abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54838073
Ik heb net L.A. Confidential zitten kijken op Veronica. Hij krijgt een 8.4 op IMDb.

IK weet niet of dit topic daar voor bedoelt is, maar kan iemand uitleggen waarom deze film zo'n goede beoordeling krijgt.
Het acteerwerk was degelijk, maar niet uitmuntend. Volgens de TV-gids zou er een meesterlijk einde moeten zijn waar alle puzzelstukjes in elkaar vallen, maar eigenlijk kon je alles toch wel zien aankomen.

Tja, dus al met al. Een degelijke, avondvullende film met prima acteurs die een routineklusje afleveren.

Hij krijgt van mij een 7.0
En dan vind ik mijzelf nog heel aardig.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 november 2007 @ 23:27:16 #62
862 Arcee
Look closer
pi_54838372

Anche libero va bene

Goeie acteerprestaties, sterk en realistisch drama. Erg Europees ook, recht voor z'n raap dus. De film is lichtvoetig en dramatisch tegelijk en vindt de juiste balans. Uit het leven gegrepen.

Ik hou er erg van zulke films.

Cijfer: 7,5 (ruim).
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 25 november 2007 @ 23:35:42 #63
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_54838587
En 1 van de beste kindacteurs die ik ooit al heb gezien.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 26 november 2007 @ 01:48:57 #64
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_54840124
De afgelopen dagen met een paar vrienden de hele Godfather-trilogie gekeken. Ik had alleen deel drie nog niet gezien, mijn medekijkers hadden ze alle drie nog nooit gezien.

The Godfather (#1)
Briljant. Een van de weinige films die ik een tien heb gegeven op IMDb. De film vertelt het verhaal van Vito Corleone (Marlon Brando), zijn zoons Santino (James Caan), Fredo (John Cazale) en Michael (Al Pacino) en een hoop bodyguards en consiglière Tom (Robert Duvall) als een Siciliaanse mafia-familie die aan de macht probeert te blijven in het New York van de jaren veertig en vijftig. Vooral de doopscène is een briljant stukje film, maar eigenlijk heeft deze film sowieso geen zwakke momenten. Saillant detail: in de beroemde scène met het paardenhoofd, is een daadwerkelijk hoofd van een paard gebruikt.

The Godfather: Part II (#3)
Briljante opvolger van het toch nog iets betere eerste deel. Het tweede deel volgt de nieuwe Don die steeds harder en killer wordt in zijn daden, en documenteert tevens de oude Don, die als klein jongetje zijn macht vergaart in de jaren tien. Ikzelf vond vooral het "oude" deel interessant, de "nieuwe" verhaallijn wordt wat ondoorzichtig met de vele personages die een rol spelen in de strijd van de familie Corleone met al haar vijanden.

The Godfather: Part III
Deze moet ik nog een paar keer zien voor ik een definitief oordeel kan geven. De connectie met de eerste twee delen was voor kij een stuk minder logisch, deels ook doordat er zo'n sprong wordt gemaakt in de vertelde tijd. Toch is het verhaal een logisch vervolg op deel twee en is opnieuw een van de laatste scènes (de operascène) een prachtige.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 26 november 2007 @ 08:53:55 #65
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54841304
Hoodwinked! (2006)
Griebel wat een ugly graphics. Lelijke kleuren, copy-paste fouten. Een stompzinnige versie van het bekende roodkapje verhaal. En de grappen zijn ook niet leuk

cijfer 4.5 / imdb 6.7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_54841874
Beowulf 3D
Het 3D effect is leuk maar na een half uurtje had ik het wel gehad Constant het gevoel dat ik naar een tussenfilmpje van een of andere videogame zat te kijken. Ik dacht dat ze verder stonden met CGI zoals in bv. Lord of the rings of King Kong.

beetje teleurgesteld de zaal uitgelopen en dat voor 9,5 euro per ticket...volgende keer toch maar downloaden?
  maandag 26 november 2007 @ 09:55:53 #67
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54842223
quote:
Op maandag 26 november 2007 09:33 schreef mrPanerai het volgende:
Beowulf 3D
Het 3D effect is leuk maar na een half uurtje had ik het wel gehad Constant het gevoel dat ik naar een tussenfilmpje van een of andere videogame zat te kijken. Ik dacht dat ze verder stonden met CGI zoals in bv. Lord of the rings of King Kong.

beetje teleurgesteld de zaal uitgelopen en dat voor 9,5 euro per ticket...volgende keer toch maar downloaden?
Ehm, dit was voor zover ik begrepen heb een animatiefilm? (als in Final Fantasy, Incredibles,
Shrek, etc...) Alleen dan heel erg goed geanimeerd en de eerste animatie waarin de karakters
haast vlekkeloos op bestaande filmsterren lijken...

Misschien vooraf toch maar eens informeren voordat je naar de film gaat?

[ Bericht 5% gewijzigd door B-FliP op 26-11-2007 10:07:12 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  maandag 26 november 2007 @ 11:17:12 #68
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_54843707
quote:
Op maandag 26 november 2007 09:55 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Ehm, dit was voor zover ik begrepen heb een animatiefilm? (als in Final Fantasy, Incredibles,
Shrek, etc...) Alleen dan heel erg goed geanimeerd en de eerste animatie waarin de karakters
haast vlekkeloos op bestaande filmsterren lijken...

Misschien vooraf toch maar eens informeren voordat je naar de film gaat?
Ze kunnen dan wel vlekkeloos op filmsterren lijken, ze zagen er zeker nog niet levensecht uit.
Allleen in het karakter Beowulf hadden ze heel veel moeite gestoken. Maar zelfs bij hem kon je nog niet goed emotie uit zijn gezicht halen.

Alle vrouwelijke karakters zagen er veel te gladjes uit, alsof ze zo uit Shrek weggelopen waren.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_54843823
De film was ook teveel op de 3D effecten geregisseerd, en om eerlijk te zijn...het 3D is nog niet wat het moet zijn...maar we zijn mss wel een beetje verwend...kijk maar naar het verschil tussen, laat zeggen, ToyStory en Surfs Up....nog een paar jaartjes wachten dunkt me
  maandag 26 november 2007 @ 11:27:12 #70
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_54843917
Het is toch zwaar gebaseerd op motion-capture. Men overweegt dan ook om hem te schrappen in de categorie animatie bij al de filmprijzen die binnenkort worden uitgereikt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 26 november 2007 @ 12:35:34 #71
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54845196
Ordet (1955, Den, Carl Theodor Dreyer (uncredited))
Zeker in het begin zat ik erg in een splagaat over deze film, hartstikke saaie stukken werden namelijk afgewisseld met zeer interessante stukken. Maar vanaf het moment dat Inger ziek wordt, worden de hartstikke interessante frequenter en de saaie stukken minder lang. Daardoor ging ik toch met een voldaan gevoel de film uit.
cijfer: 8
pi_54846010
Apocalypto (Mel Gibson, 2006)
Wederom een geweldadige film van Mel Gibson, ditmaal over de Maya's. Geen geschiedenis les, maar meer een los verhaal. Het begin van de film is erg traag, pas de laatste drie kwartier komt het tempo er erg goed in. Het verhaal slaat dan totaal om naar een achtervolging van bijna een uur. De sfeer in de film wordt wederom door Gibson goed neergezet en de beelden zijn prachtig. Het geweld is wederom weer aanwezig, maar het hoort er ook wel bij. Helaas is het verhaal wat minder, het ontbreekt eigenlijk bijna. In mijn ogen aardige film, maar dhr Gibson had er wat meer van kunnen maken. 7.4

Saboteur (Alfred Hitchcock, 1942)
De vijfde Hitchcock die ik zie en helaas zeker niet de beste. Saboteur is een aardige film (zeker voor zijn tijd), maar is ook niet heel speciaal. Verder ontbreekt de spanning die je toch eigenlijk wel verwacht bij een Hitchcock. Ook het acteerwerk in de films van Hitchcock heb ik wel eens heel wat beter gezien. Vooral de eindscene op het Vrijheidsbeeld is zeker het kijken waard. Aardige film, maar voor een Hitchcock toch wat minder dan verwacht. 7.0

maandag 26 november 2007 @ 13:47:41 #73
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54846538
quote:
Op maandag 26 november 2007 11:17 schreef victorinox het volgende:
Ze kunnen dan wel vlekkeloos op filmsterren lijken, ze zagen er zeker nog niet levensecht uit.
Allleen in het karakter Beowulf hadden ze heel veel moeite gestoken. Maar zelfs bij hem kon je nog niet goed emotie uit zijn gezicht halen.

Alle vrouwelijke karakters zagen er veel te gladjes uit, alsof ze zo uit Shrek weggelopen waren.
t was dan ook een animatiefilm... Een vergelijking maken met LOTR of iets dergelijks gaat
helemaal nergens over... Appels en peren...
B-FliP Youtube Channel
  maandag 26 november 2007 @ 13:49:29 #74
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54846577
quote:
Op maandag 26 november 2007 11:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is toch zwaar gebaseerd op motion-capture. Men overweegt dan ook om hem te schrappen in de categorie animatie bij al de filmprijzen die binnenkort worden uitgereikt.
Dan kan je Final Fantasy ook schrappen...

Hell dan kan je sneeuwwitje van Disney zelfs schrappen, hoe zij beweegt is ook compleet
naar voorbeeld van stukken film gemaakt...
B-FliP Youtube Channel
pi_54846951
quote:
Op maandag 26 november 2007 08:53 schreef Lambiekje het volgende:
Hoodwinked! (2006)
Griebel wat een ugly graphics. Lelijke kleuren, copy-paste fouten. Een stompzinnige versie van het bekende roodkapje verhaal. En de grappen zijn ook niet leuk

cijfer 4.5 / imdb 6.7
En die briljante geit dan?
http://youtube.com/watch?v=G57OjNkkuCQ
  maandag 26 november 2007 @ 14:16:04 #76
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_54847114
quote:
Op maandag 26 november 2007 13:49 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Dan kan je Final Fantasy ook schrappen...

Hell dan kan je sneeuwwitje van Disney zelfs schrappen, hoe zij beweegt is ook compleet
naar voorbeeld van stukken film gemaakt...
Naar voorbeeld is iets anders dan gewoon min of meer de plaatjes inkleuren.
  maandag 26 november 2007 @ 15:12:29 #77
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54847938
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:16 schreef JelleS het volgende:
Naar voorbeeld is iets anders dan gewoon min of meer de plaatjes inkleuren.
'Plaatjes inkleuren' en er dingen op en bij make zoals dat bijvoorbeeld gedaan is in Waking Life
en a Scanner Darkly (wat overigens wel 2 geniale films zijn naar mijn mening) is iets anders
als een 3D model maken van iemand en die laten bewegen naar voorbeeld...
B-FliP Youtube Channel
pi_54848596
SteamBoy! manga film die op visueel- en geluidstecnisch echt heel vet is. het verhaal is ook heel goed. Toffe film, een echte aanrader Gekocht voor 6,99 bij de Free Record Shop
  maandag 26 november 2007 @ 15:59:21 #79
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_54848771
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:12 schreef B-FliP het volgende:

[..]

'Plaatjes inkleuren' en er dingen op en bij make zoals dat bijvoorbeeld gedaan is in Waking Life
en a Scanner Darkly (wat overigens wel 2 geniale films zijn naar mijn mening) is iets anders
als een 3D model maken van iemand en die laten bewegen naar voorbeeld...
True, maar het verschil tussen derotoscope-techniek en de werkwijze bij Beowulf is toch echt heel wat kleiner dan het verschil met Sneeuwwitje. Het is veel menselijker en direct geacteerd, waardoor het toch minder animatie is. De animatie bij Linklater en Beowulf is wat mij betreft veel meer een stijl dan in de klassieke animatie.
  maandag 26 november 2007 @ 16:13:45 #80
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54849015
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:47 schreef Logitik het volgende:
SteamBoy! manga film die op visueel- en geluidstecnisch echt heel vet is. het verhaal is ook heel goed. Toffe film, een echte aanrader Gekocht voor 6,99 bij de Free Record Shop
[ afbeelding ]
Nog niet gezien, strax ff langs bij FRS... Thanks!
B-FliP Youtube Channel
  maandag 26 november 2007 @ 17:02:31 #81
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54849939
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:59 schreef JelleS het volgende:
True, maar het verschil tussen derotoscope-techniek en de werkwijze bij Beowulf is toch echt heel wat kleiner dan het verschil met Sneeuwwitje. Het is veel menselijker en direct geacteerd, waardoor het toch minder animatie is. De animatie bij Linklater en Beowulf is wat mij betreft veel meer een stijl dan in de klassieke animatie.
Daar heb je ook wel weer gelijk in... Al is sensoren plaatsen op gewrichten om zo 3D modellen
te laten bewegen ook niet echt acteren imho... En de vraag is ofdat het enige verschil met mensen
na voorbeeld van bewegingen van acteurs sneeuwwitje laten bewegen niet alleen een verschil
in techniek is... Ik denk persoonlijk niet dat (als deze techniek toen al bestond) Disney het nagelaten
had omdat het anders de naam van animatie aan zou tasten...

Ik heb zelf ook meer waardering voor kunstenaars als Bill Plympton die iets als Hair High (2004)
neerzet... Traditionele animatie vind ik zowieso een sfeer op zichzelf hebben... En 3D computer-
animatie komt idd steeds dichter bij film (en zal er op een gegeven moment geen grens meer zijn),
het ging mij alleen om het verschil tussen iets als LOTR en Beowulf aan te tonen...
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:47:51 #82
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_54864710
Daai chek liu (Running On Karma)
En toen was het weer eens tijd voor wat aziatische cinema. Ik had deze gedownload omdat hij bij de Hong Kong Film Awards de prijs voor beste film had gewonnen in 2004. Dit feit kan ik me niet geheel voorstellen. De film was namelijk wel vermakelijk maar zat qua opbouw een beetje vaag in elkaar. De eerste 40 minuten is er een aardig "normaal" verhaal, maar daarna gaat het helemaal los, zodat je aan het einde je afvraagt waar je naar hebt gekeken die laatste 50 minuten. Er wrodt getracht een soort van filosofische verdieping in de film te stoppen, maar het kwam bij mij flink wat overbodig over.
Toch vermaakt de film zeker. De hoofdrolspeler heeft een bodysuit aan om over te komen als bodybuilder. Dit ziet er nogal nep en cartoony uit, maar het past wel in zijn rol, want de gevechten en acties zijn ook nogal onmogelijk. Dit maakt het niet minder mooi, het is gewoon lekker filmisch.
Wat mij betreft een niet erg geslaagde film die zichzelf te serieus neemt. Het vermaakt, dus een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:53:04 #83
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_54864804
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:02 schreef B-FliP het volgende:

het ging mij alleen om het verschil tussen iets als LOTR en Beowulf aan te tonen...
Er is geen verschil tussen LotR en Beowulf, in beide films gaat het over 3d animatie m.b.v. motion capture technieken.
En in beide films hebben ze geprobeerd om de karakters zo echt mogelijk te laten lijken.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  dinsdag 27 november 2007 @ 09:59:10 #84
52357 Lambiekje
pi_54864931
Igby goes down (2002)
Jongen (weer eentje van de Culkin familie) heeft wat probleempjes. Claire Danes mag er wezen

cijfer 7 / imdb 7.1

The Killing Floor (2006)
Een alleen staande man trekt in een Penthouse in manhattan. Hij is werkzaam voor een publisher van horrorboeken. Al snel krijgt hij een serie fotos dat er een moord in z'n ph is gepleegd. En begint hij langzamerhand door te draaien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 6 / imdb 5.3

Alleman (1963)
Zonder meer een wonderschone docu over ons Nederlanders. Hoe wij ons vertoeven door het leven, voordat het flowerpower gedoe onstaan is. Kan niet anders zeggen dan dat het zeer strak gemonteerd is.

Prachtig om te zien hoe kneuterig sommige op het strand zich omkleden. Of die scene in het park met die dammers. De voice over met Simon Carmiggelt is gewoon goed.

Het was gisteravond op Ned2

cijfer 8 / imdb 7.9

[ Bericht 5% gewijzigd door Lambiekje op 27-11-2007 10:09:09 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:14:47 #85
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54865224
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:53 schreef victorinox het volgende:
Er is geen verschil tussen LotR en Beowulf, in beide films gaat het over 3d animatie m.b.v. motion capture technieken.
En in beide films hebben ze geprobeerd om de karakters zo echt mogelijk te laten lijken.
behalve dat er in LOTR dus ook echte karakters rondliepen he...
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:30:51 #86
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_54865583
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:14 schreef B-FliP het volgende:

[..]

behalve dat er in LOTR dus ook echte karakters rondliepen he...
Maar daar gaat het dan ook niet over, het gaat over de CGI in die films.
Waarbij ik vind dat Gollum veel meer emotie toont dan welk karakter dan ook in Beowulf.
IMDb Vote History
  dinsdag 27 november 2007 @ 13:33:39 #87
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54868774
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:30 schreef victorinox het volgende:
Maar daar gaat het dan ook niet over, het gaat over de CGI in die films.
Waarbij ik vind dat Gollum veel meer emotie toont dan welk karakter dan ook in Beowulf.
Kan wel zijn, maar echt lijkt ie nou ook weer niet, moet je nagaan als heel LOTR animatie
was, dus ook de menselijke characters... Dan zou het er veel anders uitgezien hebben...
Een mens is veel moeilijker realistisch te maken dan een fantasie-wezen...

Ik vind het nog steeds appels en peren...

En dan heb je afgezien van dat ook nog andere kleine details om rekening mee te houden...
Beowulf budget: $ 15-20 million
LOTR budget: $ 280 million
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:07:53 #88
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_54869363
Estimated budget voor Beofwulf volgens IMDB: 70.000.000
Estimated budget voor LOTR:FOTR: 93.000.000

En dan komt daar nog bij dat Lord of the Rings ruim een uur langer is. En dat die film alweer 6 jaar oud is, technieken zullen inmiddels ook wel wat goedkoper zijn om toe te passen. Dus zo groot is dat verschil nu ook weer niet. Volgens wikipedia (en andere artikelen) is het budget voor Beowulf zelfs 150 miljoen.
pi_54869775
Corpse Bride

Na een mislukte generale repetitie van het uitgehuwelijkte stel Victor Van Dort (Johnny Depp) en Victoria Everglot (Emily Watson) vlucht de klunzige Victor het bos in om aan zijn woeste schoonouders te ontkomen. Daar trouwt hij per abuis een overleden vrouw (Corpse Bride; Helena Bonham Carter) als hij zijn toezeggingen oefent.
Erg leuke film die mooi gebruik maakt van symboliek; zo is bijvoorbeeld het dodenrijk erg kleurrijk en vrolijk terwijl het land van de levenden donker en grauw wordt afgebeeld. De karakters zijn stuk voor stuk een genot om naar te kijken. De animaties zijn niet spectaculair, maar het was absoluut niet de bedoeling van deze film om technische hoogstandjes te leveren. Tim Burton wilde met deze film een romantische komedie maken en dat is hem uitstekend gelukt.

Cijfer: 8
I feel kinda Locrian today
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:29:52 #90
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54869793
Dom durakov
Een psychiatrisch ziekenhuis wordt aan zijn lot overgelaten, wanneer de staf er van door gaat op het moment dat de oorlog uitbreekt tussen de Tsjetsjenen en de Russen. In al het oorlogsgeweld proberen de bewoners, die allemaal redelijk de weg kwijt zijn, zich te redden. Een van de minder gekke bewoners, Janna, speelt een centrale rol hierin. Zo probeert ze de boel in het gareel te houden (met onder andere ochtendgymnastiek!) en wordt ze verliefd op een Tsjetsjeense soldaat, wanneer hij en zijn compagnie een tijdje bivakkeren in het ziekenhuis. Wat minder is, is dat Janna ook een onbegrensde liefde koestert voor Bryan Adams, die een paar keer met zijn liedjes ook in deze film voorkomt, dat is wel een wat matiger punt . Maar over het algemeen is het toch een redelijke film, die nergens uitzonderlijk is, maar wel een prima combinatie van humor en drama heeft. Cijfer: 7

Play It Again, Sam

Erg grappig is deze typische Woody Allen-film . Woody is filmcriticus en zijn vrouw heeft hem net verlaten: paniek ! Diane Keaton en haar vriend proberen voor hem weer gauw een relatie te vinden, wat natuurlijk door al die geforceerdheid nooit zo lekker uit weet te vallen. Het heeft wat sketch-achtig in zich en her en der wat slapstick. 'Humphrey Bogart' speelt overigens ook een leuke rol in deze film als imaginaire raadgever. Cijfer: 8

Shubun
Beetje onderbelichte Kurosawa, deze mag wel meer in de belangstelling staan. Hij oogt namelijk nog best actueel en zoals Lonewolf al eerder zei: Mifune , Shimura . Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:34:54 #91
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54869911
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 14:07 schreef RuneRose het volgende:
Estimated budget voor Beofwulf volgens IMDB: 70.000.000
Estimated budget voor LOTR:FOTR: 93.000.000

En dan komt daar nog bij dat Lord of the Rings ruim een uur langer is. En dat die film alweer 6 jaar oud is, technieken zullen inmiddels ook wel wat goedkoper zijn om toe te passen. Dus zo groot is dat verschil nu ook weer niet. Volgens wikipedia (en andere artikelen) is het budget voor Beowulf zelfs 150 miljoen.
ah, verkeerd gekeken... he in wiki bij production 15-20 miljoen gelezen, maar is uiteindelijk
150 miljoen geworden... Het bedrag wat k voor LOTR genoemd heb (280 miljoen) klopt volgens
wiki wel... Maar k vind deze discussie nogal ver doorgaan, en er is nou eenmaal een verschil
tussen geanimeerde spelers en echte spelers... Nogmaals als in LOTR de menselijke karakters
ook allemaal 3D modellen waren haddem we dezelfde klachten gehad als bij Beowulf...
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:35:43 #92
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54869931
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:59 schreef Lambiekje het volgende:
Alleman (1963)
Zonder meer een wonderschone docu over ons Nederlanders. Hoe wij ons vertoeven door het leven, voordat het flowerpower gedoe onstaan is. Kan niet anders zeggen dan dat het zeer strak gemonteerd is.

Prachtig om te zien hoe kneuterig sommige op het strand zich omkleden. Of die scene in het park met die dammers. De voice over met Simon Carmiggelt is gewoon goed.

Het was gisteravond op Ned2

cijfer 8 / imdb 7.9
Geniaal inderdaad . In het kader van IDFA zenden ze nog meer documentaires uit deze week. Vanavond komt Cruijffs En un momento dado, waarnaar ik wel benieuwd ben .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:35:44 #93
16701 scanman01
Today's a good day
pi_54869933

Het is een soort filmversie van de vele 'shoot em up' games die er tegenwoordig te krijgen zijn. Het is dan ook voor ongeveer 75% actie net vele wonderbaarlijke ontsnappingen van hoofdfiguur Smith (Clive Owen). Monica Bellucci vond ik zeer zwak in haar rol van 'vriendin' van Owen. Ze spreekt alles zeer monotoon uit en dat begon me al vrij snel te irriteren. Door de vele actiescenes is de film wel vermakelijk, maar meer niet.

Cijfer: 7,0
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:42:51 #94
16701 scanman01
Today's a good day
pi_54870052

Ryan Gosling (Notebook) en Anthony Hopkins spelen de hoofdrollen in dit rechtbankdrama. Hopkins vermoordt zijn eigen vrouw omdat ze vreemd gaat. Hij lijkt precies te weten hoe het juridische systeem in elkaar steekt en weet daarom exact wat hij moet doen om te zorgen dat ze hem nooit kunnen veroordelen. Gosling werkt op een advocatenkantoor, maar zal een week later een veel betere baan krijgen op een groter kantoor. Hij moet als laatste nog even snel de Hopkins zaak afhandelen. Al snel wordt duidelijk dat dat niet zo makkelijk gaat als hij dacht.
Hopkins en Gosling spelen beide mooie rollen. Zonder twijfel zal het juridisch niet allemaal kloppen wat we te zien krijgen, maar als leek zijnde is dat niet storend. Boeiende film, van begin tot eind.

Cijfer: 8,0
pi_54870263
quote:
Op zondag 25 november 2007 13:11 schreef HV het volgende:

Harry Potter and the Order of the Phoenix
[ afbeelding ]
Ik had het boek al gelezen, misschien dat ik daarom de film niet geweldig vind. Er missen aardig wat dingen (logisch natuurlijk), en ik snap niet dat mensen die het boek niet hebben gelezen het verhaal kunnen volgen . Het ziet er wel weer heel tof uit allemaal. Daarom toch wel de moeite waard.
Ik ben het echt helemaal met je eens en heb zelfs hetzelfde tegen iemand gezegd; ik had het boek gelezen (ook al had ik ooit eens gezworen dat nooit te doen; ik heb nogal de neiging ergens gelijk in te "zitten" dus stoppen ging niet meer), vond de film ook niet zo (het boek trouwens ook niet) en snap inderdaad niet hoe iemand die de boeken niet leest het uberhaupt kan volgen. Het springt van de hak op de tak en zit vol met verwijzingen die niet uitgelegd worden.
Misschien dat de volgende wel wat beter wordt?
Ask me no questions and I tell you no lies.
pi_54871058
tvp
  dinsdag 27 november 2007 @ 19:49:08 #97
52357 Lambiekje
pi_54875569
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 14:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Geniaal inderdaad . In het kader van IDFA zenden ze nog meer documentaires uit deze week. Vanavond komt Cruijffs En un momento dado, waarnaar ik wel benieuwd ben .
Het was eigenlijk niet mijn intentie om die film/docu te gaan kijken, kwam er perongeluk op terecht. Serieus, ik was echt gebiologeerd hoe mooi en strak het gemonteerd is. Even via teletekst wat ik nu aan het kijken was.

Ik heb meteen maar eventjes gezocht .. en jawel Alleman is gepost. Die gaan we mooi binnenhalen.:)

Dus voor diegene die het gemist hebben ... ik ben van mening dat het een must see is. En waar ik ook over verbaas hoe contrast rijk en scherp het zwartwit beeld is.

Films als Schatjes , ik ben joep meloen, en dergelijke is de beeldkwaliteit erbarmelijk.
pi_54875734
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 19:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Dus voor diegene die het gemist hebben ... ik ben van mening dat het een must see is. En waar ik ook over verbaas hoe contrast rijk en scherp het zwartwit beeld is.
Voor die mensen heb ik een verrassing !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_54879335
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:13 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Nog niet gezien, strax ff langs bij FRS... Thanks!
cool! laat maar weten wat je er van vond, ik vond hem heel erg ontzettend goed
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 november 2007 @ 23:16:39 #100
862 Arcee
Look closer
pi_54880046
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:08 schreef ChickenMan het volgende:
En die briljante geit dan?
http://youtube.com/watch?v=G57OjNkkuCQ
Leuke film. Did I? Did I? Did I? Did I?

Cool script ook, met die verschillende gezichtspunten.

Mogelijk klein spoilertje Hoodwinked:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:42:07 #101
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54880807
Dumb & Dumber (1994, VS, Farrelly broers)
Voor de zoveelste keer, elke grap kende ik allang en zie je jaren van te voren aankomen. Maar toch schoot ik nog regelmatig in de lach.
cijfer: 7

[ Bericht 1% gewijzigd door Lonewolf2003 op 27-11-2007 23:47:24 ]
pi_54880935
Saw IV (2007)

Kom net terug uit de bios van de sneak, was Saw IV deze keer. Naar mijn mening een hele goede film die veel beter is dan 2 en 3, en bij deel 1 in de buurt komt. Goed verhaal en het is mooi uitgewerkt. fijne muziekale ondersteuning en weer lekker goor zoals het hoort.

Cijfer: 8.5
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 november 2007 @ 23:59:29 #103
862 Arcee
Look closer
pi_54881209
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dumb & Dumber (1994, VS, Farrelly broers)
Voor de zoveelste keer, elke grap kende ik allang en zie je jaren van te voren aankomen. Maar toch schoot ik nog regelmatig in de lach.
cijfer: 7
Ik vond 'n 6,5 al wat laag voor zo'n beschrijving.
  woensdag 28 november 2007 @ 00:40:14 #104
106570 hardcorehooligans
No one likes us, but we don&am
pi_54882195
UNDERDOG: (shoeshine) leuke film van een politie hond die een superhond word. echt het kijken waard.
BEOWOLF: daar had ik wel wat meer van verwacht. wel mooi effecten in die film.
they not gonna get us
  woensdag 28 november 2007 @ 03:41:47 #105
16701 scanman01
Today's a good day
pi_54883912

De Grieks-Amerikaanse Toula Portakalos (Nia Vardalos) is duidelijk het zorgenkindje van de familie. Ze is 30 jaar, is niet getrouwd en heeft nog geen kinderen op de wereld gezet, terwijl dat toch het levensdoel van de Griekse vrouw is? Als alle bemoeienissen van haar familie haar teveel worden en ze de niet-Griekse Ian (John Corbett) ontmoet, besluit ze haar leven drastisch om te gooien. Ze ondergaat een totale metamorfose, verlaat het oude vertrouwde Griekse familierestaurant en besluit de trouwen met Ian. Binnen haar familie ontstaat hierdoor echter grote paniek... .

De film begint leuk en tot aan de 45 minuten is het een leuke romkom. Daarna wordt het echter enigszins saai. Geen nieuwe ontwikkelingen meer en eigenlijk alleen maar meer van hetzelfde. Geen twist ofzo, niets. Dat deed afbreuk aan de film, vond ik.

Cijfer: 6,5
  woensdag 28 november 2007 @ 03:46:07 #106
16701 scanman01
Today's a good day
pi_54883925

Eigenlijk heeft 'Love Actually' een beetje te veel hoofdrolspelers. Je moet zo ongeveer 10 personages in de gaten houden. Daardoor kunnen ze geen van de personages echt veel aandacht geven, waardoor het allemaal wat onafgewerkt overkomt. De leukste verhaallijnen zijn die van Hugh Grant en die van het jochie dat verliefd is op een meisje uit zijn klas. De rest hangt er eigenlijk een beetje bij. Jammer. De vrouw die al jaren verliefd is op haar colega wordt eigenlijk nauwelijks uitgewerkt en ook de jongen die verliefd is op de vrouw van zijn beste vriend krijgt wat mij betreft veel te weinig aandacht. Al met al wel een zeer vermakelijke film, maar het had nog beter kunnen zijn met iets minder hoofdpersonages.

Cijfer: 7.5
  woensdag 28 november 2007 @ 10:31:14 #107
129799 Sinner85
every feeling ever felt
pi_54886629
http://imdb.com/title/tt0113409/

Heb het een vette 10 gegeven.

Al een tijdje niet z'n interessante film gezien
...let's discredit it, let's pick away at it...
my dvd collection
  woensdag 28 november 2007 @ 10:40:29 #108
52357 Lambiekje
pi_54886819
The First Great Train Robbery (1979)
Sean Connery en Donald Sutherland beramen een plan om goud te roven van een rijdende stoomtrein. Alleen de kluis is met meerdere sleutels beveiligd. 80% van de film gaat over de voorbereiding.

In 1855 zou dit in het echt gebeurd zijn.
SPOILER
Phee je zou denken dat Connery z'n kop een keer zou stoten met al die bruggetjes als hij over het dak van de trein klautert.
quote:
imdb trivia :
When she saw the movie, Sean Connery's wife Micheline was furious at him for doing his own dangerous stunt work on top of the train.
cijfer 6.5 / imdb 6.9

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 28-11-2007 10:49:33 ]
  woensdag 28 november 2007 @ 12:01:29 #109
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54888813
Nosferatu, eine Symphonie des Grauens
Een Dracula-ripoff, die in de jaren '20 veel beroering veroorzaakte. De weduwe van Bram Stoker eiste namelijk in een rechtszaak dat alle filmprenten vernietigd zouden worden, wegens copyrightschending. Dit is toch niet helemaal gelukt klaarblijkelijk, ondanks het feit dat ze de rechtszaak won . Bela Lugosi vond ik eigenlijk beter als Dracula en die andere begin jaren '20-horrorfilm uit Duitsland (Das Kabinett des Dr. Caligari) vond ik ook wat sterker, zeker qua plaatjes. Toch is het niet bepaald slecht, dat zeker niet. En ik weet nu ook waar Nepthys haar usericoon vandaan heeft . Cijfer: 7,5

Johan Cruijff - En un momento dado
Een hommage van de Catalanen aan hun verlosser, op voetbalgebied dan, Johan Cruijff. Verschillende personen komen aan het woord en vertellen wat hij voor hen en Barça betekend heeft en doen ook nog een typische Cruijff-actie na, of nouja, doen in ieder geval een poging daartoe. Wel raar, ongeveer rond de helft was het meest interessante verhaal afkomstig van een oud Real-speler, terwijl voetballers (met alle respect) meestal niet berucht zijn om hun boeiende antwoorden of verhalen. Soms is het ook lastig voor te stellen hoe idolaat mensen kunnen zijn over een voetballer.
Tussendoor had het wel mooie beelden van Cruijff in actie: slungelend, misleidend en met een ontzettend groot inzicht, dat maakt hem natuurlijk zo groot. Ook in Catalonië was hij overigens berucht om zijn Cruijffiaanse uitspraken en zegswijzes (bijvoorbeeld 'vellenkip') . Later in de docu kwam overigens de mooiste anekdote van een Catalaanse journalist die in hartje winter aanbelde bij Cruijff zijn huis in Vinkeveen. Danny kwam in de vrieskou naar buiten en wou hem en zijn medecollega in eerste instantie niet binnenlaten. Prachtig verhaal dat laat zien hoe Cruijff onder de plak zat/zit van zijn vrouw . Cijfer: 7
pi_54894674

Zeer geniale film.

leuke 1.5 uur vermaak en f jeugdsentiment ophalen

voor x3 ofzo blijft leuk
Wii nr: 6970 8782 3230 1449
  donderdag 29 november 2007 @ 09:37:29 #111
52357 Lambiekje
pi_54913338
SEXtet (2007)
Raamvertelling in raamvertelling. Geen echt verhaal maar allerlei losse stukjes.

Docent( volgens mij is hij die gast uit Spoorloos (1988), geeft een video-les over sex. Hoe het dus niet moet volgens hem. Een jonge meid (24) die getrouwd is met een 50+ neger maar als hij even weg is duikt zij het bed in met jan en alleman (wel mooi lichaam overigens). Bijvoorbeeld met Johan ( jan mulder). of met de homo van Allstars. Dan heb je nog een scene dat Katja lesbische is een neukbeurt wil hebben ... fout fout fout.
SPOILER
Hoe kan het dat de regisseur van Simon deze stompzinnig film maakt. Hij zou 3 films gemaakt hebben over ons als Nederlanders. Flirt, Simon en SEXtet. Flirt is ook als z'n GTST-film. Simon is daarintegen in van de echt betere films.

cijfer 6 / imdb 6.5
  donderdag 29 november 2007 @ 10:25:15 #112
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_54914217
Bin-jip
Gisteravond deze gezien. Ik had er hier al veel over gelezen en was benieuwd wat ik zou krijgen. Wat ik uiteindelijk kreeg was een juweeltje. Als allereerste pluspunt heeft deze film een enorme rust. Rust kan ik zeker waarderen in een film en is ook meestal toevoegend aan de sfeer. Soms wordt deze rust echter overdreven en dan krijg je films die echt erg traag en vervelend worden. Deze blijft echter erg interessant. Het concept van de film is even simpel als geniaal en zal zeker erg veel mensen aanspreken.
Het feit dat de hoofdpersonen ook helemaal niets zeggen is erg intrigerend. Evenals dat de hoofdpersoon helemaal geen kwaad in zin heeft en gewoon lekker zijn eigen ding doet. Wat ook intrigerend is, is het feit dat hij helemaal niets echt kapot maakt, maar eerder dingen repareert. Zo zag ik nog veel meer mooie dingen die je lekker zelf moet gaan zien als je hem nog niet gezien hebt. Goede film, een 8,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  donderdag 29 november 2007 @ 22:45:20 #113
52357 Lambiekje
pi_54932761
Nueve reinas (2000) aka Nine Queens

Twee oplichters zijn bezig iedereen te beduvelen. Op gegeven moment zijn ze in het bezit van de 9-queens (postzegels) en willen dat voor grof geld verpatsen alleen wil dat nog niet echt lukken....
SPOILER
cijfer 8 / imdb 7,8

[ Bericht 12% gewijzigd door Lambiekje op 30-11-2007 08:47:18 ]
  donderdag 29 november 2007 @ 23:43:12 #114
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_54934554
Tijdje geleden opgenomen en vanavond gekeken: Wild Romance (2006).
Interessante reconstructie van de eerste jaren van Herman Brood's faam als muzikant (en junk), gezien vanuit het gezichtspunt van zijn manager. Ik kan me niet aan het gevoel onttrekken dat het verhaal hier en daar wat opgepoetst en geromantiseerd is, maar Brood is overtuigend neergezet door Daniël Bossevain. Storend is wel het grote contrast in de cinematografie: korrelige, docu-achtige beelden worden afgewisseld door weidse, schilderachtige sfeerplaatjes.

Toevallig was Wild Romance net afgelopen toen op Nederland 2 begon: André Hazes, Zij Gelooft in Mij (1999).
Leuk kijkje in het dagelijkse leven van de Amsterdamse volkszanger. De camera volgt hem tijdens zijn concerten, maar vooral in zijn vrije tijd. Rachel koopt een nieuwe SUV, André zit met een biertje zijn tuin te bekijken. Het komt allemaal heel oprecht en close over, mede door de vele openhartige interviews en close-ups.

Interessant om door dit toeval de twee artiesten een beetje te kunnen vergelijken.
Herman verft alle muren van zijn hotelkamer, André maakt met een hogedrukspuit zijn garagedeur schoon. André signeert t-shirts van vrouwelijke fans, Herman signeert de borsten van vrouwelijke fans. Herman wordt anaal gefouilleerd door de Duitse politie, André heeft een mental coach. André zingt netjes wat de studiobaas van hem verwacht, Herman's manager gooit coke in de thee van de geluidstechnicus om deze wakker te houden. Herman springt van het hoteldak in het zwembad, André voert de goudvissen in zijn vijver. André loert vanaf zijn balkon in Benidorm naar het strand, Herman duikt van het dak van het Hilton. Herman zingt My Way, André vertaalt het naar Waarom.

[ Bericht 1% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 30-11-2007 00:33:50 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 30 november 2007 @ 00:39:17 #115
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54935942

Yankee (1966, It, Tinto Brass)
Gewoon een goede gave stoere spaghetti western. Dit keer met Philippe Leroy als held en Adolfo Celi als schurk.
cijfer: 8.5
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 november 2007 @ 00:49:10 #116
862 Arcee
Look closer
pi_54936122
quote:
Op donderdag 29 november 2007 23:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
André Hazes, Zij Gelooft in Mij (1999).
Het komt allemaal heel oprecht en close over
Ja! Super dat hij zich zo kwetsbaar opstelde en liet bekijken.

En waanzinnig toch hoe nerveus een artiest als hij altijd was.
  vrijdag 30 november 2007 @ 02:34:23 #117
16701 scanman01
Today's a good day
pi_54937248

Sam Dawson is een psychisch gehandicapte met de mentale leeftijd van een 7-jarige. Hij werkt bij StarBucks en heeft een obsessie voor The Beatles. Hij heeft een dochtertje bij een vrouw, die er vanaf de geboorte vandoor is gegaan. Sam staat dus alleen in voor de opvoeding van de kleine Lucy Diamond, genoemd naar de Beatles-hit. Aanvankelijk verloopt alles vlotjes, maar naarmate Lucy groter wordt, beginnen de problemen. De sociale dienst begint zich er mee te bemoeien en besluit Lucy bij hem weg te halen. Sam mag zijn dochtertje nog twee keer twee uuur per week zien. Voor Sam het begin van een lang proces om zijn eigen dochter terug te winnen, met hulp van advocate Michelle Pfeiffer. De vraag wat nou eigenlijk echt het beste is voor Lucy blijft constant een hoofdrol spelen.
Michelle Pfeiffer, Sean Penn en Dakota Fanning spelen magnifieke rollen. Een must see film!

Cijfer: 8.0
  vrijdag 30 november 2007 @ 08:41:47 #118
52357 Lambiekje
pi_54938476
edit
pi_54940978
Det Sjunde inseglet / Het Zevende Zegel
Niet heel bijzonder, wat je op de achterkant van de DVD leest is ook het enigste wat gebeurd.
Wel een mooie karakterfilm, dat moment dat ze met zijn alle zitten te lunchen is wel een ultiem feel-good moment.
Ook wordt er zeer goed in geacteerd.
-7

Taiyo no oji: Horusu no daiboken / Little Norse Prince
Pre-Ghibli animatie uit 1968. Mischien wel het begin van de Japanse animatie maar deze film is niet meer echt van deze tijd.
Twee keer komt het in de film voor dat er van animatie wordt overgeschakeld naar een soort diashow, dus tekening na tekening!
Geen slechte film maar ook niet eentje die je gezien hoeft te hebben. Wel het begin van iets heel moois !
-6.5

The Mark of Zoro (1940)
Leuke versie van Zorro, alles wordt duidelijk uitgelegd maar dat was in die tijd nou eenmaal zo.
De vechtscene was Tyrone/Zorro gaat vechten ziet er echt goed uit ! Die zou niet eens misstaan in een film van nu. Wat zeg ik, die is mischien wel beter dan al die vechtscenes van nu!
-7

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
Mooi gefilmde drama met Bradd Pitt (die ik niet goed vindt acteren.)
Ook wist ik soms niet over wie ze het nu weer in godsnaam hadden, of Sjaakie niet Pietje had gezien. Ik kon de namen
niet bij de gezichten voorstellen. Mischien ging de regiseur ervan uit dat iedereen het boek heeft gelezen?
De film duurt even lang als die eindeloze titel, dat is in het begin niet erg omdat je van alles over de characters wil weten maar
na 1.5/2 uur heb je het wel gehad. Het had de film ook goed gedaan als het tien minuten eerder was geeindigt, het laatste stukje voegt echt niks toe.
De humor in de film is wel goed, lekker een grap af en toe.
Al met al toch een film die er wel mag zijn.
-7.5

Death Proof
Geweldige film. Super is de jaren 70 sfeer, en dat je dan plotseling zo'n meid met een iPod op ziet.
En de meiden zijn ook weer super knap. Ook de dialogen zijn lachen geblazen.
Tarantino heeft het weer geflikt hoor!
-8

Dumb & Dumber
Er zitten in deze film veel flauwe grappen maar ook genoeg gewoon goede grappen. Ik heb iig vaak hardop gelachen.
Jim Carrey is echt een held en het is toch wel mooi om hem te zien waar hij goed in is, en dat in zijn vroege (film)jaren.
-7

André Hazes, zij gelooft in mij
God wat was die vent gesresst zeg. Mooie documemtaire over zijn leven. Lekker gefilmd ook, die rauwe stijl maakt het allemaal nog echter.
Ook interesant voor de niet-fans.
-7

All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 30 november 2007 @ 14:51:02 #120
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_54946687
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 00:49 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja! Super dat hij zich zo kwetsbaar opstelde en liet bekijken.
Grappig feitje daarover is dat hij af en toe zijn afspraken niet nakwam. De camera zou alles mogen volgen, maar soms deed hij iets spontaans of wilde er gewoon geen camera bij. De scene waarin ze die auto kopen is bijvoorbeeld helemaal in scene gezet, omdat hij de auto al een week eerder zonder de makers te informeren had gekocht. Als je het met die kennis terugziet is het nog leuker om te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')