abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47987025
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:53 schreef Game_Error het volgende:
ik heb morgen theorie en ken er nog geen drol van, iedere keer bij et oefen examen haal ik 6 fout ofzo... heel irritant. iemand nog tips om dit te leren binnen de tijd? zodat ik zeker 6 fout of minder haal op het examen?
Nu begrijp ik ook gelijk waarom er altijd zoveel zakken
Maak nog wat oefenexamens, een heel boek leren hoeft nu och geen nut meer.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_47993614
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 23:24 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nu begrijp ik ook gelijk waarom er altijd zoveel zakken
Maak nog wat oefenexamens, een heel boek leren hoeft nu och geen nut meer.
en nu helemaal niet meer
no reason to live but i like it that way
pi_47994595
Ik had met de oefen examens ook altijd tussen de 5 en 10 fout, en tijdens het examen 2 fout

Dus misschien heb je wel evenveel 'geluk'?
Stoer en ruig maar net geen tuig
pi_47996331
Ik hoop bijna dat Game_Error het niet haalt...
Zou niet echt goed zijn, niets weten en toch de weg op mogen
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_47997797
quote:
Op woensdag 4 april 2007 10:37 schreef Alcarin het volgende:
Die een meer maakt ook niet meer uit als je kijkt naar de theoretisch kennis van automoblisten
pi_47997843
quote:
Net of jij na 3 mnd rijbewijs al die regeltjes nog kent

Tram voorrang hier, verkeersregelaar daar. Dat is allemaal zo weg hoor
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2007 @ 11:25:20 #232
43556 miss_dynastie
pi_47997878
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:23 schreef hoppla het volgende:

[..]

Die een meer maakt ook niet meer uit als je kijkt naar de theoretisch kennis van automoblisten
Hmmm, ik hoop toch wel dat mensen zeg maar het eerste jaar nog enig idee hebben waar ze mee bezig zijn
pi_47998042
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:24 schreef Lennox het volgende:
Net of jij na 3 mnd rijbewijs al die regeltjes nog kent

Tram voorrang hier, verkeersregelaar daar. Dat is allemaal zo weg hoor
Ik ken al die regeltjes nog ja, als ik het leer vergeet ik het nooit meer. Ik heb nu 4 maanden geleden oid mijn theorie gedaan, en ik weet het nog steeds. En ik ben ook niet van plan om het ooit weer te vergeten. Desnoods leer ik elk jaar dat boek weer even uit mijn hoofd. Al is het maar om mijn ouders terecht te kunnen wijzen ("je mag hier 80 hoor, we zijn buiten de bebouwde kom...kijk maar, voorrangsborden na de kruising!")

Ik roep altijd heel stoer dingen tegen mijn instructeur:
ik: "dat bord bestaat helemaal niet!"
hij: "eh, nee, daar heb je gelijk in, is al een tijdje afgeschaft, had allang vervangen moeten worden"
ik: "het betekent vast 'einde bebouwde kom', of niet?"
hij: "klopt "

Wat ben ik heerlijk irritant he
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_47999592
Achja voorangs regels en vekeersborden moet je gewoon weten, maar sommige dingen hoef je echt niet te uit je hoofd te weten.
pi_48000690
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:14 schreef Twisted_Logic het volgende:
Achja voorangs regels en vekeersborden moet je gewoon weten, maar sommige dingen hoef je echt niet te uit je hoofd te weten.
Ja, ok, hoe zwaar een aanhangwagen mag zijn met een bepaald bouwjaar, dat soort dingen zijn nou niet echt van levensbelang inderdaad
  FOK!fotograaf woensdag 4 april 2007 @ 12:53:12 #236
159915 -Menn0-
MNO
pi_48000763
Ik ga binnekort waarschijnlijk beginnen met rijles op zo'n ding met maar 2 wielen
,,/
  woensdag 4 april 2007 @ 13:02:51 #237
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_48001079
quote:
jammer jongens nachtwerk helpt errug goed
2 foutjes

-edit-
wat zakken er trouwens absurt veel? echt 2/3 van de zaal was gezakt, er zaten zelfs mensen tussen die het voor de 4e keer probeerde. ik heb het slechts 1 keer doorgelezen, is dat nou teveel gevraagd voor ze
ff wachten nog
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2007 @ 13:04:49 #238
43556 miss_dynastie
pi_48001156
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:02 schreef Game_Error het volgende:

[..]

jammer jongens nachtwerk helpt errug goed
2 foutjes
En dan willen ze het examen nog verder versimpelen
  woensdag 4 april 2007 @ 13:05:19 #239
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_48001172
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En dan willen ze het examen nog verder versimpelen
echt he
ff wachten nog
pi_48001230
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:53 schreef -Menn0- het volgende:
Ik ga binnekort waarschijnlijk beginnen met rijles op zo'n ding met maar 2 wielen
Fiets?
  FOK!fotograaf woensdag 4 april 2007 @ 13:14:42 #241
159915 -Menn0-
MNO
pi_48001534
Ja het gaat nog steeds niet helemaal optimaal
,,/
  woensdag 4 april 2007 @ 13:24:14 #242
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_48001891
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:39 schreef B_BOY het volgende:
vandaag proefexamen net gezakt.
morge voor uyt eggie
spannend.
net gezakt op 1 foutje teveel. die rij-examinator oko zo van ja je reed best goed maarja twas net niet onvoldoende gweoon vier lesjes nemen en dan nog een keer doen en dan feliciteer ik jou met een dikke goed.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_48002140
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:24 schreef B_BOY het volgende:

[..]

net gezakt op 1 foutje teveel. die rij-examinator oko zo van ja je reed best goed maarja twas net niet onvoldoende gweoon vier lesjes nemen en dan nog een keer doen en dan feliciteer ik jou met een dikke goed.
Jammer. Wel beetje standaard verhaaltje na, maar goed, hopelijk is je duidelijk gemaakt wat je fout deed (en niet alleen maar 'je keek niet goed') zodat je er tenminste nog iets mee kan.
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2007 @ 13:35:14 #244
43556 miss_dynastie
pi_48002290
Ik vind dat eigenlijk zo'n kulargument he, het enige dat je dan blijkbaar mist is ervaring, om iemand daarvoor op kosten te jagen vind ik een beetje bluh.
  woensdag 4 april 2007 @ 13:48:19 #245
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_48002772
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind dat eigenlijk zo'n kulargument he, het enige dat je dan blijkbaar mist is ervaring, om iemand daarvoor op kosten te jagen vind ik een beetje bluh.
een examen kost twee honderd euro iemands spiegel eraf rijden het zelfde en een klein krasje al gauw het dubbele. wat betaal je dus leiver?
Remlof is een Spellings Nsb'er
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2007 @ 13:56:36 #246
43556 miss_dynastie
pi_48003026
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:48 schreef B_BOY het volgende:

[..]

een examen kost twee honderd euro iemands spiegel eraf rijden het zelfde en een klein krasje al gauw het dubbele. wat betaal je dus leiver?
Ik betaal liever niet nodeloos aan het CBR. En mijn indruk van die organisatie is niet al te best. Examinatoren die je vooral aan te moedigen 50 te rijden in wijken waar je 30 mag, 'want die zones zijn maar onzin', lui die je laten zakken op redenen waar je niks mee kan. 'Nog een paar lesjes en je rijdt heel goed' lijkt mij een kulargument om iemand te laten zakken als er verder niks verkeerd is gegaan.
  woensdag 4 april 2007 @ 14:24:14 #247
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_48004027
Morgen examen...

Maar, er zit nog één ding mij dwars: Ik kom vaak langs een kruispunt bij mij in de buurt en merk dat de automobilisten daar verschillende regels toepassen... Zou natuurlijk sneu zijn als ik daardoor zak. Daarom post ik de situatie hier even (let niet op mijn überpaintskilzz )

Goed. Ik ben Auto A en die grijze vlakken zijn de stoep / middenberm.

In situatie 1 wil ik mijn pijl naar links volgen. Ik stel mij links op, zodat tegenliggers kunnen snijden. Hier kan dat omdat er ruimte zat is en er verder geen belettering is op het wegdek.

Moet ik Auto B die daar de voorrangsweg op wil gaan voor laten gaan? Mijn gedachte zegt ja: Korte bocht voor lange bocht. Maar als ik daar kom rijden de auto's uit het midden gewoon door. Ze gaan dus voor Auto B.

Waarschijnlijk omdat zij al op de voorrangsweg zitten? En dus voorrang hebben, aangezien Auto B haaietanden heeft.

Weet iemand dat?

Hetzelfde geldt voor Auto A met Fietser C.

Je zou zeggen rechtdoorgaand voor afslaand verkeer. Maar beiden hebben haaietanden, en tegen de tijd dat de auto bij de fietsoversteekplaats is, staat / rijdt de auto recht, dus zit hij op de voorrangsweg. En dan heeft de fietser haaietanden en moet dus wachten...

Alvast bedankt! (Knaagt behoorlijk )
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
pi_48004093
Dat van die auto heb je sowieso goed. Mocht er een fietser aankomen, dan zou ik gewoon overdreven om gaan kijken en hem voor laten gaan. Doet het altijd goed
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_48004351
quote:
Op woensdag 4 april 2007 14:24 schreef matthendriks het volgende:
Morgen examen...

Maar, er zit nog één ding mij dwars: Ik kom vaak langs een kruispunt bij mij in de buurt en merk dat de automobilisten daar verschillende regels toepassen... Zou natuurlijk sneu zijn als ik daardoor zak. Daarom post ik de situatie hier even (let niet op mijn überpaintskilzz )

[afbeelding]

Goed. Ik ben Auto A en die grijze vlakken zijn de stoep / middenberm.

In situatie 1 wil ik mijn pijl naar links volgen. Ik stel mij links op, zodat tegenliggers kunnen snijden. Hier kan dat omdat er ruimte zat is en er verder geen belettering is op het wegdek.

Moet ik Auto B die daar de voorrangsweg op wil gaan voor laten gaan? Mijn gedachte zegt ja: Korte bocht voor lange bocht. Maar als ik daar kom rijden de auto's uit het midden gewoon door. Ze gaan dus voor Auto B.

Waarschijnlijk omdat zij al op de voorrangsweg zitten? En dus voorrang hebben, aangezien Auto B haaietanden heeft.

Weet iemand dat?

Hetzelfde geldt voor Auto A met Fietser C.

Je zou zeggen rechtdoorgaand voor afslaand verkeer. Maar beiden hebben haaietanden, en tegen de tijd dat de auto bij de fietsoversteekplaats is, staat / rijdt de auto recht, dus zit hij op de voorrangsweg. En dan heeft de fietser haaietanden en moet dus wachten...

Alvast bedankt! (Knaagt behoorlijk )
Volgens mij heb je dat met je 1e situatie goed ja. Jij wachten op auto B want jij komt eigenlijk niet van de voorrangsweg, je draait de voorrangsweg op die auto B ook op draait, echter gaat die korte bocht voor. Eigenlijk hetzelfde verhaal met situatie 2 met de fietser. Je rijd beiden op dezelfde weg en de fietser wil rechtdoor en jij afslaan, de fietser mag dan voor. Wel een kwestie van goed kijken inderdaad. Ook hier rij je nog niet op de voorrangsweg maar ben je van plan de voorrangsweg op te rijden.

Soms is het wel zo dat de (brom)fietser bij die haaientanden zelf blijft staan, geeft die persoon aan dat jij wel mag rijden kan je gewoon rijden natuurlijk anders hou je de boel alleen maar op. In alle andere gevallen maar stoppen.
  woensdag 4 april 2007 @ 14:37:45 #250
117895 matthendriks
pi_48004522
thanks

Ik liet namelijk tijdens mijn TTT ook een fietser voorgaan, die eigenlijk geen voorrang had. Maar het regende, etc. Ik vond het zielig, want ik fiets zelf ook veel...

Commentaar bij mijn TTT was dat ik iets sneller moest handelen. Dus ik twijfel nu nog een beetje om mensen voor te laten als ze géén voorrang hebben. Anders wel natuurlijk!
  woensdag 4 april 2007 @ 14:48:20 #251
101852 kokos
mividaloca
pi_48004951
Als je iemand voorlaat zonder voorrang maak dan wel even een duidelijk handgebaar, misschien dat je examinator het dan door de vingers ziet.
Viva los Vatos Locos
pi_48007691
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

GEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALD
pi_48007978
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:04 schreef Demius het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

GEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALD
Gefeliciteerd!
  woensdag 4 april 2007 @ 16:15:36 #254
117895 matthendriks
pi_48008175
Congrats!
pi_48008358
Morgen weer
  woensdag 4 april 2007 @ 16:38:17 #256
117895 matthendriks
pi_48009145
Begin het nu wel spanned te vinden, hehe...

Aan de ene kant is het 'maar' een half uurtje, aan de andere ben je dus ook afhankelijk van het verkeer op dat moment. Maargoed, volgens mijn instructeur gaat het goedkomen en ik kan de examinator al. Dat scheelt weer.
pi_48015744
quote:
Op woensdag 4 april 2007 14:24 schreef matthendriks het volgende:
[situatievraag]
In beide gevallen moet je wachten.
In situatie 1 gaat kortweg gezegd de korte bocht voor de lange bocht.
In situatie 2 heeft het rechtdoorgaande verkeer op dezelfde weg voorrang.

Situatie 2 heeft een extra moeilijkheid dat je inderdaad al op de doorgaande voorrangsweg rijdt voor je het fietspad tegenkomt.
Dit fietspad maakt echter deel uit van dezelfde weg als waar jij (A) rijdt.
Je gaat al de fout in op het moment dat je de weg op wilt draaien en er staat een fietser te wachten. In dit geval moet jij je dus opstellen voor de haaientanden op jouw weggedeelte om de fietser op het fietspad voor te laten gaan. Is de fietser weg, dan mag jij oprijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 4 april 2007 @ 19:34:36 #258
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_48016023
Ik heb wat gezocht op fok maar kon niet echt antwoord op mijn vraag vinden.

Ik wil hier in Groningen een spoedcursus gaan volgen bij ANWB, Oosterpoort of Van der Heide. Je plant op de eerst dag al je examen in en gaat dan in 2,3,4 of 5 weken heel veel rijden. 25 lessen van 60 minuten bijvoorbeeld en dan op sommige dagen dus dubbele/driedubbele lessen.
Maar zitten hier ook nadelen aan? Leer je het minder goed? Hoe zijn de slaag-kansen tegen over normale lessen enz. ?
niets
  woensdag 4 april 2007 @ 19:45:27 #259
101852 kokos
mividaloca
pi_48016493
Nadelen, ANWB is nog al duur.
Slaag kansen staan op internet, je begint pas echt te leren na dat jeje rijbewijs hebt
Viva los Vatos Locos
pi_48016643
Spoedcursussen zijn wel goed, mits er ook tijd aan theorie wordt gespendeerd. Meerdere uren aan elkaar is makkelijker, omdat de instructeur je dan verder kan laten rijden. (grotere actieradius) Ook hoef je maar 1 keer het eerste kwartier te spenderen met het wennen aan de auto. Let er wel op dat je niet meer dan 3 á 4 uur achter elkaar rijdt, anders zak je in.

(ik les nu zelf in blokken van 2 en 4 uur)
  woensdag 4 april 2007 @ 20:04:31 #261
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_48017318
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:48 schreef Ridocar het volgende:
Spoedcursussen zijn wel goed, mits er ook tijd aan theorie wordt gespendeerd. Meerdere uren aan elkaar is makkelijker, omdat de instructeur je dan verder kan laten rijden. (grotere actieradius) Ook hoef je maar 1 keer het eerste kwartier te spenderen met het wennen aan de auto. Let er wel op dat je niet meer dan 3 á 4 uur achter elkaar rijdt, anders zak je in.

(ik les nu zelf in blokken van 2 en 4 uur)
Dank je wel voor je duidelijk uitleg
natuurlijk snap ik wel dat het duurder KAN zijn (@kokos), hoeft niet hoor .
Maar je zegt dus na langer dan 3 á 4 uur zak je in. Dan moet ik daar maar op houden, want dat vroeg ik mij af...
niets
  woensdag 4 april 2007 @ 20:41:56 #262
163902 Turbo_Diesel
Hoe isie nou?¿
pi_48018935
Net ff gelest.
Ging deze keer super goed
Inzicht was dik in orde!
Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
pi_48020133
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:41 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Net ff gelest.
Ging deze keer super goed
Inzicht was dik in orde!
Belangrijk
Wie niet dom is moet slim zijn!
  Moderator woensdag 4 april 2007 @ 22:25:25 #264
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_48023782
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:34 schreef Ewaldus het volgende:
Ik heb wat gezocht op fok maar kon niet echt antwoord op mijn vraag vinden.

Ik wil hier in Groningen een spoedcursus gaan volgen bij ANWB, Oosterpoort of Van der Heide. Je plant op de eerst dag al je examen in en gaat dan in 2,3,4 of 5 weken heel veel rijden. 25 lessen van 60 minuten bijvoorbeeld en dan op sommige dagen dus dubbele/driedubbele lessen.
Maar zitten hier ook nadelen aan? Leer je het minder goed? Hoe zijn de slaag-kansen tegen over normale lessen enz. ?
De meningen zijn er over verdeelt ( ! ) Maar ik vind van der heide wel geschikt. Meer omdat er ook een hele boel aan díe kant van de stad rijden.

Verder weet ik het niet.

Oh, wel als tip, ervaring doe je pas na rijlessen op, vooral met snelcursussen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 4 april 2007 @ 23:00:45 #265
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_48025295
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:25 schreef Renesite het volgende:

[..]

De meningen zijn er over verdeelt ( ! ) Maar ik vind van der heide wel geschikt. Meer omdat er ook een hele boel aan díe kant van de stad rijden.

Verder weet ik het niet.

Oh, wel als tip, ervaring doe je pas na rijlessen op, vooral met snelcursussen
ja ik weet dat je na het lessen pas leert rijden, maar moet je wel eerst roze papiertje/-kaartje hebben he
Maar om die te halen zoek ik dus een geschikte rijschool. Heb zelf zee van tijd komende periode dus dat is het probleem niet. Van der Heide heeft wel mooie tarieven én mooie percentages..
Waar rijd je zelf bij?
niets
  Redactie Frontpage donderdag 5 april 2007 @ 05:12:45 #266
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_48030648
Vanmiddag mijn kaartje halen
pi_48030652
quote:
Op donderdag 5 april 2007 05:12 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vanmiddag mijn kaartje halen
Echte mannen hebben papiertje....
pi_48030746
quote:
Op donderdag 5 april 2007 05:14 schreef JackHerrer het volgende:
Verveel je je ofzo
Echte mannen krijgen vroeg of laat ook een pasje.
pi_48030805
Ole zometeen weer ff karren
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 08:04:07 #270
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_48031089
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:00 schreef Ewaldus het volgende:

[..]

ja ik weet dat je na het lessen pas leert rijden, maar moet je wel eerst roze papiertje/-kaartje hebben he
Maar om die te halen zoek ik dus een geschikte rijschool. Heb zelf zee van tijd komende periode dus dat is het probleem niet. Van der Heide heeft wel mooie tarieven én mooie percentages..
Waar rijd je zelf bij?
Van der Heide !
  donderdag 5 april 2007 @ 08:14:57 #271
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_48031196
quote:
Op donderdag 5 april 2007 08:04 schreef Renesite het volgende:

[..]

Van der Heide !
Lekker subjectief dus
Maar bevalt enzo? Dan wil ik even bellen... Heb jij losse lessen of een pakket? Welke auto rijd je? (dan kijk ik wat beter uit met het oversteken
niets
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 08:17:19 #272
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_48031212
quote:
Op donderdag 5 april 2007 08:14 schreef Ewaldus het volgende:

[..]

Lekker subjectief dus
Maar bevalt enzo? Dan wil ik even bellen... Heb jij losse lessen of een pakket? Welke auto rijd je? (dan kijk ik wat beter uit met het oversteken
Ik vind het bevallen, anderen hebben nog wat op mijn eigen rijinstructeur zij lesgeven aan te merken, maar persoonlijk vind ik het wel lekker Het is niet een grote BV, (eerder een VOF) dat betekend dat je niet steeds een andere instructeur krijgt - maar een vaste. Verder heb ik éérst losse lessen en die per 10 betaald, nu ga ik naar een pakket met examen en herexamen + 10 lesen voor X bedrag met aanvullend hier en daar nog losse lessen.

Golf 5 zilverkleurig
pi_48031676
quote:
Op donderdag 5 april 2007 05:14 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Mag ik je aanraken?
  donderdag 5 april 2007 @ 09:02:56 #274
117895 matthendriks
pi_48031906
Geslaaaaagd!

Totaal geen opmerkingen, zelfs een complimentje...

Was in het begin wel even nerveus omdat ik een andere examinator kreeg. En dan nog wel het hoofd van de rijopleidingen CBR Leiden. Maargoed, uiteindelijk ging alles vanzelf.
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 09:04:44 #275
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_48031947
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:02 schreef matthendriks het volgende:
Geslaaaaagd!

Totaal geen opmerkingen, zelfs een complimentje...

Was in het begin wel even nerveus omdat ik een andere examinator kreeg. En dan nog wel het hoofd van de rijopleidingen CBR Leiden. Maargoed, uiteindelijk ging alles vanzelf.

Dat iemand ergens ene hoofd van is hoeft niet veel te zeggen hoor

Vet man!
pi_48032488
Gefeliciteerd! Super ook van het complimentje

Over 15 dagen ben ik aan de beurt
pi_48036815
ik heb vandaag mijn 2e x in de rijles gezeten (=de 4 en de 5 les)

ik word echt opgenaaid door stoplichten

Dan wordt het groen en dan heb ik zo iets van AAAARGH ik moet wegrijden!!!
en dan wil ik wel eens te snel de koppeling omhoog laten komen...
verder ging het wel prima.....maar straten met veel zijstraten zijn ook vervelend.....
Ik doe niet meer aan een signature
pi_48039671
PeeJie_ & Matthendriks, gefeliciteerd!
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 13:34:48 #279
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_48040368
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:55 schreef Lakai het volgende:
ik heb vandaag mijn 2e x in de rijles gezeten (=de 4 en de 5 les)

ik word echt opgenaaid door stoplichten

Dan wordt het groen en dan heb ik zo iets van AAAARGH ik moet wegrijden!!!
en dan wil ik wel eens te snel de koppeling omhoog laten komen...
verder ging het wel prima.....maar straten met veel zijstraten zijn ook vervelend.....
Optrekken vind ik nogsteeds niet fijn.
pi_48042885
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:34 schreef Renesite het volgende:
Alles went. Uiteindelijk denk je er niet meer bij na
pi_48043328
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:38 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Alles went. Uiteindelijk denk je er niet meer bij na
totdat je in een benzinewagen rijdt heb me auto nog vaker laten af slaan dan de leswagen, terwijl ik toch echt nog niet zoveel heb gereden als de rijlessen
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  donderdag 5 april 2007 @ 14:54:22 #282
163902 Turbo_Diesel
Hoe isie nou?¿
pi_48043498
quote:

[..]

Optrekken vind ik wel leuk..Vanaf stilstand lekker de toeren in jagen
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 14:55:04 #283
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_48043532
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:54 schreef Turbo_Diesel het volgende:

[..]

Optrekken vind ik wel leuk..Vanaf stilstand lekker de toeren in jagen
Ik trap altijd te weinig gas bij !!
  Redactie Frontpage donderdag 5 april 2007 @ 15:00:38 #284
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_48043710
Vanaf vandaag mag ik officieel de Nederlandse wegen onveilig gaan maken! Pasje in de pockettttttttt
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 15:08:02 #285
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_48043961
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:00 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vanaf vandaag mag ik officieel de Nederlandse wegen onveilig gaan maken! Pasje in de pockettttttttt
O fuck !!!
  donderdag 5 april 2007 @ 15:09:21 #286
163902 Turbo_Diesel
Hoe isie nou?¿
pi_48044013
haha..Ik ga eerst een lekker installatie halen
pi_48044281
als je ook een rotonde oprijdt vanuit stilstand dan moet je op de rotonde doorschakelen naar 2e versnelling.....dat kanook nog wel eens lastig zijn met die bocht en schakelen enz....
Ik doe niet meer aan een signature
  donderdag 5 april 2007 @ 17:31:30 #288
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_48049422
quote:

[..]

aftrekken daarentegen
niets
pi_48049602
quote:

[..]

Ik vandaag ook niet, liet em twee keertjes afslaan

Vandaag in van die kleine irritante zijstraatjes gereden, damn dat valt tegen . Fietsers die zomaar opduiken uit het niets. Vooral het kijken viel tegen. Maja komt wel
pi_48049962
Over 2 weken ga ik voor de 2de keer op...
  donderdag 5 april 2007 @ 18:47:21 #291
101852 kokos
mividaloca
pi_48051779
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:17 schreef Lakai het volgende:
als je ook een rotonde oprijdt vanuit stilstand dan moet je op de rotonde doorschakelen naar 2e versnelling.....dat kanook nog wel eens lastig zijn met die bocht en schakelen enz....
Je hebt toch twee handen?
Je kan toch de koppeling intrappen en tegelijk snel schakelen?
Viva los Vatos Locos
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 19:47:57 #292
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_48053664
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:17 schreef Lakai het volgende:
!!!!!

Wie roept Vannelle!!!! !
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 19:48:16 #293
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_48053675
quote:
Op donderdag 5 april 2007 17:31 schreef Ewaldus het volgende:

[..]

aftrekken daarentegen
Flikkermetief op!
  donderdag 5 april 2007 @ 22:30:59 #294
127748 Rosu
Nu mét rijbewijs!
pi_48060544
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:49 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

totdat je in een benzinewagen rijdt heb me auto nog vaker laten af slaan dan de leswagen, terwijl ik toch echt nog niet zoveel heb gereden als de rijlessen
Daarom ben ik zo blij dat ik op benzine start. Dan heb ik daar straks in elk geval geen last van.
PRESTON: "I need more chickens."
CRISTINA: "No more chickens. Okay? It’s bad enough that Meredith is dating a vet, I am not dating a chicken surgeon."
pi_48060612
Pfff, vandaag zo'n intake-rit gedaan om te kijken in hoeveel lessen ik m'n rijbewijs zou kunnen halen... En ik ben natuurlijk ingedeeld bij de grootste kneuzenclub Volkomen terecht overigens hoor, ik bak er niets van, maar ik vond het wel heel frustrerend om gewoon een beetje aan m'n lot overgelaten te worden. "Ja ik geef je nu niet te veel instructies, ik wil kijken hoeveel talent je van jezelf hebt". Allemaal leuk en aardig, maar sommige dingen weet en kan ik gewoon nog niet. Kreeg commentaar dat ik nog niet goed keek omdat ik niet remde als anderen voorang hadden. Maar dat zag ik heus wel, ik wist alleen even spontaan niet meer hoe je moest remmen Ik snapte de helft van wat ie zei soms ook gewoon niet. "Dan moet je het stuur 2 slagen draaien" bijvoorbeeld. Hoeveel graden is een slag in 's hemelsnaam?! En als hij zei "Je moet nu naar rechts" dan dacht ik dat ik ook meteen moest. Niet "Je moet nu gaan kijken of je over niemand heen gaat rijden en als alles vrij is mag je naar rechts gaan". Ik moet nog even wennen aan dat rijlestaaltje denk ik

Zo in één keer sturen, gassen, remmen, schakelen, en dan óók nog eens niemand aanrijden was gewoon een beetje te veel ineens. Ben blij als de reguliere lessen beginnen en ik gewoon alles rustig stap voor stap kan leren
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_48060911
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:32 schreef imago het volgende:
En als hij zei "Je moet nu naar rechts" dan dacht ik dat ik ook meteen moest. Niet "Je moet nu gaan kijken of je over niemand heen gaat rijden en als alles vrij is mag je naar rechts gaan". Ik moet nog even wennen aan dat rijlestaaltje denk ik
jij bent ook niet echt slim ofwel?

net als bij die reclame met dat navigatiesysteem, sla hier rechtsaf whaha... dat ie een tuin inrijdt
pi_48061330
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:38 schreef hardcorebass het volgende:

jij bent ook niet echt slim ofwel?

net als bij die reclame met dat navigatiesysteem, sla hier rechtsaf whaha... dat ie een tuin inrijdt
Nouja, het was de eerste keer dat ik ooit in een auto reed, weet ik veel hoe zo'n les gaat. Het was ook niet zo dat we vantevoren besproken hebben wat je in bepaalde situaties moest doen, en hoe hij dat zou aangeven. Gewoon hup rijden en hopen dat je snapt wat die vent bedoelt. Voorbeeldje: "Nu moet je een stukje achteruit rijden"- dus ik achteruit. Zegt ie "Dat was veel te hard, achteruit rijden moet langzaam!". Waarom zegt ie dan niet gewoon "Rijd langzaam achteruit"? Ik heb nog nooit in een auto gezeten, ik kan toch niet ruiken hoe alles moet als zo'n instructeur dat niet duidelijk vertelt?

Maargoed, dit was alleen die intake-les, en ik bedacht me pas achteraf dat dit echt een gevalletje miscommunicatie was. Dus wanneer de echte lessen beginnen (met een andere instructeur) zal ik vantevoren zeggen dat ik een dummy ben waar je alles luid, duidelijk en langzaam aan moet uitleggen, anders rij ik de sloot in
Iedere droom moet je in een potje vangen.
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 23:00:02 #298
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_48061834
Intake lessen
pi_48061907
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:32 schreef imago het volgende:
Pfff, vandaag zo'n intake-rit gedaan...

Zo in één keer sturen, gassen, remmen, schakelen, en dan óók nog eens niemand aanrijden was gewoon een beetje te veel ineens. Ben blij als de reguliere lessen beginnen en ik gewoon alles rustig stap voor stap kan leren
Het is pas je eerste les, sterker nog, het is een intakeles. Natuurlijk werkt een instructeur je op de zenuwen als 'ie continue je grenzen aan het opzoeken is. Dat komt misschien een beetje intimiderend over, maar dat zal allemaal een stuk rustiger gaan bij de normale lessen.

Zoiets had ik ook tijdens de intakeles. Situatie: langweggetje, 60km-zone. Ben ik aan het rijden met de combinatie (trekker-oplegger), komt er als tegenligger een tractor aanzetten. Natuurlijk met een gedrocht van een ploeg achterop.
Ik: "ehm....'
Tractor slaat af in een zijweg.
Instructeur: "Jammer, zeg!"
Ik:

En ik reed pas een kwartier in die vrachtauto.
pi_48062024
quote:
Op donderdag 5 april 2007 23:00 schreef Renesite het volgende:
Intake lessen
Wat is daar mis mee dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')