Ik zag Life of Brian voor het eerst dit jaar (overigens ook The Holy Grail) en die Monty Python-humor is echt verschrikkelijk ongrappig, vervelend, irriterend en heeft een naar "Kijk ons geweldig grappig zijn"-sfeertjequote:Op zaterdag 24 november 2007 03:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ga jij dan de film nog maar eens bekijken. Ik had de film ook in herinnering als zijnde een meesterwerk, marr het kan écht niet meer. Als je anno 2007 die waanzinnig flauwe, kinderachtige humor nog steeds leuk vindt, dan is dat jouw probleem. Als jij nu nog kunt kijken naar 10 minuten durende scenes waarin de draak wordt gestoken met een man die de R uitspreekt als een W, dan is dit idd wél de film voor jou. En zo zijn er talrijke voorbeelden van echt enorm flauwe humor. Ik was vroeger een enorm Monthy Python fan, maar dit kan écht niet meer. Een genante vertoning van begin tot einde. Ze hebben veel leukere films gemaakt dan deze. Ik ga dus absoluut mijn mond niet spoelen. Ik heb de film met 8 mensen gekeken (alle leeftijden door elkaar heen) en iedereen vond het het aankijken niet waard. Soms is humor echt enorm gedateerd en 'Life of Brian' is daar een goed voorbeeld van.
En een 21-jarige ook niet, wat een goede film. Wat het voor de wat oudere kinderen ook nog leuk maakt zijn de dubbele lagen die erin verstopt zitten (bijv De Cleir die in Belgie ook daadwerkelijk de 'officiele' sinterklaas is, de multiculturele samenleving, grapjes die je als kind die er nog in gelooft niet begrijpt. Ik vier nooit meer Sinterklaas maar ik heb meteen na de film men schoen weer gezet!quote:Op zondag 25 november 2007 14:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het Paard van Sinterklaas (2005, Nl, Mischa Kamp)
Een kinderfilm, waarbij je als 25 jarige jongen niet de neiging krijgt om weg te zappen sterker nog eentje die gewoon erg leuk en ontroerend is, is een geslaagde film.
cijfer: 7.5
Ehm, dit was voor zover ik begrepen heb een animatiefilm? (als in Final Fantasy, Incredibles,quote:Op maandag 26 november 2007 09:33 schreef mrPanerai het volgende:
Beowulf 3D
Het 3D effect is leuk maar na een half uurtje had ik het wel gehadConstant het gevoel dat ik naar een tussenfilmpje van een of andere videogame zat te kijken. Ik dacht dat ze verder stonden met CGI zoals in bv. Lord of the rings of King Kong.
beetje teleurgesteld de zaal uitgelopen en dat voor 9,5 euro per ticket...volgende keer toch maar downloaden?
Ze kunnen dan wel vlekkeloos op filmsterren lijken, ze zagen er zeker nog niet levensecht uit.quote:Op maandag 26 november 2007 09:55 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ehm, dit was voor zover ik begrepen heb een animatiefilm? (als in Final Fantasy, Incredibles,
Shrek, etc...) Alleen dan heel erg goed geanimeerd en de eerste animatie waarin de karakters
haast vlekkeloos op bestaande filmsterren lijken...
Misschien vooraf toch maar eens informeren voordat je naar de film gaat?
t was dan ook een animatiefilm... Een vergelijking maken met LOTR of iets dergelijks gaatquote:Op maandag 26 november 2007 11:17 schreef victorinox het volgende:
Ze kunnen dan wel vlekkeloos op filmsterren lijken, ze zagen er zeker nog niet levensecht uit.
Allleen in het karakter Beowulf hadden ze heel veel moeite gestoken. Maar zelfs bij hem kon je nog niet goed emotie uit zijn gezicht halen.
Alle vrouwelijke karakters zagen er veel te gladjes uit, alsof ze zo uit Shrek weggelopen waren.
Dan kan je Final Fantasy ook schrappen...quote:Op maandag 26 november 2007 11:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is toch zwaar gebaseerd op motion-capture. Men overweegt dan ook om hem te schrappen in de categorie animatie bij al de filmprijzen die binnenkort worden uitgereikt.
En die briljante geit dan?quote:Op maandag 26 november 2007 08:53 schreef Lambiekje het volgende:
Hoodwinked! (2006)
Griebel wat een ugly graphics. Lelijke kleuren, copy-paste fouten. Een stompzinnige versie van het bekende roodkapje verhaal. En de grappen zijn ook niet leuk
cijfer 4.5 / imdb 6.7
Naar voorbeeld is iets anders dan gewoon min of meer de plaatjes inkleuren.quote:Op maandag 26 november 2007 13:49 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Dan kan je Final Fantasy ook schrappen...
Hell dan kan je sneeuwwitje van Disney zelfs schrappen, hoe zij beweegt is ook compleet
naar voorbeeld van stukken film gemaakt...
'Plaatjes inkleuren' en er dingen op en bij make zoals dat bijvoorbeeld gedaan is in Waking Lifequote:Op maandag 26 november 2007 14:16 schreef JelleS het volgende:
Naar voorbeeld is iets anders dan gewoon min of meer de plaatjes inkleuren.
True, maar het verschil tussen derotoscope-techniek en de werkwijze bij Beowulf is toch echt heel wat kleiner dan het verschil met Sneeuwwitje. Het is veel menselijker en direct geacteerd, waardoor het toch minder animatie is. De animatie bij Linklater en Beowulf is wat mij betreft veel meer een stijl dan in de klassieke animatie.quote:Op maandag 26 november 2007 15:12 schreef B-FliP het volgende:
[..]
'Plaatjes inkleuren' en er dingen op en bij make zoals dat bijvoorbeeld gedaan is in Waking Life
en a Scanner Darkly (wat overigens wel 2 geniale films zijn naar mijn mening) is iets anders
als een 3D model maken van iemand en die laten bewegen naar voorbeeld...
Nog niet gezien, strax ff langs bij FRS... Thanks!quote:Op maandag 26 november 2007 15:47 schreef Logitik het volgende:
SteamBoy!manga film die op visueel- en geluidstecnisch echt heel vet is. het verhaal is ook heel goed. Toffe film, een echte aanrader
Gekocht voor 6,99 bij de Free Record Shop
[ afbeelding ]
Daar heb je ook wel weer gelijk in... Al is sensoren plaatsen op gewrichten om zo 3D modellenquote:Op maandag 26 november 2007 15:59 schreef JelleS het volgende:
True, maar het verschil tussen derotoscope-techniek en de werkwijze bij Beowulf is toch echt heel wat kleiner dan het verschil met Sneeuwwitje. Het is veel menselijker en direct geacteerd, waardoor het toch minder animatie is. De animatie bij Linklater en Beowulf is wat mij betreft veel meer een stijl dan in de klassieke animatie.
Er is geen verschil tussen LotR en Beowulf, in beide films gaat het over 3d animatie m.b.v. motion capture technieken.quote:Op maandag 26 november 2007 17:02 schreef B-FliP het volgende:
het ging mij alleen om het verschil tussen iets als LOTR en Beowulf aan te tonen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6 / imdb 5.3
Alleman (1963)
Zonder meer een wonderschone docu over ons Nederlanders. Hoe wij ons vertoeven door het leven, voordat het flowerpower gedoe onstaan is. Kan niet anders zeggen dan dat het zeer strak gemonteerd is.
Prachtig om te zien hoe kneuterig sommige op het strand zich omkleden. Of die scene in het park met die dammers. De voice over met Simon Carmiggelt is gewoon goed.
Het was gisteravond op Ned2
cijfer 8 / imdb 7.9
[ Bericht 5% gewijzigd door Lambiekje op 27-11-2007 10:09:09 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
behalve dat er in LOTR dus ook echte karakters rondliepen he...quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:53 schreef victorinox het volgende:
Er is geen verschil tussen LotR en Beowulf, in beide films gaat het over 3d animatie m.b.v. motion capture technieken.
En in beide films hebben ze geprobeerd om de karakters zo echt mogelijk te laten lijken.
Maar daar gaat het dan ook niet over, het gaat over de CGI in die films.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:14 schreef B-FliP het volgende:
[..]
behalve dat er in LOTR dus ook echte karakters rondliepen he...
Kan wel zijn, maar echt lijkt ie nou ook weer niet, moet je nagaan als heel LOTR animatiequote:Op dinsdag 27 november 2007 10:30 schreef victorinox het volgende:
Maar daar gaat het dan ook niet over, het gaat over de CGI in die films.
Waarbij ik vind dat Gollum veel meer emotie toont dan welk karakter dan ook in Beowulf.
ah, verkeerd gekeken... he in wiki bij production 15-20 miljoen gelezen, maar is uiteindelijkquote:Op dinsdag 27 november 2007 14:07 schreef RuneRose het volgende:
Estimated budget voor Beofwulf volgens IMDB: 70.000.000
Estimated budget voor LOTR:FOTR: 93.000.000
En dan komt daar nog bij dat Lord of the Rings ruim een uur langer is. En dat die film alweer 6 jaar oud is, technieken zullen inmiddels ook wel wat goedkoper zijn om toe te passen. Dus zo groot is dat verschil nu ook weer niet. Volgens wikipedia (en andere artikelen) is het budget voor Beowulf zelfs 150 miljoen.
Geniaal inderdaadquote:Op dinsdag 27 november 2007 09:59 schreef Lambiekje het volgende:
Alleman (1963)
Zonder meer een wonderschone docu over ons Nederlanders. Hoe wij ons vertoeven door het leven, voordat het flowerpower gedoe onstaan is. Kan niet anders zeggen dan dat het zeer strak gemonteerd is.
Prachtig om te zien hoe kneuterig sommige op het strand zich omkleden. Of die scene in het park met die dammers. De voice over met Simon Carmiggelt is gewoon goed.
Het was gisteravond op Ned2
cijfer 8 / imdb 7.9
Ik ben het echt helemaal met je eens en heb zelfs hetzelfde tegen iemand gezegd; ik had het boek gelezen (ook al had ik ooit eens gezworen dat nooit te doen; ik heb nogal de neiging ergens gelijk in te "zitten" dus stoppen ging niet meer), vond de film ook niet zo (het boek trouwens ook niet) en snap inderdaad niet hoe iemand die de boeken niet leest het uberhaupt kan volgen. Het springt van de hak op de tak en zit vol met verwijzingen die niet uitgelegd worden.quote:Op zondag 25 november 2007 13:11 schreef HV het volgende:
Harry Potter and the Order of the Phoenix
[ afbeelding ]
Ik had het boek al gelezen, misschien dat ik daarom de film niet geweldig vind. Er missen aardig wat dingen (logisch natuurlijk), en ik snap niet dat mensen die het boek niet hebben gelezen het verhaal kunnen volgen. Het ziet er wel weer heel tof uit allemaal. Daarom toch wel de moeite waard.
Het was eigenlijk niet mijn intentie om die film/docu te gaan kijken, kwam er perongeluk op terecht. Serieus, ik was echt gebiologeerd hoe mooi en strak het gemonteerd is. Even via teletekst wat ik nu aan het kijken was.quote:Op dinsdag 27 november 2007 14:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Geniaal inderdaad. In het kader van IDFA zenden ze nog meer documentaires uit deze week. Vanavond komt Cruijffs En un momento dado, waarnaar ik wel benieuwd ben
.
Voor die mensen heb ik een verrassingquote:Op dinsdag 27 november 2007 19:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dus voor diegene die het gemist hebben ... ik ben van mening dat het een must see is. En waar ik ook over verbaas hoe contrast rijk en scherp het zwartwit beeld is.
cool! laat maar weten wat je er van vond, ik vond hem heel erg ontzettend goedquote:Op maandag 26 november 2007 16:13 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Nog niet gezien, strax ff langs bij FRS... Thanks!
Leuke film.quote:Op maandag 26 november 2007 14:08 schreef ChickenMan het volgende:
En die briljante geit dan?![]()
![]()
![]()
http://youtube.com/watch?v=G57OjNkkuCQ
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |