abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47888474
tvp
  † In Memoriam † zondag 1 april 2007 @ 15:51:37 #102
43556 miss_dynastie
pi_47894466
Iemand enig idee of de Rijopleiding In Stappen verplicht ingevoerd gaat worden? Nu ik wat verder kom ben ik zwaar ontevreden over het systeem/ de wijze van lesgeven van mijn rijleraar. Alles uit module 2 wordt maar 'halfjes' uitgelegd, je mag er geen vragen over stellen want we zijn pas over twee weken bij die stap, bladiebladiebla. Ik zit er inmiddels over te denken mijn geld terug te vragen (had een pakket genomen) en op zoek te gaan naar een andere rijschool waar men geen RIS geeft, maar als het straks verplicht wordt en ik het dan nog niet gehaald heb, zit ik natuurlijk wel weer met een probleem.
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 16:10:46 #103
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47895102
Daarom heb i een klasgenoot de tip gegeven om NU nog met rijlessen te beginnen.

Vrij lullig, maar ik denk dat je je geld kwijt bent
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  † In Memoriam † zondag 1 april 2007 @ 16:12:35 #104
43556 miss_dynastie
pi_47895165
quote:
Op zondag 1 april 2007 16:10 schreef Renesite het volgende:
Daarom heb i een klasgenoot de tip gegeven om NU nog met rijlessen te beginnen.

Vrij lullig, maar ik denk dat je je geld kwijt bent
Huh, hoe bedoel je? RIS wordt verplicht? Het geld van het pakket kan ik terugkrijgen hoor, dat staat gewoon in de overeenkomst (minus uiteraard de kosten voor de lessen die ik al heb gehad plus de boekjes).
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 16:22:42 #105
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47895481
quote:
Op zondag 1 april 2007 16:12 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Huh, hoe bedoel je? RIS wordt verplicht? Het geld van het pakket kan ik terugkrijgen hoor, dat staat gewoon in de overeenkomst (minus uiteraard de kosten voor de lessen die ik al heb gehad plus de boekjes).
RIS willen ze verplichten volgend jaar
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  † In Memoriam † zondag 1 april 2007 @ 16:31:18 #106
43556 miss_dynastie
pi_47895693
quote:
Op zondag 1 april 2007 16:22 schreef Renesite het volgende:

[..]

RIS willen ze verplichten volgend jaar
Hmmm... ook voor de mensen die al aan het lessen waren? Want op zich is er vanaf nu tot einde van het jaar genoeg tijd om ergens anders te beginnen...
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 16:38:35 #107
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47895889
quote:
Op zondag 1 april 2007 16:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hmmm... ook voor de mensen die al aan het lessen waren? Want op zich is er vanaf nu tot einde van het jaar genoeg tijd om ergens anders te beginnen...
Ik denk dat als je al lest je het niet krijgt. Het gebeurd grotendeels gefaseerd medunkt
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_47895919
quote:
Op zondag 1 april 2007 16:31 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hmmm... ook voor de mensen die al aan het lessen waren? Want op zich is er vanaf nu tot einde van het jaar genoeg tijd om ergens anders te beginnen...
Je kan uiteraard ergens anders beginnen. Als het pas vanaf volgend jaar verplicht is denk ik dat de mensen die al bezig waren voor 1 januari 2008 gewoon nog de normale procedure volgen. Anders gaat opeens tijdens het lessen je systeem op de schop wat misschien verwarrend kan zijn. Als je nu begint met een 'normale' rijopleiding mag ik aannemen dat je gewoon voor het einde van het jaar klaar bent en je dus niets van doen hebt met die nieuwe manier van rijopleiding.
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 16:41:21 #109
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47895953
quote:
Op zondag 1 april 2007 16:39 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Je kan uiteraard ergens anders beginnen. Als het pas vanaf volgend jaar verplicht is denk ik dat de mensen die al bezig waren voor 1 januari 2008 gewoon nog de normale procedure volgen. Anders gaat opeens tijdens het lessen je systeem op de schop wat misschien verwarrend kan zijn. Als je nu begint met een 'normale' rijopleiding mag ik aannemen dat je gewoon voor het einde van het jaar klaar bent en je dus niets van doen hebt met die nieuwe manier van rijopleiding.
Diegene die ik het adviseerde wou anders volgend jaar beginnen. Ik zei dus dat je dat beter niet kon doen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_47895975
quote:
Op zondag 1 april 2007 16:41 schreef Renesite het volgende:

[..]

Diegene die ik het adviseerde wou anders volgend jaar beginnen. Ik zei dus dat je dat beter niet kon doen.
Oh, mja, als je inderdaad dat nieuwe systeem wil ontlopen zal je binnenkort toch wel moeten beginnen. Daar heb je helemaal gelijk in.
  † In Memoriam † zondag 1 april 2007 @ 17:23:46 #111
43556 miss_dynastie
pi_47897069
Thanks allebei. Ik ga er maar eens goed over nadenken hoe ik nu verder wil en met wie. RIS was mijns inziens leuk totdat ik de auto aardig leerde beheersen; nu is het voor mij vooral lastig en remmend. Ik ga denk ik maar eens bellen met een paar anderen, eerst maar eens zien hoeveel plek die hebben.
pi_47904822
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 17:34 schreef Renesite het volgende:

[..]

Gewoon, ben ik benieuwd naar aangezien de mijne zegt van niet, dat de snelheid niet uit maakt mits het niet een grote rotonde is, heb je zo'n hele grote verkeersplein dan moet hij maar wel in de 2
Tuurlijk maakt snelheid wel uit, je moet tenslotte ook aan de doorstroming denken en het CBR let daar ook op.
Daarnaast wil je niet constant hoge toeren rijden door in z'n 1 te blijven, slecht voor het verbruik en dus ook voor de uitstoot. Ook daar let het CBR op.
Plus als het je niet zou lukken om op een rotonde naar z'n 2 te schakelen geef je ook nog eens blijk van gebrek aan voertuigcontrole, en daar let het CBR ook op.
Een rotonde in z'n 1 nemen............belachelijk!!

Weet je wel zeker dat jij je instructeur goed begrepen hebt?
Ik kan me nl. niet voorstellen dat hij/zij dit gezegd heeft.
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 21:29:18 #113
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47905092
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:23 schreef vannelle het volgende:

[..]

Tuurlijk maakt snelheid wel uit, je moet tenslotte ook aan de doorstroming denken en het CBR let daar ook op.
Daarnaast wil je niet constant hoge toeren rijden door in z'n 1 te blijven, slecht voor het verbruik en dus ook voor de uitstoot. Ook daar let het CBR op.
Plus als het je niet zou lukken om op een rotonde naar z'n 2 te schakelen geef je ook nog eens blijk van gebrek aan voertuigcontrole, en daar let het CBR ook op.
Een rotonde in z'n 1 nemen............belachelijk!!

Weet je wel zeker dat jij je instructeur goed begrepen hebt?
Ik kan me nl. niet voorstellen dat hij/zij dit gezegd heeft.
Nou ja, later zal hij dan wel op de snelheid gaan hameren. Maar vooralsnog niets over gehoord.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_47905171
in principe als je een bocht wilt nemen, en uit stilstand vertrekt. is het de bedoeling dat je voor je de bocht inzet al in z'n twee zit. kwestie van snel doorschakelen ... natuurlijk gaat dit wat moeilijker als je al boven de haaientanden zit ...

zodra je wat meer vertrouwen in jezelf hebt qua rijden, dan gaat het schakelen ook makkelijker, en kan je op andere dingen dan schakelen letten. ... probeer iig niet naar de schakelpook te kijken als je rijd, dat scheelt een heleboel tijd als je het na een tijdje onder de knie hebt om zonder je ogen van de weg te halen kan schakelen.
pi_47905221
Op je examen moet je gewoon goed meerijden met het verkeer. Liever paar km te hard dan als een oud oma'tje in het verkeer rondtuffen. Beetje vrachtauto's inhalen enzo doet het altijd goed.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_47905344
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:29 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nou ja, later zal hij dan wel op de snelheid gaan hameren. Maar vooralsnog niets over gehoord.
Okee, dan heb ik een vraag voor jou.
Hoe is het met jouw voertuigbeheersing?
Het kan namelijk ook zo zijn dat daar nog aan gewerkt moet worden en dat de instructeur daarom nu, (maar in de toekomst niet meer), jou de rust geeft om em in z'n 1 te laten.
Later zal het dan wél van je gevraagd worden om op te schakelen.

Al vind ik wel dat dit na 16 lessen allang besproken had moeten zijn.......
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 21:34:35 #117
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47905347
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:31 schreef Lennox het volgende:
Op je examen moet je gewoon goed meerijden met het verkeer. Liever paar km te hard dan als een oud oma'tje in het verkeer rondtuffen. Beetje vrachtauto's inhalen enzo doet het altijd goed.
Doe ik ook voor de rest, alleen de bochten doe ik toch in de een als ik niet op tijd (voormijn gevoel) hem in de 2 krijg
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_47905460
Je hoeft op de rotonde toch niet constant met 2 handen aan het stuur te zitten. Gewoon overschakelen kan wel even
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 21:37:34 #119
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47905480
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Okee, dan heb ik een vraag voor jou.
Hoe is het met jouw voertuigbeheersing?
Het kan namelijk ook zo zijn dat daar nog aan gewerkt moet worden en dat de instructeur daarom nu, (maar in de toekomst niet meer), jou de rust geeft om em in z'n 1 te laten.
Later zal het dan wél van je gevraagd worden om op te schakelen.

Al vind ik wel dat dit na 16 lessen allang besproken had moeten zijn.......
Tja, hij zegt alleen - wanneer jij de mogelijkheid ziet om hem wél in de 2 te zetten moet jij dat doen. Kan het voor je gevoel niet? Dan maar niet

Ik heb het al 2 keer geraagd.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_47905652
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:37 schreef Renesite het volgende:

[..]

Tja, hij zegt alleen - wanneer jij de mogelijkheid ziet om hem wél in de 2 te zetten moet jij dat doen. Kan het voor je gevoel niet? Dan maar niet

Ik heb het al 2 keer geraagd.
Hij zou je verdikkeme juist de opdracht moeten geven om het wél te doen!
Want:
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:37 schreef Lennox het volgende:
Je hoeft op de rotonde toch niet constant met 2 handen aan het stuur te zitten. Gewoon overschakelen kan wel even
Wat hij zegt klopt.
De wielen staan toch al in de goede richting, het stuur vasthouden of evt. een kleine correctie kan ook met 1 hand.
Het schakelen naar z'n 2 duurt toch maar heel kort?
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 21:43:19 #121
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47905761
Ja jezus
Ik zal het morgen maar gewoon doen dan ! Eens kijken wat hij zegt dat ik met 1 hand aan het stuur hang halverwege die kleine kut rotondes hier.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_47905833
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:34 schreef Renesite het volgende:

[..]

Doe ik ook voor de rest, alleen de bochten doe ik toch in de een als ik niet op tijd (voormijn gevoel) hem in de 2 krijg
Dit vind ik ook raar.
Als je nog wat snelheid hebt is het juist moeilijker om naar z'n 1 te schakelen.
Naar z'n 1 schakelen gaat alleen makkelijk als je stilstaat of bijna stilstaat. (Rem je zoveel af voor een bocht?)
Als dat moeilijk gaat is dus je snelheid te hoog, als schakelen moeite kost klopt er iets niet.
2e versnelling zou juist makkelijker moeten zijn.
Wat zegt je instructeur daar van?
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 21:47:07 #123
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47905938
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dit vind ik ook raar.
Als je nog wat snelheid hebt is het juist moeilijker om naar z'n 1 te schakelen.
Naar z'n 1 schakelen gaat alleen makkelijk als je stilstaat of bijna stilstaat. (Rem je zoveel af voor een bocht?)
Als dat moeilijk gaat is dus je snelheid te hoog, als schakelen moeite kost klopt er iets niet.
2e versnelling zou juist makkelijker moeten zijn.
Wat zegt je instructeur daar van?
Ik heb het ook over vanuit stilstand bij een rotonde. Als ik al snelheid heb gooi ik hem niet in zijn 1
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  † In Memoriam † zondag 1 april 2007 @ 21:47:44 #124
43556 miss_dynastie
pi_47905978
Echt maf.... ik moet ook gelijk naar z'n 2. Bij die kleine rotondes hoop ik altijd maar dat er verder geen verkeer is, tot op heden altijd mazzel gehad
pi_47906039
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:43 schreef Renesite het volgende:
Ja jezus
Ik zal het morgen maar gewoon doen dan ! Eens kijken wat hij zegt dat ik met 1 hand aan het stuur hang halverwege die kleine kut rotondes hier.
Deal!
Ik lees morgen wel hoe hij reageerde.
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 21:49:25 #126
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47906053
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Echt maf.... ik moet ook gelijk naar z'n 2. Bij die kleine rotondes hoop ik altijd maar dat er verder geen verkeer is, tot op heden altijd mazzel gehad
Ja, dat bedoel ik ook. Ik denk dat Vannelle mij niet begrijpt. Moet ik vanuit stilstand een rotonde op rijden dan laat ik hem liever eventjes in zijn 1 staan. Je hebt tegenwoordig van die hele kleintjes. Op grotere zet ik hem liever ook naar z'n 2.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 1 april 2007 @ 21:50:24 #127
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_47906095
quote:
03 april: PeeJie, Emmeloord, 09:50 (auto)
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_47906184
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:47 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik heb het ook over vanuit stilstand bij een rotonde. Als ik al snelheid heb gooi ik hem niet in zijn 1
Ah, okee.
Ik ging er van uit dat je aan kwam rijden en terug moest schakelen. Vanuit stilstand begin je uiteraard in z'n 1 maar dan moet er kort daarna ook opgeschakeld worden!
De 1 is om vanuit stilstand weg te komen, op zeer lage snelheid te blijven rijden en voor evt. bijzondere verrichtingen.
Als je in normaal verkeer zit blijf je niet in z'n 1 rijden.
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 21:54:39 #129
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47906307
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ah, okee.
Ik ging er van uit dat je aan kwam rijden en terug moest schakelen. Vanuit stilstand begin je uiteraard in z'n 1 maar dan moet er kort daarna ook opgeschakeld worden!
De 1 is om vanuit stilstand weg te komen, op zeer lage snelheid te blijven rijden en voor evt. bijzondere verrichtingen.
Als je in normaal verkeer zit blijf je niet in z'n 1 rijden.
Dat opschakelen is bij een hele kleine rotonde gewoon niet makkelijk Vooral met beginnend kijken. Als dat er in zit praten we wel weer verder

In het normale verkeer ben ik zó uit de 1 Ook als ik in de buurt weg rijd, gelijk naar de 2
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_47906366
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:49 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik ook. Ik denk dat Vannelle mij niet begrijpt. Moet ik vanuit stilstand een rotonde op rijden dan laat [color=red]ik[/color] hem liever eventjes in zijn 1 staan. Je hebt tegenwoordig van die hele kleintjes. Op grotere zet ik hem liever ook naar z'n 2.
Ik lees dit pas na het plaatsen van mijn vorige reaktie.

Ik begrijp je wel nu, maar ik blijf er bij dat de 1 er voor is om uit stilstand weg te komen en dat er daarna gewoon opgeschakeld wordt. Hoe klein de rotonde ook is.

Maar zoals ik het nu lees is het dus je eigen keuze?
pi_47906529
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:54 schreef Renesite het volgende:

[..]


In het normale verkeer ben ik zó uit de 1 Ook als ik in de buurt weg rijd, gelijk naar de 2
Moet je op zo'n kleine rotonde ook es proberen joh.
Lukt het niet? Jammer dan, volgende keer beter.
Maar uiteindelijk wordt het wel van je gevraagd dus begin het vast te proberen.
In het normale verkeer kost het je geen moeite zeg je, dus hier lukt het ook wel.
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 22:00:50 #132
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47906588
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:56 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik lees dit pas na het plaatsen van mijn vorige reaktie.

Ik begrijp je wel nu, maar ik blijf er bij dat de 1 er voor is om uit stilstand weg te komen en dat er daarna gewoon opgeschakeld wordt. Hoe klein de rotonde ook is.

Maar zoals ik het nu lees is het dus je eigen keuze?
Ja, nadat ik vroeg "Moet ik hem niet in zijn 2 zetten"
Hij zegt dan dat wanneer ik daar tijd voor heb (kijken enzo moet eerst er goed in zitten natuurlijk) ik dat moet doen, maar dat het niet perse moet.
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:59 schreef vannelle het volgende:

[..]

Moet je op zo'n kleine rotonde ook es proberen joh.
Lukt het niet? Jammer dan, volgende keer beter.
Maar uiteindelijk wordt het wel van je gevraagd dus begin het vast te proberen.
In het normale verkeer kost het je geen moeite zeg je, dus hier lukt het ook wel.
We zijn nu al weer verder met het zijdelings kijken (een les alleen maar snelweg) op deze manier zal het ook wel makkelijker gaan
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_47906898
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Okee, dan heb ik een vraag voor jou.
Hoe is het met jouw voertuigbeheersing?
Het kan namelijk ook zo zijn dat daar nog aan gewerkt moet worden en dat de instructeur daarom nu, (maar in de toekomst niet meer), jou de rust geeft om em in z'n 1 te laten.
Dit is nog bij mij zo. Voertuigbeheersing is nog niet helemaal perfect . Afgelopen les ging ik (vanuit stilstand) een rotonde op en schakelde toen (uit mezelf) door naar 2, maar ik ging toen een beetje slingeren. Zei ze dat ik daar nog maar eventjes mee moet wachten
pi_47907195
Renesite, wat jij nog doet na 16 lessen klopt gewoon totaal niet.
Ik heb vanaf het begin af aan al in zijn 2 rotonde moeten rijden. Als ik stil sta voor een rotonde zet ik hem ook in zijn 1 (duh) maar op de rotonde schakel ik meteen over naar 2, je moet namelijk met het verkeer meekunnen.

En als er dan nog een fietser op de rotonde voorrang heeft stop je gewoon even en zet je hem weer in zijn 1, makkelijk zat toch.

Jij hebt volgens mij echt geen goede instructeur
pi_47907277
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:00 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja, nadat ik vroeg "Moet ik hem niet in zijn 2 zetten"
Hij zegt dan dat wanneer ik daar tijd voor heb (kijken enzo moet eerst er goed in zitten natuurlijk) ik dat moet doen, maar dat het niet perse moet.
[..]
Ik begin hier een beetje een naar gevoel van te krijgen.
Je hebt 16 lessen gehad, je voertuigbeheersing is nog niet zo dat je op een rotonde kan of hoeft te schakelen maar je moet wél kijken? Kijken, waar je nét mee begonnen bent? En sinds wanneer moet je eerder leren kijken dan het voertuig beheersen vraag ik me af.....
What the fuck hebben jullie al die uren er voor gedaan????
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:00 schreef Renesite het volgende:
We zijn nu al weer verder met het zijdelings kijken (een les alleen maar snelweg) op deze manier zal het ook wel makkelijker gaan
Alleen maar snelweg en dan alleen maar zijdelings kijken?
Is jou al verteld dat kijken inhoudt: binnenspiegel, buitenspiegel, schouder (dode hoek)?
Dat kijken is een compleet verhaal, alleen een stukje aanwennen is de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord.
Waarom?
Omdat dat als je dat eenmaal onder de knie hebt en gewend bent het weer veranderd. Doe het dan in 1x goed denk ik dan.

Nog 1 vraagje,
Gezien het trage tempo en de manier waarop jou dingen geleerd worden, heb jij iets medisch waardoor de manier van aanpak te verklaren is of zit je gewoon bij een kutrijschool?

Als het geen medische reden heeft bied ik je aan om eens een les bij mij te nemen. Gratis. En zonder de naam van mijn rijschool te noemen dus geen spam.
Ik ben gewoon zwaar benieuwd hoe het nou zit, ik kan er ook van leren.
Als er wel een medische reden is neem ik ff afstand, dan zal de instructeur zijn/haar redenen wel hebben.
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 22:20:30 #136
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47907350
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:15 schreef hardcorebass het volgende:
Renesite, wat jij nog doet na 16 lessen klopt gewoon totaal niet.
Ik heb vanaf het begin af aan al in zijn 2 rotonde moeten rijden. Als ik stil sta voor een rotonde zet ik hem ook in zijn 1 (duh) maar op de rotonde schakel ik meteen over naar 2, je moet namelijk met het verkeer meekunnen.

En als er dan nog een fietser op de rotonde voorrang heeft stop je gewoon even en zet je hem weer in zijn 1, makkelijk zat toch.

Jij hebt volgens mij echt geen goede instructeur
En anderen zeggen dat ik snel ga.

Iedereen doet gewoon zijn les geven anders. Ik ben nu dus al met de bijzondere verrichtingen bezig met les 16.

Ik zie dat Crazykill de spijker op zijn kop slaat. De mijne is nu bezig de kijkbeheersing af te sluiten. Daarna komt het sneller heen en weer kijken en dergelijke.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_47907464
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:08 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Dit is nog bij mij zo. Voertuigbeheersing is nog niet helemaal perfect . Afgelopen les ging ik (vanuit stilstand) een rotonde op en schakelde toen (uit mezelf) door naar 2, maar ik ging toen een beetje slingeren. Zei ze dat ik daar nog maar eventjes mee moet wachten
Jij moet gewoon blijven kijken waar je rijdt, het schakelen doe je zonder er naar te kijken. Je weet toch waar de versnellingen zitten?
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 22:28:19 #138
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47907654
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik begin hier een beetje een naar gevoel van te krijgen.
Je hebt 16 lessen gehad, je voertuigbeheersing is nog niet zo dat je op een rotonde kan of hoeft te schakelen maar je moet wél kijken? Kijken, waar je nét mee begonnen bent? En sinds wanneer moet je eerder leren kijken dan het voertuig beheersen vraag ik me af.....
What the fuck hebben jullie al die uren er voor gedaan????
Ik heb geen zin om dat allemaal te gaan vertellen, maar ik heb een les al verloren doordat de man een nieuwe auto kreeg. Ik heb altijd al wat moeite gehad met de hellingproef en het optrekken. Verder ben ik iemand die vroeg om gefaseerd die dingen te doen. Ik leer meer door veel te weten maar dan voornamelijk herhaling te doen. Dus ik heb al heel wat geleerd maar door de herhalingen te doen leer ik het zelf beter.
quote:
Alleen maar snelweg en dan alleen maar zijdelings kijken?
Is jou al verteld dat kijken inhoudt: binnenspiegel, buitenspiegel, schouder (dode hoek)?
Dat kijken is een compleet verhaal, alleen een stukje aanwennen is de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord.
Waarom?
Omdat dat als je dat eenmaal onder de knie hebt en gewend bent het weer veranderd. Doe het dan in 1x goed denk ik dan.

Nog 1 vraagje,
Gezien het trage tempo en de manier waarop jou dingen geleerd worden, heb jij iets medisch waardoor de manier van aanpak te verklaren is of zit je gewoon bij een kutrijschool?

Als het geen medische reden heeft bied ik je aan om eens een les bij mij te nemen. Gratis. En zonder de naam van mijn rijschool te noemen dus geen spam.
Ik ben gewoon zwaar benieuwd hoe het nou zit, ik kan er ook van leren.
Als er wel een medische reden is neem ik ff afstand, dan zal de instructeur zijn/haar redenen wel hebben.
Die les hoef ik niet. Ik zeg zijdelings kijken omdat dat op een rotonde belangrijk is. Ik heb natuurlijk alles van het kijken al gehad.

Ik wil het je wel eventjes uitleggen. Via PM of MSN oid?

Je moet ook naar de leerling kijken die je voor je hebt. Als die aangeeft dat hij gewoon door veel herhaling meer leert dan door het in 1 les te doen en het nooit meer te doen (ik noem het 3 keer keren etc) dan moet je het eigenlijk ook op die manier doen.
En dat doet mijn instucteur heel goed
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_47907737
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:20 schreef Renesite het volgende:

[..]

En anderen zeggen dat ik snel ga.

Iedereen doet gewoon zijn les geven anders. Ik ben nu dus al met de bijzondere verrichtingen bezig met les 16.

Ik zie dat Crazykill de spijker op zijn kop slaat. De mijne is nu bezig de kijkbeheersing af te sluiten. Daarna komt het sneller heen en weer kijken en dergelijke.
waar jou instructeur mee bezig is klopt gewoon niet, jou voertuigcontrole is nog niet goed (leid ik af aan wat je zelf zegt) en je moet al bijzondere verrichtingen doen? beetje vreemd lijkt mij.

Ik doe sinds les 10 ofzo al bijzondere verrichtingen, ik ben gewoon een snellere leerling dan gemiddeld.
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 22:31:39 #140
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47907790
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:30 schreef hardcorebass het volgende:

[..]

waar jou instructeur mee bezig is klopt gewoon niet, jou voertuigcontrole is nog niet goed (leid ik af aan wat je zelf zegt) en je moet al bijzondere verrichtingen doen? beetje vreemd lijkt mij.

Ik doe sinds les 10 ofzo al bijzondere verrichtingen, ik ben gewoon een snellere leerling dan gemiddeld.
Dat is dan iets wat hij dan niet door heeft (die naar zijn 2 schakelen) Ik heb het nu een aantal lessen niet gevraagd. Misschien maar eens doen dan.

Big deal !!!
Vorige week waren er alweer 2 van hem geslaagd in de eerste keer. Ja dan vraag ik je !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_47907915
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:20 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik ben nu dus al met de bijzondere verrichtingen bezig met les 16.
Godnondedjuu, bij les 2 of 3 zou je iig al de hellingproef moeten hebben gehad zodat je weet hoe je met de koppeling moet werken.
Weet je wel hoe vaak de hellingproef voorkomt in het dagelijks verkeer?
Bij achteruit inparkeren (hetzij in een vak, hetzij fileparkeren) leer je ook de koppeling te beheersen en de afmetingen van het voertuig te kennen.
Als ik pas bij les 16 zou beginnen met bijzondere verrichtingen werd ik langs alle kanten afgemaakt denk ik.....

En "kijkbeheersing afsluiten"
Wat is dát nou weer voor flauwekul?
Dat is pas op het laatst! Je hebt de auto nog niet eens onder controle (edit: vloek verwijderd) maar voor de rest........je kijkt goed.
Kun je op een rotonde schakelen? Nee
Bijzondere verrichtingen? Nee
Lessen gehad: 16...........teeeeering..............
pi_47907953
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:28 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om dat allemaal te gaan vertellen, maar ik heb een les al verloren doordat de man een nieuwe auto kreeg. Ik heb altijd al wat moeite gehad met de hellingproef en het optrekken. Verder ben ik iemand die vroeg om gefaseerd die dingen te doen. Ik leer meer door veel te weten maar dan voornamelijk herhaling te doen. Dus ik heb al heel wat geleerd maar door de herhalingen te doen leer ik het zelf beter.
[..]

Die les hoef ik niet. Ik zeg zijdelings kijken omdat dat op een rotonde belangrijk is. Ik heb natuurlijk alles van het kijken al gehad.

Ik wil het je wel eventjes uitleggen. Via PM of MSN oid?

Je moet ook naar de leerling kijken die je voor je hebt. Als die aangeeft dat hij gewoon door veel herhaling meer leert dan door het in 1 les te doen en het nooit meer te doen (ik noem het 3 keer keren etc) dan moet je het eigenlijk ook op die manier doen.
En dat doet mijn instucteur heel goed
so what dat je een les 'gemist' hebt omdat die vent een nieuwe auto kreeg? heeft er niets mee te maken joh.

rare methodes heeft je rijinstructeur ook btw, eerst kijken en daarna pas rotonde over in de 2? rotonde in de 2 moet er najuist dan al flink ingestampt zitten.

elke rijinstructeur herhaald dingen natuurlijk, geen 1 rijinstructeur oefent maar 1x keren, of 1x fileparkeren....
pi_47908020
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:28 schreef Renesite het volgende:

[..]


Ik wil het je wel eventjes uitleggen. Via PM of MSN oid?
msn please
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 22:40:23 #144
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47908156
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Godnondedjuu, bij les 2 of 3 zou je iig al de hellingproef moeten hebben gehad zodat je weet hoe je met de koppeling moet werken.
Ja, alleen was ik het opeeeens kwijt, dus wijdden we daar weer een les aan... je mag het allemaal van mij negatief zien, maar dit snap je dan weer niet denk ik. Hij heeft een nieuwe auto gekregen. Die auto reageerde weer anders. Hij vond dat hij wat te veel is gaan afslaan. Had ik je al verteld dan dat in die 3 lessen ik dat pas klaar had !!!
Weet je wel hoe vaak de hellingproef voorkomt in het dagelijks verkeer?
quote:
Bij achteruit inparkeren (hetzij in een vak, hetzij fileparkeren) leer je ook de koppeling te beheersen en de afmetingen van het voertuig te kennen.
Dat deden wij ook op de helling (stilzetten met koppeling, dát punt zoeken) En achter de auto wegrijden deden we dus ook al vrij snel...
quote:
Als ik pas bij les 16 zou beginnen met bijzondere verrichtingen werd ik langs alle kanten afgemaakt denk ik.....
Ik bedoel met bijzondere verrichtingen dus het inparkeren en het verkeersplein. Ik was daar niet helemaal duidelijk in: Toegegeven.
quote:
En "kijkbeheersing afsluiten"
Wat is dát nou weer voor flauwekul?
Dat is pas op het laatst! Je hebt de auto nog niet eens onder controle (edit: vloek verwijderd) maar voor de rest........je kijkt goed.
Hij denkt er duidelijk anders over
quote:
Kun je op een rotonde schakelen? Nee Joh, als je je daar al druk over kan maken
Bijzondere verrichtingen? Nee
Lessen gehad: 16...........teeeeering..............
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  † In Memoriam † zondag 1 april 2007 @ 22:43:21 #145
43556 miss_dynastie
pi_47908281
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:34 schreef vannelle het volgende:
Godnondedjuu, bij les 2 of 3 zou je iig al de hellingproef moeten hebben gehad zodat je weet hoe je met de koppeling moet werken.
Bij RIS is de hellingproef pas script 26, er stond me iets van bij dat jouw instructeur daar ook mee kon werken, renesite? Koppeling is een van de eerste scripts, maar los van de hellingproef.
pi_47908546
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:40 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ja, alleen was ik het opeeeens kwijt, dus wijdden we daar weer een les aan... je mag het allemaal van mij negatief zien, maar dit snap je dan weer niet denk ik. Hij heeft een nieuwe auto gekregen. Die auto reageerde weer anders. Hij vond dat hij wat te veel is gaan afslaan. Had ik je al verteld dan dat in die 3 lessen ik dat pas klaar had !!!
Weet je wel hoe vaak de hellingproef voorkomt in het dagelijks verkeer?
[..]

Dat deden wij ook op de helling (stilzetten met koppeling, dát punt zoeken) En achter de auto wegrijden deden we dus ook al vrij snel...
[..]

Ik bedoel met bijzondere verrichtingen dus het inparkeren en het verkeersplein. Ik was daar niet helemaal duidelijk in: Toegegeven.
[..]

Hij denkt er duidelijk anders over
[..]
Het quoten is een beetje een zootje geworden dus ga ik niet inhoudelijk op elke quote in.

Ik wil voorop stellen dat ik het van jou NIET negatief zie, ik heb mijn vraagtekens bij jouw instructeur.
Het idee dat hij/zij onnodig dingen uitstelt blijft bij mij ff staan.
Daarom nodig ik je ook uit om bij mij een gratis les te komen nemen waar ik ook wat van leer waarschijnlijk.
Ik zie dan misschien waarom het zo gaat zoals het nu gaat bij jou en jij ziet misschien hoe het ook anders kan.
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 23:08:06 #147
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47909466
Goed, we zijn er denk ik wel uit
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 23:19:40 #148
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47909942
Kastje gesloten

Je moet zulke dingen niet doen op een forum, op msn ben je zo klaar


Conclusie:

* Renesite is een theorie mens die 1 keer in de week moet lessen (2 weken lang 2 keer in de week 1.5 uur gedaan, en dat werkte niet, dus je kan al 2 lessen (minimaal) afschrijven) en ik ben niet een praktijk type. Ik ben wat onzeker over het rijden.

Een instructeur bekijkt dan per leerling hoe het moet gaan, en dat heeft de mijne ook gedaan. Doet het op zijn manier wat mij het beste ligt. En niet iedereen kan daar over oordelen, temeer zijn eigen conclusies uit trekken en er mee kijken wat hij doet.
Punt

[ Bericht 39% gewijzigd door Rene op 01-04-2007 23:32:31 ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_47910533
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:23 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jij moet gewoon blijven kijken waar je rijdt, het schakelen doe je zonder er naar te kijken. Je weet toch waar de versnellingen zitten?
Ja, maar dat komt door de spanning gewoon denk ik. Ik zat gewoon te klooien met de versnellingspook.
Zelfde was ook met de hellingproef gebeurd (had ik al eerder in deze topic getikt), op een afgelegen plekje ging het perfect (2 keertjes gedaan achter elkaar) , maar toen daarna op een drukke helling liet ik de motor afslaan. Zenuwen ofzo...
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 23:37:10 #150
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_47910625
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:34 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Ja, maar dat komt door de spanning gewoon denk ik. Ik zat gewoon te klooien met de versnellingspook.
Zelfde was ook met de hellingproef gebeurd (had ik al eerder in deze topic getikt), op een afgelegen plekje ging het perfect (2 keertjes gedaan achter elkaar) , maar toen daarna op een drukke helling liet ik de motor afslaan. Zenuwen ofzo...
Hoi Ik zie je over 12 lessen wel weer
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')