donderdag 6 december 2007 @ 17:59 |
Zojuist weer heerlijk geslapen in de sneltrein Amsterdam - Den Haag CS. Maar wanneer gaan ze nou, zoals beloofd, die benaming "sneltrein" definitief de das omdoen? | |
tomme6 | donderdag 6 december 2007 @ 18:17 |
Tvp, nu het nog mag ![]() | |
Duvel | donderdag 6 december 2007 @ 18:21 |
quote:Oeh! Randje! | |
Zug-Chef | donderdag 6 december 2007 @ 19:44 |
Onder het motto: dit kwam ik elders tegen:![]() (C) http://www.drehscheibe-online.de En vooruit, nog eentje, ![]() In Bremen Hauptbahnhof dit | |
Zug-Chef | donderdag 6 december 2007 @ 20:15 |
Voor de liefhebbers, op Bahn TV is een documentaire aan het lopen over de Transsiberie Express, Moskau - Vladiwostok enzo :-) Deel 1 is op onder staande link in HQ te zien hier de link | |
Socios | donderdag 6 december 2007 @ 21:15 |
quote:Niet? Hoop ik... Sneltrein is een prima benaming voor een trein die geen stoptrein is, maar ook niet echt als Intercity bestempeld kan worden. Mooi voorbeeldje: na een jaar heet de "Intercity" tussen Maastricht en Heerlen ![]() | |
thatsme | donderdag 6 december 2007 @ 21:18 |
en het kleinste intercity station "Leiden lammerschans" wordt die ook opheven? een trein een IC noemen als ie 2 stations overslaat is gewoon een grap ![]() nog een leuk veolia lied: http://files-upload.com/files/663327/Veolia.mp3 | |
knars | donderdag 6 december 2007 @ 21:56 |
Ja, dat is dus juist het punt. Met de invoering van dr 07 werd met veel bombarie een nieuw concept gelanceerd; alleen nog maar sprinters en intercities. Dus vaarwel sneltreinen en stoptreinen. Dat de NS voorlopig stoptrein en sprinter door elkaar heen zou blijven gebruiken werd al snel duidelijk, en op zich ook wel logisch, agz niet elke stoptreinrit met sprintermateriaal wordt gereden. Maar alle sneltreinen zouden er uit gaan; stations werden stoptrein/sprinterstations óf intercitystations. Daarom zitten we nu opgescheept met intercity lijnen die die naam onwaardig zijn (zoals dus inderdaad Leiden - Utrecht, wat een aanfluiting!). Wees dan consequent en noem dat ding gewoon een sprinter of haal de naam sneltrein uit de motteballen. Hoewel, om van Bodegraven een Sneltreinstation te maken... ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 december 2007 @ 22:32 |
Wat boeit het hoe zoeen trein heet eigenlijk? Het al of niet wegsaneren van de naam Sneltrein maakt niet echt veel uit hoor: Sprinter Stoptrein Intercity EuroCity Thalys CityNightLine EuroNight InterCityExpress EuregioBahn Zo kunnen we nog wel even door gaan. Heeft iemand er last van? Nee hoor. Noem sneltreinen gewoon sneltrein, en rot gewoon op met die onzin op de 8800. Dat moet gewoon een Stoptrein worden die overal stopt. Kort hem anders gewoon in tot Leiden - Woerden, als reizigertje pesten de bedoeling is. Dat gezanik heel de tijd. "nieuw concept" bla bla ![]() | |
knars | donderdag 6 december 2007 @ 23:37 |
Het boeit mij, omdat NSR zichzelf met die namenkwestie nogal belachelijk maakt ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2007 @ 08:16 |
Dat is waar ja. Ze kunnen zich beter druk maken om dingen die belangrijk zijn. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2007 @ 09:52 |
Duuf ga je ook nog vertellen wat we op dat bovenste plaatje in de OP kunnen zien? ![]() | |
knars | vrijdag 7 december 2007 @ 10:14 |
Goed excuus om de rest van de dag met maar 1VIRM te rijden tussen Utrecht en Amsterdam: http://www.nu.nl/news/1346018/10/Intercity_botst_op_hek.html | |
Dichterbijer | vrijdag 7 december 2007 @ 11:33 |
quote:Ik gok dat dat de Sandite installatie is op een 1xxx loc... | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2007 @ 11:53 |
![]() Zo, en nu naar kantoor ![]() | |
ewyb | vrijdag 7 december 2007 @ 12:12 |
kantoor ![]() | |
Duvel | vrijdag 7 december 2007 @ 12:35 |
Toffe Zweedse bordjes! ![]() BTW: ik weet het niet zeker, maar ik denk dat die foto een sandite-installatie op een Koploper is (te zien aan het draaistel). | |
Bensel | vrijdag 7 december 2007 @ 13:48 |
Trein Vind Post Ik kan nog steeds niet fatsoenlijk slapen in die stoelen van de GTW'tjes van arriva. Vooral als ik savonds terug kom, wil ik weleens m'n ogen kunnen sluiten, en slapen zonder met pijn in m'n nek en schouders wakker te worden. | |
Zug-Chef | vrijdag 7 december 2007 @ 13:53 |
Vet overzicht Fles ![]() | |
Duvel | vrijdag 7 december 2007 @ 14:56 |
BTW: dat Nortorf een station heeft! Dat is toch dat gat tussen Hamburg en Flensburg? Ooit nog een nacht op een camping gestaan en gezopen met een redacteur van de Haagse Courant. ![]() | |
Eix | vrijdag 7 december 2007 @ 15:10 |
quote:Ehm, wat heeft dat er mee te maken? ![]() ![]() -edit- Ik zit net ff met de nsplanner te spelen, zie ik dat de nieuwe nachtnet treinen in Brabant 'sneltreinen' zijn. ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Eix op 07-12-2007 15:18:11 ] | |
De_Hertog | vrijdag 7 december 2007 @ 15:27 |
quote:En tussen Arnhem en Nijmegen de keus uit drie intercity's die er 12, 15 of 20 minuten over doen ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 7 december 2007 @ 15:37 |
quote:Dat is het Nachtnet in de Randstad ook ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2007 @ 16:06 |
quote:Hö vind je die ene vertikale van Höör? ![]() Geniale actie trouwens ook tussen Hässleholm en Kopenhagen woensdag ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2007 @ 16:53 |
quote:Ik kan trouwens uitstekend slapen in de Schlafwagen van de DB Nachtzug ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2007 @ 17:12 |
![]() Duuf jij staat in het vorige gastenboek zeker? Deze begon pas in oktobert ![]() | |
knars | vrijdag 7 december 2007 @ 17:18 |
![]() | |
Duvel | vrijdag 7 december 2007 @ 17:41 |
quote:Whehe, ja ik was er in augustus! | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2007 @ 17:58 |
Rotterdam Centraal, 30 november 2007. Thalys 4532 staat klaar om met een vertraging van 10 minuten te vertrekken richting Paris-Nord.![]() Hamburg Hbf, 1 december 2007. DSB-treinstel 5278 staat klaar om als EuroCity 386 te vertrekken richting Flensburg, Kolding en Ârhus. ![]() Hässleholm, 2 december 2007. Treinstel 3111 staat klaar als stoptrein naar Kristianstad. ![]() Kristianstad C, 2 december 2007. Treinstellen 4339 en 3170 wachten op nieuwe inzet. ![]() Karlskrona C, 2 december 2007. X52-treinstel 9033 staat klaar om te vertrekken als stoptrein naar Emmaboda. ![]() Kalmar C, 2 december 2007. SJ-loc 1404 aan kop van een reizigerstrein. ![]() Kalmar C, 2 december 2007. Treinstel 1383 staat klaar als "Kustpilen" richting Linköping. Deze driebaks dieselstellen kunnen 180 km/h, en doen dat ook meestal ![]() ![]() Linköping C, 2 december 2007. Twee treinstellen van de X2000-hogesnelheidstreinen kruisen elkaar. De linker trein vertrekt richting Malmö, de rechter richting Stockholm. Treinen rijden in Zweden doorgaans links, heb ik ontdekt. ![]() Linköping C, 2 december 2007. Tweebaks elektrisch treinstel 3236 als stoptrein naar Norrköping C. ![]() Norrköping C, 3 december 2007. Twee bovenleidings-montagewagens. ![]() ![]() Norrköping C, 3 december 2007. Een X2000-stuurstandrijtuig met motorwagen. ![]() Norrköping C, 3 december 2007. GreenCargo-dieselloc 350 passeert het station met een gemengde goederentrein in zuidelijke richting. ![]() Göteborg C, 3 december 2007. SJ-loc 1418 is zojuist binnengelopen met een InterCity uit Falköping en Katrineholm. ![]() Göteborg C, 3 december 2007. Het fraaie ouderwetse bistro-rijtuig in voornoemde InterCity. ![]() ![]() Nässjö C, 3 december 2007. Treinstel 3224 is zojuist binnengelopen vanuit Skövde en Jönköping. ![]() Nässjö C, 3 december 2007. Diesel-ééntje 1292 staat te wachten op zijn inzet als stoptrein naar Alvesta. ![]() Nässjö C, 3 december 2007. Diesel-ééntje 1299 staat op het punt te vertrekken als stoptrein naar Jönköping. ![]() Stockholm C, 4 december 2007. Dubbeldekker 3727 als sneltrein naar Gävle. ![]() Gävle, Spoorwegmuseum, 4 december 2007. X52-treinstel 9065 dendert langs. ![]() Gävle, Spoorwegmuseum, 4 december 2007. Electrisch smalspoor-rangeerlocje "Herman Behrman". ![]() Gävle, Spoorwegmuseum, 4 december 2007. Ik heb vreselijk goed gezocht naar een Rapid voor Duvel, en dit was ALLES wat daar te vinden was. SPOILER ![]() Norrköping, 5 december 2007. Treinstel 3235 is net binnengekomen uit Mjölby en Linköping, en zal zo dadelijk keren. ![]() Alvesta, 5 december 2007. GreenCargo-diesellocje V5 169 staat aan de kant met een gemengde goederentrein in zuidelijke richting. ![]() Alvesta, 5 december 2007. Y32-dieseltreinstel 1410 staat op het punt te vertrekken richting Växjö. ![]() Alvesta, 5 december 2007. SJ-stoomloc 1139 on static display. ![]() En speciaal voor Duvel ben ik nog even door de regen helemaal naar het uiteinde van het perron gelopen, waar diesellocs 1042 en 1031 met een houttrein voor een rood sein stonden te wachten ![]() ![]() Enjoy ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 7 december 2007 @ 19:58 |
Vettigheid bij elkaar zeg... Leuk land! | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2007 @ 20:53 |
Overigens wil ik nog wel even wat kwijt over de Zweedse Hogesnelheisdtreinen, de X2000. Uitdrukkelijk hebben ze ervoor gekozen om NIET, zoals de Duitsers, de Fransen en de Japanners, nieuwe lijnen aan te leggen, maar om treinen te ontwikkelen, die via een kantelbakmechanisme over bestaand spoor 200 km/h kunnen rijden. En dat is natuurlijk allemaal hartstikke leuk en zo, maar het is werkelijk vlees noch vis ![]() Voor een gewone intercity (vergelijk even NS, koploper, Utrecht-Groningen) is het te duur en te lastig (reservering verplicht) en te oncomfortabel (heen en weer knotsen op bestaand spoor). Voor een echte hogesnelheidstrein (vergelijk Thalys Amsterdam - Paris of ICE Amsterdam - Frankfurt) is het gewoon te langzaam (200 km/h max, waar de Thalys en ICE allebei wel serieuze stukken hebben waar rond de 300 km/h gereden wordt) en again, te oncomfortabel, aangezien je door de te krappe bochten van het bestaande spoor op en neer gesmeten wordt. Bistro heeft wel een minimaal zo ruime keuze qua maaltijden, maar daar staat dan tegenover dat je ze zelf in de magno moet warm maken. Beenruimte is wel dik in orde trouwens. Ik (1,93) hield zeker 10 cm knieruimte over, en dat is in de ICE weleens anders. Maar goed, als dat het ENIGE voordeel is... Nee, ik ben niet zo *himmelhoch jauchzend* van de Zweedse X2000 ![]() | |
Tecnix | vrijdag 7 december 2007 @ 21:58 |
http://nu.nl/news/1347087/30/Akkoord_Arriva_met_ProRail.html | |
Bensel | vrijdag 7 december 2007 @ 22:08 |
quote:kijk, zo moet je dat doen bij Prorail, en andere vastgeroeste instanties: druk zetten. Immers, Arriva had groot gelijk om dit te doen, als je weet dat er soms jarenlang al (mondelinge) afspraken worden gemaakt, die vervolgens niet nagekomen worden door Prorail. De publieke opinie van Prorail zou behoorlijk verslechteren als ze niet aan de eisen (die allerzins best redelijk zijn) van Arriva zouden willen voldoen. | |
Zug-Chef | vrijdag 7 december 2007 @ 22:29 |
Ik ga morgen dit doen: om de 66.666 km te halen in DRGL2007: | |
Willy84 | vrijdag 7 december 2007 @ 22:44 |
Zo dat zijn een heftig aantal km's. Maar waarom ga je op zaterdag ochtend van lw naar zwolle om vervolgens weer direct terug te rijden? Ik vind het leuk om km's te maken van bv Amsterdam naar Maastricht/Groningen/Vlissingen/etc maar ik ga niet in de trein naar Utrecht zitten en vervolgens direct de trein terug pakken. Ik vind het juist leuk om wat van NL te zien. Vooral grappig als er allemaal lui met een accent in de trein komen zitten. Dat vind ik altijd leuk! Leuke foto's fles! Heb je ook nog wat van de Zweedse vrouwen meegepakt? Nog iets heel anders te kansloos over de Amsterdamse metro http://www.amsterdam.nl/?ActItmIdt=101459 te kansloos om als bron wikipedia te vermelden! | |
Duvel | vrijdag 7 december 2007 @ 22:59 |
quote:Een erg hoog tofheidsgehalte allemaal! Bedankt voor de bolle neuzen, jammer dat er weer geen Rapid stond trouwens. En jammer dat het regende! | |
De_Hertog | vrijdag 7 december 2007 @ 23:22 |
quote:Zo aan je foto's te zien zijn het wel de kortste hogesnelheidstreinen van Europa. Verder erg leuke foto's ![]() | |
zwahiel | vrijdag 7 december 2007 @ 23:33 |
Kan iemand de persoon die die stellen ontworpen heeft met die rubberen baart en snor voor gewoon even afschieten... Wat een lelijkheid, zoiets moet je toch niet op een station willen, zo'n Engels gedrocht... ![]() ![]() ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 7 december 2007 @ 23:38 |
quote:Je weet dat Lada's ook weinig design awards gewonnen hebben he? ![]() Ja, ik heb die van mij ook nog steeds. [ Bericht 0% gewijzigd door De_Hertog op 07-12-2007 23:59:16 ] | |
Duvel | vrijdag 7 december 2007 @ 23:53 |
OK, nu Fles zijn Zweedse foto's heeft neergepleurd, hierbij nog wat plaatjes uit het zelfde museum. Helaas is het wel krap, zodat foto's maken knap lastig is... Verder zonder commentaar bij de foto's. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En nu op naar het volgende nationale spoorwegmuseum! | |
knars | zaterdag 8 december 2007 @ 00:41 |
quote:Dat amsterdamse koekblik voldoet niet eens aan de kwaliteitseisen die ze bij de xenos of de lidl hun producten opleggen ![]() ZugChef, wat ik me afvraag als ik zo'n schema zie: heb je ook een plan B voor het geval er ergens een stremming op het spoor ontstaat (gevalletje Coevorden bijvoorbeeld)? | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 07:57 |
Heh, cool die foto's van binnen ja Duvel ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 8 december 2007 @ 10:44 |
quote:Hé, dat zijn evenveel bezoekers als toen wij er waren. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 11:01 |
Ben je nog in dat stationsgebouwtje van Hennan geweest wat daar buiten op het terrein staat? Het was dicht toen ik er was ![]() | |
Duvel | zaterdag 8 december 2007 @ 11:15 |
Ja, daar lag destijds het gastenboek. Ik ben er even heel kort doorheengelopen, het was niet heel bijzonder, er was ook verder niemand. | |
Willy84 | zaterdag 8 december 2007 @ 11:52 |
quote:De Zilvermeeuwen mogen dan wel te goor, te afgetrapt en veels te ver over de datum zijn ![]() de CAFjes zijn 20 jaar jonger ofzo maar hebben een veel slechtere beschikbaarheid en veel hogere storingen. | |
knars | zaterdag 8 december 2007 @ 12:19 |
Dat zeg ik, een en al bagger. Nee, dan de metro in Rotterdam ![]() | |
Duvel | zaterdag 8 december 2007 @ 13:16 |
quote:Dat is ook niet altijd alles, ervaar ik als dagelijkse gebruiker. ![]() | |
von_Preussen | zaterdag 8 december 2007 @ 13:31 |
Leuke foto’s Dr_Flash. ![]() @Duvel, eensch, maar over het algemeen ben ik wel tevreden over dat systeem. Tot nu toe nog weinig gezeik gehad. | |
Socios | zaterdag 8 december 2007 @ 14:20 |
quote:Very very nice ![]() ![]() Verder goed GTW-nieuws. Zat net in treinstel 10228 en de kussens van de stoelen waren ineens veel zachter dan anders. Leek echt of ze die aangepast hadden... Meerdere zitplaatsen ´uitgeprobeerd´ waar dat ook het geval was. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 14:21 |
quote:Je zat in de eerste klas, vuile zwartrijdert ![]() ![]() | |
Socios | zaterdag 8 december 2007 @ 14:32 |
Lol ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 8 december 2007 @ 14:45 |
quote:Ware het niet dat ik vanmorgen geheel geen zin had in dit loze gedoe en zodoende thuis ben gebleven :-) Boejuh die kilometers zo op t eind. | |
Socios | zaterdag 8 december 2007 @ 14:49 |
Haha, okey, ik was vanochtend wel op station Leeuwarden om 09.00u, voor een schamele 52 kilometer. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 14:55 |
quote:Ja, de rondetijden zijn 204 1334 556 765 688 1652 371 en de totaalscore is dus 5570. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 14:56 |
quote:Herkenbaarrrrrrr ![]() | |
zwahiel | zaterdag 8 december 2007 @ 14:58 |
quote:Ghehe, als Lada niet nee, maar als Fiat wel ![]() Mijne is er ook nog altijd, al issie wel langzaam maar zeker weg aan het roesten en mijn portemonnee leeg aan 't trekken | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 15:01 |
Het schema ![]() Let niet op die melding over macro's, er zitten geen macro's in en geen virussen. Ooit heb ik een heel klein macrootje in dat sheetje gebouwd om snel een nieuw blad te kunnen maken, die is inmiddels verwijderd, maar er blijft een melding over komen. Schakel macro's maar uit. Denk maar dat ik een prutser ben met Excel. Of zo. ![]() | |
Tecnix | zaterdag 8 december 2007 @ 15:44 |
Hmm wie zat er gister ochtend met het nieuwe spoorboekje in de trein van weeps naar schiphol? | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 15:59 |
quote:Ik vind dit soort posts altijd zo jammer eigenlijk. Deze keer was ik het niet trouwens hoor ![]() Ik ervaar het zelf tenminste als onprettig als ik later op fok moet lezen dat *iemand* me nu weer hier, dan weer daar gespot heeft, zonder daar op dat moment wat van te zeggen. Dan voel ik me gestalkt, zeg maar. En dat is inmiddels al een keer of 4 voorgekomen (vandaar dat ik er nu maar even dit over zeg). Spreek iemand *right then and there* aan, of laat het ![]() | |
Lausteen | zaterdag 8 december 2007 @ 16:48 |
Waar kan je eigenlijk een papieren spoorboekje krijgen? Kan je dat gewoon bij elk station kopen ofzo ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 16:49 |
quote:Heb je dat al eens geprobeerd? "Ja" trouwens ![]() | |
Socios | zaterdag 8 december 2007 @ 16:50 |
Ja, gewoon bij het loket, sinds een week reeds. Ziet er mooi uit, ook een uitgebreid katern voor internationele treinen. En veel voetnoten. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 16:54 |
quote:oeh ja daar gaan we komend voorjaar echt even wat leuks mee doen ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 8 december 2007 @ 17:26 |
Zeker, Nachttrein naar Berlijn en dan een paar daagjes klooien met de S Bahn enzo. En natuurlijk weer de nachttrein terug :-). Tussendoor jeugdherbergje ofzo. | |
Socios | zaterdag 8 december 2007 @ 17:38 |
Gehehe! ![]() 30120: Harlingen 5.31 - Leeuwarden 5.54 (GTW) IC 12720: Leeuwarden 6.04 - Zwolle 7.09 (ICM) IC 3727: Zwolle 7.20 - Deventer 7.42 (Plan V/ V-IRM) IC 141: Deventer 8.20 - Hannover Hbf 11.18 (Pimpel) ICE 577: Hannover Hbf 12.41 - Frankfurt (Main) Hbf 15.00 (ICE 1) ICE 122: Frankfurt (Main) Hbf 16.28 - Amsterdam Centraal 20.25 (ICE 3) IC 1577: Amsterdam Centraal 20.57 - Amersfoort 21.32 (ICK/ ICL) IC (10)577: Amersfoort 21.38 - Leeuwarden 23.14 (ICM) 30177: Leeuwarden 23.23 - Harlingen 23.46 (GTW) 1.514 kilometer in 18,25 uur. ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 8 december 2007 @ 17:41 |
Dan zie ik je in Leeuwarden wel, want die trein pak ik ook ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 17:46 |
quote:Kijk, dat zijn de betere verhalen ![]() ![]() | |
Socios | zaterdag 8 december 2007 @ 17:51 |
quote:Lol, elke dag toch? Ik had me reisje een paar weken geleden al gepland (vroegboekkorting enzo), gelukkig niet op een woensdag, want dan rijdt de 30120 niet meer. ![]() quote:Voor mij wordt het een nieuw persoonlijk dagrecord. Het oude staat (al jaren) op 1.334. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 18:04 |
quote:Wees blij dat je nog wat te verbeteren hebt ![]() Mijnes staat sinds 3 januari dit jaar op 1.968, en de afgelopen week ben ik EINDELIJK weer eens binnen 750 km van die score geweest ![]() | |
Socios | zaterdag 8 december 2007 @ 18:17 |
Nice, hoe ging die reis van 1.968 kilometer? Kun je nog mooi door de 2.000 breken. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 18:22 |
Wel grappig, ik heb op 1 december meer kilometers gereden (1334) dan in heel november bij elkaar (1170) ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 18:24 |
quote:Ik hanteer de regel dat als een reis na 23:00 begint, hij telt voor de volgende dag. Ik vertrok om 23:04 uit Alba Iulia in midden-Roemenië, met een nachttrein naar Budapest en Wien, daarvandaan een ICE naar Würzburg en daar de ICE naar Utrecht Centraal, aankomst 22:47. En nee, dat slagje Amersfoort geloofde ik toen wel ![]() ![]() Sowieso is 1000 km op 1 dag al een heidens karwei, eigenlijk. | |
Socios | zaterdag 8 december 2007 @ 18:39 |
Jouw ´slagje´ Zweden van 5.570 was ook meer dan de hele maand november van mij (4.525), haha, terwijl daar toch ook een retour Brussel enzo in zat. Maar ook dan haal je (ook vanuit het Noorden van het land) de 1.000 niet, dat is inderdaad nog niet zo makkelijk. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 18:46 |
Mijn slagje Zweden was ook meer dan Rondje Nederland (3.886), mijn vakantie in oktober 2006 (3.606), of mijn jaarwisselings-actie (4.837). Wel aanzienlijk minder dan mijn vakantie in juni dit jaar trouwens (7.359) al was dat ook wel 2 weken. In kilometers per dag denk ik dat dit redelijk kans maakt op een top-1 klassering ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 8 december 2007 @ 19:09 |
Tja, kilometers trappen.... | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 19:11 |
Kilometers zijn leuk meegenomen ja. Ik ben vooral gecharmeerd van de reeks 140-141-142-143-144-145-146 ![]() | |
Socios | zaterdag 8 december 2007 @ 19:12 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 19:14 |
Maar goed, dan ben je bijna 20 uur onderweg echt, 1000 km op 1 dag is in NL een hele prestatie hoor ![]() | |
Socios | zaterdag 8 december 2007 @ 19:18 |
Opzich zou je in een tijdsbestek van 12 uur, 4 x Assen - Amersfoort heen en weer kunnen rijden. Steeds lekker maar één stop in Zwolle, dan zit je ruim boven de 1.000 km. ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 8 december 2007 @ 19:24 |
Precies, daar is dat stuk ook perfect voor bedoeld. Alleen jammer dat je 7 vd 8 keer in Assen (ri Zwolle) steeds een stampvolle trein treft... | |
Erosjuhhh | zaterdag 8 december 2007 @ 19:25 |
quote:en waarom zou je het zelfde stukje steeds doen? kan enschede-hengelo-almelo-deventer-apeldoorn-amersfoort wel dromen, tis nou niet echt een interessante treinrit ofzo... maar je zit wel in de beste trein die bestaat, de koploper ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 19:29 |
quote:Goed idee ![]() quote:Nouwwwww ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 8 december 2007 @ 19:32 |
quote:Ware het niet dat de IC14x niet met koplopers gereden wordt ![]() http://www.youtube.com/watch?v=63Pvn0UGj7c | |
Socios | zaterdag 8 december 2007 @ 19:39 |
Jouw Pimpelrit van 1.386 komt zelfs boven de 1.400 uit, Leeuwarden - Amersfoort is 161, naar Hilversum nog iets meer. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 19:42 |
dat wordt dan 1402 idd | |
Erosjuhhh | zaterdag 8 december 2007 @ 19:44 |
Ik ga uit van Enschede tot amersfoort, dat is in principe gewoon de koploper, heb inmiddels nu wel alle treinsoorten van NL geprobeerd, om ver te reizen en / of te slapen is de koploper mij het beste bevallen, de oude uiteraard ![]() Virm is t meest waardeloos met die stoelen zover uit elkaar ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 8 december 2007 @ 19:49 |
Hmm, ok rekenfoutje... Update dan maar ![]() | |
Socios | zaterdag 8 december 2007 @ 19:54 |
quote:Mee eens. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 20:10 |
quote:Dan ben je dood gekkehuis, dat gaat er echt niet van komen | |
Zug-Chef | zaterdag 8 december 2007 @ 20:13 |
Ik ben benieuwd met wat voor mat ze het Brabantse Nachtnet gaan rijden | |
Socios | zaterdag 8 december 2007 @ 20:14 |
Zou wel master zijn als je dat echt gaat rijden. ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 8 december 2007 @ 20:18 |
Naja, dat dagje Pimpelen staat zoiezo geplanned. En ook wil ik iig een keer het Brabantsnachtnet doen. Maybe een combi... ![]() | |
Erosjuhhh | zaterdag 8 december 2007 @ 20:39 |
niet hetzelfde als het als het andere nachtnet mat. ? doordeweeks koplopers in t weekend de virm? | |
Zug-Chef | zaterdag 8 december 2007 @ 20:42 |
Ik heb alleen het Nachtnet op een nacht van maandag op dinsdag meegemaakt, en toen (zomer 2006) was het ICM | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2007 @ 20:55 |
quote:ik neem het wel een keer mee als het van pas komt. eerst maar eens een weekendje Denemarken met die nieuwe directe kurswagen ![]() | |
ghizzer | zaterdag 8 december 2007 @ 20:58 |
nog steeds niemand de defecte en vooral verdwaalde CTA-bak op perron 6 van station Zwolle met de titel "spoor 4b" gespot? hmm.. vreemd. | |
Zug-Chef | zaterdag 8 december 2007 @ 21:00 |
Ja hoor, die zie ik elke dag hangen. Maar wat is daar verder mee dan? | |
Erosjuhhh | zaterdag 8 december 2007 @ 21:00 |
quote:rijd er bijna elke nacht in van Delft tot Amsterdam, vannacht weer tussen de dronken studenten ![]() | |
ghizzer | zaterdag 8 december 2007 @ 21:02 |
quote:dat vraag ik me ook elke keer af en ook waarom ze in Zwolle nog steeds niet bij de stadsbussen de digitale klok goed hebben gezet en dat ie dan ook een keer doorloopt. nu staat ie nog steeds op 10.04 en 10.59 uur als ik me niet vergis. | |
Zug-Chef | zaterdag 8 december 2007 @ 21:08 |
quote:Paupers, mooi dat ik bij zo'n ritje als boventaand een 1e klas overgang haal... | |
Socios | zaterdag 8 december 2007 @ 21:14 |
Eén keer in de nacht van donderdag 26 op vrijdag 27 februari 2004 de trein van 03.43u van Amsterdam Centraal naar Schiphol gepakt, was toen een Koploper. ![]() | |
Erosjuhhh | zaterdag 8 december 2007 @ 21:55 |
quote:Tja, ik loop stage en dan zou zo'n treinkaartje mij meer geld kosten dan de hele dag werken mij opleverd ![]() | |
OVLOV | zaterdag 8 december 2007 @ 22:19 |
Wat trekt jullie zo om absurd veel in een trein te gaan zitten? | |
Willy84 | zaterdag 8 december 2007 @ 22:29 |
quote:Dit is een vraag voor Fles ![]() | |
Willy84 | zaterdag 8 december 2007 @ 22:31 |
quote:Plan T ![]() maar verwacht eigenlijk een solo Koploper. | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2007 @ 09:59 |
quote:"absurd veel" ![]() dat valt best mee ![]() | |
Dichterbijer | zondag 9 december 2007 @ 11:09 |
Nieuwe dienstregeling dag! En station Amersfoort is voorzien van twinkel lichtjes ![]() | |
Tecnix | zondag 9 december 2007 @ 11:28 |
quote:Kom net van me werk met de bus ipv de trein... 50 minuten over Naarden-Bussum en Baarn gedaan ![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2007 @ 11:30 |
quote:Voor Ut - Amf verandert er weinig ![]() ![]() ![]() | |
Dichterbijer | zondag 9 december 2007 @ 12:10 |
Ik moet naar Tiel.... das een nog grotere ramp Eerst van Amersfoort naar Utrecht, en dan met de SNELBUS naar Den Bosch! En dan met de stoptrein terug naar Tiel... en dit is waarempel nog snel ook :/ | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2007 @ 12:16 |
quote:Huh? Is er weer wat aan de hand dan? | |
Socios | zondag 9 december 2007 @ 12:27 |
Gewoon werkzaamheden. ![]() CNL 1300 uit Milaan, die nu in Amsterdam Centraal zou moeten aankomen, is op de eerste dag al opgeheven te Emmerich... ![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2007 @ 12:28 |
quote:Oh gelukkig. Toch fijn, dat soort vertrouwde zekerheden ![]() | |
thats-me | zondag 9 december 2007 @ 13:36 |
Vandaag weer een echte Intercity, IC 146 Zou eigenlijk alleen op Utrecht (eindstation) stoppen, Dus geen stops te Hengelo - Almelo - Deventer - Apeldoorn - Amersfoort. Maar wegens uitgeloen werkzaam heden tussen Wierden - Almelo, reden de treinen met vertraging tussen Almelo - Enschede. Daarom was het hulpspoor in Almelo nog niet veilig, en maakte de 146 een extra stop Te Almelo de Riet. ![]() | |
knars | zondag 9 december 2007 @ 14:10 |
Station Almelôh de riet, voor al uw getrokken materieel ![]() | |
Erosjuhhh | zondag 9 december 2007 @ 19:19 |
almelooooooooo de riet. klote station ![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2007 @ 19:23 |
Heeft er al iemand ervaringen met de nieuwe dienstregeling vandaag? ![]() | |
thatsme | zondag 9 december 2007 @ 19:26 |
ja reed gewoon als normaal vanaf zutphen naar meppel! | |
thats-me | zondag 9 december 2007 @ 20:04 |
En hier in het oosten reed het tussen normaal tot +80 en ook niet. Maar dat had dan weer te maken met uitgelopen werkzaamheden. | |
Zug-Chef | zondag 9 december 2007 @ 20:21 |
Kijk in Duitsland heeft Arriva het wel begrepen:![]() | |
ReisT | maandag 10 december 2007 @ 00:58 |
quote:Wel een creatieve oplossing overigens, zo'n doorgaande trein Den Bosch-Tiel. Dit is creatief omgaan met deurnummer-stickertjes: ![]() | |
Dichterbijer | maandag 10 december 2007 @ 09:22 |
Zo...nou de eerste ervaring met een intercity stop op Hilversum... wat was het DRUK!! Mensen stonden te dringen om de trein in te kunnen komen (ICK Meuk)... in helft van de wagons werkte het licht niet en een ander treinstel was weer te heet.... | |
Dr_Flash | maandag 10 december 2007 @ 09:31 |
quote:Ik had een wisselstoring bij Amersfoort en de IC's naar Gn en LW vielen dus uit rond 8:17 en 8:20. Fijn, iedereen haringen in een tonnetje in de IC naar Amfs van 8:31. Die natuurlijk ook nog even pas om 8:38 vertrok. ![]() | |
Duvel | maandag 10 december 2007 @ 11:04 |
Ah, het was dus een goede dag om voor zevenen in Ut te zijn. | |
Dr_Flash | maandag 10 december 2007 @ 11:09 |
quote:Vast wel, toen sliep ik nog ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 december 2007 @ 11:10 |
Weet iemand of er al bordjes geplaatst zijn op Purmerend Weidevenne? | |
Duvel | maandag 10 december 2007 @ 11:16 |
quote:Uit het NHD: quote: | |
Dr_Flash | maandag 10 december 2007 @ 11:19 |
Goed zo, dan heb ik vanavond dus weer wat te doen ![]() | |
ghizzer | maandag 10 december 2007 @ 11:51 |
quote:rechtstreeks een verbinding van zutphen naar meppel? daar heb ik nog nooit van gehoord. | |
Charango | maandag 10 december 2007 @ 12:00 |
Morgen maar eens het begin van de vakantie gaan vieren met een duo'tje NS Hispeed: 12:18 Utrecht - Rotterdam 12:57 -->ICM 13:08 Rotterdam - Schiphol 13:49 -->Beneluxtrein 14:48 Schiphol - Almelo 16:43 --> PimpelBerlijn 275 km'tjes | |
thatsme | maandag 10 december 2007 @ 12:02 |
quote:nee, maar dat staat er ook niet. [ Bericht 84% gewijzigd door thatsme op 10-12-2007 12:08:57 ] | |
Duvel | maandag 10 december 2007 @ 12:17 |
quote:Veel plezier in het bruisende Purmerend. Naast het station, in het winkelcentrum dus, zit een goede Chinees trouwens. | |
von_Preussen | maandag 10 december 2007 @ 12:17 |
quote:Das een leuke ja, die ga ik ook nog eens proberen! Sterker nog, aangezien ik morgen tot half 1 tentamen in Rotterdam heb (aan de Erasmus), ga ik proberen om die route ook te halen (moet toch naar het oosten, en ben de “standaard” route vreselijk zat). ![]() | |
De_Hertog | maandag 10 december 2007 @ 12:35 |
Vandaag in NRC.next een paginagrote advertentie van ProRail: "Dankzij ons rijden er steeds meer treinen' Ze zijn een charmeoffensief begonnen lijkt het ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 december 2007 @ 12:49 |
quote:Die flagrante leugen las ik achterop de DAG ook ja. Ik pleurde zowat van m'n stoel ![]() | |
thatsme | maandag 10 december 2007 @ 13:36 |
er staat niet specifiek bij wat voor treinen, goederentreinen en werk treinen tellen natuurlijk mee! Dus de reizigerstrein hoeven er niet meer te zijn! | |
Dr_Flash | maandag 10 december 2007 @ 13:43 |
zal best. De dagelijkse werkelijkheid ligt tegenwoordig veel dichter bij "Dankzij Prorail rijden er steeds meer treinen NIET". | |
Duvel | maandag 10 december 2007 @ 14:29 |
"Na een avondje theater gezellig in een hotel." Dankzij ProRail. | |
von_Preussen | maandag 10 december 2007 @ 14:55 |
quote:Ik reed er ook een keertje in, van Leiden naar Rotterdam CS, als dronken student. ![]() | |
Tecnix | maandag 10 december 2007 @ 15:14 |
Heelijk rustig is de sprinter van Amersfoort naar Uitgeest geworden ![]() | |
Charango | maandag 10 december 2007 @ 15:47 |
Ok, Von Preußen, ik zal morgen wel rondkijken op Rotterdam. Nog herkenningspunten? | |
Tecnix | maandag 10 december 2007 @ 16:23 |
Vanmorgen waren ze ook iemand van ProRail aan het interviewen op station Hilversum ![]() | |
Socios | maandag 10 december 2007 @ 17:27 |
Vanaf vandaag een nieuwe treinserie te Leeuwarden. ![]() ![]() DM ´90 voor vertrek naar Wolvega. ![]() De lichtbak van de nieuwe 2900-serie. | |
von_Preussen | maandag 10 december 2007 @ 18:15 |
quote:Lange zwarte herenmantel, zwarte pantalon, zwarte schoenen, lijkenwagen (onnee, die toch niet) en een zwarte tas die als het ware “achterop” geplakt lijkt (totaal geen gezicht). | |
Wadloper | maandag 10 december 2007 @ 18:27 |
quote: ![]() ![]() | |
Wadloper | maandag 10 december 2007 @ 18:28 |
quote:Blijven ze te Lw ook 50 min stilstaan wegens die keertijd? ![]() | |
JustinK | maandag 10 december 2007 @ 19:37 |
quote:Jawel ![]() | |
von_Preussen | maandag 10 december 2007 @ 21:27 |
Hier zijn trouwens een heleboel interessante filmpjes van de Spoorwegen uit het Polygoonjournaal te zien: http://www.beeldengeluid.nl/template_subnav.jsp?navname=polygoon_themas&category=collectie_informatie&artid=21248 | |
Lemjur | maandag 10 december 2007 @ 22:20 |
Vandaag was het even hopeloos IC A'dam centraal - enkhuizen van 16:22 werd met een 4 baks gedaan (dd-ar als ik me niet vergis), stonden opgepropt als vee,.... vanochtend wel voor het eerst gestopt op Weidevenne ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Lemjur op 10-12-2007 22:48:23 ] | |
ghizzer | dinsdag 11 december 2007 @ 08:14 |
haha vet, een trein naar Wolvega. Wie had dat ooit nog kunnen bedenken. | |
Duvel | dinsdag 11 december 2007 @ 08:41 |
quote:Nou ja, vet... Geen idee wie het destijds verzonnen heeft, maar station Wolvega is geopend op 15 jan 1868. | |
vw_caddy | dinsdag 11 december 2007 @ 08:56 |
Wel weer jammer dat de provincie geen geld over heeft om hm door te trekken naar Zl. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 december 2007 @ 09:00 |
quote:Andere provincie he ![]() Beetje een draak van een oplossing, zo. Wie wil er nou naar Wolvega? ![]() | |
ghizzer | dinsdag 11 december 2007 @ 09:09 |
quote:haha inderdaad. Anderzijds, niet weer zo'n draken actie om net als de lijn Groningen - Zwolle de trein een draakafstand van 100 km. met een vervuilende diesel onder een bovenleiding te laten raggen. Blijft de vervuiling gelukkig toch nog bespaard van Wolvega-Steenwijk-Meppel-Zwolle. | |
Battlefan | dinsdag 11 december 2007 @ 09:12 |
De 2825 was vanochtend 1 minuut te laat weg in Utrecht en 1 minuut te vroeg in Amersfoort aangekomen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 december 2007 @ 09:15 |
quote:Neen, Fles zat in de 521 met +6 aan beide kanten, zonder vorm van poging tot toelichting ![]() | |
thatsme | dinsdag 11 december 2007 @ 10:00 |
quote:Ach beter zo dan een dag rijden als echte stoptrein.. het op vaart komen kost toch meer brandstof dan lange tijd continue een snelheid kunnen rijden. Wat dat betreft zal het een stuk vriendelijker zijn voor het milieu als Enschede-Zwolle | |
vw_caddy | dinsdag 11 december 2007 @ 10:23 |
quote:DM90 zou ook niet gereden hebben in de 9100 als de afstand tussen de verschillende stations niet zo groot was. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 december 2007 @ 10:32 |
quote:Want er was ook nog ander materieel over wat gekund had? ![]() | |
vw_caddy | dinsdag 11 december 2007 @ 10:40 |
Dat had dan wel gemoeten. Was de afstand tussen de stations kleiner geweest dan had DM90 de dienstregeling niet kunnen halen. Het duurt echt eeuwen voordat het op 140 zit. | |
ghizzer | dinsdag 11 december 2007 @ 10:47 |
quote:dat klopt, maar alles beter dan een Plan V of een Plan T. Wat een paupertreinen zijn dat zeg. In het verleden (paar jaar terug) vond ik het nog wel leuk dat ze op de zater- en zondagen in Deventer reden en voor de afwisseling met de VIRM en de IC-rijtuigen er waren, maar nou komt ie me echt de strot aan uit. Vreselijke herrie, koude belichting en interieur. Ik word echt depressief door die trein. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 december 2007 @ 10:58 |
Er was gewoon geen ijzer over volgens mij. Het was gewoon OF de 9100 rijden met DM90, OF geen 9100 rijden. Dacht ik hoor. | |
Duvel | dinsdag 11 december 2007 @ 10:59 |
quote:Ja. Dat. | |
vw_caddy | dinsdag 11 december 2007 @ 11:07 |
quote:Dat is ook een optie ja, het ging mij even om de combinatie afstanden en wel of niet DM90. | |
Dichterbijer | dinsdag 11 december 2007 @ 11:22 |
Genoeg ICK meuk op Amersfoort-amersterdam... ik blijf het vreselijk materieel vinden. Te krap, smerig, uitstappen gaat rete traag als de hele trein vol zit...etc... * Dichterbijer verlangt terug naar een koploper.... | |
Duvel | dinsdag 11 december 2007 @ 11:34 |
quote:* Dichterbijer heeft pech, want de Koplopers zijn nodig voor Rotterdam - Utrecht. ![]() | |
knars | dinsdag 11 december 2007 @ 11:46 |
Dus zit ik straks weer blij in een koploper ![]() Gisteren overigens heerlijk geslapen in icmm van arnhem naar den haag. Enige probleem was dat ik er al in Gouda uit moest, maar dat merkte ik pas op toen we bijna de spoorbrug over de Gouwe gepasseerd hadden ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 11 december 2007 @ 13:37 |
quote:Waarom kan die ICK meuk daar niet rijden... | |
Dr_Flash | dinsdag 11 december 2007 @ 13:42 |
quote:Schraal kutmat wordt gewoon hoofdzakelijk ingezet op schrale kutlijnen waar hoofdzakelijk schrale kutstudenten gebruik maken van zoeen schrale kutkaart. Iedereen krijgt wat hij verdient dus ![]() ICMm voor de hardwerkende forenzen die de economie aan de gang houden, ICK voor schraal kutvolk. Zoiets is het geregeld. Denk ik hoor ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 11 december 2007 @ 14:22 |
Ik ben geen scharle kutstudent ![]() Dus ik verdien een ICM ![]() | |
Duvel | dinsdag 11 december 2007 @ 14:30 |
quote:Allround schraal mag ook. | |
Tecnix | dinsdag 11 december 2007 @ 14:59 |
Vanmorgen was het weer lekker raak, sprinter naar A'dam CS +10. In Weesp overgestapt komen ze met 1 plan T richting Schiphol/Dordrecht.. De mensen uit almere konden niet meer mee ![]() | |
MREn | dinsdag 11 december 2007 @ 16:51 |
quote:Dat valt ook nog wel mee hoor, zo traag is het nou ook weer niet. Er zijn wel maar weinig stukken waar ze hun best mogen doen,maar oa tussen Raalte en Nijverdal is het best lekker. Zeker als ze tractie uitschakelen om door te rollen tot het volgende station, zijn ze heerlijk stil ![]() En wie zo staat te kijken van die extra dienst naar Wolvega: het is in de spitsen een behoorlijk druk stuk. Sterker nog: het stuk Steenwijk-Leeuwarden is drukker dan Steenwijk-Meppel. Dus met die extra treintjes biedt je behalve extra service (hoewel dat niet moeilijk is in ruil voor een paar ton) ook nog eens dat je wellicht een ICM uit kan sparen in sommige treinen Zl-Lw. | |
MREn | dinsdag 11 december 2007 @ 16:56 |
Voor de liefhebbers van SRV-wagens: za 26/01 wordt er een NVBS afscheidsrit gehouden, ook toegankelijk voor niet-leden voor 25 euro. Voor info: vraag hier, of mail me even. | |
Bensel | dinsdag 11 december 2007 @ 18:05 |
Hmm.. zag om 16:10 een trein met 1 DH2, en 3 DH1's aan elkaar gekoppeld in Groningen.. De DH2 was helemaal wit (veolia) bestickerd, de DH1tjes zaten alleen enkele kleine stickers op | |
Wadloper | dinsdag 11 december 2007 @ 18:52 |
Klopt, onderhoud in het Technisch Centrum ![]() Nummers zijn 3117, 3103, 3105 en 3226. De 3226 is helemaal bestickerd in Veolia kleuren ![]() | |
Bensel | dinsdag 11 december 2007 @ 19:23 |
quote:was wel apart om zo'n lange trein van (oud)wadlopers te zien.. | |
MREn | dinsdag 11 december 2007 @ 20:10 |
Sja, noordelijke dieseltjes ![]() Hier gewoon dagelijks 6 bakken diesel in de 7900 ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 december 2007 @ 20:17 |
Nummertje 400 van NL Actueel, jawel ![]() ![]() | |
Socios | dinsdag 11 december 2007 @ 21:06 |
Mooi bordje. ![]() Vandaag wisseltje spelen in Leeuwarden. De trein naar stavoren van 20.03u hadden ze richting Harlingen laten rijden en de trein naar Harlingen van 19.59u richting Stavoren. Ik zat in die laatste... Beide treinen vertrokken vanaf hetzelfde spoor in Leeuwarden (Spoor 1), normaal vertrekt die naar Harlingen eerder dan die naar Stavoren, nu ging die naar Stavoren eerder wat ik al enigszins vreemd vond, maar goed... Nu komt het: waren we op weg, komen we even voorbij de splitsing Stavoren/ Harlingen buiten Leeuwarden stil te staan. Waren we het verkeerde spoor op gestuurd dus. ![]() ![]() | |
von_Preussen | dinsdag 11 december 2007 @ 21:46 |
Zo, vandaag lekker met twee internationale treinen naar huis gegaan i.p.v. de gebruikelijke Koploper. Eerst met de Beneluxtrein van Rottingdam Centraal naar Schiphol, wat lekker vlot gaat als er niet in Delft en Leiden gestopt hoeft te worden. Na op Schiphol een aangenaam uurtje te hebben verbracht, o.a. op het panoramadak en in een nieuwe vliegtuigwinkel (ze hebben er een oude DC-9 staan, althans het voorste deel van de romp + toegangelijke cockpit, een aanrader!) zocht ik de Pimpelexpress naar Deventer op. Hoewel ik eigenlijk al eerder met Fok!user Charango had afgesproken, zijn we elkaar pas toen tegengekomen. Na onder andere wat over treinen gekeuveld te hebben kwamen we ook alweer in Deventer aan. Affijn, het die beide treinen zijn zeker goed te doen, alleen zijn ze het “HiSpeed” predicaat toch enigzins onwaardig, vooral wrang als je bedenkt dat er op de Serie 1100 van de NMBS staat “max. 140km/h”. Hetzelfde geldt voor de Pimpel, alleen dan vanwege alle stops die ie moet maken. Trouwens, ik ben op zoek naar prijsinformatie over reizen in het buitenland (van NL naar BE). Ik heb al de sites van de NMBS & de NS doorgezocht m.b.v. de internationale treinplanner, maar ik heb dus geen prijzen kunnen vinden. Iemand een linkje? | |
Duvel | dinsdag 11 december 2007 @ 21:50 |
quote:Tu es vraiment un grand frique! Bonsoir, mes amis! Ici quelques photos du gare de Dijon, quels j'ai pris en novembre le 27ième. Beaucoup de plaisir! Les photos sont sans commentair. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 11-12-2007 21:56:12 ] | |
Dr_Flash | dinsdag 11 december 2007 @ 21:51 |
quote:www.jizdenka.cz geeft je heel basic info over enkele reizen vol tarief, maar niet over alle kortingsmogelijkheden. Dat schijnt een soort Rocket science te zijn, dat mag niemand weten. Dan moet je echt naar een NSI loket. | |
MREn | dinsdag 11 december 2007 @ 22:01 |
Of gewoon den automaat, daar zitten de meeste Belgische bestemmingen van betekenis wel in. Overigens zijn er nog een paar internationale treinen bijgekomen, op zaterdag- en zondag avond om 0:26 en 1:26 de internationale nachttrein (zonder reservering!) van Enschede naar Gronau ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 december 2007 @ 22:02 |
quote:Merci bien ![]() quote:Dommage que t'es trop tard ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 11 december 2007 @ 22:14 |
quote:Je vous en prie! quote:Ah, merde! ![]() | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 11 december 2007 @ 22:15 |
Fles je vergeet hoe gruweklijk vet die trein was in utrecht ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 december 2007 @ 22:17 |
quote:Die komt nog. Maar laten we dat even stil houden voor Duvel, die zit net alles na te doen wat ik eerder deed, precies op het moment dat ik hem na te doen zat. Lastig ventje hmm ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 december 2007 @ 22:18 |
quote:Mij fop je niet zomaar ![]() (in het frans dan hmm ![]() | |
Duvel | dinsdag 11 december 2007 @ 22:19 |
Ik heb geen bijzondere treinen in Utrecht gezien, of je moet een BR189 bedoelen, maar zelfs die is de laatste dagen niet bijzonder meer. ![]() En ik ga sowieso naar m'n nest! | |
Dr_Flash | dinsdag 11 december 2007 @ 22:19 |
quote:Neuh de EN naar Moskou vond je vast ook niet boeiend genoeg. Nou ja, welterusten ![]() | |
Duvel | dinsdag 11 december 2007 @ 22:21 |
quote:Naar Moskou? Niet gezien, wel vage treinen in de richting van Amsterdam, zaten wel lollige rijtuigen tussen. Maar ik zag ze van een afstand helaas. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 december 2007 @ 22:23 |
quote:We zoeken nog een vierde man voor de lentetrip. Dit is je kans | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 11 december 2007 @ 22:24 |
quote:De Nieuwe HAFS CD-rom helpt je een eind op weg ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 december 2007 @ 22:51 |
Iemand zin in Paris - Dakar by train? Over een paar jaar of zo? ![]() ![]() | |
vw_caddy | dinsdag 11 december 2007 @ 23:46 |
quote:Site waar je die eventueel kan aanschaffen? | |
Duvel | woensdag 12 december 2007 @ 08:18 |
quote:Ik heb het in de groep gegooid en XM wil dan ook mee! ![]() | |
Remco | woensdag 12 december 2007 @ 10:09 |
quote:En dan goed aansluiten op de trein naar Enschede(net zoals de .25 trein uit Groningen) ![]() | |
ArthurvanderVelden | woensdag 12 december 2007 @ 11:23 |
quote:Dat weet fles, volgensmij alleen per telefoon ofzo | |
ArthurvanderVelden | woensdag 12 december 2007 @ 11:33 |
Overigens heb ik nog even gekeken op die cd, de prijzen naar Moskou Berlijn en Polen enzo berekent ie moeiteloos, ook vanaf Nederland. Binnenlandse reizen Nederland berekend hij niet evenals Thalys en TGV. Andere combies moet ik nog even uitproberen, ik weet niet waarvoor je m wil gebruiken? | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2007 @ 11:40 |
quote:ReiseZentrum en boekhandels op de grotere stations in Duitsland. Voor jou lijkt me Leer de handigste optie ![]() | |
bork | woensdag 12 december 2007 @ 13:29 |
Heeft iemand die HAFS-cd in bezit en doet deze persoon ook verzoekjes? vooral m.b.t. EN 347. Overigens heb ik wat fotoos geschoten van de nieuwe lightrail midden in Sevilla vorige maand, is dat interssant voor hier? | |
thatsme | woensdag 12 december 2007 @ 13:31 |
quote: | |
Duvel | woensdag 12 december 2007 @ 13:50 |
quote:Niet echt nieuws, toch? | |
sander89 | woensdag 12 december 2007 @ 13:52 |
Die nieuwe verbinding Amsterdam - Moskou gaat toch niet de hele trein naar toe ik dacht alleen maar een (paar) wagon(s) of rijdt de hele trein van Amsterdam naar Moskou zover dat mogelijk is? Binnenkort maar is kijken ieder geval, ben ook benieuwd wat op de CTA staat bij het perron. Ga ook binnenkort effe kijken bij de Betuweroute bij Geldermalsen, waar die de spoorlijn Utrecht - 's-Hertogenbosch kruist. Volgens mij is daar wel een mooie spot plek, dus binnenkort ook maar is foto's hier plaatsen na al dat gelurk ![]() Rijden trouwen nog maar 100 treinen per week op de Betuweroute, dus kan effe wachten zijn. Op 9 december jl. is ook voor de Betuweroute de nieuwe dienstregeling ingegaan. In de nieuwe dienstregeling zijn ruim 100 treinen per week gepland. Keyrail verwacht dat in de loop van 2008 dit aantal zal toe nemen naar 150-200 treinen per week. Reserveringen Het aantal reserveringen neemt stapsgewijs toe in 2008. Dit komt omdat er gedurende het jaar nog (test-)werkzaamheden aan de spoorlijn worden verricht die de capaciteit beïnvloeden. Zodra de werkzaamheden zijn afgerond wordt de capaciteit vergroot. Europees De dienstregeling maakt deel uit van de Europese dienstregeling. Dat is voor Keyrail van groot belang omdat de Betuweroute dé railverbinding is voor goederen van de Rotterdamse haven naar het Europese achterland. Wij bieden oplossingen op maat voor vervoerders, verladers en operators. Dat betekent dat we doorgaande paden tussen de Nederlandse zeehavens en de belangrijke Europese industriële centra ontwerpen en aanbieden. Vanzelfsprekend is de Betuweroute is ook toegankelijk voor buitenlandse railgoederenvervoerders. | |
Peterselieman | woensdag 12 december 2007 @ 14:24 |
ik bedenk me net dat ik hier door alle drukte nog niet gepost heb. Straks maar even wat foto's posten dan ![]() | |
ArthurvanderVelden | woensdag 12 december 2007 @ 15:16 |
quote:Als je even verteld wat dat precies is ![]() Enniewee, over het verkijgen ervan: For orders of "DB Travel-Service" please refer to DB Vertrieb GmbH Reiseauskunftsmedien (P.DVD 71) Frankenallee 2-4 D-60327 Frankfurt/Main Fax: +49 / 69 / 26 55 33 65 Internet: http://bestellung.hafas.de E-Mail: reiseauskunftsmedien@bahn.de Hotline: E-Mail: reiseauskunftsmedien@bahn.de | |
bork | woensdag 12 december 2007 @ 16:02 |
quote: Ha mooi, zoiets: Vertrek 09 August 2008 om 19:31 aankomst 10:40 Van Utrecht cs naar Warszawa centralna Vertrek 17 August 2008 om 17:55 aankomst 09:56 Van Warszawa centralna naar Utrecht cs Slaaprijtuig T3, ik (38) en Hanneke (39) en Bram (2) We hebben een ns-kortingskaart. Opmerkingen: eventueel berekenen met railpluskaart en evt. 1 dag eerder terug of dat wat uitmaakt. Ik heb namelijk al wat prijzen gehoord maar die verschillen nogal, ik heb al wel begrepen dat je niet bij de NS moet zijn, die reageren trouwens niet eens op mijn verzoek, vandaar bij deze ![]() Alvast hartelijk bedankt [ Bericht 5% gewijzigd door bork op 12-12-2007 17:32:46 (typo 2007 ipv 2008) ] | |
ArthurvanderVelden | woensdag 12 december 2007 @ 16:56 |
Je geeft nu data op uit het verleden he ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 december 2007 @ 17:44 |
Ik heb in ieder geval weer aardig wat kilometertjes gemaakt. Afgelopen zaterdag Leeuwarden-Parijs Gare du Nord en gister weer terug. Begon zaterdag lekker doordat de koploper die klaarstond voor de 7.04 trein defect was. Moest een andere uit de tuin gehaald worden. Met +10 uiteindelijk vertrokken, daarna wilde deze koploper in Zwolle niet met het deel uit Groningen koppelen, zodat we snel over moesten stappen in Zwolle in het andere deel. Uiteindelijk met +15 in Rotterdam aangekomen, maar natuurlijk wel ruim op tijd voor de Thalys. Vervolgens werd daar omgeroepen dat verschillende internationale treinen niet reden wegens een internationale staking in België. UIteindelijk is de Thalys met +25 vertrokken. Terug geen problemen gehad onderweg. Alleen wilde de conducteur er in de 4444, rijdend om 19.02 uit Rtd naar Deventer niet aan dat je in 1 van de eerste klas bakken ook met een 2e klas kaartje mocht zitten. | |
ArthurvanderVelden | woensdag 12 december 2007 @ 18:07 |
Paris Nord ![]() ![]() Die 4444 nooit gedaan, zal toch eens tijde worden :\ | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2007 @ 18:16 |
Ik hoop dat die 4444 snel de revisie in gaat, dat gezeik met die A-bak heel de tijd ![]() | |
MREn | woensdag 12 december 2007 @ 18:26 |
quote:Ding werkt inderdaad met koersrijtuigen naar Kopenhagen, Praag en Warschau/Moskou | |
Duvel | woensdag 12 december 2007 @ 18:28 |
quote:Ik heb d'r nog geen gezeik mee gehad, vraag het van tevoren even, en dan kan ik tot nu toe altijd zitten. | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2007 @ 18:35 |
quote:en Milaan niet te vergeten ![]() | |
MREn | woensdag 12 december 2007 @ 18:44 |
quote:Nee, Milaan is een aparte trein en is geen deel van de trein naar Moskou. Om 17:03 vertrekt uit Amsterdam de trein naar Wenen/Milaan en om 19:03 Kopenhagen/Praag/Warschau/Moskou | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2007 @ 19:00 |
Praag meesturen met Wenen lijkt me logischer qua richting. Maar dat zal wel met de vraag te maken hebben neem ik aan? Dat anders de ene trein te lang en de andere te kort wordt zoiets? | |
von_Preussen | woensdag 12 december 2007 @ 19:05 |
quote:In één van de bakken van de 4444 (de omgebouwde bak) zijn de 1e Klas stickers doorgestreept en is er 2e Klas van gemaakt. Daar ben ik toen gewoon in gaan zitten, en heb ook geen gezeik gekregen. Dus als een conducteur wat te zeuren heeft, gewoon op die stickers boven de deuren gaan wijzen. Laat je toch niet verneuken door een kneus met een NS-uniform. En aangezien ik dan met mijn OV heerlijk 1e Klas comfort kan genieten, vind ik het ook helemaal niet erg als de 4444 in deze vorm rond blijft rijden. | |
Remco | woensdag 12 december 2007 @ 19:11 |
Vanochtend trouwens 2 mensen(apart van elkaar) bij mij in het treindeel die in de verkeerde trein zaten(ze moesten naar Groningen en gingen naar Leeuwarden). Conducteur nog proberen in Steenwijk de trein terug naar Meppel tegen te houden, rijd die net weg als bij ons de deuren open gaan ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 december 2007 @ 19:12 |
Het treinverkeer naar Harlingen Haven heeft vanmiddag enkele uren stilglegen, omdat in Harlingen bij de zeekering een stuk gemetselde basaltblokken overhelde in de richting van het spoor. Dit stuk is inmiddels verwijderd. | |
bork | woensdag 12 december 2007 @ 19:21 |
bij vertrek uit Amsterdam heeft De Jan Kiepura (EN 347) de volgende samenstelling: Bomdz 189 Amsterdam - Kopenhagen DB Bvcmz 188 Amsterdam - Kopenhagen DB Bvcmbz 186 Amsterdam - Kopenhagen DB WLABmz 185 Amsterdam - Kopenhagen DB WLAB 183 Amsterdam - Moskva RZD WLAB 182 Amsterdam - Minsk BC WLAB 181 Amsterdam - Warszawa PKP WLAB 180 Amsterdam - Warszawa PKP Bvcmbz 179 Amsterdam - Warszawa DB Jan Kiepura kleurstelling Bvcmz 178 Amsterdam - Warszawa DB Jan Kiepura kleurstelling Bpm 176 Amsterdam - Warszawa PKP Bomdz 174 Amsterdam - Praha DB Bvcmz 173 Amsterdam - Praha DB Bvcmbz 172 Amsterdam - Praha DB WLABmz 171 Amsterdam - Praha CD In Bielefeld gaat er een deel naar Kopenhagen In Berlin-Ostbahnhof gaat de trein verder naar Praag en de rest naar Warschau/Minsk/Moskou [ Bericht 9% gewijzigd door bork op 12-12-2007 19:31:12 ] | |
sander89 | woensdag 12 december 2007 @ 19:35 |
quote:Zoveel maakt het niet uit of je vanuit Steenwijk via Meppel naar Groningen gaat of via Leeuwarden, iets van 20 min ofzo. Alleen wel een probleem is als je een kaartje heb dat die niet geldig is meestal. | |
Peterselieman | woensdag 12 december 2007 @ 19:37 |
Uit de Gelderlander: quote:Nu ie een eigen treinstel heeft, is ie kennelijk zo gevleid dat ie beweert dat de problemen op de maaslijn alleen in de media bestaan hebben ![]() | |
ArthurvanderVelden | woensdag 12 december 2007 @ 20:05 |
Naais, die HAFAS CD-rom loopt vooralsnog tot 14-06-2008 ![]() Bjork, ik kan helaas (nog) niet voor je kijken | |
ArthurvanderVelden | woensdag 12 december 2007 @ 20:12 |
Eh maar als ik even een recentere zaterdag pak ( in dit geval 07-06-2008) 151,40 voor de 2e klas 237,60 1e klas From Utrecht C to Frankfurt(Oder)(Gr): 125,00 EUR (2nd), 198,00 EUR (1st) From Frankfurt(Oder)(Gr) to Warszawa: 26,40 EUR (2nd), 39,60 EUR (1st) Dit zijn de "gewone" tarieven, verder geeft ie niks en kan ik nis... :| ![]() | |
knars | woensdag 12 december 2007 @ 20:20 |
quote:dan gaat er dus maar één oorspronkelijke wagon door naar Moskou. Ongetwijfeld wordt Het stuk Warschau - Minsk - Moskou niet met slechts twee wagons gereden, maar waar worden die verdere bakken dan bijgeplaatst - Berlijn of Warschau? | |
ArthurvanderVelden | woensdag 12 december 2007 @ 20:25 |
quote:In dit nieuwsbericht staat ook dat het om 1 wagon gaat ![]() http://www.parool.nl/nieuws/2007/DEC/08/eco2.html | |
knars | woensdag 12 december 2007 @ 20:39 |
ah, gekoppeld aan bestaande nachttreinen dus. Nu is het weer duidelijk ![]() | |
bork | woensdag 12 december 2007 @ 20:46 |
quote:thx, dat is per persoon neem ik aan? | |
ArthurvanderVelden | woensdag 12 december 2007 @ 20:54 |
quote:Het waren er best veel, ik gok 12 bakken of nog meer, enniewee ik ga even een keertje loeren in Adam bij aankomst ![]() Staan de aankomsttijden van dit soort treinen ook gewoon op teletekst? @Bjork: Ja normaal tarief 1 persoon, zo standaard asl het maar zijn kan ![]() | |
bork | woensdag 12 december 2007 @ 20:55 |
Paar plaatjes van de Jan Kiepura in Arnhem (bord klopt niet btw) en een andere nachttrein op -> http://www.spoorinfo.nl/9122007.htm | |
bork | woensdag 12 december 2007 @ 20:58 |
quote:15 stuks in Arnhem -> 15 rijtuigen, de laatste stond nog iets buiten het einde van het 2e perron op sp 7. Twee locs ervoor, Railion 1615 en de 1619 in opzending. Wel een bizarre ervaring, de cta (of hoe ze dan ook mogen heten tegenwoordig) gaf alles aan, ook waar ze beslist niet langs komen zoals Heidelberg en Stuttgart (!!!), dus Kopenhagen, Poznan, Moskou en Praag. Mooie rijtuigen, Russische, Wit-Russische, Poolse en Duitse. van -> http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=7486.msg115191 | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2007 @ 21:01 |
quote:Ja vet, die zagen we gisteren net wegrijden uit Utrecht rond 19:35 ![]() | |
Eix | woensdag 12 december 2007 @ 21:23 |
Reisden er eigenlijk al veel mensen met die nachttrein? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2007 @ 21:25 |
quote:Niet gezien, de gordijntjes waren dicht ![]() | |
Battlefan | woensdag 12 december 2007 @ 21:36 |
Ik weet niet of deze hier al langs is gekomen: http://ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/ut6.pdf 2e vertrekstaat, 39 voetnoten?! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2007 @ 21:40 |
quote:Ja nou ja, lekker boeiend, je hebt toch maar 1 trein per keer hmm ![]() ![]() | |
ArthurvanderVelden | woensdag 12 december 2007 @ 21:46 |
Die Moskoutrein zocht ik gisteravond nog even op op mobiel.ns.nl bij de actuele ver trektijden van Arnhem, daar stond dat hij naar Berlijn zou gaan :| | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2007 @ 22:00 |
quote:Nou? Is dat niet zo dan? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2007 @ 23:03 |
quote:nu.nl Ben benieuwd wat dit nou weer blijkt te zijn... ![]() | |
ArthurvanderVelden | woensdag 12 december 2007 @ 23:23 |
Daarnet en hele kolerezooi brandweer hier voorbij... | |
thats-me | woensdag 12 december 2007 @ 23:35 |
Ditte dusquote:Ook nu.nl ![]() | |
vw_caddy | woensdag 12 december 2007 @ 23:45 |
quote:Dan zal ik mijn steenkolen duits weer eens toepassen binnenkort. ![]() | |
ArthurvanderVelden | woensdag 12 december 2007 @ 23:51 |
Maar verwacht dus niet heel veel van dat preisgedoe, al met al wel een fikse verbetering ten opzichte van voorgaande edities ![]() | |
ArthurvanderVelden | donderdag 13 december 2007 @ 00:02 |
Vraag je , iemand toevallig bekend of de RER treinen rond Parijs met Oud en Bieuw ook s nachts doorgaan? Voorgaande jaren was dit wel het geval. Nu kan ik niks vinden ![]() | |
ghizzer | donderdag 13 december 2007 @ 08:42 |
vandaag kwamen de vlammen uit de wisselverwarming op station Deventer. | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2007 @ 08:50 |
quote:Wat een lulverhaal trouwens ook zeg. Behalve het zowat woordelijk herhalen van de kop komt er in dat hele verhaal geen enkele keer iets terug over zoeen "hetze". | |
Dichterbijer | donderdag 13 december 2007 @ 09:10 |
Mijn reisschema voor morgen: Eindhoven --> Tilburg Tilburg --> Roosendaal Roosendaal --> Brussel Zuid Brussel-Zuid --> London! En zondag tegenovergestelde ![]() | |
Duvel | donderdag 13 december 2007 @ 10:13 |
quote:Dat heb je met gasgestookte wisselverwarming. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2007 @ 10:30 |
en OF die wissels verwarmd werden hmm ![]() | |
Duvel | donderdag 13 december 2007 @ 10:40 |
quote:Het is ook zoooo koud! | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2007 @ 11:25 |
quote:Dankzij die wisselverwarming hmm ![]() | |
Duvel | donderdag 13 december 2007 @ 12:23 |
quote:Ik ga zo schaatsen, de mazzel! | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2007 @ 13:30 |
quote:Geen idee. Heb binnen Parijs alleen maar met de RATP gereisd. | |
ArthurvanderVelden | donderdag 13 december 2007 @ 14:15 |
quote:RER Diensten worden uitgevoerd door de RATP (lijnen A en B) en de SCNF ( B en D ) , dus dat is geen excuus ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 13 december 2007 @ 14:29 |
quote:Ik heb de afgelopen twee dagen met verbazing staan kijken naar de drukte in de treinen rondom Den Haag / Delft, nadat ik twee dagen heb gewerkt in Den Haag, moet ik zeggen dat het hier tussen Deventer en Leeuwarden erg meevalt :-) | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2007 @ 16:10 |
quote:Ja, da's wennen he, provinciaaltje ![]() | |
sander89 | donderdag 13 december 2007 @ 18:18 |
Dit vind ik ook wel een vet bordje ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2007 @ 18:29 |
heh geinig ja. Niet dat het echt klopt of zo (de trein rijdt het in 22 minuten namelijk), maar dat zal nog wel aangepast worden neem ik aan ![]() Bij Sittard staat zoeen bord al een jaar of 10 minstens, trouwens. | |
dennistd | donderdag 13 december 2007 @ 18:36 |
ik denk dat men ook de tijd tot het station en het wachten op de trein meerekent | |
Eix | donderdag 13 december 2007 @ 18:43 |
quote:Klopt, met onder meer de aankomsttijd te Den Haag Centraal... tegenwoordig rijdt die trein niet eens rechtstreeks meer. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2007 @ 18:57 |
quote:En het kaartje kopen ![]() ![]() | |
Wadloper | donderdag 13 december 2007 @ 19:50 |
Vandaag werd in Groningen sommige opstelsporen voorzien van nieuw ballast en rails en dwarsliggers. Waarschijnlijk is ook een deel van de vervuilde grond meegenomen ![]() | |
knars | donderdag 13 december 2007 @ 21:11 |
De geweldige anti-hangjeugd achtergrondmuzak op station Gouda is vervangen door hemeltergende kerstliederen. Wat haatte ik het vandaag om mijn mp3speler op de eettafel te hebben laten liggen. | |
Zug-Chef | donderdag 13 december 2007 @ 21:32 |
Het was weer eens somber en grijs buiten, maar goed... 'De' Tulpenlok 189'er zou rijden en aangezien ik in Den Haag op kantoor zou zijn en in Delft overnachtte, was Dordrecht Zuid niet eens heel ver weg, zeker niet in vergelijk met Leeuwarden ![]() Eerst een Kolentreintje met 3 verschillende lokjes ![]() Toen het Beneluxtreintje die opeens andersom bleek te rijden zodat de alloude stuurstand eens voorop de foto kwam: ![]() En toen kwam ie, de 189 065 van Railion, in Tulpenlivrei, met een gemengde trein: ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2007 @ 21:45 |
Worden die Benelux-stuurstanden ook verframboosd? ![]() ebn zijn dat op de kop "postzegels" of heb je met Paint grafitti weg zitten stempelen? ![]() | |
Eix | donderdag 13 december 2007 @ 21:50 |
quote:Denk het niet, ze zijn namelijk ook niet omgebouwd naar ICRm.... | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2007 @ 21:52 |
Na ja, wat niet is kan nog komen hmm ![]() Of komen er die spuuglelijke railhummer-koppen op? ![]() | |
sander89 | donderdag 13 december 2007 @ 22:51 |
quote:Die roze toffee NShispeed rijtuigen zijn gewoon tijdelijk, worden gewoon aan de kant gezet als eindelijk die railhummer er is, alleen duurt wel nog 2 jaar volgens mij voordat die echt rijdt. | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2007 @ 22:57 |
ja, en dan duurt het nog 20 jaar voordat we er weer vanaf zijn, lelijke poepdingen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2007 @ 23:24 |
quote:Laat ik het zo zeggen dat ik alleen gereisd heb met de lijnen die een cijfer hebben en metro genoemd worden. De stadstreinen heb ik niet in gezeten ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2007 @ 23:26 |
quote:Nee. Die worden gesloopt als de TRAXX loccen in dienst komen. | |
Duvel | vrijdag 14 december 2007 @ 08:36 |
Kunnen ze niet een keer wat doen aan die pokketocht in die treinen? | |
Willy84 | zaterdag 15 december 2007 @ 13:17 |
Krijg ik een mailtje van NS:quote:Krijgt DM'90 nieuwe motoren of heb ik wat gemist ofzo? | |
ArthurvanderVelden | zaterdag 15 december 2007 @ 13:19 |
quote:Vast betere roetfilters, V-power Diesel en dat soort dingen, leuzen waar ze la die stadsbussen nu ook mee volhangen ![]() Net Fles aan de lijn, iets met een rondje Heerlen - Saarbrucken en dat het daarna alleen maar Eygelshoven werdomdat de Belgen er een puinhoop van maakten...ofzo ![]() | |
Battlefan | zaterdag 15 december 2007 @ 13:29 |
quote:Ze staken weer ja ![]() | |
ArthurvanderVelden | zaterdag 15 december 2007 @ 14:18 |
quote:Wat is dan ![]() | |
dirkie001 | zaterdag 15 december 2007 @ 14:19 |
Geen gewonden bij ontsporing trein in Amsterdam AMSTERDAM - Op het station Amsterdam Zuid WTC is zaterdagochtend een trein gedeeltelijk ontspoord. Volgens een woordvoerster van ProRail is niemand gewond geraakt. In de trein zaten geen reizigers, alleen de machinist en de conducteur. Rond 08.00 uur reed de trein tegen een zogenoemd stootjuk aan. Daarbij ontspoorde een treinstel. Een kraan moet het treinstel weer op de rails gaan zetten. De woordvoerster verwacht dat die klus pas zaterdagavond geklaard is. Door het incident rijden tussen Duivendrecht en Schiphol en tussen Amsterdam Zuid en Amsterdam Bijlmer Arena geen treinen. (c) ANP http://www.nu.nl/news/135(...)in_in_Amsterdam.html | |
Willy84 | zaterdag 15 december 2007 @ 14:52 |
quote:Dat traject is alleen opengesteld voor HBO en WO afgestudeerden! ![]() Afgelopen donderdag trouwens een artikel in het FD over de trein naar Moskou! Dat ding doet er echt een eeuwigheid over en de meeste tijd in het donker. De Russische spoorwegen beweren dat dat ding wel 200 kan. Volgens het FD komt ie amper boven de 70 uit. Echt goedkoop is het trouwens ook niet, wel leuk ![]() | |
Willy84 | zaterdag 15 december 2007 @ 15:12 |
Handy ![]() ![]() | |
ArthurvanderVelden | zaterdag 15 december 2007 @ 15:33 |
quote:Heb je een linkje of een scam ![]() ![]() | |
sander89 | zaterdag 15 december 2007 @ 15:53 |
Schijnt weer op de zelfde plek te zijn als 3 weken geleden, foto's:![]() ![]() | |
Eix | zaterdag 15 december 2007 @ 16:20 |
quote:Denk dat het dit artikel is: http://www.fd.nl/csFdArtikelen/HFD/y2007/m12/d13/HFD1002525653 | |
Duvel | zaterdag 15 december 2007 @ 16:57 |
quote:Hoe volkomen scheel moet je als machinist zijn om met zo'n noodgang door dat juk te gaan? ![]() | |
Wadloper | zaterdag 15 december 2007 @ 17:10 |
quote:Nee, ze zetten de motoren uit voor 40 minuten in Zwolle en ook in Groningen ![]() ![]() Loc 6702 is trouwens uit Amf gekomen en is nu in Onnen. Wat er mee gaat gebeuren, geen idee ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 december 2007 @ 18:22 |
Gifgloeiende knetterende tyfustering ![]() WAT was het vandaag weer een PUINZOOI ![]() tussen Asd en Ehv reden treinen ongeveer de hele dag a) Niet b) +25 en half mat c) +40 d) +nog wat meer en NIEMAND die ook maar kon vertellen wat er aan de hand was. Nou goed, mijn weekendje eifel is dus glansrijk de brandstapel op gegaan, dikke doei ![]() ![]() Fijn jongens, echt gaaf zoiets. Volgende keer wordt de eerste etappe van een bordjjesrondje een taxi naar Schiphol, en de tweede een vliegtuig dit KUTKLOTEland uit ![]() GODverdomme, WAT weer een gekloot ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 december 2007 @ 18:28 |
SAmenvatting: Ik ben niet zo blij ![]() | |
Duvel | zaterdag 15 december 2007 @ 18:30 |
quote:Bedankt voor de uitleg & samenvatting! | |
Dr_Flash | zaterdag 15 december 2007 @ 18:40 |
De intelligentie van Heerlenaars wordt schromelijk overschat. Zelfs IK begrijp dit niet eens bijna.![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 december 2007 @ 18:47 |
Hiero dan ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 15 december 2007 @ 18:49 |
quote:"Voor een vervoerbewijs naar Amsterdam: Kies niet "AMSTERDAM"." ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 15 december 2007 @ 18:49 |
WANT dat is een kutstad ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 15 december 2007 @ 18:57 |
quote:Door mijne aad'ren stroomt Amsterdamsch bloed, al sinds eeuwen in de familie. |