abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47780991
De 'lessers':

Meld hier:
  • wanneer je begonnen bent, wanneer je gaat beginnen met rijles;
  • hoeveel lessen je hebt gehad;
  • hoevaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen;
  • wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
  • of en wanneer je geslaagd bent (en de nodige felicitaties);
  • natuurlijk ook alles over je motor-/brommerrijbewijs en al het andere dat met je rijbewijs te maken heeft.

Veelgestelde vragen
  • Waar staat TTT voor?
    Tussentijdse toets; het is een toets die verloopt als een echt praktijkexamen. Hiermee kun je alvast wennen aan het examen, en een vrijstelling verdienen voor bijzondere verrichtingen zoals fileparkeren of bochtje achteruit.

• Wat moet je meenemen naar je TTT?
    Je theoriecertificaat en een identiteitsbewijs.

• Wat moet je meenemen naar je Theorie-examen?
    Een geldige theoriekaart (te verkrijgen bij het cbr op de dag zelf of vooraf bij je instructeur), een pasfoto en een identiteitsbewijs. En een pinpas als je nog geen theoriekaart hebt, want die kost zo'n 30 euro en contant betalen kan niet.

• Wat moet je meenemen naar je Praktijkexamen?
    Een theoriecertificaat, een identiteitsbewijs, oproepkaart praktijkexamen en eventueel het uitslagformulier van je TTT.

• Wat moet je meenemen om je rijbewijs aan te vragen?
    Een identiteitsbewijs, een pasfoto en geld. Een bewijs dat je geslaagd bent krijg je niet, het CBR geeft je gegevens door aan de gemeente.

• Waar staat BNOR voor?
    Voor Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid, vroeger Staatsexamen geheten.

• Wanneer kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je in de afgelopen vijf jaar vier keer bent gezakt voor een praktijkexamen bij het CBR, moet je het vijfde praktijkexamen bij het BNOR afleggen. Dat geldt ook voor de eventuele volgende examens in diezelfde categorie rijbewijs. Voor theorie bestaat er geen BNOR-examen, wel een individueel examen.

• Hoe vaak kan ik praktijkexamen doen bij het BNOR?
    Als je de eerste keer gezakt bent voor het praktijkexamen bij het BNOR, neemt het BNOR ook de volgende praktijkexamens in die categorie af. Je kunt bij het BNOR examen doen tot je geslaagd bent; er is geen wettelijke limiet.

• Wat is het verschil tussen een CBR- en een BNOR-praktijkexamen?
    Het BNOR-examen duurt iets langer dan het reguliere CBR examen, daardoor is er meer tijd om de kandidaat op zijn gemak te stellen.

• Wat kan ik doen tegen de zenuwen?
    Er zijn veel dingen die je tegen de zenuwen kunt doen. Je kunt bananen eten vlak voor dat je op moet (of thuis vertrekt), voor sommigen helpt het knabbelen op pepermunt.. Maar voor weer anderen werken middelen van de huisarts beter. Hierbij kun je denken aan o.a. Nervovit. Een aantal van deze middelen zijn alleen op doktersrecept beschikbaar, maar andere kun je gewoon bij de drogist op de hoek halen.

• Ik draag een bril, krijg ik nu een aantekening op mijn rijbewijs?
    NEE! Dat krijg je niet. Je krijgt pas een aantekening als je, ondanks je bril/lenzen/ooglasering, slecht ziet.

Gesloten topics:
    1|2|3|4|5|6|7|8|9|10|11|12|13|14|15|16|17|18|19|20|21|22|23|24|25|26|27|28|29|30|31|32|33|34|35|36|37|38|39|40
    41|42|43|44|45|46|47|48|49|50|51|52|53|54|55|56|57|58|59|60|61|62|63|64|65|66|67|68|69|70|71|72|73|74|75|76
    77|78|79|80|81|82|83|84|85

De geslaagden van 2004 en 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2007:
    - Handschoen (4 januari)
    - Kerdaben (10 januari)
    - Sandertjuh (11 januari)
    - Me_Wesley (16 januari)
    - Drifter__ (16 januari)
    - TheRuud (17 januari)
    - ruudjuh31 (17 januari)
    - pkeijsers (19 januari)
    - FoxHunter (19 januari)
    - Bojaaper (19 januari)
    - Mindlight (22 januari)
    - -beer- (22 januari)
    - den smee E achter B(24 januari)
    - Sjengdanny (25 januari)
    - Zosk (2 februari)
    - Meki ( 6 Februari )
    - Covie (6 Februari)
    - Marloes (13 februari)
    - MarcoD (14 februari)
    - Skaai (16 februari)
    - DakDuuf (19 februari)
    - Pino_666 (20 februari)
    - pascalheister (21 februari)
    - sweetblackie (8 maart)
    - BLADEZZ (16 maart)
    Geslaagden Gefeliciteerd

Aankomende examens:
    28 maart: Hadewych, Drachten, 08:55 (auto)
    28 maart: paulus1709, 's-Hertogenbosch (auto)
    30 maart: PartyAnimal87, Harderwijk, 10:45 (auto)
    03 april: PeeJie, Emmeloord, 09:50 (auto)
    16 april: Maravilla, Rotterdam, 14:00 (auto)
    18 april:leroytje, Nijmegen, 8.00 (auto)
    19 april: Mathijz, Alkmaar, 08:00 (auto)
    20 april: Hoppla, Nijmegen (auto)
    23 april: Alcarin, Rotterdam, 08:00 (auto)
    26 april: Tho_Omas, Venlo, 09:50 (auto)
    3 mei: miss_bleu, utrecht, 14:55 (auto)

Iedereen die de komende tijd moet afrijden of zijn theorie moet halen, succes! Zet hem op!

Ben je geslaagd of les je nog? Dan kun je jezelf toevoegen in de OP. De openingspost kan hier teruggevonden worden! Klik op bewerken (bovenaan) en sla de pagina op. Het volgende topic sta jij er dan bij. Zorg ook even dat je jouw avatar weghaalt bij de lessers als je geslaagd bent

Ole en weer verder
  • ----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
    pi_47781026
    Zow ik heb net weer rijles gehad.

de 40ste alweer , maargoed ik heb 4 maanden niet gereden (duim gebroken, instructeur op vakantie, en tentamens), ik heb nu weer 7 lessen gehad en ik mag nu 18 april weer op (voor de 3de x:P )
    En nu gaat het goedkomen
    ----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
    pi_47781058
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 09:45 schreef paulus1709 het volgende:
    ben gisteren weer gezakt
    kreeg als reden concentratie gebrek
    pi_47781507
    Nu een les of 22 gehad... Binnenkort maar eens dat examen regelen
    pi_47782146
    Ik sta in de op
    Stoer en ruig maar net geen tuig
      donderdag 29 maart 2007 @ 10:53:51 #6
    117895 matthendriks
    Switching reality. And back.
    pi_47782736
    Net laatste les gehad. Instructeur maakte het express lekker moeilijk Ging wel lekker.
    Mag hier en daar nog wat vlotter rijden, maargoed geen erge dingen...

5 April a.s. gaat het gebeuren!
    Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
    pi_47784500
    tvp
    Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
    pi_47784994
    Zometeen (12.50 uur) weer rijden
    pi_47785573
    FF melden dat ik zojuist geslaagd ben

BNOR examen gehad, was echt goed te doen

weeeeeeeeeeeeeeee

Straks ff langs bij gemeente kijken of ik m kan aanvragen
    pi_47786341
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 12:09 schreef philipnorth het volgende:

weeeeeeeeeeeeeeee

Gefeliciteerd! nog fouten gemaak?
    pi_47788497
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 12:09 schreef philipnorth het volgende:

weeeeeeeeeeeeeeee

gefeliciteerd!!
      Redactie Frontpage donderdag 29 maart 2007 @ 13:29:14 #12
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_47788504
    Over een half uurtje de laatste (hoop hoop hoop hoop) les
      donderdag 29 maart 2007 @ 14:31:35 #13
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_47791299
    Het gaat de laatste paar lessen minder goed voor mijn gevoel. Ik moet omdat ik alles heb gehad nu alles zelf doen. Mijn instructeur grijpt ook alleen op het allerlaatste moment.
    Mijn instructeur zegt nu bijvoorbeeld breng me naar de CBR in Den bosch. En ik moet de weg zelf helemaal uitvogelen. Hij zegt ook niet meer kijk links/ recht.. Ik moet zelf alles doen. Pas als we de situatie hebben gehad vraagt ie heb jij wel de fietsers van rechts gezien. Vaak heb ik dat dan niet gezien. Dan kijk ik naar de linkerkant en vergeet ik de rechterkant. Best moeilijk allemaal...Maar hij zegt wel dat mijn inzicht stukken beter wordt.
      donderdag 29 maart 2007 @ 14:49:29 #14
    64218 philipnorth
    zeg maar Danny
    pi_47792203
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 14:31 schreef Turbo_Diesel het volgende:
    Het gaat de laatste paar lessen minder goed voor mijn gevoel. Ik moet omdat ik alles heb gehad nu alles zelf doen. Mijn instructeur grijpt ook alleen op het allerlaatste moment.
    Mijn instructeur zegt nu bijvoorbeeld breng me naar de CBR in Den bosch. En ik moet de weg zelf helemaal uitvogelen. Hij zegt ook niet meer kijk links/ recht.. Ik moet zelf alles doen. Pas als we de situatie hebben gehad vraagt ie heb jij wel de fietsers van rechts gezien. Vaak heb ik dat dan niet gezien. Dan kijk ik naar de linkerkant en vergeet ik de rechterkant. Best moeilijk allemaal...Maar hij zegt wel dat mijn inzicht stukken beter wordt.
    Dat is wel een goede manier van lessen iig, omdat het examen in de toekomst ook meer die kant op gaat.

Rijbewijs bij gemeente aanvragen ook gefixed, in principe volgende week donderdag ophalen
    pi_47792826
    Sommige bejaarden mogen van mij ook wel weer eens op rijles. Net in de stad vrouwjte voor me al heel onzeker optrekken enzo.....remt ze in 1 keer vol midden op de weg, ik vol op m ,n rem en gaat ze op haar dooie gemakje keren .
    En totaal niet kijken! Tegemoet komende verkeer stond stil en vrouwtje maar keren.

Ik vindt het niet kunnen zo iemand moeten ze tegen zichzelf en andere weggebruikers beschermen
    pi_47793614
    Da's idd irritant!

Ik heb mn pasje vandaag opgehaald

Ff met mn pa een rondje gereden en de rem werkt goed! Sjees eerste keer remmen zat ik bijna tegen de voorruit ff wennen dus! En de richtingaanwijzer is irritant Gaat er vet makkelijk vanaf en heeft ook niet dat ie zeg maar 4x ofzo gaat. Dus als je iemand over de snelweg ziet rijden met 't knipperlicht nog aan

Mja.. tis wel ff wennen hoor! T ging dus met de auto wel een beetje lomp maar mn vader vond verder dat ik goed reed
    pi_47793808
    tvp
    pi_47793821
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 15:19 schreef ArtemisQ het volgende:
    Da's idd irritant!

Ff met mn pa een rondje gereden en de rem werkt goed! Sjees eerste keer remmen zat ik bijna tegen de voorruit ff wennen dus! En de richtingaanwijzer is irritant Gaat er vet makkelijk vanaf en heeft ook niet dat ie zeg maar 4x ofzo gaat. Dus als je iemand over de snelweg ziet rijden met 't knipperlicht nog aan

Mja.. tis wel ff wennen hoor! T ging dus met de auto wel een beetje lomp maar mn vader vond verder dat ik goed reed
    Jipppieeee proficiat!

Ach over een paar weken is het de gewoonste zaak van de wereld, gaat het allemaal vanzelf.
    Wacht maar tot dat je echt alleen gaat rijden, dat vondt ik zelf wel heel spannend!
    pi_47794699
    verkapte TVP, maar dan met inhoud:
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 20:00 schreef Sylvana het volgende:
    nee, is niks engs aan hoor wel beetje wennen aan het begin, dat je bij 120 nog een keer moet schakelen, terwijl je dat normaal niet hoeft, maar verder weinig verschil vind ik
    naja, ik schakel bij 110 pas naar z'n 5 ... moet ik dan al na 10km/u weer opschakelen, of moet je juist eerder van z'n 4 naar 5?
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 21:18 schreef 16meter het volgende:
    Heb vanochtend wat zitten kloten in een auto met benzine motor. Die sloeg bij mij juist constant af.
    Bij het lessen een diesel, veel makkelijker, koppeling op laten komen en hij begint al te rollen, in tegenstelling tot benzine.
    ik weet niet jij voor benzine auto hebt gereden, maar de benzine auto's waar ik in heb gereden, beginnen ook gewoon te rollen als je de koppeling op laat komen ... verschil is alleen dat je met diesel óf de koppeling heel voorzichtig op moet laten komen, óf de koppeling op een bepaald punt even stil moet houden, omdat 'ie anders afslaat.
    quote:
    Op woensdag 28 maart 2007 22:10 schreef Turbo_Diesel het volgende:
    Zegt de mijne ook. Alleen binnen de bebouwde kom. Alles moet gaan volgens het nieuwe rijden..Gaat allemaal zo traag. Daarom vindt mijn instructeur me wat ongeduldig
    Maar een diesel is meestal niet eens vooruit te branden onder de 2000 toeren

Als ik me rijbewijs heb, heb ik dikke schijt aan dat nieuwe rijden..
    haha, mijn instructeur was precies het omgekeerde, ik had niet echt behoefte aan ongeduld gedrag ... maar hij zat me juist op te naaien: 30 is zo langzaam, ga 40 rijden ... bij alle maximumsnelheden gewoon 5km/u hoger zitten ... pas lekker laat schakelen ... haal maar in dit gaat te langzaam ... etc. etc. ... geweldige kerel.
      donderdag 29 maart 2007 @ 15:51:10 #20
    69559 61neorej
    Geeft licht in het donker
    pi_47794904
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 15:19 schreef ArtemisQ het volgende:
    Da's idd irritant!

Och, die richtingaanwijzer vergeet ik heel soms ook nog wel eens, meestal kom ik er wel na paar seconde achter door het getik maar toch, en heb nu al bijna een jaar mijn rijbewijs met regelmatig snelweg rijden.
    silence can say more than thousand words
    pi_47794966
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 15:51 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Och, die richtingaanwijzer vergeet ik heel soms ook nog wel eens, meestal kom ik er wel na paar seconde achter door het getik maar toch, en heb nu al bijna een jaar mijn rijbewijs met regelmatig snelweg rijden.
    ik erger me er juist aan dat hij uit zichzelf uitgaat ... zo lastig op een rotonde ... ik zou dat er het liefst uitgesloopt zien ... ik kan heus zelf wel dat lampje uitzetten.
      donderdag 29 maart 2007 @ 16:00:53 #22
    69559 61neorej
    pi_47795267
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 15:52 schreef immortalsean het volgende:

[..]

ik erger me er juist aan dat hij uit zichzelf uitgaat ... zo lastig op een rotonde ... ik zou dat er het liefst uitgesloopt zien ... ik kan heus zelf wel dat lampje uitzetten.
    Dat is idd ook irritant op een rotonde.
    Leer je bij rijles om bij linksaf de richtingaanwijzer naar links aan te zetten gaat die bij het oprijden van de rotonde weer uit. Zet die naar links daarom meestal niet eens aan. (Bij afslaan van de rotonde naar rechts wel altijd)
    Of bij een stoplicht in de rij moet je je wielen bij het wegrijden iets bijdraaien gaat die richtingaanwijzer weer uit.
    pi_47795366
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 16:00 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Leer je bij rijles om bij linksaf de richtingaanwijzer naar links aan te zetten gaat die bij het oprijden van de rotonde weer uit. Zet die naar links daarom meestal niet eens aan. (Bij afslaan van de rotonde naar rechts wel altijd)
    Of bij een stoplicht in de rij moet je je wielen bij het wegrijden iets bijdraaien gaat die richtingaanwijzer weer uit.
    als ik later een eigen auto heb, is dat het eerste wat ik eruit sloop.
      Redactie Frontpage donderdag 29 maart 2007 @ 16:50:14 #24
    J'adore hardcore
    pi_47797363
    nog 18 uurtjes
    pi_47797813
    Examendatum praktijk E achter C is bekend: vrijdag 4 mei, 8:00 (lekker vroeg)
    Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
    pi_47797992
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 16:00 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Jah idd

Maar mn lesauto was niet zo irritant. Daar kon je je wielen/stuur iets bijdraaien en ging ie nog niet af en rotonde's gingen ook altijd goed! Maar deze is irritant

Mja volgens m'n ouders raak je dr aan gewend
    pi_47799535
    Vandaag ging het wel redelijk
    Hellingproef gedaan en dat ging wel makkelijk en perfect gewoon (eenzaam met de lesauto alleen op een helling). Maar toen daarna voor een drukke stoplicht op een helling liet ik de motor afslaan In totaal 3x laten afslaan vandaag.
    Kutzooi . Voor de rest ging het wel goed, volgens mijn instructrice zit ik op schema maar voor mn gevoel gaat het tot nu niet echt goed nog. Maarja ze zal het vast wel beter weten,
    6e les gehad vandaag trouwens.

-edit-
    En... oefening baart echt kunst, op rotondes was het eerst echt crisis bij mij, maar dat gaat nu gewoon soepeltjes. Dus met kijken zal dat vast ook wel goed komen.
    pi_47801111
    -edit-
    En... oefening baart echt kunst, op rotondes was het eerst echt crisis bij mij, maar dat gaat nu gewoon soepeltjes. Dus met kijken zal dat vast ook wel goed komen.
    [/quote]

Heb nu ruim een jaar m,n rijbewijs en vindt het vaak nog wel klote als je moet wachten voor een rotonde, en dan op de rotonde van z,n 1 naar z,n 2 moet schakelen.
    Ja nou kun je wel in z,n 1 over een rotonde rijden maar dat vindt m,n auto niet leuk
      Redactie Frontpage donderdag 29 maart 2007 @ 18:42:09 #29
    J'adore hardcore
    pi_47801177
    quote:
    Heb nu ruim een jaar m,n rijbewijs en vindt het vaak nog wel klote als je moet wachten voor een rotonde, en dan op de rotonde van z,n 1 naar z,n 2 moet schakelen.
    Idd, heb 't al druk genoeg met kijken
    pi_47801346
    quote:
    Motorrijder scheurt met 227 km/u over Middenpeelweg
    Sevenum - Op de Middenpeelweg ter hoogte van Sevenum zijn woensdagavond twee bestuurders hun rijbewijs voorlopig kwijtgeraakt na een snelheidsovertreding.

De politie vorderde het rijbewijs van een 35-jarige man uit Milheeze in, omdat hij op zijn motor met een snelheid van 227 km/u over de Middenpeelweg vloog. Op de Middenpeelweg geldt een snelheidslimiet van 80 km/u.

Tijdens een surveillance signaleerde een motoragent die uitgerust was met een lasergun, de aanstormende motorrijder. De motoragent werd geattendeerd op de snelle motorrijder, door het geluid dat hij maakte. De agent voerde hierop een meting uit en constateerde een snelheid van 227 km/u. Na aftrek van de wettelijk vastgestelde correctie van 7 km kreeg de man een bon voor een snelheidsovertreding van 220 km/u. De man is zijn roze papiertje in ieder geval drie maanden kwijt, zo meldt de politie.

Even later werd op de dezelfde plaats een 32-jarige automobilist uit Helden staande gehouden, omdat hij met een snelheid van 137 km/u over de Middenpeelweg ging. Ook deze automobilist moest zijn rijbewijs inleveren, omdat hij met meer dan 50 km/u de limiet overschreed. Bij de invordering bleek echter dat het rijbewijs van de man in december 2006 ongeldig is verklaard. Hij mocht dus geen voertuig besturen. Ook tegen deze man is proces-verbaal opgemaakt en de officier van justitie zal binnenkort de strafmaat bepalen.
    http://www.blikopnieuws.nl/bericht/46295
    pi_47801883
    Zal dan ook wel een weg zijn die niet gemaakt is om 50 te rijden, maar alsnog vrij hard
    Wie niet dom is moet slim zijn!
    pi_47801963
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 19:05 schreef PeeJie_ het volgende:
    Zal dan ook wel een weg zijn die niet gemaakt is om 50 te rijden, maar alsnog vrij hard
    Maar dan heb je ook wel op 80 wegen zo op een rustige zaterdagochtend...GOD dan is het moeilijk om dat rechtervoetjes in bedwang te houden
    pi_47806247
    227 op een 80 weg is not done. 137 kan opzich nog, maar eigenlijk ook niet ligt natuurlijk aan de situatie.
    pi_47806869
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 19:05 schreef PeeJie_ het volgende:
    Vandaag reed ik op en weg waar je 80 mocht, maar ik dacht dat je maar 50 mocht. Dus zegt ze ineens je mag hier 80. Whehe voelde wel tof om in 1x die gaspedaal helemaal in te drukken tot je op 80 kwam
      donderdag 29 maart 2007 @ 21:48:45 #35
    69559 61neorej
    pi_47808245
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 18:40 schreef missblack het volgende:

-edit-
    quote:
    Ja nou kun je wel in z,n 1 over een rotonde rijden maar dat vindt m,n auto niet leuk
    Neem een automaat

Gewoon lekker scheuren over de rotonde en bij het afrijden vol gas geven.
    pi_47808260
    quote:
    Boeiend. Met een beetje motor zit je zo over de 200 en als het rustig is en het weg de gelegenheid er toe geeft. Het mag niet maar het is ook niet .
    pi_47808500
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 19:08 schreef missblack het volgende:

[..]

Maar dan heb je ook wel op 80 wegen zo op een rustige zaterdagochtend...GOD dan is het moeilijk om dat rechtervoetjes in bedwang te houden
    Lelystad Alle wegen (wel in de "bebouwde kom" ) 2x 2 baans, hebben ze van 70 naar 50 gemaakt, dat is pas lastig als je daar savonds alleen rijd zonder iemand om je heen
      Moderator donderdag 29 maart 2007 @ 23:06:30 #38
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47811492
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 18:40 schreef missblack het volgende:

Die rotondes, gingen gelijk perfect bij mij als je bij ons het dorp uit gaat kan je ook niet bepaald om die rotondes heen, behalve als je door the middle of freakin' nowhere wilt

Ik vraag regelmatig aan mijn instructeur: Moet ik hem nou in de 2 zetten als ik in de 1 over een rotonde ga.

"Neh joh, dat gaat dan net wat te rap, je hebt zoveel andere dingen te doen zoals kijken of er gee fietsers aan komen enzo.."
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_47811737
    Sturen (door een bocht gaan) en schakelen tegelijk is inderdaad redelijk lastig .
      Moderator donderdag 29 maart 2007 @ 23:12:23 #40
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47811758
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 23:11 schreef Twisted_Logic het volgende:
    Sturen (door een bocht gaan) en schakelen tegelijk is inderdaad redelijk lastig .
    En kijken over je schouder voor de fietsen.
    pi_47815261
    Sorry hoor, maar je moet ook aan de doorstroming denken.
    Iemand die nog maar kort lest mag van mij in z'n 1 over de rotonde, een gevorderde leerling móet naar z'n 2, hetzij op een rotonde of in een bocht.
    Bij een gevorderde leerling gaat het schakelen vrijwel automatisch, dus lang duurt het niet en kost ook weinig tot geen concentratie.
    Bovendien staan de wielen al in de juiste richting dus het stuur kan bést even met 1 hand vast worden gehouden, een kleine correctie (als die al nodig is in de korte tijd die je nodig hebt om te schakelen) kan ook met 1 hand.

Nogmaals, dit geldt voor gevorderde leerlingen. Beginnende kandidaten mogen gerust in de 1e versnelling zo'n situatie pakken anders wordt het misschien te veel en dat is dan weer slecht voor het zelfvertrouwen en de motivatie.
      Moderator vrijdag 30 maart 2007 @ 07:42:37 #42
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47818942
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 00:29 schreef vannelle het volgende:
    Sorry hoor, maar je moet ook aan de doorstroming denken.
    Iemand die nog maar kort lest mag van mij in z'n 1 over de rotonde, een gevorderde leerling móet naar z'n 2, hetzij op een rotonde of in een bocht.
    Bij een gevorderde leerling gaat het schakelen vrijwel automatisch, dus lang duurt het niet en kost ook weinig tot geen concentratie.
    Bovendien staan de wielen al in de juiste richting dus het stuur kan bést even met 1 hand vast worden gehouden, een kleine correctie (als die al nodig is in de korte tijd die je nodig hebt om te schakelen) kan ook met 1 hand.

Nogmaals, dit geldt voor gevorderde leerlingen. Beginnende kandidaten mogen gerust in de 1e versnelling zo'n situatie pakken anders wordt het misschien te veel en dat is dan weer slecht voor het zelfvertrouwen en de motivatie.
    Was jij die rijinstructeur?
    pi_47818991
    Ik vind persoonlijk het sturen, schakelen en kijken voor een fietser erg makkelijk , weet niet hoe et komt.
    en ook met 1hand aan het stuur door een bocht gaan is geen probleem
    pi_47819654
    Mijn instructeur heeft mij veel getraind in vooruit kijken bij vele situaties, dus ook bij rotondes. Hij wou het mij zo aanleren dat je vrijwel nergens hoeft te stoppen.

Als ik dus een rotonde nader dan ga ik al heel vroeg kijken om te zien of het druk is ja of nee. Mocht de toevoer naar die rotonde even heel groot zijn dan begin ik al vroeg met wat gas los te laten en terug te schakelen naar z'n twee. Zo kan je namelijk rustig de rotonde naderen en desgewenst langzaam rijden om die stroom auto's voor je te laten. Gaat die stroom wat sneller of je zou er zomaar tussen kunnen (zootje auto's slaan de afslag voor de jouwe af bijv) dan kan je in z'n twee genoeg gas geven om dan de rotonde op te draaien voordat de volgende stroom komt.

Werkt erg lekker zo want je hoeft vrijwel nooit naar z'n één te schakelen. Gaat natuurlijk niet altijd op. Als je zo'n hoge rotonde hebt kan je vaak niet zien hoe groot de rij auto's aan de overkant van de rotonde is dus zodra je daar aan komt rijden en er bleek een hele rij auto's te staan die langs jouw weg moeten, tja, dan moet ik natuurlijk wel wachten.

Je hebt het ook vaak bij obstakels aan jouw kant van de weg. Als je op tijd vooruit kijkt en er komt een tegenligger dan kan je vroegtijdig terug naar de twee, vervolgens langzaam rollen en als de tegenligger langs is geweest met wat gas bij zo om het obstakel heen. Anderen kiezen er liever voor om gewoon de snelheid hoog te houden, dan te moeten stoppen bij het obstakelen en dan in de eerste versnelling om het obstakel heen moeten.
    pi_47819965
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 07:42 schreef Renesite het volgende:

[..]

Was jij die rijinstructeur?
    Ja.
      vrijdag 30 maart 2007 @ 11:40:15 #46
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_47824382
    Gezakt voor mn theorie met 1 !@$^#^%*&$@^%@$*!#@$~@$$%*^& FOUT TEVEEL!!!
    pi_47824515
    Balen Turbo_Diesel, al gelijk maar een afspraak maken voor de volgende keer?

Ik mag vanmiddag weer lekker rijden.
      vrijdag 30 maart 2007 @ 11:46:13 #48
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_47824574
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 11:44 schreef Maravilla het volgende:
    Balen Turbo_Diesel, al gelijk maar een afspraak maken voor de volgende keer?

Ik mag vanmiddag weer lekker rijden.
    Nee. Had geen zin meer in een nieuwe afspraak..
    Ik ga maandag wel als reserve
      Redactie Frontpage vrijdag 30 maart 2007 @ 13:21:24 #49
    J'adore hardcore
    pi_47827689
    Geslaagd!!!!

Paar kleine slordigheidjes maar geen fouten, maandag naar het stadhuis
    pi_47827716
    quote:
    Op donderdag 29 maart 2007 21:49 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Boeiend. Met een beetje motor zit je zo over de 200 en als het rustig is en het weg de gelegenheid er toe geeft. Het mag niet maar het is ook niet .
    Tuurlijk, maar 227 ipv 80, betekend bijna drie keer de toegestane snelheid. Vind ik wel veel, op zich.
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 13:21 schreef PartyAnimal87 het volgende:
    Geslaagd!!!!

Feli!
    Was het je eerste examen?
    pi_47828149
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 11:46 schreef Turbo_Diesel het volgende:

[..]

Nee. Had geen zin meer in een nieuwe afspraak..
    Ik ga maandag wel als reserve
    Kan dat dan?
    pi_47828160
    quote:
    Geslaagd!!!!

Gefeliciteerd!!!
    pi_47829377
    PartyAnimal87 gefeliciteerd!
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 13:34 schreef Twisted_Logic het volgende:

[..]

Kan dat dan?
    Jup, als je geluk hebt en er komen mensen niet dan mag je meedoen. Maar zit het vol, dan heb je dus gewoon pech.
      vrijdag 30 maart 2007 @ 14:19:54 #54
    163902 Turbo_Diesel
    Hoe isie nou?¿
    pi_47829988
    pff ik baal er echt vreselijk van. Het is de tweede keer dat zoiets gebeurd. Dat ik door 1 fout het net niet haal. 1 keer met schoolexamen en nu dit... Maandag nog een keer proberen en dan haal ik het wel
    pi_47831408
    quote:
    Geslaagd!!!!

Gefeliciteerd
      Redactie Frontpage vrijdag 30 maart 2007 @ 15:12:27 #56
    J'adore hardcore
    pi_47831986
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 13:21 schreef Zonnestraaltje het volgende:

Feli!
    Was het je eerste examen?
    Jup
      vrijdag 30 maart 2007 @ 15:50:52 #57
    65351 B_BOY
    De kater komt later.
    pi_47833458
    nog ff wachten woensdag mag ik ook dan gelijk naar het gemeentenhuis en dan gelijk 40e extra lappe en dan donderdag toeren hopelijk. weet iemand wat het gewone rijbewijs ongeveer kost?
    Remlof is een Spellings Nsb'er
      Redactie Frontpage vrijdag 30 maart 2007 @ 15:52:40 #58
    J'adore hardcore
    pi_47833511
    35 geloof k
      vrijdag 30 maart 2007 @ 16:12:54 #59
    101852 kokos
    mividaloca
    pi_47834235
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 14:06 schreef Maravilla het volgende:
    PartyAnimal87 gefeliciteerd!
    [..]

Jup, als je geluk hebt en er komen mensen niet dan mag je meedoen. Maar zit het vol, dan heb je dus gewoon pech.
    Kan niet meer sinds 2007.
    Viva los Vatos Locos
      vrijdag 30 maart 2007 @ 16:13:32 #60
    101852 kokos
    mividaloca
    pi_47834261
    49 euro in Enschede kan per gemeente verschillen.
    Viva los Vatos Locos
    pi_47836616
    quote:
    Geslaagd!!!!

Netjes .. wat voor kleine foutjes ? ..
    pi_47838259
    Maandag mn 1e rijles op de motor

Denk dat ik 2 lessen per week ga doen ipv 1. Even kijken of het af te stemmen valt
    What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
      Redactie Frontpage vrijdag 30 maart 2007 @ 18:16:07 #63
    J'adore hardcore
    pi_47838362
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 17:20 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Netjes .. wat voor kleine foutjes ? ..
    Af en toe iets te ver naar rechts op de rijbaan, iets te hard over een drempel gejaagd en iets te laat richting aangeven
    pi_47839352
    Gefeliciteerd!
    pi_47840084
    godgloeiende ik heb eindelijk ook weer een datum.
    23 april mag ik het voor de 3e keer proberen
    Hoe lang is de wachtlijst bij jullie? Hier 7 weken
    pi_47840578
    ik heb vandaag voor het eerst sinds 4 of 5 weken weer gelest, ging goed gelukkig
    pi_47840808
    Succes allen
    Ik heb nu ondertussen al 2 maanden mijn rijbewijs ofzo.
    en tevens mijn eerste:

Moeder stond me met een big smile op te wachten
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
    pi_47841121
    17 euro, valt wel mee. Mn vader had afgelopen maand een van 175 euro oid gehad . Maar dat was een naaistreek (rijden door rood, terwijl toen we doorreden hij nog op oranje was maarja )
    pi_47841510
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 19:36 schreef Me_Wesley het volgende:
    Succes allen
    en tevens mijn eerste:

[afbeelding]

Jouw moeder heeft natuurlijk nog nooit een bekeuring gekregen.
    pi_47844094
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 19:36 schreef Me_Wesley het volgende:
    Succes allen
    en tevens mijn eerste:

[afbeelding]

Toen ik er ff snel overheen las dacht ik in eerste instantie 107km/h te hard, tsja dan staat je moeder niet met een big smile op je te wachtten denk ik

Achja, ik moet ze nog krijgen
      vrijdag 30 maart 2007 @ 21:34:12 #71
    69559 61neorej
    pi_47844921
    Die verzenddatum!

Die heb je behoorlijk snel binnen trouwens.
    Dat stemt me gerust want ik heb 2 maanden terug ergens te hard gereden en tot op heden gelukkig niks teruggekregen
    pi_47845150
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 21:34 schreef 61neorej het volgende:
    Die verzenddatum!
    Verrek, zie ik nu pas
    quote:
    Die heb je behoorlijk snel binnen trouwens.
    Dat stemt me gerust want ik heb 2 maanden terug ergens te hard gereden en tot op heden gelukkig niks teruggekregen
    Of het is een geintje.
    pi_47845264
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 21:34 schreef 61neorej het volgende:
    Die verzenddatum!
    Nu je het zegt!
    Bezwaar! Vormfout!
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
      vrijdag 30 maart 2007 @ 23:21:48 #74
    25079 Devilnl
    The bigger the better!
    pi_47848586
    bij mij gaat het nog altijd goed (CJIB)

elkedag met 150~160ish van leeuwarden naar amsterdam
    rij ik al 2maand nu. en 0 boetes
    trouwens wel om 05:00 oid een auto voor bij gereden met zo'n leuk rood "led" bord in het achterruit.. maar dat was met 135ish (GPS snelheid)

misschien zagen ze het gewoon door de vingers ivm tijd stip.. of ik dacht dat het een led-bord was waar "stop-politie" op kon gaan staan , was nog vroeg he
      Moderator zaterdag 31 maart 2007 @ 17:22:45 #75
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_47864193
    Maandag weer
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')