abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 december 2007 @ 15:16:43 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55079374
Met de complimenten van Duvel. Ik plak de OP er vanavond even in als jullie het niet erg vinden.

Voor wie het wel erg vinden, hier een troostfoto:


Niet getreurd, nu beginnen we echt!
DE ENIGE ECHTE TREIN-OP!

Hier alweer deel ## in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 93.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Spurts (GTW's) en nog twee overgebleven Buffels, uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mari�nberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.



Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion ge�xploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler.


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar Belgi� loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en Belgi� rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC�s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Zodra de HSL echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!

[ Bericht 96% gewijzigd door Duvel op 06-12-2007 18:19:20 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55079409
tvp´tje. om plaatjes te kijken als ze gepost worden.
pi_55079478
quote:
Op donderdag 6 december 2007 15:14 schreef Duvel het volgende:
Ik heb er niet gepost, alleen gelurkt, dus niet ingelogd. Waar zit je nu weer?
In Utrecht

Zelfde kloteweer, iets langer daglicht, iets warmer, en verder

Vanavond en morgen druk met werk, verhalen en zo morgenavond of zaterdag
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 december 2007 @ 15:22:56 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55079515
quote:
Op donderdag 6 december 2007 15:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In Utrecht

Zelfde kloteweer, iets langer daglicht, iets warmer, en verder

Vanavond en morgen druk met werk, verhalen en zo morgenavond of zaterdag
We zien het wel voorbij komen een keer. Toch zou ik er, ondanks het weer, voor kiezen om in Zweden te zitten, puur en alleen omdat het Zweden is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55080795
quote:
Op donderdag 6 december 2007 12:23 schreef citywok het volgende:
Nog slechter lijkt me dat kabaal wat je soms hoort bij het optrekken, net alsof het zaakje ongelofelijk aan het slippen is. Die machinist maar vol gas doorkachelen terwijl dat ding amper van z'n plek komt.

Iets zegt me dat de GTW'tjes het niet zo lang zullen uithouden als de Wadlopertjes .
GTW slipt inderdaad veel meer dan DH heb ik het idee. Ook zou Arriva eens het zand kunnen bijvullen, zodat de draaistellen minder kunnen slijten...
De GTW"s naar Duitsland hebben dat verplicht, omdat de Duitsers dat eisen
pi_55082147
Volgens mij is die zooi bij Coevorden al aardig opgeruimd, maar vanmiddag stonden geen vertragingen meer over. Dat lijkt me een foutje van de NS of zijn ze zo snel?
............................
pi_55082201
Er staat nu niet dat je niet mag TVP'en
pi_55082632
Zojuist weer heerlijk geslapen in de sneltrein Amsterdam - Den Haag CS. Maar wanneer gaan ze nou, zoals beloofd, die benaming "sneltrein" definitief de das omdoen?
pi_55082964
Tvp, nu het nog mag
blaat
  donderdag 6 december 2007 @ 18:21:45 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55083047
quote:
Op donderdag 6 december 2007 18:17 schreef tomme6 het volgende:
Tvp, nu het nog mag
Oeh! Randje!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55084834
Onder het motto: dit kwam ik elders tegen:


(C) http://www.drehscheibe-online.de

En vooruit, nog eentje,


In Bremen Hauptbahnhof dit
pi_55085606
Voor de liefhebbers, op Bahn TV is een documentaire aan het lopen over de Transsiberie Express, Moskau - Vladiwostok enzo :-) Deel 1 is op onder staande link in HQ te zien

hier de link
pi_55087077
quote:
Op donderdag 6 december 2007 17:59 schreef knars het volgende:
Zojuist weer heerlijk geslapen in de sneltrein Amsterdam - Den Haag CS. Maar wanneer gaan ze nou, zoals beloofd, die benaming "sneltrein" definitief de das omdoen?
Niet? Hoop ik... Sneltrein is een prima benaming voor een trein die geen stoptrein is, maar ook niet echt als Intercity bestempeld kan worden. Mooi voorbeeldje: na een jaar heet de "Intercity" tussen Maastricht en Heerlen nu vanaf zondag weer Sneltrein.
  donderdag 6 december 2007 @ 21:18:47 #14
86072 thatsme
and That's you!
pi_55087154
en het kleinste intercity station "Leiden lammerschans" wordt die ook opheven? een trein een IC noemen als ie 2 stations overslaat is gewoon een grap

nog een leuk veolia lied:
http://files-upload.com/files/663327/Veolia.mp3
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  donderdag 6 december 2007 @ 21:56:22 #15
136283 knars
Teethgrinder
pi_55088139
Ja, dat is dus juist het punt. Met de invoering van dr 07 werd met veel bombarie een nieuw concept gelanceerd; alleen nog maar sprinters en intercities. Dus vaarwel sneltreinen en stoptreinen. Dat de NS voorlopig stoptrein en sprinter door elkaar heen zou blijven gebruiken werd al snel duidelijk, en op zich ook wel logisch, agz niet elke stoptreinrit met sprintermateriaal wordt gereden. Maar alle sneltreinen zouden er uit gaan; stations werden stoptrein/sprinterstations óf intercitystations.

Daarom zitten we nu opgescheept met intercity lijnen die die naam onwaardig zijn (zoals dus inderdaad Leiden - Utrecht, wat een aanfluiting!). Wees dan consequent en noem dat ding gewoon een sprinter of haal de naam sneltrein uit de motteballen. Hoewel, om van Bodegraven een Sneltreinstation te maken...
pi_55089265
Wat boeit het hoe zoeen trein heet eigenlijk? Het al of niet wegsaneren van de naam Sneltrein maakt niet echt veel uit hoor:

Sprinter
Stoptrein
Intercity
EuroCity
Thalys
CityNightLine
EuroNight
InterCityExpress
EuregioBahn

Zo kunnen we nog wel even door gaan. Heeft iemand er last van? Nee hoor. Noem sneltreinen gewoon sneltrein, en rot gewoon op met die onzin op de 8800. Dat moet gewoon een Stoptrein worden die overal stopt. Kort hem anders gewoon in tot Leiden - Woerden, als reizigertje pesten de bedoeling is. Dat gezanik heel de tijd. "nieuw concept" bla bla
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 6 december 2007 @ 23:37:48 #17
136283 knars
Teethgrinder
pi_55091007
Het boeit mij, omdat NSR zichzelf met die namenkwestie nogal belachelijk maakt
pi_55093761
Dat is waar ja. Ze kunnen zich beter druk maken om dingen die belangrijk zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55095291
Duuf ga je ook nog vertellen wat we op dat bovenste plaatje in de OP kunnen zien?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 december 2007 @ 10:14:52 #20
136283 knars
Teethgrinder
pi_55095760
Goed excuus om de rest van de dag met maar 1VIRM te rijden tussen Utrecht en Amsterdam:
http://www.nu.nl/news/1346018/10/Intercity_botst_op_hek.html
pi_55097466
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 09:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Duuf ga je ook nog vertellen wat we op dat bovenste plaatje in de OP kunnen zien?
Ik gok dat dat de Sandite installatie is op een 1xxx loc...
pi_55097930


Zo, en nu naar kantoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55098418
kantoor
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:35:57 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55098958
Toffe Zweedse bordjes!

BTW: ik weet het niet zeker, maar ik denk dat die foto een sandite-installatie op een Koploper is (te zien aan het draaistel).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55100603
Trein Vind Post

Ik kan nog steeds niet fatsoenlijk slapen in die stoelen van de GTW'tjes van arriva. Vooral als ik savonds terug kom, wil ik weleens m'n ogen kunnen sluiten, en slapen zonder met pijn in m'n nek en schouders wakker te worden.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_55100731
Vet overzicht Fles
  vrijdag 7 december 2007 @ 14:56:42 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55102224
BTW: dat Nortorf een station heeft! Dat is toch dat gat tussen Hamburg en Flensburg? Ooit nog een nacht op een camping gestaan en gezopen met een redacteur van de Haagse Courant.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 december 2007 @ 15:10:39 #28
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_55102501
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 10:14 schreef knars het volgende:
Goed excuus om de rest van de dag met maar 1VIRM te rijden tussen Utrecht en Amsterdam:
http://www.nu.nl/news/1346018/10/Intercity_botst_op_hek.html
Ehm, wat heeft dat er mee te maken? Ja goed, die intercity combineert/splitst in Sittard maar gaat dat niet dan rijdt de trein gewoon in zijn geheel door hoor. Er verdwijnt niet ineens elke keer een stelletje in Sittard. Of ja, mogelijk dat een of twee treinen met een los stel hebben gereden. Maar als er reserve is op Eindhoven dan kan die mogelijk toch nog worden verlengd...

-edit-

Ik zit net ff met de nsplanner te spelen, zie ik dat de nieuwe nachtnet treinen in Brabant 'sneltreinen' zijn. Logica ten top.

[ Bericht 9% gewijzigd door Eix op 07-12-2007 15:18:11 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 7 december 2007 @ 15:27:11 #29
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_55102936
quote:
Op donderdag 6 december 2007 21:56 schreef knars het volgende:
Ja, dat is dus juist het punt. Met de invoering van dr 07 werd met veel bombarie een nieuw concept gelanceerd; alleen nog maar sprinters en intercities. Dus vaarwel sneltreinen en stoptreinen. Dat de NS voorlopig stoptrein en sprinter door elkaar heen zou blijven gebruiken werd al snel duidelijk, en op zich ook wel logisch, agz niet elke stoptreinrit met sprintermateriaal wordt gereden. Maar alle sneltreinen zouden er uit gaan; stations werden stoptrein/sprinterstations óf intercitystations.

Daarom zitten we nu opgescheept met intercity lijnen die die naam onwaardig zijn
En tussen Arnhem en Nijmegen de keus uit drie intercity's die er 12, 15 of 20 minuten over doen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_55103150
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 15:10 schreef Eix het volgende:

Ik zit net ff met de nsplanner te spelen, zie ik dat de nieuwe nachtnet treinen in Brabant 'sneltreinen' zijn. Logica ten top.
Dat is het Nachtnet in de Randstad ook
pi_55103755
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 12:35 schreef Duvel het volgende:
Toffe Zweedse bordjes!
Hö vind je die ene vertikale van Höör? Erg zeldzaam vlgs mij. Ik heb alleen ooit op Railfaneurope ook zoiets gezien, maar dat was in Bulgarije.

Geniale actie trouwens ook tussen Hässleholm en Kopenhagen woensdag 1 van mijn treinen had +47 en 2 werden er opgeheven, en ik kwam met -17 aan in Kopenhagen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55104947
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:48 schreef Bensel het volgende:
Ik kan nog steeds niet fatsoenlijk slapen in die stoelen van de GTW'tjes van arriva. Vooral als ik savonds terug kom, wil ik weleens m'n ogen kunnen sluiten, en slapen zonder met pijn in m'n nek en schouders wakker te worden.
Ik kan trouwens uitstekend slapen in de Schlafwagen van de DB Nachtzug De tering wat een übertrein is dat zeg Wastafeltje op coupé, ontbijtje op bed, douches aan boord, wauw
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55105421


Duuf jij staat in het vorige gastenboek zeker? Deze begon pas in oktobert
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:18:33 #34
136283 knars
Teethgrinder
pi_55105567
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:41:38 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55106081
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Duuf jij staat in het vorige gastenboek zeker? Deze begon pas in oktobert
Whehe, ja ik was er in augustus!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55106498
Rotterdam Centraal, 30 november 2007. Thalys 4532 staat klaar om met een vertraging van 10 minuten te vertrekken richting Paris-Nord.



Hamburg Hbf, 1 december 2007. DSB-treinstel 5278 staat klaar om als EuroCity 386 te vertrekken richting Flensburg, Kolding en Ârhus.



Hässleholm, 2 december 2007. Treinstel 3111 staat klaar als stoptrein naar Kristianstad.



Kristianstad C, 2 december 2007. Treinstellen 4339 en 3170 wachten op nieuwe inzet.



Karlskrona C, 2 december 2007. X52-treinstel 9033 staat klaar om te vertrekken als stoptrein naar Emmaboda.



Kalmar C, 2 december 2007. SJ-loc 1404 aan kop van een reizigerstrein.



Kalmar C, 2 december 2007. Treinstel 1383 staat klaar als "Kustpilen" richting Linköping. Deze driebaks dieselstellen kunnen 180 km/h, en doen dat ook meestal



Linköping C, 2 december 2007. Twee treinstellen van de X2000-hogesnelheidstreinen kruisen elkaar. De linker trein vertrekt richting Malmö, de rechter richting Stockholm. Treinen rijden in Zweden doorgaans links, heb ik ontdekt.



Linköping C, 2 december 2007. Tweebaks elektrisch treinstel 3236 als stoptrein naar Norrköping C.



Norrköping C, 3 december 2007. Twee bovenleidings-montagewagens.





Norrköping C, 3 december 2007. Een X2000-stuurstandrijtuig met motorwagen.



Norrköping C, 3 december 2007. GreenCargo-dieselloc 350 passeert het station met een gemengde goederentrein in zuidelijke richting.



Göteborg C, 3 december 2007. SJ-loc 1418 is zojuist binnengelopen met een InterCity uit Falköping en Katrineholm.



Göteborg C, 3 december 2007. Het fraaie ouderwetse bistro-rijtuig in voornoemde InterCity.





Nässjö C, 3 december 2007. Treinstel 3224 is zojuist binnengelopen vanuit Skövde en Jönköping.



Nässjö C, 3 december 2007. Diesel-ééntje 1292 staat te wachten op zijn inzet als stoptrein naar Alvesta.



Nässjö C, 3 december 2007. Diesel-ééntje 1299 staat op het punt te vertrekken als stoptrein naar Jönköping.



Stockholm C, 4 december 2007. Dubbeldekker 3727 als sneltrein naar Gävle.



Gävle, Spoorwegmuseum, 4 december 2007. X52-treinstel 9065 dendert langs.



Gävle, Spoorwegmuseum, 4 december 2007. Electrisch smalspoor-rangeerlocje "Herman Behrman".



Gävle, Spoorwegmuseum, 4 december 2007. Ik heb vreselijk goed gezocht naar een Rapid voor Duvel, en dit was ALLES wat daar te vinden was.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Norrköping, 5 december 2007. Treinstel 3235 is net binnengekomen uit Mjölby en Linköping, en zal zo dadelijk keren.



Alvesta, 5 december 2007. GreenCargo-diesellocje V5 169 staat aan de kant met een gemengde goederentrein in zuidelijke richting.



Alvesta, 5 december 2007. Y32-dieseltreinstel 1410 staat op het punt te vertrekken richting Växjö.



Alvesta, 5 december 2007. SJ-stoomloc 1139 on static display.



En speciaal voor Duvel ben ik nog even door de regen helemaal naar het uiteinde van het perron gelopen, waar diesellocs 1042 en 1031 met een houttrein voor een rood sein stonden te wachten



Enjoy
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55109372
Vettigheid bij elkaar zeg... Leuk land!
pi_55110562
Overigens wil ik nog wel even wat kwijt over de Zweedse Hogesnelheisdtreinen, de X2000. Uitdrukkelijk hebben ze ervoor gekozen om NIET, zoals de Duitsers, de Fransen en de Japanners, nieuwe lijnen aan te leggen, maar om treinen te ontwikkelen, die via een kantelbakmechanisme over bestaand spoor 200 km/h kunnen rijden.

En dat is natuurlijk allemaal hartstikke leuk en zo, maar het is werkelijk vlees noch vis

Voor een gewone intercity (vergelijk even NS, koploper, Utrecht-Groningen) is het te duur en te lastig (reservering verplicht) en te oncomfortabel (heen en weer knotsen op bestaand spoor). Voor een echte hogesnelheidstrein (vergelijk Thalys Amsterdam - Paris of ICE Amsterdam - Frankfurt) is het gewoon te langzaam (200 km/h max, waar de Thalys en ICE allebei wel serieuze stukken hebben waar rond de 300 km/h gereden wordt) en again, te oncomfortabel, aangezien je door de te krappe bochten van het bestaande spoor op en neer gesmeten wordt.

Bistro heeft wel een minimaal zo ruime keuze qua maaltijden, maar daar staat dan tegenover dat je ze zelf in de magno moet warm maken. Beenruimte is wel dik in orde trouwens. Ik (1,93) hield zeker 10 cm knieruimte over, en dat is in de ICE weleens anders. Maar goed, als dat het ENIGE voordeel is... Nee, ik ben niet zo *himmelhoch jauchzend* van de Zweedse X2000
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 december 2007 @ 21:58:47 #39
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_55112707
quote:
kijk, zo moet je dat doen bij Prorail, en andere vastgeroeste instanties: druk zetten. Immers, Arriva had groot gelijk om dit te doen, als je weet dat er soms jarenlang al (mondelinge) afspraken worden gemaakt, die vervolgens niet nagekomen worden door Prorail. De publieke opinie van Prorail zou behoorlijk verslechteren als ze niet aan de eisen (die allerzins best redelijk zijn) van Arriva zouden willen voldoen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_55113438
Ik ga morgen dit doen: om de 66.666 km te halen in DRGL2007:

pi_55113818
Zo dat zijn een heftig aantal km's. Maar waarom ga je op zaterdag ochtend van lw naar zwolle om vervolgens weer direct terug te rijden? Ik vind het leuk om km's te maken van bv Amsterdam naar Maastricht/Groningen/Vlissingen/etc maar ik ga niet in de trein naar Utrecht zitten en vervolgens direct de trein terug pakken. Ik vind het juist leuk om wat van NL te zien. Vooral grappig als er allemaal lui met een accent in de trein komen zitten. Dat vind ik altijd leuk!

Leuke foto's fles! Heb je ook nog wat van de Zweedse vrouwen meegepakt?

Nog iets heel anders te kansloos over de Amsterdamse metro
http://www.amsterdam.nl/?ActItmIdt=101459
te kansloos om als bron wikipedia te vermelden!
  vrijdag 7 december 2007 @ 22:59:06 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55114219
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:

En speciaal voor Duvel ben ik nog even door de regen helemaal naar het uiteinde van het perron gelopen, waar diesellocs 1042 en 1031 met een houttrein voor een rood sein stonden te wachten
Enjoy
Een erg hoog tofheidsgehalte allemaal! Bedankt voor de bolle neuzen, jammer dat er weer geen Rapid stond trouwens. En jammer dat het regende!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 december 2007 @ 23:22:48 #44
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_55114808
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens wil ik nog wel even wat kwijt over de Zweedse Hogesnelheisdtreinen, de X2000.
Zo aan je foto's te zien zijn het wel de kortste hogesnelheidstreinen van Europa.


Verder erg leuke foto's
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 7 december 2007 @ 23:33:27 #45
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_55115072
Kan iemand de persoon die die stellen ontworpen heeft met die rubberen baart en snor voor gewoon even afschieten...

Wat een lelijkheid, zoiets moet je toch niet op een station willen, zo'n Engels gedrocht... BAH BAH BAH! Het ziet er totaal niet uit. En als zo'n ding 180 gaat, wil ik de aerodynamische weerstand wel 's gemeten zien. Rubberen ding voorop bah! BAH!
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  vrijdag 7 december 2007 @ 23:38:13 #46
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_55115176
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 23:33 schreef zwahiel het volgende:
Kan iemand de persoon die die stellen ontworpen heeft met die rubberen baart en snor voor gewoon even afschieten...

Wat een lelijkheid, zoiets moet je toch niet op een station willen, zo'n Engels gedrocht... BAH BAH BAH! Het ziet er totaal niet uit. En als zo'n ding 180 gaat, wil ik de aerodynamische weerstand wel 's gemeten zien. Rubberen ding voorop bah! BAH!
Je weet dat Lada's ook weinig design awards gewonnen hebben he?

Ja, ik heb die van mij ook nog steeds.

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Hertog op 07-12-2007 23:59:16 ]
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 7 december 2007 @ 23:53:42 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55115486
OK, nu Fles zijn Zweedse foto's heeft neergepleurd, hierbij nog wat plaatjes uit het zelfde museum. Helaas is het wel krap, zodat foto's maken knap lastig is... Verder zonder commentaar bij de foto's.























En nu op naar het volgende nationale spoorwegmuseum!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 december 2007 @ 00:41:52 #48
136283 knars
Teethgrinder
pi_55116645
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 22:44 schreef Willy84 het volgende:
Zo dat zijn een heftig aantal km's. Maar waarom ga je op zaterdag ochtend van lw naar zwolle om vervolgens weer direct terug te rijden? Ik vind het leuk om km's te maken van bv Amsterdam naar Maastricht/Groningen/Vlissingen/etc maar ik ga niet in de trein naar Utrecht zitten en vervolgens direct de trein terug pakken. Ik vind het juist leuk om wat van NL te zien. Vooral grappig als er allemaal lui met een accent in de trein komen zitten. Dat vind ik altijd leuk!

Leuke foto's fles! Heb je ook nog wat van de Zweedse vrouwen meegepakt?

Nog iets heel anders te kansloos over de Amsterdamse metro
http://www.amsterdam.nl/?ActItmIdt=101459
te kansloos om als bron wikipedia te vermelden!
Dat amsterdamse koekblik voldoet niet eens aan de kwaliteitseisen die ze bij de xenos of de lidl hun producten opleggen

ZugChef, wat ik me afvraag als ik zo'n schema zie: heb je ook een plan B voor het geval er ergens een stremming op het spoor ontstaat (gevalletje Coevorden bijvoorbeeld)?
pi_55120062
Heh, cool die foto's van binnen ja Duvel Die expositie was het enige wat open was, en er waren toch zeker wel een stuk of 8 bezoekers alles bij elkaar En idd erg krap daar. En erg donker. En het model van de sneeuwploeg was buiten werking. Wel jammer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 december 2007 @ 10:44:31 #50
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55121008
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 07:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Heh, cool die foto's van binnen ja Duvel Die expositie was het enige wat open was, en er waren toch zeker wel een stuk of 8 bezoekers alles bij elkaar En idd erg krap daar. En erg donker. En het model van de sneeuwploeg was buiten werking. Wel jammer
Hé, dat zijn evenveel bezoekers als toen wij er waren. Bij ons was ook alleen de binnententoonstelling actief trouwens. Buiten kwam ik alleen wat toevalligheden tegen, zoals die Rapid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')