abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55139932
Purple Rain. op tv. en daar hoeft verder niks over gezegd te worden dan: .
full stops and exclamation marks
pi_55140551
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 20:59 schreef Timo20 het volgende:
Afgelopen week:
Eastern Promises is op de rand van het jaar nog één van de absolute toppers van dit jaar en Cronenberg`s beste film tot op heden.
Ho! Ik ben een groot fan van Eastern Promises, maar na zo'n uitspraak ben ik dan wel benieuwd welke films jij van Cronenberg allemaal gezien hebt.

Want als Cronenberg fan vind ik het zeker niet z'n beste (alhowel wel "een van de").
pi_55140634
Anche Libero va bene,

WAT EEN FILM... Geniaal geacteerd!!!

Beste film van de afgelopen 3 jaar.
  zondag 9 december 2007 @ 11:10:35 #204
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_55141232
quote:
Op zondag 9 december 2007 09:39 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ho! Ik ben een groot fan van Eastern Promises, maar na zo'n uitspraak ben ik dan wel benieuwd welke films jij van Cronenberg allemaal gezien hebt.

Want als Cronenberg fan vind ik het zeker niet z'n beste (alhowel wel "een van de").
Das misschien wel waar: had er waarschijnlijk bij moeten zetten "Cronenberg`s beste die ik tot nu toe heb gezien"
Heb alleen Videodrome en A History Of Violence gezien
  zondag 9 december 2007 @ 12:25:30 #205
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_55142352
Brandende Liefde (1983)
Men wat kan een boek verknoeid worden. Tjoh wat een foute voiceover voor Peter Jan Rens. En die vriend van hem, met die bontjas dat kan echt niet.
Een zwangere Monique van de Ven die poseert voor Rens, dat ziet er nog wel uit.

Om een franse studiebeurs te krijgt hij les van een oudere dame die als tegenprestatie wil dat het huishoudelijke taken en verzorging van haar oude vader. Onder tussen ontmoet hij de mooie vrouw (Ven) op de eerste verdieping. Om de tijd door te komen maakt hij schilderijen van haar.

cijfer 5 / imdb 5.7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 9 december 2007 @ 12:27:51 #206
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55142389
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:25 schreef Lambiekje het volgende:
Brandende Liefde (1983)
En die vriend van hem, met die bontjas dat kan echt niet.
Dat was Huub van der Lubbe, zanger van De Dijk
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_55142391
quote:
Op zondag 9 december 2007 11:10 schreef Timo20 het volgende:

[..]
Heb alleen Videodrome en A History Of Violence gezien
Daar was ik al bang voor namelijk.
  zondag 9 december 2007 @ 12:39:34 #208
52357 Lambiekje
pi_55142581
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:59 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Ik ga maar niet zeggen welke film ik net gekeken heb
Waarom niet, schaam je je ervoor?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 9 december 2007 @ 16:43:34 #209
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_55148229
Na 15 minuten Resident Evil Extinction denk ik: WTF? zit ik naar een remake van day of the dead te kijken?
Oh well..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_55150808
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:43 schreef Cheiron het volgende:
Na 15 minuten Resident Evil Extinction denk ik: WTF? zit ik naar een remake van day of the dead te kijken?
Oh well..
Resident Evil 3: Extinction

Ik moet zeggen ik heb Day of the Dead niet gezien, maar ik heb mij toch wel vermaakt met deze film. Oké, het verhaal is niet echt groots, maar dat is ook niet echt wat ik verwacht van zo'n film. Ik heb leuke actie gezien, veel zombies die afgemaakt werden en een stoere (en erg knappe ) Jovovich. Ik heb mij gewoon vermaakt en kan niet wachten op het volgende deel. Waarvan ik hoop dat die er komt.

IMDB cijfer: 6.4/10
Mijn cijfer: 7,3/10
  zondag 9 december 2007 @ 19:56:41 #211
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55152183
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:43 schreef Cheiron het volgende:
Oh well..
Dat was ook het eerste wat ik dacht, toen die wetenschapper ten tonele verscheen.
  Moderator zondag 9 december 2007 @ 20:12:50 #212
9859 crew  Karina
Woman
pi_55152550
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 18:19 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik vond het echt een zeer slechte film, vooral omdat er geen likable personage in blijkt te zitten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Persoonlijk houd ik wel van "niet likable personages". En dat laatste weet ik nog zo net niet, ik denk dat het meer voor het schok effect is.

Vandaag gekeken:
Eastern Promises
Geweld(ad)ige film! Waarschijnlijk komt het doordat het geen Amerikaanse film is, maar er wordt lekker veel getoond, daar houd ik wel van! Verder een heel goed verhaal met goede acteurs.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_55155060
Fargo

Erg leuke film, maar er had van mij wat meer spanningsmomenten in mogen zitten. Leuk geacteerd ook, lekker droog Al met al vermakelijk en hij duurt tenminste niet zo lang.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 9 december 2007 @ 22:08:41 #214
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_55155641
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:27 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Daar was ik al bang voor namelijk.
hoezo dat?
pi_55157237
A bout de Souffle
Alles klopt. De regie, de vrouw, de man, de dialoog, de lengte.

Kids
Ik krijg altijd de kriebels van geforceerde hippigheid. Zo is het leven op de straat, yo. Gelukkig heeft die ene zich een paar jaar later opgehangen.
Graag op anoniem
  zondag 9 december 2007 @ 23:07:44 #216
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_55157558
quote:
Op zondag 9 december 2007 19:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dat was ook het eerste wat ik dacht, toen die wetenschapper ten tonele verscheen.
Die scene aan tafel met de blokjes, dat leek er wel HEEL veel op.

Film trouwens afgekeken, maar wat een saaie zut zeg. Ik hou van zombiefilms, maar dit is wel heel saai opgezet..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 9 december 2007 @ 23:36:08 #217
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_55158321
Atonement (2007)
Jong meisje uit een adelijke familie beschuldigt bediende van aanranding, waardoor diens leven vernield wordt. Mooi verhaal in een geweldig jasje verpakt: prachtige sfeervolle beelden, nuttige en logische sprongen in de vertelde tijd, een hier en daar erg creatieve soundtrack en een fabuleus shot van vier-en-een-halve minuut, waarbij op het strand van Duinkerken bij de Engelse evacuatie tientallen persoonlijke dramaatjes langskomen.

Romance & Cigarettes (2005)
Bizarre musicalachtige film over een man die vreemdgaat en daar ruzie over krijgt met zijn vrouw. Hier en daar erg verrassend, zeker tijdens de muziekscenes, waarbij bijvoorbeeld Christopher Walken opeens aan het zingen en dansen slaat.

Unforgiven (1992) (#112)
Mooie ingetogen cowboyfilm waarbij een oude bandiet nog eenmaal terugkeert naar zijn oude levensstijl. Het thema van de film gaat vooral over de zinloosheid van het gebruikte geweld, jaren voordat, in elk geval in Nederland, de term zinloos geweld in zwang raakte.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 9 december 2007 @ 23:55:37 #218
179724 Charlotjuh
lief klein konijntje!
pi_55158758
cliffhanger was gister op tv
  maandag 10 december 2007 @ 04:52:32 #219
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_55161724
Oldboy herkeken. (en gister Sympathy For Mr. Vengeance)

HEb voor een magere 15 euri's die Vengeance Trilogy box aangeschaft bij de FRS. Blijven heerlijke en lekker wrede/ongemakkelijk films.
The Light Is Leaving Us All
  maandag 10 december 2007 @ 04:58:30 #220
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_55161729
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 00:45 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

The Girl next door. Niet te verwarren met de Elisha Cuthbert film van een aantal jaren geleden. Deze is 'very disturbing', om het zo te zeggen. Twee zusjes zijn net wees geworden en worden opgevangen door een tante. Die tante houdt er hele vreemde, sadistische trekjes op na. Op een dag hangt ze de oudste zus aan haar polsen op in de kelder (haar voeten raken nog amper de grond) en laat haar zoontjes en andere kinderen uit de buurt (allemaal tussen de 8 en 13 jaar) alles met haar doen wat ze willen. Al snel kleedt een van de kinderen haar helemaal uit, terwijl de tante glimlachend toekijkt. De martelingen worden steeds erger en enger totdat je als kijker het eigenlijk niet meer kunt aanzien. De laatste 15 minuten van de film zijn voor de kijker heel erg zwaar. Veel mensen zijn de zaal uitgelopen.
Het erge is dat dit gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. De werkelijkheid schijnt nog een flink stuk erger te zijn geweest. Eigenlijk vraag je je af waarom iemand een film als deze maakt en waarom er mensen (mijzelf inbegrepen) naar kijken. Ik weet in ieder geval wel dat ik deze film absoluut niet nog een keer hoef te zien.

