We zoeken nog een vierde man voor de lentetrip. Dit is je kansquote:Op dinsdag 11 december 2007 22:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Naar Moskou? Niet gezien, wel vage treinen in de richting van Amsterdam, zaten wel lollige rijtuigen tussen. Maar ik zag ze van een afstand helaas.
De Nieuwe HAFS CD-rom helpt je een eind op wegquote:Op dinsdag 11 december 2007 21:46 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, ik ben op zoek naar prijsinformatie over reizen in het buitenland (van NL naar BE). Ik heb al de sites van de NMBS & de NS doorgezocht m.b.v. de internationale treinplanner, maar ik heb dus geen prijzen kunnen vinden.
Iemand een linkje?
Site waar je die eventueel kan aanschaffen?quote:Op dinsdag 11 december 2007 22:24 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
De Nieuwe HAFS CD-rom helpt je een eind op weg
Ik heb het in de groep gegooid en XM wil dan ook mee!quote:Op dinsdag 11 december 2007 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We zoeken nog een vierde man voor de lentetrip. Dit is je kans
En dan goed aansluiten op de trein naar Enschede(net zoals de .25 trein uit Groningen)quote:Op dinsdag 11 december 2007 08:56 schreef vw_caddy het volgende:
Wel weer jammer dat de provincie geen geld over heeft om hm door te trekken naar Zl.
Dat weet fles, volgensmij alleen per telefoon ofzoquote:Op dinsdag 11 december 2007 23:46 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Site waar je die eventueel kan aanschaffen?
ReiseZentrum en boekhandels op de grotere stations in Duitsland. Voor jou lijkt me Leer de handigste optiequote:Op dinsdag 11 december 2007 23:46 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Site waar je die eventueel kan aanschaffen?
quote:Copyright 2007 PCM Uitgevers B.V.
All Rights Reserved
Trouw December 12, 2007
Verwaarloosd net blijft ProRail achtervolgen
De NS waren blij dat zij van het onderhoud af waren
Edo Sturm
Bij de splitsing tussen beheer en vervoer bij de NS in 2003 is spoorbeheerder ProRail met een haast onoverkomelijke erfenis opgezadeld.
ProRail ligt weer eens onder vuur. Begin deze week pareerde de spoorbeheerder de kritieken met een paginagrote mededeling in de landelijke dagbladen: Dankzij ons rijden er steeds meer treinen.
Aanleiding voor de advertentie was de nieuwe dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen. De NS beklaagden zich publiekelijk over de ’gaten’ in de nieuwe dienstregeling, die zondag inging. In de vroege ochtend- en late avonduren kunnen de spoorwegen vanwege onderhoud door ProRail geen volledig spoorboekje aanbieden. Er rijden nu honderdtwintig treinen per week minder dan de NS hadden gewenst.
Hierover diende de spoorwegen samen met Connexxion, dat de lijn Amersfoort-Ede exploiteert, een klacht in bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa). Met Connexxion heeft de spoorbeheerder inmiddels een akkoord. ProRail past de onderhoudswerkzaamheden zo aan dat de regiovervoerder op de gewenste tijden kan rijden. De grieven van de NS liggen echter nog steeds bij de NMa.
Ook andere vervoerders morren. Rails, seinen en stations van Arriva, Veolia en Syntus verkeren in slechte staat. Voor onderhoud moeten ze aankloppen bij staatsbedrijf ProRail, zo schrijft de Spoorwegwet voor. ProRail besteedt de werkzaamheden dan weer uit aan aannemers. Vorige week dreigde Arriva geen treinen te laten rijden als ProRail weigert afspraken te maken over noodzakelijke verbeteringen. Uiteindelijk zag het bedrijf af van acties nadat de spoorbeheerder alsnog toezegde onderhoud te plegen.
ProRail heeft er nooit een geheim van gemaakt dat de infrastructuur verwaarloosd is. Twee jaar geleden waarschuwde directeur Bert Klerk al dat ’storingen en incidenten het spoor vaker zullen treffen’. In 2003, toen ProRail ontstond na samenvoeging van de NS-onderdelen Railinfrabeheer, Railned en de verkeersleiding, noemde hij het spoor ’uitgewoond’.
De erfenis waarmee ProRail zit opgezadeld stemt weinig vrolijk. In de jaren negentig lag het onderhoud zo goed als stil. Alle aandacht van de NS ging destijds naar de verzelfstandiging, een beursgang zelfs. Het bedrijf zou gaan concurreren, was de wens van de politiek. Beheer en vervoer moesten daarom los van elkaar komen. De NS waren allang blij: onderhoud kost geld, veel geld.
Geld én politieke aandacht gingen er in die jaren wel naar de twee grote spoorprojecten, de Betuweroute en de hogesnelheidslijn. In NRC Handelsblad zei een oud-ambtenaar van verkeer hier onlangs over: „Op het ministerie hebben we toen de afdeling beheer en onderhoud maar afgeschaft. Dat was misschien niet zo verstandig.” Zo voldoet bijvoorbeeld een derde van de zesduizend wissels niet meer aan de veiligheidsvoorschriften, bleek onlangs. En zijn sommige computersystemen van de verkeersleiding 25 jaar oud.
Het ministerie van verkeer stelde in 2003 800 miljoen euro beschikbaar om de achterstand weg te werken. Volgens ProRail moet daarmee in 2010 de nood zijn gelenigd. Directeur Klerk pleitte echter onlangs voor meer tijd om het onderhoud openbaar aan te besteden. De vraag is of dat wenselijk is. De veiligheid van treinpersoneel en reizigers is niet gebaat bij uitstel.
Als je even verteld wat dat precies isquote:Op woensdag 12 december 2007 13:29 schreef bork het volgende:
Heeft iemand die HAFS-cd in bezit en doet deze persoon ook verzoekjes? vooral m.b.t. EN 347.
Overigens heb ik wat fotoos geschoten van de nieuwe lightrail midden in Sevilla vorige maand, is dat interssant voor hier?
quote:Op woensdag 12 december 2007 15:16 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Als je even verteld wat dat precies is
Ding werkt inderdaad met koersrijtuigen naar Kopenhagen, Praag en Warschau/Moskouquote:Op woensdag 12 december 2007 13:52 schreef sander89 het volgende:
Die nieuwe verbinding Amsterdam - Moskou gaat toch niet de hele trein naar toe ik dacht alleen maar een (paar) wagon(s) of rijdt de hele trein van Amsterdam naar Moskou zover dat mogelijk is?
Ik heb d'r nog geen gezeik mee gehad, vraag het van tevoren even, en dan kan ik tot nu toe altijd zitten.quote:Op woensdag 12 december 2007 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoop dat die 4444 snel de revisie in gaat, dat gezeik met die A-bak heel de tijd
en Milaan niet te vergetenquote:Op woensdag 12 december 2007 18:26 schreef MREn het volgende:
Ding werkt inderdaad met koersrijtuigen naar Kopenhagen, Praag en Warschau/Moskou
Nee, Milaan is een aparte trein en is geen deel van de trein naar Moskou.quote:
In één van de bakken van de 4444 (de omgebouwde bak) zijn de 1e Klas stickers doorgestreept en is er 2e Klas van gemaakt. Daar ben ik toen gewoon in gaan zitten, en heb ook geen gezeik gekregen. Dus als een conducteur wat te zeuren heeft, gewoon op die stickers boven de deuren gaan wijzen. Laat je toch niet verneuken door een kneus met een NS-uniform.quote:Op woensdag 12 december 2007 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoop dat die 4444 snel de revisie in gaat, dat gezeik met die A-bak heel de tijd
Zoveel maakt het niet uit of je vanuit Steenwijk via Meppel naar Groningen gaat of via Leeuwarden, iets van 20 min ofzo. Alleen wel een probleem is als je een kaartje heb dat die niet geldig is meestal.quote:Op woensdag 12 december 2007 19:11 schreef Remzz het volgende:
Vanochtend trouwens 2 mensen(apart van elkaar) bij mij in het treindeel die in de verkeerde trein zaten(ze moesten naar Groningen en gingen naar Leeuwarden). Conducteur nog proberen in Steenwijk de trein terug naar Meppel tegen te houden, rijd die net weg als bij ons de deuren open gaanDus hebben ze tot Leeuwarden moeten zitten.
Nu ie een eigen treinstel heeft, is ie kennelijk zo gevleid dat ie beweert dat de problemen op de maaslijn alleen in de media bestaan hebbenquote:Oud-gedeputeerde: 'Media voerden hetze tegen vervoer op Maaslijn'
De media hebben een hetze gevoerd tegen het openbaar vervoer. Dat zei de Limburgse oud-gedeputeerde Math Vestjens zaterdag tijdens de open dag van Veolia in Venlo.
Vestjens was als gedeputeerde van Limburg verantwoordelijk voor de keuze voor Veolia als opvolger van NS op de Maaslijn en het busvervoer in Limburg. Veolia exploiteert de lijn Nijmegen-Roermond sinds 10 december vorig jaar. Het bedrijf is sindsdien bijna voortdurend geplaagd door tegenslag. Het regende klachten van treinreizigers over treinuitval, vieze treinen en voortdurende vertragingen. Ook gemeenten uit het Land van Cuijk hebben herhaaldelijk hun gram gespuid over de slechte dienstverlening.
Zaterdag konden de nieuwe treinen van Veolia tijdens de open dag in Venlo bekeken worden. Er was veel publiek op afgekomen. Er rijden straks zestien nieuwe treinen, Velios genaamd, over de Maaslijn. Vestjens onthulde een van die nieuwe treinen met daarop zijn silhouet. De hoofden van bekende Limburgers als schrijfster Connie Palmen en architect Pierre Kuypers prijken op andere treinen.
Twee treinen worden genoemd naar personen die iets met Nijmegen hebben gehad: Titus Brandsma en Willem Nijholt. Ook het Land van Cuijk is gevraagd namen aan te dragen voor de nieuwe treinen. Cuijk heeft vorige week de historische figuur Jan van Cuijk (1230-1308) genomineerd; vanuit Boxmeer is de naam Wim Hendrix alias Wim(ke) de Körver (1896-1965) geopperd. Hij was de grondlegger van de Hendrix veevoederfabrieken. Over de 'Brabantse' namen moet Veolia nog een beslissing nemen. Sinds gisteren rijdt Veolia op het traject Venray-Nijmegen vice versa vier keer per uur.
dan gaat er dus maar één oorspronkelijke wagon door naar Moskou. Ongetwijfeld wordt Het stuk Warschau - Minsk - Moskou niet met slechts twee wagons gereden, maar waar worden die verdere bakken dan bijgeplaatst - Berlijn of Warschau?quote:Op woensdag 12 december 2007 19:21 schreef bork het volgende:
bij vertrek uit Amsterdam heeft De Jan Kiepura (EN 347) de volgende samenstelling:
Bomdz 189 Amsterdam - Kopenhagen DB
Bvcmz 188 Amsterdam - Kopenhagen DB
Bvcmbz 186 Amsterdam - Kopenhagen DB
WLABmz 185 Amsterdam - Kopenhagen DB
WLAB 183 Amsterdam - Moskva RZD
WLAB 182 Amsterdam - Minsk BC
WLAB 181 Amsterdam - Warszawa PKP
WLAB 180 Amsterdam - Warszawa PKP
Bvcmbz 179 Amsterdam - Warszawa DB Jan Kiepura kleurstelling
Bvcmz 178 Amsterdam - Warszawa DB Jan Kiepura kleurstelling
Bpm 176 Amsterdam - Warszawa PKP
Bomdz 174 Amsterdam - Praha DB
Bvcmz 173 Amsterdam - Praha DB
Bvcmbz 172 Amsterdam - Praha DB
WLABmz 171 Amsterdam - Praha CD
In Bielefeld gaat er een deel naar Kopenhagen
In Berlin-Ostbahnhof gaat de trein verder naar Praag en de rest naar Warschau/Minsk/Moskou
In dit nieuwsbericht staat ook dat het om 1 wagon gaatquote:Op woensdag 12 december 2007 20:20 schreef knars het volgende:
[..]
dan gaat er dus maar één oorspronkelijke wagon door naar Moskou. Ongetwijfeld wordt Het stuk Warschau - Minsk - Moskou niet met slechts twee wagons gereden, maar waar worden die verdere bakken dan bijgeplaatst - Berlijn of Warschau?
thx, dat is per persoon neem ik aan?quote:Op woensdag 12 december 2007 20:12 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Eh maar als ik even een recentere zaterdag pak ( in dit geval 07-06-2008)
151,40 voor de 2e klas
237,60 1e klas
From Utrecht C to Frankfurt(Oder)(Gr): 125,00 EUR (2nd), 198,00 EUR (1st)
From Frankfurt(Oder)(Gr) to Warszawa: 26,40 EUR (2nd), 39,60 EUR (1st)
Dit zijn de "gewone" tarieven, verder geeft ie niks en kan ik nis... :|
Het waren er best veel, ik gok 12 bakken of nog meer, enniewee ik ga even een keertje loeren in Adam bij aankomstquote:Op woensdag 12 december 2007 20:39 schreef knars het volgende:
ah, gekoppeld aan bestaande nachttreinen dus. Nu is het weer duidelijkAlleen weet ik nog steeds niet hoeveel wagons het nu dus zijn...
15 stuks in Arnhem -> 15 rijtuigen, de laatste stond nog iets buiten het einde van het 2e perron op sp 7.quote:Op woensdag 12 december 2007 20:54 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Het waren er best veel, ik gok 12 bakken of nog meer, enniewee ik ga even een keertje loeren in Adam bij aankomst
: Ja normaal tarief 1 persoon, zo standaard asl het maar zijn kan
Ja vet, die zagen we gisteren net wegrijden uit Utrecht rond 19:35quote:Op woensdag 12 december 2007 20:55 schreef bork het volgende:
Paar plaatjes van de Jan Kiepura in Arnhem (bord klopt niet btw) en een andere nachttrein op -> http://www.spoorinfo.nl/9122007.htm
Niet gezien, de gordijntjes waren dichtquote:Op woensdag 12 december 2007 21:23 schreef Eix het volgende:
Reisden er eigenlijk al veel mensen met die nachttrein?
Ja nou ja, lekker boeiend, je hebt toch maar 1 trein per keer hmmquote:Op woensdag 12 december 2007 21:36 schreef Battlefan het volgende:
Ik weet niet of deze hier al langs is gekomen: http://ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/ut6.pdf
2e vertrekstaat, 39 voetnoten?!
Nou? Is dat niet zo dan?quote:Op woensdag 12 december 2007 21:46 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Die Moskoutrein zocht ik gisteravond nog even op op mobiel.ns.nl bij de actuele ver trektijden van Arnhem, daar stond dat hij naar Berlijn zou gaan :|
nu.nlquote:Tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal krijgen reizigers woensdagavond te maken met een vertraging van meer dan een uur. De politie heeft het treinverkeer tussen Schiedam Centrum en Delft stilgelegd vanwege 'een calamiteit'.
Een politiewoordvoerder wilde niet verder in detail treden. Volgens nog onbevestigde berichten zou de politie op zoek zijn naar een persoon.
Het treinverkeer werd rond 21.30 uur stilgelegd. Treinreizigers kunnen omrijden via Gouda en Utrecht. Internationale treinen worden omgeleid tussen Amsterdam en Rotterdam en stoppen niet in Den Haag en Schiphol, meldt spoorbeheerder ProRail.
Ook nu.nlquote:Treinverkeer plat door 'gewapende' man
Uitgegeven: 12 december 2007 22:19
Laatst gewijzigd: 12 december 2007 23:23
RIJSWIJK - Het treinverkeer tussen Schiedam en Delft heeft woensdagavond enkele uren stilgelegen. De politie zette een trein stil in Delft-Zuid omdat een gewapende man in de trein was gesignaleerd. Het bleek om een nepwapen te gaan.
Op last van de politie werd rond 21.30 uur het treinverkeer van en naar Delft Zuid gestaakt. Via 112 was er vanuit een rijdende trein melding gemaakt van een man met een vuurwapen, aldus een politiewoordvoerder.
De trein werd in Delft-Zuid stilgezet. Ongeveer honderd reizigers werden door een arrestatieteam, politie en spoorwegpolitie uit de trein gehaald. Omdat de politie een goed signalement van de verdachte had, kon deze zonder problemen worden aangehouden.
Na het doorzoeken van de trein werd het vuurwapen gevonden in een prullenbak. Bij nader onderzoek bleek het om een nepwapen te gaan.
De 31-jarige man uit Den Haag is aangehouden. Reizigers tussen Rotterdam en Den Haag liepen door het incident een vertraging van meer dan een uur op.
(c) ANP
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |