abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47797992
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:00 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Dat is idd ook irritant op een rotonde.
Leer je bij rijles om bij linksaf de richtingaanwijzer naar links aan te zetten gaat die bij het oprijden van de rotonde weer uit. Zet die naar links daarom meestal niet eens aan. (Bij afslaan van de rotonde naar rechts wel altijd)
Of bij een stoplicht in de rij moet je je wielen bij het wegrijden iets bijdraaien gaat die richtingaanwijzer weer uit.
Jah idd

Maar mn lesauto was niet zo irritant. Daar kon je je wielen/stuur iets bijdraaien en ging ie nog niet af en rotonde's gingen ook altijd goed! Maar deze is irritant

Mja volgens m'n ouders raak je dr aan gewend
pi_47799535
Vandaag ging het wel redelijk
Hellingproef gedaan en dat ging wel makkelijk en perfect gewoon (eenzaam met de lesauto alleen op een helling). Maar toen daarna voor een drukke stoplicht op een helling liet ik de motor afslaan In totaal 3x laten afslaan vandaag.
Kutzooi . Voor de rest ging het wel goed, volgens mijn instructrice zit ik op schema maar voor mn gevoel gaat het tot nu niet echt goed nog. Maarja ze zal het vast wel beter weten,
6e les gehad vandaag trouwens.

-edit-
En... oefening baart echt kunst, op rotondes was het eerst echt crisis bij mij, maar dat gaat nu gewoon soepeltjes. Dus met kijken zal dat vast ook wel goed komen.
pi_47801111
-edit-
En... oefening baart echt kunst, op rotondes was het eerst echt crisis bij mij, maar dat gaat nu gewoon soepeltjes. Dus met kijken zal dat vast ook wel goed komen.
[/quote]

Heb nu ruim een jaar m,n rijbewijs en vindt het vaak nog wel klote als je moet wachten voor een rotonde, en dan op de rotonde van z,n 1 naar z,n 2 moet schakelen.
Ja nou kun je wel in z,n 1 over een rotonde rijden maar dat vindt m,n auto niet leuk
  Redactie Frontpage donderdag 29 maart 2007 @ 18:42:09 #29
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_47801177
quote:
Heb nu ruim een jaar m,n rijbewijs en vindt het vaak nog wel klote als je moet wachten voor een rotonde, en dan op de rotonde van z,n 1 naar z,n 2 moet schakelen.
Idd, heb 't al druk genoeg met kijken
pi_47801346
quote:
Motorrijder scheurt met 227 km/u over Middenpeelweg
Sevenum - Op de Middenpeelweg ter hoogte van Sevenum zijn woensdagavond twee bestuurders hun rijbewijs voorlopig kwijtgeraakt na een snelheidsovertreding.

De politie vorderde het rijbewijs van een 35-jarige man uit Milheeze in, omdat hij op zijn motor met een snelheid van 227 km/u over de Middenpeelweg vloog. Op de Middenpeelweg geldt een snelheidslimiet van 80 km/u.

Tijdens een surveillance signaleerde een motoragent die uitgerust was met een lasergun, de aanstormende motorrijder. De motoragent werd geattendeerd op de snelle motorrijder, door het geluid dat hij maakte. De agent voerde hierop een meting uit en constateerde een snelheid van 227 km/u. Na aftrek van de wettelijk vastgestelde correctie van 7 km kreeg de man een bon voor een snelheidsovertreding van 220 km/u. De man is zijn roze papiertje in ieder geval drie maanden kwijt, zo meldt de politie.

Even later werd op de dezelfde plaats een 32-jarige automobilist uit Helden staande gehouden, omdat hij met een snelheid van 137 km/u over de Middenpeelweg ging. Ook deze automobilist moest zijn rijbewijs inleveren, omdat hij met meer dan 50 km/u de limiet overschreed. Bij de invordering bleek echter dat het rijbewijs van de man in december 2006 ongeldig is verklaard. Hij mocht dus geen voertuig besturen. Ook tegen deze man is proces-verbaal opgemaakt en de officier van justitie zal binnenkort de strafmaat bepalen.
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/46295
pi_47801883
Zal dan ook wel een weg zijn die niet gemaakt is om 50 te rijden, maar alsnog vrij hard
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_47801963
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:05 schreef PeeJie_ het volgende:
Zal dan ook wel een weg zijn die niet gemaakt is om 50 te rijden, maar alsnog vrij hard
Maar dan heb je ook wel op 80 wegen zo op een rustige zaterdagochtend...GOD dan is het moeilijk om dat rechtervoetjes in bedwang te houden
pi_47806247
227 op een 80 weg is not done. 137 kan opzich nog, maar eigenlijk ook niet ligt natuurlijk aan de situatie.
pi_47806869
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:05 schreef PeeJie_ het volgende:
Vandaag reed ik op en weg waar je 80 mocht, maar ik dacht dat je maar 50 mocht. Dus zegt ze ineens je mag hier 80. Whehe voelde wel tof om in 1x die gaspedaal helemaal in te drukken tot je op 80 kwam
  donderdag 29 maart 2007 @ 21:48:45 #35
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_47808245
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:40 schreef missblack het volgende:

-edit-
quote:
Ja nou kun je wel in z,n 1 over een rotonde rijden maar dat vindt m,n auto niet leuk
Neem een automaat

Gewoon lekker scheuren over de rotonde en bij het afrijden vol gas geven.
silence can say more than thousand words
pi_47808260
quote:
Boeiend. Met een beetje motor zit je zo over de 200 en als het rustig is en het weg de gelegenheid er toe geeft. Het mag niet maar het is ook niet .
pi_47808500
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 19:08 schreef missblack het volgende:

[..]

Maar dan heb je ook wel op 80 wegen zo op een rustige zaterdagochtend...GOD dan is het moeilijk om dat rechtervoetjes in bedwang te houden
Lelystad Alle wegen (wel in de "bebouwde kom" ) 2x 2 baans, hebben ze van 70 naar 50 gemaakt, dat is pas lastig als je daar savonds alleen rijd zonder iemand om je heen
Wie niet dom is moet slim zijn!
  Moderator donderdag 29 maart 2007 @ 23:06:30 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47811492
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 18:40 schreef missblack het volgende:

Die rotondes, gingen gelijk perfect bij mij als je bij ons het dorp uit gaat kan je ook niet bepaald om die rotondes heen, behalve als je door the middle of freakin' nowhere wilt

Ik vraag regelmatig aan mijn instructeur: Moet ik hem nou in de 2 zetten als ik in de 1 over een rotonde ga.

"Neh joh, dat gaat dan net wat te rap, je hebt zoveel andere dingen te doen zoals kijken of er gee fietsers aan komen enzo.."
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_47811737
Sturen (door een bocht gaan) en schakelen tegelijk is inderdaad redelijk lastig .
  Moderator donderdag 29 maart 2007 @ 23:12:23 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47811758
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 23:11 schreef Twisted_Logic het volgende:
Sturen (door een bocht gaan) en schakelen tegelijk is inderdaad redelijk lastig .
En kijken over je schouder voor de fietsen.
pi_47815261
Sorry hoor, maar je moet ook aan de doorstroming denken.
Iemand die nog maar kort lest mag van mij in z'n 1 over de rotonde, een gevorderde leerling móet naar z'n 2, hetzij op een rotonde of in een bocht.
Bij een gevorderde leerling gaat het schakelen vrijwel automatisch, dus lang duurt het niet en kost ook weinig tot geen concentratie.
Bovendien staan de wielen al in de juiste richting dus het stuur kan bést even met 1 hand vast worden gehouden, een kleine correctie (als die al nodig is in de korte tijd die je nodig hebt om te schakelen) kan ook met 1 hand.

Nogmaals, dit geldt voor gevorderde leerlingen. Beginnende kandidaten mogen gerust in de 1e versnelling zo'n situatie pakken anders wordt het misschien te veel en dat is dan weer slecht voor het zelfvertrouwen en de motivatie.
  Moderator vrijdag 30 maart 2007 @ 07:42:37 #42
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47818942
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 00:29 schreef vannelle het volgende:
Sorry hoor, maar je moet ook aan de doorstroming denken.
Iemand die nog maar kort lest mag van mij in z'n 1 over de rotonde, een gevorderde leerling móet naar z'n 2, hetzij op een rotonde of in een bocht.
Bij een gevorderde leerling gaat het schakelen vrijwel automatisch, dus lang duurt het niet en kost ook weinig tot geen concentratie.
Bovendien staan de wielen al in de juiste richting dus het stuur kan bést even met 1 hand vast worden gehouden, een kleine correctie (als die al nodig is in de korte tijd die je nodig hebt om te schakelen) kan ook met 1 hand.

Nogmaals, dit geldt voor gevorderde leerlingen. Beginnende kandidaten mogen gerust in de 1e versnelling zo'n situatie pakken anders wordt het misschien te veel en dat is dan weer slecht voor het zelfvertrouwen en de motivatie.
Was jij die rijinstructeur?
pi_47818991
Ik vind persoonlijk het sturen, schakelen en kijken voor een fietser erg makkelijk , weet niet hoe et komt.
en ook met 1hand aan het stuur door een bocht gaan is geen probleem
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_47819654
Mijn instructeur heeft mij veel getraind in vooruit kijken bij vele situaties, dus ook bij rotondes. Hij wou het mij zo aanleren dat je vrijwel nergens hoeft te stoppen.

Als ik dus een rotonde nader dan ga ik al heel vroeg kijken om te zien of het druk is ja of nee. Mocht de toevoer naar die rotonde even heel groot zijn dan begin ik al vroeg met wat gas los te laten en terug te schakelen naar z'n twee. Zo kan je namelijk rustig de rotonde naderen en desgewenst langzaam rijden om die stroom auto's voor je te laten. Gaat die stroom wat sneller of je zou er zomaar tussen kunnen (zootje auto's slaan de afslag voor de jouwe af bijv) dan kan je in z'n twee genoeg gas geven om dan de rotonde op te draaien voordat de volgende stroom komt.

Werkt erg lekker zo want je hoeft vrijwel nooit naar z'n één te schakelen. Gaat natuurlijk niet altijd op. Als je zo'n hoge rotonde hebt kan je vaak niet zien hoe groot de rij auto's aan de overkant van de rotonde is dus zodra je daar aan komt rijden en er bleek een hele rij auto's te staan die langs jouw weg moeten, tja, dan moet ik natuurlijk wel wachten.

Je hebt het ook vaak bij obstakels aan jouw kant van de weg. Als je op tijd vooruit kijkt en er komt een tegenligger dan kan je vroegtijdig terug naar de twee, vervolgens langzaam rollen en als de tegenligger langs is geweest met wat gas bij zo om het obstakel heen. Anderen kiezen er liever voor om gewoon de snelheid hoog te houden, dan te moeten stoppen bij het obstakelen en dan in de eerste versnelling om het obstakel heen moeten.
pi_47819965
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 07:42 schreef Renesite het volgende:

[..]

Was jij die rijinstructeur?
Ja.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:40:15 #46
163902 Turbo_Diesel
Hoe isie nou?¿
pi_47824382
Gezakt voor mn theorie met 1 !@$^#^%*&$@^%@$*!#@$~@$$%*^& FOUT TEVEEL!!!
Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
pi_47824515
Balen Turbo_Diesel, al gelijk maar een afspraak maken voor de volgende keer?

Ik mag vanmiddag weer lekker rijden.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:46:13 #48
163902 Turbo_Diesel
Hoe isie nou?¿
pi_47824574
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 11:44 schreef Maravilla het volgende:
Balen Turbo_Diesel, al gelijk maar een afspraak maken voor de volgende keer?

Ik mag vanmiddag weer lekker rijden.
Nee. Had geen zin meer in een nieuwe afspraak..
Ik ga maandag wel als reserve
Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
  Redactie Frontpage vrijdag 30 maart 2007 @ 13:21:24 #49
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_47827689
Geslaagd!!!!

Paar kleine slordigheidjes maar geen fouten, maandag naar het stadhuis
pi_47827716
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 21:49 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Boeiend. Met een beetje motor zit je zo over de 200 en als het rustig is en het weg de gelegenheid er toe geeft. Het mag niet maar het is ook niet .
Tuurlijk, maar 227 ipv 80, betekend bijna drie keer de toegestane snelheid. Vind ik wel veel, op zich.
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:21 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Geslaagd!!!!

Paar kleine slordigheidjes maar geen fouten, maandag naar het stadhuis
Feli!
Was het je eerste examen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')