abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55172415
Vanaf vandaag een nieuwe treinserie te Leeuwarden.


DM ´90 voor vertrek naar Wolvega.


De lichtbak van de nieuwe 2900-serie.
pi_55173485
quote:
Op maandag 10 december 2007 15:47 schreef Charango het volgende:
Ok, Von Preußen, ik zal morgen wel rondkijken op Rotterdam. Nog herkenningspunten?
Lange zwarte herenmantel, zwarte pantalon, zwarte schoenen, lijkenwagen (onnee, die toch niet) en een zwarte tas die als het ware “achterop” geplakt lijkt (totaal geen gezicht).
pi_55173712
quote:
Op maandag 10 december 2007 14:29 schreef Duvel het volgende:
"Na een avondje theater gezellig in een hotel."

Dankzij ProRail.
pi_55173737
quote:
Op maandag 10 december 2007 17:27 schreef Socios het volgende:
Vanaf vandaag een nieuwe treinserie te Leeuwarden.

[ afbeelding ]
DM ´90 voor vertrek naar Wolvega.

[ afbeelding ]
De lichtbak van de nieuwe 2900-serie.
Blijven ze te Lw ook 50 min stilstaan wegens die keertijd?
pi_55175318
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 21:14 schreef Socios het volgende:
Eén keer in de nacht van donderdag 26 op vrijdag 27 februari 2004 de trein van 03.43u van Amsterdam Centraal naar Schiphol gepakt, was toen een Koploper.
Jawel
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_55177955
Hier zijn trouwens een heleboel interessante filmpjes van de Spoorwegen uit het Polygoonjournaal te zien:

http://www.beeldengeluid.nl/template_subnav.jsp?navname=polygoon_themas&category=collectie_informatie&artid=21248
pi_55179507
Vandaag was het even hopeloos IC A'dam centraal - enkhuizen van 16:22 werd met een 4 baks gedaan (dd-ar als ik me niet vergis), stonden opgepropt als vee,....

vanochtend wel voor het eerst gestopt op Weidevenne en zoals de conducteur zo vrolijk zei: Dames en heren, het is even wenne, maar vanaf nu stoppen we ook op Weidevenne.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lemjur op 10-12-2007 22:48:23 ]
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_55184739
haha vet, een trein naar Wolvega. Wie had dat ooit nog kunnen bedenken.
  dinsdag 11 december 2007 @ 08:41:31 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55184907
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 08:14 schreef ghizzer het volgende:
haha vet, een trein naar Wolvega. Wie had dat ooit nog kunnen bedenken.
Nou ja, vet... Geen idee wie het destijds verzonnen heeft, maar station Wolvega is geopend op 15 jan 1868.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55185067
Wel weer jammer dat de provincie geen geld over heeft om hm door te trekken naar Zl.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_55185115
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 08:56 schreef vw_caddy het volgende:
Wel weer jammer dat de provincie geen geld over heeft om hm door te trekken naar Zl.
Andere provincie he

Beetje een draak van een oplossing, zo. Wie wil er nou naar Wolvega?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55185246
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 09:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Andere provincie he

Beetje een draak van een oplossing, zo. Wie wil er nou naar Wolvega?
haha inderdaad. Anderzijds, niet weer zo'n draken actie om net als de lijn Groningen - Zwolle de trein een draakafstand van 100 km. met een vervuilende diesel onder een bovenleiding te laten raggen. Blijft de vervuiling gelukkig toch nog bespaard van Wolvega-Steenwijk-Meppel-Zwolle.
  dinsdag 11 december 2007 @ 09:12:31 #163
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_55185286
De 2825 was vanochtend 1 minuut te laat weg in Utrecht en 1 minuut te vroeg in Amersfoort aangekomen Fles reed zeker niet mee?
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_55185311
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 09:12 schreef Battlefan het volgende:
De 2825 was vanochtend 1 minuut te laat weg in Utrecht en 1 minuut te vroeg in Amersfoort aangekomen Fles reed zeker niet mee?
Neen, Fles zat in de 521 met +6 aan beide kanten, zonder vorm van poging tot toelichting
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:00:07 #165
86072 thatsme
and That's you!
pi_55185987
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 09:09 schreef ghizzer het volgende:

[..]

haha inderdaad. Anderzijds, niet weer zo'n draken actie om net als de lijn Groningen - Zwolle de trein een draakafstand van 100 km. met een vervuilende diesel onder een bovenleiding te laten raggen. Blijft de vervuiling gelukkig toch nog bespaard van Wolvega-Steenwijk-Meppel-Zwolle.
Ach beter zo dan een dag rijden als echte stoptrein.. het op vaart komen kost toch meer brandstof dan lange tijd continue een snelheid kunnen rijden. Wat dat betreft zal het een stuk vriendelijker zijn voor het milieu als Enschede-Zwolle
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_55186386
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:00 schreef thatsme het volgende:

[..]

Ach beter zo dan een dag rijden als echte stoptrein.. het op vaart komen kost toch meer brandstof dan lange tijd continue een snelheid kunnen rijden. Wat dat betreft zal het een stuk vriendelijker zijn voor het milieu als Enschede-Zwolle
DM90 zou ook niet gereden hebben in de 9100 als de afstand tussen de verschillende stations niet zo groot was.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_55186541
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:23 schreef vw_caddy het volgende:
DM90 zou ook niet gereden hebben in de 9100 als de afstand tussen de verschillende stations niet zo groot was.
Want er was ook nog ander materieel over wat gekund had?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55186708
Dat had dan wel gemoeten. Was de afstand tussen de stations kleiner geweest dan had DM90 de dienstregeling niet kunnen halen. Het duurt echt eeuwen voordat het op 140 zit.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_55186831
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:40 schreef vw_caddy het volgende:
Dat had dan wel gemoeten. Was de afstand tussen de stations kleiner geweest dan had DM90 de dienstregeling niet kunnen halen. Het duurt echt eeuwen voordat het op 140 zit.
dat klopt, maar alles beter dan een Plan V of een Plan T. Wat een paupertreinen zijn dat zeg. In het verleden (paar jaar terug) vond ik het nog wel leuk dat ze op de zater- en zondagen in Deventer reden en voor de afwisseling met de VIRM en de IC-rijtuigen er waren, maar nou komt ie me echt de strot aan uit. Vreselijke herrie, koude belichting en interieur. Ik word echt depressief door die trein.
pi_55187023
Er was gewoon geen ijzer over volgens mij. Het was gewoon OF de 9100 rijden met DM90, OF geen 9100 rijden. Dacht ik hoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:59:49 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55187047
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Er was gewoon geen ijzer over volgens mij. Het was gewoon OF de 9100 rijden met DM90, OF geen 9100 rijden. Dacht ik hoor.
Ja. Dat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55187203
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Er was gewoon geen ijzer over volgens mij. Het was gewoon OF de 9100 rijden met DM90, OF geen 9100 rijden. Dacht ik hoor.
Dat is ook een optie ja, het ging mij even om de combinatie afstanden en wel of niet DM90.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_55187501
Genoeg ICK meuk op Amersfoort-amersterdam... ik blijf het vreselijk materieel vinden. Te krap, smerig, uitstappen gaat rete traag als de hele trein vol zit...etc...
* Dichterbijer verlangt terug naar een koploper....
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:34:16 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55187757
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:22 schreef Dichterbijer het volgende:
* Dichterbijer verlangt terug naar een koploper....
* Dichterbijer heeft pech, want de Koplopers zijn nodig voor Rotterdam - Utrecht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:46:10 #175
136283 knars
Teethgrinder
pi_55188065
Dus zit ik straks weer blij in een koploper
Gisteren overigens heerlijk geslapen in icmm van arnhem naar den haag. Enige probleem was dat ik er al in Gouda uit moest, maar dat merkte ik pas op toen we bijna de spoorbrug over de Gouwe gepasseerd hadden
pi_55190660
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

* Dichterbijer heeft pech, want de Koplopers zijn nodig voor Rotterdam - Utrecht.
Waarom kan die ICK meuk daar niet rijden...
pi_55190752
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 13:37 schreef Dichterbijer het volgende:
Waarom kan die ICK meuk daar niet rijden...
Schraal kutmat wordt gewoon hoofdzakelijk ingezet op schrale kutlijnen waar hoofdzakelijk schrale kutstudenten gebruik maken van zoeen schrale kutkaart. Iedereen krijgt wat hij verdient dus

ICMm voor de hardwerkende forenzen die de economie aan de gang houden, ICK voor schraal kutvolk. Zoiets is het geregeld. Denk ik hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55191693
Ik ben geen scharle kutstudent

Dus ik verdien een ICM
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:30:31 #179
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55191872
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik ben geen scharle kutstudent
Allround schraal mag ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:59:50 #180
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_55192530
Vanmorgen was het weer lekker raak, sprinter naar A'dam CS +10. In Weesp overgestapt komen ze met 1 plan T richting Schiphol/Dordrecht.. De mensen uit almere konden niet meer mee
  dinsdag 11 december 2007 @ 16:51:02 #181
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_55195207
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:40 schreef vw_caddy het volgende:
Dat had dan wel gemoeten. Was de afstand tussen de stations kleiner geweest dan had DM90 de dienstregeling niet kunnen halen. Het duurt echt eeuwen voordat het op 140 zit.
Dat valt ook nog wel mee hoor, zo traag is het nou ook weer niet. Er zijn wel maar weinig stukken waar ze hun best mogen doen,maar oa tussen Raalte en Nijverdal is het best lekker. Zeker als ze tractie uitschakelen om door te rollen tot het volgende station, zijn ze heerlijk stil

En wie zo staat te kijken van die extra dienst naar Wolvega: het is in de spitsen een behoorlijk druk stuk. Sterker nog: het stuk Steenwijk-Leeuwarden is drukker dan Steenwijk-Meppel. Dus met die extra treintjes biedt je behalve extra service (hoewel dat niet moeilijk is in ruil voor een paar ton) ook nog eens dat je wellicht een ICM uit kan sparen in sommige treinen Zl-Lw.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 11 december 2007 @ 16:56:23 #182
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_55195326
Voor de liefhebbers van SRV-wagens: za 26/01 wordt er een NVBS afscheidsrit gehouden, ook toegankelijk voor niet-leden voor 25 euro. Voor info: vraag hier, of mail me even.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_55196965
Hmm.. zag om 16:10 een trein met 1 DH2, en 3 DH1's aan elkaar gekoppeld in Groningen.. De DH2 was helemaal wit (veolia) bestickerd, de DH1tjes zaten alleen enkele kleine stickers op
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_55198006
Klopt, onderhoud in het Technisch Centrum
Nummers zijn 3117, 3103, 3105 en 3226.
De 3226 is helemaal bestickerd in Veolia kleuren
pi_55198764
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:52 schreef Wadloper het volgende:
Klopt, onderhoud in het Technisch Centrum
Nummers zijn 3117, 3103, 3105 en 3226.
De 3226 is helemaal bestickerd in Veolia kleuren
was wel apart om zo'n lange trein van (oud)wadlopers te zien..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 11 december 2007 @ 20:10:06 #186
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_55200163
Sja, noordelijke dieseltjes
Hier gewoon dagelijks 6 bakken diesel in de 7900
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_55200387
Nummertje 400 van NL Actueel, jawel


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55201797
Mooi bordje.

Vandaag wisseltje spelen in Leeuwarden. De trein naar stavoren van 20.03u hadden ze richting Harlingen laten rijden en de trein naar Harlingen van 19.59u richting Stavoren. Ik zat in die laatste... Beide treinen vertrokken vanaf hetzelfde spoor in Leeuwarden (Spoor 1), normaal vertrekt die naar Harlingen eerder dan die naar Stavoren, nu ging die naar Stavoren eerder wat ik al enigszins vreemd vond, maar goed...

Nu komt het: waren we op weg, komen we even voorbij de splitsing Stavoren/ Harlingen buiten Leeuwarden stil te staan. Waren we het verkeerde spoor op gestuurd dus. Machinist omroepen wat er aan de hand was, de trein doorlopen en weer terug naar het emplacement van Leeuwarden rijden. (Eerder zijn er geen wissels). Daar gewacht op de trein die naar stavoren moest en naar Harlingen was gegaan, die was ook gekeerd en toen die voorbij reed, konden we onze weg vervolgen naar Harlingen. Echt te grappig. Uiteindelijk met +20 Harlingen bereikt waar de trein werd opgeheven en niet door zou rijden naar Harlingen Haven.
pi_55202816
Zo, vandaag lekker met twee internationale treinen naar huis gegaan i.p.v. de gebruikelijke Koploper. Eerst met de Beneluxtrein van Rottingdam Centraal naar Schiphol, wat lekker vlot gaat als er niet in Delft en Leiden gestopt hoeft te worden.

Na op Schiphol een aangenaam uurtje te hebben verbracht, o.a. op het panoramadak en in een nieuwe vliegtuigwinkel (ze hebben er een oude DC-9 staan, althans het voorste deel van de romp + toegangelijke cockpit, een aanrader!) zocht ik de Pimpelexpress naar Deventer op.
Hoewel ik eigenlijk al eerder met Fok!user Charango had afgesproken, zijn we elkaar pas toen tegengekomen. Na onder andere wat over treinen gekeuveld te hebben kwamen we ook alweer in Deventer aan.

Affijn, het die beide treinen zijn zeker goed te doen, alleen zijn ze het “HiSpeed” predicaat toch enigzins onwaardig, vooral wrang als je bedenkt dat er op de Serie 1100 van de NMBS staat “max. 140km/h”. Hetzelfde geldt voor de Pimpel, alleen dan vanwege alle stops die ie moet maken.

Trouwens, ik ben op zoek naar prijsinformatie over reizen in het buitenland (van NL naar BE). Ik heb al de sites van de NMBS & de NS doorgezocht m.b.v. de internationale treinplanner, maar ik heb dus geen prijzen kunnen vinden.

Iemand een linkje?
  dinsdag 11 december 2007 @ 21:50:30 #190
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55202935
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Nummertje 400 van NL Actueel, jawel
[ afbeelding ]
Tu es vraiment un grand frique!

Bonsoir, mes amis! Ici quelques photos du gare de Dijon, quels j'ai pris en novembre le 27ičme. Beaucoup de plaisir!

Les photos sont sans commentair.











[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 11-12-2007 21:56:12 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55202959
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:46 schreef von_Preussen het volgende:
Trouwens, ik ben op zoek naar prijsinformatie over reizen in het buitenland (van NL naar BE). Ik heb al de sites van de NMBS & de NS doorgezocht m.b.v. de internationale treinplanner, maar ik heb dus geen prijzen kunnen vinden.

Iemand een linkje?
www.jizdenka.cz geeft je heel basic info over enkele reizen vol tarief, maar niet over alle kortingsmogelijkheden. Dat schijnt een soort Rocket science te zijn, dat mag niemand weten. Dan moet je echt naar een NSI loket.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:01:45 #192
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_55203310
Of gewoon den automaat, daar zitten de meeste Belgische bestemmingen van betekenis wel in.

Overigens zijn er nog een paar internationale treinen bijgekomen, op zaterdag- en zondag avond om 0:26 en 1:26 de internationale nachttrein (zonder reservering!) van Enschede naar Gronau
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_55203350
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:50 schreef Duvel het volgende:
Tu es vraiment un grand frique!
Merci bien
quote:
Dommage que t'es trop tard


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:14:34 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55203732
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Merci bien
[..]
Je vous en prie!
quote:
Dommage que t'es trop tard
Ah, merde!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:15:51 #195
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_55203775
Fles je vergeet hoe gruweklijk vet die trein was in utrecht
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_55203834
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:15 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Fles je vergeet hoe gruweklijk vet die trein was in utrecht
Die komt nog. Maar laten we dat even stil houden voor Duvel, die zit net alles na te doen wat ik eerder deed, precies op het moment dat ik hem na te doen zat. Lastig ventje hmm
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55203893
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:14 schreef Duvel het volgende:

Ah, merde!
Mij fop je niet zomaar

(in het frans dan hmm )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:19:00 #198
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55203896
Ik heb geen bijzondere treinen in Utrecht gezien, of je moet een BR189 bedoelen, maar zelfs die is de laatste dagen niet bijzonder meer.
En ik ga sowieso naar m'n nest!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55203927
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:19 schreef Duvel het volgende:
Ik heb geen bijzondere treinen in Utrecht gezien, of je moet een BR189 bedoelen, maar zelfs die is de laatste dagen niet bijzonder meer.
En ik ga sowieso naar m'n nest!
Neuh de EN naar Moskou vond je vast ook niet boeiend genoeg. Nou ja, welterusten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:21:23 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55203981
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Neuh de EN naar Moskou vond je vast ook niet boeiend genoeg. Nou ja, welterusten
Naar Moskou? Niet gezien, wel vage treinen in de richting van Amsterdam, zaten wel lollige rijtuigen tussen. Maar ik zag ze van een afstand helaas.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')