quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:45 schreef paulus1709 het volgende:
ben gisteren weer gezakt
kreeg als reden concentratie gebrek
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:09 schreef philipnorth het volgende:
FF melden dat ik zojuist geslaagd ben
BNOR examen gehad, was echt goed te doen
weeeeeeeeeeeeeeee
Straks ff langs bij gemeente kijken of ik m kan aanvragen
gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:09 schreef philipnorth het volgende:
FF melden dat ik zojuist geslaagd ben
BNOR examen gehad, was echt goed te doen
weeeeeeeeeeeeeeee
Straks ff langs bij gemeente kijken of ik m kan aanvragen
Dat is wel een goede manier van lessen iig, omdat het examen in de toekomst ook meer die kant op gaat.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:31 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Het gaat de laatste paar lessen minder goed voor mijn gevoel. Ik moet omdat ik alles heb gehad nu alles zelf doen. Mijn instructeur grijpt ook alleen op het allerlaatste moment.
Mijn instructeur zegt nu bijvoorbeeld breng me naar de CBR in Den bosch. En ik moet de weg zelf helemaal uitvogelen. Hij zegt ook niet meer kijk links/ recht.. Ik moet zelf alles doen. Pas als we de situatie hebben gehad vraagt ie heb jij wel de fietsers van rechts gezien. Vaak heb ik dat dan niet gezien. Dan kijk ik naar de linkerkant en vergeet ik de rechterkant. Best moeilijk allemaal...Maar hij zegt wel dat mijn inzicht stukken beter wordt.
Jipppieeee proficiat!quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:19 schreef ArtemisQ het volgende:
Da's idd irritant!
Ik heb mn pasje vandaag opgehaald![]()
Ff met mn pa een rondje gereden en de rem werkt goed!Sjees eerste keer remmen zat ik bijna tegen de voorruit
ff wennen dus! En de richtingaanwijzer is irritant
Gaat er vet makkelijk vanaf en heeft ook niet dat ie zeg maar 4x ofzo gaat. Dus als je iemand over de snelweg ziet rijden met 't knipperlicht nog aan
Mja.. tis wel ff wennen hoor! T ging dus met de auto wel een beetje lomp maar mn vader vond verder dat ik goed reed![]()
naja, ik schakel bij 110 pas naar z'n 5 ... moet ik dan al na 10km/u weer opschakelen, of moet je juist eerder van z'n 4 naar 5?quote:Op woensdag 28 maart 2007 20:00 schreef Sylvana het volgende:
nee, is niks engs aan hoorwel beetje wennen aan het begin, dat je bij 120 nog een keer moet schakelen, terwijl je dat normaal niet hoeft, maar verder weinig verschil vind ik
ik weet niet jij voor benzine auto hebt gereden, maar de benzine auto's waar ik in heb gereden, beginnen ook gewoon te rollen als je de koppeling op laat komen ... verschil is alleen dat je met diesel óf de koppeling heel voorzichtig op moet laten komen, óf de koppeling op een bepaald punt even stil moet houden, omdat 'ie anders afslaat.quote:Op woensdag 28 maart 2007 21:18 schreef 16meter het volgende:
Heb vanochtend wat zitten kloten in een auto met benzine motor. Die sloeg bij mij juist constant af.
Bij het lessen een diesel, veel makkelijker, koppeling op laten komen en hij begint al te rollen, in tegenstelling tot benzine.
haha, mijn instructeur was precies het omgekeerde, ik had niet echt behoefte aan ongeduld gedrag ... maar hij zat me juist op te naaien: 30 is zo langzaam, ga 40 rijden ... bij alle maximumsnelheden gewoon 5km/u hoger zitten ... pas lekker laat schakelen ... haal maar in dit gaat te langzaam ... etc. etc. ... geweldige kerel.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:10 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Zegt de mijne ook. Alleen binnen de bebouwde kom. Alles moet gaan volgens het nieuwe rijden..Gaat allemaal zo traag. Daarom vindt mijn instructeur me wat ongeduldig![]()
Maar een diesel is meestal niet eens vooruit te branden onder de 2000 toeren
Als ik me rijbewijs heb, heb ik dikke schijt aan dat nieuwe rijden..
Och, die richtingaanwijzer vergeet ik heel soms ook nog wel eens, meestal kom ik er wel na paar seconde achter door het getik maar toch, en heb nu al bijna een jaar mijn rijbewijs met regelmatig snelweg rijden.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:19 schreef ArtemisQ het volgende:
Da's idd irritant!
Ik heb mn pasje vandaag opgehaald![]()
Ff met mn pa een rondje gereden en de rem werkt goed!Sjees eerste keer remmen zat ik bijna tegen de voorruit
ff wennen dus! En de richtingaanwijzer is irritant
Gaat er vet makkelijk vanaf en heeft ook niet dat ie zeg maar 4x ofzo gaat. Dus als je iemand over de snelweg ziet rijden met 't knipperlicht nog aan
Mja.. tis wel ff wennen hoor! T ging dus met de auto wel een beetje lomp maar mn vader vond verder dat ik goed reed![]()
ik erger me er juist aan dat hij uit zichzelf uitgaat ... zo lastig op een rotonde ... ik zou dat er het liefst uitgesloopt zien ... ik kan heus zelf wel dat lampje uitzetten.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:51 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Och, die richtingaanwijzer vergeet ik heel soms ook nog wel eens, meestal kom ik er wel na paar seconde achter door het getik maar toch, en heb nu al bijna een jaar mijn rijbewijs met regelmatig snelweg rijden.
Dat is idd ook irritant op een rotonde.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:52 schreef immortalsean het volgende:
[..]
ik erger me er juist aan dat hij uit zichzelf uitgaat ... zo lastig op een rotonde ... ik zou dat er het liefst uitgesloopt zien ... ik kan heus zelf wel dat lampje uitzetten.
als ik later een eigen auto heb, is dat het eerste wat ik eruit sloop.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:00 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Dat is idd ook irritant op een rotonde.
Leer je bij rijles om bij linksaf de richtingaanwijzer naar links aan te zetten gaat die bij het oprijden van de rotonde weer uit. Zet die naar links daarom meestal niet eens aan. (Bij afslaan van de rotonde naar rechts wel altijd)
Of bij een stoplicht in de rij moet je je wielen bij het wegrijden iets bijdraaien gaat die richtingaanwijzer weer uit.![]()
Jah iddquote:Op donderdag 29 maart 2007 16:00 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Dat is idd ook irritant op een rotonde.
Leer je bij rijles om bij linksaf de richtingaanwijzer naar links aan te zetten gaat die bij het oprijden van de rotonde weer uit. Zet die naar links daarom meestal niet eens aan. (Bij afslaan van de rotonde naar rechts wel altijd)
Of bij een stoplicht in de rij moet je je wielen bij het wegrijden iets bijdraaien gaat die richtingaanwijzer weer uit.![]()
Idd, heb 't al druk genoeg met kijkenquote:Heb nu ruim een jaar m,n rijbewijs en vindt het vaak nog wel klote als je moet wachten voor een rotonde, en dan op de rotonde van z,n 1 naar z,n 2 moet schakelen.
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/46295quote:Motorrijder scheurt met 227 km/u over Middenpeelweg
Sevenum - Op de Middenpeelweg ter hoogte van Sevenum zijn woensdagavond twee bestuurders hun rijbewijs voorlopig kwijtgeraakt na een snelheidsovertreding.
De politie vorderde het rijbewijs van een 35-jarige man uit Milheeze in, omdat hij op zijn motor met een snelheid van 227 km/u over de Middenpeelweg vloog. Op de Middenpeelweg geldt een snelheidslimiet van 80 km/u.
Tijdens een surveillance signaleerde een motoragent die uitgerust was met een lasergun, de aanstormende motorrijder. De motoragent werd geattendeerd op de snelle motorrijder, door het geluid dat hij maakte. De agent voerde hierop een meting uit en constateerde een snelheid van 227 km/u. Na aftrek van de wettelijk vastgestelde correctie van 7 km kreeg de man een bon voor een snelheidsovertreding van 220 km/u. De man is zijn roze papiertje in ieder geval drie maanden kwijt, zo meldt de politie.
Even later werd op de dezelfde plaats een 32-jarige automobilist uit Helden staande gehouden, omdat hij met een snelheid van 137 km/u over de Middenpeelweg ging. Ook deze automobilist moest zijn rijbewijs inleveren, omdat hij met meer dan 50 km/u de limiet overschreed. Bij de invordering bleek echter dat het rijbewijs van de man in december 2006 ongeldig is verklaard. Hij mocht dus geen voertuig besturen. Ook tegen deze man is proces-verbaal opgemaakt en de officier van justitie zal binnenkort de strafmaat bepalen.
Maar dan heb je ook wel op 80 wegen zo op een rustige zaterdagochtend...GOD dan is het moeilijk om dat rechtervoetjes in bedwang te houdenquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:05 schreef PeeJie_ het volgende:
Zal dan ook wel een weg zijn die niet gemaakt is om 50 te rijden, maar alsnog vrij hard![]()
Vandaag reed ik op en weg waar je 80 mocht, maar ik dacht dat je maar 50 mocht. Dus zegt ze ineens je mag hier 80. Whehe voelde wel tof om in 1x die gaspedaal helemaal in te drukken tot je op 80 kwamquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:05 schreef PeeJie_ het volgende:
Zal dan ook wel een weg zijn die niet gemaakt is om 50 te rijden, maar alsnog vrij hard![]()
quote:Op donderdag 29 maart 2007 18:40 schreef missblack het volgende:
-edit-
En... oefening baart echt kunst, op rotondes was het eerst echt crisis bij mij, maar dat gaat nu gewoon soepeltjes. Dus met kijken zal dat vast ook wel goed komen.![]()
Neem een automaatquote:Heb nu ruim een jaar m,n rijbewijs en vindt het vaak nog wel klote als je moet wachten voor een rotonde, en dan op de rotonde van z,n 1 naar z,n 2 moet schakelen.
Ja nou kun je wel in z,n 1 over een rotonde rijden maar dat vindt m,n auto niet leuk![]()
Boeiend. Met een beetje motor zit je zo over de 200 en als het rustig is en het weg de gelegenheid er toe geeft. Het mag niet maar het is ook nietquote:Op donderdag 29 maart 2007 18:46 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/46295
![]()
Lelystadquote:Op donderdag 29 maart 2007 19:08 schreef missblack het volgende:
[..]
Maar dan heb je ook wel op 80 wegen zo op een rustige zaterdagochtend...GOD dan is het moeilijk om dat rechtervoetjes in bedwang te houden![]()
Die rotondes, gingen gelijk perfect bij mijquote:Op donderdag 29 maart 2007 18:40 schreef missblack het volgende:
Heb nu ruim een jaar m,n rijbewijs en vindt het vaak nog wel klote als je moet wachten voor een rotonde, en dan op de rotonde van z,n 1 naar z,n 2 moet schakelen.
Ja nou kun je wel in z,n 1 over een rotonde rijden maar dat vindt m,n auto niet leuk![]()
En kijken over je schouder voor de fietsen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 23:11 schreef Twisted_Logic het volgende:
Sturen (door een bocht gaan) en schakelen tegelijk is inderdaad redelijk lastig.
Was jij die rijinstructeur?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:29 schreef vannelle het volgende:
Sorry hoor, maar je moet ook aan de doorstroming denken.
Iemand die nog maar kort lest mag van mij in z'n 1 over de rotonde, een gevorderde leerling móet naar z'n 2, hetzij op een rotonde of in een bocht.
Bij een gevorderde leerling gaat het schakelen vrijwel automatisch, dus lang duurt het niet en kost ook weinig tot geen concentratie.
Bovendien staan de wielen al in de juiste richting dus het stuur kan bést even met 1 hand vast worden gehouden, een kleine correctie (als die al nodig is in de korte tijd die je nodig hebt om te schakelen) kan ook met 1 hand.
Nogmaals, dit geldt voor gevorderde leerlingen. Beginnende kandidaten mogen gerust in de 1e versnelling zo'n situatie pakken anders wordt het misschien te veel en dat is dan weer slecht voor het zelfvertrouwen en de motivatie.
Nee. Had geen zin meer in een nieuwe afspraak..quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:44 schreef Maravilla het volgende:
Balen Turbo_Diesel, al gelijk maar een afspraak maken voor de volgende keer?
Ik mag vanmiddag weer lekker rijden.
Tuurlijk, maar 227 ipv 80, betekend bijna drie keer de toegestane snelheid. Vind ik wel veel, op zich.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:49 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Boeiend. Met een beetje motor zit je zo over de 200 en als het rustig is en het weg de gelegenheid er toe geeft. Het mag niet maar het is ook niet.
Feli!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:21 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Geslaagd!!!!
Paar kleine slordigheidjes maar geen fouten, maandag naar het stadhuis
Kan dat dan?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 11:46 schreef Turbo_Diesel het volgende:
[..]
Nee. Had geen zin meer in een nieuwe afspraak..
Ik ga maandag wel als reserve
Gefeliciteerd!!!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:21 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Geslaagd!!!!
Paar kleine slordigheidjes maar geen fouten, maandag naar het stadhuis
Jup, als je geluk hebt en er komen mensen niet dan mag je meedoen. Maar zit het vol, dan heb je dus gewoon pech.quote:
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:21 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Geslaagd!!!!
Paar kleine slordigheidjes maar geen fouten, maandag naar het stadhuis
Kan niet meer sinds 2007.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 14:06 schreef Maravilla het volgende:
PartyAnimal87 gefeliciteerd!![]()
[..]
Jup, als je geluk hebt en er komen mensen niet dan mag je meedoen. Maar zit het vol, dan heb je dus gewoon pech.
Netjesquote:Op vrijdag 30 maart 2007 13:21 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Geslaagd!!!!
Paar kleine slordigheidjes maar geen fouten, maandag naar het stadhuis
Af en toe iets te ver naar rechts op de rijbaan, iets te hard over een drempel gejaagd en iets te laat richting aangevenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:20 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Netjes.. wat voor kleine foutjes ?
..
Jouw moeder heeft natuurlijk nog nooit een bekeuring gekregen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:36 schreef Me_Wesley het volgende:
Succes allen
Ik heb nu ondertussen al 2 maanden mijn rijbewijs ofzo.
en tevens mijn eerste:
[afbeelding]
Moeder stond me met een big smile op te wachten
Toen ik er ff snel overheen las dacht ik in eerste instantie 107km/h te hard, tsja dan staat je moeder niet met een big smile op je te wachtten denk ikquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:36 schreef Me_Wesley het volgende:
Succes allen
Ik heb nu ondertussen al 2 maanden mijn rijbewijs ofzo.
en tevens mijn eerste:
[afbeelding]
Moeder stond me met een big smile op te wachten
Verrek, zie ik nu pasquote:
Of het is een geintje.quote:Die heb je behoorlijk snel binnen trouwens.
Dat stemt me gerust want ik heb 2 maanden terug ergens te hard gereden en tot op heden gelukkig niks teruggekregen
Nu je het zegt!quote:
Gewoon, ben ik benieuwd naar aangezien de mijne zegt van niet, dat de snelheid niet uit maakt mits het niet een grote rotonde is, heb je zo'n hele grote verkeersplein dan moet hij maar wel in de 2quote:
16/18 lessen van 3 kwartier.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 19:26 schreef kokos het volgende:
Renesite moet jij niet al lang een keer geslaagd zijn?
Een aantal keren 2 keer in de week (3 lessen) en nu weer 1.5 uur per weekquote:Op zaterdag 31 maart 2007 20:21 schreef kokos het volgende:
Ja je liep hier al rond voordat ik begon met lessen, ik ben zelfs twee keer gezakt maar heb nu eindelijk mijn papiertje.
quote:Omdat er een lesauto zo nodig in een van de smalste straatjes van de Pijp achteruit moest inparkeren, moest ik even wachten.
Wat een nare rijleraar heb je dan, dacht ik.
Achter het stuur zat een vrouw. Ondanks jaren emancipatie merkte ik dat ik er hierdoor maar weinig vertrouwen in had. De rijleraar naast haar ook niet; hij was nogal rood aangelopen. Ik twijfelde of ik de stoep zou nemen, maar ik had een geduldig humeur.
Tot mijn verbazing schoof de leerlinge de auto in een vloeiende, jaloersmakende beweging prachtig de parkeerplek in. Daarna stapte ze meteen uit.
"Respect!", zei ik goedkeurend. De rijleraar stapte ook uit.
"Ik kon het niet", zei hij, met zijn rood aangelopen hoofd, enigszins beschaamd.
De vrouw ging op de plek van de bijrijder zitten, de jongen stapte in op de bestuurdersplek.
Ohja, vrouwen kunnen ook lesgeven, realiseerde ik me.
Snap ik niet, een les auto heeft de pedalen toch aan beide kanten zitten, waarom dan wisselen van plek.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 20:24 schreef Renesite het volgende:
Ergens op een (uit verveling lees ik het) weblog
[..]
Doet de mijne ook wel eens. Dat is de style van het lesgeven. Ik leer daar juist wel van, net als iemand met 1 hand mij laat zien met zijn pedalen. Klink heel gek, maar dan kijk ik meer naar hoe hij met 1 hand de auto er in rijd dan dat ik echt zelf opletquote:Op zaterdag 31 maart 2007 20:25 schreef kokos het volgende:
[..]
Snap ik niet, een les auto heeft de pedalen toch aan beide kanten zitten, waarom dan wisselen van plek.
Nee....quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:18 schreef arjen1985 het volgende:
Maar als je net je rijbewijs hebt, en je hebt een boete thuis gekregen voor 9 km te hard.
Gaat er dan ook een punt af? (puntenrijbewijs)?
haha oke dan. Ik wist het niet zeker.quote:
Waar reed je te hard danquote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:22 schreef arjen1985 het volgende:
[..]
haha oke dan. Ik wist het niet zeker.
Want ik heb 1 maand geleden mijn rijbewijs gehaald... (ik volgde dit topic ook telkens maar poste nooit)
3e keer heb ik het gehaald.
En sinds 1 week ben ik bezit van een Seat Leon sport tdi![]()
Gelukkig niet zegquote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:18 schreef arjen1985 het volgende:
Maar als je net je rijbewijs hebt, en je hebt een boete thuis gekregen voor 9 km te hard.
Gaat er dan ook een punt af? (puntenrijbewijs)?
quote:Op zondag 1 april 2007 10:27 schreef Lennox het volgende:
Niet helemaal. Als je echt veel te hard hebt gereden, dan mag (moet) je invullen wie de bestuurder was op het moment dat je geflitst bent.
http://www.verkeershandhaving.nl/index.php?s=44&id=24quote:Wat telt mee?
Niet alle overtredingen worden meegeteld in de maatregel Beginnend Bestuurder. Het betreft alleen overtredingen waarvoor de bestuurder is staande gehouden. Flitsboetes tellen dus niet mee. Ook overtredingen die in het buitenland zijn begaan, tellen niet mee.
De overtredingen die worden geregistreerd zijn:
* bumperkleven;
* ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard/op autosnelwegen meer dan 40 km/uur te hard);
* het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer;
* veroorzaken van materiële of immateriële schade door onjuiste naleving van de verkeersregels;
* het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel.
komt omdat je heel dit topic vol lultquote:Op zondag 1 april 2007 12:25 schreef Renesite het volgende:
Ik mis reacties van mijzelf van gisteravond?
Huh, hoe bedoel je? RIS wordt verplicht? Het geld van het pakket kan ik terugkrijgen hoor, dat staat gewoon in de overeenkomst (minus uiteraard de kosten voor de lessen die ik al heb gehad plus de boekjes).quote:Op zondag 1 april 2007 16:10 schreef Renesite het volgende:
Daarom heb i een klasgenoot de tip gegeven om NU nog met rijlessen te beginnen.
Vrij lullig, maar ik denk dat je je geld kwijt bent![]()
RIS willen ze verplichten volgend jaarquote:Op zondag 1 april 2007 16:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Huh, hoe bedoel je? RIS wordt verplicht? Het geld van het pakket kan ik terugkrijgen hoor, dat staat gewoon in de overeenkomst (minus uiteraard de kosten voor de lessen die ik al heb gehad plus de boekjes).
Hmmm... ook voor de mensen die al aan het lessen waren? Want op zich is er vanaf nu tot einde van het jaar genoeg tijd om ergens anders te beginnen...quote:Op zondag 1 april 2007 16:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
RIS willen ze verplichten volgend jaar
Ik denk dat als je al lest je het niet krijgt. Het gebeurd grotendeels gefaseerd medunktquote:Op zondag 1 april 2007 16:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hmmm... ook voor de mensen die al aan het lessen waren? Want op zich is er vanaf nu tot einde van het jaar genoeg tijd om ergens anders te beginnen...
Je kan uiteraard ergens anders beginnen. Als het pas vanaf volgend jaar verplicht is denk ik dat de mensen die al bezig waren voor 1 januari 2008 gewoon nog de normale procedure volgen. Anders gaat opeens tijdens het lessen je systeem op de schop wat misschien verwarrend kan zijn. Als je nu begint met een 'normale' rijopleiding mag ik aannemen dat je gewoon voor het einde van het jaar klaar bent en je dus niets van doen hebt met die nieuwe manier van rijopleiding.quote:Op zondag 1 april 2007 16:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hmmm... ook voor de mensen die al aan het lessen waren? Want op zich is er vanaf nu tot einde van het jaar genoeg tijd om ergens anders te beginnen...
Diegene die ik het adviseerde wou anders volgend jaar beginnen. Ik zei dus dat je dat beter niet kon doen.quote:Op zondag 1 april 2007 16:39 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Je kan uiteraard ergens anders beginnen. Als het pas vanaf volgend jaar verplicht is denk ik dat de mensen die al bezig waren voor 1 januari 2008 gewoon nog de normale procedure volgen. Anders gaat opeens tijdens het lessen je systeem op de schop wat misschien verwarrend kan zijn. Als je nu begint met een 'normale' rijopleiding mag ik aannemen dat je gewoon voor het einde van het jaar klaar bent en je dus niets van doen hebt met die nieuwe manier van rijopleiding.
Oh, mja, als je inderdaad dat nieuwe systeem wil ontlopen zal je binnenkort toch wel moeten beginnen. Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op zondag 1 april 2007 16:41 schreef Renesite het volgende:
[..]
Diegene die ik het adviseerde wou anders volgend jaar beginnen. Ik zei dus dat je dat beter niet kon doen.
Tuurlijk maakt snelheid wel uit, je moet tenslotte ook aan de doorstroming denken en het CBR let daar ook op.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 17:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Gewoon, ben ik benieuwd naar aangezien de mijne zegt van niet, dat de snelheid niet uit maakt mits het niet een grote rotonde is, heb je zo'n hele grote verkeersplein dan moet hij maar wel in de 2![]()
Nou ja, later zal hij dan wel op de snelheid gaan hameren. Maar vooralsnog niets over gehoord.quote:Op zondag 1 april 2007 21:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk maakt snelheid wel uit, je moet tenslotte ook aan de doorstroming denken en het CBR let daar ook op.
Daarnaast wil je niet constant hoge toeren rijden door in z'n 1 te blijven, slecht voor het verbruik en dus ook voor de uitstoot. Ook daar let het CBR op.
Plus als het je niet zou lukken om op een rotonde naar z'n 2 te schakelen geef je ook nog eens blijk van gebrek aan voertuigcontrole, en daar let het CBR ook op.
Een rotonde in z'n 1 nemen............belachelijk!!
Weet je wel zeker dat jij je instructeur goed begrepen hebt?
Ik kan me nl. niet voorstellen dat hij/zij dit gezegd heeft.
Okee, dan heb ik een vraag voor jou.quote:Op zondag 1 april 2007 21:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nou ja, later zal hij dan wel op de snelheid gaan hameren. Maar vooralsnog niets over gehoord.
Doe ik ook voor de rest, alleen de bochten doe ik toch in de een als ik niet op tijd (voormijn gevoel) hem in de 2 krijgquote:Op zondag 1 april 2007 21:31 schreef Lennox het volgende:
Op je examen moet je gewoon goed meerijden met het verkeer. Liever paar km te hard dan als een oud oma'tje in het verkeer rondtuffen. Beetje vrachtauto's inhalen enzo doet het altijd goed.
Tja, hij zegt alleen - wanneer jij de mogelijkheid ziet om hem wél in de 2 te zetten moet jij dat doen. Kan het voor je gevoel niet? Dan maar nietquote:Op zondag 1 april 2007 21:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Okee, dan heb ik een vraag voor jou.
Hoe is het met jouw voertuigbeheersing?
Het kan namelijk ook zo zijn dat daar nog aan gewerkt moet worden en dat de instructeur daarom nu, (maar in de toekomst niet meer), jou de rust geeft om em in z'n 1 te laten.
Later zal het dan wél van je gevraagd worden om op te schakelen.
Al vind ik wel dat dit na 16 lessen allang besproken had moeten zijn.......
Hij zou je verdikkeme juist de opdracht moeten geven om het wél te doen!quote:Op zondag 1 april 2007 21:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
Tja, hij zegt alleen - wanneer jij de mogelijkheid ziet om hem wél in de 2 te zetten moet jij dat doen. Kan het voor je gevoel niet? Dan maar niet
Ik heb het al 2 keer geraagd.
Wat hij zegt klopt.quote:Op zondag 1 april 2007 21:37 schreef Lennox het volgende:
Je hoeft op de rotonde toch niet constant met 2 handen aan het stuur te zitten. Gewoon overschakelen kan wel even
Dit vind ik ook raar.quote:Op zondag 1 april 2007 21:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Doe ik ook voor de rest, alleen de bochten doe ik toch in de een als ik niet op tijd (voormijn gevoel) hem in de 2 krijg
Ik heb het ook over vanuit stilstand bij een rotonde. Als ik al snelheid heb gooi ik hem niet in zijn 1quote:Op zondag 1 april 2007 21:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dit vind ik ook raar.
Als je nog wat snelheid hebt is het juist moeilijker om naar z'n 1 te schakelen.
Naar z'n 1 schakelen gaat alleen makkelijk als je stilstaat of bijna stilstaat. (Rem je zoveel af voor een bocht?)
Als dat moeilijk gaat is dus je snelheid te hoog, als schakelen moeite kost klopt er iets niet.
2e versnelling zou juist makkelijker moeten zijn.
Wat zegt je instructeur daar van?
Deal!quote:Op zondag 1 april 2007 21:43 schreef Renesite het volgende:
Ja jezus![]()
Ik zal het morgen maar gewoon doen dan! Eens kijken wat hij zegt dat ik met 1 hand aan het stuur hang halverwege die kleine kut rotondes hier.
Ja, dat bedoel ik ook. Ik denk dat Vannelle mij niet begrijpt. Moet ik vanuit stilstand een rotonde op rijden dan laat ik hem liever eventjes in zijn 1 staan. Je hebt tegenwoordig van die hele kleintjes. Op grotere zet ik hem liever ook naar z'n 2.quote:Op zondag 1 april 2007 21:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Echt maf.... ik moet ook gelijk naar z'n 2. Bij die kleine rotondes hoop ik altijd maar dat er verder geen verkeer is, tot op heden altijd mazzel gehad
quote:03 april: PeeJie, Emmeloord, 09:50 (auto)
Ah, okee.quote:Op zondag 1 april 2007 21:47 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik heb het ook over vanuit stilstand bij een rotonde. Als ik al snelheid heb gooi ik hem niet in zijn 1![]()
Dat opschakelen is bij een hele kleine rotonde gewoon niet makkelijkquote:Op zondag 1 april 2007 21:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ah, okee.
Ik ging er van uit dat je aan kwam rijden en terug moest schakelen. Vanuit stilstand begin je uiteraard in z'n 1 maar dan moet er kort daarna ook opgeschakeld worden!
De 1 is om vanuit stilstand weg te komen, op zeer lage snelheid te blijven rijden en voor evt. bijzondere verrichtingen.
Als je in normaal verkeer zit blijf je niet in z'n 1 rijden.
Ik lees dit pas na het plaatsen van mijn vorige reaktie.quote:Op zondag 1 april 2007 21:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik ook. Ik denk dat Vannelle mij niet begrijpt. Moet ik vanuit stilstand een rotonde op rijden dan laat [color=red]ik[/color] hem liever eventjes in zijn 1 staan. Je hebt tegenwoordig van die hele kleintjes. Op grotere zet ik hem liever ook naar z'n 2.
Moet je op zo'n kleine rotonde ook es proberen joh.quote:Op zondag 1 april 2007 21:54 schreef Renesite het volgende:
[..]
In het normale verkeer ben ik zó uit de 1Ook als ik in de buurt weg rijd, gelijk naar de 2
![]()
Ja, nadat ik vroeg "Moet ik hem niet in zijn 2 zetten"quote:Op zondag 1 april 2007 21:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik lees dit pas na het plaatsen van mijn vorige reaktie.
Ik begrijp je wel nu, maar ik blijf er bij dat de 1 er voor is om uit stilstand weg te komen en dat er daarna gewoon opgeschakeld wordt. Hoe klein de rotonde ook is.
Maar zoals ik het nu lees is het dus je eigen keuze?
We zijn nu al weer verder met het zijdelings kijken (een les alleen maar snelweg) op deze manier zal het ook wel makkelijker gaanquote:Op zondag 1 april 2007 21:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Moet je op zo'n kleine rotonde ook es proberen joh.
Lukt het niet? Jammer dan, volgende keer beter.
Maar uiteindelijk wordt het wel van je gevraagd dus begin het vast te proberen.
In het normale verkeer kost het je geen moeite zeg je, dus hier lukt het ook wel.
Dit is nog bij mij zo. Voertuigbeheersing is nog niet helemaal perfectquote:Op zondag 1 april 2007 21:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Okee, dan heb ik een vraag voor jou.
Hoe is het met jouw voertuigbeheersing?
Het kan namelijk ook zo zijn dat daar nog aan gewerkt moet worden en dat de instructeur daarom nu, (maar in de toekomst niet meer), jou de rust geeft om em in z'n 1 te laten.
Ik begin hier een beetje een naar gevoel van te krijgen.quote:Op zondag 1 april 2007 22:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, nadat ik vroeg "Moet ik hem niet in zijn 2 zetten"
Hij zegt dan dat wanneer ik daar tijd voor heb (kijken enzo moet eerst er goed in zitten natuurlijk) ik dat moet doen, maar dat het niet perse moet.
[..]
Alleen maar snelweg en dan alleen maar zijdelings kijken?quote:Op zondag 1 april 2007 22:00 schreef Renesite het volgende:
We zijn nu al weer verder met het zijdelings kijken (een les alleen maar snelweg) op deze manier zal het ook wel makkelijker gaan![]()
En anderen zeggen dat ik snel ga.quote:Op zondag 1 april 2007 22:15 schreef hardcorebass het volgende:
Renesite, wat jij nog doet na 16 lessen klopt gewoon totaal niet.
Ik heb vanaf het begin af aan al in zijn 2 rotonde moeten rijden. Als ik stil sta voor een rotonde zet ik hem ook in zijn 1 (duh) maar op de rotonde schakel ik meteen over naar 2, je moet namelijk met het verkeer meekunnen.
En als er dan nog een fietser op de rotonde voorrang heeft stop je gewoon even en zet je hem weer in zijn 1, makkelijk zat toch.
Jij hebt volgens mij echt geen goede instructeur
Jij moet gewoon blijven kijken waar je rijdt, het schakelen doe je zonder er naar te kijken. Je weet toch waar de versnellingen zitten?quote:Op zondag 1 april 2007 22:08 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Dit is nog bij mij zo. Voertuigbeheersing is nog niet helemaal perfect. Afgelopen les ging ik (vanuit stilstand) een rotonde op en schakelde toen (uit mezelf) door naar 2, maar ik ging toen een beetje slingeren. Zei ze dat ik daar nog maar eventjes mee moet wachten
![]()
![]()
Ik heb geen zin om dat allemaal te gaan vertellen, maar ik heb een les al verloren doordat de man een nieuwe auto kreeg. Ik heb altijd al wat moeite gehad met de hellingproef en het optrekken. Verder ben ik iemand die vroeg om gefaseerd die dingen te doen. Ik leer meer door veel te weten maar dan voornamelijk herhaling te doen. Dus ik heb al heel wat geleerd maar door de herhalingen te doen leer ik het zelf beter.quote:Op zondag 1 april 2007 22:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik begin hier een beetje een naar gevoel van te krijgen.
Je hebt 16 lessen gehad, je voertuigbeheersing is nog niet zo dat je op een rotonde kan of hoeft te schakelen maar je moet wél kijken? Kijken, waar je nét mee begonnen bent? En sinds wanneer moet je eerder leren kijken dan het voertuig beheersen vraag ik me af.....
What the fuck hebben jullie al die uren er voor gedaan????
Die les hoef ik niet. Ik zeg zijdelings kijken omdat dat op een rotonde belangrijk is. Ik heb natuurlijk alles van het kijken al gehad.quote:Alleen maar snelweg en dan alleen maar zijdelings kijken?
Is jou al verteld dat kijken inhoudt: binnenspiegel, buitenspiegel, schouder (dode hoek)?
Dat kijken is een compleet verhaal, alleen een stukje aanwennen is de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord.
Waarom?
Omdat dat als je dat eenmaal onder de knie hebt en gewend bent het weer veranderd. Doe het dan in 1x goed denk ik dan.
Nog 1 vraagje,
Gezien het trage tempo en de manier waarop jou dingen geleerd worden, heb jij iets medisch waardoor de manier van aanpak te verklaren is of zit je gewoon bij een kutrijschool?
Als het geen medische reden heeft bied ik je aan om eens een les bij mij te nemen. Gratis. En zonder de naam van mijn rijschool te noemen dus geen spam.
Ik ben gewoon zwaar benieuwd hoe het nou zit, ik kan er ook van leren.
Als er wel een medische reden is neem ik ff afstand, dan zal de instructeur zijn/haar redenen wel hebben.
waar jou instructeur mee bezig is klopt gewoon niet, jou voertuigcontrole is nog niet goed (leid ik af aan wat je zelf zegt) en je moet al bijzondere verrichtingen doen? beetje vreemd lijkt mij.quote:Op zondag 1 april 2007 22:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
En anderen zeggen dat ik snel ga.
Iedereen doet gewoon zijn les geven anders. Ik ben nu dus al met de bijzondere verrichtingen bezig met les 16.
Ik zie dat Crazykill de spijker op zijn kop slaat. De mijne is nu bezig de kijkbeheersing af te sluiten. Daarna komt het sneller heen en weer kijken en dergelijke.
Dat is dan iets wat hij dan niet door heeft (die naar zijn 2 schakelen) Ik heb het nu een aantal lessen niet gevraagd. Misschien maar eens doen dan.quote:Op zondag 1 april 2007 22:30 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
waar jou instructeur mee bezig is klopt gewoon niet, jou voertuigcontrole is nog niet goed (leid ik af aan wat je zelf zegt) en je moet al bijzondere verrichtingen doen? beetje vreemd lijkt mij.
Ik doe sinds les 10 ofzo al bijzondere verrichtingen, ik ben gewoon een snellere leerling dan gemiddeld.
Godnondedjuu, bij les 2 of 3 zou je iig al de hellingproef moeten hebben gehad zodat je weet hoe je met de koppeling moet werken.quote:Op zondag 1 april 2007 22:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik ben nu dus al met de bijzondere verrichtingen bezig met les 16.
so what dat je een les 'gemist' hebt omdat die vent een nieuwe auto kreeg? heeft er niets mee te maken joh.quote:Op zondag 1 april 2007 22:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om dat allemaal te gaan vertellen, maar ik heb een les al verloren doordat de man een nieuwe auto kreeg. Ik heb altijd al wat moeite gehad met de hellingproef en het optrekken. Verder ben ik iemand die vroeg om gefaseerd die dingen te doen. Ik leer meer door veel te weten maar dan voornamelijk herhaling te doen. Dus ik heb al heel wat geleerd maar door de herhalingen te doen leer ik het zelf beter.
[..]
Die les hoef ik niet. Ik zeg zijdelings kijken omdat dat op een rotonde belangrijk is. Ik heb natuurlijk alles van het kijken al gehad.
Ik wil het je wel eventjes uitleggen. Via PM of MSN oid?
Je moet ook naar de leerling kijken die je voor je hebt. Als die aangeeft dat hij gewoon door veel herhaling meer leert dan door het in 1 les te doen en het nooit meer te doen (ik noem het 3 keer keren etc) dan moet je het eigenlijk ook op die manier doen.
En dat doet mijn instucteur heel goed
msn pleasequote:Op zondag 1 april 2007 22:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik wil het je wel eventjes uitleggen. Via PM of MSN oid?
Ja, alleen was ik het opeeeens kwijt, dus wijdden we daar weer een les aan... je mag het allemaal van mij negatief zien, maar dit snap je dan weer niet denk ik. Hij heeft een nieuwe auto gekregen. Die auto reageerde weer anders. Hij vond dat hij wat te veel is gaan afslaan. Had ik je al verteld dan dat in die 3 lessen ik dat pas klaar hadquote:Op zondag 1 april 2007 22:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Godnondedjuu, bij les 2 of 3 zou je iig al de hellingproef moeten hebben gehad zodat je weet hoe je met de koppeling moet werken.
Dat deden wij ook op de helling (stilzetten met koppeling, dát punt zoeken) En achter de auto wegrijden deden we dus ook al vrij snel...quote:Bij achteruit inparkeren (hetzij in een vak, hetzij fileparkeren) leer je ook de koppeling te beheersen en de afmetingen van het voertuig te kennen.
Ik bedoel met bijzondere verrichtingen dus het inparkeren en het verkeersplein. Ik was daar niet helemaal duidelijk in: Toegegeven.quote:Als ik pas bij les 16 zou beginnen met bijzondere verrichtingen werd ik langs alle kanten afgemaakt denk ik.....
Hij denkt er duidelijk anders overquote:En "kijkbeheersing afsluiten"
Wat is dát nou weer voor flauwekul?
Dat is pas op het laatst! Je hebt de auto nog niet eens onder controle (edit: vloek verwijderd) maar voor de rest........je kijkt goed.
quote:Kun je op een rotonde schakelen? Nee Joh, als je je daar al druk over kan maken
Bijzondere verrichtingen? Nee
Lessen gehad: 16...........teeeeering..............
Bij RIS is de hellingproef pas script 26, er stond me iets van bij dat jouw instructeur daar ook mee kon werken, renesite? Koppeling is een van de eerste scripts, maar los van de hellingproef.quote:Op zondag 1 april 2007 22:34 schreef vannelle het volgende:
Godnondedjuu, bij les 2 of 3 zou je iig al de hellingproef moeten hebben gehad zodat je weet hoe je met de koppeling moet werken.
Het quoten is een beetje een zootje geworden dus ga ik niet inhoudelijk op elke quote in.quote:Op zondag 1 april 2007 22:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, alleen was ik het opeeeens kwijt, dus wijdden we daar weer een les aan... je mag het allemaal van mij negatief zien, maar dit snap je dan weer niet denk ik. Hij heeft een nieuwe auto gekregen. Die auto reageerde weer anders. Hij vond dat hij wat te veel is gaan afslaan. Had ik je al verteld dan dat in die 3 lessen ik dat pas klaar had!!!
Weet je wel hoe vaak de hellingproef voorkomt in het dagelijks verkeer?
[..]
Dat deden wij ook op de helling (stilzetten met koppeling, dát punt zoeken) En achter de auto wegrijden deden we dus ook al vrij snel...
[..]
Ik bedoel met bijzondere verrichtingen dus het inparkeren en het verkeersplein. Ik was daar niet helemaal duidelijk in: Toegegeven.
[..]
Hij denkt er duidelijk anders over
[..]
Ja, maar dat komt door de spanning gewoon denk ik. Ik zat gewoon te klooien met de versnellingspook.quote:Op zondag 1 april 2007 22:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij moet gewoon blijven kijken waar je rijdt, het schakelen doe je zonder er naar te kijken. Je weet toch waar de versnellingen zitten?
Hoiquote:Op zondag 1 april 2007 23:34 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Ja, maar dat komt door de spanning gewoon denk ik. Ik zat gewoon te klooien met de versnellingspook.
Zelfde was ook met de hellingproef gebeurd (had ik al eerder in deze topic getikt), op een afgelegen plekje ging het perfect (2 keertjes gedaan achter elkaar) , maar toen daarna op een drukke helling liet ik de motor afslaan.Zenuwen ofzo...
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |