Zoals ik in het vorige topic al zei: is iemand zn mening geen mening als hij enigszins is beïnvloed door een ander? Bovendien zal het grotendeels écht niet door de media komen, want iedereen heeft zelf gezien hoe belabberd Nederland heeft gespeeld in de kwalificatie. Daar hoef je de krant niet voor te lezen, dat kan je ook zien in het stadion of op tv (met het geluid uit omdat Leo Positivo Oldenburger ook kritisch is op Oranje volgens jou).quote:Op zondag 2 december 2007 01:02 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Over of het logisch is dat er veel kritiek komt doe ik even geen uitspraak, ik ontken dat niet en ik bevestig het niet. Mijn stelling in deze topic is dat er te veel negatieve kritiek is en dat dat inderdaad door erg veel mensen klakkeloos wordt overgenomen... vervolgens doet Maurice de Hond een peiling en dan zou ineens meer dan de helft van de Nederlanders Foppe de Haan willen. Dat vind ik dus propaganda en dan is de pers/media dus geen verslaggever maar meningmaker volgens mij, en dat lijkt me niet goed.
Hij zei tegen Studio Sport inderdaad dat hij en de KNVB deze week gingen praten en dat hij er voor zichzelf al uit is.quote:Op zondag 2 december 2007 14:56 schreef remlof het volgende:
Hoorde ik nu net in Langs De Lijn dat Van Basten van de week met de KNVB gaat praten en dat hij al weet wat zijn toekomstplannen zijn?
Van mij mag ie trouwens blijven tot en met Zuid-Afrika
Van mij ook!quote:Op zondag 2 december 2007 14:56 schreef remlof het volgende:
...Van mij mag ie trouwens blijven tot en met Zuid-Afrika
zo klonk het helaas wel een beetje ja, vond ik...quote:Op zondag 2 december 2007 15:00 schreef EnGCatjuh het volgende:
Van Basten stopt na het EK. Die is het publiek gewoon zat.
Lijkt me duidelijk.
Maar het WK was een goed leermoment, dus het moet lukken.quote:Op zondag 2 december 2007 15:09 schreef mcyodogg het volgende:
En daarom is het niet slim van Van Basten om te zeggen om 4 jaar lang naar zo'n EK toe te werken. Want in een poule als deze kan je nog zo goed voetballen, punten blijft afwachten.
Volgens mij was het ook geen uitspraak van Van Basten maar van Kesler, maar daar kan ik me in vergissen...quote:Op zondag 2 december 2007 15:09 schreef mcyodogg het volgende:
En daarom is het niet slim van Van Basten om te zeggen om 4 jaar lang naar zo'n EK toe te werken. Want in een poule als deze kan je nog zo goed voetballen, punten blijft afwachten.
Too little too late.quote:Op zondag 2 december 2007 15:00 schreef EnGCatjuh het volgende:
Van Basten stopt na het EK. Die is het publiek gewoon zat.
Lijkt me duidelijk.
Ik vind dat dat dan geen smoesje zou zijn, maar als je het zo wil noemen ben ik wel benieuwd wat "sommige andere mensen" voor smoesjes zullen verzinnen als we eerst groepswinnaar en vervolgens kampioen worden...quote:Op zondag 2 december 2007 16:30 schreef sjimz het volgende:
Als Nederland de eerste ronde niet doorkomt zal Marco met het smoesje komen: Dit was een leermoment en tegenstanders van wereldformaat.
Ik wilde het nog net niet zeggen..maar goed. Laten we andersom ook maar niet om de OP zeuren, maar het gewoon over de coach hebben die ons Europees Kampioen gaat maken. Euh, ja.quote:Op zondag 2 december 2007 16:30 schreef sjimz het volgende:
Je telling van de topics is trouwens bedroevend te noemen Tennessee
Volgens jouw statistieken moeten we toch gewoon alle 3 de tegenstanders oprollen?quote:Op zondag 2 december 2007 16:32 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik vind dat dat dan geen smoesje zou zijn, maar als je het zo wil noemen ben ik wel benieuwd wat "sommige andere mensen" voor smoesjes zullen verzinnen als we eerst groepswinnaar en vervolgens kampioen worden...
quote:Op zondag 2 december 2007 16:30 schreef sjimz het volgende:
Je telling van de topics is trouwens bedroevend te noemen Tennessee
quote:Op woensdag 21 november 2007 13:18 schreef NJ het volgende:
En wéér een hele rits aan posts met niet boeiend gezeik op alles, behalve van Basten.
De mods hebben ook al gewaarschuwd en ik ga het nu ook een keer doen. Eén keer, welteverstaan.
Hoe deze reeks tot stand is gekomen, boeit niet. Hoe hij nu heet kan je over discussieren, maar dat gebeurt al 30 topics lang. Dus die discussie is afgelopen. Als er de volgende keer iemand een topic opent met Marco van Basten moet heilig verklaard worden #34, dan gaan we daar in verder. Laat die naamstelling lekker afhangen van de TS. Gezeik daarover wordt weggehaald en voor recividisten volgt een ban.
Het persoonlijk gebash ben ik ook zat. Niet alleen van de kant van Tennessee, maar ook van bijvoorbeeld EnGCatjuh. Neem het wat minder serieus en reageer wat minder op elkaar.
Mocht ik vinden dat iemand het hier verziekt voor de rest dan gaat die persoon er af.
Dat was het. Commentaar op deze post mag in de PM, niet in dit topic.
Dus we gaan het hier niet over Marco van Basten hebben.quote:Op zondag 2 december 2007 16:34 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik wilde het nog net niet zeggen..maar goed. Laten we andersom ook maar niet om de OP zeuren, maar het gewoon over de coach hebben die ons Europees Kampioen gaat maken. Euh, ja.
Ik mag best zeggen dat je telling van de topics niet klopt, of is het een gewoonte om dubbele topics mee te tellen? Dat is namelijk een feitquote:Op zondag 2 december 2007 16:35 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Hoor ik daar kritiek op de inhoud van de OP? Want dat mag niet meer he!...
[..]
Effe serieus sjimz, je snapt me welquote:Op zondag 2 december 2007 16:35 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dus we gaan het hier niet over Marco van Basten hebben.
Als Nederland de eerste ronde wel doorkomt krijg ik waarschijnlijk wel wat meer vertrouwen in zijn kunnen. Want dat zou een prestatie van formaat zijn. Dus dat gebeurt niet waarschijnlijkquote:Op zondag 2 december 2007 16:30 schreef sjimz het volgende:
Als Nederland de eerste ronde niet doorkomt zal Marco met het smoesje komen: Dit was een leermoment en tegenstanders van wereldformaat.
Ten koste van wie zouden wij het dan moeten redden?quote:Op zondag 2 december 2007 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tuurlijk redden wij het
Die kans verwerp ikquote:Op zondag 2 december 2007 16:32 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik vind dat dat dan geen smoesje zou zijn, maar als je het zo wil noemen ben ik wel benieuwd wat "sommige andere mensen" voor smoesjes zullen verzinnen als we eerst groepswinnaar en vervolgens kampioen worden...
quote:Totaal 12 gespeeld, 8 gewonnen, 2 gelijk, 25 verloren, 15 goals vóór, 5 goals tégen
Jij niet, ik welquote:Op zondag 2 december 2007 16:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat ik nou net niet zo zielig ben als jij om ook maar gelijk de hele Marco moet ontslagen OP erbij te pleuren is wat anders
Vergeet je ook niet de post van MJ er weer even bij te zetten, want er werd weer op de OP gereageerd!quote:
en kan je nu weer even kappen met het zuigen aub?quote:Op zondag 2 december 2007 17:28 schreef sjimz het volgende:
[..]
Vergeet je ook niet de post van MJ er weer even bij te zetten, want er werd weer op de OP gereageerd!
Ik constateer gewoon dat er door jou met 2 maten gemeten wordtquote:Op zondag 2 december 2007 17:32 schreef Tennessee het volgende:
[..]
en kan je nu weer even kappen met het zuigen aub?
Donadoni schijnt al gezegd te hebben dat ie die oefeninterland niet zo'n goed idee vind. Denk ook niet dat ie doorgaat.quote:Op zondag 2 december 2007 17:19 schreef DRD het volgende:
Ben ook erg benieuwd wat er met de oefenwedstrijd van februari tegen Italië gaat gebeuren. Lijkt me niet dat deze doorgaat, maar gezien de tegenstanders op het EK moet er echt tegen absolute toplanden geoefent gaan worden.
Ook geen slechte ploeg me dunkt.quote:Op zondag 2 december 2007 17:48 schreef dndiek het volgende:
Geen oefenduel in februari tegen Italië, Kroatië is de beoogde vervanger voor dat duel
quote:Hiddink dolt Van Basten na loting
LUZERN - Marco van Basten praatte de internationale media zondagmiddag in Luzern bij over de moeilijke loting van het Nederlands elftal toen hij voelde dat iemand aan zijn arm trok. Het was Guus Hiddink, die als bondscoach van Rusland zojuist aan Griekenland, Zweden en Spanje was gekoppeld.
"Marco, wie heb jij eigenlijk geloot?", grapte Guus. Van Basten kon wel lachen om het geintje. "Ik ben het wel gewend om in de groep des doods te spelen", zei de bondscoach van Nederland die het vorig jaar zomer op het WK in Duitsland tegen Argentinië, Ivoorkust en Servië Montenegro moest opnemen. "Toen hadden ze het al over de groep des doods. Ik weet niet hoe ze deze groep gaan noemen. Hier zijn geen superlatieven voor"
Leo Beenhakker, de bondscoach van Polen, had weinig medelijden met Van Basten. "Nu wordt overal weer benadrukt dat Nederland zo'n pech heeft gehad", zuchtte hij. "Alsof wij het met Duitsland, Kroatië en gastland Oostenrijk zo hebben getroffen. Daar hoor je niemand over, maar Oranje heeft pech, hoor".
Bron: Telesport
quote:...Terwijl de andere bondscoaches met een verminderd humeur rondliepen na de loting, benaderde Victor Piturca de zware loting van zijn land Roemenië op een luchtige ietwat sarcastische manier. "Ik ben dolblij met dit resultaat. Dit had niet veel eenvoudiger gekund. We spelen tegen de wereldkampioen, de verliezend WK-finalist en het land dat de afgelopen drie jaar in de kwalificatiewedstrijden voor het EK en WK het beste heeft gepresteerd. Ik ben benieuwd tegen wie we het in de kwartfinale moeten opnemen."
Bron: Elfvoetbal
Lijkt me een hele verstandige beslissing en een goed alternatief.quote:Op zondag 2 december 2007 17:48 schreef dndiek het volgende:
Geen oefenduel in februari tegen Italië, Kroatië is de beoogde vervanger voor dat duel
Jij bent tegenwoordig toch voor een ander land.quote:Op zondag 2 december 2007 18:05 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik denk dat we met Spanje erbij ipv Roemenië meer kans hadden gehad.
Dan waren we wel door gegaan.
Italië is normaliter te pakken in een poulefase, zeker als het niet de laatste wedstrijd is.
Marco stuurt ons gewoon naar de 2e ronde.
Als hij het licht gezien heeft tenminste.
Ik kan je nu al zeggen dat we na drie kansloze nederlagen op het strand kunnen liggen dagdromen van goed voetbal. Maar voor de knvb maakt het niets uit. Bassie blijft tot zijn dood bondscoach. Dus de komende 50 jaar hoef je niets te verwachten!quote:Op zondag 2 december 2007 18:21 schreef M0NTANA het volgende:
Ben benieuwd of de groepsfase overleefd wordt, zal lastig worden.
Dan is het nog wel steeds een nederlander dus mag hij over ons pratenquote:Op zondag 2 december 2007 18:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Jij bent tegenwoordig toch voor een ander land.
Prestatie van formaat?! WHOEHAHAHA!!quote:Op zondag 2 december 2007 16:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als Nederland de eerste ronde wel doorkomt krijg ik waarschijnlijk wel wat meer vertrouwen in zijn kunnen. Want dat zou een prestatie van formaat zijn. Dus dat gebeurt niet waarschijnlijk![]()
Dag Bassie!
Jij vindt het niet een prestatie mocht Nederland deze poule doorkomen?quote:Op zondag 2 december 2007 18:52 schreef Barca het volgende:
[..]
Prestatie van formaat?! WHOEHAHAHA!!
Nou wat een prestatie ... daar moet je echt heel goed voor zijn. Jemig ... Kozakken boys 69 weet van al die ploegen met 13 - 0 te winnen!quote:Op zondag 2 december 2007 18:59 schreef sjimz het volgende:
Het is wel een prestatie om deze ronde door te komen.
Als het dan maar niet vervolgd wordt (als we er uberhaupt doorkomen) dat we er uitvliegen in de eerste KO ronde.
Want volgens de statistieken op een groot eindtoernooi onder van Basten ligt daar het eindstation.
Oh okay, je bent gewoon echt een retard.quote:Op zondag 2 december 2007 19:05 schreef Barca het volgende:
[..]
Nou wat een prestatie ... daar moet je echt heel goed voor zijn. Jemig ... Kozakken boys 69 weet van al die ploegen met 13 - 0 te winnen!
Ik heb NL absoluut niet hoog zitten maar de tegenstanders spelen echt geen bijzonder voetbal.quote:Op zondag 2 december 2007 18:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jij vindt het niet een prestatie mocht Nederland deze poule doorkomen?
Heb je Nederland zo hoog zitten dan of heb je echt geen verstand van voetbal?
En toch stonden ze allebei in de finale van het WK.quote:Op zondag 2 december 2007 19:13 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik heb NL absoluut niet hoog zitten maar de tegenstanders spelen echt geen bijzonder voetbal.
Kampioen en vice-kampioen van de armoede.quote:Op zondag 2 december 2007 19:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En toch stonden ze allebei in de finale van het WK..
quote:Op zondag 2 december 2007 19:21 schreef Barca het volgende:
[..]
Kampioen en vice-kampioen van de armoede.
Hou jezelf maar voor de gek, hou jezelf maar voor de gek, hou jezelf maar voor de gek, hou jezelf maar voor de gek!!quote:
Ik ben niet eens voor Nederland, ik geef alleen mijn objectieve mening.quote:Op zondag 2 december 2007 19:31 schreef Barca het volgende:
[..]
Hou jezelf maar voor de gek, hou jezelf maar voor de gek, hou jezelf maar voor de gek, hou jezelf maar voor de gek!!
Omdat je denkt dat die landen zo goed zijn.quote:Op zondag 2 december 2007 19:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik ben niet eens voor Nederland, ik geef alleen mijn objectieve mening..
Waarom zou ik mij in godsnaam dan voor de gek houden. Echt..
Frankrijk en Italie hebben betere spelers. daar heb je geen enkele smoes voor nodig.quote:Op zondag 2 december 2007 16:30 schreef sjimz het volgende:
Je weet toch dat Bassie dat niet snapt.quote:Op zondag 2 december 2007 19:34 schreef Doc het volgende:
[..]
Frankrijk en Italie hebben betere spelers. daar heb je geen enkele smoes voor nodig.
Dat heeft Engeland ook.quote:Op zondag 2 december 2007 19:34 schreef Doc het volgende:
[..]
Frankrijk en Italie hebben betere spelers. daar heb je geen enkele smoes voor nodig.
Ze hebben ook een beter team.quote:Op zondag 2 december 2007 19:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat heeft Engeland ook.
En het gaat er niet om wie de beste spelers heeft.
quote:Op zondag 2 december 2007 19:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat heeft Engeland ook.
En het gaat er niet om wie de beste spelers heeft.
Ik zie geen uitgesproken favoriet.quote:Op zondag 2 december 2007 19:40 schreef Doc het volgende:
[..]
Wie gaat er dan volgens jou kampioen worden en wat zijn daarvoor je criteria / redenen?
Nou ja, Griekenland werd ook op basis van karakter en teamspirit kampioen.quote:Op zondag 2 december 2007 19:40 schreef Doc het volgende:
[..]
Wie gaat er dan volgens jou kampioen worden en wat zijn daarvoor je criteria / redenen?
Ja dat is wel degelijk een factor alleen het is een van de factoren en het hoeft niet de doorslaggevende factor te zijn. Ik formuleerde het alleen even verkeerd.quote:Op zondag 2 december 2007 19:45 schreef Doc het volgende:
Zie dat jij de kwaliteit van de spelers ook als factor noemt
Het moge duidelijk zijn dat Frankrijk betere spelers in de verdediging heeft. Aanval en middenveld zijn ook niet slechter dan van NL ...
De reden waarom ik het team erbij noem is dat er gezegd werd dat MvB vast met een excuus kwam - maar daar bracht ik tegen in dat excuses niet nodig zijn als je de kwaliteiten van de teams tegenover elkaar zet.quote:Op zondag 2 december 2007 19:44 schreef Tennessee het volgende:
Beste mensen, mag ik jullie er alsjeblieft even aan herinneren dat dit de Marco Van Basten topic is en niet de Euro2008 of Nederlands Elftal topic...
Maar volgens de statistieken verliest Nederland heel erg weinig.quote:Op zondag 2 december 2007 19:45 schreef Doc het volgende:
Zie dat jij de kwaliteit van de spelers ook als factor noemt
Het moge duidelijk zijn dat Frankrijk betere spelers in de verdediging heeft. Aanval en middenveld zijn ook niet slechter dan van NL ...
het was niet specifiek voor jou bedoelt hoor, gewoon in het algemeen... maar de naam Van Basten is al een tijdje niet meer gevallen in deze topic...quote:Op zondag 2 december 2007 19:47 schreef Doc het volgende:
[..]
De reden waarom ik het team erbij noem is dat er gezegd werd dat MvB vast met een excuus kwam - maar daar bracht ik tegen in dat excuses niet nodig zijn als je de kwaliteiten van de teams tegenover elkaar zet.
Het ontbreken van goede verdedigers om te selecteren is meestal wel doorslag gevend hoor ...quote:Op zondag 2 december 2007 19:46 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja dat is wel degelijk een factor alleen het is een van de factoren en het hoeft niet de doorslaggevende factor te zijn. Ik formuleerde het alleen even verkeerd.
Dus je kan je er eventueel bij neerleggen zonder excuses dat Nederland de tweede ronde niet haalt?quote:Op zondag 2 december 2007 19:47 schreef Doc het volgende:
[..]
De reden waarom ik het team erbij noem is dat er gezegd werd dat MvB vast met een excuus kwam - maar daar bracht ik tegen in dat excuses niet nodig zijn als je de kwaliteiten van de teams tegenover elkaar zet.
Ja maar we hadden het in eerste instantie niet alleen specifiek over verdedigers.quote:Op zondag 2 december 2007 19:48 schreef Doc het volgende:
[..]
Het ontbreken van goede verdedigers om te selecteren is meestal wel doorslag gevend hoor ...
Nederland niet. Onze clown selecteert de verkeerde spelers, zet ze op de verkeerde posities en laat ze een verkeerde tactiek spelen.quote:Op zondag 2 december 2007 19:40 schreef Doc het volgende:
[..]
Zonder meer. Die ander landen hebben goede verdedigers. NL niet. DEn ook de rest van Italie en Frankrijk zijn geen pannekoeken.quote:Op zondag 2 december 2007 19:48 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dus je kan je er eventueel bij neerleggen zonder excuses dat Nederland de tweede ronde niet haalt?
Of begrijp ik je verkeerd?
Het zijn niet voor niets de laatste finalisten van het WK.quote:Op zondag 2 december 2007 19:50 schreef Doc het volgende:
[..]
Zonder meer. Die ander landen hebben goede verdedigers. NL niet. DEn ook de rest van Italie en Frankrijk zijn geen pannekoeken.
Er zijn wel betere verdedigers beschikbaar dan die nu worden gekozen. Je hoeft niet te kiezen voor 4 verdedigers. Een extra middenvelder kan ook. Dan kun je de kwaliteiten op het middenveld beter benutten. (En indirect ook de aanval omdat er meer aansluiting is.)quote:Op zondag 2 december 2007 19:48 schreef Doc het volgende:
[..]
Het ontbreken van goede verdedigers om te selecteren is meestal wel doorslag gevend hoor ...
Die statistieken hebben ook op het WK tegen Portugal de doorslag gegevenquote:Op zondag 2 december 2007 19:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar volgens de statistieken verliest Nederland heel erg weinig.
Maar statistieken wijzen gewoon uit dat Nederland zelden verliest.quote:Op zondag 2 december 2007 19:54 schreef nappei het volgende:
[..]
Die statistieken hebben ook op het WK tegen Portugal de doorslag gegeven
Ja, maar kijk dan wel even tegen welke teams we spelen. Van de toppers hebben we niet gewonnen onder van Basten. Italie oefenwedstrijd, verloren. Portugal, verloren. Argentinie, met mazzel gelijk.quote:Op zondag 2 december 2007 19:55 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar statistieken wijzen gewoon uit dat Nederland zelden verliest.
Dat heb ik zelf ook niet verzonnen, check de OP maar.
En let op de manier van spelen. Die zuigt!quote:Op zondag 2 december 2007 19:58 schreef Richardfun het volgende:
[..]
Ja, maar kijk dan wel even tegen welke teams we spelen. Van de toppers hebben we niet gewonnen onder van Basten. Italie oefenwedstrijd, verloren. Portugal, verloren. Argentinie, met mazzel gelijk.
Leg dat Tennessee even uitquote:Op zondag 2 december 2007 19:58 schreef Richardfun het volgende:
[..]
Ja, maar kijk dan wel even tegen welke teams we spelen. Van de toppers hebben we niet gewonnen onder van Basten. Italie oefenwedstrijd, verloren. Portugal, verloren. Argentinie, met mazzel gelijk.
Precies, ik snap echt niet hoe v. Basten en z'n puppetmasters van de KNVB met droge ogen die statistieken blijven citeren als argumentatie voor van Basten zn positie. Ja, hij verliest weinig, maar als we winnen is het alsnog om te janken.quote:Op zondag 2 december 2007 20:00 schreef Barca het volgende:
[..]
En let op de manier van spelen. Die zuigt!
Kan je beter proberen een boom uit te leggen waarom het geen muur is!quote:
Omdat ome Cruijff heilig is! Bassie blijft tot zijn dood bondscoach. Dus ook na het uiterst succesloze ek moeten we het doen met zaadvoetbal!quote:Op zondag 2 december 2007 20:04 schreef Richardfun het volgende:
[..]
Precies, ik snap echt niet hoe v. Basten en z'n puppetmasters van de KNVB met droge ogen die statistieken blijven citeren als argumentatie voor van Basten zn positie. Ja, hij verliest weinig, maar als we winnen is het alsnog om te janken.
Ah well, zijn we tenminste in september 2008 van van Basten af.
In veel omringende landen is winnen genoeg hoor.quote:Op zondag 2 december 2007 20:04 schreef Richardfun het volgende:
[..]
Precies, ik snap echt niet hoe v. Basten en z'n puppetmasters van de KNVB met droge ogen die statistieken blijven citeren als argumentatie voor van Basten zn positie. Ja, hij verliest weinig, maar als we winnen is het alsnog om te janken.
Jij wil zeggen dat Nederland, met het vertoonde spel so far, ook maar een schijn van een kans maakt in de poule voor 2008? Dude, ik ben zo chauvinistisch als het maar kan als het op voetbal aankomt, ik was bij de aanstelling van van Basten bereid te geloven dat we dat EK gingen winnen. Helaas heb ik nu het vertrouwen toch echt verloren. Maar ja, om heel eerlijk te zijn denk ik niet dat een andere poule veel beter zou zijn nu.quote:Op zondag 2 december 2007 20:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
In veel omringende landen is winnen genoeg hoor.
Maar het gaat om het winnen van een eindtoernooi! Dat lukt 'm niet!quote:Op zondag 2 december 2007 20:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
In veel omringende landen is winnen genoeg hoor.
Kessler is een schandknaap!quote:Op zondag 2 december 2007 20:09 schreef Richardfun het volgende:
Ik snap dat ze bij de KNVB een zwak voor Cruijf hebben, maar zelfs een Kessler moet toch zien dat het niveau van het voetbal van Oranje gewoon om te huilen is. Of is Kessler echt zo'n "glass half-full" kerel dat hij bij 1-0 tegen Luxemburg denkt "bellisimo"? Ik SNAP het gewoon niet
Dat lukt 15 anderen ook niet, en de voorgaande 6 bondscoaches is het ook niet gelukt, en in de hele godganse geschiedenis is het pas 1 keer gelukt door Nederland. Dus of dat nu zo'n streven is waar hij persee op afgerekend moet worden.quote:Op zondag 2 december 2007 20:12 schreef Barca het volgende:
[..]
Maar het gaat om het winnen van een eindtoernooi! Dat lukt 'm niet!
Ja!quote:Op zondag 2 december 2007 20:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat lukt 15 anderen ook niet, en de voorgaande 6 bondscoaches is het ook niet gelukt, en in de hele godganse geschiedenis is het pas 1 keer gelukt door Nederland. Dus of dat nu zo'n streven is waar hij persee op afgerekend moet worden.
Ik denk van niet.quote:Op zondag 2 december 2007 22:56 schreef Tennessee het volgende:
Ik heb eerder vandaag gezegd dat ik dacht dat Van Basten niet zou gaan bijtekenen maar ik denk nu van wel... wou ik even kwijt
Ik denk dat het NL elftal zoals Riemer Va Der Velde liet doorschemeren voor een volwassen coach gaat kiezen, die de deze jonge generatie voetballers kan laten voetballen zoals ze kunnen. En dat deze coach minder gaat luisteren naar de heer J. Cruyffquote:Op zondag 2 december 2007 22:56 schreef Tennessee het volgende:
Ik heb eerder vandaag gezegd dat ik dacht dat Van Basten niet zou gaan bijtekenen maar ik denk nu van wel... wou ik even kwijt
Dat zou mooi zijnquote:Op zondag 2 december 2007 22:58 schreef Grimm het volgende:
[..]
Ik denk dat het NL elftal zoals Riemer Va Der Velde liet doorschemeren voor een volwassen coach gaat kiezen, die de deze jonge generatie voetballers kan laten voetballen zoals ze kunnen. En dat deze coach minder gaat luisteren naar de heer J. Cruyff
quote:Op zondag 2 december 2007 22:58 schreef Grimm het volgende:
[..]
Ik denk dat het NL elftal zoals Riemer Va Der Velde liet doorschemeren voor een volwassen coach gaat kiezen, die de deze jonge generatie voetballers kan laten voetballen zoals ze kunnen. En dat deze coach gaat luisteren naar de naam J. Cruyff
quote:KNVB praat dinsdag met Van Basten
De KNVB en bondscoach Marco van Basten zitten morgen met elkaar rond de tafel om een al of niet gezamenlijke toekomst te bespreken. "Ik heb wel een idee waar ik naar toe wil met mijn beslissing, maar dat zal ik eerst bij de voetbalbond neerleggen alvorens dat naar buiten te brengen", vertelde Van Basten na de loting voor EURO 2008. "De afgelopen weken na de EK-kwalificatie heb ik me erover gebogen."
Partijen praten morgen voor het eerst officieel met elkaar. In beginsel liet zowel KNVB-directeur Henk Kesler als Van Basten weten vervolgens in januari definitief een beslissing te nemen over een langer verblijf in Zeist.
De voetbalbond ziet een langer verblijf van Van Basten tot 2010 wel zitten. Mits daarin een clausule opgenomen kan worden om bij een tegenvallend EK afscheid van elkaar te nemen. Dat Van Basten vanwege z'n fysieke ongemak met z'n enkel geen clubteam zou kunnen trainen en coachen speelt geen rol. "Die enkel wordt niet beter, maar ik kan heus wel gewoon op een veld staan. En als ik de laatste weken een trainer in een rolstoel zie zitten naast de bank dan voorzie ik helemaal geen problemen."
Bron: Telesport
quote:Gunstige loting Van Basten
Gepubliceerd op maandag 03 december 2007
- COLUMN
Als wereldleiders poseerden de bondscoaches van alle aan het EK deelnemende landen zondag na afloop van de loting op een trap. Glunderende gezichten van mannen die het met zichzelf getroffen hebben, veel gelach, joviale slagen op elkanders schouders, kleine intieme bijpraatsessies en vooral veel onderling respect.
De analogie met een bijeenkomst van politieke leiders was groot. Weten dat de wereld in brand staat en naar de knoppen gaat en dat je nog niet het begin van een visie hebt om een en ander om te buigen, maar toch in staat zijn om vol bravoure zelfverzekerdheid uit te stralen. Dat is de klasse van dit soort leiders. Zo ook zondag in Luzern.
Lachte Marco van Basten zijn onaantastbare lach? Welzeker. En hij had er reden toe. De loting mocht met Italië, Frankrijk en Roemenië in de poule zwaar zijn uitgevallen voor de veldtroepen van Oranje, de kapitein begreep, intelligent als hij is, in een gedeelde seconde dat hij het strijdgewoel vrijwel zeker eervol kan verlaten.
Frankrijk en vooral Italië giganten
Werd Nederland ooit wereldkampioen? Leidde het "aanvalluhhhhhhhh" al eens ergens toe? Werden we niet slechts één keer Europees kampioen en hadden we er toen, in 1988, niet evenzogoed in de poule uit kunnen vliegen? En triomfeerden we die keer niet, omdat het talent van Van Basten, eerst heel wijs door Michels naast de ploeg gezet, ontplofte?
Van Basten dus, toen nog een klassenpaard, nu een ruiter in opleiding.
Tegenover die ene magere titel voor Oranje (qua spelerspotentieel een gotspe) staan vier(!) wereldtitels voor Italië en één voor Frankrijk. Bij de laatste mondiale titelstrijd stonden beide landen tegenover elkaar in de eindstrijd.
Geen twijfel over mogelijk: Nederland is gekoppeld aan twee giganten. En wonnen we trouwens in de kwalificatiereeks wél van Roemenië?
Poule toch zo slecht nog niet
Je zou zeggen dat de loting dus wel erg "opwindend" is uitgepakt voor het Nederlands elftal. Toch vindt de Vrije Man de poule zo slecht nog niet. Alle landen kunnen namelijk punten van elkaar afsnoepen en bovendien is de volgorde van de duels gunstig voor Oranje.
Italië kennende zal de ploeg in het openingsduel tegen Nederland niet breken met de wet dat je een groot toernooi behoudend moet beginnen. Speelt Oranje daar slim op in dan kan er een salonremise uit het vuur worden gesleept. Verlies tegen Frankrijk hoeft dan niet fataal te zijn, omdat er in het slotduel wellicht een zege met de benodigde ruime cijfers te halen valt tegen het dan al uitgeschakelde Roemenië.
Ik moet toegeven dat ik er bij deze redenering vanuit ga dat Van Basten tegen die tijd eindelijk met een logische, realistische opstelling het optimale rendement uit de redelijk getalenteerde spelersgroep gaat halen.
Niet genoeg talent?
Dat hoor je wel eens zeggen, dat we niet moeten overdrijven over de hoeveelheid talent die Oranje herbergt. Dat is deels waar.
Voorin zit het wel snor. Klasse genoeg. Met betrekking tot de middenlinie ben ik sceptischer, maar met enig nadenken laat zich een degelijk, zij het "looparm" middenveld samenstellen.
Is de defensie dan het minst getalenteerd? Hoeft niet. Als de opstelling maar correct is. Als het team maar zonder concessies van achteruit wordt opgebouwd.
Ah, u wilt namen? "En hebben we die dan niet en spelen die en die niet daar en daar." Geduld, ik kom daar een andere keer op terug. Vandaag over de loting en Van Basten.
Want met Van Basten noem ik nu net de man die ik voorlopig als het belangrijkste, maar tevens minst getalenteerde lid van de selectie inschat.
Oranje telt een paar fijne paarden, maar de man op de bok hanteert de teugels vooralsnog talentloos. Er laat zich een kansrijke formatie formeren, maar ik heb nog geen logisch Oranje gezien.
Aanloop weggegooide tijd
De resultaten zijn goed, de resultaten zijn goed, als een mantra wordt dit zinnetje met betrekking tot het functioneren van Marco van Basten gebruikt. Ik blijf me daar als een roepende in de woestijn tegen verzetten. Je met deze selectie tegen wat onderdeurtjes plaatsen voor een groot toernooi, elke koekenbakker kan dat.
Ik herhaal: het enige resultaatmoment voor Van Basten was tot nu toe het WK en daarop functioneerde zijn team matig.
Ook nu is de aanloop onbelangrijk. Die was van meer belang geweest als de bondscoach de plaatsingsreeks had aangegrepen om te werken aan het smeden van een realistisch, herkenbaar Oranje.
Dat is net als voor Duitsland opnieuw niet gebeurd. Van Basten maakte van de aanloop weggegooide tijd.
Met opgeheven hoofd vertrekken
Toch is de kans groot dat Van Basten, die deze week zijn vertrek wel zal aankondigen, zonder al teveel schade de deur uit gaat lopen.
De loting is namelijk gunstig voor hem. Het gaat absoluut geen schande zijn als Oranje sneeft in een poule met Italië en Frankrijk.
Het Nederlands elftal kan in Bern alleen maar positief verrassen. Plaatsing is top en met krappe verliescijfers eruit vliegen beschadigt Van Basten evenmin. Hij zal er dan minzaam op wijzen dat er met dit materiaal niet meer in zat.
Alleen als het Nederlands elftal drie keer afgedroogd wordt, is Van Basten een vertrek met opgeheven hoofd niet vergund. Maar groot is die kans niet.
De winnaar van de loting heet Van Basten. Of Oranje zich deze zomer ook tot "winnaar" ontpopt is heel wat minder zeker.
Theo Bakker
Ik vind dat zo'n ontzettend negativistische en cynische instelling en ik kan me niet voorstellen dat Van Basten dat als belangrijk ziet. Ik vind het eerder een soort van "shit, nu kunnen we hem óf niks verwijten, óf hij wordt opnieuw de grootste held van Nederland..."quote:Op maandag 3 december 2007 14:04 schreef M0NTANA het volgende:
Op zich is de loting ideaal voor Marco van Basten, het zal hem nu persoonlijk minder zwaar aangerekend worden dat hij de groepsfase niet overleeft dan wanneer Nederland op papier de favoriet zou zijn.
Liever had ik Oranje ingedeeld zien worden in de zwakst mogelijke pule, ik blijf een Nederlander die hoopt op succes en in de meest zwakke poule zie ik de meeste kansen. Kijk, als Marco van Basten dan in de zwakste poule zou verzaken, lijkt me kritiek op zijn plaats. Stel dat Nederland nu derde wordt in de groepsfase, kunnen we Van Basten dit aanrekenen? Zou (bijvoorbeeld) Guus Hiddink het beter gedaan hebben tegen de vice- en wereldkampioen? Sowieso is dit niet na te gaan, laten we daarom maar hopen dat Van Basten het gewoon extreem goed gaat doen op het EK!quote:Op maandag 3 december 2007 14:08 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n ontzettend negativistische en cynische instelling en ik kan me niet voorstellen dat Van Basten dat als belangrijk ziet. Ik vind het eerder een soort van "shit, nu kunnen we hem óf niks verwijten, óf hij wordt opnieuw de grootste held van Nederland..."
Ok. Dat begrijp ik. Zelf ben ik vooral blij dat we volgend jaar in ieder geval een paar heel erg spannende wedstrijden krijgen. Als we in een zwakke poule hadden gezeten hadden we misschien drie vervelende wedstrijden gehad, en als we dan door waren gegaan hadden we misschien er met een vervelende wedstrijd in de kwartfinale alsnog uit gelegen. Nu is het, wat er ook gebeurt, vanaf de eerste dag spannend, en zoals altijd is het hopen dat het veel wedstrijden met Oranje gaan worden.quote:Op maandag 3 december 2007 14:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Liever had ik Oranje ingedeeld zien worden in de zwakst mogelijke pule, ik blijf een Nederlander die hoopt op succes en in de meest zwakke poule zie ik de meeste kansen. Kijk, als Marco van Basten dan in de zwakste poule zou verzaken, lijkt me kritiek op zijn plaats. Stel dat Nederland nu derde wordt in de groepsfase, kunnen we Van Basten dit aanrekenen? Zou (bijvoorbeeld) Guus Hiddink het beter gedaan hebben tegen de vice- en wereldkampioen? Sowieso is dit niet na te gaan, laten we daarom maar hopen dat Van Basten het gewoon extreem goed gaat doen op het EK!
In elke poule waar Nederland in zou komen had het spannend geweest kunnen zijn, ophet EK zijn immers geen zwakke broeders.quote:Op maandag 3 december 2007 14:33 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Nu is het, wat er ook gebeurt, vanaf de eerste dag spannend, en zoals altijd is het hopen dat het veel wedstrijden met Oranje gaan worden.
Van af het begin tot het einde hoeft helemaal niet hoor.quote:Op maandag 3 december 2007 16:43 schreef Tennessee het volgende:
Dat klopt, het hád in elke poule spannend kúnnen zijn, nu is het zéker van het begin tot het einde spannend. De eerste wedstrijd tegen Oostenrijk of de eerste wedstrijd tegen Italië is niet hetzelfde.
Nu weer over Marco van Basten?quote:Op maandag 3 december 2007 16:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
Van af het begin tot het einde hoeft helemaal niet hoor.
In Euro 2000 was de zelfde situatie met een "poule des doods" maar na 2 wedstrijden was het ook al niet meer spannend.
Volgens de statistieken is Nederland op papier gewoon de favoriet hoor!quote:Op maandag 3 december 2007 14:04 schreef M0NTANA het volgende:
Op zich is de loting ideaal voor Marco van Basten, het zal hem nu persoonlijk minder zwaar aangerekend worden dat hij de groepsfase niet overleeft dan wanneer Nederland op papier de favoriet zou zijn.
quote:3/12/2007 - 'Van Basten wijst Barcelona en Milan af'
(Gepost door RvN)
Volgens El Mundo Deportivo heeft Marco van Basten interesse van Barcelona en AC Milan afgewezen. Beide clubs zouden informeel geïnformeerd hebben of de huidige bondscoach interesse zou hebben in een functie bij die clubs. Barcelona zou daarmee anticiperen op het vertrek van Frank Rijkaard. Volgens de Spaanse club heeft marco van Basten echter besloten voorlopig in Nederland te willen blijven, mede vanwege het gezin, en te willen kiezen tussen het Nederlands elftal en Ajax.
quote:'Geen snel besluit over Van Basten'
Directeur Henk Kesler van de KNVB verwacht dat er morgen geen duidelijkheid komt over de toekomst van Marco van Basten als bondscoach van het Nederlands elftal. Hij verklaarde dat vanavond na afloop van de algemene vergadering betaald voetbal in Zeist.
Kesler spreekt morgen met Van Basten over een eventuele verlenging van diens contract, dat aan het einde van het Europees kampioenschap komende zomer in Oostenrijk en Zwitserland afloopt. Van Basten verklaarde gisteren na de EK-loting in Luzern dat hij er voor zichzelf al wel uit is.
Duidelijkheid
"En toch weet ik zeker dat er morgen niets naar buiten komt'', aldus Kesler. "Ik sluit zelfs niet uit dat er half januari nog geen duidelijkheid is. Het is ook weer niet zo dat we de zaak over het EK heen gaan tillen. Voor de start van het EK is er allang duidelijkheid. In Nederland kan je toch niets lang geheim houden.''
Kesler bevestigde dat een nieuw akkoord tussen beide partijen niet automatisch betekent dat Van Basten tot en met het WK van 2010 in Zuid-Afrika bondscoach is. "Het eventueel nieuwe contract met Van Basten bevat zeker een clausule over het komende EK. Ik ga er niet van uit maar als het daar helemaal mis gaat, dan moeten we toch afscheid van elkaar nemen.''
Kesler benadrukte dat de leiding van de KNVB bij het lichten van een dergelijke clausule niet alleen naar de prestaties kijkt. "Het gaat ook om de stemming rond Oranje. Dick Advocaat haalde met het Nederlands elftal op het EK van 2004 de halve finales. Dat is een uitstekende prestatie, maar toch wilden we niet met hem verder.''
Waarom nou op deze manier zou je zeggen. Krijg je dadelijk de discussie tussen van Basten en de KNVB over een eventueel ontslag na het EK wegens matige prestaties, dat is namelijk enigzins subjectief. Als ik van Basten na het WK hoorde denk ik dat hij nog wel tevreden is als we niet alle 3 de wedstrijden met meer dan 3-0 verliezen.quote:Op maandag 3 december 2007 20:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
En Kesler doet nog even zijn zegje:
[..]
Onvoorwaardelijk is het dus juist niét, want als hij op de EK slecht presteert is het over. En hij heeft er tot dusver helemaal niet weinig van gebakken, hij heeft twee keer op rij zonder moeite gekwalificeert en op het WK was de prestatie prima, met uitzondering van één wedstrijd tegen Portugal, misschien... Dus waarop is in vredesnaam dat idee gebaseert dat hij er niet veel van zou bakken?quote:Op dinsdag 4 december 2007 00:30 schreef northernlight81 het volgende:
...
En waarop is in vredesnaam die onvoorwaardelijke steun voor van Basten vandaan gekomen. Hij heeft er tot dusver nog weinig van gebakken, geen enkele reden om hem nu al contractverlenging te geven.
Ok, dus de KNVB rekent Van Basten af op de stemming rond Oranje... Als Kesler dit écht zo heeft gezegd vind ik dat erg kwalijk...quote:Op maandag 3 december 2007 20:33 schreef BliksemSchigt het volgende:
En Kesler doet nog even zijn zegje:
"Kesler benadrukte dat de leiding van de KNVB bij het lichten van een dergelijke clausule niet alleen naar de prestaties kijkt. "Het gaat ook om de stemming rond Oranje. Dick Advocaat haalde met het Nederlands elftal op het EK van 2004 de halve finales. Dat is een uitstekende prestatie, maar toch wilden we niet met hem verder.''
Bron?quote:Op dinsdag 4 december 2007 00:52 schreef golfer het volgende:
Volgens de statistieken worden we nummer 1 in onze poule.
Het gaat ook staat er.quote:Op dinsdag 4 december 2007 00:50 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ok, dus de KNVB rekent Van Basten af op de stemming rond Oranje... Als Kesler dit écht zo heeft gezegd vind ik dat erg kwalijk...
Waarom niet?quote:Op dinsdag 4 december 2007 00:50 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ok, dus de KNVB rekent Van Basten af op de stemming rond Oranje... Als Kesler dit écht zo heeft gezegd vind ik dat erg kwalijk...
Waarom zou Italië dat doen?quote:Op dinsdag 4 december 2007 01:02 schreef Radegast het volgende:
Ik denk dat Nederland - Italie een gelijkspelletje gaat worden, een dealtje tussen Marco en Roberto.
Toch handig, die connecties van onze bondscoach!
Misschien overschatten we Oranje wel te veel. Ik begrijp die fixatie op statistieken niet zo. Het WK? Hij heeft twee echt goede tegenstanders gehad; Argentinie en Portugal. Portugal was een belachelijke wedstrijd van beide kanten maar tegen Argentinie had men ook geen kans om te winnen. Winnen tegen Ivoorkust (1-2) en Servie-Montenegro (1-) is leuk maar idd alleen voor de statistieken.quote:Op dinsdag 4 december 2007 00:48 schreef Tennessee het volgende:
En hij heeft er tot dusver helemaal niet weinig van gebakken, hij heeft twee keer op rij zonder moeite gekwalificeert en op het WK was de prestatie prima, met uitzondering van één wedstrijd tegen Portugal, misschien... Dus waarop is in vredesnaam dat idee gebaseert dat hij er niet veel van zou bakken?
Jawel, oranje!quote:Op maandag 3 december 2007 16:39 schreef sjimz het volgende:
[..]
In elke poule waar Nederland in zou komen had het spannend geweest kunnen zijn, ophet EK zijn immers geen zwakke broeders.
Kesler is het holmaatje van Bassie!quote:Op dinsdag 4 december 2007 00:30 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Waarom nou op deze manier zou je zeggen. Krijg je dadelijk de discussie tussen van Basten en de KNVB over een eventueel ontslag na het EK wegens matige prestaties, dat is namelijk enigzins subjectief. Als ik van Basten na het WK hoorde denk ik dat hij nog wel tevreden is als we niet alle 3 de wedstrijden met meer dan 3-0 verliezen.
Het contract loopt af na het EK, dus dan gewoon een fatsoenlijke evaluatie of je met elkaar doorgaat. Nu ligt er direct de druk na het EK of je hem ontslaat of niet, wat toch al heel anders overkomt dan een contract niet verlengen.
En waarop is in vredesnaam die onvoorwaardelijke steun voor van Basten vandaan gekomen. Hij heeft er tot dusver nog weinig van gebakken, geen enkele reden om hem nu al contractverlenging te geven.
In de eerste wedstrijd een gelijkspel? Dat is wel erg risicovol en onverstandig.quote:Op dinsdag 4 december 2007 01:02 schreef Radegast het volgende:
Ik denk dat Nederland - Italie een gelijkspelletje gaat worden, een dealtje tussen Marco en Roberto.
Toch handig, die connecties van onze bondscoach!
Inderdaad, daar kan men later alleen maar spijt van krijgen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:00 schreef RayMania het volgende:
[..]
In de eerste wedstrijd een gelijkspel? Dat is wel erg risicovol en onverstandig.
Het is tenminste geen nederlaag!quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:00 schreef RayMania het volgende:
[..]
In de eerste wedstrijd een gelijkspel? Dat is wel erg risicovol en onverstandig.
Klopt, maar Radegast dacht dat Marco van Basten en Roberto Donadoni wellicht een gelijkspel zouden kunnen afspreken, maar lijkt me niet aan de orde. Sowieso, waarom zou Italië genoegen nemen met een gelijkspel?quote:
Omdat ze weten dat ze toch wel doorgaan tenkoste van de Fransen?quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, maar Radegast dacht dat Marco van Basten en Roberto Donadoni wellicht een gelijkspel zouden kunnen afspreken, maar lijkt me niet aan de orde. Sowieso, waarom zou Italië genoegen nemen met een gelijkspel.
De wedstrijd tegen Frankrijk wordt pas in de laatste speelronde gespeeld, na die wedstrijd kan niets meer worden goedgemaakt, waarom dan gokken op een gelijkspel tegen Oranje?quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:08 schreef UC0nn het volgende:
[..]
Omdat ze weten dat ze toch wel doorgaan tenkoste van de Fransen?
Zelfoverschatting? Hopen op een vriendendienst?quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:10 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
De wedstrijd tegen Frankrijk wordt pas in de laatste speelronde gespeeld, na die wedstrijd kan niets meer worden goedgemaakt, waarom dan gokken op een gelijkspel tegen Oranje?
Nulletje of tien lijkt me overdreven, denk wel dat Italië sterker is en meer kans maakt op de winst, maar misschien is het geluk van Marco van Basten nog niet op? Vriendendienst of akkoord lijkt me uitgesloten, dat risico ga je niet lopen in de eerste wedstrijd van de groepsfase, daar heb je alleen jezelf mee.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:12 schreef UC0nn het volgende:
[..]
Zelfoverschatting? Hopen op een vriendendienst?
Ik weet niet of er een deal zal zijn maar oranje mag zich gelukkig prijzen met een gelijkspel. Als de Italianen er echt voor gaan worden we met een nulletje of 10 van het veld gespeeld.
Ik vind het ook niet realistisch maar goed.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nulletje of tien lijkt me overdreven, denk wel dat Italië sterker is en meer kans maakt op de winst, maar misschien is het geluk van Marco van Basten nog niet op? Vriendendienst of akkoord lijkt me uitgesloten, dat risico ga je niet lopen in de eerste wedstrijd van de groepsfase, daar heb je alleen jezelf mee.
Er zit voor Italie ook niet echt een voordeel in. Mochten ze winnen van NL en van Roemenie, dan doet de 3e wedstrijd er niet meer toe en dat is veel aantrekkelijker dan nog vol aan de bak moeten tegen Frankrijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:16 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nulletje of tien lijkt me overdreven, denk wel dat Italië sterker is en meer kans maakt op de winst, maar misschien is het geluk van Marco van Basten nog niet op? Vriendendienst of akkoord lijkt me uitgesloten, dat risico ga je niet lopen in de eerste wedstrijd van de groepsfase, daar heb je alleen jezelf mee.
quote:Loting dwingt Van Basten tot keuzes
ANALYSE - Is het een ramp dat Nederland tijdens de eindronde van het EK straks meteen de twee finalisten van het laatste wereldkampioenschap voetbal tegenkomt?
Zo op het oog zou je zeggen van wel. De vaderlandse horeca zal er zeker niet blij mee zijn. Want er is een reële kans dat het na twee wedstrijden al over is met de Oranjegekte. Dat wordt dus lastig inkopen.Voor de supporters zal het een hele toer zijn om kaartjes te bemachtigen. Bern is voor Italianen en Fransen ook makkelijk bereikbaar. Oranje speelt, behalve tegen de Roemenen, zeker geen 'thuiswedstrijden'.
Sportief gezien is het voor Oranje misschien wel een gezegende loting die zich gisteren in Luzern voltrok. De aanwezigheid van Frankrijk en Italië dwingt bondscoach Marco van Basten immers tot het maken van een duidelijke keuze. Eindelijk.
Zowel Italië als Frankrijk moet sterker worden geacht dan het Nederlands elftal. Beide landen zijn in elk geval veel completer. Het belangrijkste verschil zit hem in de defensies. Frankrijk kan met Silvestre, Sagnol, Thuram, Gallas en Abidal verdedigers van wereldformaat binnen de lijnen brengen, geschoold in grote internationale competities. En wat te denken van Italië. Zambrotta, Nesta, Cannavaro en Grosso zijn verdedigers van absolute topklasse. Italië kon het zich veroorloven om de gehaaide Materazzi, de man van de kopstoot van Zidane, geregeld buiten de ploeg te houden.
De namen van Joris Mathijsen en John Heitinga vormen toch een schril contrast. Heitinga heeft een prachtige lange trap, maar toonde gisteren nog eens aan hoe flegmatiek hij is. De verdediger tastte volledig mis bij een verre uittrap van de keeper van NAC Breda. Het zijn foutjes die je je in de eredivisie al niet kunt veroorloven, laat staan op een groot toernooi tegen gelouterde spitsen als Mutu, Henry of Toni. Heitinga is in de eredivisie stil blijven staan. Oranje zou erbij gebaat zijn als hij in de winter naar Atletico Madrid vertrekt en in de Spaanse competitie onder grote druk leert te spelen.
Nederland mist achterin ook het meedogenloze van vooral de Italiaanse voetballer. Joris Mathijsen is in Duitsland een lieve voetballer gebleven. Uitgaan van de nul en loeren op een counterkansje lukt met dergelijke centrale verdedigers niet, al staat er nog zo'n goede Van der Sar achter. En dan heeft Oranje nog niet eens een echte linksback.
Er is maar één remedie om de verdedigende zwakte te verbloemen en om een kans te maken op een plaats in de kwartfinales. Oranje zal moeten gaan aanvallen. Brutaliteit is vereist. Van Basten wordt gedwongen te denken in de richting van dominant voetbal, met typisch Nederlandse elementen als het fel opjagen van de tegenstander en opkomende vleugelverdedigers. De bondscoach krijgt tijdens het EK een herkansing. Want het zijn precies de doelstellingen die Van Basten bij zijn aantreden als bondscoach formuleerde en die tijdens de kwalificatiereeks helemaal niet uit de verf kwamen.
Met een open en aanvallende strijdwijze kreeg Oranje tijdens het WK van 1998 het sterker geachte Argentinië op de knieën, dankzij een magistrale goal van Bergkamp. Na een geweldige assist overigens van Frank de Boer. Een dergelijke pass moet bij het huidige Oranje ook Heitinga kunnen geven.
Een fel jagend Nederlands elftal had twee jaar later bij het EK in eigen land in de halve finale van Italië moeten winnen, maar faalde vanaf de stip. Oranje verloor ook op het WK van 1998 na penalty's, nadat het geweldig partij had geboden aan de Brazilianen. De laatste twee grote toernooien was Portugal te sterk. Omdat het beter voetbalde of omdat Oranje zich liet provoceren. Het waren in elk geval tot de verbeelding sprekende duels.
Het EK levert sowieso drie aardige wedstrijden op. Want het zal wel zo zijn dat Nederland ook in het laatste duel met de Roemenen vol voor de winst moet gaan om de kwartfinales te bereiken. Uit dat oogpunt is het een hele aardig loting. In de groep van Oranje is geen berekenend voetbal mogelijk.
Wilber Hack
Alsof het door andere mensen komt dat Van Basten niet verder wil.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:32 schreef Tennessee het volgende:
Nou, iedereen die Van Basten aangezet heeft tot deze keuze hartelijk bedankt...
Gedaan. [Speculatie] Wie wordt nieuwe bc naar EK 2008quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:32 schreef sjimz het volgende:
Als hij maar niet naar Ajax toe gaat!
Wie opent het: "Wie moet Marco van Basten opvolgen?" topic?
Nee, witte zakdoekjes, fluitpartijen en topics als "Marco van Basten moet ontslagen worden" zullen vast geen invloed op zijn beslissing hebben gehad, om het maar niet te hebben over "mensen" als J. Derksen, J. Mulder en H. Borst.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:33 schreef sjimz het volgende:
[..]
Alsof het door andere mensen komt dat Van Basten niet verder wil.
naar EK 2008?quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:36 schreef -SG- het volgende:
[..]
Gedaan. [Speculatie] Wie wordt nieuwe bc naar EK 2008
Alsof Marco van Basten op Fok komtquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:36 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Nee, witte zakdoekjes, fluitpartijen en topics als "Marco van Basten moet ontslagen worden" zullen vast geen invloed op zijn beslissing hebben gehad, om het maar niet te hebben over "mensen" als J. Derksen, J. Mulder en H. Borst.
Jank toch niet zo, de meerderheid juicht deze beslissing toe!quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:36 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Nee, witte zakdoekjes, fluitpartijen en topics als "Marco van Basten moet ontslagen worden" zullen vast geen invloed op zijn beslissing hebben gehad, om het maar niet te hebben over "mensen" als J. Derksen, J. Mulder en H. Borst.
Ik!quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:38 schreef Tennessee het volgende:
Ik ga bij deze een actie beginnen om Van Basten tóch aan te houden tot 2010, wie doet er mee?
Zinloze actie, waarom zou je er überhaupt een seconde van je vrije tijd in steken?quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:38 schreef Tennessee het volgende:
Ik ga bij deze een actie beginnen om Van Basten tóch aan te houden tot 2010, wie doet er mee?
Denk je nou echt dat ik eraan mee ga doen!quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:40 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Das mooi, zodra er een girorekeningnummer bekend is zal ik je dat doorgeven!![]()
Ik denk alle Ajacieden die bang zijn dat hij naar Amsterdam komt.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:38 schreef Tennessee het volgende:
Misschien wel dezelfde reden als waarom jij al die moeite hebt gedaan die "moet ontslagen worden"-reeks draaiende te houden...quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:40 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zinloze actie, waarom zou je er überhaupt een seconde van je vrije tijd in steken?
Denk je nou echt dat dat enige invloed heeft gehad op de beslissing van Marco van Basten?quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:41 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Misschien wel dezelfde reden als waarom jij al die moeite hebt gedaan die "moet ontslagen worden"-reeks draaiende te houden...
helaas wel ja, niet veel waarschijnlijk maar alle kleine beetjes helpen he...quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat dat enige invloed heeft gehad op de beslissing van Marco van Basten?
Dan zou hij toch ook zien dat hij jou als steun en toeverlaat hier niet in de steek kan laten!quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:44 schreef Tennessee het volgende:
[..]
helaas wel ja, niet veel waarschijnlijk maar alle kleine beetjes helpen he...
Henkie Kessler leest hier elke keer mee.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:44 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Kom op, je overschat de invloed van één simpele topicreeks op een simpel jongerenforum.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:44 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Het is gewoon propaganda wat je voert!quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Kom op, je overschat de invloed van één simpele topicreeks op een simpel jongerenforum.
Mensen als jij maken de maatschappij kapot, begrijp dat nouquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Kom op, je overschat de invloed van één simpele topicreeks op een simpel jongerenforum.
Voel je je nu een heel klein beetje schuldig?quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Voel jij je niet heel erg nutteloos?quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:51 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Voel je je nu een heel klein beetje schuldig?
Sjimz, ik heb nog geen klacht tegen je ingedient maar nu moet je écht ophouden met dat gezuig van je of hij gaat morgen alsnog de deur uit...quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:53 schreef sjimz het volgende:
[..]
Voel jij je niet heel erg nutteloos?
Nadat je zo hard hebt gestreden maar het niets heeft geholpen!
Eindelijk gaat hij weg, dankzij deze topicreeks!![]()
Schuldig? Al zou ik invloed op zijn beslissing hebben gehad, dan kan ik me toch niet schuldig voelen?quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:51 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Voel je je nu een heel klein beetje schuldig?
Een dreigement aan het adres van sjimz, er zijn mensen voor minder geband.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:55 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Sjimz, ik heb nog geen klacht tegen je ingedient maar nu moet je écht ophouden met dat gezuig van je of hij gaat morgen alsnog de deur uit...
Je zei dat je hem al had ingediendquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:55 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Sjimz, ik heb nog geen klacht tegen je ingedient maar nu moet je écht ophouden met dat gezuig van je of hij gaat morgen alsnog de deur uit...
Dat heb ik niet gezegd...quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je zei dat je hem al had ingediend
...
Trots dat ie dankzij jou naar Ajax komt?quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Schuldig? Al zou ik invloed op zijn beslissing hebben gehad, dan kan ik me toch niet schuldig voelen?
Dan ben ik trots op het feit dat ik mijn doel bereikt heb en blij natuurlijk, maar dat ben ik nu ook!
Ja dat is BonJovi die eigenlijk Jurgen Colin heet.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:59 schreef Suijk het volgende:
Een beetje offtopic, maar spelers zitten wel degelijk op internet...laatst las ik een stukje van een van de Ajax spelers, dat het hem toch wat deed, dat er vooral op internet onder een anonieme naam de meest vreselijke dingen over je gezegd konden worden.
Spelers wellicht wel, maar Marco van Basten echt niet.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:59 schreef Suijk het volgende:
Een beetje offtopic, maar spelers zitten wel degelijk op internet...laatst las ik een stukje van een van de Ajax spelers, dat het hem toch wat deed, dat er vooral op internet onder een anonieme naam de meest vreselijke dingen over je gezegd konden worden.
Ik ben echt wel beterquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:00 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja dat is BonJovi die eigenlijk Jurgen Colin heet.
Hij zal echt wel weten wat er onder bevolking leeft en wat op diverse fora wordt gezegd. Of hij zich er daadwerkelijk iets van aantrekt is een tweede.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:02 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Spelers wellicht wel, maar Marco van Basten echt niet.
Misschien dat Mark van Bommel ook een vaste reageerder is in deze topicreeks?
Ik verwacht het ook niet, maar je weet maar nooit. Je hebt erg veel vrije tijd als bondscoach. Bovendien komen bij resultaten op Google al snel fok topics naar boven.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:02 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Spelers wellicht wel, maar Marco van Basten echt niet.
Misschien dat Mark van Bommel ook een vaste reageerder is in deze topicreeks?
Nee, dat niet. Maar als we Martin van Geel mogen geloven, past hij niet in de profielschets.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Trots dat ie dankzij jou naar Ajax komt?
Whaha je hebt wel gelijk gelijk FOKquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:04 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik verwacht het ook niet, maar je weet maar nooit. Je hebt erg veel vrije tijd als bondscoach. Bovendien komen bij resultaten op Google al snel fok topics naar boven.(check eens 'marco van basten ontslagen')
daar geloof je toch niet in?quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Maar als we Martin van Geel mogen geloven, past hij niet in de profielschets.
http://www.google.nl/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&channel=s&hl=nl&q=van+basten+moet+ontslagen+worden&meta=&btnG=Google+zoekenquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:04 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik verwacht het ook niet, maar je weet maar nooit. Je hebt erg veel vrije tijd als bondscoach. Bovendien komen bij resultaten op Google al snel fok topics naar boven.(check eens 'marco van basten ontslagen')
Hoop er op, hoop alleen niet dat het ijdele hoop blijkt te zijn.quote:
Geen fatsoenlijke pot voetbal spelen in een hele kwalificatiereeks en dan klagen dat je kritiek krijgtquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:36 schreef Tennessee het volgende:
quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:11 schreef Tennessee het volgende:
Zo'n beetje elke google waar "basten" en "ontslagen" in voorkomen zijn de eerste twee resultaten jouw topics hier op fok, Montana, wist je dat niet? Was dat niet waarom je al die andere van basten topics uit je OP liet?
Denk je nou echt dat Marco van Basten daarop gegoogled heeft?quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:11 schreef Tennessee het volgende:
Zo'n beetje elke google waar "basten" en "ontslagen" in voorkomen zijn de eerste twee resultaten jouw topics hier op fok, Montana, wist je dat niet? Was dat niet waarom je al die andere van basten topics uit je OP liet?
nu zal ik wel gebant zijndag allemaal!
![]()
=probeer toch maar een beetje normaal te reageren =quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:11 schreef Tennessee het volgende:
nu zal ik wel gebant zijndag allemaal!
![]()
quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:55 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat de sfeer nu wat beter wordt en we tenminste ook nog een leuk EK krijgen, al vind ik eigenlijk niet dat we dat nog verdienen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:36 schreef okee6 het volgende:
Het is te hopen dat Nederland nog wat wint in Zwitserland, anders gaat van Basten de geschiedenis in als de bondscoach die zijn enigste relevante wedstrijd (tegen Portugal) glansrijk verloor.
Mja, dat is erg persoonlijk. Het staat of valt met beleving. EK's hebben mij (op '88 na) nooit zo kunnen bekoren, dus daar ben ik al redelijk bevooroordeeld over ... en niet alleen de titelkandidaten maken een toernooi interessant voor mij ... zo'n Ghana als in 2006 vond ik geweldig om te zien bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:44 schreef EnGCatjuh het volgende:
Het enige verschil tussen het EK en het WK zijn Argentinië, Brazilië en in mindere mate Mexico.
Ja ok. Op die manier.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:46 schreef knnth het volgende:
[..]
Mja, dat is erg persoonlijk. Het staat of valt met beleving. EK's hebben mij (op '88 na) nooit zo kunnen bekoren, dus daar ben ik al redelijk bevooroordeeld over ... en niet alleen de titelkandidaten maken een toernooi interessant voor mij ... zo'n Ghana als in 2006 vond ik geweldig om te zien bijvoorbeeld.
Beter, hebt op een EK geen zwakke landen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:48 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja ok. Op die manier.
Het WK is natuurlijk een samenraapsel van veel meer verschillende voetbalstijlen.
Maar voor goed voetbal zit je op het EK (bijna) net zo goed.
wásquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:50 schreef Tennessee het volgende:
Euh, de Marco Van Basten topic was dit mensen...
Dus hou even op over sjimz okequote:Op dinsdag 4 december 2007 20:50 schreef Tennessee het volgende:
Niet was, isquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:50 schreef Tennessee het volgende:
Hoe bedoel je? Dinsdag 17 juni 2008 speelt Oranje haar laatste wedstrijd onder Marco van Basten, er zullen nog genoeg topics volgen! Of neem jij afscheid van dit topic/het FOK!forum?quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:50 schreef Tennessee het volgende:
Gaat iemand anders dan van de kwartfinale tot aan de finale coachen ??quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:57 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dinsdag 17 juni 2008 speelt Oranje haar laatste wedstrijd onder Marco van Basten,
quote:"En toch weet ik zeker dat er morgen niets naar buiten komt'', aldus Kesler. "Ik sluit zelfs niet uit dat er half januari nog geen duidelijkheid is.''
Zou jij hem graag als nieuwe trainer/coach van Ajax zien?quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:16 schreef Doc het volgende:
Jammer dat hij weggaat, maar DRD had laatst een heel aardige analyse waarom het voor hem een verstandig besluit is.
En die analyse was?quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:16 schreef Doc het volgende:
Jammer dat hij weggaat, maar DRD had laatst een heel aardige analyse waarom het voor hem een verstandig besluit is.
Ik wel iigquote:Op dinsdag 4 december 2007 22:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zou jij hem graag als nieuwe trainer/coach van Ajax zien?
liever wel, contract voor het leven in Amsterdamquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:32 schreef sjimz het volgende:
Als hij maar niet naar Ajax toe gaat!
Wie opent het: "Wie moet Marco van Basten opvolgen?" topic?
quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:57 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Een dreigement aan het adres van sjimz, er zijn mensen voor minder geband.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:44 schreef NJ het volgende:
Tennessee dreigt over een user bij zijn werkgever te gaan klagen, omdat hij het niet eens is met een post op een internetforum. Die zien we dit jaar in ieder geval niet meer terug.
quote:"Positie Van Basten onhoudbaar"
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Het merendeel van de deelnemers aan Het Sportgesprek van de Dag vindt dat de positie van Marco van Basten onhoudbaar is nu hij zijn vertrek heeft aangekondigd na het EK dat volgend jaar in Oostenrijk en Zwitserland wordt gehouden. Dat blijkt uit Het Sportgesprek van de Dag. Van de stemmers vindt 68 procent dat Van Basten eigenlijk niet kan aanblijven als bondscoach.
Overigens zegt KNVB-baas Henk Kesler op de website van de voetbalbond dat hij zich "behoorlijk heeft geërgerd aan het optreden van de NOS-verslaggever Arno Vermeulen, die aangaf dat de kans dat Marco van Basten tijdens het EK geen bondscoach zal zijn sterk is vergroot. Wel dertig tot veertig procent. Dat zijn onzinnige speculaties met een insinuerende lading" , aldus Kesler.
Maar het bezorgt je wel een vredige kerst en scheelt je handen vol werkquote:Op woensdag 5 december 2007 08:28 schreef RayMania het volgende:
Laten we het daar maar niet over hebben hier, maar gewoon ontopic.
Klopt. Real, Milan, HSV en Liverpool zijn kutclubs van niks.quote:Op donderdag 6 december 2007 12:59 schreef Krentenfleppert het volgende:
Van Basten kan er niks aan doen... hij heeft gewoon kutspelers!
Tja die clubs hebben 85 spelers onder contract staan, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal goed zijn!quote:Op donderdag 6 december 2007 13:02 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Klopt. Real, Milan, HSV en Liverpool zijn kutclubs van niks.
En de spelers van Oranje zitten altijd bij de eerste 15 (aangezien zulke clubs met rotatiesysteem werken).quote:Op donderdag 6 december 2007 13:06 schreef Krentenfleppert het volgende:
[..]
Tja die clubs hebben 85 spelers onder contract staan, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal goed zijn!![]()
Van Basten moet nu eenmaal roeien met de riemen die hij heeft en die zijn dus van zeer middelmatige kwaliteit. Het feit dat ie zich 2x op rij kwalificeert voor een eindtoernooi is daarom al een prestatie op zich!
quote:
quote:Op donderdag 6 december 2007 13:23 schreef Krentenfleppert het volgende:
Dat geldt zeker niet voor Drenthe, Babel, Kuyt en Robben... maar okee, Van Nistelrooij, Sneijder en Seedorf zijn redelijke voetballers en Van der Sar is een absolute held, maar daar houdt het m.i. ook wel bij op...
Tut tut, met zijn opvolger halen we het komende WK niet eens...quote:
Dan heb jij zeker de kwalificatiepoule niet gezienquote:Op donderdag 6 december 2007 22:00 schreef Krentenfleppert het volgende:
[..]
Tut tut, met zijn opvolger halen we het komende WK niet eens...
nee het feit dat de coach gewoon te min is voor Oranje dat we met zulke namen amper aan voetballen komen.quote:Op donderdag 6 december 2007 21:50 schreef RayMania het volgende:
Een bondscoach moet volgens jou spelers selecteren op naam?
Schotland, Noorwegen, IJsland en Macedonie.quote:Op vrijdag 7 december 2007 01:20 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dan heb jij zeker de kwalificatiepoule niet gezien
Dat denk ik niet. Zonder Van Basten stort alles zometeen als een kaartenhuis in elkaar. De Schotten worden bovendien steeds beter en maakten het de WK-finalisten, die ook niet de minsten zijn, flink lastig. Verder maakte Noorwegen het de huidige Europees Kampioen lastig en zijn Macedonie en IJsland zeker geen kleintjes. Tel daarbij op dat we dit met een nieuwe coach zullen moeten doen, die het ongetwijfeld minder doet dan Van Basten, en we kunnen ons beter richten op het EK van 2012...quote:Op vrijdag 7 december 2007 16:58 schreef DrDentz het volgende:
Wie heeft het over namen. Met zijn opvolger halen we het WK niet zeg je. Je kunt Hans Kraaij Jr voor de ploeg zetten en ze kwalificeren zich voor 2010.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:54 schreef Krentenfleppert het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Zonder Van Basten stort alles zometeen als een kaartenhuis in elkaar.
quote:
quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:35 schreef Doc het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd dek ik dat de volgende coach het echt niet beter gaat doen. MvB is zo slecht nog niet.
quote:Seedorf: 'Je geeft en geeft en krijgt niets terug'
07/12/2007 23:55
Clarence Seedorf blijkt zijn aanvankelijke bijrol bij het Nederlands elftal toch niet helemaal zonder problemen te hebben verteerd. De middenvelder van AC Milan vertelde RTL Sport dat hij het moeilijk heeft gehad.
'Ik heb wel eens gedacht: Waar doe ik het nog voor? Je geeft en geeft en geeft, en je krijgt er niets voor terug', verwees Seedorf naar zijn serie van korte invalbeurten bij Oranje.
Sinds oktober begon de 85-voudig international (elf goals) wél drie keer achter elkaar in de basis. Toch is zijn verhouding met bondscoach Marco van Basten verre van ideaal, meent de dertigjarige ex-Ajacied.
'We gaan professioneel met elkaar om. Er kan meer gevoel bij, dat moet nog groeien. Ik wil graag een verlengstuk zijn met mijn ervaring onder zíjn leiding', aldus Seedorf.
Ik zou er maar niet te veel op rekenen.quote:Op zaterdag 8 december 2007 00:23 schreef knnth het volgende:
Hopelijk gaat hij helemaal opbloeien onder de volgende bondscoach.
Eerst bij Tsjechie, Roemenie en Finland. Vervolgens bij Roemenie, Bulgarije en Wit-Rusland.quote:Op vrijdag 7 december 2007 16:55 schreef Krentenfleppert het volgende:
[..]
Schotland, Noorwegen, IJsland en Macedonie.
En wat heb je dan wel aan 'namen'? Het is juist de kunst om deze zogeheten 'namen' in het gareel te houden en je daarmee te plaatsen voor de eindtoernooien. Dit is Marco 2x achter elkaar gelukt, waarvan 1x na een zeer moeilijke kwalificatiepoule, dus heeft ie het gewoon uitstekend gedaan.
er is in de houding van Seedorf zelf ook wel wat verandert natuurlijkquote:Op zaterdag 8 december 2007 16:20 schreef Doc het volgende:
Ik vind het wel grappig die hele pro-Seedorf brigade, als het ze uitkomt. Die was tot zo'n twee jaar ook geheel stil - op Tong en mijzelf na. Maar nu komen ze plots uit alle hoeken en gaten ....
Niet echt. Hij is hetzelfde gebleven als-ie altjd al was. Alleen was men niet bereid die kant van Seedorf te zien.quote:Op zondag 9 december 2007 02:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er is in de houding van Seedorf zelf ook wel wat verandert natuurlijk
Tja, ik heb serieus mijn twijfels gehad over Seedorf in het Nederlands elftal, zo opmerkelijk is dat nou ook weer niet.quote:Op zondag 9 december 2007 12:20 schreef Doc het volgende:
[..]
Niet echt. Hij is hetzelfde gebleven als-ie altjd al was. Alleen was men niet bereid die kant van Seedorf te zien.
Men accepteert in het voetbalwereldje nou eenmaal eerder iets van een ervaren speler.quote:Op zondag 9 december 2007 12:20 schreef Doc het volgende:
[..]
Niet echt. Hij is hetzelfde gebleven als-ie altjd al was. Alleen was men niet bereid die kant van Seedorf te zien.
quote:Nederlands volk wil Van Basten nu al weg
Bondscoach Marco van Basten moet nu meteen al opstappen. Dat vindt een meerderheid van de Nederlanders die zijn ondervraagd voor een peiling van Maurice de Hond. Foppe de Haan wordt vervolgens het meest genoemd als opvolger.
Onder alle respondenten ziet 53 procent liever dat de oud-international nu al opstapt, 41 procent vindt dat niet nodig, terwijl 7 procent geen mening heeft. De Haan moet bij een vervroegd vertrek van Van Basten Oranje leiden tijdens het aanstaande EK, vindt 52 procent. Ook Louis van Gaal (14 procent), Co Adriaanse (13) en Martin Jol (7) worden genoemd.
Als Van Basten gewoon zijn contract uitdient tot na het EK in Zwitserland en Oostenrijk, dan is Guus Hiddink, nu nog bondscoach van Rusland, de favoriete opvolger (35 procent). Overigens op de voet gevolgd door De Haan (33). Ook hier noemen de ondervraagden Co Adriaanse (7), Louis van Gaal (6) en Martin Jol (3).
Ronald Koeman (3 procent), Bert van Marwijk (2) en Leo Beenhakker (1) genieten ook enige voorkeur. Hiddink en De Haan hebben overigens al aangegeven geen interesse te hebben in de functie van bondscoach van Oranje.
Ach, ik heb hem ook altijd gesteund en werd vaak voor gek verklaard, nu is iedereen pro-Clarence Seedorf.quote:Op zaterdag 8 december 2007 16:20 schreef Doc het volgende:
Ik vind het wel grappig die hele pro-Seedorf brigade, als het ze uitkomt. Die was tot zo'n twee jaar ook geheel stil - op Tong en mijzelf na. Maar nu komen ze plots uit alle hoeken en gaten ....
Hij was 3 a 4 jaar geleden ook al aardig ervaren hoor ...quote:Op zondag 9 december 2007 15:14 schreef sjimz het volgende:
[..]
Men accepteert in het voetbalwereldje nou eenmaal eerder iets van een ervaren speler.
Dat hele gezeik om die penalties is altijd belachelijk geweest en is het nu, daar is het eigenlijk ook allemaal mee begonnen. Met dat hij zogenaamd een lastige speler was. Was zelf in ieder geval blij toen hij op het EK 2004 in de basis kwam en vond hem de eerste wedstrijd op dat EK ook gewoon goed spelen, de tweede net als de rest van het team wat minder. Maar die anti-Seedorf kritiek ben ik het nooit helemaal mee eens geweest. Hou zelf wel van voetballers met een sterke eigen mening. Kan me ook kapot ergeren aan het gezeik op mensen die ambitie tonen hier in Nederland, als je zegt dat je kampioen wilt worden als subtopper/middenmoter word je meteen afgeschoten en belachelijk gemaakt. Je bent hier zo verschrikkelijk snel een eigenwijse betweter.quote:Op zondag 9 december 2007 20:54 schreef Doc het volgende:
[..]
Hij was 3 a 4 jaar geleden ook al aardig ervaren hoor ...
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op zondag 9 december 2007 20:57 schreef Doc het volgende:
Persoonlijk denk ik dus dat de volgende trainer het niet beter gaat doen: ik vermoed niet dat de resultaten EN het spel er op vooruit zullen gaan.
Ach, gezien de loting moet iedere bondscoach zich kunnen plaatsen voor het WK, daarbij denk ik dat iedere bondscoach al snel wat beter gewaardeerd zal worden door het publiek.quote:Op zondag 9 december 2007 20:57 schreef Doc het volgende:
Persoonlijk denk ik dus dat de volgende trainer het niet beter gaat doen: ik vermoed niet dat de resultaten EN het spel er op vooruit zullen gaan.
(en wat al scheelt voor de volgende is dat vdSAR er dan niet meer bij is ....)
Natuurlijk issie wat ouder.. wat meer ervaring..quote:Op zondag 9 december 2007 02:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er is in de houding van Seedorf zelf ook wel wat verandert natuurlijk
De nieuwe bondscoach moet zorgen dat hij de spelers op de juiste plek zet en zo fatsoenlijk voetbal laat zien..quote:Op maandag 10 december 2007 08:59 schreef Suijk het volgende:
De nieuwe bondscoach hoeft alleen maar te zorgen dat hij de publieke opinie volgt. Dan blijf je 'geliefd', maar zo zullen we alleen nooit wat winnen.
Neuh, is niet waar. De bondscoach moet niet zo eigenwijs zijn, al ziet zelfs een blinde kip dat het niet goed is, moet hij niet gaan verkondigen dat het wel goed is. In de bijna drieënhalf jaar dat Marco van Basten bondscoach is, hebben we geen negentig minuten fatsoenlijk voetbal gezien, dat kan dus makkelijk beter.quote:Op maandag 10 december 2007 08:59 schreef Suijk het volgende:
De nieuwe bondscoach hoeft alleen maar te zorgen dat hij de publieke opinie volgt. Dan blijf je 'geliefd', maar zo zullen we alleen nooit wat winnen.
Zeker weten.. Het is toch ronduit belachelijk dat er vele bondscoaches zijn ter wereld zie in hetzelfde tijdsbestek WEL fatsoenlijk voetbal kunnen laten zien.. Dus niet zeiken dat je te weinig tijd hebt Bassie!quote:Op maandag 10 december 2007 09:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Neuh, is niet waar. De bondscoach moet niet zo eigenwijs zijn, al ziet zelfs een blinde kip dat het niet goed is, moet hij niet gaan verkondigen dat het wel goed is. In de bijna drieënhalf jaar dat Marco van Basten bondscoach is, hebben we geen negentig minuten fatsoenlijk voetbal gezien, dat kan dus makkelijk beter.
Gezien de mogelijkheden (topspelers van topclubs, weliswaar vooral offensief ingestelde spelers) moet er veel meer mogelijk zijn dat wat Marco van Basten ons voorschotelde, maar als we Van Basten moeten geloven was de 0-1 in Slovenië geweldig en de 1-0 thuisoverwinning tegen Luxemburg ook meer dan goed.quote:Op maandag 10 december 2007 09:10 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Zeker weten.. Het is toch ronduit belachelijk dat er vele bondscoaches zijn ter wereld zie in hetzelfde tijdsbestek WEL fatsoenlijk voetbal kunnen laten zien.. Dus niet zeiken dat je te weinig tijd hebt Bassie!![]()
Man.. je hebt spelers tot je beschikking die spelen bij de grootste clubs van Europa..
Natuurlijk is het spelen tegen de kleine ploegen lastig.. ze hangen met z'n allen voor de goal.. en je speelt tegen een muur.. Maar dan ben je WEL aan je stand verplicht dat je constant aanvallend voetbal laat zien om die muur te kunnen slopen.. En dat hebben we toch echt NIET gezien..quote:Op maandag 10 december 2007 09:14 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Gezien de mogelijkheden (topspelers van topclubs, weliswaar vooral offensief ingestelde spelers) moet er veel meer mogelijk zijn dat wat Marco van Basten ons voorschotelde, maar als we Van Basten moeten geloven was de 0-1 in Slovenië geweldig en de 1-0 thuisoverwinning tegen Luxemburg ook meer dan goed.
Juist de man die aanvallend, dominant en attractief voetbal zo belangrijk vindt, maakt zich hier volkomen belachelijk. Hoe kan je het waardeloze spel onder Marco van Basten na drieënhalf jaar nog zo verdedigen?quote:'Begrijpelijk besluit Van Basten'
door Johan Cruijff
AMSTERDAM - Aan de ene kant is het jammer dat Marco van Basten en John van ’t Schip er na het EK mee stoppen, aan de andere kant is het ook begrijpelijk. Als je vier jaar iets gedaan hebt dan is het logisch dat je aan iets anders toe bent. Ook al is het op veel onderdelen leuk geweest.
Tegelijkertijd is het bondscoachschap soms ook enorm frustrerend. Een van de grootste moeilijkheden waar iedere bondscoach tegenaan loopt, is dat je alles kunt verzinnen, om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat je toch opnieuw moet beginnen. Dan is die speler geblesseerd, dan zit de ander in een vormcrisis en zo zijn talloze redenen te bedenken waardoor je weinig grip op de situatie hebt. Ook omdat je de spelers maar één keer in de twee, drie maanden bij je hebt. En dan meestal nog voor een paar dagen.
Terugkijkend op vier jaar Van Basten en Van ’t Schip, hebben ze het qua resultaat meer dan uitstekend gedaan. De kritiek is vooral gericht op het spelniveau. Ik heb daar altijd moeite mee gehad.
Want op het moment dat het Nederlands elftal tijdens de loting voor EURO 2008 als beste team in pot 1 zat, lagen vrijwel alle Nederlandse clubs uit de Europese toernooien. Kijk je naar de prestaties van de internationals in het buitenland, dan steekt ook daar slechts een enkeling er bovenuit. Toch sta je boven aan de Europese ranking.
Terugkomend op het spelpeil, heb ik al vaker gezegd dat het niveau een weerspiegeling van het totale Nederlandse voetbal is. Dat is de afgelopen jaren namelijk hard achteruit gehold. Helaas zien weinig mensen dit in, maar als iedereen de oogkleppen ophoudt dan zal het straks alleen maar erger gaan worden.
Intussen houden de kenners zich vooral bezig met de vraag of er 4-4-2 of 4-3-3 moet worden gespeeld. Terwijl dit alleen maar afleidt van de discussie die daadwerkelijk gevoerd zou moeten worden. Namelijk de vaststelling dat het met systemen primair gaat om hoe de posities tijdens de wedstrijd worden ingevuld. Dat positiespel, dat ooit de kracht van het Nederlandse voetbal was, is momenteel bedroevend. En of je nu 4-4-2 of 4-3-3 speelt, het is daardoor lood om oud ijzer.
Dat valt de jonge voetballers niet aan te rekenen, maar wel alle trainers en coaches die ze hebben opgeleid. Als ik nu weer hoor dat Adrie Koster bij Ajax het onderlinge coachen van zijn spelers wil aanscherpen, dan is er in het voortraject natuurlijk iets verschrikkelijk misgegaan. En zo kan ik er nog wel een paar noemen.
Je ziet het zodra het niveau wordt opgeschroefd. Tijdens een EK voor jeugd oogt het allemaal nog goed, daarna stokt het. Hetzelfde zie je met veel talenten die bij Ajax, Feyenoord en PSV debuteren. Op een gemiddeld eredivisieniveau gaat het nog, maar zodra ze met de Europese normen geconfronteerd worden gaat het mis.
Daarom ben ik ook altijd voorzichtig met mijn kritiek op het Nederlands elftal geweest. Omdat het probleem niet direct bij het nationale team ligt, maar vooral bij wat er bij de clubs gebeurt. Dat gegeven heb ik altijd bij al die oeverloze en vaak ook onaangename discussies gemist.
Omdat hij het brein erachter isquote:Op maandag 10 december 2007 09:20 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Juist de man die aanvallend, dominant en attractief voetbal zo belangrijk vindt, maakt zich hier volkomen belachelijk. Hoe kan je het waardeloze spel onder Marco van Basten na drieënhalf jaar nog zo verdedigen?
We kunnen hem toch nooit meer serieus nemen?quote:Op maandag 10 december 2007 09:21 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Omdat hij het brein erachter is
Nja.. weet je wat het is.. Cruijff zegt een hele hoop.. maar het is allemaal zo vaag en omslachtig.. en nog eens tegenstrijdig ook nog..quote:Op maandag 10 december 2007 09:23 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
We kunnen hem toch nooit meer serieus nemen?
SORRY HOOR!! Waar gaat de hoofd discussie om? De opstelling moet juist in de ogen van vele veranderd worden omdat er bij de huidige manier van spelen de spelers op de verkeerde positie gezet worden..quote:ntussen houden de kenners zich vooral bezig met de vraag of er 4-4-2 of 4-3-3 moet worden gespeeld. Terwijl dit alleen maar afleidt van de discussie die daadwerkelijk gevoerd zou moeten worden. Namelijk de vaststelling dat het met systemen primair gaat om hoe de posities tijdens de wedstrijd worden ingevuld.
Bullshit! Het nationale team heeft de keuze uit elke speler die de desbetreffende nationaliteit aanhangt.. Het is dus aan de BONDSCOACH! om de beste spelers te selecteren en deze tot een goed team samen te smeden..quote:Daarom ben ik ook altijd voorzichtig met mijn kritiek op het Nederlands elftal geweest. Omdat het probleem niet direct bij het nationale team ligt, maar vooral bij wat er bij de clubs gebeurt. Dat gegeven heb ik altijd bij al die oeverloze en vaak ook onaangename discussies gemist.
Tsja.. als we dat eens wisten.. ik hoop nog steeds maar dat van Basten het NU niet wordt.. maar pas over een x-aantal jaar als ie wat ervaring opgedaan heeft.. Geef mij nu maar een ervaren coach met een neusje voor peoplesmanagement!quote:Op maandag 10 december 2007 09:31 schreef M0NTANA het volgende:
Marco van Basten én Johan Cruijff vallen niet meer serieus te nemen, maar uitgerekend Cruijff gaat Van Basten een baantje bij Ajax bezorgen. Hoe kan Ajax zo stom zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |