Huh, hoe bedoel je? RIS wordt verplicht? Het geld van het pakket kan ik terugkrijgen hoor, dat staat gewoon in de overeenkomst (minus uiteraard de kosten voor de lessen die ik al heb gehad plus de boekjes).quote:Op zondag 1 april 2007 16:10 schreef Renesite het volgende:
Daarom heb i een klasgenoot de tip gegeven om NU nog met rijlessen te beginnen.
Vrij lullig, maar ik denk dat je je geld kwijt bent![]()
RIS willen ze verplichten volgend jaarquote:Op zondag 1 april 2007 16:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Huh, hoe bedoel je? RIS wordt verplicht? Het geld van het pakket kan ik terugkrijgen hoor, dat staat gewoon in de overeenkomst (minus uiteraard de kosten voor de lessen die ik al heb gehad plus de boekjes).
Hmmm... ook voor de mensen die al aan het lessen waren? Want op zich is er vanaf nu tot einde van het jaar genoeg tijd om ergens anders te beginnen...quote:Op zondag 1 april 2007 16:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
RIS willen ze verplichten volgend jaar
Ik denk dat als je al lest je het niet krijgt. Het gebeurd grotendeels gefaseerd medunktquote:Op zondag 1 april 2007 16:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hmmm... ook voor de mensen die al aan het lessen waren? Want op zich is er vanaf nu tot einde van het jaar genoeg tijd om ergens anders te beginnen...
Je kan uiteraard ergens anders beginnen. Als het pas vanaf volgend jaar verplicht is denk ik dat de mensen die al bezig waren voor 1 januari 2008 gewoon nog de normale procedure volgen. Anders gaat opeens tijdens het lessen je systeem op de schop wat misschien verwarrend kan zijn. Als je nu begint met een 'normale' rijopleiding mag ik aannemen dat je gewoon voor het einde van het jaar klaar bent en je dus niets van doen hebt met die nieuwe manier van rijopleiding.quote:Op zondag 1 april 2007 16:31 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hmmm... ook voor de mensen die al aan het lessen waren? Want op zich is er vanaf nu tot einde van het jaar genoeg tijd om ergens anders te beginnen...
Diegene die ik het adviseerde wou anders volgend jaar beginnen. Ik zei dus dat je dat beter niet kon doen.quote:Op zondag 1 april 2007 16:39 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Je kan uiteraard ergens anders beginnen. Als het pas vanaf volgend jaar verplicht is denk ik dat de mensen die al bezig waren voor 1 januari 2008 gewoon nog de normale procedure volgen. Anders gaat opeens tijdens het lessen je systeem op de schop wat misschien verwarrend kan zijn. Als je nu begint met een 'normale' rijopleiding mag ik aannemen dat je gewoon voor het einde van het jaar klaar bent en je dus niets van doen hebt met die nieuwe manier van rijopleiding.
Oh, mja, als je inderdaad dat nieuwe systeem wil ontlopen zal je binnenkort toch wel moeten beginnen. Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op zondag 1 april 2007 16:41 schreef Renesite het volgende:
[..]
Diegene die ik het adviseerde wou anders volgend jaar beginnen. Ik zei dus dat je dat beter niet kon doen.
Tuurlijk maakt snelheid wel uit, je moet tenslotte ook aan de doorstroming denken en het CBR let daar ook op.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 17:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Gewoon, ben ik benieuwd naar aangezien de mijne zegt van niet, dat de snelheid niet uit maakt mits het niet een grote rotonde is, heb je zo'n hele grote verkeersplein dan moet hij maar wel in de 2![]()
Nou ja, later zal hij dan wel op de snelheid gaan hameren. Maar vooralsnog niets over gehoord.quote:Op zondag 1 april 2007 21:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk maakt snelheid wel uit, je moet tenslotte ook aan de doorstroming denken en het CBR let daar ook op.
Daarnaast wil je niet constant hoge toeren rijden door in z'n 1 te blijven, slecht voor het verbruik en dus ook voor de uitstoot. Ook daar let het CBR op.
Plus als het je niet zou lukken om op een rotonde naar z'n 2 te schakelen geef je ook nog eens blijk van gebrek aan voertuigcontrole, en daar let het CBR ook op.
Een rotonde in z'n 1 nemen............belachelijk!!
Weet je wel zeker dat jij je instructeur goed begrepen hebt?
Ik kan me nl. niet voorstellen dat hij/zij dit gezegd heeft.
Okee, dan heb ik een vraag voor jou.quote:Op zondag 1 april 2007 21:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nou ja, later zal hij dan wel op de snelheid gaan hameren. Maar vooralsnog niets over gehoord.
Doe ik ook voor de rest, alleen de bochten doe ik toch in de een als ik niet op tijd (voormijn gevoel) hem in de 2 krijgquote:Op zondag 1 april 2007 21:31 schreef Lennox het volgende:
Op je examen moet je gewoon goed meerijden met het verkeer. Liever paar km te hard dan als een oud oma'tje in het verkeer rondtuffen. Beetje vrachtauto's inhalen enzo doet het altijd goed.
Tja, hij zegt alleen - wanneer jij de mogelijkheid ziet om hem wél in de 2 te zetten moet jij dat doen. Kan het voor je gevoel niet? Dan maar nietquote:Op zondag 1 april 2007 21:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Okee, dan heb ik een vraag voor jou.
Hoe is het met jouw voertuigbeheersing?
Het kan namelijk ook zo zijn dat daar nog aan gewerkt moet worden en dat de instructeur daarom nu, (maar in de toekomst niet meer), jou de rust geeft om em in z'n 1 te laten.
Later zal het dan wél van je gevraagd worden om op te schakelen.
Al vind ik wel dat dit na 16 lessen allang besproken had moeten zijn.......
Hij zou je verdikkeme juist de opdracht moeten geven om het wél te doen!quote:Op zondag 1 april 2007 21:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
Tja, hij zegt alleen - wanneer jij de mogelijkheid ziet om hem wél in de 2 te zetten moet jij dat doen. Kan het voor je gevoel niet? Dan maar niet
Ik heb het al 2 keer geraagd.
Wat hij zegt klopt.quote:Op zondag 1 april 2007 21:37 schreef Lennox het volgende:
Je hoeft op de rotonde toch niet constant met 2 handen aan het stuur te zitten. Gewoon overschakelen kan wel even
Dit vind ik ook raar.quote:Op zondag 1 april 2007 21:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Doe ik ook voor de rest, alleen de bochten doe ik toch in de een als ik niet op tijd (voormijn gevoel) hem in de 2 krijg
Ik heb het ook over vanuit stilstand bij een rotonde. Als ik al snelheid heb gooi ik hem niet in zijn 1quote:Op zondag 1 april 2007 21:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dit vind ik ook raar.
Als je nog wat snelheid hebt is het juist moeilijker om naar z'n 1 te schakelen.
Naar z'n 1 schakelen gaat alleen makkelijk als je stilstaat of bijna stilstaat. (Rem je zoveel af voor een bocht?)
Als dat moeilijk gaat is dus je snelheid te hoog, als schakelen moeite kost klopt er iets niet.
2e versnelling zou juist makkelijker moeten zijn.
Wat zegt je instructeur daar van?
Deal!quote:Op zondag 1 april 2007 21:43 schreef Renesite het volgende:
Ja jezus![]()
Ik zal het morgen maar gewoon doen dan! Eens kijken wat hij zegt dat ik met 1 hand aan het stuur hang halverwege die kleine kut rotondes hier.
Ja, dat bedoel ik ook. Ik denk dat Vannelle mij niet begrijpt. Moet ik vanuit stilstand een rotonde op rijden dan laat ik hem liever eventjes in zijn 1 staan. Je hebt tegenwoordig van die hele kleintjes. Op grotere zet ik hem liever ook naar z'n 2.quote:Op zondag 1 april 2007 21:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Echt maf.... ik moet ook gelijk naar z'n 2. Bij die kleine rotondes hoop ik altijd maar dat er verder geen verkeer is, tot op heden altijd mazzel gehad
quote:03 april: PeeJie, Emmeloord, 09:50 (auto)
Ah, okee.quote:Op zondag 1 april 2007 21:47 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik heb het ook over vanuit stilstand bij een rotonde. Als ik al snelheid heb gooi ik hem niet in zijn 1![]()
Dat opschakelen is bij een hele kleine rotonde gewoon niet makkelijkquote:Op zondag 1 april 2007 21:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ah, okee.
Ik ging er van uit dat je aan kwam rijden en terug moest schakelen. Vanuit stilstand begin je uiteraard in z'n 1 maar dan moet er kort daarna ook opgeschakeld worden!
De 1 is om vanuit stilstand weg te komen, op zeer lage snelheid te blijven rijden en voor evt. bijzondere verrichtingen.
Als je in normaal verkeer zit blijf je niet in z'n 1 rijden.
Ik lees dit pas na het plaatsen van mijn vorige reaktie.quote:Op zondag 1 april 2007 21:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik ook. Ik denk dat Vannelle mij niet begrijpt. Moet ik vanuit stilstand een rotonde op rijden dan laat [color=red]ik[/color] hem liever eventjes in zijn 1 staan. Je hebt tegenwoordig van die hele kleintjes. Op grotere zet ik hem liever ook naar z'n 2.
Moet je op zo'n kleine rotonde ook es proberen joh.quote:Op zondag 1 april 2007 21:54 schreef Renesite het volgende:
[..]
In het normale verkeer ben ik zó uit de 1Ook als ik in de buurt weg rijd, gelijk naar de 2
![]()
Ja, nadat ik vroeg "Moet ik hem niet in zijn 2 zetten"quote:Op zondag 1 april 2007 21:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik lees dit pas na het plaatsen van mijn vorige reaktie.
Ik begrijp je wel nu, maar ik blijf er bij dat de 1 er voor is om uit stilstand weg te komen en dat er daarna gewoon opgeschakeld wordt. Hoe klein de rotonde ook is.
Maar zoals ik het nu lees is het dus je eigen keuze?
We zijn nu al weer verder met het zijdelings kijken (een les alleen maar snelweg) op deze manier zal het ook wel makkelijker gaanquote:Op zondag 1 april 2007 21:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Moet je op zo'n kleine rotonde ook es proberen joh.
Lukt het niet? Jammer dan, volgende keer beter.
Maar uiteindelijk wordt het wel van je gevraagd dus begin het vast te proberen.
In het normale verkeer kost het je geen moeite zeg je, dus hier lukt het ook wel.
Dit is nog bij mij zo. Voertuigbeheersing is nog niet helemaal perfectquote:Op zondag 1 april 2007 21:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Okee, dan heb ik een vraag voor jou.
Hoe is het met jouw voertuigbeheersing?
Het kan namelijk ook zo zijn dat daar nog aan gewerkt moet worden en dat de instructeur daarom nu, (maar in de toekomst niet meer), jou de rust geeft om em in z'n 1 te laten.
Ik begin hier een beetje een naar gevoel van te krijgen.quote:Op zondag 1 april 2007 22:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, nadat ik vroeg "Moet ik hem niet in zijn 2 zetten"
Hij zegt dan dat wanneer ik daar tijd voor heb (kijken enzo moet eerst er goed in zitten natuurlijk) ik dat moet doen, maar dat het niet perse moet.
[..]
Alleen maar snelweg en dan alleen maar zijdelings kijken?quote:Op zondag 1 april 2007 22:00 schreef Renesite het volgende:
We zijn nu al weer verder met het zijdelings kijken (een les alleen maar snelweg) op deze manier zal het ook wel makkelijker gaan![]()
En anderen zeggen dat ik snel ga.quote:Op zondag 1 april 2007 22:15 schreef hardcorebass het volgende:
Renesite, wat jij nog doet na 16 lessen klopt gewoon totaal niet.
Ik heb vanaf het begin af aan al in zijn 2 rotonde moeten rijden. Als ik stil sta voor een rotonde zet ik hem ook in zijn 1 (duh) maar op de rotonde schakel ik meteen over naar 2, je moet namelijk met het verkeer meekunnen.
En als er dan nog een fietser op de rotonde voorrang heeft stop je gewoon even en zet je hem weer in zijn 1, makkelijk zat toch.
Jij hebt volgens mij echt geen goede instructeur
Jij moet gewoon blijven kijken waar je rijdt, het schakelen doe je zonder er naar te kijken. Je weet toch waar de versnellingen zitten?quote:Op zondag 1 april 2007 22:08 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Dit is nog bij mij zo. Voertuigbeheersing is nog niet helemaal perfect. Afgelopen les ging ik (vanuit stilstand) een rotonde op en schakelde toen (uit mezelf) door naar 2, maar ik ging toen een beetje slingeren. Zei ze dat ik daar nog maar eventjes mee moet wachten
![]()
![]()
Ik heb geen zin om dat allemaal te gaan vertellen, maar ik heb een les al verloren doordat de man een nieuwe auto kreeg. Ik heb altijd al wat moeite gehad met de hellingproef en het optrekken. Verder ben ik iemand die vroeg om gefaseerd die dingen te doen. Ik leer meer door veel te weten maar dan voornamelijk herhaling te doen. Dus ik heb al heel wat geleerd maar door de herhalingen te doen leer ik het zelf beter.quote:Op zondag 1 april 2007 22:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik begin hier een beetje een naar gevoel van te krijgen.
Je hebt 16 lessen gehad, je voertuigbeheersing is nog niet zo dat je op een rotonde kan of hoeft te schakelen maar je moet wél kijken? Kijken, waar je nét mee begonnen bent? En sinds wanneer moet je eerder leren kijken dan het voertuig beheersen vraag ik me af.....
What the fuck hebben jullie al die uren er voor gedaan????
Die les hoef ik niet. Ik zeg zijdelings kijken omdat dat op een rotonde belangrijk is. Ik heb natuurlijk alles van het kijken al gehad.quote:Alleen maar snelweg en dan alleen maar zijdelings kijken?
Is jou al verteld dat kijken inhoudt: binnenspiegel, buitenspiegel, schouder (dode hoek)?
Dat kijken is een compleet verhaal, alleen een stukje aanwennen is de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord.
Waarom?
Omdat dat als je dat eenmaal onder de knie hebt en gewend bent het weer veranderd. Doe het dan in 1x goed denk ik dan.
Nog 1 vraagje,
Gezien het trage tempo en de manier waarop jou dingen geleerd worden, heb jij iets medisch waardoor de manier van aanpak te verklaren is of zit je gewoon bij een kutrijschool?
Als het geen medische reden heeft bied ik je aan om eens een les bij mij te nemen. Gratis. En zonder de naam van mijn rijschool te noemen dus geen spam.
Ik ben gewoon zwaar benieuwd hoe het nou zit, ik kan er ook van leren.
Als er wel een medische reden is neem ik ff afstand, dan zal de instructeur zijn/haar redenen wel hebben.
waar jou instructeur mee bezig is klopt gewoon niet, jou voertuigcontrole is nog niet goed (leid ik af aan wat je zelf zegt) en je moet al bijzondere verrichtingen doen? beetje vreemd lijkt mij.quote:Op zondag 1 april 2007 22:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
En anderen zeggen dat ik snel ga.
Iedereen doet gewoon zijn les geven anders. Ik ben nu dus al met de bijzondere verrichtingen bezig met les 16.
Ik zie dat Crazykill de spijker op zijn kop slaat. De mijne is nu bezig de kijkbeheersing af te sluiten. Daarna komt het sneller heen en weer kijken en dergelijke.
Dat is dan iets wat hij dan niet door heeft (die naar zijn 2 schakelen) Ik heb het nu een aantal lessen niet gevraagd. Misschien maar eens doen dan.quote:Op zondag 1 april 2007 22:30 schreef hardcorebass het volgende:
[..]
waar jou instructeur mee bezig is klopt gewoon niet, jou voertuigcontrole is nog niet goed (leid ik af aan wat je zelf zegt) en je moet al bijzondere verrichtingen doen? beetje vreemd lijkt mij.
Ik doe sinds les 10 ofzo al bijzondere verrichtingen, ik ben gewoon een snellere leerling dan gemiddeld.
Godnondedjuu, bij les 2 of 3 zou je iig al de hellingproef moeten hebben gehad zodat je weet hoe je met de koppeling moet werken.quote:Op zondag 1 april 2007 22:20 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik ben nu dus al met de bijzondere verrichtingen bezig met les 16.
so what dat je een les 'gemist' hebt omdat die vent een nieuwe auto kreeg? heeft er niets mee te maken joh.quote:Op zondag 1 april 2007 22:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om dat allemaal te gaan vertellen, maar ik heb een les al verloren doordat de man een nieuwe auto kreeg. Ik heb altijd al wat moeite gehad met de hellingproef en het optrekken. Verder ben ik iemand die vroeg om gefaseerd die dingen te doen. Ik leer meer door veel te weten maar dan voornamelijk herhaling te doen. Dus ik heb al heel wat geleerd maar door de herhalingen te doen leer ik het zelf beter.
[..]
Die les hoef ik niet. Ik zeg zijdelings kijken omdat dat op een rotonde belangrijk is. Ik heb natuurlijk alles van het kijken al gehad.
Ik wil het je wel eventjes uitleggen. Via PM of MSN oid?
Je moet ook naar de leerling kijken die je voor je hebt. Als die aangeeft dat hij gewoon door veel herhaling meer leert dan door het in 1 les te doen en het nooit meer te doen (ik noem het 3 keer keren etc) dan moet je het eigenlijk ook op die manier doen.
En dat doet mijn instucteur heel goed
msn pleasequote:Op zondag 1 april 2007 22:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik wil het je wel eventjes uitleggen. Via PM of MSN oid?
Ja, alleen was ik het opeeeens kwijt, dus wijdden we daar weer een les aan... je mag het allemaal van mij negatief zien, maar dit snap je dan weer niet denk ik. Hij heeft een nieuwe auto gekregen. Die auto reageerde weer anders. Hij vond dat hij wat te veel is gaan afslaan. Had ik je al verteld dan dat in die 3 lessen ik dat pas klaar hadquote:Op zondag 1 april 2007 22:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Godnondedjuu, bij les 2 of 3 zou je iig al de hellingproef moeten hebben gehad zodat je weet hoe je met de koppeling moet werken.
Dat deden wij ook op de helling (stilzetten met koppeling, dát punt zoeken) En achter de auto wegrijden deden we dus ook al vrij snel...quote:Bij achteruit inparkeren (hetzij in een vak, hetzij fileparkeren) leer je ook de koppeling te beheersen en de afmetingen van het voertuig te kennen.
Ik bedoel met bijzondere verrichtingen dus het inparkeren en het verkeersplein. Ik was daar niet helemaal duidelijk in: Toegegeven.quote:Als ik pas bij les 16 zou beginnen met bijzondere verrichtingen werd ik langs alle kanten afgemaakt denk ik.....
Hij denkt er duidelijk anders overquote:En "kijkbeheersing afsluiten"
Wat is dát nou weer voor flauwekul?
Dat is pas op het laatst! Je hebt de auto nog niet eens onder controle (edit: vloek verwijderd) maar voor de rest........je kijkt goed.
quote:Kun je op een rotonde schakelen? Nee Joh, als je je daar al druk over kan maken
Bijzondere verrichtingen? Nee
Lessen gehad: 16...........teeeeering..............
Bij RIS is de hellingproef pas script 26, er stond me iets van bij dat jouw instructeur daar ook mee kon werken, renesite? Koppeling is een van de eerste scripts, maar los van de hellingproef.quote:Op zondag 1 april 2007 22:34 schreef vannelle het volgende:
Godnondedjuu, bij les 2 of 3 zou je iig al de hellingproef moeten hebben gehad zodat je weet hoe je met de koppeling moet werken.
Het quoten is een beetje een zootje geworden dus ga ik niet inhoudelijk op elke quote in.quote:Op zondag 1 april 2007 22:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, alleen was ik het opeeeens kwijt, dus wijdden we daar weer een les aan... je mag het allemaal van mij negatief zien, maar dit snap je dan weer niet denk ik. Hij heeft een nieuwe auto gekregen. Die auto reageerde weer anders. Hij vond dat hij wat te veel is gaan afslaan. Had ik je al verteld dan dat in die 3 lessen ik dat pas klaar had!!!
Weet je wel hoe vaak de hellingproef voorkomt in het dagelijks verkeer?
[..]
Dat deden wij ook op de helling (stilzetten met koppeling, dát punt zoeken) En achter de auto wegrijden deden we dus ook al vrij snel...
[..]
Ik bedoel met bijzondere verrichtingen dus het inparkeren en het verkeersplein. Ik was daar niet helemaal duidelijk in: Toegegeven.
[..]
Hij denkt er duidelijk anders over
[..]
Ja, maar dat komt door de spanning gewoon denk ik. Ik zat gewoon te klooien met de versnellingspook.quote:Op zondag 1 april 2007 22:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij moet gewoon blijven kijken waar je rijdt, het schakelen doe je zonder er naar te kijken. Je weet toch waar de versnellingen zitten?
Hoiquote:Op zondag 1 april 2007 23:34 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Ja, maar dat komt door de spanning gewoon denk ik. Ik zat gewoon te klooien met de versnellingspook.
Zelfde was ook met de hellingproef gebeurd (had ik al eerder in deze topic getikt), op een afgelegen plekje ging het perfect (2 keertjes gedaan achter elkaar) , maar toen daarna op een drukke helling liet ik de motor afslaan.Zenuwen ofzo...
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |