quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:45 schreef paulus1709 het volgende:
ben gisteren weer gezakt
kreeg als reden concentratie gebrek
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:09 schreef philipnorth het volgende:
FF melden dat ik zojuist geslaagd ben
BNOR examen gehad, was echt goed te doen
weeeeeeeeeeeeeeee
Straks ff langs bij gemeente kijken of ik m kan aanvragen
gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:09 schreef philipnorth het volgende:
FF melden dat ik zojuist geslaagd ben
BNOR examen gehad, was echt goed te doen
weeeeeeeeeeeeeeee
Straks ff langs bij gemeente kijken of ik m kan aanvragen
Dat is wel een goede manier van lessen iig, omdat het examen in de toekomst ook meer die kant op gaat.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:31 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Het gaat de laatste paar lessen minder goed voor mijn gevoel. Ik moet omdat ik alles heb gehad nu alles zelf doen. Mijn instructeur grijpt ook alleen op het allerlaatste moment.
Mijn instructeur zegt nu bijvoorbeeld breng me naar de CBR in Den bosch. En ik moet de weg zelf helemaal uitvogelen. Hij zegt ook niet meer kijk links/ recht.. Ik moet zelf alles doen. Pas als we de situatie hebben gehad vraagt ie heb jij wel de fietsers van rechts gezien. Vaak heb ik dat dan niet gezien. Dan kijk ik naar de linkerkant en vergeet ik de rechterkant. Best moeilijk allemaal...Maar hij zegt wel dat mijn inzicht stukken beter wordt.
Jipppieeee proficiat!quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:19 schreef ArtemisQ het volgende:
Da's idd irritant!
Ik heb mn pasje vandaag opgehaald![]()
Ff met mn pa een rondje gereden en de rem werkt goed!Sjees eerste keer remmen zat ik bijna tegen de voorruit
ff wennen dus! En de richtingaanwijzer is irritant
Gaat er vet makkelijk vanaf en heeft ook niet dat ie zeg maar 4x ofzo gaat. Dus als je iemand over de snelweg ziet rijden met 't knipperlicht nog aan
Mja.. tis wel ff wennen hoor! T ging dus met de auto wel een beetje lomp maar mn vader vond verder dat ik goed reed![]()
naja, ik schakel bij 110 pas naar z'n 5 ... moet ik dan al na 10km/u weer opschakelen, of moet je juist eerder van z'n 4 naar 5?quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:00 schreef Sylvana het volgende:
nee, is niks engs aan hoorwel beetje wennen aan het begin, dat je bij 120 nog een keer moet schakelen, terwijl je dat normaal niet hoeft, maar verder weinig verschil vind ik
ik weet niet jij voor benzine auto hebt gereden, maar de benzine auto's waar ik in heb gereden, beginnen ook gewoon te rollen als je de koppeling op laat komen ... verschil is alleen dat je met diesel óf de koppeling heel voorzichtig op moet laten komen, óf de koppeling op een bepaald punt even stil moet houden, omdat 'ie anders afslaat.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:18 schreef 16meter het volgende:
Heb vanochtend wat zitten kloten in een auto met benzine motor. Die sloeg bij mij juist constant af.
Bij het lessen een diesel, veel makkelijker, koppeling op laten komen en hij begint al te rollen, in tegenstelling tot benzine.
haha, mijn instructeur was precies het omgekeerde, ik had niet echt behoefte aan ongeduld gedrag ... maar hij zat me juist op te naaien: 30 is zo langzaam, ga 40 rijden ... bij alle maximumsnelheden gewoon 5km/u hoger zitten ... pas lekker laat schakelen ... haal maar in dit gaat te langzaam ... etc. etc. ... geweldige kerel.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:10 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Zegt de mijne ook. Alleen binnen de bebouwde kom. Alles moet gaan volgens het nieuwe rijden..Gaat allemaal zo traag. Daarom vindt mijn instructeur me wat ongeduldig![]()
Maar een diesel is meestal niet eens vooruit te branden onder de 2000 toeren
Als ik me rijbewijs heb, heb ik dikke schijt aan dat nieuwe rijden..
Och, die richtingaanwijzer vergeet ik heel soms ook nog wel eens, meestal kom ik er wel na paar seconde achter door het getik maar toch, en heb nu al bijna een jaar mijn rijbewijs met regelmatig snelweg rijden.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:19 schreef ArtemisQ het volgende:
Da's idd irritant!
Ik heb mn pasje vandaag opgehaald![]()
Ff met mn pa een rondje gereden en de rem werkt goed!Sjees eerste keer remmen zat ik bijna tegen de voorruit
ff wennen dus! En de richtingaanwijzer is irritant
Gaat er vet makkelijk vanaf en heeft ook niet dat ie zeg maar 4x ofzo gaat. Dus als je iemand over de snelweg ziet rijden met 't knipperlicht nog aan
Mja.. tis wel ff wennen hoor! T ging dus met de auto wel een beetje lomp maar mn vader vond verder dat ik goed reed![]()
ik erger me er juist aan dat hij uit zichzelf uitgaat ... zo lastig op een rotonde ... ik zou dat er het liefst uitgesloopt zien ... ik kan heus zelf wel dat lampje uitzetten.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:51 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Och, die richtingaanwijzer vergeet ik heel soms ook nog wel eens, meestal kom ik er wel na paar seconde achter door het getik maar toch, en heb nu al bijna een jaar mijn rijbewijs met regelmatig snelweg rijden.
Dat is idd ook irritant op een rotonde.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:52 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ik erger me er juist aan dat hij uit zichzelf uitgaat ... zo lastig op een rotonde ... ik zou dat er het liefst uitgesloopt zien ... ik kan heus zelf wel dat lampje uitzetten.
als ik later een eigen auto heb, is dat het eerste wat ik eruit sloop.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:00 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Dat is idd ook irritant op een rotonde.
Leer je bij rijles om bij linksaf de richtingaanwijzer naar links aan te zetten gaat die bij het oprijden van de rotonde weer uit. Zet die naar links daarom meestal niet eens aan. (Bij afslaan van de rotonde naar rechts wel altijd)
Of bij een stoplicht in de rij moet je je wielen bij het wegrijden iets bijdraaien gaat die richtingaanwijzer weer uit.![]()
Jah iddquote:Op donderdag 29 maart 2007 16:00 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Dat is idd ook irritant op een rotonde.
Leer je bij rijles om bij linksaf de richtingaanwijzer naar links aan te zetten gaat die bij het oprijden van de rotonde weer uit. Zet die naar links daarom meestal niet eens aan. (Bij afslaan van de rotonde naar rechts wel altijd)
Of bij een stoplicht in de rij moet je je wielen bij het wegrijden iets bijdraaien gaat die richtingaanwijzer weer uit.![]()
Idd, heb 't al druk genoeg met kijkenquote:Heb nu ruim een jaar m,n rijbewijs en vindt het vaak nog wel klote als je moet wachten voor een rotonde, en dan op de rotonde van z,n 1 naar z,n 2 moet schakelen.
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/46295quote:Motorrijder scheurt met 227 km/u over Middenpeelweg
Sevenum - Op de Middenpeelweg ter hoogte van Sevenum zijn woensdagavond twee bestuurders hun rijbewijs voorlopig kwijtgeraakt na een snelheidsovertreding.
De politie vorderde het rijbewijs van een 35-jarige man uit Milheeze in, omdat hij op zijn motor met een snelheid van 227 km/u over de Middenpeelweg vloog. Op de Middenpeelweg geldt een snelheidslimiet van 80 km/u.
Tijdens een surveillance signaleerde een motoragent die uitgerust was met een lasergun, de aanstormende motorrijder. De motoragent werd geattendeerd op de snelle motorrijder, door het geluid dat hij maakte. De agent voerde hierop een meting uit en constateerde een snelheid van 227 km/u. Na aftrek van de wettelijk vastgestelde correctie van 7 km kreeg de man een bon voor een snelheidsovertreding van 220 km/u. De man is zijn roze papiertje in ieder geval drie maanden kwijt, zo meldt de politie.
Even later werd op de dezelfde plaats een 32-jarige automobilist uit Helden staande gehouden, omdat hij met een snelheid van 137 km/u over de Middenpeelweg ging. Ook deze automobilist moest zijn rijbewijs inleveren, omdat hij met meer dan 50 km/u de limiet overschreed. Bij de invordering bleek echter dat het rijbewijs van de man in december 2006 ongeldig is verklaard. Hij mocht dus geen voertuig besturen. Ook tegen deze man is proces-verbaal opgemaakt en de officier van justitie zal binnenkort de strafmaat bepalen.
Maar dan heb je ook wel op 80 wegen zo op een rustige zaterdagochtend...GOD dan is het moeilijk om dat rechtervoetjes in bedwang te houdenquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:05 schreef PeeJie_ het volgende:
Zal dan ook wel een weg zijn die niet gemaakt is om 50 te rijden, maar alsnog vrij hard![]()
Vandaag reed ik op en weg waar je 80 mocht, maar ik dacht dat je maar 50 mocht. Dus zegt ze ineens je mag hier 80. Whehe voelde wel tof om in 1x die gaspedaal helemaal in te drukken tot je op 80 kwamquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:05 schreef PeeJie_ het volgende:
Zal dan ook wel een weg zijn die niet gemaakt is om 50 te rijden, maar alsnog vrij hard![]()
quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:40 schreef missblack het volgende:
-edit-
En... oefening baart echt kunst, op rotondes was het eerst echt crisis bij mij, maar dat gaat nu gewoon soepeltjes. Dus met kijken zal dat vast ook wel goed komen.![]()
Neem een automaatquote:Heb nu ruim een jaar m,n rijbewijs en vindt het vaak nog wel klote als je moet wachten voor een rotonde, en dan op de rotonde van z,n 1 naar z,n 2 moet schakelen.
Ja nou kun je wel in z,n 1 over een rotonde rijden maar dat vindt m,n auto niet leuk![]()
Boeiend. Met een beetje motor zit je zo over de 200 en als het rustig is en het weg de gelegenheid er toe geeft. Het mag niet maar het is ook nietquote:Op donderdag 29 maart 2007 18:46 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/46295
![]()
Lelystadquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:08 schreef missblack het volgende:
[..]
Maar dan heb je ook wel op 80 wegen zo op een rustige zaterdagochtend...GOD dan is het moeilijk om dat rechtervoetjes in bedwang te houden![]()
Die rotondes, gingen gelijk perfect bij mijquote:Op donderdag 29 maart 2007 18:40 schreef missblack het volgende:
Heb nu ruim een jaar m,n rijbewijs en vindt het vaak nog wel klote als je moet wachten voor een rotonde, en dan op de rotonde van z,n 1 naar z,n 2 moet schakelen.
Ja nou kun je wel in z,n 1 over een rotonde rijden maar dat vindt m,n auto niet leuk![]()
En kijken over je schouder voor de fietsen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:11 schreef Twisted_Logic het volgende:
Sturen (door een bocht gaan) en schakelen tegelijk is inderdaad redelijk lastig.
Was jij die rijinstructeur?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:29 schreef vannelle het volgende:
Sorry hoor, maar je moet ook aan de doorstroming denken.
Iemand die nog maar kort lest mag van mij in z'n 1 over de rotonde, een gevorderde leerling móet naar z'n 2, hetzij op een rotonde of in een bocht.
Bij een gevorderde leerling gaat het schakelen vrijwel automatisch, dus lang duurt het niet en kost ook weinig tot geen concentratie.
Bovendien staan de wielen al in de juiste richting dus het stuur kan bést even met 1 hand vast worden gehouden, een kleine correctie (als die al nodig is in de korte tijd die je nodig hebt om te schakelen) kan ook met 1 hand.
Nogmaals, dit geldt voor gevorderde leerlingen. Beginnende kandidaten mogen gerust in de 1e versnelling zo'n situatie pakken anders wordt het misschien te veel en dat is dan weer slecht voor het zelfvertrouwen en de motivatie.
Nee. Had geen zin meer in een nieuwe afspraak..quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:44 schreef Maravilla het volgende:
Balen Turbo_Diesel, al gelijk maar een afspraak maken voor de volgende keer?
Ik mag vanmiddag weer lekker rijden.
Tuurlijk, maar 227 ipv 80, betekend bijna drie keer de toegestane snelheid. Vind ik wel veel, op zich.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:49 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Boeiend. Met een beetje motor zit je zo over de 200 en als het rustig is en het weg de gelegenheid er toe geeft. Het mag niet maar het is ook niet.
Feli!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:21 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Geslaagd!!!!
Paar kleine slordigheidjes maar geen fouten, maandag naar het stadhuis
Kan dat dan?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:46 schreef Turbo_Diesel het volgende:
[..]
Nee. Had geen zin meer in een nieuwe afspraak..
Ik ga maandag wel als reserve
Gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:21 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Geslaagd!!!!
Paar kleine slordigheidjes maar geen fouten, maandag naar het stadhuis
Jup, als je geluk hebt en er komen mensen niet dan mag je meedoen. Maar zit het vol, dan heb je dus gewoon pech.quote:
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:21 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Geslaagd!!!!
Paar kleine slordigheidjes maar geen fouten, maandag naar het stadhuis
Kan niet meer sinds 2007.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:06 schreef Maravilla het volgende:
PartyAnimal87 gefeliciteerd!![]()
[..]
Jup, als je geluk hebt en er komen mensen niet dan mag je meedoen. Maar zit het vol, dan heb je dus gewoon pech.
Netjesquote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:21 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Geslaagd!!!!
Paar kleine slordigheidjes maar geen fouten, maandag naar het stadhuis
Af en toe iets te ver naar rechts op de rijbaan, iets te hard over een drempel gejaagd en iets te laat richting aangevenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:20 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Netjes.. wat voor kleine foutjes ?
..
Jouw moeder heeft natuurlijk nog nooit een bekeuring gekregen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:36 schreef Me_Wesley het volgende:
Succes allen
Ik heb nu ondertussen al 2 maanden mijn rijbewijs ofzo.
en tevens mijn eerste:
[afbeelding]
Moeder stond me met een big smile op te wachten
Toen ik er ff snel overheen las dacht ik in eerste instantie 107km/h te hard, tsja dan staat je moeder niet met een big smile op je te wachtten denk ikquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:36 schreef Me_Wesley het volgende:
Succes allen
Ik heb nu ondertussen al 2 maanden mijn rijbewijs ofzo.
en tevens mijn eerste:
[afbeelding]
Moeder stond me met een big smile op te wachten
Verrek, zie ik nu pasquote:
Of het is een geintje.quote:Die heb je behoorlijk snel binnen trouwens.
Dat stemt me gerust want ik heb 2 maanden terug ergens te hard gereden en tot op heden gelukkig niks teruggekregen
Nu je het zegt!quote:
Gewoon, ben ik benieuwd naar aangezien de mijne zegt van niet, dat de snelheid niet uit maakt mits het niet een grote rotonde is, heb je zo'n hele grote verkeersplein dan moet hij maar wel in de 2quote:
16/18 lessen van 3 kwartier.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 19:26 schreef kokos het volgende:
Renesite moet jij niet al lang een keer geslaagd zijn?
Een aantal keren 2 keer in de week (3 lessen) en nu weer 1.5 uur per weekquote:Op zaterdag 31 maart 2007 20:21 schreef kokos het volgende:
Ja je liep hier al rond voordat ik begon met lessen, ik ben zelfs twee keer gezakt maar heb nu eindelijk mijn papiertje.
quote:Omdat er een lesauto zo nodig in een van de smalste straatjes van de Pijp achteruit moest inparkeren, moest ik even wachten.
Wat een nare rijleraar heb je dan, dacht ik.
Achter het stuur zat een vrouw. Ondanks jaren emancipatie merkte ik dat ik er hierdoor maar weinig vertrouwen in had. De rijleraar naast haar ook niet; hij was nogal rood aangelopen. Ik twijfelde of ik de stoep zou nemen, maar ik had een geduldig humeur.
Tot mijn verbazing schoof de leerlinge de auto in een vloeiende, jaloersmakende beweging prachtig de parkeerplek in. Daarna stapte ze meteen uit.
"Respect!", zei ik goedkeurend. De rijleraar stapte ook uit.
"Ik kon het niet", zei hij, met zijn rood aangelopen hoofd, enigszins beschaamd.
De vrouw ging op de plek van de bijrijder zitten, de jongen stapte in op de bestuurdersplek.
Ohja, vrouwen kunnen ook lesgeven, realiseerde ik me.
Snap ik niet, een les auto heeft de pedalen toch aan beide kanten zitten, waarom dan wisselen van plek.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 20:24 schreef Renesite het volgende:
Ergens op een (uit verveling lees ik het) weblog
[..]
Doet de mijne ook wel eens. Dat is de style van het lesgeven. Ik leer daar juist wel van, net als iemand met 1 hand mij laat zien met zijn pedalen. Klink heel gek, maar dan kijk ik meer naar hoe hij met 1 hand de auto er in rijd dan dat ik echt zelf opletquote:Op zaterdag 31 maart 2007 20:25 schreef kokos het volgende:
[..]
Snap ik niet, een les auto heeft de pedalen toch aan beide kanten zitten, waarom dan wisselen van plek.
Nee....quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:18 schreef arjen1985 het volgende:
Maar als je net je rijbewijs hebt, en je hebt een boete thuis gekregen voor 9 km te hard.
Gaat er dan ook een punt af? (puntenrijbewijs)?
haha oke dan. Ik wist het niet zeker.quote:
Waar reed je te hard danquote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:22 schreef arjen1985 het volgende:
[..]
haha oke dan. Ik wist het niet zeker.
Want ik heb 1 maand geleden mijn rijbewijs gehaald... (ik volgde dit topic ook telkens maar poste nooit)
3e keer heb ik het gehaald.
En sinds 1 week ben ik bezit van een Seat Leon sport tdi![]()
Gelukkig niet zegquote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:18 schreef arjen1985 het volgende:
Maar als je net je rijbewijs hebt, en je hebt een boete thuis gekregen voor 9 km te hard.
Gaat er dan ook een punt af? (puntenrijbewijs)?
quote:Op zondag 1 april 2007 10:27 schreef Lennox het volgende:
Niet helemaal. Als je echt veel te hard hebt gereden, dan mag (moet) je invullen wie de bestuurder was op het moment dat je geflitst bent.
http://www.verkeershandhaving.nl/index.php?s=44&id=24quote:Wat telt mee?
Niet alle overtredingen worden meegeteld in de maatregel Beginnend Bestuurder. Het betreft alleen overtredingen waarvoor de bestuurder is staande gehouden. Flitsboetes tellen dus niet mee. Ook overtredingen die in het buitenland zijn begaan, tellen niet mee.
De overtredingen die worden geregistreerd zijn:
* bumperkleven;
* ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard/op autosnelwegen meer dan 40 km/uur te hard);
* het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer;
* veroorzaken van materiële of immateriële schade door onjuiste naleving van de verkeersregels;
* het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel.
komt omdat je heel dit topic vol lultquote:Op zondag 1 april 2007 12:25 schreef Renesite het volgende:
Ik mis reacties van mijzelf van gisteravond?
Huh, hoe bedoel je? RIS wordt verplicht? Het geld van het pakket kan ik terugkrijgen hoor, dat staat gewoon in de overeenkomst (minus uiteraard de kosten voor de lessen die ik al heb gehad plus de boekjes).quote:Op zondag 1 april 2007 16:10 schreef Renesite het volgende:
Daarom heb i een klasgenoot de tip gegeven om NU nog met rijlessen te beginnen.
Vrij lullig, maar ik denk dat je je geld kwijt bent![]()
RIS willen ze verplichten volgend jaarquote:Op zondag 1 april 2007 16:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Huh, hoe bedoel je? RIS wordt verplicht? Het geld van het pakket kan ik terugkrijgen hoor, dat staat gewoon in de overeenkomst (minus uiteraard de kosten voor de lessen die ik al heb gehad plus de boekjes).
Hmmm... ook voor de mensen die al aan het lessen waren? Want op zich is er vanaf nu tot einde van het jaar genoeg tijd om ergens anders te beginnen...quote:Op zondag 1 april 2007 16:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
RIS willen ze verplichten volgend jaar
Ik denk dat als je al lest je het niet krijgt. Het gebeurd grotendeels gefaseerd medunktquote:Op zondag 1 april 2007 16:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hmmm... ook voor de mensen die al aan het lessen waren? Want op zich is er vanaf nu tot einde van het jaar genoeg tijd om ergens anders te beginnen...
Je kan uiteraard ergens anders beginnen. Als het pas vanaf volgend jaar verplicht is denk ik dat de mensen die al bezig waren voor 1 januari 2008 gewoon nog de normale procedure volgen. Anders gaat opeens tijdens het lessen je systeem op de schop wat misschien verwarrend kan zijn. Als je nu begint met een 'normale' rijopleiding mag ik aannemen dat je gewoon voor het einde van het jaar klaar bent en je dus niets van doen hebt met die nieuwe manier van rijopleiding.quote:Op zondag 1 april 2007 16:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hmmm... ook voor de mensen die al aan het lessen waren? Want op zich is er vanaf nu tot einde van het jaar genoeg tijd om ergens anders te beginnen...
Diegene die ik het adviseerde wou anders volgend jaar beginnen. Ik zei dus dat je dat beter niet kon doen.quote:Op zondag 1 april 2007 16:39 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Je kan uiteraard ergens anders beginnen. Als het pas vanaf volgend jaar verplicht is denk ik dat de mensen die al bezig waren voor 1 januari 2008 gewoon nog de normale procedure volgen. Anders gaat opeens tijdens het lessen je systeem op de schop wat misschien verwarrend kan zijn. Als je nu begint met een 'normale' rijopleiding mag ik aannemen dat je gewoon voor het einde van het jaar klaar bent en je dus niets van doen hebt met die nieuwe manier van rijopleiding.
Oh, mja, als je inderdaad dat nieuwe systeem wil ontlopen zal je binnenkort toch wel moeten beginnen. Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op zondag 1 april 2007 16:41 schreef Renesite het volgende:
[..]
Diegene die ik het adviseerde wou anders volgend jaar beginnen. Ik zei dus dat je dat beter niet kon doen.
Tuurlijk maakt snelheid wel uit, je moet tenslotte ook aan de doorstroming denken en het CBR let daar ook op.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 17:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Gewoon, ben ik benieuwd naar aangezien de mijne zegt van niet, dat de snelheid niet uit maakt mits het niet een grote rotonde is, heb je zo'n hele grote verkeersplein dan moet hij maar wel in de 2![]()
Nou ja, later zal hij dan wel op de snelheid gaan hameren. Maar vooralsnog niets over gehoord.quote:Op zondag 1 april 2007 21:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk maakt snelheid wel uit, je moet tenslotte ook aan de doorstroming denken en het CBR let daar ook op.
Daarnaast wil je niet constant hoge toeren rijden door in z'n 1 te blijven, slecht voor het verbruik en dus ook voor de uitstoot. Ook daar let het CBR op.
Plus als het je niet zou lukken om op een rotonde naar z'n 2 te schakelen geef je ook nog eens blijk van gebrek aan voertuigcontrole, en daar let het CBR ook op.
Een rotonde in z'n 1 nemen............belachelijk!!
Weet je wel zeker dat jij je instructeur goed begrepen hebt?
Ik kan me nl. niet voorstellen dat hij/zij dit gezegd heeft.
Okee, dan heb ik een vraag voor jou.quote:Op zondag 1 april 2007 21:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nou ja, later zal hij dan wel op de snelheid gaan hameren. Maar vooralsnog niets over gehoord.
Doe ik ook voor de rest, alleen de bochten doe ik toch in de een als ik niet op tijd (voormijn gevoel) hem in de 2 krijgquote:Op zondag 1 april 2007 21:31 schreef Lennox het volgende:
Op je examen moet je gewoon goed meerijden met het verkeer. Liever paar km te hard dan als een oud oma'tje in het verkeer rondtuffen. Beetje vrachtauto's inhalen enzo doet het altijd goed.
Tja, hij zegt alleen - wanneer jij de mogelijkheid ziet om hem wél in de 2 te zetten moet jij dat doen. Kan het voor je gevoel niet? Dan maar nietquote:Op zondag 1 april 2007 21:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Okee, dan heb ik een vraag voor jou.
Hoe is het met jouw voertuigbeheersing?
Het kan namelijk ook zo zijn dat daar nog aan gewerkt moet worden en dat de instructeur daarom nu, (maar in de toekomst niet meer), jou de rust geeft om em in z'n 1 te laten.
Later zal het dan wél van je gevraagd worden om op te schakelen.
Al vind ik wel dat dit na 16 lessen allang besproken had moeten zijn.......
Hij zou je verdikkeme juist de opdracht moeten geven om het wél te doen!quote:Op zondag 1 april 2007 21:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
Tja, hij zegt alleen - wanneer jij de mogelijkheid ziet om hem wél in de 2 te zetten moet jij dat doen. Kan het voor je gevoel niet? Dan maar niet
Ik heb het al 2 keer geraagd.
Wat hij zegt klopt.quote:Op zondag 1 april 2007 21:37 schreef Lennox het volgende:
Je hoeft op de rotonde toch niet constant met 2 handen aan het stuur te zitten. Gewoon overschakelen kan wel even
Dit vind ik ook raar.quote:Op zondag 1 april 2007 21:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Doe ik ook voor de rest, alleen de bochten doe ik toch in de een als ik niet op tijd (voormijn gevoel) hem in de 2 krijg
Ik heb het ook over vanuit stilstand bij een rotonde. Als ik al snelheid heb gooi ik hem niet in zijn 1quote:Op zondag 1 april 2007 21:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dit vind ik ook raar.
Als je nog wat snelheid hebt is het juist moeilijker om naar z'n 1 te schakelen.
Naar z'n 1 schakelen gaat alleen makkelijk als je stilstaat of bijna stilstaat. (Rem je zoveel af voor een bocht?)
Als dat moeilijk gaat is dus je snelheid te hoog, als schakelen moeite kost klopt er iets niet.
2e versnelling zou juist makkelijker moeten zijn.
Wat zegt je instructeur daar van?
Deal!quote:Op zondag 1 april 2007 21:43 schreef Renesite het volgende:
Ja jezus![]()
Ik zal het morgen maar gewoon doen dan! Eens kijken wat hij zegt dat ik met 1 hand aan het stuur hang halverwege die kleine kut rotondes hier.
Ja, dat bedoel ik ook. Ik denk dat Vannelle mij niet begrijpt. Moet ik vanuit stilstand een rotonde op rijden dan laat ik hem liever eventjes in zijn 1 staan. Je hebt tegenwoordig van die hele kleintjes. Op grotere zet ik hem liever ook naar z'n 2.quote:Op zondag 1 april 2007 21:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Echt maf.... ik moet ook gelijk naar z'n 2. Bij die kleine rotondes hoop ik altijd maar dat er verder geen verkeer is, tot op heden altijd mazzel gehad
quote:03 april: PeeJie, Emmeloord, 09:50 (auto)
Ah, okee.quote:Op zondag 1 april 2007 21:47 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik heb het ook over vanuit stilstand bij een rotonde. Als ik al snelheid heb gooi ik hem niet in zijn 1![]()
Dat opschakelen is bij een hele kleine rotonde gewoon niet makkelijkquote:Op zondag 1 april 2007 21:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ah, okee.
Ik ging er van uit dat je aan kwam rijden en terug moest schakelen. Vanuit stilstand begin je uiteraard in z'n 1 maar dan moet er kort daarna ook opgeschakeld worden!
De 1 is om vanuit stilstand weg te komen, op zeer lage snelheid te blijven rijden en voor evt. bijzondere verrichtingen.
Als je in normaal verkeer zit blijf je niet in z'n 1 rijden.
Ik lees dit pas na het plaatsen van mijn vorige reaktie.quote:Op zondag 1 april 2007 21:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik ook. Ik denk dat Vannelle mij niet begrijpt. Moet ik vanuit stilstand een rotonde op rijden dan laat [color=red]ik[/color] hem liever eventjes in zijn 1 staan. Je hebt tegenwoordig van die hele kleintjes. Op grotere zet ik hem liever ook naar z'n 2.
Moet je op zo'n kleine rotonde ook es proberen joh.quote:Op zondag 1 april 2007 21:54 schreef Renesite het volgende:
[..]
In het normale verkeer ben ik zó uit de 1Ook als ik in de buurt weg rijd, gelijk naar de 2
![]()
Ja, nadat ik vroeg "Moet ik hem niet in zijn 2 zetten"quote:Op zondag 1 april 2007 21:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik lees dit pas na het plaatsen van mijn vorige reaktie.
Ik begrijp je wel nu, maar ik blijf er bij dat de 1 er voor is om uit stilstand weg te komen en dat er daarna gewoon opgeschakeld wordt. Hoe klein de rotonde ook is.
Maar zoals ik het nu lees is het dus je eigen keuze?
We zijn nu al weer verder met het zijdelings kijken (een les alleen maar snelweg) op deze manier zal het ook wel makkelijker gaanquote:Op zondag 1 april 2007 21:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Moet je op zo'n kleine rotonde ook es proberen joh.
Lukt het niet? Jammer dan, volgende keer beter.
Maar uiteindelijk wordt het wel van je gevraagd dus begin het vast te proberen.
In het normale verkeer kost het je geen moeite zeg je, dus hier lukt het ook wel.
Dit is nog bij mij zo. Voertuigbeheersing is nog niet helemaal perfectquote:Op zondag 1 april 2007 21:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Okee, dan heb ik een vraag voor jou.
Hoe is het met jouw voertuigbeheersing?
Het kan namelijk ook zo zijn dat daar nog aan gewerkt moet worden en dat de instructeur daarom nu, (maar in de toekomst niet meer), jou de rust geeft om em in z'n 1 te laten.
Ik begin hier een beetje een naar gevoel van te krijgen.quote:Op zondag 1 april 2007 22:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, nadat ik vroeg "Moet ik hem niet in zijn 2 zetten"
Hij zegt dan dat wanneer ik daar tijd voor heb (kijken enzo moet eerst er goed in zitten natuurlijk) ik dat moet doen, maar dat het niet perse moet.
[..]
Alleen maar snelweg en dan alleen maar zijdelings kijken?quote:Op zondag 1 april 2007 22:00 schreef Renesite het volgende:
We zijn nu al weer verder met het zijdelings kijken (een les alleen maar snelweg) op deze manier zal het ook wel makkelijker gaan![]()
En anderen zeggen dat ik snel ga.quote:Op zondag 1 april 2007 22:15 schreef hardcorebass het volgende:
Renesite, wat jij nog doet na 16 lessen klopt gewoon totaal niet.
Ik heb vanaf het begin af aan al in zijn 2 rotonde moeten rijden. Als ik stil sta voor een rotonde zet ik hem ook in zijn 1 (duh) maar op de rotonde schakel ik meteen over naar 2, je moet namelijk met het verkeer meekunnen.
En als er dan nog een fietser op de rotonde voorrang heeft stop je gewoon even en zet je hem weer in zijn 1, makkelijk zat toch.
Jij hebt volgens mij echt geen goede instructeur
Jij moet gewoon blijven kijken waar je rijdt, het schakelen doe je zonder er naar te kijken. Je weet toch waar de versnellingen zitten?quote:Op zondag 1 april 2007 22:08 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Dit is nog bij mij zo. Voertuigbeheersing is nog niet helemaal perfect. Afgelopen les ging ik (vanuit stilstand) een rotonde op en schakelde toen (uit mezelf) door naar 2, maar ik ging toen een beetje slingeren. Zei ze dat ik daar nog maar eventjes mee moet wachten
![]()
![]()
Ik heb geen zin om dat allemaal te gaan vertellen, maar ik heb een les al verloren doordat de man een nieuwe auto kreeg. Ik heb altijd al wat moeite gehad met de hellingproef en het optrekken. Verder ben ik iemand die vroeg om gefaseerd die dingen te doen. Ik leer meer door veel te weten maar dan voornamelijk herhaling te doen. Dus ik heb al heel wat geleerd maar door de herhalingen te doen leer ik het zelf beter.quote:Op zondag 1 april 2007 22:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik begin hier een beetje een naar gevoel van te krijgen.
Je hebt 16 lessen gehad, je voertuigbeheersing is nog niet zo dat je op een rotonde kan of hoeft te schakelen maar je moet wél kijken? Kijken, waar je nét mee begonnen bent? En sinds wanneer moet je eerder leren kijken dan het voertuig beheersen vraag ik me af.....
What the fuck hebben jullie al die uren er voor gedaan????
Die les hoef ik niet. Ik zeg zijdelings kijken omdat dat op een rotonde belangrijk is. Ik heb natuurlijk alles van het kijken al gehad.quote:Alleen maar snelweg en dan alleen maar zijdelings kijken?
Is jou al verteld dat kijken inhoudt: binnenspiegel, buitenspiegel, schouder (dode hoek)?
Dat kijken is een compleet verhaal, alleen een stukje aanwennen is de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord.
Waarom?
Omdat dat als je dat eenmaal onder de knie hebt en gewend bent het weer veranderd. Doe het dan in 1x goed denk ik dan.
Nog 1 vraagje,
Gezien het trage tempo en de manier waarop jou dingen geleerd worden, heb jij iets medisch waardoor de manier van aanpak te verklaren is of zit je gewoon bij een kutrijschool?
Als het geen medische reden heeft bied ik je aan om eens een les bij mij te nemen. Gratis. En zonder de naam van mijn rijschool te noemen dus geen spam.
Ik ben gewoon zwaar benieuwd hoe het nou zit, ik kan er ook van leren.
Als er wel een medische reden is neem ik ff afstand, dan zal de instructeur zijn/haar redenen wel hebben.
waar jou instructeur mee bezig is klopt gewoon niet, jou voertuigcontrole is nog niet goed (leid ik af aan wat je zelf zegt) en je moet al bijzondere verrichtingen doen? beetje vreemd lijkt mij.quote:Op zondag 1 april 2007 22:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
En anderen zeggen dat ik snel ga.
Iedereen doet gewoon zijn les geven anders. Ik ben nu dus al met de bijzondere verrichtingen bezig met les 16.
Ik zie dat Crazykill de spijker op zijn kop slaat. De mijne is nu bezig de kijkbeheersing af te sluiten. Daarna komt het sneller heen en weer kijken en dergelijke.
Dat is dan iets wat hij dan niet door heeft (die naar zijn 2 schakelen) Ik heb het nu een aantal lessen niet gevraagd. Misschien maar eens doen dan.quote:Op zondag 1 april 2007 22:30 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
waar jou instructeur mee bezig is klopt gewoon niet, jou voertuigcontrole is nog niet goed (leid ik af aan wat je zelf zegt) en je moet al bijzondere verrichtingen doen? beetje vreemd lijkt mij.
Ik doe sinds les 10 ofzo al bijzondere verrichtingen, ik ben gewoon een snellere leerling dan gemiddeld.
Godnondedjuu, bij les 2 of 3 zou je iig al de hellingproef moeten hebben gehad zodat je weet hoe je met de koppeling moet werken.quote:Op zondag 1 april 2007 22:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik ben nu dus al met de bijzondere verrichtingen bezig met les 16.
so what dat je een les 'gemist' hebt omdat die vent een nieuwe auto kreeg? heeft er niets mee te maken joh.quote:Op zondag 1 april 2007 22:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om dat allemaal te gaan vertellen, maar ik heb een les al verloren doordat de man een nieuwe auto kreeg. Ik heb altijd al wat moeite gehad met de hellingproef en het optrekken. Verder ben ik iemand die vroeg om gefaseerd die dingen te doen. Ik leer meer door veel te weten maar dan voornamelijk herhaling te doen. Dus ik heb al heel wat geleerd maar door de herhalingen te doen leer ik het zelf beter.
[..]
Die les hoef ik niet. Ik zeg zijdelings kijken omdat dat op een rotonde belangrijk is. Ik heb natuurlijk alles van het kijken al gehad.
Ik wil het je wel eventjes uitleggen. Via PM of MSN oid?
Je moet ook naar de leerling kijken die je voor je hebt. Als die aangeeft dat hij gewoon door veel herhaling meer leert dan door het in 1 les te doen en het nooit meer te doen (ik noem het 3 keer keren etc) dan moet je het eigenlijk ook op die manier doen.
En dat doet mijn instucteur heel goed
msn pleasequote:Op zondag 1 april 2007 22:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik wil het je wel eventjes uitleggen. Via PM of MSN oid?
Ja, alleen was ik het opeeeens kwijt, dus wijdden we daar weer een les aan... je mag het allemaal van mij negatief zien, maar dit snap je dan weer niet denk ik. Hij heeft een nieuwe auto gekregen. Die auto reageerde weer anders. Hij vond dat hij wat te veel is gaan afslaan. Had ik je al verteld dan dat in die 3 lessen ik dat pas klaar hadquote:Op zondag 1 april 2007 22:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Godnondedjuu, bij les 2 of 3 zou je iig al de hellingproef moeten hebben gehad zodat je weet hoe je met de koppeling moet werken.
Dat deden wij ook op de helling (stilzetten met koppeling, dát punt zoeken) En achter de auto wegrijden deden we dus ook al vrij snel...quote:Bij achteruit inparkeren (hetzij in een vak, hetzij fileparkeren) leer je ook de koppeling te beheersen en de afmetingen van het voertuig te kennen.
Ik bedoel met bijzondere verrichtingen dus het inparkeren en het verkeersplein. Ik was daar niet helemaal duidelijk in: Toegegeven.quote:Als ik pas bij les 16 zou beginnen met bijzondere verrichtingen werd ik langs alle kanten afgemaakt denk ik.....
Hij denkt er duidelijk anders overquote:En "kijkbeheersing afsluiten"
Wat is dát nou weer voor flauwekul?
Dat is pas op het laatst! Je hebt de auto nog niet eens onder controle (edit: vloek verwijderd) maar voor de rest........je kijkt goed.
quote:Kun je op een rotonde schakelen? Nee Joh, als je je daar al druk over kan maken
Bijzondere verrichtingen? Nee
Lessen gehad: 16...........teeeeering..............
Bij RIS is de hellingproef pas script 26, er stond me iets van bij dat jouw instructeur daar ook mee kon werken, renesite? Koppeling is een van de eerste scripts, maar los van de hellingproef.quote:Op zondag 1 april 2007 22:34 schreef vannelle het volgende:
Godnondedjuu, bij les 2 of 3 zou je iig al de hellingproef moeten hebben gehad zodat je weet hoe je met de koppeling moet werken.
Het quoten is een beetje een zootje geworden dus ga ik niet inhoudelijk op elke quote in.quote:Op zondag 1 april 2007 22:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, alleen was ik het opeeeens kwijt, dus wijdden we daar weer een les aan... je mag het allemaal van mij negatief zien, maar dit snap je dan weer niet denk ik. Hij heeft een nieuwe auto gekregen. Die auto reageerde weer anders. Hij vond dat hij wat te veel is gaan afslaan. Had ik je al verteld dan dat in die 3 lessen ik dat pas klaar had!!!
Weet je wel hoe vaak de hellingproef voorkomt in het dagelijks verkeer?
[..]
Dat deden wij ook op de helling (stilzetten met koppeling, dát punt zoeken) En achter de auto wegrijden deden we dus ook al vrij snel...
[..]
Ik bedoel met bijzondere verrichtingen dus het inparkeren en het verkeersplein. Ik was daar niet helemaal duidelijk in: Toegegeven.
[..]
Hij denkt er duidelijk anders over
[..]
Ja, maar dat komt door de spanning gewoon denk ik. Ik zat gewoon te klooien met de versnellingspook.quote:Op zondag 1 april 2007 22:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij moet gewoon blijven kijken waar je rijdt, het schakelen doe je zonder er naar te kijken. Je weet toch waar de versnellingen zitten?
Hoiquote:Op zondag 1 april 2007 23:34 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Ja, maar dat komt door de spanning gewoon denk ik. Ik zat gewoon te klooien met de versnellingspook.
Zelfde was ook met de hellingproef gebeurd (had ik al eerder in deze topic getikt), op een afgelegen plekje ging het perfect (2 keertjes gedaan achter elkaar) , maar toen daarna op een drukke helling liet ik de motor afslaan.Zenuwen ofzo...
![]()
Welcome to the clubquote:Op zondag 1 april 2007 23:54 schreef Turbo_Diesel het volgende:
kijken is bij mij nog een probleem
ging relaxt zeg. heel de snelweg 110-120 gereden, alleen ergens wegwerkzaamheden en moest daar 70quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:14 schreef jorienvdherik het volgende:
Morgen eerste lange rit eigenlijk. van rotterdam naar heteren. ben benieuwd
quote:Op maandag 2 april 2007 15:55 schreef Renesite het volgende:
Oh!
Men had wel gelijk, naar zijn 2 in de rotonde is zo gedaanMaar is het bruikbaar?
De eerste keer:
"Ja, je mag hem wel in de 2 zetten, maar zie je dát wel?"
Godverauto's boven op de rem op een rotonde wegens een rolstoelbejaarde.
Well done.
De volgende keer, had ik zo gedaan, geen punt. Alleen door het ondertussen ook nog praten half rond gegaan in plaats van 3 kwartDus de rotonde erna uit eigen initiatief maar 3 kwart gedaan. Ach, hij vond het wel grappig. En het is no big deal. ik kan het dus ook wel
![]()
Eh, mja, je zegt in dat topic dat je pas heel laat naar links kon kijken omdat er een huis in de weg stond, dus misschien zag de fietser jou ook niet?quote:Op maandag 2 april 2007 16:42 schreef immortalsean het volgende:
gare oude gast...
net bijna een fietser van z'n sokken gereden ... ik had gewoon voorrang.
quote:Op maandag 2 april 2007 16:45 schreef immortalsean het volgende:
[..]
heul niet! ... wel is het zo dat in woonerfen (dus geen 30km zones) er geen voorrangsregels gelden, en je het dus onderling moet oplossen ... maar dat was hier dus niet het geval.
zou iemand die hier verstand van heeft (vannelle?quote:Op maandag 2 april 2007 16:49 schreef simmu het volgende:
[..]
in een woonerf hebben voetgangers toch altijd voorrang? (en daarna fietsers, en daarna pas auto's)
nah nee, links kon ik goed zien, en ik had die fietser ook al lang gezien (toen 'ie nog netjes aan de rechter kant van zijn weg zat) ... maar ik moest rechts de straat in kunnen zien, waar dus een huis het zicht enigszins blokkeerde, om eventueel daar voorrang te geven ... daardoor had ik niet/laat gezien dat die fietser(van links) gewoon geen voorrang gaf.quote:Op maandag 2 april 2007 17:19 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Eh, mja, je zegt in dat topic dat je pas heel laat naar links kon kijken omdat er een huis in de weg stond, dus misschien zag de fietser jou ook niet?
Ik ben dan niet vannelle, maar ik heb wel een ANWB boek uit mijn hoofd geleerd.quote:Op maandag 2 april 2007 17:21 schreef immortalsean het volgende:
ik had het net in een ander topic over voorrangsregels:
zou iemand die hier verstand van heeft (vannelle?), misschien het kunnen verduidelijken?
Ah.quote:Op maandag 2 april 2007 17:23 schreef immortalsean het volgende:
nah nee, links kon ik goed zien, en ik had die fietser ook al lang gezien (toen 'ie nog netjes aan de rechter kant van zijn weg zat) ... maar ik moest rechts de straat in kunnen zien, waar dus een huis het zicht enigszins blokkeerde, om eventueel daar voorrang te geven ... daardoor had ik niet/laat gezien dat die fietser(van links) gewoon geen voorrang gaf.
Zo denk ik ook altijd als ik fietsquote:Op maandag 2 april 2007 17:25 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ah.
Dan was het een gevalletje 'ik krijg lekker toch altijd voorrang op dit kruispunt omdat automobilisten bang zijn mij omver te rijden, dus ik fiets gewoon lekker door'.
naja, m'n rij-instructeur, heeft altijd tegen me gezegd, van als je het vermoeden hebt dat iemand geen voorrang geeft, gewoon rustig doorrollen, zonder dat je ongelukken veroorzaakt, maar laat ze wel ff schrikken/ weten dat ze fout zitten.quote:Op maandag 2 april 2007 17:25 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ah.
Dan was het een gevalletje 'ik krijg lekker toch altijd voorrang op dit kruispunt omdat automobilisten bang zijn mij omver te rijden, dus ik fiets gewoon lekker door'.
Nee. Kijken om je heen, dingen zien wat er gebeurd (ik keek wel bij mijn schouder, maar opeens een auto boven op de rem.quote:Op maandag 2 april 2007 16:07 schreef Twisted_Logic het volgende:
Renesite, kijk jij met schakelen? Zo ja, dan moet je dat echt snel afleren.
quote:Op maandag 2 april 2007 17:21 schreef immortalsean het volgende:
ik had het net in een ander topic over voorrangsregels:
[..]
[..]
zou iemand die hier verstand van heeft (vannelle?), misschien het kunnen verduidelijken?
Dit is een van de drie afwijkende regels wat betreft een erf. Voor de rest blijven de gewone verkeersregels van toepassing.quote:Artikel 44.
Voetgangers mogen wegen gelegen binnen een erf over de volle breedte gebruiken.
Dat zeg ikquote:Op maandag 2 april 2007 19:40 schreef Ridocar het volgende:
Dit is een van de drie afwijkende regels wat betreft een erf. Voor de rest blijven de gewone verkeersregels van toepassing.
Volgens mij heeft diegene die je dat verteld heeft er vaag iets over gehoord ofzoquote:Op maandag 2 april 2007 20:06 schreef Demius het volgende:
Weet iemand de procedure voor versneld aanvragen? Ik hoorde dat je dan voor 2 uur naar het gemeentehuis moet gaan, kan iemand dit bevestigen?
als je een spoedaanvraag doet, moet die voor 2 uur binnen zijn op het gemeentehuis, als je het daarna aanvraagt is het geen spoedaanvraag.quote:Op maandag 2 april 2007 20:11 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Volgens mij heeft diegene die je dat verteld heeft er vaag iets over gehoord ofzo![]()
Voor 14.00 naar het gemeentehuis gaan wordt afgeraden, omdat je gegevens 'er dan nog niet zijn'. Ik geloof dat je een probleem hebt als je 's middags examen doet, want dan zou je pas de volgende dag je rijbewijs kunnen aanvragen.![]()
Maar als je gegevens er zijn, doe je gewoon een aanvraag, en je zegt dat je een spoedaanvraag wilt doen, dat is de hele procedure. En je betaalt 40 euro extra natuurlijk![]()
Zie je wel?quote:Op maandag 2 april 2007 15:55 schreef Renesite het volgende:
Oh!
Men had wel gelijk, naar zijn 2 in de rotonde is zo gedaanMaar is het bruikbaar?
Tja, piece of cake. Maar ik blijf erbij dat die rotondes bij mij in de buurt minimale grote zijn.quote:Op maandag 2 april 2007 23:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zie je wel?
En het is zeer zeker bruikbaar, je maakt minder toeren dus voor jou is het rustiger, je snelheid is beter, 2e versnelling is niet zo "zenuwachtig" op het gaspedaal als de 1e......
Maarreuh........goed dat je het gedaan hebt!
quote:Op dinsdag 3 april 2007 00:33 schreef vannelle het volgende:
En ík blijf er bij dat de 1 niet is om in te blijven rijden, hoe klein de rotonde ook is.
In z'n 2 kun je ook langzaam rijden.....
Het zal wel komen, maar na 20+ lessen zou het er al moeten zijn joh.
Denk er eens over na: opschakelen op een rotonde hoefde nooit, terwijl het wel wenselijk is.
Je probeert het en het gaat nog ook! En dat na advies van een kale, lelijke vent op internet.
Van je eigen instructeur had je het eerder moeten kunnen verwachten toch?
Ik heb echt het idee dat jouw instructeur te makkelijk is, en dat kost jou extra lessen en geld. Zonde.
Mocht ik het fout hebben (denk het niet) dan bij deze alvast mijn excuses aan je instructeur.
Haha, ok, dan heb ik er vaag iets over gehoordquote:Op maandag 2 april 2007 22:16 schreef gothic-blackie het volgende:
als je een spoedaanvraag doet, moet die voor 2 uur binnen zijn op het gemeentehuis, als je het daarna aanvraagt is het geen spoedaanvraag.
Dan kun je toch dinsdag morgen naar het gemeentekantoor? Aangezien die op maandag middag gesloten is..!quote:Op dinsdag 3 april 2007 09:30 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Haha, ok, dan heb ik er vaag iets over gehoord![]()
Maar stel dat je op maandag om 4 uur de aanvraag doet, kunnen ze dan niet doen alsof je 'm op dinsdag voor 2 uur hebt gedaan zodat je woensdag je rijbewijs hebt? In plaats van zeer ambtenaarlijk zeggen 'helaas, na 2 uur, dus wacht maar 5 dagen'?
ben op me werkquote:
Zit er financieel nog niet inquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:23 schreef Houniet het volgende:
[..]
ben op me werkkoop een wagen
dan gaan we meeten
![]()
bedanktquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:49 schreef matthendriks het volgende:
Geldt toch alleen voor mensen van vóór 1980 o.i.d.?
Al in bezit van rijbewijs A of B?
Voor mensen die in het bezit zijn van een geldig rijbewijs A of B verandert er niets. Met een geldig rijbewijs A of B mag je in Nederland namelijk een bromfiets, snorfiets of brommobiel besturen.
Ging over mensen zonder rijbewijs... Die regeling vervalt:
Vrijstellingsregeling vervalt
Vanaf de ingangsdatum vervalt voor mensen die geboren zijn vóór 1 juni 1980 de vrijstelling voor het bromfiets theorie-examen. Zij zullen, net als iedereen, het theorie-examen voor het bromfietsrijbewijs met succes moeten afleggen. Mensen die zijn geboren voor 1 juni 1980 kunnen echter tot 1 oktober 2006 nog wel het bromfietscertificaat aanvragen bij het postkantoor of het CBR, zonder dat ze een examen moeten afleggen.
Ja dat is alweer een tijdje terugquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:39 schreef Houniet het volgende:
wat gaat dat hard, weet nog wel toen je je cerfiticaat haalde voor je brommert
Succesquote:Op dinsdag 3 april 2007 15:39 schreef B_BOY het volgende:
vandaag proefexamen net gezakt.
morge voor uyt eggie
spannend.
Ehm, nee, geen tips. En wat is je doel, theorie halen of er ook daadwerkelijk iets van weten?quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:53 schreef Game_Error het volgende:
ik heb morgen theorie en ken er nog geen drol van, iedere keer bij et oefen examen haal ik 6 fout ofzo... heel irritant. iemand nog tips om dit te leren binnen de tijd? zodat ik zeker 6 fout of minder haal op het examen?
Nu begrijp ik ook gelijk waarom er altijd zoveel zakkenquote:Op dinsdag 3 april 2007 22:53 schreef Game_Error het volgende:
ik heb morgen theorie en ken er nog geen drol van, iedere keer bij et oefen examen haal ik 6 fout ofzo... heel irritant. iemand nog tips om dit te leren binnen de tijd? zodat ik zeker 6 fout of minder haal op het examen?
en nu helemaal niet meerquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:24 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nu begrijp ik ook gelijk waarom er altijd zoveel zakken
Maak nog wat oefenexamens, een heel boek leren hoeft nu och geen nut meer.
Die een meer maakt ook niet meer uitquote:Op woensdag 4 april 2007 10:37 schreef Alcarin het volgende:
Ik hoop bijna dat Game_Error het niet haalt...![]()
Zou niet echt goed zijn, niets weten en toch de weg op mogen![]()
Net of jij na 3 mnd rijbewijs al die regeltjes nog kentquote:Op woensdag 4 april 2007 10:37 schreef Alcarin het volgende:
Ik hoop bijna dat Game_Error het niet haalt...![]()
Zou niet echt goed zijn, niets weten en toch de weg op mogen![]()
Hmmm, ik hoop toch wel dat mensen zeg maar het eerste jaar nog enig idee hebben waar ze mee bezig zijnquote:Op woensdag 4 april 2007 11:23 schreef hoppla het volgende:
[..]
Die een meer maakt ook niet meer uitals je kijkt naar de theoretisch kennis van automoblisten
Ik ken al die regeltjes nog ja, als ik het leer vergeet ik het nooit meer. Ik heb nu 4 maanden geleden oid mijn theorie gedaan, en ik weet het nog steeds. En ik ben ook niet van plan om het ooit weer te vergeten. Desnoods leer ik elk jaar dat boek weer even uit mijn hoofd. Al is het maar om mijn ouders terecht te kunnen wijzen ("je mag hier 80 hoor, we zijn buiten de bebouwde kom...kijk maar, voorrangsborden na de kruising!")quote:Op woensdag 4 april 2007 11:24 schreef Lennox het volgende:
Net of jij na 3 mnd rijbewijs al die regeltjes nog kent
Tram voorrang hier, verkeersregelaar daar. Dat is allemaal zo weg hoor
Ja, ok, hoe zwaar een aanhangwagen mag zijn met een bepaald bouwjaar, dat soort dingen zijn nou niet echt van levensbelang inderdaadquote:Op woensdag 4 april 2007 12:14 schreef Twisted_Logic het volgende:
Achja voorangs regels en vekeersborden moet je gewoon weten, maar sommige dingen hoef je echt niet te uit je hoofd te weten.
jammer jongensquote:Op woensdag 4 april 2007 10:37 schreef Alcarin het volgende:
Ik hoop bijna dat Game_Error het niet haalt...![]()
Zou niet echt goed zijn, niets weten en toch de weg op mogen![]()
En dan willen ze het examen nog verder versimpelenquote:Op woensdag 4 april 2007 13:02 schreef Game_Error het volgende:
[..]
jammer jongensnachtwerk helpt errug goed
2 foutjes![]()
echt hequote:Op woensdag 4 april 2007 13:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En dan willen ze het examen nog verder versimpelen
Fiets?quote:Op woensdag 4 april 2007 12:53 schreef -Menn0- het volgende:
Ik ga binnekort waarschijnlijk beginnen met rijles op zo'n ding met maar 2 wielen
net gezakt op 1 foutje teveel. die rij-examinator oko zo van ja je reed best goed maarja twas net niet onvoldoende gweoon vier lesjes nemen en dan nog een keer doen en dan feliciteer ik jou met een dikke goed.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:39 schreef B_BOY het volgende:
vandaag proefexamen net gezakt.
morge voor uyt eggie
spannend.
Jammer. Wel beetje standaard verhaaltje na, maar goed, hopelijk is je duidelijk gemaakt wat je fout deed (en niet alleen maar 'je keek niet goed') zodat je er tenminste nog iets mee kan.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:24 schreef B_BOY het volgende:
[..]
net gezakt op 1 foutje teveel. die rij-examinator oko zo van ja je reed best goed maarja twas net niet onvoldoende gweoon vier lesjes nemen en dan nog een keer doen en dan feliciteer ik jou met een dikke goed.
een examen kost twee honderd euro iemands spiegel eraf rijden het zelfde en een klein krasje al gauw het dubbele. wat betaal je dus leiver?quote:Op woensdag 4 april 2007 13:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind dat eigenlijk zo'n kulargument he, het enige dat je dan blijkbaar mist is ervaring, om iemand daarvoor op kosten te jagen vind ik een beetje bluh.
Ik betaal liever niet nodeloos aan het CBR. En mijn indruk van die organisatie is niet al te best. Examinatoren die je vooral aan te moedigen 50 te rijden in wijken waar je 30 mag, 'want die zones zijn maar onzin', lui die je laten zakken op redenen waar je niks mee kan. 'Nog een paar lesjes en je rijdt heel goed' lijkt mij een kulargument om iemand te laten zakken als er verder niks verkeerd is gegaan.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:48 schreef B_BOY het volgende:
[..]
een examen kost twee honderd euro iemands spiegel eraf rijden het zelfde en een klein krasje al gauw het dubbele. wat betaal je dus leiver?
Volgens mij heb je dat met je 1e situatie goed ja. Jij wachten op auto B want jij komt eigenlijk niet van de voorrangsweg, je draait de voorrangsweg op die auto B ook op draait, echter gaat die korte bocht voor. Eigenlijk hetzelfde verhaal met situatie 2 met de fietser. Je rijd beiden op dezelfde weg en de fietser wil rechtdoor en jij afslaan, de fietser mag dan voor. Wel een kwestie van goed kijken inderdaad. Ook hier rij je nog niet op de voorrangsweg maar ben je van plan de voorrangsweg op te rijden.quote:Op woensdag 4 april 2007 14:24 schreef matthendriks het volgende:
Morgen examen...![]()
Maar, er zit nog één ding mij dwars: Ik kom vaak langs een kruispunt bij mij in de buurt en merk dat de automobilisten daar verschillende regels toepassen... Zou natuurlijk sneu zijn als ik daardoor zak. Daarom post ik de situatie hier even (let niet op mijn überpaintskilzz)
[afbeelding]
Goed. Ik ben Auto A en die grijze vlakken zijn de stoep / middenberm.
In situatie 1 wil ik mijn pijl naar links volgen. Ik stel mij links op, zodat tegenliggers kunnen snijden. Hier kan dat omdat er ruimte zat is en er verder geen belettering is op het wegdek.
Moet ik Auto B die daar de voorrangsweg op wil gaan voor laten gaan? Mijn gedachte zegt ja: Korte bocht voor lange bocht. Maar als ik daar kom rijden de auto's uit het midden gewoon door. Ze gaan dus voor Auto B.
Waarschijnlijk omdat zij al op de voorrangsweg zitten? En dus voorrang hebben, aangezien Auto B haaietanden heeft.
Weet iemand dat?
Hetzelfde geldt voor Auto A met Fietser C.
Je zou zeggen rechtdoorgaand voor afslaand verkeer. Maar beiden hebben haaietanden, en tegen de tijd dat de auto bij de fietsoversteekplaats is, staat / rijdt de auto recht, dus zit hij op de voorrangsweg. En dan heeft de fietser haaietanden en moet dus wachten...
Alvast bedankt! (Knaagt behoorlijk)
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 4 april 2007 16:04 schreef Demius het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
GEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALD
In beide gevallen moet je wachten.quote:Op woensdag 4 april 2007 14:24 schreef matthendriks het volgende:
[situatievraag]
Dank je wel voor je duidelijk uitlegquote:Op woensdag 4 april 2007 19:48 schreef Ridocar het volgende:
Spoedcursussen zijn wel goed, mits er ook tijd aan theorie wordt gespendeerd. Meerdere uren aan elkaar is makkelijker, omdat de instructeur je dan verder kan laten rijden. (grotere actieradius) Ook hoef je maar 1 keer het eerste kwartier te spenderen met het wennen aan de auto. Let er wel op dat je niet meer dan 3 á 4 uur achter elkaar rijdt, anders zak je in.
(ik les nu zelf in blokken van 2 en 4 uur)
Belangrijkquote:Op woensdag 4 april 2007 20:41 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Net ff gelest.
Ging deze keer super goed
Inzicht was dik in orde!![]()
De meningen zijn er over verdeelt (quote:Op woensdag 4 april 2007 19:34 schreef Ewaldus het volgende:
Ik heb wat gezocht op fok maar kon niet echt antwoord op mijn vraag vinden.
Ik wil hier in Groningen een spoedcursus gaan volgen bij ANWB, Oosterpoort of Van der Heide. Je plant op de eerst dag al je examen in en gaat dan in 2,3,4 of 5 weken heel veel rijden. 25 lessen van 60 minuten bijvoorbeeld en dan op sommige dagen dus dubbele/driedubbele lessen.
Maar zitten hier ook nadelen aan? Leer je het minder goed? Hoe zijn de slaag-kansen tegen over normale lessen enz. ?
ja ik weet dat je na het lessen pas leert rijden, maar moet je wel eerst roze papiertje/-kaartje hebben hequote:Op woensdag 4 april 2007 22:25 schreef Renesite het volgende:
[..]
De meningen zijn er over verdeelt (! ) Maar ik vind van der heide wel geschikt. Meer omdat er ook een hele boel aan díe kant van de stad rijden.
Verder weet ik het niet.
Oh, wel als tip, ervaring doe je pas na rijlessen op, vooral met snelcursussen
Verveel je je ofzoquote:Op donderdag 5 april 2007 05:14 schreef JackHerrer het volgende:
Echte mannen hebben papiertje....
Van der Heidequote:Op woensdag 4 april 2007 23:00 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
ja ik weet dat je na het lessen pas leert rijden, maar moet je wel eerst roze papiertje/-kaartje hebben he
Maar om die te halen zoek ik dus een geschikte rijschool. Heb zelf zee van tijd komende periode dus dat is het probleem niet. Van der Heide heeft wel mooie tarieven én mooie percentages..
Waar rijd je zelf bij?
Lekker subjectief dusquote:
Ik vind het bevallen, anderen hebben nog wat op mijn eigen rijinstructeur zij lesgeven aan te merken, maar persoonlijk vind ik het wel lekkerquote:Op donderdag 5 april 2007 08:14 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
Lekker subjectief dus![]()
Maar bevalt enzo? Dan wil ik even bellen... Heb jij losse lessen of een pakket? Welke auto rijd je? (dan kijk ik wat beter uit met het oversteken![]()
Mag ik je aanraken?quote:Op donderdag 5 april 2007 05:14 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Echte mannen hebben papiertje....
quote:Op donderdag 5 april 2007 09:02 schreef matthendriks het volgende:
Geslaaaaagd!
Totaal geen opmerkingen, zelfs een complimentje...
Was in het begin wel even nerveus omdat ik een andere examinator kreeg. En dan nog wel het hoofd van de rijopleidingen CBR Leiden. Maargoed, uiteindelijk ging alles vanzelf.
Optrekken vind ik nogsteeds niet fijn.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:55 schreef Lakai het volgende:
ik heb vandaag mijn 2e x in de rijles gezeten (=de 4 en de 5 les)
ik word echt opgenaaid door stoplichten![]()
Dan wordt het groen en dan heb ik zo iets van AAAARGH ik moet wegrijden!!!
en dan wil ik wel eens te snel de koppeling omhoog laten komen...
verder ging het wel prima.....maar straten met veel zijstraten zijn ook vervelend.....
Alles went. Uiteindelijk denk je er niet meer bij naquote:Op donderdag 5 april 2007 13:34 schreef Renesite het volgende:
Optrekken vind ik nogsteeds niet fijn.
totdat je in een benzinewagen rijdtquote:Op donderdag 5 april 2007 14:38 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Alles went. Uiteindelijk denk je er niet meer bij na![]()
Optrekken vind ik wel leuk..Vanaf stilstand lekker de toeren in jagenquote:Op donderdag 5 april 2007 13:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Optrekken vind ik nogsteeds niet fijn.
Ik trap altijd te weinig gas bijquote:Op donderdag 5 april 2007 14:54 schreef Turbo_Diesel het volgende:
[..]
Optrekken vind ik wel leuk..Vanaf stilstand lekker de toeren in jagen![]()
![]()
O fuckquote:Op donderdag 5 april 2007 15:00 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vanaf vandaag mag ik officieel de Nederlandse wegen onveilig gaan maken! Pasje in de pockettttttttt
aftrekken daarentegenquote:Op donderdag 5 april 2007 13:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Optrekken vind ik nogsteeds niet fijn.
quote:Op donderdag 5 april 2007 13:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Optrekken vind ik nogsteeds niet fijn.
Je hebt toch twee handen?quote:Op donderdag 5 april 2007 15:17 schreef Lakai het volgende:
als je ook een rotonde oprijdt vanuit stilstand dan moet je op de rotonde doorschakelen naar 2e versnelling.....dat kanook nog wel eens lastig zijn met die bocht en schakelen enz....
!!!!!quote:Op donderdag 5 april 2007 15:17 schreef Lakai het volgende:
als je ook een rotonde oprijdt vanuit stilstand dan moet je op de rotonde doorschakelen naar 2e versnelling.....dat kanook nog wel eens lastig zijn met die bocht en schakelen enz....
Daarom ben ik zo blij dat ik op benzine start. Dan heb ik daar straks in elk geval geen last van.quote:Op donderdag 5 april 2007 14:49 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
totdat je in een benzinewagen rijdtheb me auto nog vaker laten af slaan dan de leswagen, terwijl ik toch echt nog niet zoveel heb gereden als de rijlessen
quote:Op donderdag 5 april 2007 22:32 schreef imago het volgende:
En als hij zei "Je moet nu naar rechts" dan dacht ik dat ik ook meteen moest. Niet "Je moet nu gaan kijken of je over niemand heen gaat rijden en als alles vrij is mag je naar rechts gaan". Ik moet nog even wennen aan dat rijlestaaltje denk ik![]()
Nouja, het was de eerste keer dat ik ooit in een auto reed, weet ik veel hoe zo'n les gaat. Het was ook niet zo dat we vantevoren besproken hebben wat je in bepaalde situaties moest doen, en hoe hij dat zou aangeven. Gewoon hup rijden en hopen dat je snapt wat die vent bedoelt. Voorbeeldje: "Nu moet je een stukje achteruit rijden"- dus ik achteruit. Zegt ie "Dat was veel te hard, achteruit rijden moet langzaam!". Waarom zegt ie dan niet gewoon "Rijd langzaam achteruit"? Ik heb nog nooit in een auto gezeten, ik kan toch niet ruiken hoe alles moet als zo'n instructeur dat niet duidelijk vertelt?quote:Op donderdag 5 april 2007 22:38 schreef hardcorebass het volgende:jij bent ook niet echt slim ofwel?
net als bij die reclame met dat navigatiesysteem, sla hier rechtsaf whaha... dat ie een tuin inrijdt
Het is pas je eerste les, sterker nog, het is een intakeles. Natuurlijk werkt een instructeur je op de zenuwen als 'ie continue je grenzen aan het opzoeken is. Dat komt misschien een beetje intimiderend over, maar dat zal allemaal een stuk rustiger gaan bij de normale lessen.quote:Op donderdag 5 april 2007 22:32 schreef imago het volgende:
Pfff, vandaag zo'n intake-rit gedaan...
Zo in één keer sturen, gassen, remmen, schakelen, en dan óók nog eens niemand aanrijden was gewoon een beetje te veel ineens. Ben blij als de reguliere lessen beginnen en ik gewoon alles rustig stap voor stap kan leren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |