abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47780991
De 'lessers':

Meld hier:
  • wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles;
  • hoeveel lessen je hebt gehad;
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
  • wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
  • of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
  • natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veelgestelde vragen
  • Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

• Wat moet je meenemen naar je TTT?
    Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

• Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
    Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het cbr op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost zo'n 30 euro en contant betalen kan niet.

• Wat moet je meenemen naar je Praktijkexamen?
    Een theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

• Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
    Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

• Waar staat BNOR voor?
    Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

• Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

• Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

• Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
    Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

• Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
    Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

• Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
    NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Gesloten topics:
    1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
    41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76
    77|78|79|80|81|82|83|84|85

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2007:
    - Handschoen (4 januari)
    - Kerdaben (10 januari)
    - Sandertjuh (11 januari)
    - Me_Wesley (16 januari)
    - Drifter__ (16 januari)
    - TheRuud (17 januari)
    - ruudjuh31 (17 januari)
    - pkeijsers (19 januari)
    - FoxHunter (19 januari)
    - Bojaaper (19 januari)
    - Mindlight (22 januari)
    - -beer- (22 januari)
    - den smee E achter B(24 januari)
    - Sjengdanny (25 januari)
    - Zosk (2 februari)
    - Meki ( 6 Februari )
    - Covie (6 Februari)
    - Marloes (13 februari)
    - MarcoD (14 februari)
    - Skaai (16 februari)
    - DakDuuf (19 februari)
    - Pino_666 (20 februari)
    - pascalheister (21 februari)
    - sweetblackie (8 maart)
    - BLADEZZ (16 maart)
    Geslaagden Gefeliciteerd

Aankomende examens:
    28 maart: Hadewych, Drachten, 08:55 (auto)
    28 maart: paulus1709, 's-Hertogenbosch (auto)
    30 maart: PartyAnimal87, Harderwijk, 10:45 (auto)
    03 april: PeeJie, Emmeloord, 09:50 (auto)
    16 april: Maravilla, Rotterdam, 14:00 (auto)
    18 april:leroytje, Nijmegen, 8.00 (auto)
    19 april: Mathijz, Alkmaar, 08:00 (auto)
    20 april: Hoppla, Nijmegen (auto)
    23 april: Alcarin, Rotterdam, 08:00 (auto)
    26 april: Tho_Omas, Venlo, 09:50 (auto)
    3 mei: miss_bleu, utrecht, 14:55 (auto)

Iedereen die de komende tijd moet afrijden of zijn theorie moet halen, succes! Zet hem op!

Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent

Ole en weer verder
  • ----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
    pi_47781026
    Zow ik heb net weer rijles gehad.

de 40ste alweer , maargoed ik heb 4 maanden niet gereden (duim gebroken, instructeur op vakantie, en tentamens), ik heb nu weer 7 lessen gehad en ik mag nu 18 april weer op (voor de 3de x:P )
    En nu gaat het goedkomen
    ----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
    pi_47781058
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 09:45 schreef paulus1709 het volgende:
    ben gisteren weer gezakt
    kreeg als reden concentratie gebrek
    pi_47781507
    Nu een les of 22 gehad... Binnenkort maar eens dat examen regelen
    pi_47782146
    Ik sta in de op
    Stoer en ruig maar net geen tuig
      donderdag 29 maart 2007 @ 10:53:51 #6
    117895 matthendriks
    Switching reality. And back.
    pi_47782736
    Net laatste les gehad. Instructeur maakte het express lekker moeilijk Ging wel lekker.
    Mag hier en daar nog wat vlotter rijden, maargoed geen erge dingen...

5 April a.s. gaat het gebeuren!
    Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
    pi_47784500
    tvp
    Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
    pi_47784994
    Zometeen (12.50 uur) weer rijden
    pi_47785573
    FF melden dat ik zojuist geslaagd ben

BNOR examen gehad, was echt goed te doen

weeeeeeeeeeeeeeee

Straks ff langs bij gemeente kijken of ik m kan aanvragen
    pi_47786341
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 12:09 schreef philipnorth het volgende:

weeeeeeeeeeeeeeee

Gefeliciteerd! nog fouten gemaak?
    pi_47788497
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 12:09 schreef philipnorth het volgende:

weeeeeeeeeeeeeeee

gefeliciteerd!!
      Redactie Frontpage donderdag 29 maart 2007 @ 13:29:14 #12
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_47788504
    Over een half uurtje de laatste (hoop hoop hoop hoop) les
      donderdag 29 maart 2007 @ 14:31:35 #13
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_47791299
    Het gaat de laatste paar lessen minder goed voor mijn gevoel. Ik moet omdat ik alles heb gehad nu alles zelf doen. Mijn instructeur grijpt ook alleen op het allerlaatste moment.
    Mijn instructeur zegt nu bijvoorbeeld breng me naar de CBR in Den bosch. En ik moet de weg zelf helemaal uitvogelen. Hij zegt ook niet meer kijk links/ recht.. Ik moet zelf alles doen. Pas als we de situatie hebben gehad vraagt ie heb jij wel de fietsers van rechts gezien. Vaak heb ik dat dan niet gezien. Dan kijk ik naar de linkerkant en vergeet ik de rechterkant. Best moeilijk allemaal...Maar hij zegt wel dat mijn inzicht stukken beter wordt.
      donderdag 29 maart 2007 @ 14:49:29 #14
    64218 philipnorth
    zeg maar Danny
    pi_47792203
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 14:31 schreef Turbo_Diesel het volgende:
    Het gaat de laatste paar lessen minder goed voor mijn gevoel. Ik moet omdat ik alles heb gehad nu alles zelf doen. Mijn instructeur grijpt ook alleen op het allerlaatste moment.
    Mijn instructeur zegt nu bijvoorbeeld breng me naar de CBR in Den bosch. En ik moet de weg zelf helemaal uitvogelen. Hij zegt ook niet meer kijk links/ recht.. Ik moet zelf alles doen. Pas als we de situatie hebben gehad vraagt ie heb jij wel de fietsers van rechts gezien. Vaak heb ik dat dan niet gezien. Dan kijk ik naar de linkerkant en vergeet ik de rechterkant. Best moeilijk allemaal...Maar hij zegt wel dat mijn inzicht stukken beter wordt.
    Dat is wel een goede manier van lessen iig, omdat het examen in de toekomst ook meer die kant op gaat.

Rijbewijs bij gemeente aanvragen ook gefixed, in principe volgende week donderdag ophalen
    pi_47792826
    Sommige bejaarden mogen van mij ook wel weer eens op rijles. Net in de stad vrouwjte voor me al heel onzeker optrekken enzo.....remt ze in 1 keer vol midden op de weg, ik vol op m ,n rem en gaat ze op haar dooie gemakje keren .
    En totaal niet kijken! Tegemoet komende verkeer stond stil en vrouwtje maar keren.

Ik vindt het niet kunnen zo iemand moeten ze tegen zichzelf en andere weggebruikers beschermen
    pi_47793614
    Da's idd irritant!

Ik heb mn pasje vandaag opgehaald

Ff met mn pa een rondje gereden en de rem werkt goed! Sjees eerste keer remmen zat ik bijna tegen de voorruit ff wennen dus! En de richtingaanwijzer is irritant Gaat er vet makkelijk vanaf en heeft ook niet dat ie zeg maar 4x ofzo gaat. Dus als je iemand over de snelweg ziet rijden met 't knipperlicht nog aan

Mja.. tis wel ff wennen hoor! T ging dus met de auto wel een beetje lomp maar mn vader vond verder dat ik goed reed
    pi_47793808
    tvp
    pi_47793821
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 15:19 schreef ArtemisQ het volgende:
    Da's idd irritant!

Ff met mn pa een rondje gereden en de rem werkt goed! Sjees eerste keer remmen zat ik bijna tegen de voorruit ff wennen dus! En de richtingaanwijzer is irritant Gaat er vet makkelijk vanaf en heeft ook niet dat ie zeg maar 4x ofzo gaat. Dus als je iemand over de snelweg ziet rijden met 't knipperlicht nog aan

Mja.. tis wel ff wennen hoor! T ging dus met de auto wel een beetje lomp maar mn vader vond verder dat ik goed reed
    Jipppieeee proficiat!

Ach over een paar weken is het de gewoonste zaak van de wereld, gaat het allemaal vanzelf.
    Wacht maar tot dat je echt alleen gaat rijden, dat vondt ik zelf wel heel spannend!
    pi_47794699
    verkapte TVP, maar dan met inhoud:
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 20:00 schreef Sylvana het volgende:
    nee, is niks engs aan hoor wel beetje wennen aan het begin, dat je bij 120 nog een keer moet schakelen, terwijl je dat normaal niet hoeft, maar verder weinig verschil vind ik
    naja, ik schakel bij 110 pas naar z'n 5 ... moet ik dan al na 10km/u weer opschakelen, of moet je juist eerder van z'n 4 naar 5?
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 21:18 schreef 16meter het volgende:
    Heb vanochtend wat zitten kloten in een auto met benzine motor. Die sloeg bij mij juist constant af.
    Bij het lessen een diesel, veel makkelijker, koppeling op laten komen en hij begint al te rollen, in tegenstelling tot benzine.
    ik weet niet jij voor benzine auto hebt gereden, maar de benzine auto's waar ik in heb gereden, beginnen ook gewoon te rollen als je de koppeling op laat komen ... verschil is alleen dat je met diesel óf de koppeling heel voorzichtig op moet laten komen, óf de koppeling op een bepaald punt even stil moet houden, omdat 'ie anders afslaat.
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 22:10 schreef Turbo_Diesel het volgende:
    Zegt de mijne ook. Alleen binnen de bebouwde kom. Alles moet gaan volgens het nieuwe rijden..Gaat allemaal zo traag. Daarom vindt mijn instructeur me wat ongeduldig
    Maar een diesel is meestal niet eens vooruit te branden onder de 2000 toeren

Als ik me rijbewijs heb, heb ik dikke schijt aan dat nieuwe rijden..
    haha, mijn instructeur was precies het omgekeerde, ik had niet echt behoefte aan ongeduld gedrag ... maar hij zat me juist op te naaien: 30 is zo langzaam, ga 40 rijden ... bij alle maximumsnelheden gewoon 5km/u hoger zitten ... pas lekker laat schakelen ... haal maar in dit gaat te langzaam ... etc. etc. ... geweldige kerel.
      donderdag 29 maart 2007 @ 15:51:10 #20
    69559 61neorej
    Geeft licht in het donker
    pi_47794904
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 15:19 schreef ArtemisQ het volgende:
    Da's idd irritant!

Och, die richtingaanwijzer vergeet ik heel soms ook nog wel eens, meestal kom ik er wel na paar seconde achter door het getik maar toch, en heb nu al bijna een jaar mijn rijbewijs met regelmatig snelweg rijden.
    silence can say more than thousand words
    pi_47794966
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 15:51 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Och, die richtingaanwijzer vergeet ik heel soms ook nog wel eens, meestal kom ik er wel na paar seconde achter door het getik maar toch, en heb nu al bijna een jaar mijn rijbewijs met regelmatig snelweg rijden.
    ik erger me er juist aan dat hij uit zichzelf uitgaat ... zo lastig op een rotonde ... ik zou dat er het liefst uitgesloopt zien ... ik kan heus zelf wel dat lampje uitzetten.
      donderdag 29 maart 2007 @ 16:00:53 #22
    69559 61neorej
    pi_47795267
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 15:52 schreef immortalsean het volgende:

[..]

ik erger me er juist aan dat hij uit zichzelf uitgaat ... zo lastig op een rotonde ... ik zou dat er het liefst uitgesloopt zien ... ik kan heus zelf wel dat lampje uitzetten.
    Dat is idd ook irritant op een rotonde.
    Leer je bij rijles om bij linksaf de richtingaanwijzer naar links aan te zetten gaat die bij het oprijden van de rotonde weer uit. Zet die naar links daarom meestal niet eens aan. (Bij afslaan van de rotonde naar rechts wel altijd)
    Of bij een stoplicht in de rij moet je je wielen bij het wegrijden iets bijdraaien gaat die richtingaanwijzer weer uit.
    pi_47795366
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 16:00 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Leer je bij rijles om bij linksaf de richtingaanwijzer naar links aan te zetten gaat die bij het oprijden van de rotonde weer uit. Zet die naar links daarom meestal niet eens aan. (Bij afslaan van de rotonde naar rechts wel altijd)
    Of bij een stoplicht in de rij moet je je wielen bij het wegrijden iets bijdraaien gaat die richtingaanwijzer weer uit.
    als ik later een eigen auto heb, is dat het eerste wat ik eruit sloop.
      Redactie Frontpage donderdag 29 maart 2007 @ 16:50:14 #24
    J'adore hardcore
    pi_47797363
    nog 18 uurtjes
    pi_47797813
    Examendatum praktijk E achter C is bekend: vrijdag 4 mei, 8:00 (lekker vroeg)
    Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
    pi_47797992
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 16:00 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Jah idd

Maar mn lesauto was niet zo irritant. Daar kon je je wielen/stuur iets bijdraaien en ging ie nog niet af en rotonde's gingen ook altijd goed! Maar deze is irritant

Mja volgens m'n ouders raak je dr aan gewend
    pi_47799535
    Vandaag ging het wel redelijk
    Hellingproef gedaan en dat ging wel makkelijk en perfect gewoon (eenzaam met de lesauto alleen op een helling). Maar toen daarna voor een drukke stoplicht op een helling liet ik de motor afslaan In totaal 3x laten afslaan vandaag.
    Kutzooi . Voor de rest ging het wel goed, volgens mijn instructrice zit ik op schema maar voor mn gevoel gaat het tot nu niet echt goed nog. Maarja ze zal het vast wel beter weten,
    6e les gehad vandaag trouwens.

-edit-
    En... oefening baart echt kunst, op rotondes was het eerst echt crisis bij mij, maar dat gaat nu gewoon soepeltjes. Dus met kijken zal dat vast ook wel goed komen.
    pi_47801111
    -edit-
    En... oefening baart echt kunst, op rotondes was het eerst echt crisis bij mij, maar dat gaat nu gewoon soepeltjes. Dus met kijken zal dat vast ook wel goed komen.
    [/quote]

Heb nu ruim een jaar m,n rijbewijs en vindt het vaak nog wel klote als je moet wachten voor een rotonde, en dan op de rotonde van z,n 1 naar z,n 2 moet schakelen.
    Ja nou kun je wel in z,n 1 over een rotonde rijden maar dat vindt m,n auto niet leuk
      Redactie Frontpage donderdag 29 maart 2007 @ 18:42:09 #29
    J'adore hardcore
    pi_47801177
    quote:
    Heb nu ruim een jaar m,n rijbewijs en vindt het vaak nog wel klote als je moet wachten voor een rotonde, en dan op de rotonde van z,n 1 naar z,n 2 moet schakelen.
    Idd, heb 't al druk genoeg met kijken
    pi_47801346
    quote:
    Motorrijder scheurt met 227 km/u over Middenpeelweg
    Sevenum - Op de Middenpeelweg ter hoogte van Sevenum zijn woensdagavond twee bestuurders hun rijbewijs voorlopig kwijtgeraakt na een snelheidsovertreding.

De politie vorderde het rijbewijs van een 35-jarige man uit Milheeze in, omdat hij op zijn motor met een snelheid van 227 km/u over de Middenpeelweg vloog. Op de Middenpeelweg geldt een snelheidslimiet van 80 km/u.

Tijdens een surveillance signaleerde een motoragent die uitgerust was met een lasergun, de aanstormende motorrijder. De motoragent werd geattendeerd op de snelle motorrijder, door het geluid dat hij maakte. De agent voerde hierop een meting uit en constateerde een snelheid van 227 km/u. Na aftrek van de wettelijk vastgestelde correctie van 7 km kreeg de man een bon voor een snelheidsovertreding van 220 km/u. De man is zijn roze papiertje in ieder geval drie maanden kwijt, zo meldt de politie.

Even later werd op de dezelfde plaats een 32-jarige automobilist uit Helden staande gehouden, omdat hij met een snelheid van 137 km/u over de Middenpeelweg ging. Ook deze automobilist moest zijn rijbewijs inleveren, omdat hij met meer dan 50 km/u de limiet overschreed. Bij de invordering bleek echter dat het rijbewijs van de man in december 2006 ongeldig is verklaard. Hij mocht dus geen voertuig besturen. Ook tegen deze man is proces-verbaal opgemaakt en de officier van justitie zal binnenkort de strafmaat bepalen.
    http://www.blikopnieuws.nl/bericht/46295
    pi_47801883
    Zal dan ook wel een weg zijn die niet gemaakt is om 50 te rijden, maar alsnog vrij hard
    Wie niet dom is moet slim zijn!
    pi_47801963
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 19:05 schreef PeeJie_ het volgende:
    Zal dan ook wel een weg zijn die niet gemaakt is om 50 te rijden, maar alsnog vrij hard
    Maar dan heb je ook wel op 80 wegen zo op een rustige zaterdagochtend...GOD dan is het moeilijk om dat rechtervoetjes in bedwang te houden
    pi_47806247
    227 op een 80 weg is not done. 137 kan opzich nog, maar eigenlijk ook niet ligt natuurlijk aan de situatie.
    pi_47806869
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 19:05 schreef PeeJie_ het volgende:
    Vandaag reed ik op en weg waar je 80 mocht, maar ik dacht dat je maar 50 mocht. Dus zegt ze ineens je mag hier 80. Whehe voelde wel tof om in 1x die gaspedaal helemaal in te drukken tot je op 80 kwam
      donderdag 29 maart 2007 @ 21:48:45 #35
    69559 61neorej
    pi_47808245
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 18:40 schreef missblack het volgende:

-edit-
    quote:
    Ja nou kun je wel in z,n 1 over een rotonde rijden maar dat vindt m,n auto niet leuk
    Neem een automaat

Gewoon lekker scheuren over de rotonde en bij het afrijden vol gas geven.
    pi_47808260
    quote:
    Boeiend. Met een beetje motor zit je zo over de 200 en als het rustig is en het weg de gelegenheid er toe geeft. Het mag niet maar het is ook niet .
    pi_47808500
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 19:08 schreef missblack het volgende:

[..]

Maar dan heb je ook wel op 80 wegen zo op een rustige zaterdagochtend...GOD dan is het moeilijk om dat rechtervoetjes in bedwang te houden
    Lelystad Alle wegen (wel in de "bebouwde kom" ) 2x 2 baans, hebben ze van 70 naar 50 gemaakt, dat is pas lastig als je daar savonds alleen rijd zonder iemand om je heen
      Moderator donderdag 29 maart 2007 @ 23:06:30 #38
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47811492
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 18:40 schreef missblack het volgende:

Die rotondes, gingen gelijk perfect bij mij als je bij ons het dorp uit gaat kan je ook niet bepaald om die rotondes heen, behalve als je door the middle of freakin' nowhere wilt

Ik vraag regelmatig aan mijn instructeur: Moet ik hem nou in de 2 zetten als ik in de 1 over een rotonde ga.

"Neh joh, dat gaat dan net wat te rap, je hebt zoveel andere dingen te doen zoals kijken of er gee fietsers aan komen enzo.."
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_47811737
    Sturen (door een bocht gaan) en schakelen tegelijk is inderdaad redelijk lastig .
      Moderator donderdag 29 maart 2007 @ 23:12:23 #40
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47811758
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 23:11 schreef Twisted_Logic het volgende:
    Sturen (door een bocht gaan) en schakelen tegelijk is inderdaad redelijk lastig .
    En kijken over je schouder voor de fietsen.
    pi_47815261
    Sorry hoor, maar je moet ook aan de doorstroming denken.
    Iemand die nog maar kort lest mag van mij in z'n 1 over de rotonde, een gevorderde leerling móet naar z'n 2, hetzij op een rotonde of in een bocht.
    Bij een gevorderde leerling gaat het schakelen vrijwel automatisch, dus lang duurt het niet en kost ook weinig tot geen concentratie.
    Bovendien staan de wielen al in de juiste richting dus het stuur kan bést even met 1 hand vast worden gehouden, een kleine correctie (als die al nodig is in de korte tijd die je nodig hebt om te schakelen) kan ook met 1 hand.

Nogmaals, dit geldt voor gevorderde leerlingen. Beginnende kandidaten mogen gerust in de 1e versnelling zo'n situatie pakken anders wordt het misschien te veel en dat is dan weer slecht voor het zelfvertrouwen en de motivatie.
      Moderator vrijdag 30 maart 2007 @ 07:42:37 #42
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47818942
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 00:29 schreef vannelle het volgende:
    Sorry hoor, maar je moet ook aan de doorstroming denken.
    Iemand die nog maar kort lest mag van mij in z'n 1 over de rotonde, een gevorderde leerling móet naar z'n 2, hetzij op een rotonde of in een bocht.
    Bij een gevorderde leerling gaat het schakelen vrijwel automatisch, dus lang duurt het niet en kost ook weinig tot geen concentratie.
    Bovendien staan de wielen al in de juiste richting dus het stuur kan bést even met 1 hand vast worden gehouden, een kleine correctie (als die al nodig is in de korte tijd die je nodig hebt om te schakelen) kan ook met 1 hand.

Nogmaals, dit geldt voor gevorderde leerlingen. Beginnende kandidaten mogen gerust in de 1e versnelling zo'n situatie pakken anders wordt het misschien te veel en dat is dan weer slecht voor het zelfvertrouwen en de motivatie.
    Was jij die rijinstructeur?
    pi_47818991
    Ik vind persoonlijk het sturen, schakelen en kijken voor een fietser erg makkelijk , weet niet hoe et komt.
    en ook met 1hand aan het stuur door een bocht gaan is geen probleem
    pi_47819654
    Mijn instructeur heeft mij veel getraind in vooruit kijken bij vele situaties, dus ook bij rotondes. Hij wou het mij zo aanleren dat je vrijwel nergens hoeft te stoppen.

Als ik dus een rotonde nader dan ga ik al heel vroeg kijken om te zien of het druk is ja of nee. Mocht de toevoer naar die rotonde even heel groot zijn dan begin ik al vroeg met wat gas los te laten en terug te schakelen naar z'n twee. Zo kan je namelijk rustig de rotonde naderen en desgewenst langzaam rijden om die stroom auto's voor je te laten. Gaat die stroom wat sneller of je zou er zomaar tussen kunnen (zootje auto's slaan de afslag voor de jouwe af bijv) dan kan je in z'n twee genoeg gas geven om dan de rotonde op te draaien voordat de volgende stroom komt.

Werkt erg lekker zo want je hoeft vrijwel nooit naar z'n één te schakelen. Gaat natuurlijk niet altijd op. Als je zo'n hoge rotonde hebt kan je vaak niet zien hoe groot de rij auto's aan de overkant van de rotonde is dus zodra je daar aan komt rijden en er bleek een hele rij auto's te staan die langs jouw weg moeten, tja, dan moet ik natuurlijk wel wachten.

Je hebt het ook vaak bij obstakels aan jouw kant van de weg. Als je op tijd vooruit kijkt en er komt een tegenligger dan kan je vroegtijdig terug naar de twee, vervolgens langzaam rollen en als de tegenligger langs is geweest met wat gas bij zo om het obstakel heen. Anderen kiezen er liever voor om gewoon de snelheid hoog te houden, dan te moeten stoppen bij het obstakelen en dan in de eerste versnelling om het obstakel heen moeten.
    pi_47819965
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 07:42 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja.
      vrijdag 30 maart 2007 @ 11:40:15 #46
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_47824382
    Gezakt voor mn theorie met 1 !@$^#^%*&$@^%@$*!#@$~@$$%*^& FOUT TEVEEL!!!
    pi_47824515
    Balen Turbo_Diesel, al gelijk maar een afspraak maken voor de volgende keer?

Ik mag vanmiddag weer lekker rijden.
      vrijdag 30 maart 2007 @ 11:46:13 #48
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_47824574
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 11:44 schreef Maravilla het volgende:
    Balen Turbo_Diesel, al gelijk maar een afspraak maken voor de volgende keer?

Ik mag vanmiddag weer lekker rijden.
    Nee. Had geen zin meer in een nieuwe afspraak..
    Ik ga maandag wel als reserve
      Redactie Frontpage vrijdag 30 maart 2007 @ 13:21:24 #49
    J'adore hardcore
    pi_47827689
    Geslaagd!!!!

Paar kleine slordigheidjes maar geen fouten, maandag naar het stadhuis
    pi_47827716
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 21:49 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Boeiend. Met een beetje motor zit je zo over de 200 en als het rustig is en het weg de gelegenheid er toe geeft. Het mag niet maar het is ook niet .
    Tuurlijk, maar 227 ipv 80, betekend bijna drie keer de toegestane snelheid. Vind ik wel veel, op zich.
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 13:21 schreef PartyAnimal87 het volgende:
    Geslaagd!!!!

Feli!
    Was het je eerste examen?
    pi_47828149
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 11:46 schreef Turbo_Diesel het volgende:

[..]

Nee. Had geen zin meer in een nieuwe afspraak..
    Ik ga maandag wel als reserve
    Kan dat dan?
    pi_47828160
    quote:
    Geslaagd!!!!

Gefeliciteerd!!!
    pi_47829377
    PartyAnimal87 gefeliciteerd!
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 13:34 schreef Twisted_Logic het volgende:

[..]

Kan dat dan?
    Jup, als je geluk hebt en er komen mensen niet dan mag je meedoen. Maar zit het vol, dan heb je dus gewoon pech.
      vrijdag 30 maart 2007 @ 14:19:54 #54
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_47829988
    pff ik baal er echt vreselijk van. Het is de tweede keer dat zoiets gebeurd. Dat ik door 1 fout het net niet haal. 1 keer met schoolexamen en nu dit... Maandag nog een keer proberen en dan haal ik het wel
    pi_47831408
    quote:
    Geslaagd!!!!

Gefeliciteerd
      Redactie Frontpage vrijdag 30 maart 2007 @ 15:12:27 #56
    J'adore hardcore
    pi_47831986
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 13:21 schreef Zonnestraaltje het volgende:

Feli!
    Was het je eerste examen?
    Jup
      vrijdag 30 maart 2007 @ 15:50:52 #57
    65351 B_BOY
    De kater komt later.
    pi_47833458
    nog ff wachten woensdag mag ik ook dan gelijk naar het gemeentenhuis en dan gelijk 40e extra lappe en dan donderdag toeren hopelijk. weet iemand wat het gewone rijbewijs ongeveer kost?
    Remlof is een Spellings Nsb'er
      Redactie Frontpage vrijdag 30 maart 2007 @ 15:52:40 #58
    J'adore hardcore
    pi_47833511
    35 geloof k
      vrijdag 30 maart 2007 @ 16:12:54 #59
    101852 kokos
    mividaloca
    pi_47834235
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 14:06 schreef Maravilla het volgende:
    PartyAnimal87 gefeliciteerd!
    [..]

Jup, als je geluk hebt en er komen mensen niet dan mag je meedoen. Maar zit het vol, dan heb je dus gewoon pech.
    Kan niet meer sinds 2007.
    Viva los Vatos Locos
      vrijdag 30 maart 2007 @ 16:13:32 #60
    101852 kokos
    mividaloca
    pi_47834261
    49 euro in Enschede kan per gemeente verschillen.
    Viva los Vatos Locos
    pi_47836616
    quote:
    Geslaagd!!!!

Netjes .. wat voor kleine foutjes ? ..
    pi_47838259
    Maandag mn 1e rijles op de motor

Denk dat ik 2 lessen per week ga doen ipv 1. Even kijken of het af te stemmen valt
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
      Redactie Frontpage vrijdag 30 maart 2007 @ 18:16:07 #63
    J'adore hardcore
    pi_47838362
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 17:20 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Netjes .. wat voor kleine foutjes ? ..
    Af en toe iets te ver naar rechts op de rijbaan, iets te hard over een drempel gejaagd en iets te laat richting aangeven
    pi_47839352
    Gefeliciteerd!
    pi_47840084
    godgloeiende ik heb eindelijk ook weer een datum.
    23 april mag ik het voor de 3e keer proberen
    Hoe lang is de wachtlijst bij jullie? Hier 7 weken
    pi_47840578
    ik heb vandaag voor het eerst sinds 4 of 5 weken weer gelest, ging goed gelukkig
    pi_47840808
    Succes allen
    Ik heb nu ondertussen al 2 maanden mijn rijbewijs ofzo.
    en tevens mijn eerste:

Moeder stond me met een big smile op te wachten
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
    pi_47841121
    17 euro, valt wel mee. Mn vader had afgelopen maand een van 175 euro oid gehad . Maar dat was een naaistreek (rijden door rood, terwijl toen we doorreden hij nog op oranje was maarja )
    pi_47841510
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 19:36 schreef Me_Wesley het volgende:
    Succes allen
    en tevens mijn eerste:

[afbeelding]

Jouw moeder heeft natuurlijk nog nooit een bekeuring gekregen.
    pi_47844094
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 19:36 schreef Me_Wesley het volgende:
    Succes allen
    en tevens mijn eerste:

[afbeelding]

Toen ik er ff snel overheen las dacht ik in eerste instantie 107km/h te hard, tsja dan staat je moeder niet met een big smile op je te wachtten denk ik

Achja, ik moet ze nog krijgen
      vrijdag 30 maart 2007 @ 21:34:12 #71
    69559 61neorej
    pi_47844921
    Die verzenddatum!

Die heb je behoorlijk snel binnen trouwens.
    Dat stemt me gerust want ik heb 2 maanden terug ergens te hard gereden en tot op heden gelukkig niks teruggekregen
    pi_47845150
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 21:34 schreef 61neorej het volgende:
    Die verzenddatum!
    Verrek, zie ik nu pas
    quote:
    Die heb je behoorlijk snel binnen trouwens.
    Dat stemt me gerust want ik heb 2 maanden terug ergens te hard gereden en tot op heden gelukkig niks teruggekregen
    Of het is een geintje.
    pi_47845264
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 21:34 schreef 61neorej het volgende:
    Die verzenddatum!
    Nu je het zegt!
    Bezwaar! Vormfout!
    'And I called your name,
      vrijdag 30 maart 2007 @ 23:21:48 #74
    25079 Devilnl
    The bigger the better!
    pi_47848586
    bij mij gaat het nog altijd goed (CJIB)

elkedag met 150~160ish van leeuwarden naar amsterdam
    rij ik al 2maand nu. en 0 boetes
    trouwens wel om 05:00 oid een auto voor bij gereden met zo'n leuk rood "led" bord in het achterruit.. maar dat was met 135ish (GPS snelheid)

misschien zagen ze het gewoon door de vingers ivm tijd stip.. of ik dacht dat het een led-bord was waar "stop-politie" op kon gaan staan , was nog vroeg he
      Moderator zaterdag 31 maart 2007 @ 17:22:45 #75
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47864193
    Maandag weer
    pi_47864518
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 07:42 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nee, dat bén ik.
    Hoezo?
    pi_47864562
    quote:
    Op zaterdag 31 maart 2007 17:22 schreef Renesite het volgende:
    Maandag weer
    Bij wie zit jij?
      Moderator zaterdag 31 maart 2007 @ 17:34:59 #78
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47864566
    quote:
    Op zaterdag 31 maart 2007 17:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nee, dat bén ik.
    Hoezo?
    Gewoon, ben ik benieuwd naar aangezien de mijne zegt van niet, dat de snelheid niet uit maakt mits het niet een grote rotonde is, heb je zo'n hele grote verkeersplein dan moet hij maar wel in de 2
      Moderator zaterdag 31 maart 2007 @ 17:35:23 #79
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47864581
    quote:
    Op zaterdag 31 maart 2007 17:34 schreef Whizzkith het volgende:

[..]

Bij wie zit jij?
    v/d Heijde.

Hoezo?
      zaterdag 31 maart 2007 @ 19:26:24 #80
    101852 kokos
    mividaloca
    pi_47867497
    Renesite moet jij niet al lang een keer geslaagd zijn?
    Viva los Vatos Locos
    pi_47867580

Ik had gisteren officieel m'n slechtste les ooit, terwijl het normaal juist super lekker gaat. Zijstraten gewoon compleet gemist, zal wel last gehad hebben van tunnelvisie x 30.
      Moderator zaterdag 31 maart 2007 @ 19:57:02 #82
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47868434
    quote:
    Op zaterdag 31 maart 2007 19:26 schreef kokos het volgende:
    Renesite moet jij niet al lang een keer geslaagd zijn?
    16/18 lessen van 3 kwartier.
    Yeah..

'al lang een keer'

Je maakt me nog depressief men!
      zaterdag 31 maart 2007 @ 20:21:59 #83
    101852 kokos
    mividaloca
    pi_47869243
    Ja je liep hier al rond voordat ik begon met lessen, ik ben zelfs twee keer gezakt maar heb nu eindelijk mijn papiertje.
    Viva los Vatos Locos
      Moderator zaterdag 31 maart 2007 @ 20:23:51 #84
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47869315
    quote:
    Op zaterdag 31 maart 2007 20:21 schreef kokos het volgende:
    Ja je liep hier al rond voordat ik begon met lessen, ik ben zelfs twee keer gezakt maar heb nu eindelijk mijn papiertje.
    Een aantal keren 2 keer in de week (3 lessen) en nu weer 1.5 uur per week

Ik ben dan ook niet een geheel natuurtalent
      Moderator zaterdag 31 maart 2007 @ 20:24:13 #85
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47869329
    Ergens op een (uit verveling lees ik het) weblog
    quote:
    Omdat er een lesauto zo nodig in een van de smalste straatjes van de Pijp achteruit moest inparkeren, moest ik even wachten.
    Wat een nare rijleraar heb je dan, dacht ik.

Achter het stuur zat een vrouw. Ondanks jaren emancipatie merkte ik dat ik er hierdoor maar weinig vertrouwen in had. De rijleraar naast haar ook niet; hij was nogal rood aangelopen. Ik twijfelde of ik de stoep zou nemen, maar ik had een geduldig humeur.

Tot mijn verbazing schoof de leerlinge de auto in een vloeiende, jaloersmakende beweging prachtig de parkeerplek in. Daarna stapte ze meteen uit.

"Respect!", zei ik goedkeurend. De rijleraar stapte ook uit.
    "Ik kon het niet", zei hij, met zijn rood aangelopen hoofd, enigszins beschaamd.
    De vrouw ging op de plek van de bijrijder zitten, de jongen stapte in op de bestuurdersplek.

Ohja, vrouwen kunnen ook lesgeven, realiseerde ik me.
      zaterdag 31 maart 2007 @ 20:25:45 #86
    101852 kokos
    mividaloca
    pi_47869368
    quote:
    Op zaterdag 31 maart 2007 20:24 schreef Renesite het volgende:
    Ergens op een (uit verveling lees ik het) weblog
    [..]
    Snap ik niet, een les auto heeft de pedalen toch aan beide kanten zitten, waarom dan wisselen van plek.
    Viva los Vatos Locos
      Moderator zaterdag 31 maart 2007 @ 20:27:47 #87
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47869432
    quote:
    Op zaterdag 31 maart 2007 20:25 schreef kokos het volgende:

[..]

Snap ik niet, een les auto heeft de pedalen toch aan beide kanten zitten, waarom dan wisselen van plek.
    Doet de mijne ook wel eens. Dat is de style van het lesgeven. Ik leer daar juist wel van, net als iemand met 1 hand mij laat zien met zijn pedalen. Klink heel gek, maar dan kijk ik meer naar hoe hij met 1 hand de auto er in rijd dan dat ik echt zelf oplet
      zaterdag 31 maart 2007 @ 21:14:02 #88
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_47871231
    Morgen eerste lange rit eigenlijk. van rotterdam naar heteren. ben benieuwd
    pi_47871434
    Maar als je net je rijbewijs hebt, en je hebt een boete thuis gekregen voor 9 km te hard.

Gaat er dan ook een punt af? (puntenrijbewijs)?
    pi_47871453
    Nee man
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
      zaterdag 31 maart 2007 @ 21:19:49 #91
    139407 jorienvdherik
    pi_47871500
    quote:
    Op zaterdag 31 maart 2007 21:18 schreef arjen1985 het volgende:
    Maar als je net je rijbewijs hebt, en je hebt een boete thuis gekregen voor 9 km te hard.

Nee....

Wat telt mee?

Niet alle overtredingen worden meegeteld in de maatregel Beginnend Bestuurder. Het betreft alleen overtredingen waarvoor de bestuurder is staande gehouden. Flitsboetes tellen dus niet mee. Ook overtredingen die in het buitenland zijn begaan, tellen niet mee.

De overtredingen die worden geregistreerd zijn:

* bumperkleven;
    * ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard/op autosnelwegen meer dan 40 km/uur te hard);
    * het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer;
    * veroorzaken van materiële of immateriële schade door onjuiste naleving van de verkeersregels;
    * het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel.

Alcohol

Rijden onder invloed valt niet onder maatregel beginnend bestuurder. Wel worden beginnend bestuurders eerder naar de EMA-cursus gestuurd (al bij 0,8‰ in plaats van 1,3‰). Overigens, jongeren die met een slok op een motorvoertuig besturen, lopen vanaf 1 januari 2006 de kans om al met 0,2 promille alcohol tegen de lamp te lopen. De Tweede Kamer besloot onlangs dat de alcohollimiet voor alle beginnende bestuurders (iedereen die minder dan vijf jaar een rijbewijs heeft) van 0,5 naar 0,2 promille moet.
    pi_47871598
    quote:
    Op zaterdag 31 maart 2007 21:19 schreef Lennox het volgende:
    Nee man
    haha oke dan. Ik wist het niet zeker.
    Want ik heb 1 maand geleden mijn rijbewijs gehaald... (ik volgde dit topic ook telkens maar poste nooit)

3e keer heb ik het gehaald.
    En sinds 1 week ben ik bezit van een Seat Leon sport tdi
    pi_47871641
    Alleen bij > 30km/u overschrijding geloof ik. En bij alcoholmisbruik.

Helemaal precies weet ik het ook niet meer. Al weer dik 3 jaar geleden.

Leon is niet verkeerd man
      zaterdag 31 maart 2007 @ 21:23:39 #94
    139407 jorienvdherik
    pi_47871663
    quote:
    Op zaterdag 31 maart 2007 21:22 schreef arjen1985 het volgende:

[..]

haha oke dan. Ik wist het niet zeker.
    Want ik heb 1 maand geleden mijn rijbewijs gehaald... (ik volgde dit topic ook telkens maar poste nooit)

3e keer heb ik het gehaald.
    En sinds 1 week ben ik bezit van een Seat Leon sport tdi
    Waar reed je te hard dan
    pi_47871757
    Soms rijd ik iets te hard op de snelweg .. vandaar
    En op een andere weg waar ik vaak rijd is ook regelmatig controle .. en soms rijd ik daar ook paar km te hard.

[ Bericht 60% gewijzigd door arjen1985 op 31-03-2007 22:19:58 ]
    pi_47878430
    quote:
    Op zaterdag 31 maart 2007 21:18 schreef arjen1985 het volgende:

Gelukkig niet zeg
    Inderdaad vanaf 30 km/h te hard... En je moet staande gehouden worden. Als je dus wordt geflits voor 30+ dan hoef je alleen maar te dokken
    'And I called your name,
    pi_47885042
    Niet helemaal. Als je echt veel te hard hebt gereden, dan mag (moet) je invullen wie de bestuurder was op het moment dat je geflitst bent.
    pi_47886587
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 10:27 schreef Lennox het volgende:
    Niet helemaal. Als je echt veel te hard hebt gereden, dan mag (moet) je invullen wie de bestuurder was op het moment dat je geflitst bent.
    quote:
    Wat telt mee?
    Niet alle overtredingen worden meegeteld in de maatregel Beginnend Bestuurder. Het betreft alleen overtredingen waarvoor de bestuurder is staande gehouden. Flitsboetes tellen dus niet mee. Ook overtredingen die in het buitenland zijn begaan, tellen niet mee.

De overtredingen die worden geregistreerd zijn:

* bumperkleven;
    * ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard/op autosnelwegen meer dan 40 km/uur te hard);
    * het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer;
    * veroorzaken van materiële of immateriële schade door onjuiste naleving van de verkeersregels;
    * het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel.
    http://www.verkeershandhaving.nl/index.php?s=44&id=24
    'And I called your name,
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 12:25:02 #99
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47887820
    Ik mis reacties van mijzelf van gisteravond?
    pi_47888061
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 12:25 schreef Renesite het volgende:
    Ik mis reacties van mijzelf van gisteravond?
    komt omdat je heel dit topic vol lult
    pi_47888474
    tvp
      † In Memoriam † zondag 1 april 2007 @ 15:51:37 #102
    43556 miss_dynastie
    pi_47894466
    Iemand enig idee of de Rijopleiding In Stappen verplicht ingevoerd gaat worden? Nu ik wat verder kom ben ik zwaar ontevreden over het systeem/ de wijze van lesgeven van mijn rijleraar. Alles uit module 2 wordt maar 'halfjes' uitgelegd, je mag er geen vragen over stellen want we zijn pas over twee weken bij die stap, bladiebladiebla. Ik zit er inmiddels over te denken mijn geld terug te vragen (had een pakket genomen) en op zoek te gaan naar een andere rijschool waar men geen RIS geeft, maar als het straks verplicht wordt en ik het dan nog niet gehaald heb, zit ik natuurlijk wel weer met een probleem.
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 16:10:46 #103
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47895102
    Daarom heb i een klasgenoot de tip gegeven om NU nog met rijlessen te beginnen.

Vrij lullig, maar ik denk dat je je geld kwijt bent
      † In Memoriam † zondag 1 april 2007 @ 16:12:35 #104
    43556 miss_dynastie
    pi_47895165
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 16:10 schreef Renesite het volgende:
    Daarom heb i een klasgenoot de tip gegeven om NU nog met rijlessen te beginnen.

Vrij lullig, maar ik denk dat je je geld kwijt bent
    Huh, hoe bedoel je? RIS wordt verplicht? Het geld van het pakket kan ik terugkrijgen hoor, dat staat gewoon in de overeenkomst (minus uiteraard de kosten voor de lessen die ik al heb gehad plus de boekjes).
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 16:22:42 #105
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47895481
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 16:12 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Huh, hoe bedoel je? RIS wordt verplicht? Het geld van het pakket kan ik terugkrijgen hoor, dat staat gewoon in de overeenkomst (minus uiteraard de kosten voor de lessen die ik al heb gehad plus de boekjes).
    RIS willen ze verplichten volgend jaar
      † In Memoriam † zondag 1 april 2007 @ 16:31:18 #106
    43556 miss_dynastie
    pi_47895693
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 16:22 schreef Renesite het volgende:

[..]

RIS willen ze verplichten volgend jaar
    Hmmm... ook voor de mensen die al aan het lessen waren? Want op zich is er vanaf nu tot einde van het jaar genoeg tijd om ergens anders te beginnen...
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 16:38:35 #107
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47895889
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 16:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hmmm... ook voor de mensen die al aan het lessen waren? Want op zich is er vanaf nu tot einde van het jaar genoeg tijd om ergens anders te beginnen...
    Ik denk dat als je al lest je het niet krijgt. Het gebeurd grotendeels gefaseerd medunkt
    pi_47895919
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 16:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Je kan uiteraard ergens anders beginnen. Als het pas vanaf volgend jaar verplicht is denk ik dat de mensen die al bezig waren voor 1 januari 2008 gewoon nog de normale procedure volgen. Anders gaat opeens tijdens het lessen je systeem op de schop wat misschien verwarrend kan zijn. Als je nu begint met een 'normale' rijopleiding mag ik aannemen dat je gewoon voor het einde van het jaar klaar bent en je dus niets van doen hebt met die nieuwe manier van rijopleiding.
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 16:41:21 #109
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47895953
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 16:39 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Je kan uiteraard ergens anders beginnen. Als het pas vanaf volgend jaar verplicht is denk ik dat de mensen die al bezig waren voor 1 januari 2008 gewoon nog de normale procedure volgen. Anders gaat opeens tijdens het lessen je systeem op de schop wat misschien verwarrend kan zijn. Als je nu begint met een 'normale' rijopleiding mag ik aannemen dat je gewoon voor het einde van het jaar klaar bent en je dus niets van doen hebt met die nieuwe manier van rijopleiding.
    Diegene die ik het adviseerde wou anders volgend jaar beginnen. Ik zei dus dat je dat beter niet kon doen.
    pi_47895975
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 16:41 schreef Renesite het volgende:

[..]

Diegene die ik het adviseerde wou anders volgend jaar beginnen. Ik zei dus dat je dat beter niet kon doen.
    Oh, mja, als je inderdaad dat nieuwe systeem wil ontlopen zal je binnenkort toch wel moeten beginnen. Daar heb je helemaal gelijk in.
      † In Memoriam † zondag 1 april 2007 @ 17:23:46 #111
    43556 miss_dynastie
    pi_47897069
    Thanks allebei. Ik ga er maar eens goed over nadenken hoe ik nu verder wil en met wie. RIS was mijns inziens leuk totdat ik de auto aardig leerde beheersen; nu is het voor mij vooral lastig en remmend. Ik ga denk ik maar eens bellen met een paar anderen, eerst maar eens zien hoeveel plek die hebben.
    pi_47904822
    quote:
    Op zaterdag 31 maart 2007 17:34 schreef Renesite het volgende:

[..]

Gewoon, ben ik benieuwd naar aangezien de mijne zegt van niet, dat de snelheid niet uit maakt mits het niet een grote rotonde is, heb je zo'n hele grote verkeersplein dan moet hij maar wel in de 2
    Tuurlijk maakt snelheid wel uit, je moet tenslotte ook aan de doorstroming denken en het CBR let daar ook op.
    Daarnaast wil je niet constant hoge toeren rijden door in z'n 1 te blijven, slecht voor het verbruik en dus ook voor de uitstoot. Ook daar let het CBR op.
    Plus als het je niet zou lukken om op een rotonde naar z'n 2 te schakelen geef je ook nog eens blijk van gebrek aan voertuigcontrole, en daar let het CBR ook op.
    Een rotonde in z'n 1 nemen............belachelijk!!

Weet je wel zeker dat jij je instructeur goed begrepen hebt?
    Ik kan me nl. niet voorstellen dat hij/zij dit gezegd heeft.
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 21:29:18 #113
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47905092
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:23 schreef vannelle het volgende:

[..]

Tuurlijk maakt snelheid wel uit, je moet tenslotte ook aan de doorstroming denken en het CBR let daar ook op.
    Daarnaast wil je niet constant hoge toeren rijden door in z'n 1 te blijven, slecht voor het verbruik en dus ook voor de uitstoot. Ook daar let het CBR op.
    Plus als het je niet zou lukken om op een rotonde naar z'n 2 te schakelen geef je ook nog eens blijk van gebrek aan voertuigcontrole, en daar let het CBR ook op.
    Een rotonde in z'n 1 nemen............belachelijk!!

Weet je wel zeker dat jij je instructeur goed begrepen hebt?
    Ik kan me nl. niet voorstellen dat hij/zij dit gezegd heeft.
    Nou ja, later zal hij dan wel op de snelheid gaan hameren. Maar vooralsnog niets over gehoord.
    pi_47905171
    in principe als je een bocht wilt nemen, en uit stilstand vertrekt. is het de bedoeling dat je voor je de bocht inzet al in z'n twee zit. kwestie van snel doorschakelen ... natuurlijk gaat dit wat moeilijker als je al boven de haaientanden zit ...

zodra je wat meer vertrouwen in jezelf hebt qua rijden, dan gaat het schakelen ook makkelijker, en kan je op andere dingen dan schakelen letten. ... probeer iig niet naar de schakelpook te kijken als je rijd, dat scheelt een heleboel tijd als je het na een tijdje onder de knie hebt om zonder je ogen van de weg te halen kan schakelen.
    pi_47905221
    Op je examen moet je gewoon goed meerijden met het verkeer. Liever paar km te hard dan als een oud oma'tje in het verkeer rondtuffen. Beetje vrachtauto's inhalen enzo doet het altijd goed.
    pi_47905344
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:29 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nou ja, later zal hij dan wel op de snelheid gaan hameren. Maar vooralsnog niets over gehoord.
    Okee, dan heb ik een vraag voor jou.
    Hoe is het met jouw voertuigbeheersing?
    Het kan namelijk ook zo zijn dat daar nog aan gewerkt moet worden en dat de instructeur daarom nu, (maar in de toekomst niet meer), jou de rust geeft om em in z'n 1 te laten.
    Later zal het dan wél van je gevraagd worden om op te schakelen.

Al vind ik wel dat dit na 16 lessen allang besproken had moeten zijn.......
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 21:34:35 #117
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47905347
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:31 schreef Lennox het volgende:
    Op je examen moet je gewoon goed meerijden met het verkeer. Liever paar km te hard dan als een oud oma'tje in het verkeer rondtuffen. Beetje vrachtauto's inhalen enzo doet het altijd goed.
    Doe ik ook voor de rest, alleen de bochten doe ik toch in de een als ik niet op tijd (voormijn gevoel) hem in de 2 krijg
    pi_47905460
    Je hoeft op de rotonde toch niet constant met 2 handen aan het stuur te zitten. Gewoon overschakelen kan wel even
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 21:37:34 #119
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47905480
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het kan namelijk ook zo zijn dat daar nog aan gewerkt moet worden en dat de instructeur daarom nu, (maar in de toekomst niet meer), jou de rust geeft om em in z'n 1 te laten.
    Later zal het dan wél van je gevraagd worden om op te schakelen.

Al vind ik wel dat dit na 16 lessen allang besproken had moeten zijn.......
    Tja, hij zegt alleen - wanneer jij de mogelijkheid ziet om hem wél in de 2 te zetten moet jij dat doen. Kan het voor je gevoel niet? Dan maar niet

Ik heb het al 2 keer geraagd.
    pi_47905652
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:37 schreef Renesite het volgende:

[..]

Tja, hij zegt alleen - wanneer jij de mogelijkheid ziet om hem wél in de 2 te zetten moet jij dat doen. Kan het voor je gevoel niet? Dan maar niet

Ik heb het al 2 keer geraagd.
    Hij zou je verdikkeme juist de opdracht moeten geven om het wél te doen!
    Want:
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:37 schreef Lennox het volgende:
    Je hoeft op de rotonde toch niet constant met 2 handen aan het stuur te zitten. Gewoon overschakelen kan wel even
    Wat hij zegt klopt.
    De wielen staan toch al in de goede richting, het stuur vasthouden of evt. een kleine correctie kan ook met 1 hand.
    Het schakelen naar z'n 2 duurt toch maar heel kort?
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 21:43:19 #121
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47905761
    Ja jezus
    Ik zal het morgen maar gewoon doen dan ! Eens kijken wat hij zegt dat ik met 1 hand aan het stuur hang halverwege die kleine kut rotondes hier.
    pi_47905833
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:34 schreef Renesite het volgende:

[..]

Doe ik ook voor de rest, alleen de bochten doe ik toch in de een als ik niet op tijd (voormijn gevoel) hem in de 2 krijg
    Dit vind ik ook raar.
    Als je nog wat snelheid hebt is het juist moeilijker om naar z'n 1 te schakelen.
    Naar z'n 1 schakelen gaat alleen makkelijk als je stilstaat of bijna stilstaat. (Rem je zoveel af voor een bocht?)
    Als dat moeilijk gaat is dus je snelheid te hoog, als schakelen moeite kost klopt er iets niet.
    2e versnelling zou juist makkelijker moeten zijn.
    Wat zegt je instructeur daar van?
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 21:47:07 #123
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47905938
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dit vind ik ook raar.
    Als je nog wat snelheid hebt is het juist moeilijker om naar z'n 1 te schakelen.
    Naar z'n 1 schakelen gaat alleen makkelijk als je stilstaat of bijna stilstaat. (Rem je zoveel af voor een bocht?)
    Als dat moeilijk gaat is dus je snelheid te hoog, als schakelen moeite kost klopt er iets niet.
    2e versnelling zou juist makkelijker moeten zijn.
    Wat zegt je instructeur daar van?
    Ik heb het ook over vanuit stilstand bij een rotonde. Als ik al snelheid heb gooi ik hem niet in zijn 1
      † In Memoriam † zondag 1 april 2007 @ 21:47:44 #124
    43556 miss_dynastie
    pi_47905978
    Echt maf.... ik moet ook gelijk naar z'n 2. Bij die kleine rotondes hoop ik altijd maar dat er verder geen verkeer is, tot op heden altijd mazzel gehad
    pi_47906039
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:43 schreef Renesite het volgende:
    Ja jezus
    Ik zal het morgen maar gewoon doen dan ! Eens kijken wat hij zegt dat ik met 1 hand aan het stuur hang halverwege die kleine kut rotondes hier.
    Deal!
    Ik lees morgen wel hoe hij reageerde.
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 21:49:25 #126
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47906053
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:47 schreef miss_dynastie het volgende:
    Echt maf.... ik moet ook gelijk naar z'n 2. Bij die kleine rotondes hoop ik altijd maar dat er verder geen verkeer is, tot op heden altijd mazzel gehad
    Ja, dat bedoel ik ook. Ik denk dat Vannelle mij niet begrijpt. Moet ik vanuit stilstand een rotonde op rijden dan laat ik hem liever eventjes in zijn 1 staan. Je hebt tegenwoordig van die hele kleintjes. Op grotere zet ik hem liever ook naar z'n 2.
      zondag 1 april 2007 @ 21:50:24 #127
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_47906095
    quote:
    03 april: PeeJie, Emmeloord, 09:50 (auto)
    Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
    pi_47906184
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:47 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik heb het ook over vanuit stilstand bij een rotonde. Als ik al snelheid heb gooi ik hem niet in zijn 1
    Ah, okee.
    Ik ging er van uit dat je aan kwam rijden en terug moest schakelen. Vanuit stilstand begin je uiteraard in z'n 1 maar dan moet er kort daarna ook opgeschakeld worden!
    De 1 is om vanuit stilstand weg te komen, op zeer lage snelheid te blijven rijden en voor evt. bijzondere verrichtingen.
    Als je in normaal verkeer zit blijf je niet in z'n 1 rijden.
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 21:54:39 #129
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47906307
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ah, okee.
    Ik ging er van uit dat je aan kwam rijden en terug moest schakelen. Vanuit stilstand begin je uiteraard in z'n 1 maar dan moet er kort daarna ook opgeschakeld worden!
    De 1 is om vanuit stilstand weg te komen, op zeer lage snelheid te blijven rijden en voor evt. bijzondere verrichtingen.
    Als je in normaal verkeer zit blijf je niet in z'n 1 rijden.
    Dat opschakelen is bij een hele kleine rotonde gewoon niet makkelijk Vooral met beginnend kijken. Als dat er in zit praten we wel weer verder

In het normale verkeer ben ik zó uit de 1 Ook als ik in de buurt weg rijd, gelijk naar de 2
    pi_47906366
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:49 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik ook. Ik denk dat Vannelle mij niet begrijpt. Moet ik vanuit stilstand een rotonde op rijden dan laat [color=red]ik[/color] hem liever eventjes in zijn 1 staan. Je hebt tegenwoordig van die hele kleintjes. Op grotere zet ik hem liever ook naar z'n 2.
    Ik lees dit pas na het plaatsen van mijn vorige reaktie.

Ik begrijp je wel nu, maar ik blijf er bij dat de 1 er voor is om uit stilstand weg te komen en dat er daarna gewoon opgeschakeld wordt. Hoe klein de rotonde ook is.

Maar zoals ik het nu lees is het dus je eigen keuze?
    pi_47906529
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:54 schreef Renesite het volgende:

[..]

In het normale verkeer ben ik zó uit de 1 Ook als ik in de buurt weg rijd, gelijk naar de 2
    Moet je op zo'n kleine rotonde ook es proberen joh.
    Lukt het niet? Jammer dan, volgende keer beter.
    Maar uiteindelijk wordt het wel van je gevraagd dus begin het vast te proberen.
    In het normale verkeer kost het je geen moeite zeg je, dus hier lukt het ook wel.
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 22:00:50 #132
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47906588
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:56 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik lees dit pas na het plaatsen van mijn vorige reaktie.

Ik begrijp je wel nu, maar ik blijf er bij dat de 1 er voor is om uit stilstand weg te komen en dat er daarna gewoon opgeschakeld wordt. Hoe klein de rotonde ook is.

Maar zoals ik het nu lees is het dus je eigen keuze?
    Ja, nadat ik vroeg "Moet ik hem niet in zijn 2 zetten"
    Hij zegt dan dat wanneer ik daar tijd voor heb (kijken enzo moet eerst er goed in zitten natuurlijk) ik dat moet doen, maar dat het niet perse moet.
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:59 schreef vannelle het volgende:

[..]

Moet je op zo'n kleine rotonde ook es proberen joh.
    Lukt het niet? Jammer dan, volgende keer beter.
    Maar uiteindelijk wordt het wel van je gevraagd dus begin het vast te proberen.
    In het normale verkeer kost het je geen moeite zeg je, dus hier lukt het ook wel.
    We zijn nu al weer verder met het zijdelings kijken (een les alleen maar snelweg) op deze manier zal het ook wel makkelijker gaan
    pi_47906898
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 21:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dit is nog bij mij zo. Voertuigbeheersing is nog niet helemaal perfect . Afgelopen les ging ik (vanuit stilstand) een rotonde op en schakelde toen (uit mezelf) door naar 2, maar ik ging toen een beetje slingeren. Zei ze dat ik daar nog maar eventjes mee moet wachten
    pi_47907195
    Renesite, wat jij nog doet na 16 lessen klopt gewoon totaal niet.
    Ik heb vanaf het begin af aan al in zijn 2 rotonde moeten rijden. Als ik stil sta voor een rotonde zet ik hem ook in zijn 1 (duh) maar op de rotonde schakel ik meteen over naar 2, je moet namelijk met het verkeer meekunnen.

En als er dan nog een fietser op de rotonde voorrang heeft stop je gewoon even en zet je hem weer in zijn 1, makkelijk zat toch.

Jij hebt volgens mij echt geen goede instructeur
    pi_47907277
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 22:00 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja, nadat ik vroeg "Moet ik hem niet in zijn 2 zetten"
    Hij zegt dan dat wanneer ik daar tijd voor heb (kijken enzo moet eerst er goed in zitten natuurlijk) ik dat moet doen, maar dat het niet perse moet.
    [..]
    Ik begin hier een beetje een naar gevoel van te krijgen.
    Je hebt 16 lessen gehad, je voertuigbeheersing is nog niet zo dat je op een rotonde kan of hoeft te schakelen maar je moet wél kijken? Kijken, waar je nét mee begonnen bent? En sinds wanneer moet je eerder leren kijken dan het voertuig beheersen vraag ik me af.....
    What the fuck hebben jullie al die uren er voor gedaan????
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 22:00 schreef Renesite het volgende:
    We zijn nu al weer verder met het zijdelings kijken (een les alleen maar snelweg) op deze manier zal het ook wel makkelijker gaan
    Alleen maar snelweg en dan alleen maar zijdelings kijken?
    Is jou al verteld dat kijken inhoudt: binnenspiegel, buitenspiegel, schouder (dode hoek)?
    Dat kijken is een compleet verhaal, alleen een stukje aanwennen is de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord.
    Waarom?
    Omdat dat als je dat eenmaal onder de knie hebt en gewend bent het weer veranderd. Doe het dan in 1x goed denk ik dan.

Nog 1 vraagje,
    Gezien het trage tempo en de manier waarop jou dingen geleerd worden, heb jij iets medisch waardoor de manier van aanpak te verklaren is of zit je gewoon bij een kutrijschool?

Als het geen medische reden heeft bied ik je aan om eens een les bij mij te nemen. Gratis. En zonder de naam van mijn rijschool te noemen dus geen spam.
    Ik ben gewoon zwaar benieuwd hoe het nou zit, ik kan er ook van leren.
    Als er wel een medische reden is neem ik ff afstand, dan zal de instructeur zijn/haar redenen wel hebben.
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 22:20:30 #136
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47907350
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 22:15 schreef hardcorebass het volgende:
    Renesite, wat jij nog doet na 16 lessen klopt gewoon totaal niet.
    Ik heb vanaf het begin af aan al in zijn 2 rotonde moeten rijden. Als ik stil sta voor een rotonde zet ik hem ook in zijn 1 (duh) maar op de rotonde schakel ik meteen over naar 2, je moet namelijk met het verkeer meekunnen.

En als er dan nog een fietser op de rotonde voorrang heeft stop je gewoon even en zet je hem weer in zijn 1, makkelijk zat toch.

Jij hebt volgens mij echt geen goede instructeur
    En anderen zeggen dat ik snel ga.

Iedereen doet gewoon zijn les geven anders. Ik ben nu dus al met de bijzondere verrichtingen bezig met les 16.

Ik zie dat Crazykill de spijker op zijn kop slaat. De mijne is nu bezig de kijkbeheersing af te sluiten. Daarna komt het sneller heen en weer kijken en dergelijke.
    pi_47907464
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 22:08 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Dit is nog bij mij zo. Voertuigbeheersing is nog niet helemaal perfect . Afgelopen les ging ik (vanuit stilstand) een rotonde op en schakelde toen (uit mezelf) door naar 2, maar ik ging toen een beetje slingeren. Zei ze dat ik daar nog maar eventjes mee moet wachten
    Jij moet gewoon blijven kijken waar je rijdt, het schakelen doe je zonder er naar te kijken. Je weet toch waar de versnellingen zitten?
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 22:28:19 #138
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47907654
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 22:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik begin hier een beetje een naar gevoel van te krijgen.
    Je hebt 16 lessen gehad, je voertuigbeheersing is nog niet zo dat je op een rotonde kan of hoeft te schakelen maar je moet wél kijken? Kijken, waar je nét mee begonnen bent? En sinds wanneer moet je eerder leren kijken dan het voertuig beheersen vraag ik me af.....
    What the fuck hebben jullie al die uren er voor gedaan????
    Ik heb geen zin om dat allemaal te gaan vertellen, maar ik heb een les al verloren doordat de man een nieuwe auto kreeg. Ik heb altijd al wat moeite gehad met de hellingproef en het optrekken. Verder ben ik iemand die vroeg om gefaseerd die dingen te doen. Ik leer meer door veel te weten maar dan voornamelijk herhaling te doen. Dus ik heb al heel wat geleerd maar door de herhalingen te doen leer ik het zelf beter.
    quote:
    Alleen maar snelweg en dan alleen maar zijdelings kijken?
    Is jou al verteld dat kijken inhoudt: binnenspiegel, buitenspiegel, schouder (dode hoek)?
    Dat kijken is een compleet verhaal, alleen een stukje aanwennen is de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord.
    Waarom?
    Omdat dat als je dat eenmaal onder de knie hebt en gewend bent het weer veranderd. Doe het dan in 1x goed denk ik dan.

Nog 1 vraagje,
    Gezien het trage tempo en de manier waarop jou dingen geleerd worden, heb jij iets medisch waardoor de manier van aanpak te verklaren is of zit je gewoon bij een kutrijschool?

Als het geen medische reden heeft bied ik je aan om eens een les bij mij te nemen. Gratis. En zonder de naam van mijn rijschool te noemen dus geen spam.
    Ik ben gewoon zwaar benieuwd hoe het nou zit, ik kan er ook van leren.
    Als er wel een medische reden is neem ik ff afstand, dan zal de instructeur zijn/haar redenen wel hebben.
    Die les hoef ik niet. Ik zeg zijdelings kijken omdat dat op een rotonde belangrijk is. Ik heb natuurlijk alles van het kijken al gehad.

Ik wil het je wel eventjes uitleggen. Via PM of MSN oid?

Je moet ook naar de leerling kijken die je voor je hebt. Als die aangeeft dat hij gewoon door veel herhaling meer leert dan door het in 1 les te doen en het nooit meer te doen (ik noem het 3 keer keren etc) dan moet je het eigenlijk ook op die manier doen.
    En dat doet mijn instucteur heel goed
    pi_47907737
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 22:20 schreef Renesite het volgende:

[..]

En anderen zeggen dat ik snel ga.

Iedereen doet gewoon zijn les geven anders. Ik ben nu dus al met de bijzondere verrichtingen bezig met les 16.

Ik zie dat Crazykill de spijker op zijn kop slaat. De mijne is nu bezig de kijkbeheersing af te sluiten. Daarna komt het sneller heen en weer kijken en dergelijke.
    waar jou instructeur mee bezig is klopt gewoon niet, jou voertuigcontrole is nog niet goed (leid ik af aan wat je zelf zegt) en je moet al bijzondere verrichtingen doen? beetje vreemd lijkt mij.

Ik doe sinds les 10 ofzo al bijzondere verrichtingen, ik ben gewoon een snellere leerling dan gemiddeld.
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 22:31:39 #140
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47907790
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 22:30 schreef hardcorebass het volgende:

[..]

waar jou instructeur mee bezig is klopt gewoon niet, jou voertuigcontrole is nog niet goed (leid ik af aan wat je zelf zegt) en je moet al bijzondere verrichtingen doen? beetje vreemd lijkt mij.

Ik doe sinds les 10 ofzo al bijzondere verrichtingen, ik ben gewoon een snellere leerling dan gemiddeld.
    Dat is dan iets wat hij dan niet door heeft (die naar zijn 2 schakelen) Ik heb het nu een aantal lessen niet gevraagd. Misschien maar eens doen dan.

Big deal !!!
    Vorige week waren er alweer 2 van hem geslaagd in de eerste keer. Ja dan vraag ik je !
    pi_47907915
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 22:20 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik ben nu dus al met de bijzondere verrichtingen bezig met les 16.
    Godnondedjuu, bij les 2 of 3 zou je iig al de hellingproef moeten hebben gehad zodat je weet hoe je met de koppeling moet werken.
    Weet je wel hoe vaak de hellingproef voorkomt in het dagelijks verkeer?
    Bij achteruit inparkeren (hetzij in een vak, hetzij fileparkeren) leer je ook de koppeling te beheersen en de afmetingen van het voertuig te kennen.
    Als ik pas bij les 16 zou beginnen met bijzondere verrichtingen werd ik langs alle kanten afgemaakt denk ik.....

En "kijkbeheersing afsluiten"
    Wat is dát nou weer voor flauwekul?
    Dat is pas op het laatst! Je hebt de auto nog niet eens onder controle (edit: vloek verwijderd) maar voor de rest........je kijkt goed.
    Kun je op een rotonde schakelen? Nee
    Bijzondere verrichtingen? Nee
    Lessen gehad: 16...........teeeeering..............
    pi_47907953
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 22:28 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om dat allemaal te gaan vertellen, maar ik heb een les al verloren doordat de man een nieuwe auto kreeg. Ik heb altijd al wat moeite gehad met de hellingproef en het optrekken. Verder ben ik iemand die vroeg om gefaseerd die dingen te doen. Ik leer meer door veel te weten maar dan voornamelijk herhaling te doen. Dus ik heb al heel wat geleerd maar door de herhalingen te doen leer ik het zelf beter.
    [..]

Die les hoef ik niet. Ik zeg zijdelings kijken omdat dat op een rotonde belangrijk is. Ik heb natuurlijk alles van het kijken al gehad.

Je moet ook naar de leerling kijken die je voor je hebt. Als die aangeeft dat hij gewoon door veel herhaling meer leert dan door het in 1 les te doen en het nooit meer te doen (ik noem het 3 keer keren etc) dan moet je het eigenlijk ook op die manier doen.
    En dat doet mijn instucteur heel goed
    so what dat je een les 'gemist' hebt omdat die vent een nieuwe auto kreeg? heeft er niets mee te maken joh.

rare methodes heeft je rijinstructeur ook btw, eerst kijken en daarna pas rotonde over in de 2? rotonde in de 2 moet er najuist dan al flink ingestampt zitten.

elke rijinstructeur herhaald dingen natuurlijk, geen 1 rijinstructeur oefent maar 1x keren, of 1x fileparkeren....
    pi_47908020
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 22:28 schreef Renesite het volgende:

[..]

msn please
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 22:40:23 #144
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47908156
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 22:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Godnondedjuu, bij les 2 of 3 zou je iig al de hellingproef moeten hebben gehad zodat je weet hoe je met de koppeling moet werken.
    Ja, alleen was ik het opeeeens kwijt, dus wijdden we daar weer een les aan... je mag het allemaal van mij negatief zien, maar dit snap je dan weer niet denk ik. Hij heeft een nieuwe auto gekregen. Die auto reageerde weer anders. Hij vond dat hij wat te veel is gaan afslaan. Had ik je al verteld dan dat in die 3 lessen ik dat pas klaar had !!!
    quote:
    Bij achteruit inparkeren (hetzij in een vak, hetzij fileparkeren) leer je ook de koppeling te beheersen en de afmetingen van het voertuig te kennen.
    Dat deden wij ook op de helling (stilzetten met koppeling, dát punt zoeken) En achter de auto wegrijden deden we dus ook al vrij snel...
    quote:
    Als ik pas bij les 16 zou beginnen met bijzondere verrichtingen werd ik langs alle kanten afgemaakt denk ik.....
    Ik bedoel met bijzondere verrichtingen dus het inparkeren en het verkeersplein. Ik was daar niet helemaal duidelijk in: Toegegeven.
    quote:
    En "kijkbeheersing afsluiten"
    Wat is dát nou weer voor flauwekul?
    Dat is pas op het laatst! Je hebt de auto nog niet eens onder controle (edit: vloek verwijderd) maar voor de rest........je kijkt goed.
    Hij denkt er duidelijk anders over
    quote:
    Kun je op een rotonde schakelen? Nee Joh, als je je daar al druk over kan maken
    Bijzondere verrichtingen? Nee
    Lessen gehad: 16...........teeeeering..............
      † In Memoriam † zondag 1 april 2007 @ 22:43:21 #145
    43556 miss_dynastie
    pi_47908281
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 22:34 schreef vannelle het volgende:
    Bij RIS is de hellingproef pas script 26, er stond me iets van bij dat jouw instructeur daar ook mee kon werken, renesite? Koppeling is een van de eerste scripts, maar los van de hellingproef.
    pi_47908546
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 22:40 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja, alleen was ik het opeeeens kwijt, dus wijdden we daar weer een les aan... je mag het allemaal van mij negatief zien, maar dit snap je dan weer niet denk ik. Hij heeft een nieuwe auto gekregen. Die auto reageerde weer anders. Hij vond dat hij wat te veel is gaan afslaan. Had ik je al verteld dan dat in die 3 lessen ik dat pas klaar had !!!
    [..]

Dat deden wij ook op de helling (stilzetten met koppeling, dát punt zoeken) En achter de auto wegrijden deden we dus ook al vrij snel...
    [..]

Ik bedoel met bijzondere verrichtingen dus het inparkeren en het verkeersplein. Ik was daar niet helemaal duidelijk in: Toegegeven.
    [..]

Hij denkt er duidelijk anders over
    [..]
    Het quoten is een beetje een zootje geworden dus ga ik niet inhoudelijk op elke quote in.

Ik wil voorop stellen dat ik het van jou NIET negatief zie, ik heb mijn vraagtekens bij jouw instructeur.
    Het idee dat hij/zij onnodig dingen uitstelt blijft bij mij ff staan.
    Daarom nodig ik je ook uit om bij mij een gratis les te komen nemen waar ik ook wat van leer waarschijnlijk.
    Ik zie dan misschien waarom het zo gaat zoals het nu gaat bij jou en jij ziet misschien hoe het ook anders kan.
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 23:08:06 #147
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47909466
    Goed, we zijn er denk ik wel uit
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 23:19:40 #148
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47909942
    Kastje gesloten

Je moet zulke dingen niet doen op een forum, op msn ben je zo klaar

Conclusie:

* Renesite is een theorie mens die 1 keer in de week moet lessen (2 weken lang 2 keer in de week 1.5 uur gedaan, en dat werkte niet, dus je kan al 2 lessen (minimaal) afschrijven) en ik ben niet een praktijk type. Ik ben wat onzeker over het rijden.

Een instructeur bekijkt dan per leerling hoe het moet gaan, en dat heeft de mijne ook gedaan. Doet het op zijn manier wat mij het beste ligt. En niet iedereen kan daar over oordelen, temeer zijn eigen conclusies uit trekken en er mee kijken wat hij doet.
    Punt

[ Bericht 39% gewijzigd door Rene op 01-04-2007 23:32:31 ]
    pi_47910533
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 22:23 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jij moet gewoon blijven kijken waar je rijdt, het schakelen doe je zonder er naar te kijken. Je weet toch waar de versnellingen zitten?
    Ja, maar dat komt door de spanning gewoon denk ik. Ik zat gewoon te klooien met de versnellingspook.
    Zelfde was ook met de hellingproef gebeurd (had ik al eerder in deze topic getikt), op een afgelegen plekje ging het perfect (2 keertjes gedaan achter elkaar) , maar toen daarna op een drukke helling liet ik de motor afslaan. Zenuwen ofzo...
      Moderator zondag 1 april 2007 @ 23:37:10 #150
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47910625
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 23:34 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Ja, maar dat komt door de spanning gewoon denk ik. Ik zat gewoon te klooien met de versnellingspook.
    Zelfde was ook met de hellingproef gebeurd (had ik al eerder in deze topic getikt), op een afgelegen plekje ging het perfect (2 keertjes gedaan achter elkaar) , maar toen daarna op een drukke helling liet ik de motor afslaan. Zenuwen ofzo...
    Hoi Ik zie je over 12 lessen wel weer
      zondag 1 april 2007 @ 23:38:54 #151
    84341 alsem
    ja toch
    pi_47910690
    tvp
      zondag 1 april 2007 @ 23:54:26 #152
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_47911276
    kijken is bij mij nog een probleem
    pi_47912288
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 23:54 schreef Turbo_Diesel het volgende:
    kijken is bij mij nog een probleem
    Welcome to the club
      Moderator maandag 2 april 2007 @ 00:22:24 #154
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47912313
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 00:21 schreef vannelle het volgende:

[..]

Welcome to the club
    You bett.

pi_47914954
    woei zometeen weer lessen en dan 18 april weer op
      Redactie Frontpage maandag 2 april 2007 @ 08:59:23 #156
    J'adore hardcore
    pi_47915636
    Straks naar het stadhuis
    pi_47917497
    Oeps.
    Zometeen weer les
    En ik kan alles al!
    Nog 3 weken en dan mag ik eindelijk weer examen doen
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
      Redactie Frontpage maandag 2 april 2007 @ 11:38:50 #158
    J'adore hardcore
    pi_47919658
    Donderdag mag ik eindelijk de weg op
    pi_47920033
    Net voor het eerst een motorrijles gehad, man wat vet

Volgende week tentamens , dus geen tijd. Maar 16 en 17 april weer lessen ingepland. Ga lekker 2 keer per week doen
    pi_47920079
    Waarom had ik hier nog niks gezet, grmbl.

Zometeen voor het eerst in 3 weken weer autorijden. van 2 tot 4
      maandag 2 april 2007 @ 12:40:13 #161
    117895 matthendriks
    pi_47921843
    A.s. donderdag 8 uur afrijden. Spannend...

Ik hoop weer richting Wassenaar, daar is alles lekker duidelijk.
    En hebben fietsers geen voorrang bij rotondes
    pi_47922224
    Zojuist voor het eerst een stoepje meegepakt bij het maken van een bocht
    Maar ja, ik was op het stomme karretje aan het letten dat ineens stilstond omdat degene die erin reed wilde kletsen met iemand op straat.

Verder geen commentaar gekregen
    In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
      maandag 2 april 2007 @ 13:17:38 #163
    139407 jorienvdherik
    pi_47922898
    quote:
    Op zaterdag 31 maart 2007 21:14 schreef jorienvdherik het volgende:
    Morgen eerste lange rit eigenlijk. van rotterdam naar heteren. ben benieuwd
    ging relaxt zeg. heel de snelweg 110-120 gereden, alleen ergens wegwerkzaamheden en moest daar 70

toffe rit was het
    pi_47923263
    Hmm, ik denk echt dat ik zoveel fouten ga maken, nu ik 3 weken niet gereden heb..
      maandag 2 april 2007 @ 15:03:30 #165
    117895 matthendriks
    pi_47926305
    komt wel goed joh!
    pi_47926798
    Ik merk trouwens dat mijn kijken in bepaalde mate wel minder ben gaan kijken
    Zoals met richting uitdoen, binnen-buiten-naast doe ik dus niet zo meer aan

Nu kijk ik nog wel goed natuurlijk maar zoals bij je richting aandoen doe ik dat niet meer.
    pi_47927748
    Ik heb mijn autotheorie binnen.
    Mijn rijschoolhouder was al 2 maanden aan het zeuren dat ik eens op moest gaan, omdat hij voor praktijk wilde aanvragen...

Nu vrijdag maar eens vragen wanneer hij gaat aanvragen voor praktijk

Ik ben zo blij.

4 foutjes... :):)
      Moderator maandag 2 april 2007 @ 15:55:07 #168
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47928115
    Oh!

Men had wel gelijk, naar zijn 2 in de rotonde is zo gedaan Maar is het bruikbaar?

De eerste keer:
    "Ja, je mag hem wel in de 2 zetten, maar zie je dát wel?"
    Godver auto's boven op de rem op een rotonde wegens een rolstoelbejaarde.
    Well done.
    De volgende keer, had ik zo gedaan, geen punt. Alleen door het ondertussen ook nog praten half rond gegaan in plaats van 3 kwart Dus de rotonde erna uit eigen initiatief maar 3 kwart gedaan. Ach, hij vond het wel grappig. En het is no big deal. ik kan het dus ook wel
    pi_47928238
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 15:55 schreef Renesite het volgende:
    Oh!

Men had wel gelijk, naar zijn 2 in de rotonde is zo gedaan Maar is het bruikbaar?

De eerste keer:
    "Ja, je mag hem wel in de 2 zetten, maar zie je dát wel?"
    Godver auto's boven op de rem op een rotonde wegens een rolstoelbejaarde.
    Well done.
    De volgende keer, had ik zo gedaan, geen punt. Alleen door het ondertussen ook nog praten half rond gegaan in plaats van 3 kwart Dus de rotonde erna uit eigen initiatief maar 3 kwart gedaan. Ach, hij vond het wel grappig. En het is no big deal. ik kan het dus ook wel

Het grote overzicht en alle borden en auto's en alles zien komt allemaal nog wel joh

(ik zag trouwens vandaag nog een auto over het hoofd, omdat ie toen ik de eerste keer keek nog bij het tankstation stond, en toen ik de tweede keer keek precies achter de raamstijl zat Best gevaarlijk, zo'n auto met brede raamstijlen...)
    pi_47928573
    Renesite, kijk jij met schakelen? Zo ja, dan moet je dat echt snel afleren .
    pi_47928887
    Het kijken is bij mijn juist geen probleem. Ik heb mezelf aangeleerd, overdreven te kijken Geen probleem haha.

Alleen ik wil alles veels te snel te doen.
    Rijdt niet te hard ofzo.. Maar te gehaast..

Dat moet ik nog afleren, voor ik op examen ga.
    pi_47929200
    Autorijden is leuk.. vooral zonder instructeur d'r naast! Kwil alleen wel weer in de lesauto rijden.. die reed een stuk lekkerder dan die van mn ouders

Owh en het kijken moet je gewoon ff aan wennen.. word zo een gewoonte! En na die hele discussie van schakelen op de rotonde.. doe ik ook niet altijd.. soms lukt het ook niet.

* ArtemisQ rijd met dik lawaai over de rotonde heen

Oh en ik heb volgens mij ook al door rood gereden Of oranje.. weet 't niet helemaal

En mn moeder vind dat ik te voorzichtig rijd.. ik heb net mn rijbewijs.. dan mag 't nog wel toch?
    pi_47929896
    gare oude gast...

net bijna een fietser van z'n sokken gereden ... ik had gewoon voorrang.
      maandag 2 april 2007 @ 16:56:04 #174
    57434 Marloes
    Digital Love
    pi_47930365
    Jaa ik heb ook al bijna een oude meneer van z'n sokken gereden, die arme man, en ik moest eigenlijk stoppen maar ik dacht ik druk 'm er gewoon voor
    En vandaag heb ik ook weer heel erg aso gereden. M'n vader en ik reden achter elkaar maar er was zo'n dom busje er tussen in. Dus ik dacht, ik haal hem even in over de busbaan Die man volop op de rem, maar goed, toen reed ik wel weer achter m'n vader
    Soms snap ik echt niet waarom ik zo gevaarlijk doe, voortaan maar even wat beter nadenken
    The more you try to erase me,
    The more that I appear.
    pi_47930544
    Net 2 uur gereden, ging lekker alleen blijven kijken, verder nog een homo die rechts aangeeft op de rotonde maar rechtsdoor gaat, Mijn instructeur zag dat hij wisselde dus hij stond gelukkig op zijn rem...
    pi_47931258
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 16:42 schreef immortalsean het volgende:
    gare oude gast...

net bijna een fietser van z'n sokken gereden ... ik had gewoon voorrang.
    Eh, mja, je zegt in dat topic dat je pas heel laat naar links kon kijken omdat er een huis in de weg stond, dus misschien zag de fietser jou ook niet?
    pi_47931298
    ik had het net in een ander topic over voorrangsregels:
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 16:45 schreef immortalsean het volgende:

[..]

heul niet! ... wel is het zo dat in woonerfen (dus geen 30km zones) er geen voorrangsregels gelden, en je het dus onderling moet oplossen ... maar dat was hier dus niet het geval.
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 16:49 schreef simmu het volgende:

[..]

in een woonerf hebben voetgangers toch altijd voorrang? (en daarna fietsers, en daarna pas auto's)
    zou iemand die hier verstand van heeft (vannelle? ), misschien het kunnen verduidelijken?
    pi_47931388
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 17:19 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Eh, mja, je zegt in dat topic dat je pas heel laat naar links kon kijken omdat er een huis in de weg stond, dus misschien zag de fietser jou ook niet?
    nah nee, links kon ik goed zien, en ik had die fietser ook al lang gezien (toen 'ie nog netjes aan de rechter kant van zijn weg zat) ... maar ik moest rechts de straat in kunnen zien, waar dus een huis het zicht enigszins blokkeerde, om eventueel daar voorrang te geven ... daardoor had ik niet/laat gezien dat die fietser(van links) gewoon geen voorrang gaf.
    pi_47931405
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 17:21 schreef immortalsean het volgende:
    zou iemand die hier verstand van heeft (vannelle? ), misschien het kunnen verduidelijken?
    Ik ben dan niet vannelle, maar ik heb wel een ANWB boek uit mijn hoofd geleerd.
    Gewone regels gelden (bestuurder van rechts heeft voorrang). Parkeren is wat anders, je mag maar 15 km/uur, en de truc: je mag voetgangers 'niet in gevaar brengen'. Die voetgangers mogen gewoon op straat hangen als ze dat willen.
    pi_47931466
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 17:23 schreef immortalsean het volgende:
    nah nee, links kon ik goed zien, en ik had die fietser ook al lang gezien (toen 'ie nog netjes aan de rechter kant van zijn weg zat) ... maar ik moest rechts de straat in kunnen zien, waar dus een huis het zicht enigszins blokkeerde, om eventueel daar voorrang te geven ... daardoor had ik niet/laat gezien dat die fietser(van links) gewoon geen voorrang gaf.
    Ah.
    Dan was het een gevalletje 'ik krijg lekker toch altijd voorrang op dit kruispunt omdat automobilisten bang zijn mij omver te rijden, dus ik fiets gewoon lekker door'.
    pi_47931689
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 17:25 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ah.
    Dan was het een gevalletje 'ik krijg lekker toch altijd voorrang op dit kruispunt omdat automobilisten bang zijn mij omver te rijden, dus ik fiets gewoon lekker door'.
    Zo denk ik ook altijd als ik fiets . Maar ik ken pas sinds kort al die regels ed. maar toch
    pi_47931810
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 17:25 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ah.
    naja, m'n rij-instructeur, heeft altijd tegen me gezegd, van als je het vermoeden hebt dat iemand geen voorrang geeft, gewoon rustig doorrollen, zonder dat je ongelukken veroorzaakt, maar laat ze wel ff schrikken/ weten dat ze fout zitten.

nu was dat in mijn geval net niet het geval hoor.
      Moderator maandag 2 april 2007 @ 17:51:58 #183
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47932395
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 16:07 schreef Twisted_Logic het volgende:
    Renesite, kijk jij met schakelen? Zo ja, dan moet je dat echt snel afleren .
    Nee. Kijken om je heen, dingen zien wat er gebeurd (ik keek wel bij mijn schouder, maar opeens een auto boven op de rem.
    pi_47936388
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 17:21 schreef immortalsean het volgende:
    [..]

[..]

quote:
    Artikel 44.

Voetgangers mogen wegen gelegen binnen een erf over de volle breedte gebruiken.
    Dit is een van de drie afwijkende regels wat betreft een erf. Voor de rest blijven de gewone verkeersregels van toepassing.
    pi_47936710
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 19:40 schreef Ridocar het volgende:
    Dit is een van de drie afwijkende regels wat betreft een erf. Voor de rest blijven de gewone verkeersregels van toepassing.
    Dat zeg ik
    pi_47937456
    Ik moet dus woensdag afrijden om 1 uur, maar wilde dit weekend eigenlijk wel mijn rijbewijs hebben. Ik wilde hem dus versneld aanvragen, ivm lang weekend anders moet ik er zolang op wachten...

Weet iemand de procedure voor versneld aanvragen? Ik hoorde dat je dan voor 2 uur naar het gemeentehuis moet gaan, kan iemand dit bevestigen?
    pi_47937656
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 20:06 schreef Demius het volgende:
    Weet iemand de procedure voor versneld aanvragen? Ik hoorde dat je dan voor 2 uur naar het gemeentehuis moet gaan, kan iemand dit bevestigen?
    Volgens mij heeft diegene die je dat verteld heeft er vaag iets over gehoord ofzo
    Voor 14.00 naar het gemeentehuis gaan wordt afgeraden, omdat je gegevens 'er dan nog niet zijn'. Ik geloof dat je een probleem hebt als je 's middags examen doet, want dan zou je pas de volgende dag je rijbewijs kunnen aanvragen.
    Maar als je gegevens er zijn, doe je gewoon een aanvraag, en je zegt dat je een spoedaanvraag wilt doen, dat is de hele procedure. En je betaalt 40 euro extra natuurlijk
    pi_47943950
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 20:11 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Volgens mij heeft diegene die je dat verteld heeft er vaag iets over gehoord ofzo
    Voor 14.00 naar het gemeentehuis gaan wordt afgeraden, omdat je gegevens 'er dan nog niet zijn'. Ik geloof dat je een probleem hebt als je 's middags examen doet, want dan zou je pas de volgende dag je rijbewijs kunnen aanvragen.
    Maar als je gegevens er zijn, doe je gewoon een aanvraag, en je zegt dat je een spoedaanvraag wilt doen, dat is de hele procedure. En je betaalt 40 euro extra natuurlijk
    als je een spoedaanvraag doet, moet die voor 2 uur binnen zijn op het gemeentehuis, als je het daarna aanvraagt is het geen spoedaanvraag.
    verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
    pi_47947052
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 15:55 schreef Renesite het volgende:
    Oh!

Zie je wel?
    En het is zeer zeker bruikbaar, je maakt minder toeren dus voor jou is het rustiger, je snelheid is beter, 2e versnelling is niet zo "zenuwachtig" op het gaspedaal als de 1e......

Maarreuh........goed dat je het gedaan hebt!
      maandag 2 april 2007 @ 23:25:35 #190
    131304 Game_Error
    Vol verwachting...
    pi_47947157
    Ik ben zelf ook met rijlessen bezig, ik heb al zon 20 lessen gehad
    maar nou moet ik as woensdag mn theorie halen in utrecht, maar hoe kom je daar het beste als je in hilversum woont? trein en bus ofzo?
    ff wachten nog
      Moderator dinsdag 3 april 2007 @ 00:21:39 #192
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47949044
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 23:23 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zie je wel?
    En het is zeer zeker bruikbaar, je maakt minder toeren dus voor jou is het rustiger, je snelheid is beter, 2e versnelling is niet zo "zenuwachtig" op het gaspedaal als de 1e......

Maarreuh........goed dat je het gedaan hebt!
    Tja, piece of cake. Maar ik blijf erbij dat die rotondes bij mij in de buurt minimale grote zijn.

Ik vroeg het hem ook nog, daarop zei hij ook dat ik het zelf moet inschatten. En daar blijft hij gewoon bij.

Ik denk dat hij bedoelt, het komt vanzelf Concentreer je nu eerst maar op een aantal andere punten.
    pi_47949353
    En ík blijf er bij dat de 1 niet is om in te blijven rijden, hoe klein de rotonde ook is.
    In z'n 2 kun je ook langzaam rijden.....

Het zal wel komen, maar na 20+ lessen zou het er al moeten zijn joh.
    Denk er eens over na: opschakelen op een rotonde hoefde nooit, terwijl het wel wenselijk is.
    Je probeert het en het gaat nog ook! En dat na advies van een kale, lelijke vent op internet.
    Van je eigen instructeur had je het eerder moeten kunnen verwachten toch?

Ik heb echt het idee dat jouw instructeur te makkelijk is, en dat kost jou extra lessen en geld. Zonde.
    Mocht ik het fout hebben (denk het niet) dan bij deze alvast mijn excuses aan je instructeur.
      Moderator dinsdag 3 april 2007 @ 00:36:05 #194
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47949427
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 00:33 schreef vannelle het volgende:
    En ík blijf er bij dat de 1 niet is om in te blijven rijden, hoe klein de rotonde ook is.
    In z'n 2 kun je ook langzaam rijden.....

Het zal wel komen, maar na 20+ lessen zou het er al moeten zijn joh.
    Denk er eens over na: opschakelen op een rotonde hoefde nooit, terwijl het wel wenselijk is.
    Je probeert het en het gaat nog ook! En dat na advies van een kale, lelijke vent op internet.
    Van je eigen instructeur had je het eerder moeten kunnen verwachten toch?

Ik heb echt het idee dat jouw instructeur te makkelijk is, en dat kost jou extra lessen en geld. Zonde.
    Mocht ik het fout hebben (denk het niet) dan bij deze alvast mijn excuses aan je instructeur.
    Ik snap het wel. Maar hij wil dat ik die dingen ook wel een beetje zelf ontdek heb ik het idee. Net als niets zeggen als ik het presteer om hem in de 3 te zetten nadat hij in de 4 stond met optrekken. Ik moet mijzelf controleren. Mentaliteitskwestie - komen we nooit uit
      Moderator dinsdag 3 april 2007 @ 00:53:06 #195
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47949842
    Op 1 punt (afgezien van een stopbord op een onmogelijke straat met vrijwel meteen een weg van rechts ging alles goed

Goed. ik kom van punt A en alles gaat op groen, ik rijden rijden rijden. De man voor mij stopt, en ik weet waarom De weg tegenover ons mag ook rijden.
    Ik stop netjes bij de haaientanden (Ja, achteraf staan die daar loos te zijn, but hey.., ik vond het daar wel mooi staan. De man voor mij reed iets verder door (vond ik al vrij vreemd, maar goed) De sleep mensen B hield op, het werd dáár rood. Ik wil naar punt C. Mijn eigen stoplicht (zei mijn instructeur werd oranje. Ja, en nu maar maken dat ik weg kom... Hij nam maar eventjes de pedalen over, want de mensen van punt D wouden ook rijden

Onmogelijke kruispunten

dinsdag 3 april 2007 @ 08:41:04 #196
    117895 matthendriks
    pi_47952267
    Achteraf gezien had je beter bij A kunnen blijven staan? Omdat het kruispunt nog niet vrij was?
    Maargoed, ik geef je geen ongelijk hoor. Vooral als er mensen achter je staan. Die beginnen vaak al te toeteren, maar verkeersinzicht: ho maar!
    pi_47953151
    quote:
    Op maandag 2 april 2007 22:16 schreef gothic-blackie het volgende:
    als je een spoedaanvraag doet, moet die voor 2 uur binnen zijn op het gemeentehuis, als je het daarna aanvraagt is het geen spoedaanvraag.
    Haha, ok, dan heb ik er vaag iets over gehoord
    Maar stel dat je op maandag om 4 uur de aanvraag doet, kunnen ze dan niet doen alsof je 'm op dinsdag voor 2 uur hebt gedaan zodat je woensdag je rijbewijs hebt? In plaats van zeer ambtenaarlijk zeggen 'helaas, na 2 uur, dus wacht maar 5 dagen'?
    pi_47953323
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 09:30 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Haha, ok, dan heb ik er vaag iets over gehoord
    Maar stel dat je op maandag om 4 uur de aanvraag doet, kunnen ze dan niet doen alsof je 'm op dinsdag voor 2 uur hebt gedaan zodat je woensdag je rijbewijs hebt? In plaats van zeer ambtenaarlijk zeggen 'helaas, na 2 uur, dus wacht maar 5 dagen'?
    Dan kun je toch dinsdag morgen naar het gemeentekantoor? Aangezien die op maandag middag gesloten is..!
      Nerd met benen dinsdag 3 april 2007 @ 10:08:38 #199
    18073 miss_bleu
    pi_47954099
    gisteren werd mijn rijles weer afgebeld. Instructice ziek. Ik mag nu vanavond van 19.00 tot 18.30. Maar 1.5 uur ipv de standaard 2 uur
      dinsdag 3 april 2007 @ 11:05:28 #200
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_47955577
    PeeJie is geslaagd
    Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
    pi_47956140
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 11:05 schreef Houniet het volgende:
    PeeJie is geslaagd
    pi_47956177
    Ging toppie, alleen lagen er wat takken op de weg en was ik door de zenuwen denk ik een paar keer me richting vergeten aan te doen en me volgafstand bij een tractor was iets te dichtbij. Geen ingrepen en geslaagd
      dinsdag 3 april 2007 @ 11:26:42 #203
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_47956398
    goed bezig
    pi_47956450
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 11:26 schreef Houniet het volgende:
    goed bezig
    MSN ?
      Moderator dinsdag 3 april 2007 @ 11:27:52 #205
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47956452
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 11:20 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

pi_47957624
    Gefeliciteeeerd!
    'And I called your name,
      dinsdag 3 april 2007 @ 12:00:53 #207
    139407 jorienvdherik
    pi_47957725
    Gefeliciteerd
    pi_47958033
    Bedankt allemaal.. is echt een opluchting zeg
      dinsdag 3 april 2007 @ 12:23:56 #209
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_47958509
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 11:27 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

MSN ?
    ben op me werk koop een wagen dan gaan we meeten
    pi_47959185
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 12:23 schreef Houniet het volgende:

[..]

ben op me werk koop een wagen dan gaan we meeten
    Zit er financieel nog niet in .. Eerst nog op vakantie in augustus.. daarna . Alleen een bedrijfsauto als ik me chef lief aankijk Maarja, daar mag je officieel niet prive mee rijden
    pi_47959617
    Gefeliciteerd!!
    pi_47962869
    Gefeliciteerd!
      dinsdag 3 april 2007 @ 14:39:31 #213
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_47963534
    wat gaat dat hard, weet nog wel toen je je cerfiticaat haalde voor je brommert
    pi_47963893
    Je mag toch met je autorijbewijs ook een brommer rijden? Lijkt me wel mooi meegenomen namelijk
      dinsdag 3 april 2007 @ 14:49:23 #215
    117895 matthendriks
    pi_47963951
    Geldt toch alleen voor mensen van vóór 1980 o.i.d.?

Al in bezit van rijbewijs A of B?
    Voor mensen die in het bezit zijn van een geldig rijbewijs A of B verandert er niets. Met een geldig rijbewijs A of B mag je in Nederland namelijk een bromfiets, snorfiets of brommobiel besturen.

Ging over mensen zonder rijbewijs... Die regeling vervalt:
    Vrijstellingsregeling vervalt
    Vanaf de ingangsdatum vervalt voor mensen die geboren zijn vóór 1 juni 1980 de vrijstelling voor het bromfiets theorie-examen. Zij zullen, net als iedereen, het theorie-examen voor het bromfietsrijbewijs met succes moeten afleggen. Mensen die zijn geboren voor 1 juni 1980 kunnen echter tot 1 oktober 2006 nog wel het bromfietscertificaat aanvragen bij het postkantoor of het CBR, zonder dat ze een examen moeten afleggen.
    pi_47965907
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 11:20 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Gefeliciteerd
      dinsdag 3 april 2007 @ 15:39:22 #217
    65351 B_BOY
    De kater komt later.
    pi_47966046
    vandaag proefexamen net gezakt.
    morge voor uyt eggie
    spannend.
    pi_47967769
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 14:49 schreef matthendriks het volgende:
    Geldt toch alleen voor mensen van vóór 1980 o.i.d.?

Al in bezit van rijbewijs A of B?
    Voor mensen die in het bezit zijn van een geldig rijbewijs A of B verandert er niets. Met een geldig rijbewijs A of B mag je in Nederland namelijk een bromfiets, snorfiets of brommobiel besturen.

Ging over mensen zonder rijbewijs... Die regeling vervalt:
    Vrijstellingsregeling vervalt
    Vanaf de ingangsdatum vervalt voor mensen die geboren zijn vóór 1 juni 1980 de vrijstelling voor het bromfiets theorie-examen. Zij zullen, net als iedereen, het theorie-examen voor het bromfietsrijbewijs met succes moeten afleggen. Mensen die zijn geboren voor 1 juni 1980 kunnen echter tot 1 oktober 2006 nog wel het bromfietscertificaat aanvragen bij het postkantoor of het CBR, zonder dat ze een examen moeten afleggen.
    bedankt
    pi_47968120
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 14:39 schreef Houniet het volgende:
    wat gaat dat hard, weet nog wel toen je je cerfiticaat haalde voor je brommert
    Ja dat is alweer een tijdje terug Maar je bromfietscertificaat kreeg je meteen mee, deze kan ik pas vanaf morgen (morgen kan ik niet, donderdag misschien pas) aanvragen en dan moet ik nog 5 werkdagen wachtten Anders had ik morgen lekker in een bedrijfsauto kunnen rondcrossen
      dinsdag 3 april 2007 @ 16:55:19 #220
    50634 Houniet
    ik ruik vet lekker
    pi_47969386
    ja ik had er net een weekend tussen zitten
    pi_47981084
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 15:39 schreef B_BOY het volgende:
    morge voor uyt eggie
    spannend.
    Succes
    'And I called your name,
    pi_47984520
    MORGEN EXAMEN

IK HEB ZENUWEEEEEEEEEEEEEEEEE
      dinsdag 3 april 2007 @ 22:53:06 #223
    131304 Game_Error
    Vol verwachting...
    pi_47985279
    ik heb morgen theorie en ken er nog geen drol van, iedere keer bij et oefen examen haal ik 6 fout ofzo... heel irritant. iemand nog tips om dit te leren binnen de tijd? zodat ik zeker 6 fout of minder haal op het examen?
    ff wachten nog
    pi_47986072
    -edit-
      † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 23:10:56 #225
    43556 miss_dynastie
    pi_47986238
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 22:53 schreef Game_Error het volgende:
    ik heb morgen theorie en ken er nog geen drol van, iedere keer bij et oefen examen haal ik 6 fout ofzo... heel irritant. iemand nog tips om dit te leren binnen de tijd? zodat ik zeker 6 fout of minder haal op het examen?
    Ehm, nee, geen tips. En wat is je doel, theorie halen of er ook daadwerkelijk iets van weten?
    pi_47987025
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 22:53 schreef Game_Error het volgende:
    Nu begrijp ik ook gelijk waarom er altijd zoveel zakken
    Maak nog wat oefenexamens, een heel boek leren hoeft nu och geen nut meer.
    'And I called your name,
    pi_47993614
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 23:24 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nu begrijp ik ook gelijk waarom er altijd zoveel zakken
    Maak nog wat oefenexamens, een heel boek leren hoeft nu och geen nut meer.
    en nu helemaal niet meer
    no reason to live but i like it that way
    pi_47994595
    Ik had met de oefen examens ook altijd tussen de 5 en 10 fout, en tijdens het examen 2 fout

Dus misschien heb je wel evenveel 'geluk'?
    pi_47996331
    Ik hoop bijna dat Game_Error het niet haalt...
    Zou niet echt goed zijn, niets weten en toch de weg op mogen
    pi_47997797
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 10:37 schreef Alcarin het volgende:
    Die een meer maakt ook niet meer uit als je kijkt naar de theoretisch kennis van automoblisten
    pi_47997843
    quote:
    Net of jij na 3 mnd rijbewijs al die regeltjes nog kent

Tram voorrang hier, verkeersregelaar daar. Dat is allemaal zo weg hoor
      † In Memoriam † woensdag 4 april 2007 @ 11:25:20 #232
    43556 miss_dynastie
    pi_47997878
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 11:23 schreef hoppla het volgende:

[..]

Die een meer maakt ook niet meer uit als je kijkt naar de theoretisch kennis van automoblisten
    Hmmm, ik hoop toch wel dat mensen zeg maar het eerste jaar nog enig idee hebben waar ze mee bezig zijn
    pi_47998042
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 11:24 schreef Lennox het volgende:
    Net of jij na 3 mnd rijbewijs al die regeltjes nog kent

Tram voorrang hier, verkeersregelaar daar. Dat is allemaal zo weg hoor
    Ik ken al die regeltjes nog ja, als ik het leer vergeet ik het nooit meer. Ik heb nu 4 maanden geleden oid mijn theorie gedaan, en ik weet het nog steeds. En ik ben ook niet van plan om het ooit weer te vergeten. Desnoods leer ik elk jaar dat boek weer even uit mijn hoofd. Al is het maar om mijn ouders terecht te kunnen wijzen ("je mag hier 80 hoor, we zijn buiten de bebouwde kom...kijk maar, voorrangsborden na de kruising!")

Ik roep altijd heel stoer dingen tegen mijn instructeur:
    ik: "dat bord bestaat helemaal niet!"
    hij: "eh, nee, daar heb je gelijk in, is al een tijdje afgeschaft, had allang vervangen moeten worden"
    ik: "het betekent vast 'einde bebouwde kom', of niet?"
    hij: "klopt "

Wat ben ik heerlijk irritant he
    pi_47999592
    Achja voorangs regels en vekeersborden moet je gewoon weten, maar sommige dingen hoef je echt niet te uit je hoofd te weten.
    pi_48000690
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 12:14 schreef Twisted_Logic het volgende:
    Achja voorangs regels en vekeersborden moet je gewoon weten, maar sommige dingen hoef je echt niet te uit je hoofd te weten.
    Ja, ok, hoe zwaar een aanhangwagen mag zijn met een bepaald bouwjaar, dat soort dingen zijn nou niet echt van levensbelang inderdaad
      FOK!fotograaf woensdag 4 april 2007 @ 12:53:12 #236
    159915 -Menn0-
    MNO
    pi_48000763
    Ik ga binnekort waarschijnlijk beginnen met rijles op zo'n ding met maar 2 wielen
    ,,/
      woensdag 4 april 2007 @ 13:02:51 #237
    131304 Game_Error
    Vol verwachting...
    pi_48001079
    quote:
    jammer jongens nachtwerk helpt errug goed
    2 foutjes

-edit-
    wat zakken er trouwens absurt veel? echt 2/3 van de zaal was gezakt, er zaten zelfs mensen tussen die het voor de 4e keer probeerde. ik heb het slechts 1 keer doorgelezen, is dat nou teveel gevraagd voor ze
    ff wachten nog
      † In Memoriam † woensdag 4 april 2007 @ 13:04:49 #238
    43556 miss_dynastie
    pi_48001156
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 13:02 schreef Game_Error het volgende:

[..]

jammer jongens nachtwerk helpt errug goed
    2 foutjes
    En dan willen ze het examen nog verder versimpelen
      woensdag 4 april 2007 @ 13:05:19 #239
    131304 Game_Error
    Vol verwachting...
    pi_48001172
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 13:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En dan willen ze het examen nog verder versimpelen
    echt he
    ff wachten nog
    pi_48001230
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 12:53 schreef -Menn0- het volgende:
    Ik ga binnekort waarschijnlijk beginnen met rijles op zo'n ding met maar 2 wielen
    Fiets?
      FOK!fotograaf woensdag 4 april 2007 @ 13:14:42 #241
    159915 -Menn0-
    MNO
    pi_48001534
    Ja het gaat nog steeds niet helemaal optimaal
    ,,/
      woensdag 4 april 2007 @ 13:24:14 #242
    65351 B_BOY
    De kater komt later.
    pi_48001891
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 15:39 schreef B_BOY het volgende:
    morge voor uyt eggie
    spannend.
    net gezakt op 1 foutje teveel. die rij-examinator oko zo van ja je reed best goed maarja twas net niet onvoldoende gweoon vier lesjes nemen en dan nog een keer doen en dan feliciteer ik jou met een dikke goed.
    pi_48002140
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 13:24 schreef B_BOY het volgende:

[..]

net gezakt op 1 foutje teveel. die rij-examinator oko zo van ja je reed best goed maarja twas net niet onvoldoende gweoon vier lesjes nemen en dan nog een keer doen en dan feliciteer ik jou met een dikke goed.
    Jammer. Wel beetje standaard verhaaltje na, maar goed, hopelijk is je duidelijk gemaakt wat je fout deed (en niet alleen maar 'je keek niet goed') zodat je er tenminste nog iets mee kan.
      † In Memoriam † woensdag 4 april 2007 @ 13:35:14 #244
    43556 miss_dynastie
    pi_48002290
    Ik vind dat eigenlijk zo'n kulargument he, het enige dat je dan blijkbaar mist is ervaring, om iemand daarvoor op kosten te jagen vind ik een beetje bluh.
      woensdag 4 april 2007 @ 13:48:19 #245
    65351 B_BOY
    De kater komt later.
    pi_48002772
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 13:35 schreef miss_dynastie het volgende:
    Ik vind dat eigenlijk zo'n kulargument he, het enige dat je dan blijkbaar mist is ervaring, om iemand daarvoor op kosten te jagen vind ik een beetje bluh.
    een examen kost twee honderd euro iemands spiegel eraf rijden het zelfde en een klein krasje al gauw het dubbele. wat betaal je dus leiver?
      † In Memoriam † woensdag 4 april 2007 @ 13:56:36 #246
    43556 miss_dynastie
    pi_48003026
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 13:48 schreef B_BOY het volgende:

[..]

een examen kost twee honderd euro iemands spiegel eraf rijden het zelfde en een klein krasje al gauw het dubbele. wat betaal je dus leiver?
    Ik betaal liever niet nodeloos aan het CBR. En mijn indruk van die organisatie is niet al te best. Examinatoren die je vooral aan te moedigen 50 te rijden in wijken waar je 30 mag, 'want die zones zijn maar onzin', lui die je laten zakken op redenen waar je niks mee kan. 'Nog een paar lesjes en je rijdt heel goed' lijkt mij een kulargument om iemand te laten zakken als er verder niks verkeerd is gegaan.
      woensdag 4 april 2007 @ 14:24:14 #247
    117895 matthendriks
    pi_48004027
    Morgen examen...

Maar, er zit nog één ding mij dwars: Ik kom vaak langs een kruispunt bij mij in de buurt en merk dat de automobilisten daar verschillende regels toepassen... Zou natuurlijk sneu zijn als ik daardoor zak. Daarom post ik de situatie hier even (let niet op mijn überpaintskilzz )

Goed. Ik ben Auto A en die grijze vlakken zijn de stoep / middenberm.

In situatie 1 wil ik mijn pijl naar links volgen. Ik stel mij links op, zodat tegenliggers kunnen snijden. Hier kan dat omdat er ruimte zat is en er verder geen belettering is op het wegdek.

Moet ik Auto B die daar de voorrangsweg op wil gaan voor laten gaan? Mijn gedachte zegt ja: Korte bocht voor lange bocht. Maar als ik daar kom rijden de auto's uit het midden gewoon door. Ze gaan dus voor Auto B.

Waarschijnlijk omdat zij al op de voorrangsweg zitten? En dus voorrang hebben, aangezien Auto B haaietanden heeft.

Weet iemand dat?

Hetzelfde geldt voor Auto A met Fietser C.

Je zou zeggen rechtdoorgaand voor afslaand verkeer. Maar beiden hebben haaietanden, en tegen de tijd dat de auto bij de fietsoversteekplaats is, staat / rijdt de auto recht, dus zit hij op de voorrangsweg. En dan heeft de fietser haaietanden en moet dus wachten...

Alvast bedankt! (Knaagt behoorlijk )
    pi_48004093
    Dat van die auto heb je sowieso goed. Mocht er een fietser aankomen, dan zou ik gewoon overdreven om gaan kijken en hem voor laten gaan. Doet het altijd goed
    pi_48004351
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 14:24 schreef matthendriks het volgende:
    Morgen examen...

Maar, er zit nog één ding mij dwars: Ik kom vaak langs een kruispunt bij mij in de buurt en merk dat de automobilisten daar verschillende regels toepassen... Zou natuurlijk sneu zijn als ik daardoor zak. Daarom post ik de situatie hier even (let niet op mijn überpaintskilzz )

[afbeelding]

Goed. Ik ben Auto A en die grijze vlakken zijn de stoep / middenberm.

In situatie 1 wil ik mijn pijl naar links volgen. Ik stel mij links op, zodat tegenliggers kunnen snijden. Hier kan dat omdat er ruimte zat is en er verder geen belettering is op het wegdek.

Moet ik Auto B die daar de voorrangsweg op wil gaan voor laten gaan? Mijn gedachte zegt ja: Korte bocht voor lange bocht. Maar als ik daar kom rijden de auto's uit het midden gewoon door. Ze gaan dus voor Auto B.

Waarschijnlijk omdat zij al op de voorrangsweg zitten? En dus voorrang hebben, aangezien Auto B haaietanden heeft.

Weet iemand dat?

Hetzelfde geldt voor Auto A met Fietser C.

Je zou zeggen rechtdoorgaand voor afslaand verkeer. Maar beiden hebben haaietanden, en tegen de tijd dat de auto bij de fietsoversteekplaats is, staat / rijdt de auto recht, dus zit hij op de voorrangsweg. En dan heeft de fietser haaietanden en moet dus wachten...

Alvast bedankt! (Knaagt behoorlijk )
    Volgens mij heb je dat met je 1e situatie goed ja. Jij wachten op auto B want jij komt eigenlijk niet van de voorrangsweg, je draait de voorrangsweg op die auto B ook op draait, echter gaat die korte bocht voor. Eigenlijk hetzelfde verhaal met situatie 2 met de fietser. Je rijd beiden op dezelfde weg en de fietser wil rechtdoor en jij afslaan, de fietser mag dan voor. Wel een kwestie van goed kijken inderdaad. Ook hier rij je nog niet op de voorrangsweg maar ben je van plan de voorrangsweg op te rijden.

Soms is het wel zo dat de (brom)fietser bij die haaientanden zelf blijft staan, geeft die persoon aan dat jij wel mag rijden kan je gewoon rijden natuurlijk anders hou je de boel alleen maar op. In alle andere gevallen maar stoppen.
      woensdag 4 april 2007 @ 14:37:45 #250
    117895 matthendriks
    pi_48004522
    thanks

Ik liet namelijk tijdens mijn TTT ook een fietser voorgaan, die eigenlijk geen voorrang had. Maar het regende, etc. Ik vond het zielig, want ik fiets zelf ook veel...

Commentaar bij mijn TTT was dat ik iets sneller moest handelen. Dus ik twijfel nu nog een beetje om mensen voor te laten als ze géén voorrang hebben. Anders wel natuurlijk!
      woensdag 4 april 2007 @ 14:48:20 #251
    101852 kokos
    mividaloca
    pi_48004951
    Als je iemand voorlaat zonder voorrang maak dan wel even een duidelijk handgebaar, misschien dat je examinator het dan door de vingers ziet.
    Viva los Vatos Locos
    pi_48007691
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

GEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALD
    pi_48007978
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 16:04 schreef Demius het volgende:
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

GEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALD
    Gefeliciteerd!
      woensdag 4 april 2007 @ 16:15:36 #254
    117895 matthendriks
    pi_48008175
    Congrats!
    pi_48008358
    Morgen weer
      woensdag 4 april 2007 @ 16:38:17 #256
    117895 matthendriks
    pi_48009145
    Begin het nu wel spanned te vinden, hehe...

Aan de ene kant is het 'maar' een half uurtje, aan de andere ben je dus ook afhankelijk van het verkeer op dat moment. Maargoed, volgens mijn instructeur gaat het goedkomen en ik kan de examinator al. Dat scheelt weer.
    pi_48015744
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 14:24 schreef matthendriks het volgende:
    [situatievraag]
    In beide gevallen moet je wachten.
    In situatie 1 gaat kortweg gezegd de korte bocht voor de lange bocht.
    In situatie 2 heeft het rechtdoorgaande verkeer op dezelfde weg voorrang.

Situatie 2 heeft een extra moeilijkheid dat je inderdaad al op de doorgaande voorrangsweg rijdt voor je het fietspad tegenkomt.
    Dit fietspad maakt echter deel uit van dezelfde weg als waar jij (A) rijdt.
    Je gaat al de fout in op het moment dat je de weg op wilt draaien en er staat een fietser te wachten. In dit geval moet jij je dus opstellen voor de haaientanden op jouw weggedeelte om de fietser op het fietspad voor te laten gaan. Is de fietser weg, dan mag jij oprijden.
      woensdag 4 april 2007 @ 19:34:36 #258
    98312 Ewaldus
    Save the cheerleader
    pi_48016023
    Ik heb wat gezocht op fok maar kon niet echt antwoord op mijn vraag vinden.

Ik wil hier in Groningen een spoedcursus gaan volgen bij ANWB, Oosterpoort of Van der Heide. Je plant op de eerst dag al je examen in en gaat dan in 2,3,4 of 5 weken heel veel rijden. 25 lessen van 60 minuten bijvoorbeeld en dan op sommige dagen dus dubbele/driedubbele lessen.
    Maar zitten hier ook nadelen aan? Leer je het minder goed? Hoe zijn de slaag-kansen tegen over normale lessen enz. ?
    niets
      woensdag 4 april 2007 @ 19:45:27 #259
    101852 kokos
    mividaloca
    pi_48016493
    Nadelen, ANWB is nog al duur.
    Slaag kansen staan op internet, je begint pas echt te leren na dat jeje rijbewijs hebt
    Viva los Vatos Locos
    pi_48016643
    Spoedcursussen zijn wel goed, mits er ook tijd aan theorie wordt gespendeerd. Meerdere uren aan elkaar is makkelijker, omdat de instructeur je dan verder kan laten rijden. (grotere actieradius) Ook hoef je maar 1 keer het eerste kwartier te spenderen met het wennen aan de auto. Let er wel op dat je niet meer dan 3 á 4 uur achter elkaar rijdt, anders zak je in.

(ik les nu zelf in blokken van 2 en 4 uur)
      woensdag 4 april 2007 @ 20:04:31 #261
    98312 Ewaldus
    Save the cheerleader
    pi_48017318
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 19:48 schreef Ridocar het volgende:
    Spoedcursussen zijn wel goed, mits er ook tijd aan theorie wordt gespendeerd. Meerdere uren aan elkaar is makkelijker, omdat de instructeur je dan verder kan laten rijden. (grotere actieradius) Ook hoef je maar 1 keer het eerste kwartier te spenderen met het wennen aan de auto. Let er wel op dat je niet meer dan 3 á 4 uur achter elkaar rijdt, anders zak je in.

(ik les nu zelf in blokken van 2 en 4 uur)
    Dank je wel voor je duidelijk uitleg
    natuurlijk snap ik wel dat het duurder KAN zijn (@kokos), hoeft niet hoor .
    Maar je zegt dus na langer dan 3 á 4 uur zak je in. Dan moet ik daar maar op houden, want dat vroeg ik mij af...
    niets
      woensdag 4 april 2007 @ 20:41:56 #262
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_48018935
    Net ff gelest.
    Ging deze keer super goed
    Inzicht was dik in orde!
    pi_48020133
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 20:41 schreef Turbo_Diesel het volgende:
    Net ff gelest.
    Ging deze keer super goed
    Inzicht was dik in orde!
    Belangrijk
      Moderator woensdag 4 april 2007 @ 22:25:25 #264
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_48023782
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 19:34 schreef Ewaldus het volgende:
    Ik heb wat gezocht op fok maar kon niet echt antwoord op mijn vraag vinden.

Ik wil hier in Groningen een spoedcursus gaan volgen bij ANWB, Oosterpoort of Van der Heide. Je plant op de eerst dag al je examen in en gaat dan in 2,3,4 of 5 weken heel veel rijden. 25 lessen van 60 minuten bijvoorbeeld en dan op sommige dagen dus dubbele/driedubbele lessen.
    Maar zitten hier ook nadelen aan? Leer je het minder goed? Hoe zijn de slaag-kansen tegen over normale lessen enz. ?
    De meningen zijn er over verdeelt ( ! ) Maar ik vind van der heide wel geschikt. Meer omdat er ook een hele boel aan díe kant van de stad rijden.

Verder weet ik het niet.

Oh, wel als tip, ervaring doe je pas na rijlessen op, vooral met snelcursussen
      woensdag 4 april 2007 @ 23:00:45 #265
    98312 Ewaldus
    Save the cheerleader
    pi_48025295
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 22:25 schreef Renesite het volgende:

[..]

De meningen zijn er over verdeelt ( ! ) Maar ik vind van der heide wel geschikt. Meer omdat er ook een hele boel aan díe kant van de stad rijden.

Verder weet ik het niet.

Oh, wel als tip, ervaring doe je pas na rijlessen op, vooral met snelcursussen
    ja ik weet dat je na het lessen pas leert rijden, maar moet je wel eerst roze papiertje/-kaartje hebben he
    Maar om die te halen zoek ik dus een geschikte rijschool. Heb zelf zee van tijd komende periode dus dat is het probleem niet. Van der Heide heeft wel mooie tarieven én mooie percentages..
    Waar rijd je zelf bij?
    niets
      Redactie Frontpage donderdag 5 april 2007 @ 05:12:45 #266
    J'adore hardcore
    pi_48030648
    Vanmiddag mijn kaartje halen
    pi_48030652
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 05:12 schreef PartyAnimal87 het volgende:
    Vanmiddag mijn kaartje halen
    Echte mannen hebben papiertje....
    pi_48030746
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 05:14 schreef JackHerrer het volgende:
    Verveel je je ofzo
    Echte mannen krijgen vroeg of laat ook een pasje.
    pi_48030805
    Ole zometeen weer ff karren
      Moderator donderdag 5 april 2007 @ 08:04:07 #270
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_48031089
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 23:00 schreef Ewaldus het volgende:

[..]

ja ik weet dat je na het lessen pas leert rijden, maar moet je wel eerst roze papiertje/-kaartje hebben he
    Maar om die te halen zoek ik dus een geschikte rijschool. Heb zelf zee van tijd komende periode dus dat is het probleem niet. Van der Heide heeft wel mooie tarieven én mooie percentages..
    Waar rijd je zelf bij?
    Van der Heide !
      donderdag 5 april 2007 @ 08:14:57 #271
    98312 Ewaldus
    Save the cheerleader
    pi_48031196
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 08:04 schreef Renesite het volgende:

[..]

Van der Heide !
    Lekker subjectief dus
    Maar bevalt enzo? Dan wil ik even bellen... Heb jij losse lessen of een pakket? Welke auto rijd je? (dan kijk ik wat beter uit met het oversteken
    niets
      Moderator donderdag 5 april 2007 @ 08:17:19 #272
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_48031212
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 08:14 schreef Ewaldus het volgende:

[..]

Lekker subjectief dus
    Maar bevalt enzo? Dan wil ik even bellen... Heb jij losse lessen of een pakket? Welke auto rijd je? (dan kijk ik wat beter uit met het oversteken
    Ik vind het bevallen, anderen hebben nog wat op mijn eigen rijinstructeur zij lesgeven aan te merken, maar persoonlijk vind ik het wel lekker Het is niet een grote BV, (eerder een VOF) dat betekend dat je niet steeds een andere instructeur krijgt - maar een vaste. Verder heb ik éérst losse lessen en die per 10 betaald, nu ga ik naar een pakket met examen en herexamen + 10 lesen voor X bedrag met aanvullend hier en daar nog losse lessen.

Golf 5 zilverkleurig
    pi_48031676
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 05:14 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Mag ik je aanraken?
      donderdag 5 april 2007 @ 09:02:56 #274
    117895 matthendriks
    pi_48031906
    Geslaaaaagd!

Totaal geen opmerkingen, zelfs een complimentje...

Was in het begin wel even nerveus omdat ik een andere examinator kreeg. En dan nog wel het hoofd van de rijopleidingen CBR Leiden. Maargoed, uiteindelijk ging alles vanzelf.
      Moderator donderdag 5 april 2007 @ 09:04:44 #275
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_48031947
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 09:02 schreef matthendriks het volgende:
    Geslaaaaagd!

Totaal geen opmerkingen, zelfs een complimentje...

Was in het begin wel even nerveus omdat ik een andere examinator kreeg. En dan nog wel het hoofd van de rijopleidingen CBR Leiden. Maargoed, uiteindelijk ging alles vanzelf.

Dat iemand ergens ene hoofd van is hoeft niet veel te zeggen hoor

Vet man!
    pi_48032488
    Gefeliciteerd! Super ook van het complimentje

Over 15 dagen ben ik aan de beurt
    pi_48036815
    ik heb vandaag mijn 2e x in de rijles gezeten (=de 4 en de 5 les)

ik word echt opgenaaid door stoplichten

Dan wordt het groen en dan heb ik zo iets van AAAARGH ik moet wegrijden!!!
    en dan wil ik wel eens te snel de koppeling omhoog laten komen...
    verder ging het wel prima.....maar straten met veel zijstraten zijn ook vervelend.....
    Ik doe niet meer aan een signature
    pi_48039671
    PeeJie_ & Matthendriks, gefeliciteerd!
      Moderator donderdag 5 april 2007 @ 13:34:48 #279
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_48040368
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 11:55 schreef Lakai het volgende:
    ik heb vandaag mijn 2e x in de rijles gezeten (=de 4 en de 5 les)

ik word echt opgenaaid door stoplichten

Dan wordt het groen en dan heb ik zo iets van AAAARGH ik moet wegrijden!!!
    en dan wil ik wel eens te snel de koppeling omhoog laten komen...
    verder ging het wel prima.....maar straten met veel zijstraten zijn ook vervelend.....
    Optrekken vind ik nogsteeds niet fijn.
    pi_48042885
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 13:34 schreef Renesite het volgende:
    Alles went. Uiteindelijk denk je er niet meer bij na
    pi_48043328
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 14:38 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Alles went. Uiteindelijk denk je er niet meer bij na
    totdat je in een benzinewagen rijdt heb me auto nog vaker laten af slaan dan de leswagen, terwijl ik toch echt nog niet zoveel heb gereden als de rijlessen
    verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
      donderdag 5 april 2007 @ 14:54:22 #282
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_48043498
    quote:

[..]

Optrekken vind ik wel leuk..Vanaf stilstand lekker de toeren in jagen
      Moderator donderdag 5 april 2007 @ 14:55:04 #283
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_48043532
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 14:54 schreef Turbo_Diesel het volgende:

[..]

Optrekken vind ik wel leuk..Vanaf stilstand lekker de toeren in jagen
    Ik trap altijd te weinig gas bij !!
      Redactie Frontpage donderdag 5 april 2007 @ 15:00:38 #284
    J'adore hardcore
    pi_48043710
    Vanaf vandaag mag ik officieel de Nederlandse wegen onveilig gaan maken! Pasje in de pockettttttttt
      Moderator donderdag 5 april 2007 @ 15:08:02 #285
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_48043961
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 15:00 schreef PartyAnimal87 het volgende:
    Vanaf vandaag mag ik officieel de Nederlandse wegen onveilig gaan maken! Pasje in de pockettttttttt
    O fuck !!!
      donderdag 5 april 2007 @ 15:09:21 #286
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_48044013
    haha..Ik ga eerst een lekker installatie halen
    pi_48044281
    als je ook een rotonde oprijdt vanuit stilstand dan moet je op de rotonde doorschakelen naar 2e versnelling.....dat kanook nog wel eens lastig zijn met die bocht en schakelen enz....
    Ik doe niet meer aan een signature
      donderdag 5 april 2007 @ 17:31:30 #288
    98312 Ewaldus
    Save the cheerleader
    pi_48049422
    quote:

[..]

aftrekken daarentegen
    niets
    pi_48049602
    quote:

[..]

Ik vandaag ook niet, liet em twee keertjes afslaan

Vandaag in van die kleine irritante zijstraatjes gereden, damn dat valt tegen . Fietsers die zomaar opduiken uit het niets. Vooral het kijken viel tegen. Maja komt wel
    pi_48049962
    Over 2 weken ga ik voor de 2de keer op...
      donderdag 5 april 2007 @ 18:47:21 #291
    101852 kokos
    mividaloca
    pi_48051779
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 15:17 schreef Lakai het volgende:
    als je ook een rotonde oprijdt vanuit stilstand dan moet je op de rotonde doorschakelen naar 2e versnelling.....dat kanook nog wel eens lastig zijn met die bocht en schakelen enz....
    Je hebt toch twee handen?
    Je kan toch de koppeling intrappen en tegelijk snel schakelen?
    Viva los Vatos Locos
      Moderator donderdag 5 april 2007 @ 19:47:57 #292
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_48053664
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 15:17 schreef Lakai het volgende:
    !!!!!

Wie roept Vannelle!!!! !
      Moderator donderdag 5 april 2007 @ 19:48:16 #293
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_48053675
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 17:31 schreef Ewaldus het volgende:

[..]

aftrekken daarentegen
    Flikkermetief op!
      donderdag 5 april 2007 @ 22:30:59 #294
    127748 Rosu
    Nu mét rijbewijs!
    pi_48060544
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 14:49 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

totdat je in een benzinewagen rijdt heb me auto nog vaker laten af slaan dan de leswagen, terwijl ik toch echt nog niet zoveel heb gereden als de rijlessen
    Daarom ben ik zo blij dat ik op benzine start. Dan heb ik daar straks in elk geval geen last van.
    PRESTON: "I need more chickens."
    CRISTINA: "No more chickens. Okay? It’s bad enough that Meredith is dating a vet, I am not dating a chicken surgeon."
    pi_48060612
    Pfff, vandaag zo'n intake-rit gedaan om te kijken in hoeveel lessen ik m'n rijbewijs zou kunnen halen... En ik ben natuurlijk ingedeeld bij de grootste kneuzenclub Volkomen terecht overigens hoor, ik bak er niets van, maar ik vond het wel heel frustrerend om gewoon een beetje aan m'n lot overgelaten te worden. "Ja ik geef je nu niet te veel instructies, ik wil kijken hoeveel talent je van jezelf hebt". Allemaal leuk en aardig, maar sommige dingen weet en kan ik gewoon nog niet. Kreeg commentaar dat ik nog niet goed keek omdat ik niet remde als anderen voorang hadden. Maar dat zag ik heus wel, ik wist alleen even spontaan niet meer hoe je moest remmen Ik snapte de helft van wat ie zei soms ook gewoon niet. "Dan moet je het stuur 2 slagen draaien" bijvoorbeeld. Hoeveel graden is een slag in 's hemelsnaam?! En als hij zei "Je moet nu naar rechts" dan dacht ik dat ik ook meteen moest. Niet "Je moet nu gaan kijken of je over niemand heen gaat rijden en als alles vrij is mag je naar rechts gaan". Ik moet nog even wennen aan dat rijlestaaltje denk ik

Zo in één keer sturen, gassen, remmen, schakelen, en dan óók nog eens niemand aanrijden was gewoon een beetje te veel ineens. Ben blij als de reguliere lessen beginnen en ik gewoon alles rustig stap voor stap kan leren
    Iedere droom moet je in een potje vangen.
    pi_48060911
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 22:32 schreef imago het volgende:
    En als hij zei "Je moet nu naar rechts" dan dacht ik dat ik ook meteen moest. Niet "Je moet nu gaan kijken of je over niemand heen gaat rijden en als alles vrij is mag je naar rechts gaan". Ik moet nog even wennen aan dat rijlestaaltje denk ik
    jij bent ook niet echt slim ofwel?

net als bij die reclame met dat navigatiesysteem, sla hier rechtsaf whaha... dat ie een tuin inrijdt
    pi_48061330
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 22:38 schreef hardcorebass het volgende:

jij bent ook niet echt slim ofwel?

net als bij die reclame met dat navigatiesysteem, sla hier rechtsaf whaha... dat ie een tuin inrijdt
    Nouja, het was de eerste keer dat ik ooit in een auto reed, weet ik veel hoe zo'n les gaat. Het was ook niet zo dat we vantevoren besproken hebben wat je in bepaalde situaties moest doen, en hoe hij dat zou aangeven. Gewoon hup rijden en hopen dat je snapt wat die vent bedoelt. Voorbeeldje: "Nu moet je een stukje achteruit rijden"- dus ik achteruit. Zegt ie "Dat was veel te hard, achteruit rijden moet langzaam!". Waarom zegt ie dan niet gewoon "Rijd langzaam achteruit"? Ik heb nog nooit in een auto gezeten, ik kan toch niet ruiken hoe alles moet als zo'n instructeur dat niet duidelijk vertelt?

Maargoed, dit was alleen die intake-les, en ik bedacht me pas achteraf dat dit echt een gevalletje miscommunicatie was. Dus wanneer de echte lessen beginnen (met een andere instructeur) zal ik vantevoren zeggen dat ik een dummy ben waar je alles luid, duidelijk en langzaam aan moet uitleggen, anders rij ik de sloot in
    Iedere droom moet je in een potje vangen.
      Moderator donderdag 5 april 2007 @ 23:00:02 #298
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_48061834
    Intake lessen
    pi_48061907
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 22:32 schreef imago het volgende:
    Pfff, vandaag zo'n intake-rit gedaan...

Zo in één keer sturen, gassen, remmen, schakelen, en dan óók nog eens niemand aanrijden was gewoon een beetje te veel ineens. Ben blij als de reguliere lessen beginnen en ik gewoon alles rustig stap voor stap kan leren
    Het is pas je eerste les, sterker nog, het is een intakeles. Natuurlijk werkt een instructeur je op de zenuwen als 'ie continue je grenzen aan het opzoeken is. Dat komt misschien een beetje intimiderend over, maar dat zal allemaal een stuk rustiger gaan bij de normale lessen.

Zoiets had ik ook tijdens de intakeles. Situatie: langweggetje, 60km-zone. Ben ik aan het rijden met de combinatie (trekker-oplegger), komt er als tegenligger een tractor aanzetten. Natuurlijk met een gedrocht van een ploeg achterop.
    Ik: "ehm....'
    Tractor slaat af in een zijweg.
    Instructeur: "Jammer, zeg!"
    Ik:

En ik reed pas een kwartier in die vrachtauto.
    pi_48062024
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 23:00 schreef Renesite het volgende:
    Intake lessen
    Wat is daar mis mee dan?
      Moderator donderdag 5 april 2007 @ 23:05:54 #301
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_48062069
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 23:04 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee dan?
    Tja, wat reken je daar toe? Bij mij was het laten zien wat ik kon, sturen maar verder kreeg ik meteen een uitleg van hoe of wat, en optrekken enzo Pedalen hoefde ik niets mee te doen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')