Ho! Ik ben een groot fan van Eastern Promises, maar na zo'n uitspraak ben ik dan wel benieuwd welke films jij van Cronenberg allemaal gezien hebt.quote:Op zaterdag 8 december 2007 20:59 schreef Timo20 het volgende:
Afgelopen week:
Eastern Promises is op de rand van het jaar nog één van de absolute toppers van dit jaar en Cronenberg`s beste film tot op heden.
Das misschien wel waar: had er waarschijnlijk bij moeten zetten "Cronenberg`s beste die ik tot nu toe heb gezien"quote:Op zondag 9 december 2007 09:39 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ho! Ik ben een groot fan van Eastern Promises, maar na zo'n uitspraak ben ik dan wel benieuwd welke films jij van Cronenberg allemaal gezien hebt.
Want als Cronenberg fan vind ik het zeker niet z'n beste (alhowel wel "een van de").
Dat was Huub van der Lubbe, zanger van De Dijkquote:Op zondag 9 december 2007 12:25 schreef Lambiekje het volgende:
Brandende Liefde (1983)
En die vriend van hem, met die bontjas dat kan echt niet.
Daar was ik al bang voor namelijk.quote:Op zondag 9 december 2007 11:10 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Heb alleen Videodrome en A History Of Violence gezien
Waarom niet, schaam je je ervoor?quote:Op zaterdag 8 december 2007 17:59 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Ik ga maar niet zeggen welke film ik net gekeken heb
Resident Evil 3: Extinctionquote:Op zondag 9 december 2007 16:43 schreef Cheiron het volgende:
Na 15 minuten Resident Evil Extinction denk ik: WTF? zit ik naar een remake van day of the dead te kijken?
Oh well..
quote:Op zondag 9 december 2007 16:43 schreef Cheiron het volgende:
Na 15 minuten Resident Evil Extinction denk ik: WTF? zit ik naar een remake van day of the dead te kijken?
Oh well..
quote:Op zaterdag 8 december 2007 18:19 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik vond het echt een zeer slechte film, vooral omdat er geen likable personage in blijkt te zitten.Persoonlijk houd ik wel van "niet likable personages". En dat laatste weet ik nog zo net niet, ik denk dat het meer voor het schok effect is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag gekeken:
Eastern Promises
Geweld(ad)ige film! Waarschijnlijk komt het doordat het geen Amerikaanse film is, maar er wordt lekker veel getoond, daar houd ik wel van! Verder een heel goed verhaal met goede acteurs.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 9 december 2007 12:27 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor namelijk.
Die scene aan tafel met de blokjes, dat leek er wel HEEL veel op.quote:Op zondag 9 december 2007 19:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]Dat was ook het eerste wat ik dacht, toen die wetenschapper ten tonele verscheen.
Lol om eerlijk te zijn doet je verhaaltje me wel erg benieuwd raken naar deze film.quote:Op dinsdag 4 december 2007 00:45 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
The Girl next door. Niet te verwarren met de Elisha Cuthbert film van een aantal jaren geleden. Deze is 'very disturbing', om het zo te zeggen. Twee zusjes zijn net wees geworden en worden opgevangen door een tante. Die tante houdt er hele vreemde, sadistische trekjes op na. Op een dag hangt ze de oudste zus aan haar polsen op in de kelder (haar voeten raken nog amper de grond) en laat haar zoontjes en andere kinderen uit de buurt (allemaal tussen de 8 en 13 jaar) alles met haar doen wat ze willen. Al snel kleedt een van de kinderen haar helemaal uit, terwijl de tante glimlachend toekijkt. De martelingen worden steeds erger en enger totdat je als kijker het eigenlijk niet meer kunt aanzien. De laatste 15 minuten van de film zijn voor de kijker heel erg zwaar. Veel mensen zijn de zaal uitgelopen.
Het erge is dat dit gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. De werkelijkheid schijnt nog een flink stuk erger te zijn geweest. Eigenlijk vraag je je af waarom iemand een film als deze maakt en waarom er mensen (mijzelf inbegrepen) naar kijken. Ik weet in ieder geval wel dat ik deze film absoluut niet nog een keer hoef te zien.
Cijfer: 6,0
Deel 3 was juist beter dan 2 vind ik...quote:Op maandag 10 december 2007 08:39 schreef Strolie75 het volgende:
Die Hard 4.0
Door de wisselende reviews ten tijde dat deze in de bioscoop verscheen heb ik deze niet op een groot scherm gezien. Nu de DVD in Engeland is verschenen toch maar gekocht. En wat een fantastische film! Goed, hij haalt het niet bij de eerste twee delen, maar is zeker beter dan het matige Die Hard 3. Toegeven, het verhaal is nogal onsamenhangend, maar Bruce Willis en de over-the-top actie maken veel goed. Al is die scène met de straaljager wel erg ver gezocht. Ondanks de PG-13 rating toch nog behoorlijk wat doden en geweld.
Voordat je nog meer Cronenberg gaat kijken, zou ik je willen waarschuwen. Want met History of Violence en daarna Eastern Promises is Cronenberg een andere weg dan daarvoor ingeslagen. Ik wil de oudere films van Cronenberg zeker niet afraden. Maar verwacht geen HoV/EP-achtige films.quote:Op maandag 10 december 2007 10:09 schreef Hulkio het volgende:
Videodrome (David Cronenberg, 1983)
Na het zien van A History of Violence en Eastern Promises was het tijd voor meer werk van David Cronenberg, dit keer de beurt aan cult-klassieker Videodrome. Videopiraat Max Renn (James Woods) runt een eigen kanaal en zoekt nieuw materiaal voor zijn show. Hij ontdekt een snuffmovie-kanaal genaamd Videodrome., zijn vriendin doet auditie en wanneer hij haar ziet op tv krijgt hij hallucinaties. Heel verschil met de twee eerdergenoemde titels van Cronenberg en helaas ligt dit minder in mijn straatje. Het kon me allemaal niet echt vermaken en de 90 minuten voelden daardoor zelfs nog lang aan. Deze titel verdwijnt voorlopig weer in de kast en ik geef hem over een tijdje nog wel een tweede kans, voor nu een 6.0
ja en ... ik vond het een kwal in de filmquote:Op zondag 9 december 2007 12:27 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Dat was Huub van der Lubbe, zanger van De Dijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |