abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55204034
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Naar Moskou? Niet gezien, wel vage treinen in de richting van Amsterdam, zaten wel lollige rijtuigen tussen. Maar ik zag ze van een afstand helaas.
We zoeken nog een vierde man voor de lentetrip. Dit is je kans
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:24:56 #202
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55204067
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:46 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, ik ben op zoek naar prijsinformatie over reizen in het buitenland (van NL naar BE). Ik heb al de sites van de NMBS & de NS doorgezocht m.b.v. de internationale treinplanner, maar ik heb dus geen prijzen kunnen vinden.

Iemand een linkje?
De Nieuwe HAFS CD-rom helpt je een eind op weg
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_55204804
Iemand zin in Paris - Dakar by train? Over een paar jaar of zo?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55206431
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:24 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

De Nieuwe HAFS CD-rom helpt je een eind op weg
Site waar je die eventueel kan aanschaffen?
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  woensdag 12 december 2007 @ 08:18:34 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55209168
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

We zoeken nog een vierde man voor de lentetrip. Dit is je kans
Ik heb het in de groep gegooid en XM wil dan ook mee!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55210795
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 08:56 schreef vw_caddy het volgende:
Wel weer jammer dat de provincie geen geld over heeft om hm door te trekken naar Zl.
En dan goed aansluiten op de trein naar Enschede(net zoals de .25 trein uit Groningen)
  woensdag 12 december 2007 @ 11:23:27 #207
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55212411
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:46 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Site waar je die eventueel kan aanschaffen?
Dat weet fles, volgensmij alleen per telefoon ofzo
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  woensdag 12 december 2007 @ 11:33:24 #208
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55212641
Overigens heb ik nog even gekeken op die cd, de prijzen naar Moskou Berlijn en Polen enzo berekent ie moeiteloos, ook vanaf Nederland. Binnenlandse reizen Nederland berekend hij niet evenals Thalys en TGV.

Andere combies moet ik nog even uitproberen, ik weet niet waarvoor je m wil gebruiken?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_55212823
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:46 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Site waar je die eventueel kan aanschaffen?
ReiseZentrum en boekhandels op de grotere stations in Duitsland. Voor jou lijkt me Leer de handigste optie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2007 @ 13:29:01 #210
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_55215890
Heeft iemand die HAFS-cd in bezit en doet deze persoon ook verzoekjes? vooral m.b.t. EN 347.
Overigens heb ik wat fotoos geschoten van de nieuwe lightrail midden in Sevilla vorige maand, is dat interssant voor hier?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 12 december 2007 @ 13:31:45 #211
86072 thatsme
and That's you!
pi_55215972
quote:
Copyright 2007 PCM Uitgevers B.V.
All Rights Reserved

Trouw December 12, 2007

Verwaarloosd net blijft ProRail achtervolgen
De NS waren blij dat zij van het onderhoud af waren
Edo Sturm

Bij de splitsing tussen beheer en vervoer bij de NS in 2003 is spoorbeheerder ProRail met een haast onoverkomelijke erfenis opgezadeld.

ProRail ligt weer eens onder vuur. Begin deze week pareerde de spoorbeheerder de kritieken met een paginagrote mededeling in de landelijke dagbladen: Dankzij ons rijden er steeds meer treinen.

Aanleiding voor de advertentie was de nieuwe dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen. De NS beklaagden zich publiekelijk over de ’gaten’ in de nieuwe dienstregeling, die zondag inging. In de vroege ochtend- en late avonduren kunnen de spoorwegen vanwege onderhoud door ProRail geen volledig spoorboekje aanbieden. Er rijden nu honderdtwintig treinen per week minder dan de NS hadden gewenst.

Hierover diende de spoorwegen samen met Connexxion, dat de lijn Amersfoort-Ede exploiteert, een klacht in bij de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa). Met Connexxion heeft de spoorbeheerder inmiddels een akkoord. ProRail past de onderhoudswerkzaamheden zo aan dat de regiovervoerder op de gewenste tijden kan rijden. De grieven van de NS liggen echter nog steeds bij de NMa.

Ook andere vervoerders morren. Rails, seinen en stations van Arriva, Veolia en Syntus verkeren in slechte staat. Voor onderhoud moeten ze aankloppen bij staatsbedrijf ProRail, zo schrijft de Spoorwegwet voor. ProRail besteedt de werkzaamheden dan weer uit aan aannemers. Vorige week dreigde Arriva geen treinen te laten rijden als ProRail weigert afspraken te maken over noodzakelijke verbeteringen. Uiteindelijk zag het bedrijf af van acties nadat de spoorbeheerder alsnog toezegde onderhoud te plegen.

ProRail heeft er nooit een geheim van gemaakt dat de infrastructuur verwaarloosd is. Twee jaar geleden waarschuwde directeur Bert Klerk al dat ’storingen en incidenten het spoor vaker zullen treffen’. In 2003, toen ProRail ontstond na samenvoeging van de NS-onderdelen Railinfrabeheer, Railned en de verkeersleiding, noemde hij het spoor ’uitgewoond’.

De erfenis waarmee ProRail zit opgezadeld stemt weinig vrolijk. In de jaren negentig lag het onderhoud zo goed als stil. Alle aandacht van de NS ging destijds naar de verzelfstandiging, een beursgang zelfs. Het bedrijf zou gaan concurreren, was de wens van de politiek. Beheer en vervoer moesten daarom los van elkaar komen. De NS waren allang blij: onderhoud kost geld, veel geld.

Geld én politieke aandacht gingen er in die jaren wel naar de twee grote spoorprojecten, de Betuweroute en de hogesnelheidslijn. In NRC Handelsblad zei een oud-ambtenaar van verkeer hier onlangs over: „Op het ministerie hebben we toen de afdeling beheer en onderhoud maar afgeschaft. Dat was misschien niet zo verstandig.” Zo voldoet bijvoorbeeld een derde van de zesduizend wissels niet meer aan de veiligheidsvoorschriften, bleek onlangs. En zijn sommige computersystemen van de verkeersleiding 25 jaar oud.

Het ministerie van verkeer stelde in 2003 800 miljoen euro beschikbaar om de achterstand weg te werken. Volgens ProRail moet daarmee in 2010 de nood zijn gelenigd. Directeur Klerk pleitte echter onlangs voor meer tijd om het onderhoud openbaar aan te besteden. De vraag is of dat wenselijk is. De veiligheid van treinpersoneel en reizigers is niet gebaat bij uitstel.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  woensdag 12 december 2007 @ 13:50:09 #212
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55216369
quote:
Op woensdag 12 december 2007 13:31 schreef thatsme het volgende:

[..]
Niet echt nieuws, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55216431
Die nieuwe verbinding Amsterdam - Moskou gaat toch niet de hele trein naar toe ik dacht alleen maar een (paar) wagon(s) of rijdt de hele trein van Amsterdam naar Moskou zover dat mogelijk is?
Binnenkort maar is kijken ieder geval, ben ook benieuwd wat op de CTA staat bij het perron.

Ga ook binnenkort effe kijken bij de Betuweroute bij Geldermalsen, waar die de spoorlijn Utrecht - 's-Hertogenbosch kruist. Volgens mij is daar wel een mooie spot plek, dus binnenkort ook maar is foto's hier plaatsen na al dat gelurk

Rijden trouwen nog maar 100 treinen per week op de Betuweroute, dus kan effe wachten zijn.

Op 9 december jl. is ook voor de Betuweroute de nieuwe dienstregeling ingegaan. In de nieuwe dienstregeling zijn ruim 100 treinen per week gepland. Keyrail verwacht dat in de loop van 2008 dit aantal zal toe nemen naar 150-200 treinen per week.

Reserveringen
Het aantal reserveringen neemt stapsgewijs toe in 2008. Dit komt omdat er gedurende het jaar nog (test-)werkzaamheden aan de spoorlijn worden verricht die de capaciteit beïnvloeden. Zodra de werkzaamheden zijn afgerond wordt de capaciteit vergroot.

Europees
De dienstregeling maakt deel uit van de Europese dienstregeling. Dat is voor Keyrail van groot belang omdat de Betuweroute dé railverbinding is voor goederen van de Rotterdamse haven naar het Europese achterland. Wij bieden oplossingen op maat voor vervoerders, verladers en operators. Dat betekent dat we doorgaande paden tussen de Nederlandse zeehavens en de belangrijke Europese industriële centra ontwerpen en aanbieden. Vanzelfsprekend is de Betuweroute is ook toegankelijk voor buitenlandse railgoederenvervoerders.
............................
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2007 @ 14:24:38 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55217289
ik bedenk me net dat ik hier door alle drukte nog niet gepost heb. Straks maar even wat foto's posten dan
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 12 december 2007 @ 15:16:11 #215
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55218416
quote:
Op woensdag 12 december 2007 13:29 schreef bork het volgende:
Heeft iemand die HAFS-cd in bezit en doet deze persoon ook verzoekjes? vooral m.b.t. EN 347.
Overigens heb ik wat fotoos geschoten van de nieuwe lightrail midden in Sevilla vorige maand, is dat interssant voor hier?
Als je even verteld wat dat precies is

Enniewee, over het verkijgen ervan:

For orders of "DB Travel-Service" please refer to

DB Vertrieb GmbH
Reiseauskunftsmedien (P.DVD 71)
Frankenallee 2-4
D-60327 Frankfurt/Main

Fax: +49 / 69 / 26 55 33 65
Internet: http://bestellung.hafas.de
E-Mail: reiseauskunftsmedien@bahn.de


Hotline:

E-Mail: reiseauskunftsmedien@bahn.de
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  woensdag 12 december 2007 @ 16:02:02 #216
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_55219586
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:16 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Als je even verteld wat dat precies is

Ha mooi, zoiets:
Vertrek 09 August 2008 om 19:31 aankomst 10:40
Van Utrecht cs naar Warszawa centralna

Vertrek 17 August 2008 om 17:55 aankomst 09:56
Van Warszawa centralna naar Utrecht cs

Slaaprijtuig T3, ik (38) en Hanneke (39) en Bram (2) We hebben een ns-kortingskaart.

Opmerkingen: eventueel berekenen met railpluskaart en evt. 1 dag eerder terug of dat wat uitmaakt.

Ik heb namelijk al wat prijzen gehoord maar die verschillen nogal, ik heb al wel begrepen dat je niet bij de NS moet zijn, die reageren trouwens niet eens op mijn verzoek, vandaar bij deze

Alvast hartelijk bedankt

[ Bericht 5% gewijzigd door bork op 12-12-2007 17:32:46 (typo 2007 ipv 2008) ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 12 december 2007 @ 16:56:29 #217
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55221041
Je geeft nu data op uit het verleden he
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2007 @ 17:44:59 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55222183
Ik heb in ieder geval weer aardig wat kilometertjes gemaakt. Afgelopen zaterdag Leeuwarden-Parijs Gare du Nord en gister weer terug. Begon zaterdag lekker doordat de koploper die klaarstond voor de 7.04 trein defect was. Moest een andere uit de tuin gehaald worden. Met +10 uiteindelijk vertrokken, daarna wilde deze koploper in Zwolle niet met het deel uit Groningen koppelen, zodat we snel over moesten stappen in Zwolle in het andere deel. Uiteindelijk met +15 in Rotterdam aangekomen, maar natuurlijk wel ruim op tijd voor de Thalys. Vervolgens werd daar omgeroepen dat verschillende internationale treinen niet reden wegens een internationale staking in België. UIteindelijk is de Thalys met +25 vertrokken. Terug geen problemen gehad onderweg. Alleen wilde de conducteur er in de 4444, rijdend om 19.02 uit Rtd naar Deventer niet aan dat je in 1 van de eerste klas bakken ook met een 2e klas kaartje mocht zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 12 december 2007 @ 18:07:05 #219
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55222758
Paris Nord nog 2,5 week


Die 4444 nooit gedaan, zal toch eens tijde worden :\
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_55222988
Ik hoop dat die 4444 snel de revisie in gaat, dat gezeik met die A-bak heel de tijd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2007 @ 18:26:55 #221
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_55223283
quote:
Op woensdag 12 december 2007 13:52 schreef sander89 het volgende:
Die nieuwe verbinding Amsterdam - Moskou gaat toch niet de hele trein naar toe ik dacht alleen maar een (paar) wagon(s) of rijdt de hele trein van Amsterdam naar Moskou zover dat mogelijk is?
Ding werkt inderdaad met koersrijtuigen naar Kopenhagen, Praag en Warschau/Moskou
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 12 december 2007 @ 18:28:20 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55223326
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoop dat die 4444 snel de revisie in gaat, dat gezeik met die A-bak heel de tijd
Ik heb d'r nog geen gezeik mee gehad, vraag het van tevoren even, en dan kan ik tot nu toe altijd zitten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55223516
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:26 schreef MREn het volgende:
Ding werkt inderdaad met koersrijtuigen naar Kopenhagen, Praag en Warschau/Moskou
en Milaan niet te vergeten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2007 @ 18:44:34 #224
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_55223718
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en Milaan niet te vergeten
Nee, Milaan is een aparte trein en is geen deel van de trein naar Moskou.

Om 17:03 vertrekt uit Amsterdam de trein naar Wenen/Milaan en om 19:03 Kopenhagen/Praag/Warschau/Moskou
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_55224220
Praag meesturen met Wenen lijkt me logischer qua richting. Maar dat zal wel met de vraag te maken hebben neem ik aan? Dat anders de ene trein te lang en de andere te kort wordt zoiets?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55224395
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoop dat die 4444 snel de revisie in gaat, dat gezeik met die A-bak heel de tijd
In één van de bakken van de 4444 (de omgebouwde bak) zijn de 1e Klas stickers doorgestreept en is er 2e Klas van gemaakt. Daar ben ik toen gewoon in gaan zitten, en heb ook geen gezeik gekregen. Dus als een conducteur wat te zeuren heeft, gewoon op die stickers boven de deuren gaan wijzen. Laat je toch niet verneuken door een kneus met een NS-uniform.

En aangezien ik dan met mijn OV heerlijk 1e Klas comfort kan genieten, vind ik het ook helemaal niet erg als de 4444 in deze vorm rond blijft rijden.
pi_55224581
Vanochtend trouwens 2 mensen(apart van elkaar) bij mij in het treindeel die in de verkeerde trein zaten(ze moesten naar Groningen en gingen naar Leeuwarden). Conducteur nog proberen in Steenwijk de trein terug naar Meppel tegen te houden, rijd die net weg als bij ons de deuren open gaan Dus hebben ze tot Leeuwarden moeten zitten.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2007 @ 19:12:12 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55224605
Het treinverkeer naar Harlingen Haven heeft vanmiddag enkele uren stilglegen, omdat in Harlingen bij de zeekering een stuk gemetselde basaltblokken overhelde in de richting van het spoor. Dit stuk is inmiddels verwijderd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 12 december 2007 @ 19:21:55 #229
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_55224869
bij vertrek uit Amsterdam heeft De Jan Kiepura (EN 347) de volgende samenstelling:

Bomdz 189 Amsterdam - Kopenhagen DB
Bvcmz 188 Amsterdam - Kopenhagen DB
Bvcmbz 186 Amsterdam - Kopenhagen DB
WLABmz 185 Amsterdam - Kopenhagen DB
WLAB 183 Amsterdam - Moskva RZD
WLAB 182 Amsterdam - Minsk BC
WLAB 181 Amsterdam - Warszawa PKP
WLAB 180 Amsterdam - Warszawa PKP
Bvcmbz 179 Amsterdam - Warszawa DB Jan Kiepura kleurstelling
Bvcmz 178 Amsterdam - Warszawa DB Jan Kiepura kleurstelling
Bpm 176 Amsterdam - Warszawa PKP
Bomdz 174 Amsterdam - Praha DB
Bvcmz 173 Amsterdam - Praha DB
Bvcmbz 172 Amsterdam - Praha DB
WLABmz 171 Amsterdam - Praha CD

In Bielefeld gaat er een deel naar Kopenhagen
In Berlin-Ostbahnhof gaat de trein verder naar Praag en de rest naar Warschau/Minsk/Moskou

[ Bericht 9% gewijzigd door bork op 12-12-2007 19:31:12 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_55225272
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:11 schreef Remzz het volgende:
Vanochtend trouwens 2 mensen(apart van elkaar) bij mij in het treindeel die in de verkeerde trein zaten(ze moesten naar Groningen en gingen naar Leeuwarden). Conducteur nog proberen in Steenwijk de trein terug naar Meppel tegen te houden, rijd die net weg als bij ons de deuren open gaan Dus hebben ze tot Leeuwarden moeten zitten.
Zoveel maakt het niet uit of je vanuit Steenwijk via Meppel naar Groningen gaat of via Leeuwarden, iets van 20 min ofzo. Alleen wel een probleem is als je een kaartje heb dat die niet geldig is meestal.
............................
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 12 december 2007 @ 19:37:58 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55225358
Uit de Gelderlander:
quote:
Oud-gedeputeerde: 'Media voerden hetze tegen vervoer op Maaslijn'

De media hebben een hetze gevoerd tegen het openbaar vervoer. Dat zei de Limburgse oud-gedeputeerde Math Vestjens zaterdag tijdens de open dag van Veolia in Venlo.

Vestjens was als gedeputeerde van Limburg verantwoordelijk voor de keuze voor Veolia als opvolger van NS op de Maaslijn en het busvervoer in Limburg. Veolia exploiteert de lijn Nijmegen-Roermond sinds 10 december vorig jaar. Het bedrijf is sindsdien bijna voortdurend geplaagd door tegenslag. Het regende klachten van treinreizigers over treinuitval, vieze treinen en voortdurende vertragingen. Ook gemeenten uit het Land van Cuijk hebben herhaaldelijk hun gram gespuid over de slechte dienstverlening.

Zaterdag konden de nieuwe treinen van Veolia tijdens de open dag in Venlo bekeken worden. Er was veel publiek op afgekomen. Er rijden straks zestien nieuwe treinen, Velios genaamd, over de Maaslijn. Vestjens onthulde een van die nieuwe treinen met daarop zijn silhouet. De hoofden van bekende Limburgers als schrijfster Connie Palmen en architect Pierre Kuypers prijken op andere treinen.
Twee treinen worden genoemd naar personen die iets met Nijmegen hebben gehad: Titus Brandsma en Willem Nijholt. Ook het Land van Cuijk is gevraagd namen aan te dragen voor de nieuwe treinen. Cuijk heeft vorige week de historische figuur Jan van Cuijk (1230-1308) genomineerd; vanuit Boxmeer is de naam Wim Hendrix alias Wim(ke) de Körver (1896-1965) geopperd. Hij was de grondlegger van de Hendrix veevoederfabrieken. Over de 'Brabantse' namen moet Veolia nog een beslissing nemen. Sinds gisteren rijdt Veolia op het traject Venray-Nijmegen vice versa vier keer per uur.
Nu ie een eigen treinstel heeft, is ie kennelijk zo gevleid dat ie beweert dat de problemen op de maaslijn alleen in de media bestaan hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 12 december 2007 @ 20:05:55 #232
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55226062
Naais, die HAFAS CD-rom loopt vooralsnog tot 14-06-2008

Bjork, ik kan helaas (nog) niet voor je kijken
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  woensdag 12 december 2007 @ 20:12:01 #233
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55226232
Eh maar als ik even een recentere zaterdag pak ( in dit geval 07-06-2008)
151,40 voor de 2e klas

237,60 1e klas


From Utrecht C to Frankfurt(Oder)(Gr): 125,00 EUR (2nd), 198,00 EUR (1st)
From Frankfurt(Oder)(Gr) to Warszawa: 26,40 EUR (2nd), 39,60 EUR (1st)

Dit zijn de "gewone" tarieven, verder geeft ie niks en kan ik nis... :|
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  woensdag 12 december 2007 @ 20:20:45 #234
136283 knars
Teethgrinder
pi_55226511
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:21 schreef bork het volgende:
bij vertrek uit Amsterdam heeft De Jan Kiepura (EN 347) de volgende samenstelling:

Bomdz 189 Amsterdam - Kopenhagen DB
Bvcmz 188 Amsterdam - Kopenhagen DB
Bvcmbz 186 Amsterdam - Kopenhagen DB
WLABmz 185 Amsterdam - Kopenhagen DB
WLAB 183 Amsterdam - Moskva RZD
WLAB 182 Amsterdam - Minsk BC
WLAB 181 Amsterdam - Warszawa PKP
WLAB 180 Amsterdam - Warszawa PKP
Bvcmbz 179 Amsterdam - Warszawa DB Jan Kiepura kleurstelling
Bvcmz 178 Amsterdam - Warszawa DB Jan Kiepura kleurstelling
Bpm 176 Amsterdam - Warszawa PKP
Bomdz 174 Amsterdam - Praha DB
Bvcmz 173 Amsterdam - Praha DB
Bvcmbz 172 Amsterdam - Praha DB
WLABmz 171 Amsterdam - Praha CD

In Bielefeld gaat er een deel naar Kopenhagen
In Berlin-Ostbahnhof gaat de trein verder naar Praag en de rest naar Warschau/Minsk/Moskou
dan gaat er dus maar één oorspronkelijke wagon door naar Moskou. Ongetwijfeld wordt Het stuk Warschau - Minsk - Moskou niet met slechts twee wagons gereden, maar waar worden die verdere bakken dan bijgeplaatst - Berlijn of Warschau?
  woensdag 12 december 2007 @ 20:25:08 #235
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55226640
quote:
Op woensdag 12 december 2007 20:20 schreef knars het volgende:

[..]

dan gaat er dus maar één oorspronkelijke wagon door naar Moskou. Ongetwijfeld wordt Het stuk Warschau - Minsk - Moskou niet met slechts twee wagons gereden, maar waar worden die verdere bakken dan bijgeplaatst - Berlijn of Warschau?
In dit nieuwsbericht staat ook dat het om 1 wagon gaat

http://www.parool.nl/nieuws/2007/DEC/08/eco2.html
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  woensdag 12 december 2007 @ 20:39:09 #236
136283 knars
Teethgrinder
pi_55227072
ah, gekoppeld aan bestaande nachttreinen dus. Nu is het weer duidelijk Alleen weet ik nog steeds niet hoeveel wagons het nu dus zijn...
  woensdag 12 december 2007 @ 20:46:41 #237
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_55227293
quote:
Op woensdag 12 december 2007 20:12 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Eh maar als ik even een recentere zaterdag pak ( in dit geval 07-06-2008)
151,40 voor de 2e klas

237,60 1e klas


From Utrecht C to Frankfurt(Oder)(Gr): 125,00 EUR (2nd), 198,00 EUR (1st)
From Frankfurt(Oder)(Gr) to Warszawa: 26,40 EUR (2nd), 39,60 EUR (1st)

Dit zijn de "gewone" tarieven, verder geeft ie niks en kan ik nis... :|
thx, dat is per persoon neem ik aan?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 12 december 2007 @ 20:54:39 #238
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55227550
quote:
Op woensdag 12 december 2007 20:39 schreef knars het volgende:
ah, gekoppeld aan bestaande nachttreinen dus. Nu is het weer duidelijk Alleen weet ik nog steeds niet hoeveel wagons het nu dus zijn...
Het waren er best veel, ik gok 12 bakken of nog meer, enniewee ik ga even een keertje loeren in Adam bij aankomst

Staan de aankomsttijden van dit soort treinen ook gewoon op teletekst?

@Bjork: Ja normaal tarief 1 persoon, zo standaard asl het maar zijn kan
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  woensdag 12 december 2007 @ 20:55:42 #239
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_55227589
Paar plaatjes van de Jan Kiepura in Arnhem (bord klopt niet btw) en een andere nachttrein op -> http://www.spoorinfo.nl/9122007.htm
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 12 december 2007 @ 20:58:04 #240
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_55227646
quote:
Op woensdag 12 december 2007 20:54 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Het waren er best veel, ik gok 12 bakken of nog meer, enniewee ik ga even een keertje loeren in Adam bij aankomst
: Ja normaal tarief 1 persoon, zo standaard asl het maar zijn kan
15 stuks in Arnhem -> 15 rijtuigen, de laatste stond nog iets buiten het einde van het 2e perron op sp 7.
Twee locs ervoor, Railion 1615 en de 1619 in opzending.

Wel een bizarre ervaring, de cta (of hoe ze dan ook mogen heten tegenwoordig) gaf alles aan, ook waar ze beslist niet langs komen zoals Heidelberg en Stuttgart (!!!), dus Kopenhagen, Poznan, Moskou en Praag. Mooie rijtuigen, Russische, Wit-Russische, Poolse en Duitse.

van -> http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=7486.msg115191
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_55227716
quote:
Op woensdag 12 december 2007 20:55 schreef bork het volgende:
Paar plaatjes van de Jan Kiepura in Arnhem (bord klopt niet btw) en een andere nachttrein op -> http://www.spoorinfo.nl/9122007.htm
Ja vet, die zagen we gisteren net wegrijden uit Utrecht rond 19:35
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2007 @ 21:23:21 #242
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_55228333
Reisden er eigenlijk al veel mensen met die nachttrein?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_55228382
quote:
Op woensdag 12 december 2007 21:23 schreef Eix het volgende:
Reisden er eigenlijk al veel mensen met die nachttrein?
Niet gezien, de gordijntjes waren dicht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2007 @ 21:36:36 #244
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_55228776
Ik weet niet of deze hier al langs is gekomen: http://ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/ut6.pdf

2e vertrekstaat, 39 voetnoten?!
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_55228894
quote:
Op woensdag 12 december 2007 21:36 schreef Battlefan het volgende:
Ik weet niet of deze hier al langs is gekomen: http://ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/ut6.pdf

2e vertrekstaat, 39 voetnoten?!
Ja nou ja, lekker boeiend, je hebt toch maar 1 trein per keer hmm Dan hoef je telkens ook maar 1 voetnoot te checken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2007 @ 21:46:11 #246
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55229065
Die Moskoutrein zocht ik gisteravond nog even op op mobiel.ns.nl bij de actuele ver trektijden van Arnhem, daar stond dat hij naar Berlijn zou gaan :|
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_55229597
quote:
Op woensdag 12 december 2007 21:46 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Die Moskoutrein zocht ik gisteravond nog even op op mobiel.ns.nl bij de actuele ver trektijden van Arnhem, daar stond dat hij naar Berlijn zou gaan :|
Nou? Is dat niet zo dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55231656
quote:
Tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal krijgen reizigers woensdagavond te maken met een vertraging van meer dan een uur. De politie heeft het treinverkeer tussen Schiedam Centrum en Delft stilgelegd vanwege 'een calamiteit'.

Een politiewoordvoerder wilde niet verder in detail treden. Volgens nog onbevestigde berichten zou de politie op zoek zijn naar een persoon.

Het treinverkeer werd rond 21.30 uur stilgelegd. Treinreizigers kunnen omrijden via Gouda en Utrecht. Internationale treinen worden omgeleid tussen Amsterdam en Rotterdam en stoppen niet in Den Haag en Schiphol, meldt spoorbeheerder ProRail.
nu.nl

Ben benieuwd wat dit nou weer blijkt te zijn...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 12 december 2007 @ 23:23:13 #249
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55232389
Daarnet en hele kolerezooi brandweer hier voorbij...
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_55232790
Ditte dus
quote:
Treinverkeer plat door 'gewapende' man
Uitgegeven: 12 december 2007 22:19
Laatst gewijzigd: 12 december 2007 23:23

RIJSWIJK - Het treinverkeer tussen Schiedam en Delft heeft woensdagavond enkele uren stilgelegen. De politie zette een trein stil in Delft-Zuid omdat een gewapende man in de trein was gesignaleerd. Het bleek om een nepwapen te gaan.

Op last van de politie werd rond 21.30 uur het treinverkeer van en naar Delft Zuid gestaakt. Via 112 was er vanuit een rijdende trein melding gemaakt van een man met een vuurwapen, aldus een politiewoordvoerder.

De trein werd in Delft-Zuid stilgezet. Ongeveer honderd reizigers werden door een arrestatieteam, politie en spoorwegpolitie uit de trein gehaald. Omdat de politie een goed signalement van de verdachte had, kon deze zonder problemen worden aangehouden.

Na het doorzoeken van de trein werd het vuurwapen gevonden in een prullenbak. Bij nader onderzoek bleek het om een nepwapen te gaan.

De 31-jarige man uit Den Haag is aangehouden. Reizigers tussen Rotterdam en Den Haag liepen door het incident een vertraging van meer dan een uur op.
(c) ANP
Ook nu.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')