abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 november 2007 @ 10:52:30 #51
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54819904
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 03:33 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ga jij dan de film nog maar eens bekijken. Ik had de film ook in herinnering als zijnde een meesterwerk, marr het kan écht niet meer. Als je anno 2007 die waanzinnig flauwe, kinderachtige humor nog steeds leuk vindt, dan is dat jouw probleem. Als jij nu nog kunt kijken naar 10 minuten durende scenes waarin de draak wordt gestoken met een man die de R uitspreekt als een W, dan is dit idd wél de film voor jou. En zo zijn er talrijke voorbeelden van echt enorm flauwe humor. Ik was vroeger een enorm Monthy Python fan, maar dit kan écht niet meer. Een genante vertoning van begin tot einde. Ze hebben veel leukere films gemaakt dan deze. Ik ga dus absoluut mijn mond niet spoelen. Ik heb de film met 8 mensen gekeken (alle leeftijden door elkaar heen) en iedereen vond het het aankijken niet waard. Soms is humor echt enorm gedateerd en 'Life of Brian' is daar een goed voorbeeld van.
Ik zag Life of Brian voor het eerst dit jaar (overigens ook The Holy Grail) en die Monty Python-humor is echt verschrikkelijk ongrappig, vervelend, irriterend en heeft een naar "Kijk ons geweldig grappig zijn"-sfeertje . Maar ja "het is Britse humor", zullen velen denken, "dus moet het wel goed zijn" .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_54820498
South Park (S11) (Trey Parker,Matt Stone, 2007)
Aardig seizoen, maar toch wel over zijn geheel genomen wat minder dan de voorgaande seizoenen. De Imaginationland triologie was het absolute hoogtepunt van dit seizoen. 7.5

Pet Sematary (Mary Lambert, 1989)
Een middelmatige Stephen King verfilming. Er zitten best enkele goede scenes in, maar de film heeft moeite om 90 minuten te blijven boeien. Het acteerwerk is matig, op het kleine jongetje en de oude buurman na. Aardig voor een keertje, maar deze gaat wel weer uit mijn collectie verdwijnen. 6.3

Oz (S3) (Tom Fontana)
Emerald City is een experimentele eenheid van de Oswald Maximum Security Prison, kortweg OZ. OZ wordt geleid door Tim Mcmanus en Leo Glynn, zij proberen gevangen te rehabiliteren. In OZ vormen zich verschillende groepen; de moslims, latino's, Italianen en neonazi's en zij schuwen geen geweld en terroriseren hun medegevangenen. Ook dit seizoen weer een blik op het keiharde gevangenisleven in OZ, naast de cast van het vorige seizoen ook de introductie van enkele nieuwe personages. De serie blijft overtuigen en ik hoop dan ook dat de release van het vierde seizoen er ook snel aan komt. 8,3

Tape (Richard Linklater, 2001)
Wederom een goede film van Richard Linklater, al komt deze film niet in de buurt van Before Sunset/ Before Sunrise en Dazed and Confused. De gehele film gaat over drie bekenden van Highschool die elkaar weer ontmoeten in een motelkamer. 80 minuten sterke dialogen en Linklater weet dit gesprek de hele film te laten boeien, al is het wel minder dan in de eerder genoemde films. 7.5

Closer (Mike Nichols, 2004)
Toch ietwat tegenvallende film, de film heeft moeite de vaart er in te houden en valt behoorlijk in herhaling. Gelukkig maken de beelden, het sterke acteerwerk en de soundtrack een hoop goed. 7.0

Weeds (S3) (Jenji Kohan, 2007)
Wederom een heerlijk seizoen van Weeds! Misschien een tikkeltje minder dan de eerste twee maar nog steeds zeer vermakelijk, de combinatie van drama en humor is nog steeds goed in balans. Dit seizoen ook weer een aantal fantastische Doug Wilson momenten! 8.3
  zondag 25 november 2007 @ 13:11:44 #53
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_54822672
Chocolat

Een klein frans dorpje die veel waarde hecht aan tradities/rust/etc. leeft op wanneer een vrouw hier met haar dochter komt wonen en een 'chocolaterie' opent. Mooie, romantische film met Juliette Binoche, Judi Dench en Johnny Depp .

Harry Potter and the Order of the Phoenix

Ik had het boek al gelezen, misschien dat ik daarom de film niet geweldig vind. Er missen aardig wat dingen (logisch natuurlijk), en ik snap niet dat mensen die het boek niet hebben gelezen het verhaal kunnen volgen . Het ziet er wel weer heel tof uit allemaal. Daarom toch wel de moeite waard.

Lord of War

Toffe film over wapenhandel met Nicolas Cage .
want de klop doet het niet.
pi_54823543
Rescue Dawn (2006)
Dieter Dengler is een amerikaanse gevechtspiloot die tijdens een missie in de vietnam oorlog wordt neergehaald boven Laos, hij overleeft de crash maar nu moet hij nog op het land zien te overleven. Christian Bale geeft weer een klasse performance weg als Dieter Dengler en wordt na verloop van tijd in de film dunner en dunner. Werner Herzog zorgt voor prachtige plaatjes van de jungle en de enkele luchtscenes die erin zitten zien er ook goed uit. Verwacht alleen geen actiefilm, dit is een psychologische kijk en dat werkt eigenlijk zeer goed. Uitstekende film.
  zondag 25 november 2007 @ 14:29:47 #55
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54824036
Het Paard van Sinterklaas (2005, Nl, Mischa Kamp)
Een kinderfilm, waarbij je als 25 jarige jongen niet de neiging krijgt om weg te zappen sterker nog eentje die gewoon erg leuk en ontroerend is, is een geslaagde film.
cijfer: 7.5

Shubun (Scandal) (1950, Jap, Akira Kurosawa)
Kurosawa & Mifune & Shimura
Nuff Said
cijfer: 8.5
  zondag 25 november 2007 @ 15:15:35 #56
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_54825124
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het Paard van Sinterklaas (2005, Nl, Mischa Kamp)
Een kinderfilm, waarbij je als 25 jarige jongen niet de neiging krijgt om weg te zappen sterker nog eentje die gewoon erg leuk en ontroerend is, is een geslaagde film.
cijfer: 7.5
En een 21-jarige ook niet, wat een goede film. Wat het voor de wat oudere kinderen ook nog leuk maakt zijn de dubbele lagen die erin verstopt zitten (bijv De Cleir die in Belgie ook daadwerkelijk de 'officiele' sinterklaas is, de multiculturele samenleving, grapjes die je als kind die er nog in gelooft niet begrijpt. Ik vier nooit meer Sinterklaas maar ik heb meteen na de film men schoen weer gezet!
8

Daarna nog Lord of War gezien. Goede film, ook goede rol van Cage en mooie thematiek en dito beelden. Alleen zo doodzonde dat er zo achterlijk veel fouten zitten in het script, onmogelijke situaties, af en toe slechte dialogen. Het algehele plaatje is goed, maar ik kon me toch maar niet over die domme stukjes heen zetten. Een 7,3
  zondag 25 november 2007 @ 16:37:12 #57
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54827304
The Thing from Another World

Okee, in vergelijking met de versie van Carpenter is het origineel wel iets minder. Er wordt enorm veel dialoog met overbodig quasi-wetenschappelijk geneuzel er doorheen gejast, waardoor van spanning niet echt sprake is, behalve dan tijdens de climax op het eind. Dat maakt het toch nog een heel aangename film en toegegeven, in de dialogen zitten toch ook wel een paar grappige (weliswaar flauwe) vondsten. Ook interessant is om op te merken hoe wetenschappers, het militaire apparaat en een journalist hun eigen ideeën hebben hoe om te gaan met een buitenaards wezen. Cijfer: 7

Backdraft
Mwaaah, vanaf het moment dat je bij de eerste fik militaire bombastische muziek hoort, dan weet je eigenlijk dat dit niet al te best is. Deze brandweerfilm leunt op spectaculaire vuur en tegelijk ook op drama, dat behoorlijk kut is: twee broers motten elkaar niet en uiteindelijk... De vuurscenes zijn hoe dan ook het kijken waard, alleen had ik wel moeite met de werkwijze van sommige brandweerlieden, het kwam soms erg ongeloofwaardig over, onnodig heldhaftig enzo. Cijfer: 5,5

Twelve Monkeys
Jaja zo'n Terry Gilliam-film vol bizarre fratsen. Dit wist me gelukkig wel te pakken hoor . Leuke rollen voor de heren Willis en Pitt. Cijfer: 7,5

A Man for All Seasons
Tsja een geschiedenisles over het conflict tussen Henry VII en een principiële man, Thomas More, die het maar een slecht idee vond dat Henry VII zich liet scheiden en zich daarmee losmaakte van de Kerk. Niet echt heel bijzonder, al heeft het wel zijn momenten, zullen we maar zeggen. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 25 november 2007 @ 17:18:12 #58
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54828465
Wolf (1994)
Jack Nicholson wordt gebeten door een wolf. Langzamerhand neemt hij trekjes van het beest over.

cijfer 7 / imdb 5.9
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_54829437
Dead End

Lin Shaye is, met haar horrorverleden in Hollywood, uitstekend gecast als de hysterische en absurdistische moeder van een gezin (Ray Wise, Mick Cain en Alexandra Holden) dat op een eindeloze weg belandt -vandaar de titel Dead End- terwijl één voor één een gezinslid wordt meegenomen door een mysterieuze zwarte lijkwagen. De lichamen worden later in de meest verschrikkelijke staten teruggevonden...
Ik was aangenaam verrast door deze -alweer uit 2003 afkomstige- horrorfilm. Dat kwam niet alleen door de paar goede enge momenten, maar vooral door de komische momenten die deze film heeft. Deze afwisseling van horror en comedie wordt goed uitgewerkt en geeft deze film een psychedelisch karakter waarbij je jezelf betrapt niet te weten of je moet lachen of gruwelen. Het einde geeft de voldoening van een afgerond geheel, waarbij de reden voor de moorden op een originele manier wordt uitgewerkt.

Cijfer: 7.5
I feel kinda Locrian today
pi_54837983
American Gangster

Leuk verhaal, goed acteerwerk, maar de eerste helft van de film vond ik erg slaapverwekkend en de film in zijn geheel vind ik niet zo bijzonder om eerlijk te zijn

..///
pi_54838073
Ik heb net L.A. Confidential zitten kijken op Veronica. Hij krijgt een 8.4 op IMDb.

IK weet niet of dit topic daar voor bedoelt is, maar kan iemand uitleggen waarom deze film zo'n goede beoordeling krijgt.
Het acteerwerk was degelijk, maar niet uitmuntend. Volgens de TV-gids zou er een meesterlijk einde moeten zijn waar alle puzzelstukjes in elkaar vallen, maar eigenlijk kon je alles toch wel zien aankomen.

Tja, dus al met al. Een degelijke, avondvullende film met prima acteurs die een routineklusje afleveren.

Hij krijgt van mij een 7.0
En dan vind ik mijzelf nog heel aardig.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 november 2007 @ 23:27:16 #62
862 Arcee
Look closer
pi_54838372

Anche libero va bene

Goeie acteerprestaties, sterk en realistisch drama. Erg Europees ook, recht voor z'n raap dus. De film is lichtvoetig en dramatisch tegelijk en vindt de juiste balans. Uit het leven gegrepen.

Ik hou er erg van zulke films.

Cijfer: 7,5 (ruim).
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 25 november 2007 @ 23:35:42 #63
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_54838587
En 1 van de beste kindacteurs die ik ooit al heb gezien.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 26 november 2007 @ 01:48:57 #64
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_54840124
De afgelopen dagen met een paar vrienden de hele Godfather-trilogie gekeken. Ik had alleen deel drie nog niet gezien, mijn medekijkers hadden ze alle drie nog nooit gezien.

The Godfather (#1)
Briljant. Een van de weinige films die ik een tien heb gegeven op IMDb. De film vertelt het verhaal van Vito Corleone (Marlon Brando), zijn zoons Santino (James Caan), Fredo (John Cazale) en Michael (Al Pacino) en een hoop bodyguards en consiglière Tom (Robert Duvall) als een Siciliaanse mafia-familie die aan de macht probeert te blijven in het New York van de jaren veertig en vijftig. Vooral de doopscène is een briljant stukje film, maar eigenlijk heeft deze film sowieso geen zwakke momenten. Saillant detail: in de beroemde scène met het paardenhoofd, is een daadwerkelijk hoofd van een paard gebruikt.

The Godfather: Part II (#3)
Briljante opvolger van het toch nog iets betere eerste deel. Het tweede deel volgt de nieuwe Don die steeds harder en killer wordt in zijn daden, en documenteert tevens de oude Don, die als klein jongetje zijn macht vergaart in de jaren tien. Ikzelf vond vooral het "oude" deel interessant, de "nieuwe" verhaallijn wordt wat ondoorzichtig met de vele personages die een rol spelen in de strijd van de familie Corleone met al haar vijanden.

The Godfather: Part III
Deze moet ik nog een paar keer zien voor ik een definitief oordeel kan geven. De connectie met de eerste twee delen was voor kij een stuk minder logisch, deels ook doordat er zo'n sprong wordt gemaakt in de vertelde tijd. Toch is het verhaal een logisch vervolg op deel twee en is opnieuw een van de laatste scènes (de operascène) een prachtige.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 26 november 2007 @ 08:53:55 #65
52357 Lambiekje
pi_54841304
Hoodwinked! (2006)
Griebel wat een ugly graphics. Lelijke kleuren, copy-paste fouten. Een stompzinnige versie van het bekende roodkapje verhaal. En de grappen zijn ook niet leuk

cijfer 4.5 / imdb 6.7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_54841874
Beowulf 3D
Het 3D effect is leuk maar na een half uurtje had ik het wel gehad Constant het gevoel dat ik naar een tussenfilmpje van een of andere videogame zat te kijken. Ik dacht dat ze verder stonden met CGI zoals in bv. Lord of the rings of King Kong.

beetje teleurgesteld de zaal uitgelopen en dat voor 9,5 euro per ticket...volgende keer toch maar downloaden?
  maandag 26 november 2007 @ 09:55:53 #67
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54842223
quote:
Op maandag 26 november 2007 09:33 schreef mrPanerai het volgende:
Beowulf 3D
Het 3D effect is leuk maar na een half uurtje had ik het wel gehad Constant het gevoel dat ik naar een tussenfilmpje van een of andere videogame zat te kijken. Ik dacht dat ze verder stonden met CGI zoals in bv. Lord of the rings of King Kong.

beetje teleurgesteld de zaal uitgelopen en dat voor 9,5 euro per ticket...volgende keer toch maar downloaden?
Ehm, dit was voor zover ik begrepen heb een animatiefilm? (als in Final Fantasy, Incredibles,
Shrek, etc...) Alleen dan heel erg goed geanimeerd en de eerste animatie waarin de karakters
haast vlekkeloos op bestaande filmsterren lijken...

Misschien vooraf toch maar eens informeren voordat je naar de film gaat?

[ Bericht 5% gewijzigd door B-FliP op 26-11-2007 10:07:12 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  maandag 26 november 2007 @ 11:17:12 #68
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_54843707
quote:
Op maandag 26 november 2007 09:55 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Ehm, dit was voor zover ik begrepen heb een animatiefilm? (als in Final Fantasy, Incredibles,
Shrek, etc...) Alleen dan heel erg goed geanimeerd en de eerste animatie waarin de karakters
haast vlekkeloos op bestaande filmsterren lijken...

Misschien vooraf toch maar eens informeren voordat je naar de film gaat?
Ze kunnen dan wel vlekkeloos op filmsterren lijken, ze zagen er zeker nog niet levensecht uit.
Allleen in het karakter Beowulf hadden ze heel veel moeite gestoken. Maar zelfs bij hem kon je nog niet goed emotie uit zijn gezicht halen.

Alle vrouwelijke karakters zagen er veel te gladjes uit, alsof ze zo uit Shrek weggelopen waren.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_54843823
De film was ook teveel op de 3D effecten geregisseerd, en om eerlijk te zijn...het 3D is nog niet wat het moet zijn...maar we zijn mss wel een beetje verwend...kijk maar naar het verschil tussen, laat zeggen, ToyStory en Surfs Up....nog een paar jaartjes wachten dunkt me
  maandag 26 november 2007 @ 11:27:12 #70
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_54843917
Het is toch zwaar gebaseerd op motion-capture. Men overweegt dan ook om hem te schrappen in de categorie animatie bij al de filmprijzen die binnenkort worden uitgereikt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 26 november 2007 @ 12:35:34 #71
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54845196
Ordet (1955, Den, Carl Theodor Dreyer (uncredited))
Zeker in het begin zat ik erg in een splagaat over deze film, hartstikke saaie stukken werden namelijk afgewisseld met zeer interessante stukken. Maar vanaf het moment dat Inger ziek wordt, worden de hartstikke interessante frequenter en de saaie stukken minder lang. Daardoor ging ik toch met een voldaan gevoel de film uit.
cijfer: 8
pi_54846010
Apocalypto (Mel Gibson, 2006)
Wederom een geweldadige film van Mel Gibson, ditmaal over de Maya's. Geen geschiedenis les, maar meer een los verhaal. Het begin van de film is erg traag, pas de laatste drie kwartier komt het tempo er erg goed in. Het verhaal slaat dan totaal om naar een achtervolging van bijna een uur. De sfeer in de film wordt wederom door Gibson goed neergezet en de beelden zijn prachtig. Het geweld is wederom weer aanwezig, maar het hoort er ook wel bij. Helaas is het verhaal wat minder, het ontbreekt eigenlijk bijna. In mijn ogen aardige film, maar dhr Gibson had er wat meer van kunnen maken. 7.4

Saboteur (Alfred Hitchcock, 1942)
De vijfde Hitchcock die ik zie en helaas zeker niet de beste. Saboteur is een aardige film (zeker voor zijn tijd), maar is ook niet heel speciaal. Verder ontbreekt de spanning die je toch eigenlijk wel verwacht bij een Hitchcock. Ook het acteerwerk in de films van Hitchcock heb ik wel eens heel wat beter gezien. Vooral de eindscene op het Vrijheidsbeeld is zeker het kijken waard. Aardige film, maar voor een Hitchcock toch wat minder dan verwacht. 7.0

maandag 26 november 2007 @ 13:47:41 #73
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54846538
quote:
Op maandag 26 november 2007 11:17 schreef victorinox het volgende:
Ze kunnen dan wel vlekkeloos op filmsterren lijken, ze zagen er zeker nog niet levensecht uit.
Allleen in het karakter Beowulf hadden ze heel veel moeite gestoken. Maar zelfs bij hem kon je nog niet goed emotie uit zijn gezicht halen.

Alle vrouwelijke karakters zagen er veel te gladjes uit, alsof ze zo uit Shrek weggelopen waren.
t was dan ook een animatiefilm... Een vergelijking maken met LOTR of iets dergelijks gaat
helemaal nergens over... Appels en peren...
B-FliP Youtube Channel
  maandag 26 november 2007 @ 13:49:29 #74
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54846577
quote:
Op maandag 26 november 2007 11:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is toch zwaar gebaseerd op motion-capture. Men overweegt dan ook om hem te schrappen in de categorie animatie bij al de filmprijzen die binnenkort worden uitgereikt.
Dan kan je Final Fantasy ook schrappen...

Hell dan kan je sneeuwwitje van Disney zelfs schrappen, hoe zij beweegt is ook compleet
naar voorbeeld van stukken film gemaakt...
B-FliP Youtube Channel
pi_54846951
quote:
Op maandag 26 november 2007 08:53 schreef Lambiekje het volgende:
Hoodwinked! (2006)
Griebel wat een ugly graphics. Lelijke kleuren, copy-paste fouten. Een stompzinnige versie van het bekende roodkapje verhaal. En de grappen zijn ook niet leuk

cijfer 4.5 / imdb 6.7
En die briljante geit dan?
http://youtube.com/watch?v=G57OjNkkuCQ
  maandag 26 november 2007 @ 14:16:04 #76
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_54847114
quote:
Op maandag 26 november 2007 13:49 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Dan kan je Final Fantasy ook schrappen...

Hell dan kan je sneeuwwitje van Disney zelfs schrappen, hoe zij beweegt is ook compleet
naar voorbeeld van stukken film gemaakt...
Naar voorbeeld is iets anders dan gewoon min of meer de plaatjes inkleuren.
  maandag 26 november 2007 @ 15:12:29 #77
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54847938
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:16 schreef JelleS het volgende:
Naar voorbeeld is iets anders dan gewoon min of meer de plaatjes inkleuren.
'Plaatjes inkleuren' en er dingen op en bij make zoals dat bijvoorbeeld gedaan is in Waking Life
en a Scanner Darkly (wat overigens wel 2 geniale films zijn naar mijn mening) is iets anders
als een 3D model maken van iemand en die laten bewegen naar voorbeeld...
B-FliP Youtube Channel
pi_54848596
SteamBoy! manga film die op visueel- en geluidstecnisch echt heel vet is. het verhaal is ook heel goed. Toffe film, een echte aanrader Gekocht voor 6,99 bij de Free Record Shop
  maandag 26 november 2007 @ 15:59:21 #79
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_54848771
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:12 schreef B-FliP het volgende:

[..]

'Plaatjes inkleuren' en er dingen op en bij make zoals dat bijvoorbeeld gedaan is in Waking Life
en a Scanner Darkly (wat overigens wel 2 geniale films zijn naar mijn mening) is iets anders
als een 3D model maken van iemand en die laten bewegen naar voorbeeld...
True, maar het verschil tussen derotoscope-techniek en de werkwijze bij Beowulf is toch echt heel wat kleiner dan het verschil met Sneeuwwitje. Het is veel menselijker en direct geacteerd, waardoor het toch minder animatie is. De animatie bij Linklater en Beowulf is wat mij betreft veel meer een stijl dan in de klassieke animatie.
  maandag 26 november 2007 @ 16:13:45 #80
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54849015
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:47 schreef Logitik het volgende:
SteamBoy! manga film die op visueel- en geluidstecnisch echt heel vet is. het verhaal is ook heel goed. Toffe film, een echte aanrader Gekocht voor 6,99 bij de Free Record Shop
[ afbeelding ]
Nog niet gezien, strax ff langs bij FRS... Thanks!
B-FliP Youtube Channel
  maandag 26 november 2007 @ 17:02:31 #81
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54849939
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:59 schreef JelleS het volgende:
True, maar het verschil tussen derotoscope-techniek en de werkwijze bij Beowulf is toch echt heel wat kleiner dan het verschil met Sneeuwwitje. Het is veel menselijker en direct geacteerd, waardoor het toch minder animatie is. De animatie bij Linklater en Beowulf is wat mij betreft veel meer een stijl dan in de klassieke animatie.
Daar heb je ook wel weer gelijk in... Al is sensoren plaatsen op gewrichten om zo 3D modellen
te laten bewegen ook niet echt acteren imho... En de vraag is ofdat het enige verschil met mensen
na voorbeeld van bewegingen van acteurs sneeuwwitje laten bewegen niet alleen een verschil
in techniek is... Ik denk persoonlijk niet dat (als deze techniek toen al bestond) Disney het nagelaten
had omdat het anders de naam van animatie aan zou tasten...

Ik heb zelf ook meer waardering voor kunstenaars als Bill Plympton die iets als Hair High (2004)
neerzet... Traditionele animatie vind ik zowieso een sfeer op zichzelf hebben... En 3D computer-
animatie komt idd steeds dichter bij film (en zal er op een gegeven moment geen grens meer zijn),
het ging mij alleen om het verschil tussen iets als LOTR en Beowulf aan te tonen...
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:47:51 #82
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_54864710
Daai chek liu (Running On Karma)
En toen was het weer eens tijd voor wat aziatische cinema. Ik had deze gedownload omdat hij bij de Hong Kong Film Awards de prijs voor beste film had gewonnen in 2004. Dit feit kan ik me niet geheel voorstellen. De film was namelijk wel vermakelijk maar zat qua opbouw een beetje vaag in elkaar. De eerste 40 minuten is er een aardig "normaal" verhaal, maar daarna gaat het helemaal los, zodat je aan het einde je afvraagt waar je naar hebt gekeken die laatste 50 minuten. Er wrodt getracht een soort van filosofische verdieping in de film te stoppen, maar het kwam bij mij flink wat overbodig over.
Toch vermaakt de film zeker. De hoofdrolspeler heeft een bodysuit aan om over te komen als bodybuilder. Dit ziet er nogal nep en cartoony uit, maar het past wel in zijn rol, want de gevechten en acties zijn ook nogal onmogelijk. Dit maakt het niet minder mooi, het is gewoon lekker filmisch.
Wat mij betreft een niet erg geslaagde film die zichzelf te serieus neemt. Het vermaakt, dus een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:53:04 #83
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_54864804
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:02 schreef B-FliP het volgende:

het ging mij alleen om het verschil tussen iets als LOTR en Beowulf aan te tonen...
Er is geen verschil tussen LotR en Beowulf, in beide films gaat het over 3d animatie m.b.v. motion capture technieken.
En in beide films hebben ze geprobeerd om de karakters zo echt mogelijk te laten lijken.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:59:10 #84
52357 Lambiekje
pi_54864931
Igby goes down (2002)
Jongen (weer eentje van de Culkin familie) heeft wat probleempjes. Claire Danes mag er wezen

cijfer 7 / imdb 7.1

The Killing Floor (2006)
Een alleen staande man trekt in een Penthouse in manhattan. Hij is werkzaam voor een publisher van horrorboeken. Al snel krijgt hij een serie fotos dat er een moord in z'n ph is gepleegd. En begint hij langzamerhand door te draaien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 6 / imdb 5.3

Alleman (1963)
Zonder meer een wonderschone docu over ons Nederlanders. Hoe wij ons vertoeven door het leven, voordat het flowerpower gedoe onstaan is. Kan niet anders zeggen dan dat het zeer strak gemonteerd is.

Prachtig om te zien hoe kneuterig sommige op het strand zich omkleden. Of die scene in het park met die dammers. De voice over met Simon Carmiggelt is gewoon goed.

Het was gisteravond op Ned2

cijfer 8 / imdb 7.9

[ Bericht 5% gewijzigd door Lambiekje op 27-11-2007 10:09:09 ]
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:14:47 #85
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54865224
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:53 schreef victorinox het volgende:
Er is geen verschil tussen LotR en Beowulf, in beide films gaat het over 3d animatie m.b.v. motion capture technieken.
En in beide films hebben ze geprobeerd om de karakters zo echt mogelijk te laten lijken.
behalve dat er in LOTR dus ook echte karakters rondliepen he...
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:30:51 #86
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_54865583
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:14 schreef B-FliP het volgende:

[..]

behalve dat er in LOTR dus ook echte karakters rondliepen he...
Maar daar gaat het dan ook niet over, het gaat over de CGI in die films.
Waarbij ik vind dat Gollum veel meer emotie toont dan welk karakter dan ook in Beowulf.
IMDb Vote History
  dinsdag 27 november 2007 @ 13:33:39 #87
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54868774
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:30 schreef victorinox het volgende:
Maar daar gaat het dan ook niet over, het gaat over de CGI in die films.
Waarbij ik vind dat Gollum veel meer emotie toont dan welk karakter dan ook in Beowulf.
Kan wel zijn, maar echt lijkt ie nou ook weer niet, moet je nagaan als heel LOTR animatie
was, dus ook de menselijke characters... Dan zou het er veel anders uitgezien hebben...
Een mens is veel moeilijker realistisch te maken dan een fantasie-wezen...

Ik vind het nog steeds appels en peren...

En dan heb je afgezien van dat ook nog andere kleine details om rekening mee te houden...
Beowulf budget: $ 15-20 million
LOTR budget: $ 280 million
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:07:53 #88
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_54869363
Estimated budget voor Beofwulf volgens IMDB: 70.000.000
Estimated budget voor LOTR:FOTR: 93.000.000

En dan komt daar nog bij dat Lord of the Rings ruim een uur langer is. En dat die film alweer 6 jaar oud is, technieken zullen inmiddels ook wel wat goedkoper zijn om toe te passen. Dus zo groot is dat verschil nu ook weer niet. Volgens wikipedia (en andere artikelen) is het budget voor Beowulf zelfs 150 miljoen.
pi_54869775
Corpse Bride

Na een mislukte generale repetitie van het uitgehuwelijkte stel Victor Van Dort (Johnny Depp) en Victoria Everglot (Emily Watson) vlucht de klunzige Victor het bos in om aan zijn woeste schoonouders te ontkomen. Daar trouwt hij per abuis een overleden vrouw (Corpse Bride; Helena Bonham Carter) als hij zijn toezeggingen oefent.
Erg leuke film die mooi gebruik maakt van symboliek; zo is bijvoorbeeld het dodenrijk erg kleurrijk en vrolijk terwijl het land van de levenden donker en grauw wordt afgebeeld. De karakters zijn stuk voor stuk een genot om naar te kijken. De animaties zijn niet spectaculair, maar het was absoluut niet de bedoeling van deze film om technische hoogstandjes te leveren. Tim Burton wilde met deze film een romantische komedie maken en dat is hem uitstekend gelukt.

Cijfer: 8
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:29:52 #90
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54869793
Dom durakov
Een psychiatrisch ziekenhuis wordt aan zijn lot overgelaten, wanneer de staf er van door gaat op het moment dat de oorlog uitbreekt tussen de Tsjetsjenen en de Russen. In al het oorlogsgeweld proberen de bewoners, die allemaal redelijk de weg kwijt zijn, zich te redden. Een van de minder gekke bewoners, Janna, speelt een centrale rol hierin. Zo probeert ze de boel in het gareel te houden (met onder andere ochtendgymnastiek!) en wordt ze verliefd op een Tsjetsjeense soldaat, wanneer hij en zijn compagnie een tijdje bivakkeren in het ziekenhuis. Wat minder is, is dat Janna ook een onbegrensde liefde koestert voor Bryan Adams, die een paar keer met zijn liedjes ook in deze film voorkomt, dat is wel een wat matiger punt . Maar over het algemeen is het toch een redelijke film, die nergens uitzonderlijk is, maar wel een prima combinatie van humor en drama heeft. Cijfer: 7

Play It Again, Sam

Erg grappig is deze typische Woody Allen-film . Woody is filmcriticus en zijn vrouw heeft hem net verlaten: paniek ! Diane Keaton en haar vriend proberen voor hem weer gauw een relatie te vinden, wat natuurlijk door al die geforceerdheid nooit zo lekker uit weet te vallen. Het heeft wat sketch-achtig in zich en her en der wat slapstick. 'Humphrey Bogart' speelt overigens ook een leuke rol in deze film als imaginaire raadgever. Cijfer: 8

Shubun
Beetje onderbelichte Kurosawa, deze mag wel meer in de belangstelling staan. Hij oogt namelijk nog best actueel en zoals Lonewolf al eerder zei: Mifune , Shimura . Cijfer: 8
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:34:54 #91
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54869911
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 14:07 schreef RuneRose het volgende:
Estimated budget voor Beofwulf volgens IMDB: 70.000.000
Estimated budget voor LOTR:FOTR: 93.000.000

En dan komt daar nog bij dat Lord of the Rings ruim een uur langer is. En dat die film alweer 6 jaar oud is, technieken zullen inmiddels ook wel wat goedkoper zijn om toe te passen. Dus zo groot is dat verschil nu ook weer niet. Volgens wikipedia (en andere artikelen) is het budget voor Beowulf zelfs 150 miljoen.
ah, verkeerd gekeken... he in wiki bij production 15-20 miljoen gelezen, maar is uiteindelijk
150 miljoen geworden... Het bedrag wat k voor LOTR genoemd heb (280 miljoen) klopt volgens
wiki wel... Maar k vind deze discussie nogal ver doorgaan, en er is nou eenmaal een verschil
tussen geanimeerde spelers en echte spelers... Nogmaals als in LOTR de menselijke karakters
ook allemaal 3D modellen waren haddem we dezelfde klachten gehad als bij Beowulf...
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:35:43 #92
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54869931
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:59 schreef Lambiekje het volgende:
Alleman (1963)
Zonder meer een wonderschone docu over ons Nederlanders. Hoe wij ons vertoeven door het leven, voordat het flowerpower gedoe onstaan is. Kan niet anders zeggen dan dat het zeer strak gemonteerd is.

Prachtig om te zien hoe kneuterig sommige op het strand zich omkleden. Of die scene in het park met die dammers. De voice over met Simon Carmiggelt is gewoon goed.

Het was gisteravond op Ned2

cijfer 8 / imdb 7.9
Geniaal inderdaad . In het kader van IDFA zenden ze nog meer documentaires uit deze week. Vanavond komt Cruijffs En un momento dado, waarnaar ik wel benieuwd ben .
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:35:44 #93
16701 scanman01
Today's a good day
pi_54869933

Het is een soort filmversie van de vele 'shoot em up' games die er tegenwoordig te krijgen zijn. Het is dan ook voor ongeveer 75% actie net vele wonderbaarlijke ontsnappingen van hoofdfiguur Smith (Clive Owen). Monica Bellucci vond ik zeer zwak in haar rol van 'vriendin' van Owen. Ze spreekt alles zeer monotoon uit en dat begon me al vrij snel te irriteren. Door de vele actiescenes is de film wel vermakelijk, maar meer niet.

Cijfer: 7,0
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:42:51 #94
16701 scanman01
Today's a good day
pi_54870052

Ryan Gosling (Notebook) en Anthony Hopkins spelen de hoofdrollen in dit rechtbankdrama. Hopkins vermoordt zijn eigen vrouw omdat ze vreemd gaat. Hij lijkt precies te weten hoe het juridische systeem in elkaar steekt en weet daarom exact wat hij moet doen om te zorgen dat ze hem nooit kunnen veroordelen. Gosling werkt op een advocatenkantoor, maar zal een week later een veel betere baan krijgen op een groter kantoor. Hij moet als laatste nog even snel de Hopkins zaak afhandelen. Al snel wordt duidelijk dat dat niet zo makkelijk gaat als hij dacht.
Hopkins en Gosling spelen beide mooie rollen. Zonder twijfel zal het juridisch niet allemaal kloppen wat we te zien krijgen, maar als leek zijnde is dat niet storend. Boeiende film, van begin tot eind.

Cijfer: 8,0
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_54870263
quote:
Op zondag 25 november 2007 13:11 schreef HV het volgende:

Harry Potter and the Order of the Phoenix
[ afbeelding ]
Ik had het boek al gelezen, misschien dat ik daarom de film niet geweldig vind. Er missen aardig wat dingen (logisch natuurlijk), en ik snap niet dat mensen die het boek niet hebben gelezen het verhaal kunnen volgen . Het ziet er wel weer heel tof uit allemaal. Daarom toch wel de moeite waard.
Ik ben het echt helemaal met je eens en heb zelfs hetzelfde tegen iemand gezegd; ik had het boek gelezen (ook al had ik ooit eens gezworen dat nooit te doen; ik heb nogal de neiging ergens gelijk in te "zitten" dus stoppen ging niet meer), vond de film ook niet zo (het boek trouwens ook niet) en snap inderdaad niet hoe iemand die de boeken niet leest het uberhaupt kan volgen. Het springt van de hak op de tak en zit vol met verwijzingen die niet uitgelegd worden.
Misschien dat de volgende wel wat beter wordt?
Ask me no questions and I tell you no lies.
pi_54871058
tvp
  dinsdag 27 november 2007 @ 19:49:08 #97
52357 Lambiekje
pi_54875569
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 14:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Geniaal inderdaad . In het kader van IDFA zenden ze nog meer documentaires uit deze week. Vanavond komt Cruijffs En un momento dado, waarnaar ik wel benieuwd ben .
Het was eigenlijk niet mijn intentie om die film/docu te gaan kijken, kwam er perongeluk op terecht. Serieus, ik was echt gebiologeerd hoe mooi en strak het gemonteerd is. Even via teletekst wat ik nu aan het kijken was.

Ik heb meteen maar eventjes gezocht .. en jawel Alleman is gepost. Die gaan we mooi binnenhalen.:)

Dus voor diegene die het gemist hebben ... ik ben van mening dat het een must see is. En waar ik ook over verbaas hoe contrast rijk en scherp het zwartwit beeld is.

Films als Schatjes , ik ben joep meloen, en dergelijke is de beeldkwaliteit erbarmelijk.
pi_54875734
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 19:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dus voor diegene die het gemist hebben ... ik ben van mening dat het een must see is. En waar ik ook over verbaas hoe contrast rijk en scherp het zwartwit beeld is.
Voor die mensen heb ik een verrassing !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_54879335
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:13 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Nog niet gezien, strax ff langs bij FRS... Thanks!
cool! laat maar weten wat je er van vond, ik vond hem heel erg ontzettend goed
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 november 2007 @ 23:16:39 #100
862 Arcee
Look closer
pi_54880046
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:08 schreef ChickenMan het volgende:
En die briljante geit dan?
http://youtube.com/watch?v=G57OjNkkuCQ
Leuke film. Did I? Did I? Did I? Did I?

Cool script ook, met die verschillende gezichtspunten.

Mogelijk klein spoilertje Hoodwinked:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')