abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55126009
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 16:55 schreef Krentenfleppert het volgende:

[..]

Schotland, Noorwegen, IJsland en Macedonie.

En wat heb je dan wel aan 'namen'? Het is juist de kunst om deze zogeheten 'namen' in het gareel te houden en je daarmee te plaatsen voor de eindtoernooien. Dit is Marco 2x achter elkaar gelukt, waarvan 1x na een zeer moeilijke kwalificatiepoule, dus heeft ie het gewoon uitstekend gedaan.
Eerst bij Tsjechie, Roemenie en Finland. Vervolgens bij Roemenie, Bulgarije en Wit-Rusland.
Dat is toch niet 'zeer moeilijk'?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 9 december 2007 @ 02:13:22 #277
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55139193
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 16:20 schreef Doc het volgende:
Ik vind het wel grappig die hele pro-Seedorf brigade, als het ze uitkomt. Die was tot zo'n twee jaar ook geheel stil - op Tong en mijzelf na. Maar nu komen ze plots uit alle hoeken en gaten ... .
er is in de houding van Seedorf zelf ook wel wat verandert natuurlijk
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 december 2007 @ 12:20:12 #278
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_55142260
quote:
Op zondag 9 december 2007 02:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Niet echt. Hij is hetzelfde gebleven als-ie altjd al was. Alleen was men niet bereid die kant van Seedorf te zien.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_55146193
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:20 schreef Doc het volgende:

[..]

Niet echt. Hij is hetzelfde gebleven als-ie altjd al was. Alleen was men niet bereid die kant van Seedorf te zien.
Tja, ik heb serieus mijn twijfels gehad over Seedorf in het Nederlands elftal, zo opmerkelijk is dat nou ook weer niet.
Nu is Seedorf toch heel anders, hij is een stuk volwassener en natuurlijk nog ervarener.
Heb me misschien wel vergist in de persoon Seedorf, want met dat eigen stadion al eerder maar ook hoe hij over komt tijdens interviews vind ik hem nu een goede gast.
pi_55146372
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:20 schreef Doc het volgende:

[..]

Men accepteert in het voetbalwereldje nou eenmaal eerder iets van een ervaren speler.
pi_55147631
quote:
Nederlands volk wil Van Basten nu al weg

Bondscoach Marco van Basten moet nu meteen al opstappen. Dat vindt een meerderheid van de Nederlanders die zijn ondervraagd voor een peiling van Maurice de Hond. Foppe de Haan wordt vervolgens het meest genoemd als opvolger.

Onder alle respondenten ziet 53 procent liever dat de oud-international nu al opstapt, 41 procent vindt dat niet nodig, terwijl 7 procent geen mening heeft. De Haan moet bij een vervroegd vertrek van Van Basten Oranje leiden tijdens het aanstaande EK, vindt 52 procent. Ook Louis van Gaal (14 procent), Co Adriaanse (13) en Martin Jol (7) worden genoemd.

Als Van Basten gewoon zijn contract uitdient tot na het EK in Zwitserland en Oostenrijk, dan is Guus Hiddink, nu nog bondscoach van Rusland, de favoriete opvolger (35 procent). Overigens op de voet gevolgd door De Haan (33). Ook hier noemen de ondervraagden Co Adriaanse (7), Louis van Gaal (6) en Martin Jol (3).

Ronald Koeman (3 procent), Bert van Marwijk (2) en Leo Beenhakker (1) genieten ook enige voorkeur. Hiddink en De Haan hebben overigens al aangegeven geen interesse te hebben in de functie van bondscoach van Oranje.
pi_55149974
Dat komt allemaal door de propaganda, sjimz. Dat weet jij toch ook wel.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zondag 9 december 2007 @ 18:11:09 #283
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55150171
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 16:20 schreef Doc het volgende:
Ik vind het wel grappig die hele pro-Seedorf brigade, als het ze uitkomt. Die was tot zo'n twee jaar ook geheel stil - op Tong en mijzelf na. Maar nu komen ze plots uit alle hoeken en gaten ... .
Ach, ik heb hem ook altijd gesteund en werd vaak voor gek verklaard, nu is iedereen pro-Clarence Seedorf.

Maar goed, hetzelfde geldt voor mijn kritiek op Marco van Basten. In het begin was het belachelijk, mocht je geen kritiek hebben en dat soort onzin, maar nu doet heel Nederland er aan mee.

Van Basten mag van geluk spreken dat hij de eerste twee jaar gevrijwaard bleef van kritiek, want zoveel beter was het de eerste twee jaar niet vergeleken met de afgelopen anderhalf jaar.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 december 2007 @ 20:54:35 #284
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_55153625
quote:
Op zondag 9 december 2007 15:14 schreef sjimz het volgende:

[..]

Men accepteert in het voetbalwereldje nou eenmaal eerder iets van een ervaren speler.
Hij was 3 a 4 jaar geleden ook al aardig ervaren hoor ...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 december 2007 @ 20:57:24 #285
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_55153701
Persoonlijk denk ik dus dat de volgende trainer het niet beter gaat doen: ik vermoed niet dat de resultaten EN het spel er op vooruit zullen gaan.

(en wat al scheelt voor de volgende is dat vdSAR er dan niet meer bij is ....)
pi_55153874
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:54 schreef Doc het volgende:

[..]

Hij was 3 a 4 jaar geleden ook al aardig ervaren hoor ...
Dat hele gezeik om die penalties is altijd belachelijk geweest en is het nu, daar is het eigenlijk ook allemaal mee begonnen. Met dat hij zogenaamd een lastige speler was. Was zelf in ieder geval blij toen hij op het EK 2004 in de basis kwam en vond hem de eerste wedstrijd op dat EK ook gewoon goed spelen, de tweede net als de rest van het team wat minder. Maar die anti-Seedorf kritiek ben ik het nooit helemaal mee eens geweest. Hou zelf wel van voetballers met een sterke eigen mening. Kan me ook kapot ergeren aan het gezeik op mensen die ambitie tonen hier in Nederland, als je zegt dat je kampioen wilt worden als subtopper/middenmoter word je meteen afgeschoten en belachelijk gemaakt. Je bent hier zo verschrikkelijk snel een eigenwijse betweter.
pi_55158241
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:57 schreef Doc het volgende:
Persoonlijk denk ik dus dat de volgende trainer het niet beter gaat doen: ik vermoed niet dat de resultaten EN het spel er op vooruit zullen gaan.
Hier sluit ik me bij aan.

Ben wel benieuwd welke trainer hier z'n vingers aan gaat branden. Ik hoop op Adriaanse, dan wordt het in ieder geval nooit saai...
  maandag 10 december 2007 @ 08:50:07 #288
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55162410
quote:
Op zondag 9 december 2007 20:57 schreef Doc het volgende:

(en wat al scheelt voor de volgende is dat vdSAR er dan niet meer bij is ....)
Ach, gezien de loting moet iedere bondscoach zich kunnen plaatsen voor het WK, daarbij denk ik dat iedere bondscoach al snel wat beter gewaardeerd zal worden door het publiek.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_55162471
quote:
Op zondag 9 december 2007 02:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Natuurlijk issie wat ouder.. wat meer ervaring..

Maar door de media hetze tegen Clarence (waar iedereen vrolijk in mee ging) heeft hij mijn inziens nooit een eerlijke kans gehad.. En kreeg hij deze kans wel.. dan werd hij in het veld ergens neergezet waar hij niet uit de voeten kon.. en dat is triest..

Voor mij is en blijft ie een held
pi_55162491
De nieuwe bondscoach hoeft alleen maar te zorgen dat hij de publieke opinie volgt. Dan blijf je 'geliefd', maar zo zullen we alleen nooit wat winnen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_55162510
quote:
Op maandag 10 december 2007 08:59 schreef Suijk het volgende:
De nieuwe bondscoach hoeft alleen maar te zorgen dat hij de publieke opinie volgt. Dan blijf je 'geliefd', maar zo zullen we alleen nooit wat winnen.
De nieuwe bondscoach moet zorgen dat hij de spelers op de juiste plek zet en zo fatsoenlijk voetbal laat zien..

Men ziet (in eerste instantie) liever dat je een puike pot speelt, onderuit gaat en met opgeheven hoofd het veld kan verlaten dan dat je in en in triest speelt maar wel met 1-0 wint..
  maandag 10 december 2007 @ 09:07:00 #292
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55162580
quote:
Op maandag 10 december 2007 08:59 schreef Suijk het volgende:
Neuh, is niet waar. De bondscoach moet niet zo eigenwijs zijn, al ziet zelfs een blinde kip dat het niet goed is, moet hij niet gaan verkondigen dat het wel goed is. In de bijna drieënhalf jaar dat Marco van Basten bondscoach is, hebben we geen negentig minuten fatsoenlijk voetbal gezien, dat kan dus makkelijk beter.
pi_55162623
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:07 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Neuh, is niet waar. De bondscoach moet niet zo eigenwijs zijn, al ziet zelfs een blinde kip dat het niet goed is, moet hij niet gaan verkondigen dat het wel goed is. In de bijna drieënhalf jaar dat Marco van Basten bondscoach is, hebben we geen negentig minuten fatsoenlijk voetbal gezien, dat kan dus makkelijk beter.
Zeker weten.. Het is toch ronduit belachelijk dat er vele bondscoaches zijn ter wereld zie in hetzelfde tijdsbestek WEL fatsoenlijk voetbal kunnen laten zien.. Dus niet zeiken dat je te weinig tijd hebt Bassie!

Man.. je hebt spelers tot je beschikking die spelen bij de grootste clubs van Europa..
  maandag 10 december 2007 @ 09:14:13 #294
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55162669
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:10 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Zeker weten.. Het is toch ronduit belachelijk dat er vele bondscoaches zijn ter wereld zie in hetzelfde tijdsbestek WEL fatsoenlijk voetbal kunnen laten zien.. Dus niet zeiken dat je te weinig tijd hebt Bassie!

Man.. je hebt spelers tot je beschikking die spelen bij de grootste clubs van Europa..
Gezien de mogelijkheden (topspelers van topclubs, weliswaar vooral offensief ingestelde spelers) moet er veel meer mogelijk zijn dat wat Marco van Basten ons voorschotelde, maar als we Van Basten moeten geloven was de 0-1 in Slovenië geweldig en de 1-0 thuisoverwinning tegen Luxemburg ook meer dan goed.
pi_55162728
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:14 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Gezien de mogelijkheden (topspelers van topclubs, weliswaar vooral offensief ingestelde spelers) moet er veel meer mogelijk zijn dat wat Marco van Basten ons voorschotelde, maar als we Van Basten moeten geloven was de 0-1 in Slovenië geweldig en de 1-0 thuisoverwinning tegen Luxemburg ook meer dan goed.
Natuurlijk is het spelen tegen de kleine ploegen lastig.. ze hangen met z'n allen voor de goal.. en je speelt tegen een muur.. Maar dan ben je WEL aan je stand verplicht dat je constant aanvallend voetbal laat zien om die muur te kunnen slopen.. En dat hebben we toch echt NIET gezien..
  maandag 10 december 2007 @ 09:20:45 #296
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55162735
quote:
'Begrijpelijk besluit Van Basten'

door Johan Cruijff

AMSTERDAM - Aan de ene kant is het jammer dat Marco van Basten en John van ’t Schip er na het EK mee stoppen, aan de andere kant is het ook begrijpelijk. Als je vier jaar iets gedaan hebt dan is het logisch dat je aan iets anders toe bent. Ook al is het op veel onderdelen leuk geweest.

Tegelijkertijd is het bondscoachschap soms ook enorm frustrerend. Een van de grootste moeilijkheden waar iedere bondscoach tegenaan loopt, is dat je alles kunt verzinnen, om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat je toch opnieuw moet beginnen. Dan is die speler geblesseerd, dan zit de ander in een vormcrisis en zo zijn talloze redenen te bedenken waardoor je weinig grip op de situatie hebt. Ook omdat je de spelers maar één keer in de twee, drie maanden bij je hebt. En dan meestal nog voor een paar dagen.

Terugkijkend op vier jaar Van Basten en Van ’t Schip, hebben ze het qua resultaat meer dan uitstekend gedaan. De kritiek is vooral gericht op het spelniveau. Ik heb daar altijd moeite mee gehad.

Want op het moment dat het Nederlands elftal tijdens de loting voor EURO 2008 als beste team in pot 1 zat, lagen vrijwel alle Nederlandse clubs uit de Europese toernooien. Kijk je naar de prestaties van de internationals in het buitenland, dan steekt ook daar slechts een enkeling er bovenuit. Toch sta je boven aan de Europese ranking.

Terugkomend op het spelpeil, heb ik al vaker gezegd dat het niveau een weerspiegeling van het totale Nederlandse voetbal is. Dat is de afgelopen jaren namelijk hard achteruit gehold. Helaas zien weinig mensen dit in, maar als iedereen de oogkleppen ophoudt dan zal het straks alleen maar erger gaan worden.

Intussen houden de kenners zich vooral bezig met de vraag of er 4-4-2 of 4-3-3 moet worden gespeeld. Terwijl dit alleen maar afleidt van de discussie die daadwerkelijk gevoerd zou moeten worden. Namelijk de vaststelling dat het met systemen primair gaat om hoe de posities tijdens de wedstrijd worden ingevuld. Dat positiespel, dat ooit de kracht van het Nederlandse voetbal was, is momenteel bedroevend. En of je nu 4-4-2 of 4-3-3 speelt, het is daardoor lood om oud ijzer.

Dat valt de jonge voetballers niet aan te rekenen, maar wel alle trainers en coaches die ze hebben opgeleid. Als ik nu weer hoor dat Adrie Koster bij Ajax het onderlinge coachen van zijn spelers wil aanscherpen, dan is er in het voortraject natuurlijk iets verschrikkelijk misgegaan. En zo kan ik er nog wel een paar noemen.

Je ziet het zodra het niveau wordt opgeschroefd. Tijdens een EK voor jeugd oogt het allemaal nog goed, daarna stokt het. Hetzelfde zie je met veel talenten die bij Ajax, Feyenoord en PSV debuteren. Op een gemiddeld eredivisieniveau gaat het nog, maar zodra ze met de Europese normen geconfronteerd worden gaat het mis.

Daarom ben ik ook altijd voorzichtig met mijn kritiek op het Nederlands elftal geweest. Omdat het probleem niet direct bij het nationale team ligt, maar vooral bij wat er bij de clubs gebeurt. Dat gegeven heb ik altijd bij al die oeverloze en vaak ook onaangename discussies gemist.
Juist de man die aanvallend, dominant en attractief voetbal zo belangrijk vindt, maakt zich hier volkomen belachelijk. Hoe kan je het waardeloze spel onder Marco van Basten na drieënhalf jaar nog zo verdedigen?
pi_55162751
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:20 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Juist de man die aanvallend, dominant en attractief voetbal zo belangrijk vindt, maakt zich hier volkomen belachelijk. Hoe kan je het waardeloze spel onder Marco van Basten na drieënhalf jaar nog zo verdedigen?
Omdat hij het brein erachter is
  maandag 10 december 2007 @ 09:23:03 #298
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55162759
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:21 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Omdat hij het brein erachter is
We kunnen hem toch nooit meer serieus nemen?
pi_55162862
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:23 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

We kunnen hem toch nooit meer serieus nemen?
Nja.. weet je wat het is.. Cruijff zegt een hele hoop.. maar het is allemaal zo vaag en omslachtig.. en nog eens tegenstrijdig ook nog..
quote:
ntussen houden de kenners zich vooral bezig met de vraag of er 4-4-2 of 4-3-3 moet worden gespeeld. Terwijl dit alleen maar afleidt van de discussie die daadwerkelijk gevoerd zou moeten worden. Namelijk de vaststelling dat het met systemen primair gaat om hoe de posities tijdens de wedstrijd worden ingevuld.
SORRY HOOR!! Waar gaat de hoofd discussie om? De opstelling moet juist in de ogen van vele veranderd worden omdat er bij de huidige manier van spelen de spelers op de verkeerde positie gezet worden..
quote:
Daarom ben ik ook altijd voorzichtig met mijn kritiek op het Nederlands elftal geweest. Omdat het probleem niet direct bij het nationale team ligt, maar vooral bij wat er bij de clubs gebeurt. Dat gegeven heb ik altijd bij al die oeverloze en vaak ook onaangename discussies gemist.
Bullshit! Het nationale team heeft de keuze uit elke speler die de desbetreffende nationaliteit aanhangt.. Het is dus aan de BONDSCOACH! om de beste spelers te selecteren en deze tot een goed team samen te smeden..
  maandag 10 december 2007 @ 09:31:54 #300
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55162883
Marco van Basten én Johan Cruijff vallen niet meer serieus te nemen, maar uitgerekend Cruijff gaat Van Basten een baantje bij Ajax bezorgen. Hoe kan Ajax zo stom zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')