abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55139932
Purple Rain. op tv. en daar hoeft verder niks over gezegd te worden dan: .
full stops and exclamation marks
pi_55140551
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 20:59 schreef Timo20 het volgende:
Afgelopen week:
Eastern Promises is op de rand van het jaar nog één van de absolute toppers van dit jaar en Cronenberg`s beste film tot op heden.
Ho! Ik ben een groot fan van Eastern Promises, maar na zo'n uitspraak ben ik dan wel benieuwd welke films jij van Cronenberg allemaal gezien hebt.

Want als Cronenberg fan vind ik het zeker niet z'n beste (alhowel wel "een van de").
pi_55140634
Anche Libero va bene,

WAT EEN FILM... Geniaal geacteerd!!!

Beste film van de afgelopen 3 jaar.
  zondag 9 december 2007 @ 11:10:35 #204
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_55141232
quote:
Op zondag 9 december 2007 09:39 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ho! Ik ben een groot fan van Eastern Promises, maar na zo'n uitspraak ben ik dan wel benieuwd welke films jij van Cronenberg allemaal gezien hebt.

Want als Cronenberg fan vind ik het zeker niet z'n beste (alhowel wel "een van de").
Das misschien wel waar: had er waarschijnlijk bij moeten zetten "Cronenberg`s beste die ik tot nu toe heb gezien"
Heb alleen Videodrome en A History Of Violence gezien
  zondag 9 december 2007 @ 12:25:30 #205
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_55142352
Brandende Liefde (1983)
Men wat kan een boek verknoeid worden. Tjoh wat een foute voiceover voor Peter Jan Rens. En die vriend van hem, met die bontjas dat kan echt niet.
Een zwangere Monique van de Ven die poseert voor Rens, dat ziet er nog wel uit.

Om een franse studiebeurs te krijgt hij les van een oudere dame die als tegenprestatie wil dat het huishoudelijke taken en verzorging van haar oude vader. Onder tussen ontmoet hij de mooie vrouw (Ven) op de eerste verdieping. Om de tijd door te komen maakt hij schilderijen van haar.

cijfer 5 / imdb 5.7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 9 december 2007 @ 12:27:51 #206
16701 scanman01
Today's a good day
pi_55142389
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:25 schreef Lambiekje het volgende:
Brandende Liefde (1983)
En die vriend van hem, met die bontjas dat kan echt niet.
Dat was Huub van der Lubbe, zanger van De Dijk
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_55142391
quote:
Op zondag 9 december 2007 11:10 schreef Timo20 het volgende:

[..]
Heb alleen Videodrome en A History Of Violence gezien
Daar was ik al bang voor namelijk.
  zondag 9 december 2007 @ 12:39:34 #208
52357 Lambiekje
pi_55142581
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 17:59 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Ik ga maar niet zeggen welke film ik net gekeken heb
Waarom niet, schaam je je ervoor?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 9 december 2007 @ 16:43:34 #209
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_55148229
Na 15 minuten Resident Evil Extinction denk ik: WTF? zit ik naar een remake van day of the dead te kijken?
Oh well..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_55150808
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:43 schreef Cheiron het volgende:
Na 15 minuten Resident Evil Extinction denk ik: WTF? zit ik naar een remake van day of the dead te kijken?
Oh well..
Resident Evil 3: Extinction

Ik moet zeggen ik heb Day of the Dead niet gezien, maar ik heb mij toch wel vermaakt met deze film. Oké, het verhaal is niet echt groots, maar dat is ook niet echt wat ik verwacht van zo'n film. Ik heb leuke actie gezien, veel zombies die afgemaakt werden en een stoere (en erg knappe ) Jovovich. Ik heb mij gewoon vermaakt en kan niet wachten op het volgende deel. Waarvan ik hoop dat die er komt.

IMDB cijfer: 6.4/10
Mijn cijfer: 7,3/10
  zondag 9 december 2007 @ 19:56:41 #211
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55152183
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:43 schreef Cheiron het volgende:
Oh well..
Dat was ook het eerste wat ik dacht, toen die wetenschapper ten tonele verscheen.
  Moderator zondag 9 december 2007 @ 20:12:50 #212
9859 crew  Karina
Woman
pi_55152550
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 18:19 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ik vond het echt een zeer slechte film, vooral omdat er geen likable personage in blijkt te zitten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Persoonlijk houd ik wel van "niet likable personages". En dat laatste weet ik nog zo net niet, ik denk dat het meer voor het schok effect is.

Vandaag gekeken:
Eastern Promises
Geweld(ad)ige film! Waarschijnlijk komt het doordat het geen Amerikaanse film is, maar er wordt lekker veel getoond, daar houd ik wel van! Verder een heel goed verhaal met goede acteurs.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_55155060
Fargo

Erg leuke film, maar er had van mij wat meer spanningsmomenten in mogen zitten. Leuk geacteerd ook, lekker droog Al met al vermakelijk en hij duurt tenminste niet zo lang.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 9 december 2007 @ 22:08:41 #214
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_55155641
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:27 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Daar was ik al bang voor namelijk.
hoezo dat?
pi_55157237
A bout de Souffle
Alles klopt. De regie, de vrouw, de man, de dialoog, de lengte.

Kids
Ik krijg altijd de kriebels van geforceerde hippigheid. Zo is het leven op de straat, yo. Gelukkig heeft die ene zich een paar jaar later opgehangen.
Graag op anoniem
  zondag 9 december 2007 @ 23:07:44 #216
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_55157558
quote:
Op zondag 9 december 2007 19:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dat was ook het eerste wat ik dacht, toen die wetenschapper ten tonele verscheen.
Die scene aan tafel met de blokjes, dat leek er wel HEEL veel op.

Film trouwens afgekeken, maar wat een saaie zut zeg. Ik hou van zombiefilms, maar dit is wel heel saai opgezet..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 9 december 2007 @ 23:36:08 #217
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_55158321
Atonement (2007)
Jong meisje uit een adelijke familie beschuldigt bediende van aanranding, waardoor diens leven vernield wordt. Mooi verhaal in een geweldig jasje verpakt: prachtige sfeervolle beelden, nuttige en logische sprongen in de vertelde tijd, een hier en daar erg creatieve soundtrack en een fabuleus shot van vier-en-een-halve minuut, waarbij op het strand van Duinkerken bij de Engelse evacuatie tientallen persoonlijke dramaatjes langskomen.

Romance & Cigarettes (2005)
Bizarre musicalachtige film over een man die vreemdgaat en daar ruzie over krijgt met zijn vrouw. Hier en daar erg verrassend, zeker tijdens de muziekscenes, waarbij bijvoorbeeld Christopher Walken opeens aan het zingen en dansen slaat.

Unforgiven (1992) (#112)
Mooie ingetogen cowboyfilm waarbij een oude bandiet nog eenmaal terugkeert naar zijn oude levensstijl. Het thema van de film gaat vooral over de zinloosheid van het gebruikte geweld, jaren voordat, in elk geval in Nederland, de term zinloos geweld in zwang raakte.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 9 december 2007 @ 23:55:37 #218
179724 Charlotjuh
lief klein konijntje!
pi_55158758
cliffhanger was gister op tv
  maandag 10 december 2007 @ 04:52:32 #219
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_55161724
Oldboy herkeken. (en gister Sympathy For Mr. Vengeance)

HEb voor een magere 15 euri's die Vengeance Trilogy box aangeschaft bij de FRS. Blijven heerlijke en lekker wrede/ongemakkelijk films.
The Light Is Leaving Us All
  maandag 10 december 2007 @ 04:58:30 #220
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_55161729
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 00:45 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

The Girl next door. Niet te verwarren met de Elisha Cuthbert film van een aantal jaren geleden. Deze is 'very disturbing', om het zo te zeggen. Twee zusjes zijn net wees geworden en worden opgevangen door een tante. Die tante houdt er hele vreemde, sadistische trekjes op na. Op een dag hangt ze de oudste zus aan haar polsen op in de kelder (haar voeten raken nog amper de grond) en laat haar zoontjes en andere kinderen uit de buurt (allemaal tussen de 8 en 13 jaar) alles met haar doen wat ze willen. Al snel kleedt een van de kinderen haar helemaal uit, terwijl de tante glimlachend toekijkt. De martelingen worden steeds erger en enger totdat je als kijker het eigenlijk niet meer kunt aanzien. De laatste 15 minuten van de film zijn voor de kijker heel erg zwaar. Veel mensen zijn de zaal uitgelopen.
Het erge is dat dit gebaseerd is op een waargebeurd verhaal. De werkelijkheid schijnt nog een flink stuk erger te zijn geweest. Eigenlijk vraag je je af waarom iemand een film als deze maakt en waarom er mensen (mijzelf inbegrepen) naar kijken. Ik weet in ieder geval wel dat ik deze film absoluut niet nog een keer hoef te zien.

Cijfer: 6,0
Lol om eerlijk te zijn doet je verhaaltje me wel erg benieuwd raken naar deze film.
The Light Is Leaving Us All
pi_55162329
Die Hard 4.0
Door de wisselende reviews ten tijde dat deze in de bioscoop verscheen heb ik deze niet op een groot scherm gezien. Nu de DVD in Engeland is verschenen toch maar gekocht. En wat een fantastische film! Goed, hij haalt het niet bij de eerste twee delen, maar is zeker beter dan het matige Die Hard 3. Toegeven, het verhaal is nogal onsamenhangend, maar Bruce Willis en de over-the-top actie maken veel goed. Al is die scène met de straaljager wel erg ver gezocht. Ondanks de PG-13 rating toch nog behoorlijk wat doden en geweld.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_55162351
quote:
Op maandag 10 december 2007 08:39 schreef Strolie75 het volgende:
Die Hard 4.0
Door de wisselende reviews ten tijde dat deze in de bioscoop verscheen heb ik deze niet op een groot scherm gezien. Nu de DVD in Engeland is verschenen toch maar gekocht. En wat een fantastische film! Goed, hij haalt het niet bij de eerste twee delen, maar is zeker beter dan het matige Die Hard 3. Toegeven, het verhaal is nogal onsamenhangend, maar Bruce Willis en de over-the-top actie maken veel goed. Al is die scène met de straaljager wel erg ver gezocht. Ondanks de PG-13 rating toch nog behoorlijk wat doden en geweld.
Deel 3 was juist beter dan 2 vind ik...
I feel kinda Locrian today
pi_55163536
Videodrome (David Cronenberg, 1983)
Na het zien van A History of Violence en Eastern Promises was het tijd voor meer werk van David Cronenberg, dit keer de beurt aan cult-klassieker Videodrome. Videopiraat Max Renn (James Woods) runt een eigen kanaal en zoekt nieuw materiaal voor zijn show. Hij ontdekt een snuffmovie-kanaal genaamd Videodrome., zijn vriendin doet auditie en wanneer hij haar ziet op tv krijgt hij hallucinaties. Heel verschil met de twee eerdergenoemde titels van Cronenberg en helaas ligt dit minder in mijn straatje. Het kon me allemaal niet echt vermaken en de 90 minuten voelden daardoor zelfs nog lang aan. Deze titel verdwijnt voorlopig weer in de kast en ik geef hem over een tijdje nog wel een tweede kans, voor nu een 6.0

Genesis (Claude Nuridsany,Marie Pérennou, 2004)
Van de makers van Microcosmos nu een nieuwe documentaire; Genesis. De titel verraad de inhoud al, het gaat over het ontstaan van leven. Aardige documentaire maar hij blijft wel vrij oppervlakkig en richt zich maar op een klein gebied. Ik had een beetje het gevoel dat het een onderdeel was van een groter geheel. Wel, zoals je kunt verwachten bij natuurfilms, prachtige beelden en een goede ondersteunende soundtrack. 6.5

Rope (Alfred Hitchcock, 1948 )
Twee vrienden vermoorden, uit nieuwsgierigheid en op zoek naar een kick, een studiegenoot in hun flat. Daarna worden de niets vermoedende familieleden en vrienden uitgenodigd voor een feestje terwijl het lijk in een kist die ze als buffet gebruiken ligt. Als ze het gesprek op de perfecte moord brengen, wordt hun vroegere leraar (James Stewart) achterdochtig. Wederom een spannende, originele film van de hand van Hitchcock, ditmaal gebaseerd op een waargebeurde moord. Wat de film verder speciaal maakt is dat de film maar uit een paar (redelijk onopvallende) takes bestaat, dit omdat Hitchcock het als een toneelstuk wilde brengen. Dit vraagt veel van zowel de crew als de acteurs maar het is allemaal prima gelukt. 8.0

maandag 10 december 2007 @ 10:52:42 #224
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_55164387
quote:
Op maandag 10 december 2007 10:09 schreef Hulkio het volgende:
Videodrome (David Cronenberg, 1983)
Na het zien van A History of Violence en Eastern Promises was het tijd voor meer werk van David Cronenberg, dit keer de beurt aan cult-klassieker Videodrome. Videopiraat Max Renn (James Woods) runt een eigen kanaal en zoekt nieuw materiaal voor zijn show. Hij ontdekt een snuffmovie-kanaal genaamd Videodrome., zijn vriendin doet auditie en wanneer hij haar ziet op tv krijgt hij hallucinaties. Heel verschil met de twee eerdergenoemde titels van Cronenberg en helaas ligt dit minder in mijn straatje. Het kon me allemaal niet echt vermaken en de 90 minuten voelden daardoor zelfs nog lang aan. Deze titel verdwijnt voorlopig weer in de kast en ik geef hem over een tijdje nog wel een tweede kans, voor nu een 6.0
Voordat je nog meer Cronenberg gaat kijken, zou ik je willen waarschuwen. Want met History of Violence en daarna Eastern Promises is Cronenberg een andere weg dan daarvoor ingeslagen. Ik wil de oudere films van Cronenberg zeker niet afraden. Maar verwacht geen HoV/EP-achtige films.
  maandag 10 december 2007 @ 10:54:35 #225
52357 Lambiekje
pi_55164430
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:27 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Dat was Huub van der Lubbe, zanger van De Dijk
ja en ... ik vond het een kwal in de film
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')