Cijfer: 6,0
Lol om eerlijk te zijn doet je verhaaltje me wel erg benieuwd raken naar deze film.
pi_55162329
Die Hard 4.0
Door de wisselende reviews ten tijde dat deze in de bioscoop verscheen heb ik deze niet op een groot scherm gezien. Nu de DVD in Engeland is verschenen toch maar gekocht. En wat een fantastische film! Goed, hij haalt het niet bij de eerste twee delen, maar is zeker beter dan het matige Die Hard 3. Toegeven, het verhaal is nogal onsamenhangend, maar Bruce Willis en de over-the-top actie maken veel goed. Al is die scène met de straaljager wel erg ver gezocht. Ondanks de PG-13 rating toch nog behoorlijk wat doden en geweld.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_55162351
quote:
Op maandag 10 december 2007 08:39 schreef Strolie75 het volgende:
Die Hard 4.0
Door de wisselende reviews ten tijde dat deze in de bioscoop verscheen heb ik deze niet op een groot scherm gezien. Nu de DVD in Engeland is verschenen toch maar gekocht. En wat een fantastische film! Goed, hij haalt het niet bij de eerste twee delen, maar is zeker beter dan het matige Die Hard 3. Toegeven, het verhaal is nogal onsamenhangend, maar Bruce Willis en de over-the-top actie maken veel goed. Al is die scène met de straaljager wel erg ver gezocht. Ondanks de PG-13 rating toch nog behoorlijk wat doden en geweld.
Deel 3 was juist beter dan 2 vind ik...
I feel kinda Locrian today
pi_55163536
Videodrome (David Cronenberg, 1983)
Na het zien van A History of Violence en Eastern Promises was het tijd voor meer werk van David Cronenberg, dit keer de beurt aan cult-klassieker Videodrome. Videopiraat Max Renn (James Woods) runt een eigen kanaal en zoekt nieuw materiaal voor zijn show. Hij ontdekt een snuffmovie-kanaal genaamd Videodrome., zijn vriendin doet auditie en wanneer hij haar ziet op tv krijgt hij hallucinaties. Heel verschil met de twee eerdergenoemde titels van Cronenberg en helaas ligt dit minder in mijn straatje. Het kon me allemaal niet echt vermaken en de 90 minuten voelden daardoor zelfs nog lang aan. Deze titel verdwijnt voorlopig weer in de kast en ik geef hem over een tijdje nog wel een tweede kans, voor nu een 6.0

Genesis (Claude Nuridsany,Marie Pérennou, 2004)
Van de makers van Microcosmos nu een nieuwe documentaire; Genesis. De titel verraad de inhoud al, het gaat over het ontstaan van leven. Aardige documentaire maar hij blijft wel vrij oppervlakkig en richt zich maar op een klein gebied. Ik had een beetje het gevoel dat het een onderdeel was van een groter geheel. Wel, zoals je kunt verwachten bij natuurfilms, prachtige beelden en een goede ondersteunende soundtrack. 6.5

Rope (Alfred Hitchcock, 1948 )
Twee vrienden vermoorden, uit nieuwsgierigheid en op zoek naar een kick, een studiegenoot in hun flat. Daarna worden de niets vermoedende familieleden en vrienden uitgenodigd voor een feestje terwijl het lijk in een kist die ze als buffet gebruiken ligt. Als ze het gesprek op de perfecte moord brengen, wordt hun vroegere leraar (James Stewart) achterdochtig. Wederom een spannende, originele film van de hand van Hitchcock, ditmaal gebaseerd op een waargebeurde moord. Wat de film verder speciaal maakt is dat de film maar uit een paar (redelijk onopvallende) takes bestaat, dit omdat Hitchcock het als een toneelstuk wilde brengen. Dit vraagt veel van zowel de crew als de acteurs maar het is allemaal prima gelukt. 8.0

maandag 10 december 2007 @ 10:52:42 #224
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55164387
quote:
Op maandag 10 december 2007 10:09 schreef Hulkio het volgende:
Videodrome (David Cronenberg, 1983)
Na het zien van A History of Violence en Eastern Promises was het tijd voor meer werk van David Cronenberg, dit keer de beurt aan cult-klassieker Videodrome. Videopiraat Max Renn (James Woods) runt een eigen kanaal en zoekt nieuw materiaal voor zijn show. Hij ontdekt een snuffmovie-kanaal genaamd Videodrome., zijn vriendin doet auditie en wanneer hij haar ziet op tv krijgt hij hallucinaties. Heel verschil met de twee eerdergenoemde titels van Cronenberg en helaas ligt dit minder in mijn straatje. Het kon me allemaal niet echt vermaken en de 90 minuten voelden daardoor zelfs nog lang aan. Deze titel verdwijnt voorlopig weer in de kast en ik geef hem over een tijdje nog wel een tweede kans, voor nu een 6.0
Voordat je nog meer Cronenberg gaat kijken, zou ik je willen waarschuwen. Want met History of Violence en daarna Eastern Promises is Cronenberg een andere weg dan daarvoor ingeslagen. Ik wil de oudere films van Cronenberg zeker niet afraden. Maar verwacht geen HoV/EP-achtige films.
  maandag 10 december 2007 @ 10:54:35 #225
52357 Lambiekje
pi_55164430
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:27 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Dat was Huub van der Lubbe, zanger van De Dijk
ja en ... ik vond het een kwal in de film
  maandag 10 december 2007 @ 11:00:34 #226
52357 Lambiekje
pi_55164578
quote:
Op maandag 10 december 2007 10:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Voordat je nog meer Cronenberg gaat kijken, zou ik je willen waarschuwen. Want met History of Violence en daarna Eastern Promises is Cronenberg een andere weg dan daarvoor ingeslagen. Ik wil de oudere films van Cronenberg zeker niet afraden. Maar verwacht geen HoV/EP-achtige films.
eXistenZ is een briljante film ... jezelf aan een "playstation" pluggen.
En dan hebben we nog de meesterlijke remake van The Fly. Jeff Goldblum die langzamerhand in een vlieg veranderd.
  maandag 10 december 2007 @ 11:04:01 #227
52357 Lambiekje
pi_55164645
Rescue Dawn (2006)
Christian Bale is een vietnam soldaat die in handen komt van een vietnam-camp. Het verhaal van een soldaat die probeert te ontsnappen in de jungle. Gebaseerd op een waar gebeurd verhaal.

Bale doet zijn vermageringstruc nog eens. Hij kan toch wel goed acteren.

Ben benieuwd of hij T4 toe een goed einde kan brengen.

cijfer 7.5 / imdb 7.8
pi_55164669
quote:
Op maandag 10 december 2007 10:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ik heb The Dead Zone al eens gezien (goede film) en ben van plan om binnenkort The Fly, eXistenZ en Spider te gaan kijken.
  maandag 10 december 2007 @ 11:09:31 #229
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55164759
A Streetcar Named Desire
Marlon Brando , wat een modern acteerwerk liet hij in deze film achter, de rest verbleekt er gewoon bij. Cijfer: 7,5

Die unendliche geschichte

Falkor . Wel een grappige fantasie-kinderfilm met van die typische jaren '80-synthesizermuziek. Beetje middelmatig is dit. De kindacteurs zijn niet bepaald top, maar de fantasierijke wereld wordt toch mooi door Wolfgang Petersen overgebracht, ook al zijn de special effects en het verhaal niet super. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 10 december 2007 @ 11:12:33 #230
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_55164803
Scream 2
Na laatste deel 1 gezien te hebben was het tijd voor de 2 erop. Scream 2 was indertijd de eerste film van de scream reeks die ik zag en ik vond hem toen erg kewl. Nog steeds is dit helemaal geen verkeerde sequel. De regels van de sequels worden precies gevolgd, maar doordat dat gewoon in de film genoemd wordt zorgt dit wederom voor een verhoging van het niveau. Jammer genoeg hadden we trucje al aardig gezien in de eerste Scream. Je weet ook gewoon aan het begin als je alle nieuwe vrienden ziet van Sidney dat ze simpelweg dienen om opengereten te worden. Toch zeker niet verminderd vermakelijk. Een 7.

Scream 3
Direct na 2 toen ook maar even deel 3 opgezet. Deze had ik indertijd gezien in de bios in een Scream marathon toen deel 3 zijn premiere had. Ik vond hem toen echt erg verminderd gaaf en heb hem toen ook gelijk nooit meer herzien. Tot nu. De film volgt weer de regels van horror film, maar deze keer is het dus een afsluiter van de triologie. Dit gegeven vond ik het enige leuke aan dit derde deel. Voor de rest meer van hetzelfde dus net vermakelijk. Toen ik Scream zag laatst vond ik dat samen met Wes Cravens New NIghtmare toch wel zijn beste films. Het viel me op dat het idee van die film eigenlijk aardig verwerkt zit in deel 2 en 3. Verminderd origineel toch. Een 6 is echt het cijfer voor deze film.

#237 Mou Gaan Dou (Infernal Affairs)
Gisteravond eindelijk deze film gezien. Door de drukte rondom The Departed werd ik erg geinteresseerd in het origineel. Daarom had ik me ook maar voorgenomen om eerst de originele triologie te zien voordat ik me waag aan het bekroonde The Departed.
De film begint erg fijn en zorgt ervoor dat je gelijk moest opletten, want het was al snel duidelijk dat hier al flink wat belangrijke informatie in zat. Dit klopte ook zeker. Wat hierna volgt is een erg intelligent verhaal dat zeer niveauontstijgend is. De film wordt niet te ingewikkeld en blijft erg boeien en wordt eigenlijk alleen maar spannender en spannender. De hoofdrollen zijn erg goed geacteerd waardoor je je echt in gaat leven. Het idee dat je echt jaren achter elkaar undercover leeft en daardoor zelfs gaat twijfelen of je nou goed of slecht bent vind ik erg intrigerend en verdiepend.
Ik ben iig erg benieuwd naar wat de volgende twee delen gaan brengen dus die zet ik binnenkort maar eens ff op. Een 8,5 voor deze.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 10 december 2007 @ 11:38:41 #231
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_55165277
quote:
Op maandag 10 december 2007 11:09 schreef Falco het volgende:
A Streetcar Named Desire
Marlon Brando , wat een modern acteerwerk liet hij in deze film achter, de rest verbleekt er gewoon bij. Cijfer: 7,5
Slechts een 7,5? Ik eis uitleg.

Filistijn.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  maandag 10 december 2007 @ 11:47:14 #232
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55165399
quote:
Op maandag 10 december 2007 11:38 schreef cwk het volgende:

[..]

Slechts een 7,5? Ik eis uitleg.

Filistijn.
Een 7,5 is gewoon oke hoor . Het was geen onaangename film, maar ook niet echt spetterend door ondermeer een herhaling van stappen en Vivian Leigh.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 10 december 2007 @ 13:50:19 #233
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55167698

Dupree (Owen Wilson) is wel het meest vervelende en irriterende karakter dat ik de laatste jaren in een film heb gezien. Ongelooflijk wat een eikel. op een gegeven moment wens je hem als kijker gewoon de meest verschrikkelijke dingen toe. Later in de film wordt het allemaal wat beter trouwens. Dieptepunt in de film is wel het moment dat Carl (Matt Dillon) in opdracht van zijn vrouw Molly (Kate Hudson) zijn oude pornocollectie moet weggooien en dat ook nog zonder protesteren doet ook. In Amerika schijnt dat vrij normaal te zijn.
Je ergert je rot als kijker naar 'You, me and Dupree', maar dat is natuurlijk ook de bedoeling. Al met al was deze film eigenlijk best de moeite waard.

Cijfer: 7,5
  maandag 10 december 2007 @ 18:38:59 #234
52357 Lambiekje
pi_55173934
quote:
Op maandag 10 december 2007 13:50 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

Dupree (Owen Wilson) is wel het meest vervelende en irriterende karakter dat ik de laatste jaren in een film heb gezien. Ongelooflijk wat een eikel. op een gegeven moment wens je hem als kijker gewoon de meest verschrikkelijke dingen toe. Later in de film wordt het allemaal wat beter trouwens. Dieptepunt in de film is wel het moment dat Carl (Matt Dillon) in opdracht van zijn vrouw Molly (Kate Hudson) zijn oude pornocollectie moet weggooien en dat ook nog zonder protesteren doet ook. In Amerika schijnt dat vrij normaal te zijn.
Je ergert je rot als kijker naar 'You, me and Dupree', maar dat is natuurlijk ook de bedoeling. Al met al was deze film eigenlijk best de moeite waard.

Een 7.5 voor een overirritante Owen??!
pi_55174219
afgelopen week gezien, commentaar volgt nog

221. Wild Hogs (Walt Becker, 2007) :: 7.3
222. Superbad (Greg Mottola, 2007) :: 8.4
223. Karla (Joel Bender, 2006) :: 5.2
224. Reign Over Me (Mike Binder, 2007) :: 8.5
225. Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby (Adam McKay, 2006) :: 7.0
226. Baby Doll (Elia Kazan, 1956) :: 7.5
227. The Party (Blake Edwards, 1968) :: 7.9
228. Sauve qui peut (la vie) (Jean-Luc Godard, 1980) :: 7.0
229. Detour (Edgar G. Ulmer, 1945) :: 7.5
230. Office Space (Mike Judge, 1999) :: 8.0
  maandag 10 december 2007 @ 19:04:53 #236
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55174479
quote:
Op maandag 10 december 2007 18:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Een 7.5 voor een overirritante Owen??!
Tja, wat zal ik zeggen..... Jack Nicholson is ook een gestoorde gek in The shining.
Het is - neem ik aan - de bedoeling dat Owen overirritant is en dat doet hij dan goed
  maandag 10 december 2007 @ 19:06:44 #237
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55174532
De oogst van afgelopen week ofzo:

Shoot 'Em Up (2007, VS, Michael Davis)
Standaard actiefilm met van die semi-stoere, hippe oneliners. Maar het bevat iig meer dan genoeg actie en is niet zo'n actiefilm, die voor de meerderheid bestaat uit gezannik.
Clive Owen doet heel erg een herhaling van zijn rol in Sin City. Paul Giamatti is zo miscast, dat het geniaal is. Waarom zou de hoofdschurk niet eens een type Giamattie kunnen zijn. En Monica Belluci, tja je moet wat als babe op leeftijd.
cijfer: 7

The Ten (2007, VS, David Wain)
Een stel komische sketches over de Tien geboden met o.a. Winona Ryder die verliefd wordt op een buikspreekpop; twee buurmannen die een wedloop doen in wie de meeste MRIscans kan kopen; Gretchen Mol die een passionele verhouding met Jezus Christus aangaat in Mexico; twee zwarte jongens, die er achter komen dat hun vader Schwarzenegger was en Oliver Platt als Schwarzenegger-look-a-like de rol als vader op zich neemt. Maar hoogtepunt is een animatie over een drugsdealende neushoorn. Dit alles aan elkaar gepraat door Paul Rudd, die een relatie heeft met Famke Janssen, maar vreemd gaat met Jessica Alba.
cijfer: 6.5

Surf's Up (2007, VS, Ash Brannon &Chris Buck)
Deze animatie onderscheid zich van de rest door de verfrissende documentaire stijl waarin het verhaal verteld wordt. Maar verder is het ook gewoon een grappig filmpje met leuke karakters. Wat mij betreft is dit de winnaar dit jaar in de animatiecompetie, (die toch elkaar jaar plaats vindt tussen de grote Amerikaanse animatiestudio's) en niet Ratatouille.
cijfer: 7.5

Mr. Brooks (2007, VS, Bruce A. Evans)
Een schijnbaar doodnormale saaie zakenman leidt een geheim dubbelleven als de perfecte seriemoordenaar. Die wordt geblackmaild door een ooggetuige om hem de knoopjes van het vak te leren. Terwijl detective Demi Moore hem op de hielen lijkt te zitten.
Het was erg aangenaam om Kevin Costner weer eens in een fatsoenlijke rol te zien. William Hurt was goed als het schizofrene slechte geweten. Wat op deze manier goed in beeld werd gebracht. Waarom we Demi Moore ook niet meer vaak in films zien, is me ook weer duidelijk.

Eastern Promises (2007, VK, David Cronenberg)
Cronenberg gaat verder met de weg die hij met History of Violence is ingeslagen. De film zit weer vol onderhuidse spanning en dreiging, die in de fenomenale scene in de sauna tot uitbarsten komt. Op de altijd charmante Noami Watts is niks aan te merken. De rol is zelfs iets te klein voor haar acteerkunsten. De beste gangsterbaas van het jaar wordt niet neergezet door Denzel Washington, maar door Armin Mueller-Stahl. Maar het is natuurlijk vooral de Viggo Mortensen show. Die hiermeer het hele LOTR image en alle twijfel over zijn acteerkunsten van zich afschudt.
cijfer: 8.5

Dazed and Confused (1993, VS, Richard Linklater)
Ik kan altijd wel genieten van college-/highschool films. En omdat het een Linklater is, stijgen de dialogen en karakters boven de middelmaat van dit soort films uit. Vooral de ingreep om de film te richten op eerste- en laatstejaars, zorgt ervoor dat je toch een soort van karakterontwikkeling (of gebrek eraan) van jaren krijgt, terwijl de film zich afspeelt in één dag.
cijfer: 8

Rescue Dawn (2006, VS, Werner Herzog)
Christian Bale bewijst weer eens van absolute topklasse te zijn.
De film kwam imo echter iets te snel op gang. Voordat je een band had opgebouwd met Dieter, was die al neergestort en gevangen genomen. Maar verder was het allemaal heel indrukwekkend wat er gebeurde. En tijdens de prachtige eindscene moest ik een traantje wegpinken.

Little Dieter Needs to Fly (1997, VK, Werner Herzog)
De "echte wereld" is toch weer imponerender dan een film daarover. Doordat je in deze docu meer te weten komt over de achtergrond van Dieter, krijg je meer een band met hem. Waardoor de stukken in Loas afreist om zijn gevangschap na te spelen extra emotioneel worden. Verder bevat de docu natuurlijk de standaarddocu trucjes van de camera net iets langer laten draaien na een interview e.d.
cijfer: 9

Good Luck Chuck (2007, VS, Mark Helfrich)
Het pluspunt: er zit een vrachtwagenlading lekkere vrouwen in. Maar verder is er weinig goeds te vermelden. De hoofdpersoon is het type, dat je liever bruut afgeslacht ziet worden in een horrorfilm. De grappen zijn voorspelbaarder dan het weer in de Sahara. Jessica Alba zien komisch proberen te doen is ongeveer even zielig als het kijken naar een verzuipende puppy.
cijfer: 3.5

Shrek the Third (2007, VS, Chris Miller)
Een heel erg been there-done that gevoel bekroop me tijdens de film. Bovendien was die gewoon niet grappig. De enige keer dat ik moest lachen was toen Pinocchio probeerde niet te liegen. De twee komische en fanfavoriete sidekicks worden gereduceerd tot nutteloos achtergrondbehang. Waarbij het beste wat men kan verzinnen een persoonsverwisseling is. Volgens mij had niemand behalve de geldlustige producers zin in deze film.
cijfer: 4.5

Fido (2006, VS, Andrew Currie)
Deze komedie geeft ons antwoord op de vraag, die in Day of The Dead (en later in Resident Evil: Extinction) gesteld werd. Wat als we zombies konden temmen? Dat is dus gelukt via het bedrijf Zomcorb. Die zombies hebben gereduceerd tot handige hulpjes en een gehoorzame werknemers. Timmy en zijn familie heeft ook zo'n zombie. De eenzame en gepeste Timmy krijgt een band met zijn zombievriendje, Fido. Maar als Fido per ongeluk de buurvrouw bijt, is het hek van de dam.
Leuke film, die lekker de spot drijft met het ideale jaren '50 Amerika. Het doet daarin heel erg aan het geslaagde Pleasantville denken. Daarnaast is het ook een parodie op de "jongentje met huisdier"-films Carrie-Anne Moss lijkt een nieuw niche als lekkere huisvrouw gevonden te hebben.

Hostel: Part II (2007, VS, Eli Roth)
Nadat deel 1 op zijn zachts gezegd tegenviel, had ik niet al te grote verwachtingen voor deel twee. En misschien heeft dat deze film gedeeltelijk gered. Want ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik vond hem beter dan deel 1.
Dit keer geen urenlange saaie intro met feestende Amerikanen. Maar de film is vanaf het begin spannend, waarbij iedereen verdacht is. Dat dat begin voor een groot deel een herhaling qua opzet is van deel 1met dit keer vrouwen ipv jongens, klopt imho juist verhaaltechnisch. Waarom zou zo'n martelbedrijf op eens hele andere vangsttechnieken gebruiken? Verder zorgt het er ook voor dat omdat wij als kijker wel weten wat er gaat gebeuren, dat de film spannend wordt.
Maar waar Eli Roth zich vooral mee onderscheid, is door het gezichtspunt dit keer ook te verplaatsen naar de klanten van het martelaarsbedrijf. Nadat de meisjes binnen zijn gekomen in het hostel, zien we in een montage hoe verschillende rijkelui bieden op de meisjes. De winaars zijn uiteindelijk twee nieuwelingen, de stoere Todd en zijn schuchterigere broertje Stuart. Die gedurende de film ook gevolgd worden.
Na het zien van deel 1 en vooraf aan deel 2 had ik nooit gedacht, dat ik het zou zeggen, maar als Roth deze lijn vast houdt ben ik wel benieuwd naar zijn volgende werk.
cijfer: 6

Nightbreed (1990, VS, Clive Barker)
Horrorsprookje voor volwassenen, waarbij het ene monster er nog grotesker uit ziet dan de andere met een "moorlustige monsters zijn lief, geciviliseerde mens is het echte monster" moraal.
cijfer: 6

Death at a Funeral (2007, VK, Frank Oz)
Erg komische film over een begrafenis, waar van alles misgaat. Absolute hoogtepunt is Alan Tudyk als de verlegen Simon op LSD. Indiefilm favoriete midget, Peter Dinklage, komt ook opdraven.

Performance (1970, VK, Donald Cammell&Nicolas Roeg)
Een gangsterhulp, Chas, moet vluchten voor de politie en zijn baas en vindt onderdak in een huis waar de excentrieke Turner (Mick Jagger) met twee vrouwen woont. De film begon best aardig. Maar als Chas bij Turner komt bestaat de film voor 90% uit nutteloos gezwam in de ruimte. Misschien was de film toendertijd controversieel en vernieuwend, nu niet meer.
cijfer: 5.5

Total Recall (1990, VS, Paul Verhoeven)
Ik was vergeten hoe slecht het acteerwerk van Schwarzenegger is. Maar verder weer zo'n erg geslaagde, goede scifi actiefilm a.d.h.v. een Philip K. Dick verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 10-12-2007 19:15:43 ]
  maandag 10 december 2007 @ 19:15:30 #238
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55174785
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:06 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Mr. Brooks (2007, VS, Bruce A. Evans)
Een schijnbaar doodnormale saaie zakenman leidt een geheim dubbelleven als de perfecte seriemoordenaar. Die wordt geblackmaild door een ooggetuige om hem de knoopjes van het vak te leren. Terwijl detective Demi Moore hem op de hielen lijkt te zitten.
Het was erg aangenaam om Kevin Costner weer eens in een fatsoenlijke rol te zien. William Hurt was goed als het schizofrene slechte geweten. Wat op deze manier goed in beeld werd gebracht. Waarom we Demi Moore ook niet meer vaak in films zien, is me ook weer duidelijk.
Ik kan me Costner (ik ben erg anti-Costner) absoluut niet voorstellen als seriemoordenaar, dus alleen al daarom ga ik die film denk ik wel even bekijken.
  maandag 10 december 2007 @ 19:18:58 #239
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_55174872
Ben je ziek ofzo Lonewolf?

Reign Over Me (2007, Mike Binder)
Gek genoeg heb ik maar weinig over deze film gehoord, maar toen ik de trailer een paar maanden geleden zag had ik al zo'n voorgevoel dat het een goede film ging worden. Toch werd de film min of meer genegeerd, misschien wel door de hoofdrol van Adam Sandler, hier kwam de film zelfs meteen op dvd, ik kwam hem toevallig tegen bij de FRS. Geheel ten onrechte.

quote:
A man who lost his family in the September 11 attack on New York City runs into his old college roommate. Rekindling the friendship is the one thing that appears able to help the man recover from his grief
Gezien het verhaal, de cast (Cheadle, Tyler, Sutherland) en de regisseur/schrijver ('acteur' Mike Binder), verwacht je een echte acteursfilm. Maar niets is minder waar. De acteerprestaties zijn groots (en ook Sandler is geweldig, dat zeg ik al jaren, niemand die me gelooft. Maar zo ging het ook met Carrey) Maar het zijn vooral de sfeervolle beelden (geweldige high def shots), de muziek (fundamenteel onderdeel) en het scenario dat de film zoveel beter maken . Het is een vreselijk triest verhaal, maar de dialogen zijn vaak hilarisch. Een typische film met een lach en een traan. Dat dubbele gevoel bij de aftiteling maakt Reign Over Me één van de betere films van 2007.
IMDB: 7,9
Mijn Cijfer 8,8
pi_55175050
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:18 schreef JelleS het volgende:

Reign Over Me (2007, Mike Binder)
Gek genoeg heb ik maar weinig over deze film gehoord, maar toen ik de trailer een paar maanden geleden zag had ik al zo'n voorgevoel dat het een goede film ging worden. Toch werd de film min of meer genegeerd, misschien wel door de hoofdrol van Adam Sandler, hier kwam de film zelfs meteen op dvd, ik kwam hem toevallig tegen bij de FRS. Geheel ten onrechte.

[ afbeelding ]
[..]

Gezien het verhaal, de cast (Cheadle, Tyler, Sutherland) en de regisseur/schrijver ('acteur' Mike Binder), verwacht je een echte acteursfilm. Maar niets is minder waar. De acteerprestaties zijn groots (en ook Sandler is geweldig, dat zeg ik al jaren, niemand die me gelooft. Maar zo ging het ook met Carrey) Maar het zijn vooral de sfeervolle beelden (geweldige high def shots), de muziek (fundamenteel onderdeel) en het scenario dat de film zoveel beter maken . Het is een vreselijk triest verhaal, maar de dialogen zijn vaak hilarisch. Een typische film met een lach en een traan. Dat dubbele gevoel bij de aftiteling maakt Reign Over Me één van de betere films van 2007.
IMDB: 7,9
Mijn Cijfer 8,8
helemaal mee eens, vorige week gezien en een zeer overtuigende rol van Adam
  maandag 10 december 2007 @ 19:48:05 #241
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55175547
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:18 schreef JelleS het volgende:
Ziek in me hoofd, ja.
Het verschil tussen Sandler en Carrey is wel, dat terwijl de laatste echt een andere weg is ingeslagen dan zijn komische films uit het begin. Sandler pareltjes nog steeds afwisselt met gedrochten als Click en I Now Pronounce You Chuck and Larry.
pi_55176213
quote:
Fido (2006, VS, Andrew Currie)
Deze komedie geeft ons antwoord op de vraag, die in Day of The Dead (en later in Resident Evil: Extinction) gesteld werd. Wat als we zombies konden temmen? Dat is dus gelukt via het bedrijf Zomcorb. Die zombies hebben gereduceerd tot handige hulpjes en een gehoorzame werknemers. Timmy en zijn familie heeft ook zo'n zombie. De eenzame en gepeste Timmy krijgt een band met zijn zombievriendje, Fido. Maar als Fido per ongeluk de buurvrouw bijt, is het hek van de dam.
Leuke film, die lekker de spot drijft met het ideale jaren '50 Amerika. Het doet daarin heel erg aan het geslaagde Pleasantville denken. Daarnaast is het ook een parodie op de "jongentje met huisdier"-films Carrie-Anne Moss lijkt een nieuw niche als lekkere huisvrouw gevonden te hebben.
Inderdaad een hilarische vermakelijke film die in elk opzicht van entertainment voldoet aan wat je er van verwacht. Niet te lang, leuk verhaal, en prima sfeerzetten.
  maandag 10 december 2007 @ 20:47:17 #243
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_55177009
Vorige week:

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
OK, het is een trage film, op zich geen probleem, maar hij begint wel heel erg sloom, met een aantal scenes die nodeloos lang worden gerokken. Na een tijdje went het wel en in de tweede helft vond ik de dromerige scenes veel meer op zijn plaats. Pitt doet het goed als Jesse James, een figuur die bewust vrij onduidelijk wordt neergezet, maar het is gewoon de film van Casey Affleck, die een sterke Ford neerzet. Zeker één van de betere films uit 2007, wel jammer dat Sam Shepard en Zooey Deschanel elk maar een paar minuten meedoen, ik denk dat Zooey zelfs nauwelijks 1 minuut haalt.

Je rentre à la maison
Deze film kon me niet boeien. Piccoli vind ik best tof, maar hier is hij toch weinig bijzonder. Ik begreep niet goed wat eigenlijk de bedoeling van de film was, het klinkt als een drama, maar dan eentje zonder veel dramatisch elementen, de film zit vol erg lange scenes die nergens heen leken te gaan, maar toch blijven aanslepen. Nee, dit is het niet.

My Blueberry Nights
Ik ga geen uitlatingen doen over de gebreken van de internationale filmpers, ik ga gewoon zeggen dat ik 'm wel leuk vond. Het middenste deel met Weisz en Strathairn is misschien wel het best geacteerd, maar om één of andere reden vond ik de stukken met Law en Portman toch iets leuker om te kijken (en dat had niet noodzakelijk met Portman te maken, haar wil ik trouwens nog aanraden om het accent van haar personage in elke zin te gebruiken en niet alleen wanneer ze daar zin in heeft). Hoofdrolspeelster Jones valt niet echt positief of negatief op, wat wel positief opviel was de erg fijne soundtrack. Tot slot vond ik dat er voor een film van WKW vrij veel werd geluld, daar waar hij zich in andere films toch vaak beperkt tot smachtende blikken.

En verder helemaal niets gezien vorige week.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 10 december 2007 @ 20:50:03 #244
67640 SaintOfKillers
pi_55177102
PS: ik denk dat ik hier op FOK! al een keer of 20 heb gelezen dat Sandler wordt onderschat, dat is dus iets waarover velen denken dat ze alleen staan met die mening, terwijl een meerderheid dat eigenlijk ook denkt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_55177369
Ik vind dat de heersende mening over hem prima op zijn plaats is.
Graag op anoniem
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 december 2007 @ 23:06:40 #246
862 Arcee
Look closer
pi_55180876
Kongekabale (King's Game)

Onderhoudende, spannende Deense politieke thriller. Goed doordacht verhaal en strak gefilmd.

Topfilm.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 10 december 2007 @ 23:31:08 #247
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_55181506
Pearl Harbor: blijft een mooie film!
Drink ik.
  maandag 10 december 2007 @ 23:45:53 #248
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_55181897
Dat is grappig. Ik realiseerde me zonet nogmaals hoe ontzettend verdrietig ik wordt die combinatie van ongeïnspireerde orkestmuziek en oneliners. Als Pearl Harbor een vrouw was geweest zou ik me hond er nog van aftrappen.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  maandag 10 december 2007 @ 23:50:53 #249
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_55182027
quote:
Op maandag 10 december 2007 23:45 schreef cwk het volgende:
Dat is grappig. Ik realiseerde me zonet nogmaals hoe ontzettend verdrietig ik wordt die combinatie van ongeïnspireerde orkestmuziek en oneliners. Als Pearl Harbor een vrouw was geweest zou ik me hond er nog van aftrappen.
Smaken verschillen!
Drink ik.
  dinsdag 11 december 2007 @ 00:02:04 #250
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_55182269
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Ziek in me hoofd, ja.
Het verschil tussen Sandler en Carrey is wel, dat terwijl de laatste echt een andere weg is ingeslagen dan zijn komische films uit het begin. Sandler pareltjes nog steeds afwisselt met gedrochten als Click en I Now Pronounce You Chuck and Larry.
Wil jij Fun with Dick and Jane en The Grinch pareltjes noemen...... Die andere weg valt toch wat tegen.
Nu is Carrey een veel groter acteur hoor, dat ben ik met je eens, maar ze blijven beide komedie doen. Sandler is echter een stuk beperkter, en het lijkt erop dat hij ook een beetje bang voor het serieuse werk is. Maar dramatische, serieuse komedies als Punch-Drunk Love is hij wat mij betreft perfect.
quote:
Op maandag 10 december 2007 20:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
PS: ik denk dat ik hier op FOK! al een keer of 20 heb gelezen dat Sandler wordt onderschat, dat is dus iets waarover velen denken dat ze alleen staan met die mening, terwijl een meerderheid dat eigenlijk ook denkt.
Dat heb je 20 keer gelezen omdat ik dat 20 keer heb gezegd Het is lastig een 'serieuse filmliefhebber' te vinden die geen gruwelijke hekel aan Sandler heeft, in mijn omgeving en op FOK! heb ik er ook niet veel gezien. Ik kan natuurlijk wel begrijpen waar dat vandaan komt, ook al vind ik hem die in de 'afgrijselijke komedies' echt niet slecht.

Wel fijn dat je My Blueberry Nights kon waarderen. Grappig overigens dat je het gedeelte over Portman wel kon waarderen, het merendeel lijkt daar anders over te denken. Wat ik ook wel een beetje begrijp, aangezien je van de donkere kroeg opeens naar een open, lichte roadmovie overschakelt. Dat accent was inderdaad wel erg opvallend.
  dinsdag 11 december 2007 @ 01:01:01 #251
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55183269

'Adrift in Manhattan' is het verhaal van een vrouw (Heather Graham) die een aantal maanden geleden haar 2 jarig zoontje heeft verloren. Het is het verhaal van een jonge fotograaf die geobsedeerd raakt door haar en haar achtervolgt en foto's van haar neemt. Het is ook het verhaal van een oude man, die schildert en langzaam blind wordt.... en op het werk in de postkamer een vrouw ontmoet. Meerdere verhalen komen bij elkaar in deze vrij trage film. Heather Graham is wat mii betreft het lichtpuntje. Ze speelt haar rol uitzonderlijk goed. De pijn is constant van haar gezicht af te lezen.

Cijfer: 6,5
  dinsdag 11 december 2007 @ 02:46:59 #252
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55184106

Een romantische komedie over Jane Goodale die al meerdere keren door mannen is teleurgesteld en van mening is dat alle mannen hopeloze wezens zijn die niet anders kunnen dan steeds weer naar nieuw 'vlees' zoeken. Al die tijd beseft ze niet dat de ware liefde dichter bij is dan ze dacht. Ashley Judd is een verademing in de hoofdrol.

pi_55185128
Shooter
Ik was van plan om gister Ratatouille te kijken, hebben die prutsers bij de FRS de verkeerde DVD in het hoesje gedaan. Maar goed, die film (Shooter) was ook wel goed te pruimen. Het begin is erg spannend en goed opgebouwd, al wordt de film de tweede helft wel een beetje onsamenhangend en rommelig. In elk geval voldoende actie, zeker bij de aanval op het huis in Virgina had ik het gevoel dat ik naar een verfilming van Counterstrike aan het kijken was.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 11 december 2007 @ 09:18:08 #254
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_55185353
Deep Blue (2003)
Een paar regels tekst, (enigszins afgezaagde) muziek & heel veel mooie beelden. Lichtgevende beestjes hier, pinguïns daar & een orka ergens tussendoor. De verschillende diersoorten en/ of leefomgevingen worden stuk voor stuk behandeld (sommige stukken mochten van mij nog veel langer duren), waardoor er toch nog iets van een verhaal in zit. Eén van de hoogtepunten (...) is toch wel de orka die een zeeleeuw doodleuk wat meters de lucht in knuppelt. Verder kreeg ik het gevoel dat men krabben niet helemaal serieus neemt...

Het deed me overigens wel veel denken aan Whales: An Unforgettable Journey (1997) - vooral qua muziek -, wat dan weer iets van de originaliteit weghaalt. Toch heeft Deep Blue genoeg schitterende beelden om dat te compenseren.

8
  dinsdag 11 december 2007 @ 09:24:24 #255
52357 Lambiekje
pi_55185445
Factotum (2005)
Matt Dillon is een man die nog al een klaploper is. Ontslagen worden op de eerste werkdag omdat hij betrapt wordt op drinken.

cijfer 6.5 / imdb 6.5

American Pie 6 : Beta House
Jezus wat is dit verschrikkelijk. Wat een pointless movie. Stifflers neef gaat naar college. En ja hoor zijn roommate ligt midden op de dag te krikken met een vatsig "varken". Het is een groot kotsfestijn.

cijfer 3.5 / imdb 5.5
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:58:37 #256
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55187022
Pretty Woman

Wat me opviel aan deze film was het hoge stompzinnigheidsgehalte die de karakters van Julia Roberts en Richard Gere tentoonspreiden. Hij is een drukke zakenman, verwikkeld in een overnamestrijd en pikt op straat een hoer op en sleept haar overal mee in zijn zakenbeslommeringen . Zij is dus een hoer en wordt dus opgepikt en gedraagt zich als een stom varken in omgevingen waar ze nooit eerder bekend mee is geweest . Je raadt het al, een handvol beschamende scenes en uiteindelijk ontwikkelt er zich een heuse vriendschap tussen de twee en misschien nog wel meer . Cijfer: 5

When Dinosaurs Ruled the Earth

Grappige film uit het cavegirls-in-bikinis-subgenre met duidelijke pluspunten en minpunten. Negatief is de relatief lange lengte van deze film. Dit soort lollerfilms kunnen gerust een twintigtal minuten gekort worden. Een ander minder punt zijn de dialogen. Een simpel verhaaltje wordt door alle acteurs ondersteund door een artificieel oertaaltje waarbij de woorden 'Akita' (hierheen) en 'Nikro' (dood) wel heel vaak gebruld/gegild worden. Het begint op je zenuwen te werken op het eind! Maar dan de positieve punten! Het stopmotion-werk met de dinosaurussen en de gevechten tussen hen en de oermensen ziet er erg overtuigend uit. En ohja, de cavegirls waren natuurlijk ook niet te versmaden . Cijfer: 6
  dinsdag 11 december 2007 @ 12:43:12 #257
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55189303
King Kong (1933, VS, Merian C. Cooper & Ernest B. Schoedsack)
De sfx is wel heel erg verouderd, vooral als acteurs/trice samen met de monster op het scherm zijn. Daardoor mist de film ook maar enige spanning. Desondanks zijn de gevechten tussen Kong en verscheidene monsters de hoogtepunten van de film.
Maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat deze klassieker zijn klassiekerstatus meer ontleed aan zijn naam dan aan de inhoud.
cijfer: 6.5

Twins of Evil (1971, VK, John Hough)

Men neme een graaf Dracula-achtig figuur, een playmate tweeling, een zeer religieuze heksenjagende oom en een held. Gooi dit alles bij elkaar. Even roeren. 87 minuten laten staan. En voilà, klaar is uw geslaagde culthorrorfilmpje.
  dinsdag 11 december 2007 @ 13:05:56 #258
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55189875

Deze film is ook wel bekend onder de naam 'After Alice'. Het is een wat wazig verhaal over geesten, helderzienden en een seriemoordenaar. Kiefer speelt een aan drank en roken verslaafde politieman, die een serie moorden moet oplossen. Telkens als hij iets aanraakt wat met de zaak te maken heeft, krijgt hij beelden door van hoe het gebeurd is. De film is eigenlijk een soort who-done-it.
Matige film en vooral de ontknoping is wat mij betreft heel vaag.

Cijfer: 5,5
  dinsdag 11 december 2007 @ 16:41:45 #259
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_55195013
Er is helemaal niets mis met Sandler. Net als dat er niets mis is met het genie dat Owen Wilson heet. Die ook al zo vaak afgezeken is.

Oh, we zijn al een pagina verder. Dan maar wat oude koek. Afgelopen dagen:

Vandaag, na en door The Dreamers, Queen Christina opgezet. En die viel niet tegen. Voornamelijk natuurlijk door de Grote Ster: Garbo. Alles is prachtig aan haar. Wat moet het vervelend zijn geweest voor John Gilbert om weer tegenover zijn oude geliefde te staan. Garbo, die zich zonder al te veel problemen aan kon passen aan de talkies. Waar Gilberts cariere eigenlijk voorbij was, omdat zijn stem zich niet goed leende voor de talkies. Ondanks dat alles geeft ook hij een prachtige preformance, en zijn de scènes waar ze samen schitteren om te smullen. Verder is er naast de scène die in the Dreamers aangehaald wordt nog genoeg moois. Waaronder de geweldige introductie tussen Christina en Antonio. Een stukje pre-code magie waar we niet lang meer van zouden kunnen genieten. Aanrader. Voor de liefhebbers uiteraard.

The Barefoot Contessa, niet helemaal perfect, helaas. Maar niet elke film van een meester kan een meesterwerk zijn. Wel is het mooi om te zien hoe de cariere van een Hollywood-ster ontleed wordt (volgens Mank zelf zijn de karakters van de film gebasseerd op het leven van Rita Hayworth). Van haar ontdekking tot haar ondergang. Zeker haar ontdekking is geweldig, en laat ons gelijk weten dat dit een lastige vrouw is om te leren kennen. We krijgen vanalles te horen; haar aankondiging, muziek, applaus, en gejoel. Maar van de vrouw zelf krijgen we geen seconde te zien. Gelukkig komt ze later wel veelvuldig in beeld, en is het genieten. Naast die ene hele grote is het Ava Gardner die straalt, en de hele film haar kwaliteiten tentoonstelt. Of ze nu op haar blote voeten door Spanje dartelt, in een zigeunerkamp aan het dansen is, of met een multimiljonair op een jacht aan het zonnebaden is (de mannen op het scherm waren niet de enige met hund mond open). Ik ben benieuwd of deze film nog van enige invloed geweest is op Scorsese's Casino. Ook al zijn Gardner's intenties compleet anders dan die van Stone in Casino, leek er toch enige gelijkenis in de relaties. Maar misschien zie ik nu dingen die er niet zijn.

White Heat ('49) Ooh! Wat een spanning, wat een actie, wat een drama! Fantastisch, alles is goed aan deze film. Cagney. O'Brien Steiner Score.

Blonde Venus Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier over moet zeggen. Het keek wel lekker makkelijk weg, maar eigenlijk deed het me niet zo veel. Wel wat aardige momenten though. En een jonge Cary Grant, ook altijd leuk. Ja, toch wel leuk.
pi_55195161
Ik vind Adam Sandler irritant.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  dinsdag 11 december 2007 @ 16:55:44 #261
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_55195314
Ja, maar jij kijkt ook geen westerns, dus.
pi_55195370
Ik heb Jesse James gezien.
pi_55195381
En No Country for Old Men. Is ook wel een beetje moderne western. Een klein beetje.
  dinsdag 11 december 2007 @ 18:48:05 #264
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55197907
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 16:41 schreef RuneRose het volgende:
Er is helemaal niets mis met Sandler. Net als dat er niets mis is met het genie dat Owen Wilson heet. Die ook al zo vaak afgezeken is.
Ik heb ook nooit gezegd dat er iets mis is met Owen Wilson. Ik schreef alleen dat zijn personage in 'You, me and dupree' waanzinnig irritant is. Echt tenenkrommend zo erg.
pi_55201566
Die kop alleen al van Sandler! *ril*
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_55201674
quote:
Op maandag 10 december 2007 23:06 schreef Arcee het volgende:
Kongekabale (King's Game)

[ afbeelding ]

Onderhoudende, spannende Deense politieke thriller. Goed doordacht verhaal en strak gefilmd.

Topfilm.
klinkt goed, ff quote als tvp
Jusqu'ici tout va bien...
  dinsdag 11 december 2007 @ 21:41:52 #267
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_55202698
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:48 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit gezegd dat er iets mis is met Owen Wilson. Ik schreef alleen dat zijn personage in 'You, me and dupree' waanzinnig irritant is. Echt tenenkrommend zo erg.
Oh, maar dat was niet aan jou gericht hoor. Volgens mij heb ik niet eens gelezen dat je dat geschreven hebt. You, Me and Dupree vond ik echt geweldig trouwens.
pi_55204670
The Cheerleaders (Paul Glickler, 1973)
Cheerleaders die alles neuken wat los en vast zit. Zo gaat het natuurlijk niet, maar stiekem hoopt iedereen het wel. Aan naaktscènes geen gebrek, noch aan leuke meisjes. Het verhaal is ook erg goed. Jeannie wil graag cheerleader worden en heeft gelukkig een paar connecties. Ze besluit auditie te doen in de kleren van haar teddybeer. Verder verschilt ze niet veel van de anderen, behalve dat ze nog maagd is. Daarom besluiten de cheerleaders haar aan te nemen. Gedurende de film probeert Jeannie op allerlei manieren ontmaagd te worden. Tot grote ergernis van haar vader, want die vindt dat niet zo'n goed plan. Huisarrest! Haar vriendinnen vindt hij echter wel leuk, dus mag ze thuis een feestje houden. Alle spelers uit het rugbyteam komen langs en iedereen neukt er flink op los, totdat iemand zich plotseling herinnert dat morgen de grote wedstrijd is!

In deze staat kunnen de spelers nauwelijks op hun benen staan, er moet een oplossing gevonden worden. De hoofdcheerleader komt op het idee ook maar met de tegenpartij van bil te gaan. Enfin, de wedstrijd begint en beide partijen liggen een beetje op de grond, wanneer de tegenstanders ineens met iemand op de proppen komen die niet op de lijst stond! Deze persoon kan nog wel heel snel rennen, en al snel scoort hij een goal of hoe dat ook mag werken bij rugby. Gelukkig is daar Jeannie die 'm in de pauze even onder handen neemt. Eindelijk geen maagd meer! Als de wedstrijd weer begint, valt ook deze speler uitgeput neer en blijft er niet veel over. Uiteindelijk zet het team van onze cheerleaders de nerdy hotdogverkopende rugbyspeler in om de wedstrijd tot een goed einde te brengen.

Ik raad iedereen aan deze film te zien.
Graag op anoniem
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:47:54 #269
67640 SaintOfKillers
pi_55204728
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:41 schreef RuneRose het volgende:
You, Me and Dupree vond ik echt geweldig trouwens.
Waarom eigenlijk? Ik heb geen problemen met Wilson, al kan ik 10 komieken opnoemen die ik leuker vind, maar verder vind ik Wilson eigenlijk veel grappiger in zowat alle andere films die ik de laatste 5 jaar met hem heb gezien (zeg maar de films van Wes Anderson of de films met Ben Stiller).
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:59:23 #270
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55205062
You, Me and Dupree is een onwijse boutfilm. Maar sommige mensen vinden Chaplin geinig. Of erkennen het genie achter Monty Python niet.
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:09:26 #271
52357 Lambiekje
pi_55205327
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:41 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Oh, maar dat was niet aan jou gericht hoor. Volgens mij heb ik niet eens gelezen dat je dat geschreven hebt. You, Me and Dupree vond ik echt geweldig trouwens.
Waarom is het zo geweldig !? ... ik ben met scanman eens, tenenkrommend slecht die Owen. Tot het irritante toe.
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:13:28 #272
52357 Lambiekje
pi_55205473
Malcolm X (1992)
De kwaadste neger ooit .... waar gebeurd verhaal :
quote:
Malcolm X, geboren als Malcolm Little (Omaha, Nebraska, 19 mei 1925 - New York City, 21 februari 1965) was een van de Amerikaanse voormannen en woordvoerder van de Nation of Islam, een religieuze en politieke beweging die suprematie van het zwarte ras predikt. Hij was oprichter van Muslim Mosque, Inc. en de Organization of Afro-American Unity. Op 21 februari 1965 werd hij vermoord.
Denzel is toch wel een groot acteur.

cijfer 7 / imdb 7.6
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:18:40 #273
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55205671
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:09 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waarom is het zo geweldig !? ... ik ben met scanman eens, tenenkrommend slecht die Owen. Tot het irritante toe.
Dat schreef ik niet. Owen speelt die rol perfect. Het personage is bloedirritant, maar dat is dus de bedoeling.
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:42:53 #274
52357 Lambiekje
pi_55206341
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:18 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Dat schreef ik niet. Owen speelt die rol perfect. Het personage is bloedirritant, maar dat is dus de bedoeling.
oh oke .. ja dan heeft owen z'n rol goed gespeeld. Maar dan kan het nog wel tot ergenis lijden. En ten koste gaan van de film ...
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:45:29 #275
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55206405
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

oh oke .. ja dan heeft owen z'n rol goed gespeeld. Maar dan kan het nog wel tot ergenis lijden. En ten koste gaan van de film ...
Klopt. En dat was wat mij betreft ook zo ja. Maar Kate Hudson maakte dat wel weer goed
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 december 2007 @ 23:53:04 #276
862 Arcee
Look closer
pi_55206611
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 02:46 schreef scanman01 het volgende:
Ashley Judd is een verademing
Dat is ze zeker.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:56:00 #277
52357 Lambiekje
pi_55206675
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:45 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Klopt. En dat was wat mij betreft ook zo ja. Maar Kate Hudson maakte dat wel weer goed
ja zij maakt de film het kijken waard
  woensdag 12 december 2007 @ 01:30:08 #278
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_55207920
The Girl Next Door(2007)

Okay.. hij is indeed very disturbing.. Ik heb cannibal Holocaust, August Underground, I Spit On Your Grave en Flowers Of Flesh & Blood gezien... Maar dit.. damn...
Ik voel me gewoon schuldig om dit een 8 te geven...
Nu het boek en de DVD aanschaffen...
  woensdag 12 december 2007 @ 03:58:59 #279
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55208585

Maar weer eens een romantische komedie uitgezocht... met een dramatisch tintje. Winona Ryder is..... ontwapenend, ontroerend, bloedmooi, om verliefd op te worden. 'Autumn in New York' vertelt het verhaal van een man die voor het eerst echt verliefd wordt.... en van een vrouw die de liefde van haar (korte) leven ontmoet. Had ik al gezegd dat Winona helemaal geweldig is?

Ik heb een clip gemaakt van de film. Voor de liefhebbers is ie hier te downloaden:

http://rapidshare.com/fil(...)tumn_in_new_york.avi
  woensdag 12 december 2007 @ 04:00:06 #280
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55208588
quote:
Op woensdag 12 december 2007 01:30 schreef Zeitgeist het volgende:
The Girl Next Door(2007)

Okay.. hij is indeed very disturbing.. Ik heb cannibal Holocaust, August Underground, I Spit On Your Grave en Flowers Of Flesh & Blood gezien... Maar dit.. damn...
Ik voel me gewoon schuldig om dit een 8 te geven...
Nu het boek en de DVD aanschaffen...
ik heb hier wel wat op gang gezet volgens mij. Dat bedoel ik dus met dat iedereen de film wil zien als je weet waar het over gaat, terwijl het eigenlijk te erg is om aan te zien.
  woensdag 12 december 2007 @ 08:13:50 #281
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_55209122
quote:
Op woensdag 12 december 2007 03:58 schreef scanman01 het volgende:
Had ik al gezegd dat Winona helemaal geweldig is?

[ afbeelding ]

Ik heb een clip gemaakt van de film. Voor de liefhebbers is ie hier te downloaden:

http://rapidshare.com/fil(...)tumn_in_new_york.avi
Die ogen van Winona ook altijd
  woensdag 12 december 2007 @ 08:36:12 #282
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_55209310
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:47 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk? Ik heb geen problemen met Wilson, al kan ik 10 komieken opnoemen die ik leuker vind, maar verder vind ik Wilson eigenlijk veel grappiger in zowat alle andere films die ik de laatste 5 jaar met hem heb gezien (zeg maar de films van Wes Anderson of de films met Ben Stiller).
Omdat You, Me & Dupree een soort van herkenbaar is. Al is dit wel een wat extreme vorm natuurlijk. Owen Wilson wordt op een gegeven moment ook zo ongelofelijk schijnheilig, en dan die serieuze, gefrustreerde Matt Dillon daar tegenover, geweldig. Het hoogtepunt is toch wel de hallucinatiescène. En natuurlijk zijn de Andersons beter, maar dat neemt niet weg dat ik om deze ook lag te rollen van het lachen.
pi_55214733
Bin-jip (Ki-duk Kim, 2004)
Tae-suk zoekt op zijn motor naar leegstaande huizen waarin hij een tijdje kan verblijven. Hij steelt niets, maar gebruikt wat uit de koelkast, repareert kapotte spullen en doet zo nodig de was. Hij legt zijn bezoeken vast door zichzelf in andermans interieur te fotograferen. Dit eigenaardige maar kalme leven wordt onderbroken wanneer hij op een dag insluipt in een luxueus huis, waar de jonge vrouw Sun-hwa zich in het donker verschuilt. Zij zit gevangen in een ellendig huwelijk met een man die haar mishandelt. Bin Jip is een film van Ki-duk Kim (Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring en The Bow) en zoals je van hem kan verwachten een film met ingetogen hoofdrolspelers en nauwelijks dialoog. Het toch wel enigzins aparte verhaal blijft boeien, mede door de mooie beelden en sterke soundtrack. 7.8

Atonement (Joe Wright, 2007)
Zomer 1935. De 13-jarige, uit een gegoede familie afkomstige, Briony Tallis is een ontluikende toneelschrijfster. Op een dag ziet ze hoe Robbie, de zoon van de bediende van het huis, Briony's zus Cecilia laat strippen en nadat ze daarna een obscene brief van Robbie aan Cecilia leest, trekt ze haar eigen conclusies. Wanneer haar nichtje Lola de volgende dag wordt verkracht, beschuldigt ze zonder veel bewijs Robbie van de misdaad. Iedereen gelooft haar behalve haar zus Cecilia, die nog steeds hopeloos verliefd is op Robbie. Robbie, echter, belandt door toedoen van Briony in de gevangenis en raakt spoedig als jonge soldaat in Frankrijk betrokken in de slag om Duinkerken. Een en ander zorgt nog jarenlang voor de nodige strubbelingen in de familie Tallis.

Prachtige film van Joe Wright (Pride & Prejudice) met in de hoofdrollen Keira Knightley, James McAvoy en Romola Garai. Een veelzijdige film met een origineel verhaal en ook de manier van vertellen wijkt nogal af van de gemiddelde film, ook het einde mag je best een verrassing noemen (mits je het boek niet hebt gelezen). Tevens ook een dikke pluim voor de regie, er zit een scene (strandscene in Duinkerken) in de tweede helft van de film, die doet denken aan de prachtige scenes uit Children of Men. Ook hier gaat het namelijk om een scene van bijna vijf minuten die in een keer is geschoten. Verder ook een originele soundtrack, in de score is namelijk het geluid van een typemachine verwerkt zonder dat dit irritant wordt. Helaas ook wel een paar kleine minputjes; enkele scenes zijn net wat te zoetsappig en de overgang van Engeland naar Frankrijk is wel er abrubt (en ook nog eens naar een scene die in mijn ogen best weggelaten had mogen worden). Maar al met al een prima film! 8.0

woensdag 12 december 2007 @ 12:47:19 #284
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55214757
Herkenbaar? Jij bent stiekem zelf ook een heel irritant figuur, die bij vrienden over de vloer komt? Of je hebt een hele irritante vriend?
  woensdag 12 december 2007 @ 15:07:05 #285
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_55218231
RuneRose en zijn verloofde kregen ook een lapzwans van een vriend te logeren. Duh.
  woensdag 12 december 2007 @ 15:07:33 #286
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_55218244
Maar raakte hij zijn Daan-ness ook kwijt?
  woensdag 12 december 2007 @ 18:38:50 #287
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_55223596
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:47 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Herkenbaar? Jij bent stiekem zelf ook een heel irritant figuur, die bij vrienden over de vloer komt? Of je hebt een hele irritante vriend?
Ik zei al, dat dit natuurlijk lekker overdreven wordt in de film. Maar ja, ik ben wel de 'vrijgezelle vriend' die vaak over de vloer komt. Vrienden zijn ook net samen gaan wonen (toen ik de film voor het eerst zag). Het verschil is natuurlijk dat mijn bezoekjes altijd op prijs gesteld worden, en dat ik niet zomaar op de stoep sta.
pi_55223637
iemand hier Invisible Waves al gezien?
  woensdag 12 december 2007 @ 19:41:24 #289
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_55225434
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:41 schreef pascalheister het volgende:
Yup. Mooi gefilmd vooral en veel Asano die flink wat pech heeft.
  woensdag 12 december 2007 @ 21:42:08 #290
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_55228929
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:13 schreef Lambiekje het volgende:

Denzel is toch wel een groot acteur.
Toch zeker 1.84m
SPOILER
  woensdag 12 december 2007 @ 22:24:48 #291
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_55230398
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:41 schreef pascalheister het volgende:
Ik ben halverwege afgehaakt. Dat de subs erg slecht waren had hier ook wel wat mee te maken.
  donderdag 13 december 2007 @ 01:05:00 #292
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55234681

Vrij korte film (70 minuten) met een sterke rol van nieuwkomer Erin Kelly als de 17 jarige Annabelle, dochter van een senator die door haar ouders op een katholieke kostschool voor meisjes wordt gedumpt. Daar wordt ze ongewild verliefd op haar lerares Simone. Simone zelf heeft net een hele lange relatie achter de rug met een jeugdvriendin. Later blikt die vriendin zelfmoord te hebben gepleegd. Langzaam maar zeker begint Simone ook (een verboden) aantrekkingskracht voor Annabelle te voelen.
"Loving Annabelle" voelt on-Amerikaans aan, is teder, poëtisch, sensueel en emotioneel zonder ooit sentimenteel te worden. De soundtrack is zeer sfeervol en de decors zijn heel fraai waardoor de film er vaak prachtig uitziet, ook tijdens de vele close-ups van de personages die fraai geacteerd worden.

Cijfer: 7,0
pi_55244074
Resident Evil (2002)

Zombieflick met lekkere chick(s). Wel aardig voor hersenloos (hahahaha) vermaak. (6.0)

Resident Evil: Apocalypse (2004)

Het iets betere vervolg met meer leuke actie dan in deel 1 hoewel de spanning enigszins ontbreekt. (6.0)

Resident Evil: Extinction (2007)

Dit is wel een aardige film met wat nieuwe inzichten en mogelijkheden, maar het verhaal wordt eigenlijk niet afgemaakt, dus zal er wel weer een deel 4 komen. (7.0)
  donderdag 13 december 2007 @ 14:10:35 #294
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55244268
In the Heat of the Night
Spannende whodunnit uit de jaren '60 met Sidney Poitier en Rod Steiger in boeiende rollen. Het onderwerp 'omgang met zwarte Amerikanen' komt op diverse manieren aan het licht en geeft de film iets extra's. Cijfer: 8

Teenage Mutant Ninja Turtles
Wat moet ik hier nu van zeggen? Cijfer: 5

Hercules against the Moon Men
Oh dit was zo'n verdrietige film . Wat vielen die maanmannetjes tegen zeg en een overgeöliede Hercules deed me ook walgen. Cijfer: 2
  donderdag 13 december 2007 @ 16:35:10 #295
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55248080
The Bourne Ultimatum (2007, VS, Paul Greengrass)
Ik heb één niet gezien, deel twee vond ik maar matigjes. Daarom vroeg ik me af waarom iedereen zo lovend was over deel drie. Maar ze hadden gelijk. Dit is een zeer geslaagde spionage actie thriller.

Waitress (2007, VS, Adrienne Shelly)
De film begon heel matigjes met een redelijk standaard rtl4drama verhaal. Maar gaander weg in het verhaal weet de film toch goed cliché's te vermijden. Echter het probleem bij mij was, dat ik het karakter van Keri Russell zo verschrikkelijk irritant vond, dat ik geen één moment met haar meeleefde. Hierdoor had de film weinig emotionele impact. En was op sommige momenten gewoon saai.

Tales from the Crypt (1972, VK, Freddie Francis)
Vijf mensen krijgen van een mysterieuze monnik in een crypte te horen hoe ze overlijden. De film bestaat uit een paar losstaande verhalen, waarvan de ene net iets geslaagder is dan de ander. Hoogtepunt is de laatste, die een inspiratiebron voor Saw lijkt.

Nikita (1990)
Milyang (Secret Sunshine) (2007, ZK, Chang-dong Lee)
SPOILER
Regisseur Chang-dong Lee, die ons al eerder de pareltjes Oasis en Peppermint Candy gaf, keert terug met een prachtige film over verlies, (wan)hoop, troost, radeloosheid en vooral religie. Do-yeon Jeon, die gedurende hele film in beeld is, zet één van de beste prestaties van het jaar neer. Kang-ho Song heeft een goede bijrol als de aardige, doch beetje zielige altijd om haar heen hangende hoper.

I Bought a Vampire Motorcycle (1990, VK, Dirk Campbell)
De titel zegt genoeg.

Nikita (1990, Fr, Luc Besson)
Mooie en ontroerende actie film over een opstandig punkmeisje, dat omgedrild wordt in een voor de overheid werkende spion/huurmoordenaar. Maar daarna langzaam haar menselijkheid weer terugvindt.
De film bevat al heel veel elementen van Besson latere meesterwerk Léon. Goed gestijlde actie, karakters met diepgang en ontwikkeling en een mooie finale, die niet over de top gaat, maar met veel emotionele impact.
Het is moeilijk deze film voor te stellen met iemand anders dan Anne Parillaud, waar je toch een beetje verliefd op wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lonewolf2003 op 13-12-2007 17:06:32 ]
  donderdag 13 december 2007 @ 16:40:39 #296
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55248193
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Waitress (2007, VS, Adrienne Shelly)
De film begon heel matigjes met een redelijk standaard rtl4drama verhaal. Maar gaander weg in het verhaal weet de film toch goed cliché's te vermijden. Echter het probleem bij mij was, dat ik het karakter van Keri Russell zo verschrikkelijk irritant vond, dat ik geen één moment met haar meeleefde. Hierdoor had de film weinig emotionele impact. En was op sommige momenten gewoon saai.
Dat had ik dus ook ja. De eerste keer heb ik de film al snel uitgezet. Later toch nog een keer helemaal uitgekeken, maar het werd niet echt veel beter. Helaas. Keri Russel is wel een leuke dame, maar deze film werkte niet voor mij.
Trouwens, schokkend om te horen dat de regisseuse kort na de opnames is vermoord.
  donderdag 13 december 2007 @ 22:12:40 #297
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_55256069
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 00:45 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

The Girl next door. Niet te verwarren met de Elisha Cuthbert film van een aantal jaren geleden. Deze is 'very disturbing', om het zo te zeggen. Twee zusjes zijn net wees geworden en worden opgevangen door een tante. Die tante houdt er hele vreemde, sadistische trekjes op na. Op een dag hangt ze de oudste zus aan haar polsen op in de kelder (haar voeten raken nog amper de grond) en laat haar zoontjes en andere kinderen uit de buurt (allemaal tussen de 8 en 13 jaar) alles met haar doen wat ze willen. Al snel kleedt een van de kinderen haar helemaal uit, terwijl de tante glimlachend toekijkt. De martelingen worden steeds erger en enger totdat je als kijker het eigenlijk niet meer kunt aanzien. De laatste 15 minuten van de film zijn voor de kijker heel erg zwaar. Veel mensen zijn de zaal uitgelopen.
Het erge is dat dit gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. De werkelijkheid schijnt nog een flink stuk erger te zijn geweest. Eigenlijk vraag je je af waarom iemand een film als deze maakt en waarom er mensen (mijzelf inbegrepen) naar kijken. Ik weet in ieder geval wel dat ik deze film absoluut niet nog een keer hoef te zien.

Cijfer: 6,0
Heb deze film net ook gezien en het is echt ongelooflijk wat mensen elkaar aan kunnen doen. Het is gebaseerd op dit verhaal, wat an sich al verschrikkelijk is, maar de manier waarop het gebracht wordt (met name door Blanche Baker als de pleegmoeder die het allemaal toelaat) is nog veel schrijnender.

Het hele 'proces' maak je als kijker mee en het gaat maar van kwaad tot erger. Op een gegeven moment denk je dat het niet verder kan gaan, maar dan weet ze toch nóg dieper het bloed onder je nagels vandaan te halen. Als actrice is dat natuurlijk een groot compliment, maar het is me een raadsel waarom je jezelf met zoiets wil associëren ("Het verhaal moest verteld worden", zoiets zal het wel zijn). Ik heb het niet vaak bij films, maar ik zit hier nu met ingehouden woede en frustratie dit stukje te typen, wat voornamelijk komt door die moeder... Dat je een kind zulke dingen aan kan doen, eigenlijk alleen gebaseerd op je eigen frustraties, daar kan ik met m'n hoofd niet bij.

Qua film zelf is het niet een topper, de acteerprestaties van de kinderen zijn matigjes (met uitzondering van Blythe Auffarth, die de hoofdrol speelt) en alleen de moederrol steekt er wat dit betreft bovenuit. Wat een kreng, kutwijf is dat. Voor dit soort mensen biedt de herinvoering van de doodstraf een hoop perspectieven.

Als film geef ik het een 7, het verhaal erachter is niet met een cijfer te waarderen. Net zomin als dat ik deze film het predikaat 'aanrader' kan of wil geven, als je niet goed tegen dit soort verhalen bestand bent, mijd 'm dan, als je geïnteresseerd bent in de wreedheid van de mens dan is dit een prima film om je er weer eens aan te laten herinneren dat sommige mensen het leven niet verdienen.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  donderdag 13 december 2007 @ 23:11:08 #298
52357 Lambiekje
pi_55257666
My Date with Drew (2004)
Gozer heeft het idee op gevat om binnen 30 dagen een date met Drew Barrymore te organiseren. Hij probeert via velen contacten die via via dan weer een bekende van haar zijn. Maar geen response echt. De balletje begint te rollen als hij een website lanceert.

Het is een documentaire in z'n puurste vorm. Je hoopt het echt dat die gozer zijn doel bereikt. De climax zal niet echt een moeilijke zijn om te raden. ... maar echt, deze docu geeft wel eventjes aan dat je gewoon moet gaan voor je dromen. Gewoon doen. Go!
SPOILER
cijfer 7 / imdb 6,6
  vrijdag 14 december 2007 @ 01:51:06 #299
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55260310

'Tara Road' gaat over twee vrouwen. De een woont in Amerika (Andy MacDowell), de ander in Ierland (Olivia Williams). Beide zitten op een zwaar moment in hun leven. De een omdat haar man een andere vrouw zwamnger heeft gemaakt en nu verder wil leven met die vrouw. De ander omdat haar zoon van 15 een aantal maanden geleden in haar achtertuin is overleden. Ze besluiten van huis te ruilen.
Het doet me allemaal erg denken aan 'The Holiday', van vorig jaar. 'The Holiday' was een vrolijke film. 'Tara Road' is veel zwaarder. Mijn voorkeur ging in dit geval uit naar 'The Holiday'. Maar 'Tara Road' is ook wel degelijk de moeite waard. De beide vrouwen spelen hun rol prima.

Cijfer: 7,0
  vrijdag 14 december 2007 @ 04:11:57 #300
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55260882

Na een toevallige ontmoeting in Las Vegas, en een nacht samen, laat de Amerikaan Alex Whitman de Mexicaanse Isabel Fuentes zwanger achter. Ze zoekt hem een paar maanden later op om te laten weten wat er gebeurd is. Ze besluit in een opwelling te gaan trouwen, wat een botsing van culturen oplevert.

Matthew Perry kennen we allemaal van 'Friends' natuurlijk... en van The whole nine (ten) yards. Maar Perry heeft meer gedaan, bijvoorbeeld 'Fools rush in'. In zijn genre (romantische komedie) een zeer geslaagde film. In het begin dacht ik dat het duo Perry/Hayek niet ging werken, maar ik zat er volledig naast. Het werkt perfect. Leuke film en een aanrader voor iedere liefhebber van het genre.

Cijfer: 8,0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')