Gardenstate is idd een erg goeie film jaquote:Op dinsdag 20 november 2007 08:51 schreef Hulkio het volgende:
The Last Kiss (Tony Goldwyn, 2006)
Film van Tony Goldwyn naar scenario van Paul Haggis en met in de hoofdrollen o.a. Rachel Bilson (The O.C) en Zach Braff (Garden State en Scrubs). Persoonlijk vond ik Garden State een van de beste films van de laatste jaren en ook Scrubs kan ik erg waardere. Ook The Last Kiss is een coming-of-age film van hoog niveau, al was Garden State nog net iets beter. Het acteerwerk is dik in orde (met als uitschieter Tom Wilkinson) en ook bevat de film (net als Garden State) een super soundtrack. Door de muziek komen sommige scenes nog intenser over.
[ afbeelding ]
Wederom een topfilm dus, met toch helaas een minpuntje. Het einde is me eigenlijk net wat te kort door de bocht. Al geeft het je wel weer de mogelijkheid om naar je eigen fantasie het einde in te vullen. 8.3
Dat is 'ie dan ook niet. TGTBATU is een leuke (en zeer overgewaardeerde) actie film, maar OUATITW is een meesterwerk, en niet alleen in het western genre. Natuurlijk zijn er altijd van die types die het daar niet mee eens zjin, maarja, die vinden de Chaplins ook allemaal maar kut en overgewaardeerd. Dus daar moet je je niet te veel van aantrekken.quote:Op maandag 19 november 2007 21:06 schreef Timo20 het volgende:
[..]![]()
![]()
Nou gebied de eerlijkheid te zeggen dat ik The Good, the Bad and the Ugly nog niet heb gezien (I know![]()
)maar ik kan me niet voorstellen dat ie beter is dan
![]()
![]()
![]()
Once Upon A Time In The West
![]()
![]()
![]()
![]()
OUATITW is inderdaad de volmaakte Westernquote:Op dinsdag 20 november 2007 09:05 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Dat is 'ie dan ook niet. TGTBATU is een leuke (en zeer overgewaardeerde) actie film, maar OUATITW is een meesterwerk, en niet alleen in het western genre. Natuurlijk zijn er altijd van die types die het daar niet mee eens zjin, maarja, die vinden de Chaplins ook allemaal maar kut en overgewaardeerd. Dus daar moet je je niet te veel van aantrekken.![]()
OUATITW is een geweldige film, maar niet western genoeg om de volmaakte western te zijn. En TGTBATU is beter...quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:16 schreef Falco het volgende:
[..]
OUATITW is inderdaad de volmaakte Western.
quote:Op dinsdag 20 november 2007 03:03 schreef scanman01 het volgende:
[..]
En nu nog de beste van de drie: ULTIMATUM!
Geweldige film!quote:Op dinsdag 20 november 2007 09:31 schreef Eldiablo het volgende:
La Haine van Matthieu Kassowitz. Tering goede film over de rellen in Parijs
Het italiaanse orgineel is nog stukken beter. Kijken dus.quote:Op dinsdag 20 november 2007 08:51 schreef Hulkio het volgende:
The Last Kiss (Tony Goldwyn, 2006)
Film van Tony Goldwyn naar scenario van Paul Haggis en met in de hoofdrollen o.a. Rachel Bilson (The O.C) en Zach Braff (Garden State en Scrubs). Persoonlijk vond ik Garden State een van de beste films van de laatste jaren en ook Scrubs kan ik erg waardere. Ook The Last Kiss is een coming-of-age film van hoog niveau, al was Garden State nog net iets beter. Het acteerwerk is dik in orde (met als uitschieter Tom Wilkinson) en ook bevat de film (net als Garden State) een super soundtrack. Door de muziek komen sommige scenes nog intenser over.
[ afbeelding ]
Wederom een topfilm dus, met toch helaas een minpuntje. Het einde is me eigenlijk net wat te kort door de bocht. Al geeft het je wel weer de mogelijkheid om naar je eigen fantasie het einde in te vullen. 8.3
Dat is waar ook, er zijn een remake worden gemaakt van L'Ultimo Bacio. Hardstikke overbodig lijkt me, leuke film was dat inderdaad.quote:Op donderdag 22 november 2007 12:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het italiaanse orgineel is nog stukken beter. Kijken dus.
mmm een 8.4 dat is toch wel een zeer redelijk cijfer met ruim 2000 votes. Ik ga toch is op zoek naar deze film....quote:Op woensdag 21 november 2007 02:30 schreef mazaru het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb net naar the man from earth zitten kijken.
De film gaat over een man die afscheid van zijn vrienden neemt, en daarbij vertelt dat hij 14.000 jaar oud is.
Ik vond het een saaie film. Deed me denken aan een boekbespreking met Oprah.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6.5
[ Bericht 0% gewijzigd door Roi op 23-11-2007 12:39:24 ]All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
Oeps, verbeterd!quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Je link bij Death Ride a Horse klopt niet.
Mwah, al deze films zijn wel beter dan dat (Alhoewel ik a Fistfull wel erg vond tegenvallen.)quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:37 schreef Mainport het volgende:
Roi geeft films een 6,5 waar ik ze een vier zou geven.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:56 schreef Falco het volgende:
C.R.A.Z.Y.
[...]
Cijfer: 7,5
Cast Away
[...]
Cijfer: 9
Ga je mond spoelen met zeep, nee salpeterzuur...quote:Op donderdag 22 november 2007 20:18 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een genante vertoning. Dit was ooit leuk, maar kan nu echt niet meer. De humor lijkt zo uit een toneelstuk van groep 6 te komen. Tenenkrommend slecht. Met heel erg veel moeite heb ik de film uitgekeken. Enige echt leuke momentje was aan het kruis, tijdens 'Always look on the bright side of life'.
Cijfer: 4.0
Ga jij dan de film nog maar eens bekijken. Ik had de film ook in herinnering als zijnde een meesterwerk, marr het kan écht niet meer. Als je anno 2007 die waanzinnig flauwe, kinderachtige humor nog steeds leuk vindt, dan is dat jouw probleem. Als jij nu nog kunt kijken naar 10 minuten durende scenes waarin de draak wordt gestoken met een man die de R uitspreekt als een W, dan is dit idd wél de film voor jou. En zo zijn er talrijke voorbeelden van echt enorm flauwe humor. Ik was vroeger een enorm Monthy Python fan, maar dit kan écht niet meer. Een genante vertoning van begin tot einde. Ze hebben veel leukere films gemaakt dan deze. Ik ga dus absoluut mijn mond niet spoelen. Ik heb de film met 8 mensen gekeken (alle leeftijden door elkaar heen) en iedereen vond het het aankijken niet waard. Soms is humor echt enorm gedateerd en 'Life of Brian' is daar een goed voorbeeld van.quote:Op zaterdag 24 november 2007 01:57 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Ga je mond spoelen met zeep, nee salpeterzuur...
Life Of Brian is een meesterwerk.
Ik zag Life of Brian voor het eerst dit jaar (overigens ook The Holy Grail) en die Monty Python-humor is echt verschrikkelijk ongrappig, vervelend, irriterend en heeft een naar "Kijk ons geweldig grappig zijn"-sfeertjequote:Op zaterdag 24 november 2007 03:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ga jij dan de film nog maar eens bekijken. Ik had de film ook in herinnering als zijnde een meesterwerk, marr het kan écht niet meer. Als je anno 2007 die waanzinnig flauwe, kinderachtige humor nog steeds leuk vindt, dan is dat jouw probleem. Als jij nu nog kunt kijken naar 10 minuten durende scenes waarin de draak wordt gestoken met een man die de R uitspreekt als een W, dan is dit idd wél de film voor jou. En zo zijn er talrijke voorbeelden van echt enorm flauwe humor. Ik was vroeger een enorm Monthy Python fan, maar dit kan écht niet meer. Een genante vertoning van begin tot einde. Ze hebben veel leukere films gemaakt dan deze. Ik ga dus absoluut mijn mond niet spoelen. Ik heb de film met 8 mensen gekeken (alle leeftijden door elkaar heen) en iedereen vond het het aankijken niet waard. Soms is humor echt enorm gedateerd en 'Life of Brian' is daar een goed voorbeeld van.
En een 21-jarige ook niet, wat een goede film. Wat het voor de wat oudere kinderen ook nog leuk maakt zijn de dubbele lagen die erin verstopt zitten (bijv De Cleir die in Belgie ook daadwerkelijk de 'officiele' sinterklaas is, de multiculturele samenleving, grapjes die je als kind die er nog in gelooft niet begrijpt. Ik vier nooit meer Sinterklaas maar ik heb meteen na de film men schoen weer gezet!quote:Op zondag 25 november 2007 14:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het Paard van Sinterklaas (2005, Nl, Mischa Kamp)
Een kinderfilm, waarbij je als 25 jarige jongen niet de neiging krijgt om weg te zappen sterker nog eentje die gewoon erg leuk en ontroerend is, is een geslaagde film.
cijfer: 7.5
Ehm, dit was voor zover ik begrepen heb een animatiefilm? (als in Final Fantasy, Incredibles,quote:Op maandag 26 november 2007 09:33 schreef mrPanerai het volgende:
Beowulf 3D
Het 3D effect is leuk maar na een half uurtje had ik het wel gehadConstant het gevoel dat ik naar een tussenfilmpje van een of andere videogame zat te kijken. Ik dacht dat ze verder stonden met CGI zoals in bv. Lord of the rings of King Kong.
beetje teleurgesteld de zaal uitgelopen en dat voor 9,5 euro per ticket...volgende keer toch maar downloaden?
Ze kunnen dan wel vlekkeloos op filmsterren lijken, ze zagen er zeker nog niet levensecht uit.quote:Op maandag 26 november 2007 09:55 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ehm, dit was voor zover ik begrepen heb een animatiefilm? (als in Final Fantasy, Incredibles,
Shrek, etc...) Alleen dan heel erg goed geanimeerd en de eerste animatie waarin de karakters
haast vlekkeloos op bestaande filmsterren lijken...
Misschien vooraf toch maar eens informeren voordat je naar de film gaat?
t was dan ook een animatiefilm... Een vergelijking maken met LOTR of iets dergelijks gaatquote:Op maandag 26 november 2007 11:17 schreef victorinox het volgende:
Ze kunnen dan wel vlekkeloos op filmsterren lijken, ze zagen er zeker nog niet levensecht uit.
Allleen in het karakter Beowulf hadden ze heel veel moeite gestoken. Maar zelfs bij hem kon je nog niet goed emotie uit zijn gezicht halen.
Alle vrouwelijke karakters zagen er veel te gladjes uit, alsof ze zo uit Shrek weggelopen waren.
Dan kan je Final Fantasy ook schrappen...quote:Op maandag 26 november 2007 11:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is toch zwaar gebaseerd op motion-capture. Men overweegt dan ook om hem te schrappen in de categorie animatie bij al de filmprijzen die binnenkort worden uitgereikt.
En die briljante geit dan?quote:Op maandag 26 november 2007 08:53 schreef Lambiekje het volgende:
Hoodwinked! (2006)
Griebel wat een ugly graphics. Lelijke kleuren, copy-paste fouten. Een stompzinnige versie van het bekende roodkapje verhaal. En de grappen zijn ook niet leuk
cijfer 4.5 / imdb 6.7
Naar voorbeeld is iets anders dan gewoon min of meer de plaatjes inkleuren.quote:Op maandag 26 november 2007 13:49 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dan kan je Final Fantasy ook schrappen...
Hell dan kan je sneeuwwitje van Disney zelfs schrappen, hoe zij beweegt is ook compleet
naar voorbeeld van stukken film gemaakt...
'Plaatjes inkleuren' en er dingen op en bij make zoals dat bijvoorbeeld gedaan is in Waking Lifequote:Op maandag 26 november 2007 14:16 schreef JelleS het volgende:
Naar voorbeeld is iets anders dan gewoon min of meer de plaatjes inkleuren.
True, maar het verschil tussen derotoscope-techniek en de werkwijze bij Beowulf is toch echt heel wat kleiner dan het verschil met Sneeuwwitje. Het is veel menselijker en direct geacteerd, waardoor het toch minder animatie is. De animatie bij Linklater en Beowulf is wat mij betreft veel meer een stijl dan in de klassieke animatie.quote:Op maandag 26 november 2007 15:12 schreef B-FliP het volgende:
[..]
'Plaatjes inkleuren' en er dingen op en bij make zoals dat bijvoorbeeld gedaan is in Waking Life
en a Scanner Darkly (wat overigens wel 2 geniale films zijn naar mijn mening) is iets anders
als een 3D model maken van iemand en die laten bewegen naar voorbeeld...
Nog niet gezien, strax ff langs bij FRS... Thanks!quote:Op maandag 26 november 2007 15:47 schreef Logitik het volgende:
SteamBoy!manga film die op visueel- en geluidstecnisch echt heel vet is. het verhaal is ook heel goed. Toffe film, een echte aanrader
Gekocht voor 6,99 bij de Free Record Shop
[ afbeelding ]
Daar heb je ook wel weer gelijk in... Al is sensoren plaatsen op gewrichten om zo 3D modellenquote:Op maandag 26 november 2007 15:59 schreef JelleS het volgende:
True, maar het verschil tussen derotoscope-techniek en de werkwijze bij Beowulf is toch echt heel wat kleiner dan het verschil met Sneeuwwitje. Het is veel menselijker en direct geacteerd, waardoor het toch minder animatie is. De animatie bij Linklater en Beowulf is wat mij betreft veel meer een stijl dan in de klassieke animatie.
Er is geen verschil tussen LotR en Beowulf, in beide films gaat het over 3d animatie m.b.v. motion capture technieken.quote:Op maandag 26 november 2007 17:02 schreef B-FliP het volgende:
het ging mij alleen om het verschil tussen iets als LOTR en Beowulf aan te tonen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6 / imdb 5.3
Alleman (1963)
Zonder meer een wonderschone docu over ons Nederlanders. Hoe wij ons vertoeven door het leven, voordat het flowerpower gedoe onstaan is. Kan niet anders zeggen dan dat het zeer strak gemonteerd is.
Prachtig om te zien hoe kneuterig sommige op het strand zich omkleden. Of die scene in het park met die dammers. De voice over met Simon Carmiggelt is gewoon goed.
Het was gisteravond op Ned2
cijfer 8 / imdb 7.9
[ Bericht 5% gewijzigd door Lambiekje op 27-11-2007 10:09:09 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
behalve dat er in LOTR dus ook echte karakters rondliepen he...quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:53 schreef victorinox het volgende:
Er is geen verschil tussen LotR en Beowulf, in beide films gaat het over 3d animatie m.b.v. motion capture technieken.
En in beide films hebben ze geprobeerd om de karakters zo echt mogelijk te laten lijken.
Maar daar gaat het dan ook niet over, het gaat over de CGI in die films.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:14 schreef B-FliP het volgende:
[..]
behalve dat er in LOTR dus ook echte karakters rondliepen he...
Kan wel zijn, maar echt lijkt ie nou ook weer niet, moet je nagaan als heel LOTR animatiequote:Op dinsdag 27 november 2007 10:30 schreef victorinox het volgende:
Maar daar gaat het dan ook niet over, het gaat over de CGI in die films.
Waarbij ik vind dat Gollum veel meer emotie toont dan welk karakter dan ook in Beowulf.
ah, verkeerd gekeken... he in wiki bij production 15-20 miljoen gelezen, maar is uiteindelijkquote:Op dinsdag 27 november 2007 14:07 schreef RuneRose het volgende:
Estimated budget voor Beofwulf volgens IMDB: 70.000.000
Estimated budget voor LOTR:FOTR: 93.000.000
En dan komt daar nog bij dat Lord of the Rings ruim een uur langer is. En dat die film alweer 6 jaar oud is, technieken zullen inmiddels ook wel wat goedkoper zijn om toe te passen. Dus zo groot is dat verschil nu ook weer niet. Volgens wikipedia (en andere artikelen) is het budget voor Beowulf zelfs 150 miljoen.
Geniaal inderdaadquote:Op dinsdag 27 november 2007 09:59 schreef Lambiekje het volgende:
Alleman (1963)
Zonder meer een wonderschone docu over ons Nederlanders. Hoe wij ons vertoeven door het leven, voordat het flowerpower gedoe onstaan is. Kan niet anders zeggen dan dat het zeer strak gemonteerd is.
Prachtig om te zien hoe kneuterig sommige op het strand zich omkleden. Of die scene in het park met die dammers. De voice over met Simon Carmiggelt is gewoon goed.
Het was gisteravond op Ned2
cijfer 8 / imdb 7.9
Ik ben het echt helemaal met je eens en heb zelfs hetzelfde tegen iemand gezegd; ik had het boek gelezen (ook al had ik ooit eens gezworen dat nooit te doen; ik heb nogal de neiging ergens gelijk in te "zitten" dus stoppen ging niet meer), vond de film ook niet zo (het boek trouwens ook niet) en snap inderdaad niet hoe iemand die de boeken niet leest het uberhaupt kan volgen. Het springt van de hak op de tak en zit vol met verwijzingen die niet uitgelegd worden.quote:Op zondag 25 november 2007 13:11 schreef HV het volgende:
Harry Potter and the Order of the Phoenix
[ afbeelding ]
Ik had het boek al gelezen, misschien dat ik daarom de film niet geweldig vind. Er missen aardig wat dingen (logisch natuurlijk), en ik snap niet dat mensen die het boek niet hebben gelezen het verhaal kunnen volgen. Het ziet er wel weer heel tof uit allemaal. Daarom toch wel de moeite waard.
Het was eigenlijk niet mijn intentie om die film/docu te gaan kijken, kwam er perongeluk op terecht. Serieus, ik was echt gebiologeerd hoe mooi en strak het gemonteerd is. Even via teletekst wat ik nu aan het kijken was.quote:Op dinsdag 27 november 2007 14:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Geniaal inderdaad. In het kader van IDFA zenden ze nog meer documentaires uit deze week. Vanavond komt Cruijffs En un momento dado, waarnaar ik wel benieuwd ben
.
Voor die mensen heb ik een verrassingquote:Op dinsdag 27 november 2007 19:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dus voor diegene die het gemist hebben ... ik ben van mening dat het een must see is. En waar ik ook over verbaas hoe contrast rijk en scherp het zwartwit beeld is.
cool! laat maar weten wat je er van vond, ik vond hem heel erg ontzettend goedquote:Op maandag 26 november 2007 16:13 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Nog niet gezien, strax ff langs bij FRS... Thanks!
Leuke film.quote:Op maandag 26 november 2007 14:08 schreef ChickenMan het volgende:
En die briljante geit dan?![]()
![]()
![]()
http://youtube.com/watch?v=G57OjNkkuCQ
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Ik vond 'n 6,5 al wat laag voor zo'n beschrijving.quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dumb & Dumber (1994, VS, Farrelly broers)
Voor de zoveelste keer, elke grap kende ik allang en zie je jaren van te voren aankomen. Maar toch schoot ik nog regelmatig in de lach.
cijfer: 7
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Phee je zou denken dat Connery z'n kop een keer zou stoten met al die bruggetjes als hij over het dak van de trein klautert.cijfer 6.5 / imdb 6.9quote:imdb trivia :
When she saw the movie, Sean Connery's wife Micheline was furious at him for doing his own dangerous stunt work on top of the train.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 28-11-2007 10:49:33 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan het dat de regisseur van Simon deze stompzinnig film maakt. Hij zou 3 films gemaakt hebben over ons als Nederlanders. Flirt, Simon en SEXtet. Flirt is ook als z'n GTST-film. Simon is daarintegen in van de echt betere films.
cijfer 6 / imdb 6.5Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8 / imdb 7,8
[ Bericht 12% gewijzigd door Lambiekje op 30-11-2007 08:47:18 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ja! Super dat hij zich zo kwetsbaar opstelde en liet bekijken.quote:Op donderdag 29 november 2007 23:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
André Hazes, Zij Gelooft in Mij (1999).
Het komt allemaal heel oprecht en close over
Grappig feitje daarover is dat hij af en toe zijn afspraken niet nakwam. De camera zou alles mogen volgen, maar soms deed hij iets spontaans of wilde er gewoon geen camera bij. De scene waarin ze die auto kopen is bijvoorbeeld helemaal in scene gezet, omdat hij de auto al een week eerder zonder de makers te informeren had gekocht. Als je het met die kennis terugziet is het nog leuker om te zien.quote:Op vrijdag 30 november 2007 00:49 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja! Super dat hij zich zo kwetsbaar opstelde en liet bekijken.
Die ken ik niet.quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:13 schreef Gillingham het volgende:
9. C.R.E.A.Z.Y. (Jean-Marc Vallée, 2005)
gewoon volgens de pascalbeoordelingswetquote:
nou ik geef ook wel hogere en lagere cijfers hoorquote:Op maandag 3 december 2007 14:24 schreef Mainport het volgende:
[..]
Pascalheister geeft films cijfers op de schaal 7.0 - 8.5
Wauw. Niet de moeite nemen om je mening over een film te ventileren zorgt in dit topic al voor gefronste wenkbrauwen, maar dan ook nog niet eens de titel voluit willen schrijven?quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:38 schreef SevenWonders het volgende:
Pirates of the Car. deel 3
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Extra credit naar Peter Fonda voor een leuke bijrol als de oudere bountyhunter Byron.
cijfer: 8.5
Stardust (2007, VS, Matthew Vaughn)
Een erg geslaagd fantasierijk sprookje. Wat verwacht je anders van een film n.h.v. een boek van Neil Gaiman. Maar wat de film imo ver boven de middelmaat doet uitstijgen, naast de sterrencast, is hoe verschrikkelijk grappig het was.
[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 03-12-2007 19:03:10 ]
quote:Op maandag 3 december 2007 23:24 schreef Timo20 het volgende:
The Jungle Book
Al heel lang niet gezien maar nu ik de dvd in huis heb moest ik `m maar weer eens opzetten. Nog steeds even vrolijk en opbeurend als ik `m me herinnerde.
Geweldige karakters die stuk voor stuk grappig en de liedjes zijn natuurlijk helemaal geweldig.
Voor mij is Jungle Book 1 van de beste Disney`s
IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
Echt geweldig. En als je een beetje van Metal houdt, ook een heerlijke soundtrack.quote:Sam Dunn: Alot of people think that Black Metal is starting to lose touch with its roots...
Necrobutcher (Mayhem): [cuts Sam off] Which ones? Who are they? Who the fuck are you talking to? FUCK THEM! Ya know...
Sam Dunn: ...Do you have a comment on that?
Necrobutcher (Mayhem): Yeah, I got a comment... FUCK YOU!... Ya know?
Deze film heb ik net gekeken zonder voorafgaande info. Ik dacht dat het een comedy was.quote:Op dinsdag 4 december 2007 00:45 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
The Girl next door. Niet te verwarren met de Elisha Cuthbert film van een aantal jaren geleden. Deze is 'very disturbing', om het zo te zeggen. Twee zusjes zijn net wees geworden en worden opgevangen door een tante. Die tante houdt er hele vreemde, sadistische trekjes op na. Op een dag hangt ze de oudste zus aan haar polsen op in de kelder (haar voeten raken nog amper de grond) en laat haar zoontjes en andere kinderen uit de buurt (allemaal tussen de 8 en 13 jaar) alles met haar doen wat ze willen. Al snel kleedt een van de kinderen haar helemaal uit, terwijl de tante glimlachend toekijkt. De martelingen worden steeds erger en enger totdat je als kijker het eigenlijk niet meer kunt aanzien. De laatste 15 minuten van de film zijn voor de kijker heel erg zwaar. Veel mensen zijn de zaal uitgelopen.
Het erge is dat dit gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. De werkelijkheid schijnt nog een flink stuk erger te zijn geweest. Eigenlijk vraag je je af waarom iemand een film als deze maakt en waarom er mensen (mijzelf inbegrepen) naar kijken. Ik weet in ieder geval wel dat ik deze film absoluut niet nog een keer hoef te zien.
Cijfer: 6,0
Huiveringwekkend inderdaad. Ik wist wel waar de film over ging en tot op dit moment weet ik nog steeds niet waarom ik de film ben gaan kijken. Niet te verklaren en eigenlijk belachelijk. Waarom zou je zoiets willen zien? Maar het zal wel veel mensen nieuwsgierig maken en op die manier dus vrij veel kijkers trekken.quote:Op woensdag 5 december 2007 01:27 schreef Liquidootje het volgende:
Damn het is indd ook nog gebaseerd op een waargebeurd verhaal
http://en.wikipedia.org/wiki/Sylvia_Likens
Pfff kan nog steeds niet slapen.quote:Op woensdag 5 december 2007 01:39 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Huiveringwekkend inderdaad. Ik wist wel waar de film over ging en tot op dit moment weet ik nog steeds niet waarom ik de film ben gaan kijken. Niet te verklaren en eigenlijk belachelijk. Waarom zou je zoiets willen zien? Maar het zal wel veel mensen nieuwsgierig maken en op die manier dus vrij veel kijkers trekken.
Is dat deze deze dvd?quote:Op maandag 3 december 2007 12:58 schreef Hulkio het volgende:
Deep Blue (Andy Byatt, Alastair Fothergill, 2003)
Mooie documentaire met prachtige beelden van de grote onderwater wereld. Van prachtige lichtgevende schepsels die op gigantische diepten overleven tot een orka die met een zeehond aan het jongleren is. Mooie beelden dus, alleen niet echt educatief. Er is een voice-over (Michael Gambon), maar de beste man heeft over anderhalf uur genomen ongeveer twintig regels tekst. Mooie beelden, weinig inhoud. 7.3
[ afbeelding ]
... En hij ligt hier nu voor me. Ik had al een tijd in m'n achterhoofd om een film van dit soort aan te schaffen, dus bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:32 schreef Hulkio het volgende:
[..]
Ja, dat is hem. Als je hem nu koopt zit er ook een extra docu bij; Genesis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Hoe kom je daar nu bij? Maar ik wil die film inderdaad wel graag zien. The Saddest Music In the World was ook leuk. Maddin doet dat sowieso vaker. Filmer in die typische jaren 20 stijl.quote:Op donderdag 6 december 2007 18:17 schreef cwk het volgende:
Dat klinkt als iets wat RuneRose nu onmiddelijk gaat opzoeken.
Ik vond daarom Ken Park een wat beter op het gareel zijnde film.quote:Op vrijdag 7 december 2007 23:26 schreef Kolkus het volgende:
Kids
[ afbeelding ]
Film die iets te graag provocatief wil zijn en daardoor wat uit de bocht vliegt, maar wel onderhoudend is.
SPOILER:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:27 schreef Karina het volgende:
Gisteren gekeken Butterfly on a wheel
Goede thriller met een redelijke plot, beetje voorspelbaar, maar ik heb de hele tijd geboeid zitten kijken.Ik vond het echt een zeer slechte film, vooral omdat er geen likable personage in blijkt te zitten.SPOILER:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My soul is painted like the wings of butterflies
Absoluut doen!quote:Op zaterdag 8 december 2007 21:11 schreef Roi het volgende:
Hmm toch maar naar Eastern Promises gaan! Heb er al veel positiefs over gehoord.
persvoorstelling.quote:Op zaterdag 8 december 2007 18:06 schreef Lassekjus het volgende:
JelleS, waar heb jij blueberry nights gekeken?
Ho! Ik ben een groot fan van Eastern Promises, maar na zo'n uitspraak ben ik dan wel benieuwd welke films jij van Cronenberg allemaal gezien hebt.quote:Op zaterdag 8 december 2007 20:59 schreef Timo20 het volgende:
Afgelopen week:
Eastern Promises is op de rand van het jaar nog één van de absolute toppers van dit jaar en Cronenberg`s beste film tot op heden.
Das misschien wel waar: had er waarschijnlijk bij moeten zetten "Cronenberg`s beste die ik tot nu toe heb gezien"quote:Op zondag 9 december 2007 09:39 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ho! Ik ben een groot fan van Eastern Promises, maar na zo'n uitspraak ben ik dan wel benieuwd welke films jij van Cronenberg allemaal gezien hebt.
Want als Cronenberg fan vind ik het zeker niet z'n beste (alhowel wel "een van de").
Dat was Huub van der Lubbe, zanger van De Dijkquote:Op zondag 9 december 2007 12:25 schreef Lambiekje het volgende:
Brandende Liefde (1983)
En die vriend van hem, met die bontjas dat kan echt niet.
Daar was ik al bang voor namelijk.quote:Op zondag 9 december 2007 11:10 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Heb alleen Videodrome en A History Of Violence gezien
Waarom niet, schaam je je ervoor?quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:59 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Ik ga maar niet zeggen welke film ik net gekeken heb
Resident Evil 3: Extinctionquote:Op zondag 9 december 2007 16:43 schreef Cheiron het volgende:
Na 15 minuten Resident Evil Extinction denk ik: WTF? zit ik naar een remake van day of the dead te kijken?
Oh well..
quote:Op zondag 9 december 2007 16:43 schreef Cheiron het volgende:
Na 15 minuten Resident Evil Extinction denk ik: WTF? zit ik naar een remake van day of the dead te kijken?
Oh well..
quote:Op zaterdag 8 december 2007 18:19 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik vond het echt een zeer slechte film, vooral omdat er geen likable personage in blijkt te zitten.Persoonlijk houd ik wel van "niet likable personages". En dat laatste weet ik nog zo net niet, ik denk dat het meer voor het schok effect is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag gekeken:
Eastern Promises
Geweld(ad)ige film! Waarschijnlijk komt het doordat het geen Amerikaanse film is, maar er wordt lekker veel getoond, daar houd ik wel van! Verder een heel goed verhaal met goede acteurs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 9 december 2007 12:27 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor namelijk.
Die scene aan tafel met de blokjes, dat leek er wel HEEL veel op.quote:Op zondag 9 december 2007 19:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]Dat was ook het eerste wat ik dacht, toen die wetenschapper ten tonele verscheen.
Lol om eerlijk te zijn doet je verhaaltje me wel erg benieuwd raken naar deze film.quote:Op dinsdag 4 december 2007 00:45 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
The Girl next door. Niet te verwarren met de Elisha Cuthbert film van een aantal jaren geleden. Deze is 'very disturbing', om het zo te zeggen. Twee zusjes zijn net wees geworden en worden opgevangen door een tante. Die tante houdt er hele vreemde, sadistische trekjes op na. Op een dag hangt ze de oudste zus aan haar polsen op in de kelder (haar voeten raken nog amper de grond) en laat haar zoontjes en andere kinderen uit de buurt (allemaal tussen de 8 en 13 jaar) alles met haar doen wat ze willen. Al snel kleedt een van de kinderen haar helemaal uit, terwijl de tante glimlachend toekijkt. De martelingen worden steeds erger en enger totdat je als kijker het eigenlijk niet meer kunt aanzien. De laatste 15 minuten van de film zijn voor de kijker heel erg zwaar. Veel mensen zijn de zaal uitgelopen.
Het erge is dat dit gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. De werkelijkheid schijnt nog een flink stuk erger te zijn geweest. Eigenlijk vraag je je af waarom iemand een film als deze maakt en waarom er mensen (mijzelf inbegrepen) naar kijken. Ik weet in ieder geval wel dat ik deze film absoluut niet nog een keer hoef te zien.
Deel 3 was juist beter dan 2 vind ik...quote:Op maandag 10 december 2007 08:39 schreef Strolie75 het volgende:
Die Hard 4.0
Door de wisselende reviews ten tijde dat deze in de bioscoop verscheen heb ik deze niet op een groot scherm gezien. Nu de DVD in Engeland is verschenen toch maar gekocht. En wat een fantastische film! Goed, hij haalt het niet bij de eerste twee delen, maar is zeker beter dan het matige Die Hard 3. Toegeven, het verhaal is nogal onsamenhangend, maar Bruce Willis en de over-the-top actie maken veel goed. Al is die scène met de straaljager wel erg ver gezocht. Ondanks de PG-13 rating toch nog behoorlijk wat doden en geweld.
Voordat je nog meer Cronenberg gaat kijken, zou ik je willen waarschuwen. Want met History of Violence en daarna Eastern Promises is Cronenberg een andere weg dan daarvoor ingeslagen. Ik wil de oudere films van Cronenberg zeker niet afraden. Maar verwacht geen HoV/EP-achtige films.quote:Op maandag 10 december 2007 10:09 schreef Hulkio het volgende:
Videodrome (David Cronenberg, 1983)
Na het zien van A History of Violence en Eastern Promises was het tijd voor meer werk van David Cronenberg, dit keer de beurt aan cult-klassieker Videodrome. Videopiraat Max Renn (James Woods) runt een eigen kanaal en zoekt nieuw materiaal voor zijn show. Hij ontdekt een snuffmovie-kanaal genaamd Videodrome., zijn vriendin doet auditie en wanneer hij haar ziet op tv krijgt hij hallucinaties. Heel verschil met de twee eerdergenoemde titels van Cronenberg en helaas ligt dit minder in mijn straatje. Het kon me allemaal niet echt vermaken en de 90 minuten voelden daardoor zelfs nog lang aan. Deze titel verdwijnt voorlopig weer in de kast en ik geef hem over een tijdje nog wel een tweede kans, voor nu een 6.0
ja en ... ik vond het een kwal in de filmquote:Op zondag 9 december 2007 12:27 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat was Huub van der Lubbe, zanger van De Dijk
eXistenZ is een briljante film ... jezelf aan een "playstation" pluggen.quote:Op maandag 10 december 2007 10:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Voordat je nog meer Cronenberg gaat kijken, zou ik je willen waarschuwen. Want met History of Violence en daarna Eastern Promises is Cronenberg een andere weg dan daarvoor ingeslagen. Ik wil de oudere films van Cronenberg zeker niet afraden. Maar verwacht geen HoV/EP-achtige films.
Ik heb The Dead Zone al eens gezien (goede film) en ben van plan om binnenkort The Fly, eXistenZ en Spider te gaan kijken.quote:Op maandag 10 december 2007 10:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Voordat je nog meer Cronenberg gaat kijken, zou ik je willen waarschuwen. Want met History of Violence en daarna Eastern Promises is Cronenberg een andere weg dan daarvoor ingeslagen. Ik wil de oudere films van Cronenberg zeker niet afraden. Maar verwacht geen HoV/EP-achtige films.
Slechts een 7,5? Ik eis uitleg.quote:Op maandag 10 december 2007 11:09 schreef Falco het volgende:
A Streetcar Named Desire
Marlon Brando, wat een modern acteerwerk liet hij in deze film achter, de rest verbleekt er gewoon bij. Cijfer: 7,5
Een 7,5 is gewoon oke hoorquote:Op maandag 10 december 2007 11:38 schreef cwk het volgende:
[..]
Slechts een 7,5? Ik eis uitleg.
Filistijn.
Een 7.5 voor een overirritante Owen??!quote:Op maandag 10 december 2007 13:50 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Dupree (Owen Wilson) is wel het meest vervelende en irriterende karakter dat ik de laatste jaren in een film heb gezien. Ongelooflijk wat een eikel. op een gegeven moment wens je hem als kijker gewoon de meest verschrikkelijke dingen toe. Later in de film wordt het allemaal wat beter trouwens. Dieptepunt in de film is wel het moment dat Carl (Matt Dillon) in opdracht van zijn vrouw Molly (Kate Hudson) zijn oude pornocollectie moet weggooien en dat ook nog zonder protesteren doet ook. In Amerika schijnt dat vrij normaal te zijn.
Je ergert je rot als kijker naar 'You, me and Dupree', maar dat is natuurlijk ook de bedoeling. Al met al was deze film eigenlijk best de moeite waard.
Tja, wat zal ik zeggen..... Jack Nicholson is ook een gestoorde gek in The shining.quote:Op maandag 10 december 2007 18:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Een 7.5 voor een overirritante Owen??!
Ik kan me Costner (ik ben erg anti-Costner) absoluut niet voorstellen als seriemoordenaar, dus alleen al daarom ga ik die film denk ik wel even bekijken.quote:Op maandag 10 december 2007 19:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Mr. Brooks (2007, VS, Bruce A. Evans)
Een schijnbaar doodnormale saaie zakenman leidt een geheim dubbelleven als de perfecte seriemoordenaar. Die wordt geblackmaild door een ooggetuige om hem de knoopjes van het vak te leren. Terwijl detective Demi Moore hem op de hielen lijkt te zitten.
Het was erg aangenaam om Kevin Costner weer eens in een fatsoenlijke rol te zien. William Hurt was goed als het schizofrene slechte geweten. Wat op deze manier goed in beeld werd gebracht. Waarom we Demi Moore ook niet meer vaak in films zien, is me ook weer duidelijk.
Gezien het verhaal, de cast (Cheadle, Tyler, Sutherland) en de regisseur/schrijver ('acteur' Mike Binder), verwacht je een echte acteursfilm. Maar niets is minder waar. De acteerprestaties zijn groots (en ook Sandler is geweldig, dat zeg ik al jaren, niemand die me gelooft. Maar zo ging het ook met Carrey) Maar het zijn vooral de sfeervolle beelden (geweldige high def shots), de muziek (fundamenteel onderdeel) en het scenario dat de film zoveel beter maken . Het is een vreselijk triest verhaal, maar de dialogen zijn vaak hilarisch. Een typische film met een lach en een traan. Dat dubbele gevoel bij de aftiteling maakt Reign Over Me één van de betere films van 2007.quote:A man who lost his family in the September 11 attack on New York City runs into his old college roommate. Rekindling the friendship is the one thing that appears able to help the man recover from his grief
helemaal mee eens, vorige week gezien en een zeer overtuigende rol van Adamquote:Op maandag 10 december 2007 19:18 schreef JelleS het volgende:
Ben je ziek ofzo Lonewolf?
Reign Over Me (2007, Mike Binder)
Gek genoeg heb ik maar weinig over deze film gehoord, maar toen ik de trailer een paar maanden geleden zag had ik al zo'n voorgevoel dat het een goede film ging worden. Toch werd de film min of meer genegeerd, misschien wel door de hoofdrol van Adam Sandler, hier kwam de film zelfs meteen op dvd, ik kwam hem toevallig tegen bij de FRS. Geheel ten onrechte.
[ afbeelding ]
[..]
Gezien het verhaal, de cast (Cheadle, Tyler, Sutherland) en de regisseur/schrijver ('acteur' Mike Binder), verwacht je een echte acteursfilm. Maar niets is minder waar. De acteerprestaties zijn groots (en ook Sandler is geweldig, dat zeg ik al jaren, niemand die me gelooft. Maar zo ging het ook met Carrey) Maar het zijn vooral de sfeervolle beelden (geweldige high def shots), de muziek (fundamenteel onderdeel) en het scenario dat de film zoveel beter maken . Het is een vreselijk triest verhaal, maar de dialogen zijn vaak hilarisch. Een typische film met een lach en een traan. Dat dubbele gevoel bij de aftiteling maakt Reign Over Me één van de betere films van 2007.
IMDB: 7,9
Mijn Cijfer 8,8
Ziek in me hoofd, ja.quote:Op maandag 10 december 2007 19:18 schreef JelleS het volgende:
Ben je ziek ofzo Lonewolf?
Inderdaad een hilarische vermakelijke film die in elk opzicht van entertainment voldoet aan wat je er van verwacht. Niet te lang, leuk verhaal, en prima sfeerzetten.quote:Fido (2006, VS, Andrew Currie)
Deze komedie geeft ons antwoord op de vraag, die in Day of The Dead (en later in Resident Evil: Extinction) gesteld werd. Wat als we zombies konden temmen? Dat is dus gelukt via het bedrijf Zomcorb. Die zombies hebben gereduceerd tot handige hulpjes en een gehoorzame werknemers. Timmy en zijn familie heeft ook zo'n zombie. De eenzame en gepeste Timmy krijgt een band met zijn zombievriendje, Fido. Maar als Fido per ongeluk de buurvrouw bijt, is het hek van de dam.
Leuke film, die lekker de spot drijft met het ideale jaren '50 Amerika. Het doet daarin heel erg aan het geslaagde Pleasantville denken. Daarnaast is het ook een parodie op de "jongentje met huisdier"-films Carrie-Anne Moss lijkt een nieuw niche als lekkere huisvrouw gevonden te hebben.
Smaken verschillen!quote:Op maandag 10 december 2007 23:45 schreef cwk het volgende:
Dat is grappig. Ik realiseerde me zonet nogmaals hoe ontzettend verdrietig ik wordt die combinatie van ongeïnspireerde orkestmuziek en oneliners. Als Pearl Harbor een vrouw was geweest zou ik me hond er nog van aftrappen.
Wil jij Fun with Dick and Jane en The Grinch pareltjes noemen...... Die andere weg valt toch wat tegen.quote:Op maandag 10 december 2007 19:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ziek in me hoofd, ja.
Het verschil tussen Sandler en Carrey is wel, dat terwijl de laatste echt een andere weg is ingeslagen dan zijn komische films uit het begin. Sandler pareltjes nog steeds afwisselt met gedrochten als Click en I Now Pronounce You Chuck and Larry.
Dat heb je 20 keer gelezen omdat ik dat 20 keer heb gezegdquote:Op maandag 10 december 2007 20:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
PS: ik denk dat ik hier op FOK! al een keer of 20 heb gelezen dat Sandler wordt onderschat, dat is dus iets waarover velen denken dat ze alleen staan met die mening, terwijl een meerderheid dat eigenlijk ook denkt.
Ik heb ook nooit gezegd dat er iets mis is met Owen Wilson. Ik schreef alleen dat zijn personage in 'You, me and dupree' waanzinnig irritant is. Echt tenenkrommend zo erg.quote:Op dinsdag 11 december 2007 16:41 schreef RuneRose het volgende:
Er is helemaal niets mis met Sandler. Net als dat er niets mis is met het genie dat Owen Wilson heet. Die ook al zo vaak afgezeken is.
klinkt goed, ff quote als tvpquote:Op maandag 10 december 2007 23:06 schreef Arcee het volgende:
Kongekabale (King's Game)
[ afbeelding ]
Onderhoudende, spannende Deense politieke thriller. Goed doordacht verhaal en strak gefilmd.
Topfilm.
Oh, maar dat was niet aan jou gericht hoor. Volgens mij heb ik niet eens gelezen dat je dat geschreven hebt. You, Me and Dupree vond ik echt geweldig trouwens.quote:Op dinsdag 11 december 2007 18:48 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gezegd dat er iets mis is met Owen Wilson. Ik schreef alleen dat zijn personage in 'You, me and dupree' waanzinnig irritant is. Echt tenenkrommend zo erg.
Waarom eigenlijk? Ik heb geen problemen met Wilson, al kan ik 10 komieken opnoemen die ik leuker vind, maar verder vind ik Wilson eigenlijk veel grappiger in zowat alle andere films die ik de laatste 5 jaar met hem heb gezien (zeg maar de films van Wes Anderson of de films met Ben Stiller).quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:41 schreef RuneRose het volgende:
You, Me and Dupree vond ik echt geweldig trouwens.
Waarom is het zo geweldig !? ... ik ben met scanman eens, tenenkrommend slecht die Owen. Tot het irritante toe.quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:41 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Oh, maar dat was niet aan jou gericht hoor. Volgens mij heb ik niet eens gelezen dat je dat geschreven hebt. You, Me and Dupree vond ik echt geweldig trouwens.
Denzel is toch wel een groot acteur.quote:Malcolm X, geboren als Malcolm Little (Omaha, Nebraska, 19 mei 1925 - New York City, 21 februari 1965) was een van de Amerikaanse voormannen en woordvoerder van de Nation of Islam, een religieuze en politieke beweging die suprematie van het zwarte ras predikt. Hij was oprichter van Muslim Mosque, Inc. en de Organization of Afro-American Unity. Op 21 februari 1965 werd hij vermoord.
Dat schreef ik niet. Owen speelt die rol perfect. Het personage is bloedirritant, maar dat is dus de bedoeling.quote:Op dinsdag 11 december 2007 23:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom is het zo geweldig !? ... ik ben met scanman eens, tenenkrommend slecht die Owen. Tot het irritante toe.
oh oke .. ja dan heeft owen z'n rol goed gespeeld. Maar dan kan het nog wel tot ergenis lijden. En ten koste gaan van de film ...quote:Op dinsdag 11 december 2007 23:18 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat schreef ik niet. Owen speelt die rol perfect. Het personage is bloedirritant, maar dat is dus de bedoeling.
Klopt. En dat was wat mij betreft ook zo ja. Maar Kate Hudson maakte dat wel weer goedquote:Op dinsdag 11 december 2007 23:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
oh oke .. ja dan heeft owen z'n rol goed gespeeld. Maar dan kan het nog wel tot ergenis lijden. En ten koste gaan van de film ...
Dat is ze zeker.quote:Op dinsdag 11 december 2007 02:46 schreef scanman01 het volgende:
Ashley Judd is een verademing
ja zij maakt de film het kijken waardquote:Op dinsdag 11 december 2007 23:45 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Klopt. En dat was wat mij betreft ook zo ja. Maar Kate Hudson maakte dat wel weer goed
ik heb hier wel wat op gang gezet volgens mij. Dat bedoel ik dus met dat iedereen de film wil zien als je weet waar het over gaat, terwijl het eigenlijk te erg is om aan te zien.quote:Op woensdag 12 december 2007 01:30 schreef Zeitgeist het volgende:
The Girl Next Door(2007)
Okay.. hij is indeed very disturbing.. Ik heb cannibal Holocaust, August Underground, I Spit On Your Grave en Flowers Of Flesh & Blood gezien... Maar dit.. damn...
Ik voel me gewoon schuldig om dit een 8 te geven...
Nu het boek en de DVD aanschaffen...
Die ogen van Winona ook altijdquote:Op woensdag 12 december 2007 03:58 schreef scanman01 het volgende:
Had ik al gezegd dat Winona helemaal geweldig is?
[ afbeelding ]
Ik heb een clip gemaakt van de film. Voor de liefhebbers is ie hier te downloaden:
http://rapidshare.com/fil(...)tumn_in_new_york.avi
Omdat You, Me & Dupree een soort van herkenbaar is. Al is dit wel een wat extreme vorm natuurlijk. Owen Wilson wordt op een gegeven moment ook zo ongelofelijk schijnheilig, en dan die serieuze, gefrustreerde Matt Dillon daar tegenover, geweldig. Het hoogtepunt is toch wel de hallucinatiescène. En natuurlijk zijn de Andersons beter, maar dat neemt niet weg dat ik om deze ook lag te rollen van het lachen.quote:Op dinsdag 11 december 2007 22:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Ik heb geen problemen met Wilson, al kan ik 10 komieken opnoemen die ik leuker vind, maar verder vind ik Wilson eigenlijk veel grappiger in zowat alle andere films die ik de laatste 5 jaar met hem heb gezien (zeg maar de films van Wes Anderson of de films met Ben Stiller).
Ik zei al, dat dit natuurlijk lekker overdreven wordt in de film. Maar ja, ik ben wel de 'vrijgezelle vriend' die vaak over de vloer komt.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Herkenbaar? Jij bent stiekem zelf ook een heel irritant figuur, die bij vrienden over de vloer komt? Of je hebt een hele irritante vriend?
Yup. Mooi gefilmd vooral en veel Asano die flink wat pech heeft.quote:Op woensdag 12 december 2007 18:41 schreef pascalheister het volgende:
iemand hier Invisible Waves al gezien?
Toch zeker 1.84mquote:Op dinsdag 11 december 2007 23:13 schreef Lambiekje het volgende:
Denzel is toch wel een groot acteur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig
Ik ben halverwege afgehaakt. Dat de subs erg slecht waren had hier ook wel wat mee te maken.quote:Op woensdag 12 december 2007 18:41 schreef pascalheister het volgende:
iemand hier Invisible Waves al gezien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Regisseur Chang-dong Lee, die ons al eerder de pareltjes Oasis en Peppermint Candy gaf, keert terug met een prachtige film over verlies, (wan)hoop, troost, radeloosheid en vooral religie. Do-yeon Jeon, die gedurende hele film in beeld is, zet één van de beste prestaties van het jaar neer. Kang-ho Song heeft een goede bijrol als de aardige, doch beetje zielige altijd om haar heen hangende hoper.
cijfer: 8
I Bought a Vampire Motorcycle (1990, VK, Dirk Campbell)
De titel zegt genoeg.
cijfer: 7
Nikita (1990, Fr, Luc Besson)
Mooie en ontroerende actie film over een opstandig punkmeisje, dat omgedrild wordt in een voor de overheid werkende spion/huurmoordenaar. Maar daarna langzaam haar menselijkheid weer terugvindt.
De film bevat al heel veel elementen van Besson latere meesterwerk Léon. Goed gestijlde actie, karakters met diepgang en ontwikkeling en een mooie finale, die niet over de top gaat, maar met veel emotionele impact.
Het is moeilijk deze film voor te stellen met iemand anders dan Anne Parillaud, waar je toch een beetje verliefd op wordt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Lonewolf2003 op 13-12-2007 17:06:32 ]
Dat had ik dus ook ja. De eerste keer heb ik de film al snel uitgezet. Later toch nog een keer helemaal uitgekeken, maar het werd niet echt veel beter. Helaas. Keri Russel is wel een leuke dame, maar deze film werkte niet voor mij.quote:Op donderdag 13 december 2007 16:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Waitress (2007, VS, Adrienne Shelly)
De film begon heel matigjes met een redelijk standaard rtl4drama verhaal. Maar gaander weg in het verhaal weet de film toch goed cliché's te vermijden. Echter het probleem bij mij was, dat ik het karakter van Keri Russell zo verschrikkelijk irritant vond, dat ik geen één moment met haar meeleefde. Hierdoor had de film weinig emotionele impact. En was op sommige momenten gewoon saai.
cijfer: 5.5
Heb deze film net ook gezien en het is echt ongelooflijk wat mensen elkaar aan kunnen doen. Het is gebaseerd op dit verhaal, wat an sich al verschrikkelijk is, maar de manier waarop het gebracht wordt (met name door Blanche Baker als de pleegmoeder die het allemaal toelaat) is nog veel schrijnender.quote:Op dinsdag 4 december 2007 00:45 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 6,6Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Vraag je ben nu helemaal into de Chickflicks? ... de laatste reeks van jouw is allemaal zoetsappig romcoms en ook nog hoge cijfers ... in de wolken ?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |