Nu begrijp ik ook gelijk waarom er altijd zoveel zakkenquote:Op dinsdag 3 april 2007 22:53 schreef Game_Error het volgende:
ik heb morgen theorie en ken er nog geen drol van, iedere keer bij et oefen examen haal ik 6 fout ofzo... heel irritant. iemand nog tips om dit te leren binnen de tijd? zodat ik zeker 6 fout of minder haal op het examen?
en nu helemaal niet meerquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:24 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nu begrijp ik ook gelijk waarom er altijd zoveel zakken
Maak nog wat oefenexamens, een heel boek leren hoeft nu och geen nut meer.
Die een meer maakt ook niet meer uitquote:Op woensdag 4 april 2007 10:37 schreef Alcarin het volgende:
Ik hoop bijna dat Game_Error het niet haalt...![]()
Zou niet echt goed zijn, niets weten en toch de weg op mogen![]()
Net of jij na 3 mnd rijbewijs al die regeltjes nog kentquote:Op woensdag 4 april 2007 10:37 schreef Alcarin het volgende:
Ik hoop bijna dat Game_Error het niet haalt...![]()
Zou niet echt goed zijn, niets weten en toch de weg op mogen![]()
Hmmm, ik hoop toch wel dat mensen zeg maar het eerste jaar nog enig idee hebben waar ze mee bezig zijnquote:Op woensdag 4 april 2007 11:23 schreef hoppla het volgende:
[..]
Die een meer maakt ook niet meer uitals je kijkt naar de theoretisch kennis van automoblisten
Ik ken al die regeltjes nog ja, als ik het leer vergeet ik het nooit meer. Ik heb nu 4 maanden geleden oid mijn theorie gedaan, en ik weet het nog steeds. En ik ben ook niet van plan om het ooit weer te vergeten. Desnoods leer ik elk jaar dat boek weer even uit mijn hoofd. Al is het maar om mijn ouders terecht te kunnen wijzen ("je mag hier 80 hoor, we zijn buiten de bebouwde kom...kijk maar, voorrangsborden na de kruising!")quote:Op woensdag 4 april 2007 11:24 schreef Lennox het volgende:
Net of jij na 3 mnd rijbewijs al die regeltjes nog kent
Tram voorrang hier, verkeersregelaar daar. Dat is allemaal zo weg hoor
Ja, ok, hoe zwaar een aanhangwagen mag zijn met een bepaald bouwjaar, dat soort dingen zijn nou niet echt van levensbelang inderdaadquote:Op woensdag 4 april 2007 12:14 schreef Twisted_Logic het volgende:
Achja voorangs regels en vekeersborden moet je gewoon weten, maar sommige dingen hoef je echt niet te uit je hoofd te weten.
jammer jongensquote:Op woensdag 4 april 2007 10:37 schreef Alcarin het volgende:
Ik hoop bijna dat Game_Error het niet haalt...![]()
Zou niet echt goed zijn, niets weten en toch de weg op mogen![]()
En dan willen ze het examen nog verder versimpelenquote:Op woensdag 4 april 2007 13:02 schreef Game_Error het volgende:
[..]
jammer jongensnachtwerk helpt errug goed
2 foutjes![]()
echt hequote:Op woensdag 4 april 2007 13:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En dan willen ze het examen nog verder versimpelen
Fiets?quote:Op woensdag 4 april 2007 12:53 schreef -Menn0- het volgende:
Ik ga binnekort waarschijnlijk beginnen met rijles op zo'n ding met maar 2 wielen
net gezakt op 1 foutje teveel. die rij-examinator oko zo van ja je reed best goed maarja twas net niet onvoldoende gweoon vier lesjes nemen en dan nog een keer doen en dan feliciteer ik jou met een dikke goed.quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:39 schreef B_BOY het volgende:
vandaag proefexamen net gezakt.
morge voor uyt eggie
spannend.
Jammer. Wel beetje standaard verhaaltje na, maar goed, hopelijk is je duidelijk gemaakt wat je fout deed (en niet alleen maar 'je keek niet goed') zodat je er tenminste nog iets mee kan.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:24 schreef B_BOY het volgende:
[..]
net gezakt op 1 foutje teveel. die rij-examinator oko zo van ja je reed best goed maarja twas net niet onvoldoende gweoon vier lesjes nemen en dan nog een keer doen en dan feliciteer ik jou met een dikke goed.
een examen kost twee honderd euro iemands spiegel eraf rijden het zelfde en een klein krasje al gauw het dubbele. wat betaal je dus leiver?quote:Op woensdag 4 april 2007 13:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind dat eigenlijk zo'n kulargument he, het enige dat je dan blijkbaar mist is ervaring, om iemand daarvoor op kosten te jagen vind ik een beetje bluh.
Ik betaal liever niet nodeloos aan het CBR. En mijn indruk van die organisatie is niet al te best. Examinatoren die je vooral aan te moedigen 50 te rijden in wijken waar je 30 mag, 'want die zones zijn maar onzin', lui die je laten zakken op redenen waar je niks mee kan. 'Nog een paar lesjes en je rijdt heel goed' lijkt mij een kulargument om iemand te laten zakken als er verder niks verkeerd is gegaan.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:48 schreef B_BOY het volgende:
[..]
een examen kost twee honderd euro iemands spiegel eraf rijden het zelfde en een klein krasje al gauw het dubbele. wat betaal je dus leiver?
Volgens mij heb je dat met je 1e situatie goed ja. Jij wachten op auto B want jij komt eigenlijk niet van de voorrangsweg, je draait de voorrangsweg op die auto B ook op draait, echter gaat die korte bocht voor. Eigenlijk hetzelfde verhaal met situatie 2 met de fietser. Je rijd beiden op dezelfde weg en de fietser wil rechtdoor en jij afslaan, de fietser mag dan voor. Wel een kwestie van goed kijken inderdaad. Ook hier rij je nog niet op de voorrangsweg maar ben je van plan de voorrangsweg op te rijden.quote:Op woensdag 4 april 2007 14:24 schreef matthendriks het volgende:
Morgen examen...![]()
Maar, er zit nog één ding mij dwars: Ik kom vaak langs een kruispunt bij mij in de buurt en merk dat de automobilisten daar verschillende regels toepassen... Zou natuurlijk sneu zijn als ik daardoor zak. Daarom post ik de situatie hier even (let niet op mijn überpaintskilzz)
[afbeelding]
Goed. Ik ben Auto A en die grijze vlakken zijn de stoep / middenberm.
In situatie 1 wil ik mijn pijl naar links volgen. Ik stel mij links op, zodat tegenliggers kunnen snijden. Hier kan dat omdat er ruimte zat is en er verder geen belettering is op het wegdek.
Moet ik Auto B die daar de voorrangsweg op wil gaan voor laten gaan? Mijn gedachte zegt ja: Korte bocht voor lange bocht. Maar als ik daar kom rijden de auto's uit het midden gewoon door. Ze gaan dus voor Auto B.
Waarschijnlijk omdat zij al op de voorrangsweg zitten? En dus voorrang hebben, aangezien Auto B haaietanden heeft.
Weet iemand dat?
Hetzelfde geldt voor Auto A met Fietser C.
Je zou zeggen rechtdoorgaand voor afslaand verkeer. Maar beiden hebben haaietanden, en tegen de tijd dat de auto bij de fietsoversteekplaats is, staat / rijdt de auto recht, dus zit hij op de voorrangsweg. En dan heeft de fietser haaietanden en moet dus wachten...
Alvast bedankt! (Knaagt behoorlijk)
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 4 april 2007 16:04 schreef Demius het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
GEHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALD
In beide gevallen moet je wachten.quote:Op woensdag 4 april 2007 14:24 schreef matthendriks het volgende:
[situatievraag]
Dank je wel voor je duidelijk uitlegquote:Op woensdag 4 april 2007 19:48 schreef Ridocar het volgende:
Spoedcursussen zijn wel goed, mits er ook tijd aan theorie wordt gespendeerd. Meerdere uren aan elkaar is makkelijker, omdat de instructeur je dan verder kan laten rijden. (grotere actieradius) Ook hoef je maar 1 keer het eerste kwartier te spenderen met het wennen aan de auto. Let er wel op dat je niet meer dan 3 á 4 uur achter elkaar rijdt, anders zak je in.
(ik les nu zelf in blokken van 2 en 4 uur)
Belangrijkquote:Op woensdag 4 april 2007 20:41 schreef Turbo_Diesel het volgende:
Net ff gelest.
Ging deze keer super goed
Inzicht was dik in orde!![]()
De meningen zijn er over verdeelt (quote:Op woensdag 4 april 2007 19:34 schreef Ewaldus het volgende:
Ik heb wat gezocht op fok maar kon niet echt antwoord op mijn vraag vinden.
Ik wil hier in Groningen een spoedcursus gaan volgen bij ANWB, Oosterpoort of Van der Heide. Je plant op de eerst dag al je examen in en gaat dan in 2,3,4 of 5 weken heel veel rijden. 25 lessen van 60 minuten bijvoorbeeld en dan op sommige dagen dus dubbele/driedubbele lessen.
Maar zitten hier ook nadelen aan? Leer je het minder goed? Hoe zijn de slaag-kansen tegen over normale lessen enz. ?
ja ik weet dat je na het lessen pas leert rijden, maar moet je wel eerst roze papiertje/-kaartje hebben hequote:Op woensdag 4 april 2007 22:25 schreef Renesite het volgende:
[..]
De meningen zijn er over verdeelt (! ) Maar ik vind van der heide wel geschikt. Meer omdat er ook een hele boel aan díe kant van de stad rijden.
Verder weet ik het niet.
Oh, wel als tip, ervaring doe je pas na rijlessen op, vooral met snelcursussen
Verveel je je ofzoquote:Op donderdag 5 april 2007 05:14 schreef JackHerrer het volgende:
Echte mannen hebben papiertje....
Van der Heidequote:Op woensdag 4 april 2007 23:00 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
ja ik weet dat je na het lessen pas leert rijden, maar moet je wel eerst roze papiertje/-kaartje hebben he
Maar om die te halen zoek ik dus een geschikte rijschool. Heb zelf zee van tijd komende periode dus dat is het probleem niet. Van der Heide heeft wel mooie tarieven én mooie percentages..
Waar rijd je zelf bij?
Lekker subjectief dusquote:
Ik vind het bevallen, anderen hebben nog wat op mijn eigen rijinstructeur zij lesgeven aan te merken, maar persoonlijk vind ik het wel lekkerquote:Op donderdag 5 april 2007 08:14 schreef Ewaldus het volgende:
[..]
Lekker subjectief dus![]()
Maar bevalt enzo? Dan wil ik even bellen... Heb jij losse lessen of een pakket? Welke auto rijd je? (dan kijk ik wat beter uit met het oversteken![]()
Mag ik je aanraken?quote:Op donderdag 5 april 2007 05:14 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
Echte mannen hebben papiertje....
quote:Op donderdag 5 april 2007 09:02 schreef matthendriks het volgende:
Geslaaaaagd!
Totaal geen opmerkingen, zelfs een complimentje...
Was in het begin wel even nerveus omdat ik een andere examinator kreeg. En dan nog wel het hoofd van de rijopleidingen CBR Leiden. Maargoed, uiteindelijk ging alles vanzelf.
Optrekken vind ik nogsteeds niet fijn.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:55 schreef Lakai het volgende:
ik heb vandaag mijn 2e x in de rijles gezeten (=de 4 en de 5 les)
ik word echt opgenaaid door stoplichten![]()
Dan wordt het groen en dan heb ik zo iets van AAAARGH ik moet wegrijden!!!
en dan wil ik wel eens te snel de koppeling omhoog laten komen...
verder ging het wel prima.....maar straten met veel zijstraten zijn ook vervelend.....
Alles went. Uiteindelijk denk je er niet meer bij naquote:Op donderdag 5 april 2007 13:34 schreef Renesite het volgende:
Optrekken vind ik nogsteeds niet fijn.
totdat je in een benzinewagen rijdtquote:Op donderdag 5 april 2007 14:38 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Alles went. Uiteindelijk denk je er niet meer bij na![]()
Optrekken vind ik wel leuk..Vanaf stilstand lekker de toeren in jagenquote:Op donderdag 5 april 2007 13:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Optrekken vind ik nogsteeds niet fijn.
Ik trap altijd te weinig gas bijquote:Op donderdag 5 april 2007 14:54 schreef Turbo_Diesel het volgende:
[..]
Optrekken vind ik wel leuk..Vanaf stilstand lekker de toeren in jagen![]()
![]()
O fuckquote:Op donderdag 5 april 2007 15:00 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vanaf vandaag mag ik officieel de Nederlandse wegen onveilig gaan maken! Pasje in de pockettttttttt
aftrekken daarentegenquote:Op donderdag 5 april 2007 13:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Optrekken vind ik nogsteeds niet fijn.
quote:Op donderdag 5 april 2007 13:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Optrekken vind ik nogsteeds niet fijn.
Je hebt toch twee handen?quote:Op donderdag 5 april 2007 15:17 schreef Lakai het volgende:
als je ook een rotonde oprijdt vanuit stilstand dan moet je op de rotonde doorschakelen naar 2e versnelling.....dat kanook nog wel eens lastig zijn met die bocht en schakelen enz....
!!!!!quote:Op donderdag 5 april 2007 15:17 schreef Lakai het volgende:
als je ook een rotonde oprijdt vanuit stilstand dan moet je op de rotonde doorschakelen naar 2e versnelling.....dat kanook nog wel eens lastig zijn met die bocht en schakelen enz....
Daarom ben ik zo blij dat ik op benzine start. Dan heb ik daar straks in elk geval geen last van.quote:Op donderdag 5 april 2007 14:49 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
totdat je in een benzinewagen rijdtheb me auto nog vaker laten af slaan dan de leswagen, terwijl ik toch echt nog niet zoveel heb gereden als de rijlessen
quote:Op donderdag 5 april 2007 22:32 schreef imago het volgende:
En als hij zei "Je moet nu naar rechts" dan dacht ik dat ik ook meteen moest. Niet "Je moet nu gaan kijken of je over niemand heen gaat rijden en als alles vrij is mag je naar rechts gaan". Ik moet nog even wennen aan dat rijlestaaltje denk ik![]()
Nouja, het was de eerste keer dat ik ooit in een auto reed, weet ik veel hoe zo'n les gaat. Het was ook niet zo dat we vantevoren besproken hebben wat je in bepaalde situaties moest doen, en hoe hij dat zou aangeven. Gewoon hup rijden en hopen dat je snapt wat die vent bedoelt. Voorbeeldje: "Nu moet je een stukje achteruit rijden"- dus ik achteruit. Zegt ie "Dat was veel te hard, achteruit rijden moet langzaam!". Waarom zegt ie dan niet gewoon "Rijd langzaam achteruit"? Ik heb nog nooit in een auto gezeten, ik kan toch niet ruiken hoe alles moet als zo'n instructeur dat niet duidelijk vertelt?quote:Op donderdag 5 april 2007 22:38 schreef hardcorebass het volgende:jij bent ook niet echt slim ofwel?
net als bij die reclame met dat navigatiesysteem, sla hier rechtsaf whaha... dat ie een tuin inrijdt
Het is pas je eerste les, sterker nog, het is een intakeles. Natuurlijk werkt een instructeur je op de zenuwen als 'ie continue je grenzen aan het opzoeken is. Dat komt misschien een beetje intimiderend over, maar dat zal allemaal een stuk rustiger gaan bij de normale lessen.quote:Op donderdag 5 april 2007 22:32 schreef imago het volgende:
Pfff, vandaag zo'n intake-rit gedaan...
Zo in één keer sturen, gassen, remmen, schakelen, en dan óók nog eens niemand aanrijden was gewoon een beetje te veel ineens. Ben blij als de reguliere lessen beginnen en ik gewoon alles rustig stap voor stap kan leren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |