abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55025469
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 00:54 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Bron?
Zie de OP met de statistieken.
pi_55025584
Ik denk dat Nederland - Italie een gelijkspelletje gaat worden, een dealtje tussen Marco en Roberto.

Toch handig, die connecties van onze bondscoach!
  dinsdag 4 december 2007 @ 08:23:34 #128
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55027218
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 00:50 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Ok, dus de KNVB rekent Van Basten af op de stemming rond Oranje... Als Kesler dit écht zo heeft gezegd vind ik dat erg kwalijk...
Waarom niet?

Moet nog zien of Marco van Basten de prestatie van Dick Advocaat weet te evenaren, laat staan te verbeteren.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 4 december 2007 @ 08:28:00 #129
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55027251
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 01:02 schreef Radegast het volgende:
Ik denk dat Nederland - Italie een gelijkspelletje gaat worden, een dealtje tussen Marco en Roberto.

Waarom zou Italië dat doen?
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_55027530
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 00:48 schreef Tennessee het volgende:
En hij heeft er tot dusver helemaal niet weinig van gebakken, hij heeft twee keer op rij zonder moeite gekwalificeert en op het WK was de prestatie prima, met uitzondering van één wedstrijd tegen Portugal, misschien... Dus waarop is in vredesnaam dat idee gebaseert dat hij er niet veel van zou bakken?
Misschien overschatten we Oranje wel te veel. Ik begrijp die fixatie op statistieken niet zo. Het WK? Hij heeft twee echt goede tegenstanders gehad; Argentinie en Portugal. Portugal was een belachelijke wedstrijd van beide kanten maar tegen Argentinie had men ook geen kans om te winnen. Winnen tegen Ivoorkust (1-2) en Servie-Montenegro (1-) is leuk maar idd alleen voor de statistieken.

Vervolgens kom je in een kwalificatiepoule voor het EK, als je deze doorloopt en vervolgens je prestatie afmeet aan hoe vaak je hebt gewonnen dan heb je natuurlijk een mooi verhaal naar buiten toe maar in realiteit speel je tegen landen die in 90% van de gevallen de eindronde niet eens halen. Je speelt tegen landen als Albanie, Luxemburg en Slovenie. Landen die je standaard met een helft goed en aanvallend voetbal op 3-0 achterstand moet zetten om daarna lekker de wedstrijd te verkrachten. In plaats daarvan laten we zwak en traag voetbal zien waar geen enkele inspiratie of vechtlust vanuit gaat. Als je dan de selectie van Oranje afzet tegen de selectie van Luxemburg, Albanie of Slovenie dan kun je niet anders dan concluderen dan dat ze ver beneden hun kunnen spelen en dat doen ze niet 1x, of elke 2e helft, nee dat doen ze continue, ook als ze tot ver in de 2e helft nog 0-0 staan.

Vervolgens heb je de 'sterkere' landen: Roemenie, Wit-Rusland en Bulgarije. Allemaal stuk voor stuk landen die Nederland op een eindronde, als het er echt toe doet, met gemak opzij moet kunnen zetten maar goed het is een kwalificatieronde dus het wordt wat lastiger. Wat zie je dan? Dan win je 2x, speel je 2x gelijk en verlies je 2x...dat je een keer op je bek gaat a la maar dat je slechts 2 overwinningen weet te halen uit 6 wedstrijden tegen middelmatige Oost-Europese landen

Kortom, wat hebben we nu? Zodra Bassie tegen toplanden speelt dan maken ze weinig tot geen kans, spelen ze tegen middelmatige landen dan kunnen ze het alleen opbrengen om te winnen als het ergens omgaat en spelen ze tegen zwakke landen dan kunnen ze het net opbrengen om te winnen. Nu weet ik niet hoe het zit met je eigen verwachtingspatroon maar de basis van Oranje speelt bij clubs als Real, Arsenal, AC Milan & Manchester United. Van zo'n selectie verwacht ik iets meer dan dat het zich kan meten met B-landen uit Oost-Europa.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_55028367
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:39 schreef sjimz het volgende:

[..]

In elke poule waar Nederland in zou komen had het spannend geweest kunnen zijn, ophet EK zijn immers geen zwakke broeders.
Jawel, oranje!
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 00:30 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Waarom nou op deze manier zou je zeggen. Krijg je dadelijk de discussie tussen van Basten en de KNVB over een eventueel ontslag na het EK wegens matige prestaties, dat is namelijk enigzins subjectief. Als ik van Basten na het WK hoorde denk ik dat hij nog wel tevreden is als we niet alle 3 de wedstrijden met meer dan 3-0 verliezen.

Het contract loopt af na het EK, dus dan gewoon een fatsoenlijke evaluatie of je met elkaar doorgaat. Nu ligt er direct de druk na het EK of je hem ontslaat of niet, wat toch al heel anders overkomt dan een contract niet verlengen.
En waarop is in vredesnaam die onvoorwaardelijke steun voor van Basten vandaan gekomen. Hij heeft er tot dusver nog weinig van gebakken, geen enkele reden om hem nu al contractverlenging te geven.
Kesler is het holmaatje van Bassie!
pi_55028389
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 01:02 schreef Radegast het volgende:

In de eerste wedstrijd een gelijkspel? Dat is wel erg risicovol en onverstandig.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:02:16 #133
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55028411
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:00 schreef RayMania het volgende:

[..]

In de eerste wedstrijd een gelijkspel? Dat is wel erg risicovol en onverstandig.
Inderdaad, daar kan men later alleen maar spijt van krijgen.
pi_55028428
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:00 schreef RayMania het volgende:

[..]

Het is tenminste geen nederlaag!
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:06:36 #135
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55028460
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:03 schreef UC0nn het volgende:

[..]

Het is tenminste geen nederlaag!
Klopt, maar Radegast dacht dat Marco van Basten en Roberto Donadoni wellicht een gelijkspel zouden kunnen afspreken, maar lijkt me niet aan de orde. Sowieso, waarom zou Italië genoegen nemen met een gelijkspel?
pi_55028482
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:06 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Klopt, maar Radegast dacht dat Marco van Basten en Roberto Donadoni wellicht een gelijkspel zouden kunnen afspreken, maar lijkt me niet aan de orde. Sowieso, waarom zou Italië genoegen nemen met een gelijkspel.
Omdat ze weten dat ze toch wel doorgaan tenkoste van de Fransen?
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:10:34 #137
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55028510
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:08 schreef UC0nn het volgende:

[..]

Omdat ze weten dat ze toch wel doorgaan tenkoste van de Fransen?
De wedstrijd tegen Frankrijk wordt pas in de laatste speelronde gespeeld, na die wedstrijd kan niets meer worden goedgemaakt, waarom dan gokken op een gelijkspel tegen Oranje?
pi_55028539
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:10 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

De wedstrijd tegen Frankrijk wordt pas in de laatste speelronde gespeeld, na die wedstrijd kan niets meer worden goedgemaakt, waarom dan gokken op een gelijkspel tegen Oranje?
Zelfoverschatting? Hopen op een vriendendienst?

Ik weet niet of er een deal zal zijn maar oranje mag zich gelukkig prijzen met een gelijkspel. Als de Italianen er echt voor gaan worden we met een nulletje of 10 van het veld gespeeld.
  dinsdag 4 december 2007 @ 10:16:51 #139
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55028605
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:12 schreef UC0nn het volgende:

[..]

Zelfoverschatting? Hopen op een vriendendienst?

Ik weet niet of er een deal zal zijn maar oranje mag zich gelukkig prijzen met een gelijkspel. Als de Italianen er echt voor gaan worden we met een nulletje of 10 van het veld gespeeld.
Nulletje of tien lijkt me overdreven, denk wel dat Italië sterker is en meer kans maakt op de winst, maar misschien is het geluk van Marco van Basten nog niet op? Vriendendienst of akkoord lijkt me uitgesloten, dat risico ga je niet lopen in de eerste wedstrijd van de groepsfase, daar heb je alleen jezelf mee.
pi_55028655
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:16 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Nulletje of tien lijkt me overdreven, denk wel dat Italië sterker is en meer kans maakt op de winst, maar misschien is het geluk van Marco van Basten nog niet op? Vriendendienst of akkoord lijkt me uitgesloten, dat risico ga je niet lopen in de eerste wedstrijd van de groepsfase, daar heb je alleen jezelf mee.
Ik vind het ook niet realistisch maar goed.

Nulletje of 5 dan.
pi_55028692
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 10:16 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Er zit voor Italie ook niet echt een voordeel in. Mochten ze winnen van NL en van Roemenie, dan doet de 3e wedstrijd er niet meer toe en dat is veel aantrekkelijker dan nog vol aan de bak moeten tegen Frankrijk natuurlijk.
Wat wel kan, is dat Italie in het toernooi moet groeien en dus de eerste wedstrijd nog niet optimaal zal presteren.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_55034603
Kwalificatie wedstrijden moet je niet naar kijken wanneer het EK begint. Je komt dan in een andere sfeer en je hebt iets extra's. Je weet gewoon dat je tegen grootmachten moet en dat je voor elk bal moet gaan. Je ziet Pirlo lopen en je weet dat je hem geen ruimte moet geven,als aanvaller voel je het gehijg van Gatusso. Het is een zomer middag en iedereen is verkleed in het Oranje, dat speelt toch ook anders dan in een kille sfeer in het midden oosten.
AFC AJAX
pi_55036556
quote:
Loting dwingt Van Basten tot keuzes

ANALYSE - Is het een ramp dat Nederland tijdens de eindronde van het EK straks meteen de twee finalisten van het laatste wereldkampioenschap voetbal tegenkomt?

Zo op het oog zou je zeggen van wel. De vaderlandse horeca zal er zeker niet blij mee zijn. Want er is een reële kans dat het na twee wedstrijden al over is met de Oranjegekte. Dat wordt dus lastig inkopen.Voor de supporters zal het een hele toer zijn om kaartjes te bemachtigen. Bern is voor Italianen en Fransen ook makkelijk bereikbaar. Oranje speelt, behalve tegen de Roemenen, zeker geen 'thuiswedstrijden'.

Sportief gezien is het voor Oranje misschien wel een gezegende loting die zich gisteren in Luzern voltrok. De aanwezigheid van Frankrijk en Italië dwingt bondscoach Marco van Basten immers tot het maken van een duidelijke keuze. Eindelijk.

Zowel Italië als Frankrijk moet sterker worden geacht dan het Nederlands elftal. Beide landen zijn in elk geval veel completer. Het belangrijkste verschil zit hem in de defensies. Frankrijk kan met Silvestre, Sagnol, Thuram, Gallas en Abidal verdedigers van wereldformaat binnen de lijnen brengen, geschoold in grote internationale competities. En wat te denken van Italië. Zambrotta, Nesta, Cannavaro en Grosso zijn verdedigers van absolute topklasse. Italië kon het zich veroorloven om de gehaaide Materazzi, de man van de kopstoot van Zidane, geregeld buiten de ploeg te houden.

De namen van Joris Mathijsen en John Heitinga vormen toch een schril contrast. Heitinga heeft een prachtige lange trap, maar toonde gisteren nog eens aan hoe flegmatiek hij is. De verdediger tastte volledig mis bij een verre uittrap van de keeper van NAC Breda. Het zijn foutjes die je je in de eredivisie al niet kunt veroorloven, laat staan op een groot toernooi tegen gelouterde spitsen als Mutu, Henry of Toni. Heitinga is in de eredivisie stil blijven staan. Oranje zou erbij gebaat zijn als hij in de winter naar Atletico Madrid vertrekt en in de Spaanse competitie onder grote druk leert te spelen.

Nederland mist achterin ook het meedogenloze van vooral de Italiaanse voetballer. Joris Mathijsen is in Duitsland een lieve voetballer gebleven. Uitgaan van de nul en loeren op een counterkansje lukt met dergelijke centrale verdedigers niet, al staat er nog zo'n goede Van der Sar achter. En dan heeft Oranje nog niet eens een echte linksback.

Er is maar één remedie om de verdedigende zwakte te verbloemen en om een kans te maken op een plaats in de kwartfinales. Oranje zal moeten gaan aanvallen. Brutaliteit is vereist. Van Basten wordt gedwongen te denken in de richting van dominant voetbal, met typisch Nederlandse elementen als het fel opjagen van de tegenstander en opkomende vleugelverdedigers. De bondscoach krijgt tijdens het EK een herkansing. Want het zijn precies de doelstellingen die Van Basten bij zijn aantreden als bondscoach formuleerde en die tijdens de kwalificatiereeks helemaal niet uit de verf kwamen.

Met een open en aanvallende strijdwijze kreeg Oranje tijdens het WK van 1998 het sterker geachte Argentinië op de knieën, dankzij een magistrale goal van Bergkamp. Na een geweldige assist overigens van Frank de Boer. Een dergelijke pass moet bij het huidige Oranje ook Heitinga kunnen geven.
Een fel jagend Nederlands elftal had twee jaar later bij het EK in eigen land in de halve finale van Italië moeten winnen, maar faalde vanaf de stip. Oranje verloor ook op het WK van 1998 na penalty's, nadat het geweldig partij had geboden aan de Brazilianen. De laatste twee grote toernooien was Portugal te sterk. Omdat het beter voetbalde of omdat Oranje zich liet provoceren. Het waren in elk geval tot de verbeelding sprekende duels.

Het EK levert sowieso drie aardige wedstrijden op. Want het zal wel zo zijn dat Nederland ook in het laatste duel met de Roemenen vol voor de winst moet gaan om de kwartfinales te bereiken. Uit dat oogpunt is het een hele aardig loting. In de groep van Oranje is geen berekenend voetbal mogelijk.

Wilber Hack
pi_55039466
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 08:28 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Waarom zou Italië dat doen?
Omdat ze vaak slecht spelen de eerste wedstrijd.
pi_55041551
Van Basten vertrekt na EK 2008
**De bondscoaches Marco van Basten en
John van 't Schip hebben KNVB-preses
Henk Kesler laten weten na het EK van
2008 een andere weg in te slaan.

Na vier jaar wordt het tijd voor een
nieuwe omgeving,zo lichtte Van Basten
toe. Hoewel John en ik allebei absoluut
geen idee hebben wat de toekomst ons
brengt,vonden we het onze plicht om de
KNVB,die voor ons een goede werkgever
is geweest,tijdig te informeren.

Kesler zei in een eerste reactie dat
hij het vertrek van beide bondscoaches
betreurt,maar respecteert.Ik waardeer
dat ze ons tijdig hebben geïnformeerd.
We hebben nu de tijd om te gaan werken
aan de opvolging,aldus de voorzitter.

Bron: http://teletekst.nos.nl
  dinsdag 4 december 2007 @ 19:29:40 #146
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_55041579
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_55041618
Ben benieuwd wat ie nou gaat doen, en wie zn opvolger wordt.

Dat ie stopt is niet zo'n verrassing.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_55041659
Nou, iedereen die Van Basten aangezet heeft tot deze keuze hartelijk bedankt...
pi_55041669
Als hij maar niet naar Ajax toe gaat!

Wie opent het: "Wie moet Marco van Basten opvolgen?" topic?
pi_55041692
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:32 schreef Tennessee het volgende:
Nou, iedereen die Van Basten aangezet heeft tot deze keuze hartelijk bedankt...
Alsof het door andere mensen komt dat Van Basten niet verder wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')